Joo, se reesustekijä määräytyy siten että positiivinen periytyy vallitsevasti ja negatiivinen peittyvästi. Eli jos saa yhdenkin positiivisen tekijän toiselta vanhemmalta niin on itekin positiivinen. Negatiivinen tulee vain sillä että saa molemmilta sen negatiivisen tekijän.
Mut esimerkiksi meillä ei oo varmaa että myös mies on negatiivinen, koska vois olla myös niin et se on positiivinen ja sillä on sekä positiivista että negatiivista tekijää joita välittää omalle jälkikasvulle ja 50 % todennäköisyydellä meidän molemmat lapset on sattuneet saamaan sen negatiivisen myös isältään ja ovat siks negatiivisia hekin kuten minäki. Mut hyvin paljon mahdollista että mieskin on negatiivinen, epäilen sitä hyvin suurella todennäköisyydellä jos tää kolmaskin on Rh-
Kiva tietty jos niin, eipähän tarvi stressata tuosta sitte enempää. Jännä nähä muutenki mitä veriryhmää tuleva laps on, ite oon A- ja lapset on A- ja O-, miehestä ei tietoa mut se voi olla joko A, B tai O. O-veriryhmä, joka mun toisella lapsellaki on, periytyy peittyvästi kuten toi Rh- eli vaatii molemmilta sen veriryhmätekijän joten tiiän itekin että mulla on sekä A- että O-veriryhmätekijä geeneissä mut koska A periytyy vallitsevasti niin oon A. Miehelläkin on kuitenki pakko olla ainaki se yks O-veriryhmätekijä koska tosiaan tuo toinen meidän lapsista on O-veriryhmää. Vois aatella et todennäköisesti mies on iteki O- mut saa nyt nähdä sitte.
Jotenkin tää vauvan tulo on muuttunu taas astetta konkreettisemmaksi lyhyessä ajassa, jännä miten se vähitellen sieltä iskostuu tietoisuuteen. Herumisrefleksistä oireilevat rinnat ja pallomaha yhdistettynä koko ajan tiukempina tuntuviin vauvan liikkeisiin kyllä pakottaa aattelemaan että sieltä se pieni on tulossa
No, meneehän tässä vielä luultavimmin kolmisen kuukautta mut silti, äkkiä sekin menee. Ja mä kyllä todella tarviinkin tän odotuksen loppuajan oman pääkopan ja meidän tulevan muuton takia
En silti toisaalta malttas ootella et vauva syntyy. Mut on mukava huomata että tässä vähitellen vauva soluttautuu meidän arkeen ja ajatuksiin entistä syvällisemmin
Saapa nähä millanen tyyppi sieltä tulee, ois kiva yksilöidä häntä jotenkin eikä sanoa vaan vauvaksi