Syyskuiset 2007

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mii83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mii83

Vieras
16.8. (la 21.9.) Spyrre, TYTTÖ 41cm, 1925g
21.8. (la 7.9) Ida81, TYTTÖ 50cm, 4000g
28.8. (la 8.9.) Maisa_72, TYTTÖ 48cm, 3050g
2.9. (la 14.9) Sande73, TYTTÖ 49cm, 3193g
4.9. (la 22.9.) Zuza, TYTTÖ 49 cm, 3480 g
4.9. (la 11.9.) syysmami, TYTTÖ 48cm, 3300g
6.9. (la 11.9. ) Piparminttu-Pipsa POIKA 50 cm 3330g
7.9. (la 21.9.) Syysmasu(ko) POIKA 49 cm 3030g
10.9. (la 10.9.) Takorauta POIKA
12.9.(la 09.09) elva POIKA 48 cm 3250 g
12.9.(la 14.9.)Wiivi TYTTÖ 47cm 2650g
15.9. (la 19.9.) Mii83 TYTTÖ 50cm 3220g
15.9 (la 7.9.) Murunen79 POIKA 48 cm, 3270g
19.9. (la 15.9.) Jo77 TYTTÖ 51,5cm, 3845g
19.9. (la 15.9.) Hoppu POIKA 54cm, 4180g
20.9. (la 20.9) ÄssÄ TYTTÖ 48cm, 2660g
21.9. (la 15.9.) Juulia77 POIKA 51 cm, 3652 g
23.9. (la 21.9.) Maria POIKA 51,5cm, 3840g

Laitoinpa meille pinon tännekin...

Vauva-arki on lähtenyt hyvin sujumaan. Esikoinen on vielä haltioissaan siskostaan. Ja neiti nukkuu ja syö hyvin. Tällä hetkellä yöt menee 1-3 ruokailulla. Kolme viime yötä vain yhdellä heräämisellä. Tosin noissa heräämisissä menee aikaa, sillä usein joutuu vaihtaa kakkavaipan.

Ainoa miinus on se ettei mies ole voinut kauheesta auttaa. Isyysloman pitää vasta ensi vuonna. Nyt on yrittänyt olla tasoitusvapailla, mutta on joutunut koulutuksiin ja saikkuja paikkailemaan. Ja nyt olisi 4 päivän vapaat, mutta mies päätti sitten sairastua lenssuun.

Muuten kaikki ihan jees. Ollaan käyty jo perhekahvilassa kahdesti. Mun pää vaati jo menoa ihmisten ilmoille. Ja esikoisenkin päivä menee paremmin kun on aamusta tekemistä.

mii ja neiti 13vrk

Hyvä Mii kun "avasit" tännekkin puolelle =)

Hyvä juttu kun elo luistaa teilläkin! Meillä on menny kans tosi hienosti alkutaival. Isosiskot on haltioissaan pienestä siskosta.
Ja me ollaan miehen kanssa onnesta mykyriäisillään meidän ihanasta "pikku-Myystä"
Maitoa tulee tosi paljon, alkaa olla pakkasessakin jonkun verran...
Yöt menee meilläkin kivasti, saan nukuttua ihan hyvin.

Mites muilla syyskuisilla on lähteny?

ÄssÄ +"Pikku-Myy" 8pv

Mä olen myös saanut maitoa pakkasee. Mä saan öisin aina pumppailtua kun neiti ensin nukkuu 6h ja sitten supertäysistä rinnoista tyhjentää vain toisen. Hyvä näin sillä ensi viikolla esim. ajattelin mennä kouluun. Saa isukki olla lasten kanssa reilun 3h keskenään.

Eilen isukki oli neidin kanssa tunnin kaksin ja hyvin oli mennyt. Kävin yksin ruokakaupassa ja ostamassa toiset liivit. Sitten hain esikoisen kerhosta.

mii ja neiti 2vkoa

Moikka pitkästä aikaa!

Kiva kun tännekin puolelle on avattu meille ketju! :) Mietinkin tässä yhtenä päivänä, että mitenkähän muilla syyskuisilla menee pienten tuhisijoiden kanssa. Kuulostaa siltä, että ainakin Miillä ja Ässällä on homma hanskassa. :) Kateellisena luin noista kuuden tunnin unista... Meillä herra nukkuu tosin kans öisin ihan suht' hyvin, syötän noin 3-4 tunnin välein. Päivällä onkin ollut aikamoista ähinää viime aikoina ja ainoa paikka, missä poika suostuu kunnolla nukkumaan, on kantoliina. Nytkin mulla on tässä yksi liinaileva kakkakeisari sylissä. Maha oikein tärisee, kun poika lataa täydeltä laidalta. ;) Muuten on mennyt hyvin, maitoa riittää mullakin ja pakkasessa alkaa olla purkkitolkulla varamaitoa odottamassa. Oma olo on kans hyvä, lopulta! Mullahan raskausmyrkytys ei meinannut millään hellittää, vaan verenpaineet ja proteiinit lähti jopa nousuun kotiutumisen jälkeen ja pelkäsin jo joutuvani uudestaan osastolle. Nyt on kuitenkin jo paljon parempi olo ja alapääkin tuntuu jo melkein "omalta". :)

Tuosta yövaipanvaihdosta, vaihdatteko te muut miten usein vaippaa yöllä? Meillä on päivisin käytössä kestot ja yöllä kertikset ja meillä menee helposti niin, et poika nukkuu koko yön samassa vaipassa... :/ Onko huono homma? Joskus toki vaihdetaan, jos oikein kovasti pörisee tai kakka haiskahtaa yöllä. Mut pojan iho on oikein hyvässä kunnossa eikä tuo tunnu välittävän vaikka kakkaa olisikin vaipassa. Mut pitäisikö vaihtaa vaippaa useammin myös yöllä? Ja kestoilijoille kysymys: minkälaisella kokoonpanolla kannattaa kokeilla yökestoilua? Kuinka pitkä vaipanvaihtoväli on hyvä?

Jep, nyt alkaa herra heräilemään eli ei muuta kun vaipanvaihto- ja syöttöpuuhiin. :)

PP ja ihana pulloposkinen Poju 3,5 vkoa

Helout täältäkin

Vihdoin alkaa tämä istuminen luonnistumaan! Olen ollut melko kipiä, kun synnytyksessä epparin lisäksi tuli 1. asteen repeämää.. auts :/ Haava on parantunut tosi hyvin ja tikit ei enää kiristele. Ovat kait pikkuhiljaa sulaneet pois. Ihanaa kun pääsee imettämään istualteen ja yleensäkin liikkumaan ihmisten ilmoilla ja ULKONA. Onneks on käynyt vieraita sillai sopivasti pitämässä seuraa.

Onko teillä muilla ollut tunteet pinnassa? Mies oli unohtanut ostaa kauraryynejä kaupasta. Kun aamulla huomasin sen niin itku meinas tulla; mä en saanu joka-aamuista kaurapuuroani! *niisk* Ihan hullua!

Meillä poju nukkuu mielestäni hyvin, pääsääntöisesti 2-4 tunnin unia. Öisin pitempään kuin päivisin :) Ymmärtää myös yöllä jatkaa unia syönnin jälkeen, kun taas päivällä kaipaa välillä seurustelua. Kertis vaipan vaihdan jos tuntuu "raskaalta" ja keston jos pinta tuntuu hahtuvien alta märältä. Täällä ei kakata öisin ollenkaan :o Tämä voi kuullostaa vähän omituiselta, mutta meillä on päivisin pääsääntöisesti pönttöön kakkiva vauva :D Melko kätevää ja siistiä...

PP: Meillä on kestoiltu päivisin menestyksekkäästi erilaisilla bambu-läppäisillä sisävaippasysteemeillä (mm. Ronja, Tirsokas, Cuddle) + hahtuvapöksyillä ja taidan kokeilla myös yökestoilua. Kertikset (useamman merkkiset) on falskannut jo viidesti, mutta kestot ei kertaakaan. Noita vaippuleita vaan on liian vähän :( Täytyisi napsutella netistä vähän lisää ;) Yöksi niihin täytyisi varmaankin laittaa jokin lisäimu. Hmmm.... Kerran yössä voin vaihtaa vaipan, mutta en sen enempää (laiskimus).

Maitoa tulee hyvin, mutta pakkaseen asti en ole vielä sitä saanut. Onko teillä käytössä pumput vai lypsättekö käsin? Pitäisi tosiaan laittaa vähän talteen ja opettaa imemään myös pullosta, että muutkin pärjäisivät vauvan kanssa.

Neuvolastakin kävi terkka kotikäynnillä. Poika painaa jo 4400g!!!

Hoppu & "Emppu" 1,5 vkoa

Huomenta!

Täällä kans yks liinan sisällä tuhisija mukana näpyttelemässä =)

Mä en vaihda yöllä vaippaa, meille kun sattu taas yks harvakseltaan kakkaaja. Tää neiti kakkaa n. 2pvän välein =D Käyttää ton rintamaidon niin hyvin ettei kuonaa jää paljoa. Meillä edellinen tyttö kakkas n.6pvän välein että tuttua kauraa

itkuherkkyyttä on mullakin, ei niinkään raivosta mutta siitä kun kattelen tätä vauvaa ja ajattelen kuinka iki-ihana ja suloinen ja rakas hän on (noni ja tippa linssissä...)

Hoppu kyseli lypsämisestä: Mä lypsän käsin, mulla on kyllä sellanen ainun käsikäyttöinen pumppu mutta en saa sillä niin hyvin kun käsin. Muutenkin koitan lypsää vain pakotuksen pois... muuten on ärsyttävä lypsykierre taas päällä niin kun mulla oli edellisen tytön aikana.

Hoppu: Mulla on ainun ihan peruspumppu. Sillä ajattelin pärjätä. Nyt on tainnut maidon tulo tasaantua, kun pariin yöhön ei ole tarvinnut pumppailla.

Tunteet ei ole olleet kamalan pinnassa, ei ollut raskausaikanakaan. Ainoat tilanteet kun itku meinannut tulla tai tullut on kun mies meinasi joutua lähteä töihin toissa viikolla ja kun esikoinen kiukuttelee vieressä päikkäreillä/yöunilla ja mies tulee hakemaan huutavan pojan pois.

Neidillä taitaa alkaa olemaan pieniä vatsanväänteitä tai jotain. Viime yönä tuli valvottua pari tuntia kun ei meinannut nukahtaa takaisin. Imaisi pari kertaa rintaa ja "nukahti", mutta kohta alkoi vääntely. Sitten taas sama uudelleen. Viereen sitten nukahti lopulta.

Nyt vähän väsyttää kun neidin kanssa sai temppuilla ja sitten esikoinenkin tuli yöllä mun viereen nukkumaan (on vähän lenssunen).

Pidetään tänään ihan kotipäivä kolmisin. Mies on töissä. Meillä alkoi nyt sitten täydellisesti arki, kun mies tekee taas täyttä listaa tai hiukan enemmänkin.

Eilen neiti oikein nukkunut pitkiä päikkäreitä. Liinassa vain nukkui kunnolla. Onneksi tuli liina hankittua, on tosi kätevä.

Ässä: Mä pelkäsin että meillä neiti olisi samanlainen kuin esikoinen tuon kakkaamisen suhteen. Onneksi ei ole ja "mielelläni" vaihdan öisinkin kakkavaipat. Esikoinen kakkasi n. kerran viikossa ja yleensä kuumemittarilla pakotettuna kun alkoi vääntämään mahassa jo niin pahasti eikä silti saanut kakattua.

mii ja mukulat

Tuli hankittua se liina, mutta eihän tuo poju mahdu siihen poikittain :(( Joko poika on liian pitkä tai minä liian kapea... tai teen jotain ihan väärin! Jokatapauksessa, olen yrittänyt ja yrittänyt, mutta aina on pojalla "niskat nurin". Harmittaa vaan. Onneksi hän viihtyy jonkinaikaa yksinkin, että saa hoidettua asioita ihan normaalisti, kaksikätisesti.

Meillä myös noita vatsanväänteitä, mutta ei onneksi (vielä!) mitään pahaa. Kovasti ähkii ja puhkii, mutta ei vielä huutoa. Välillä vien pojan pöntön päälle ähkimään ja kakka tulee sinne :) Vauvan selkä ja pää nojaa jalkojani vasten ja pitelen poikaa reisistä. Samalla saatan hellästi "pumpata" polvia vatsaa vasten. Hyvä kakkaus-asento..

Sairaalassa neuvottiin just toi kuumemittari temppu. Sitä siellä myös kokeiltiin, kun eka maitokakka panttas tulemista. Sanoivat että veden juottaminen auttaa myös. Ulosteeseen tulee lisää kosteutta ja luisto paranee.

Hoppu: Millainen liina sulla on? Mulla on pitkä trikoinen. Mä en osannut mitään kehtoja sitoa vaan laitoin sen sellaisen ristijutun, missä lapsi pystyssä. Ja sitten laitan vauvan pään toisen olkahihnan alle tuetuksi.

Joo, just sellanen trikoinen. Täytyypä kokeilla, kiitti Mii miljoonasti vinkistä! Enpä ite tota tajunnu, mutta onhan se pää silloin ihan tukevasti. Ja vauva muutenkin viihtyy parhaiten sylissä pystyasennossa :)

Meillä esikko oli sinappiruutta =D kakkas monet kakat päivässä mutta nää nuoremmat on näköjään näitä tarkempaa kuluttavia sortteja, kakka tulee harvakseltaan mutta tulee kyllä ihan vaivatta, eli ei ole "jumissa" tms.

mäkin tykkään (ja tää typykin tykkää) tosta kietaisuristi sidonnasta missä vauva on pystyasennossa. Ja meillähän tää neiti oli suurimman osan masussakin pää ylöspäin että varmaan on tuttu tunne olla tossa liinassa =)

voi hitsi, mulla on ropleema... meidän kissa (kohta 12v) on ruvennu pissaileen... löysin toissa päivänä ja tänään yläkerrasta lattialta pissat. Mietiskelen tässä että onko protestia vauvaa kohtaan vai alkaako vedellä viimesiään.Muutenkin sen käytös on muuttunu: on pelänny appiukkoo kun ruttoo tähän saakka ja nyt tulee haistaan eikä lähde enää karkuun. Täytyy pikasesti käyttää se lekurissa. Noille isommille tytöille tulee oleen kova paikka jos joudutaan laittaan se kissa ilmavoimiin..

Moikka kaikki! :)

Hoppu, peesaan Miitä ja suosittelen kietaisuristisidontaa ja pystyasentoa. :) Meillä poika ei viihtynyt lainkaan kehtosidonnassa, mutta pystyasentoon nukahtaa samantien. Juuri tulin kirjastosta ja kaupoilta, poika oli koko reissun liinassa ja äippä sai rauhassa katsella ristiäisvaatteita. ;) (Niiden sovittaminen jäi tosin toiseen kertaan...) Niin ja mulla on kans pitkä trikooliina (Huggis).

Rintapumpusta, mulla on Avent Isis-pumppu ja se on yksinkertaisesti LOISTAVA! Niin kevyt ja näppärä käyttää ja siihen saa kaikkia lisäosia ja muita systeemejä, et maidon pumppaaminen ja varastoiminen on tosi helppoa. :) Meillä tosin mies on innostunut siitä pumpusta melkein enemmän kuin minä. ;) Se pitää kunnia-asiana sitä, et pumppu on mahdollisimman pian käytön jälkeen steriloitu ja taas käyttökunnossa. ;)

Tunteista, mulla on ainakin olleet tunteet tosi pinnassa. Itkeä tihrustan helposti ja välillä tuntuu jopa, että maailma kaatuu päälle. Olenkin epäillyt, et oiskohan mulla vähäsen jotain masennusta? :/ Iloisia ja onnellisiakin tunteita on tosin paljon, itseasiassa tänäänkin on ollut tosi hyvä päivä. :) Olen yrittänyt olla itselleni armollinen ja "sallia" kaikenlaiset tunteet, kun niitä varmasti tulee ja menee hormonienkin takia.

Kiitti kaikille kakkakommenteista. ;) Meillä on päivisin käytössä harsot+imut+villikset tai sisävaippa+villikset ja nyt myös Fuzzit on alkaneet olla sopivat. Öisin ollaan siis käytetty kertistä, mut halu olis kova kestoilla myös öisin. Pitänee kans yrittää ostaa muutama sisävaippa lisää, jos niillä se yökestoilu onnistuisi hyvin. :)

Eli ei muuta kuin Huuto.nettiin... ;)

PP ja Poju 3,5vkoa

Mä olin tänään koulussa. Tosin en koko aikaa kun tuli kutsu kotiin. Neidin kanssa mies pärjäili ihan kivasti, syötöt onnistui, mutta esikoinen itki koko ajan mua. Ihan jees oli olla pari tuntiakin sivistymässä. ;o)

Mii

Kuulumiset täältäkin...

Tainnut kaikilla lähteä vauva-arki sujumaan hyvin, hienoa!
Meillä myös poika hyvin tyytyväisen oloinen ja päivärytmi on melko selvä. Kolmen-viiden tunnin välein syödään, pestään kaksut pois ja seurustellaan, kunnes uni taas voittaa. Yöllä poika syö 1-3 kertaa ja viime yöt on nukkunut tosi hyvin, ts. nukahtanut ilman kitinöitä syönnin perään. Maitoa multa tulee kans reilusti, et pakkaseen sain alkumetreillä jo jotain pumpattua, mut nyt alkaa olee kysyntä ja tarjonta tasapainossa. Poika ei aina syö edes yhtä rintaa tyhjäksi, mut enää mulla ei ole "pakkaavaa" tunnetta rinnoissa. Eilen kävi nla-täti, paino noussut lähtöpainosta melkein 300g. Äitin painokin on aika kiva, pari-kolme kiloa vaan lähtöpainoon! :O Tää oli tosi ylläri, et noin nopsaan lähti hupenemaan, tosin turvotustakin oli lopussa... Alapääkin ihan ok, pieniä repeämiä tuli, mut istunu oon alusta asti, enkä ole troppeja tarvinnut. Ja kyllä se seksielämäkin ois kiva pian alotella... Eikös noi petipuuhat ole samalla hyvää jumppaa... Minkälaisia ohjeita olette saaneet seksin suhteen, tuntuu olevan eri käytäntöjä..? Mulle kätilö sano, et heti kun siltä tuntuu, mut kortsu väliin vuodon aikana. Samoin saunaan sain luvan mennä heti (ei kovia löylyjä), mut nla-täti ois pitäny mut saunomatta... Ulkoiltu on aina säiden salliessa, eilen taaperrettiin kyllä sateessakin, vähän sää pääsi yllättämään. Onneks oli sadehuppu vaunuihin mukana. :)

Tässäpä näitä... Kiva kuulla muidenkin arjesta. Ja muistakaahan nukkua päikkäreitä vauvan kanssa, ettei univelkaa kerry liikaa!

Maria & Elias 10 pv

Heippa,
Maria: mulle kätilö sanoi, et jälkitarkastukseen asti on pidättäydyttävä yhdynnästä. Kieltämättä se voi tehdä tiukkaa... Tarkastus on joskus marraskuun puolessa välissä. Saunomisesta sanottiin, et yleisiin saunoihin ei saa mennä mut omassa saunassa kylpemistä ei kielletty.

Eilen käytiin tyttömme kanssa painokontrollissa. Nyt oli saavutettu syntymäpaino (ikää tasan 2vkoa). Mulla on ollut hieman huoli maidon riittävyydestä ja olenkin antanut illan viimeisen aterian korvikkeena. Tyttö on rinnalla tunnin välein klo 18-22. Mulla muutenkin tuntuu, et maitoa tulee vähän ja sitten kulutus on illalla tuota luokkaa, joten maito ei enää edes ehdi nousta rintoihin. Tämän vuoksi yksi ateria korviketta. Tämän jälkeen tyttö nukkuu 3-5h, kuten päivälläkin. Päivällä maito tuntuu riittävän, kun syöntiväli on tuota luokkaa.

Tyttö kakkaa pitkin päivää pikkukakkoja. Eilen väänsi vatsaa ja tais olla hieman ummetustakin mutta jalkojen koukistelu tuotti tulosta kakkavaipan verran ja olo helpottui. Tänään on sit aloiotettu Jekovitit ja jännityksellä odottelen, kuinka ne vaikuttavat vatsan toimintaan. Muuten kaikki ok: napa hyvä, samoin iho mitä nyt hilseilee ihon kuoriutumisen vuoksi. Ei paljon kitise, joten kaikki on kai hänellä hyvin. Äitiä vain välillä itkettää pienetkin asiat. Kärpäsestä voi tosiaankin tulla härkänen... Mulla paino on tippunut nyt -1,5kg lähtöpainosta. Kyllä huomaa synnytyssalikuvista, et turvotusta on ollut aika paljon kasvoissakin ja nyt on hieman kapeammat kasvot. Hyvä niin, et ristiäisissä on hieman edustavammassa kunnossa. Niitäkin täytyis oikein kunnolla alkaa miettimään:kummit, lopullinen nimi, tarjottavat, vaatetus ym. ei kyl oikein jaksais...Onneksi sukulainen lupas auttaa leipomisissa mut kuka hakis mulle vaatteet? Täytyy varmaa la lähteä käymään tytön unien aikaan kaupoissa...

Muutama kysymys: Käytättekö sitteriä, ja jos käytätte minkä ikäisenä aloititte? Vaihdatteko vauvalle joka päivä uudet vaatteet, vaikka eiliset olisivat puhtaat? Kuinka kauan silmiä pyyhitään lapuilla? Kuinka usein kylvetätte?

Mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille!
Jo77+tyttö 15pv

Meillä on sitteri käytössä, ollut tämän viikon eli reilu 2vkon iässä aloitettiin. Ei kuitenkaan ole siinä pitkiä aikoja, kun ei viihdy kauaa yksin.

Mä melkein vaihdan vauvan vaatteet päivittäin, kun kyllä niihin maitosotkua tulee. Mutta jos on oikeasti puhdas, niin menee useammankin päivän.

Mä en ole noita silmiä edes pyyhkinyt missään vaiheessa, oho.

Kerran viikossa neiti kylpee.

Esikoinen lenssussa, joten tänään ihan kotipäivä.

Kutsu käy...

mii

Hitsi, mä en kyllä aikonu jälkitarkastukseen asti jalat ristissä olla... :( Mitä muille on sanottu yhdyntöjen aloittamisesta?

Meillä vaihtuu body oikeastaan päivittäin (tietty vain jos likainen), muut vaatteet pysyykin kauemmin puhtaina. Silmiä pyyhin aamupesujen yhteydessä. Aamulla siis pienet pesut koko vartalolle, mutta varsinaisia kylpyjä tehdään ainenkin alkuun 1xvko, koska iho on aika kuiva. Eilen irtosi napatynkä. :) Jee!

Kohta lähdetään ekalle kauppareissulle pojan kanssa. Eilen käyttin ekat kyläilyt isomummin luona. :)

Heissan:)

Mukavaa, kun ketjumme komeilee taas ykkössivulla:)

Sitteristä, meillä se on jäänyt lähes olemattomalle käytölle, kun poika ei viihdy siinä ollenkaan. Imetystyynystä teen joskus sellaisen "sitterin", jossa poika on hieman pystymmässä asennossa ja siinä viihtyy sen verran, että ehdin syödä aamupalan tms. Mutta pääasiassa poika haluaa olla sylissä tai kantoliinassa eikä me olla sitten raaskittu sitä oikein muualla pitääkään. ;)

Vaatteista, päivittäin vaihdetaan meilläkin ellei vaate sitten näytä ja tuoksu puhtaalta edellisen päivän jäljiltä. Yleensä niihin tulee aina se hieman tunkkainen maidon haju;)

Kylvystä ja pesusta, meillä poika kylpee pari kertaa viikossa. Silmiä ollaan yritetty muistaa pyyhkiä päivittäin, mutta usein se unohtuu kun ei niissä näy rähmää tms... *hups*

Yhdynnöistä ja saunomisesta, mulle ei itseasiassa ole puhuttu noista kummastakaan yhtään mitään! Tosi outoa! Mun yks kaveri synnytti samana päivänä kuin minä ja häneltä sain saunomisohjeeksi, että saa saunoa:) Yhdynnöistä en oo kuullu mitään ohjetta. Jotenkin ajattelin, et sen touhun sais alottaa sitten kun se itsestä tuntuu hyvältä. Niin ja jälkivuodon ajan on hyvä käyttää kortsua... Oiskohan tuo muuten lukenu jossain sairaalan oppaassa? Pitääpä tarkistaa, jospa siinä sanottais jotain yhdynnöistäkin. Mullakin on jälkitarkastus vasta marraskuussa enkä kyllä välttämättä haluais sinne asti odotella... Miten muuten teillä muilla, onko halut jo palanneet vai tuntuuko seksi yhdentekevältä? Mulla vähän vaihtelee fiilikset, joskus tuntuu että voisin jo halutakin mut suurimman osan ajasta tuntuu, että on liian väsynyt tai että ei vaan jotenkin sytytä. Kaipa tuo on ihan normaalia tässä vaiheessa?

Meillä on alkanut öisin aikamoinen rumba. :( Iltayö menee vielä hyvin 2-3 tunnin syöttövälillä, mut sen jälkeen alkaa armoton ähinä, vatsanväänteet ja 1-2 tunnin välein syöttäminen. Olenkin aika puhki... :/ On kokeiltu Rela-tipat, Cuplatonit ja muut mutta ei niistä tunnu olevan sen suurempaa apua. Ilmeisesti aika on ainoa, joka tosiaan auttaa. Ja voihan tuo tiheä syöminen johtua myös tiheän imun kaudesta, who knows... Mutta kertokaa ihmeessä, jos teillä on hyviä vinkkejä yövalvojan kanssa selviämiseen!

Jaahas, tuttu ähinä kuuluu taas. ;) Ei muuta kun vaipanvaihtoon ja syöttöpuuhiin...

PP ja Poju tasan 4 vkoa :)

löysinpä tieni tännekkin. meitin herra vaatii viihdytystä koko ajan hereillä ollessaan, nyt se ähisee tossa vaunukopassa ja taitaa kohta heräillä. eipä tässä paljoa ole omaa aikaa...

meillä vaatteita vaihdetaan monta kertaa päivässä, poju on niin luikku, että pissi falskaa aina reisiosasta vaipoista. poika on kanssa kova pulauttelemaan, joten parhaillaan menee neljät- viidet asut per päivä... pesukone käy ahkeraan... kylvyssä käydään kaks kertaa viikossa, silmät mä vaan pyyhkäsen nopeesti,en jää sen enempää hinkkaamaan.

mun ei kyllä tee seksiä pätkääkään mieli, eppari tehtiin kahteen kohtaan ja tuli muitakin limakalvovaurioita. tikit on sulaneet, muttei alapää tunnu normaalilta. no, synnytyksestä on kolme viikkoa, ehkä se tästä.

kauan teillä lapset valvoo per päivä? meidän herra saattaa olla kuusi tuntia putkeen hereillä ja sitten seuraavana päivänä heräillä vaan nopeesti tissille ja jatkaa unia heti sen jälkeen. toiset päivät nukutaan ja toiset valvotaan. kyllä tätä äitiä aina välillä hermostuttaa, että onko jotain vialla, kun uni maistuu niin kovasti.

moikka!

Meillä vaihdetaan vaatteet vaan jos ne on likaset (käytän yöllä vauvalla unihaalaria) Neitikäinen ei onneks pulauttele, ja syötöillä mulla on aina sideharso "välissä" että maitovuodot menee siihen rättiin.

Silmiä en ole pyyhkeilly, koska ovat olleet siistit (sairaalassa jo sanottiin että jos silmät ei vuoda mitään niin niitä ei tarvi puhdistella ).

Sairaalassa myös sanottiin että seksielämän voi alottaa siinä vaiheessa kun siltä tuntuu, ei tarvi odotella edes jälkivuodon loppumista mutta kortsu sillon väliin. mulla säästy toi alapää nirhaumilta ja tikeiltä tällä kertaa että kunhan saadaan pikku tauko remppa&jätelavan täyttöön niin eiköhän ne romantisoinnit taas maistu ;D

meillä on sellanen sitteri kans olemassa, saa ihan makuuasentoon muttei tää neiti siinä ole kyllä juur ollu... on joko sylkyssä,sängyssä tai kantoliinassa.

Syöttövälejä oli kans pohdittu. Neiti syö päivisin 3-4 tunnin välillä ja yöllä 4-6 tunnin välillä tällä hetkellä mutta iltasin on useemmin tissillä saattaa jopa tunnin välein haluta imeä. Mutta se vaan nostaa maidon määrää, mä oon antanu imeä aina kun haluaa ja lapsitahtisesti meinaan jatkaakkin. Tänään just nlassa käytiin ja hyvin on painoa tullu eli maitoa piisaa neitikäiselle hyvin =)

Meillä on kans päivä että tyttö nukkuu pääsääntösesti syöttövälit ja sitten päiviä jolloin ei nuku juur ollenkaan, kattelee vaan ympärilleen tyytyväisenä =)

ÄssÄ+"Pikku-Myy" 2vkoa

Seksi: Synnärin vihkosessa oli ettei niin kauan kuin on jälkivuotoa. Mulla on hiukan haluja, mutta eipä tässä kiirettä ole. Vielä arastaa repeämän kohta (tikit kai sulaneet), joten varsinaiseen toimintaan ei vielä houkutusta. Voi olla että ollaan jälkitarkastukseen asti ilman. Esikoisen aikaa taidettiin kerran harrastaa ennen jälkitarkastusta. Me selvitään tonne kyllä ihan hyvin, kun raskausaikakin oli niin hiljaista tuolla saralla. Ja mehän ei miehen kanssa edes nukuta samassa huoneessa ja ei oikein ole nyt paikkaakaan puuhille. Sillä mä en pysty samassa huoneessa missä lapsi. Onhan meillä vuodesohva olkkarissa, mutta siinä uhkana että esikoinen tulee yllättämään. Katsellaan.

Sauna: Heti olisin saanut mennä. Empparin kanssa en saanut heti. Kerran olen käynnytkin jo.

Meillä neiti nukkuu melkein koko ajan. Toki välillä valvoo muutaman tunnin, mutta suurimmaksi osaksi nukkuu. Syö päivällä parin tunnin välein (tosin yksi 4-5h unipätkä on) ja yöllä eka pätkä on 6h ja seuraava 2-3h. Tuon jälkeen nukkuu vielä 3h ennen kuin "aamu" koittaa kymmenen maissa. Iltaisin tissitellään ½-1h välein. Tankataan yötä varten.

Mii ja mukelot (2v10kk ja 2vk5vrk)