SYYSKUISET 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
SYYSKUISTEN LA:T
01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi, (P)
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
04.9. Mella 34v, Esikoinen
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
06.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
11.9. Anna, 27v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS (T)
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS (T)
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS (P)
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
15.9. Eltsu, 22v, esikoinen, SATKS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS (T)
15.9. tanhu, 23v, Esikoinen
16.9. inana, 22v, Esikoinen
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
17.9. Jonna_85, OYS
18.9. myy, 28v, Esikoinen, PHKS (T)
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
20.9. Jenni, 27v, Esikoinen, K-SKS
22.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS, TYTTÖ syntyi 02.08.06
22.9. masi, 25v, Esikoinen
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen, (P)
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
24.9. Johanna, Toinen lapsi, K-SKS
24.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS (T)
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS (T)
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
26.9. Tanja, Esikoinen
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi
29.9. maaria 31, Kolmas lapsi
-----

Moi,

Meidän pieni tyttönen syntyi 02.08 rv. 32+5 keisarileikkauksella. Pienistä viikoista huolimatta tyttö voi hyvin ja odotellaan jo kovasti kotiinpääsyä sairaalahoidosta.

Syntymäpainoa oli 1610g ja pituutta 42cm. Ensimmäiset 1,5 vrk tyttö vietti teho-osastolla sillä haluttiin tietenkin varmistua, että kaikki on kunnossa. 5 pvän päästä neiti pääsi keskoskaapista tavalliseen sairaalakoppaan sillä hänellä oli liian kuuma kaapissa, ja koska hän ei tarvinnut lainkaan lisähappea niin kaappia ei kuulemma enää tarvittu.

Eilen painoa oli jo 1765g ja pituutta 44cm. Neiti on erittäin sitkeä tapaus: pullosta syöminen alkoi luistaa jo muutaman päivän iässä ja tällä viikolla olemme harjoitelleet myös rinnasta syömistä. Kaiken kaikkiaan meille siis kuuluu hyvää! <3

Syy ennenaikiseen syntymään oli raskausmyrkytys. :( Jouduin sairaalaan jo 24.7 korkean proteiinimäärän takia. Olin osastolla vkon ja 2 pvää ennen leikkausta "tarkkailussa". Lääkärit halusivat vauvalle lisää kasvupäiviä joten edettiin päivä kerralla. Sitten kun proteiinimääräni olivat jo älyttömän korkeat ja verenpaineen alapaine jo usean pvän yli 100 + muhkea turvotukseni, jota on jatkunut jo kesäkuun alusta asti, päätettiin, että leikkaus on seuraavana aamuna. Vauvalla ei tosin ollut kohdussa mitään hätää - häntä ultrattiin tiuhaan tahtiin ja istukkavirtaukset olivat koko ajan kunnossa.

Leikkauksesta voisin kertoa melkoisen kauhutarinan, mutten halua pelotella ketään. 9 pisteen tummatukkainen pikkuneiti saatiin nopeasti ulos ja kaikki meni siltä osin hyvin, mutta itse leikkaus oli karmaiseva kokemus :(. Onneksi Palkinto odottelee tälläkin hetkellä äitiään sairaalassa <3. Vauvan saamme kotiin kun 2kg paino on saavutettu. Siihen asti käymme hoitamassa Neitiä sairaalassa.

Voikaa hyvin ja nauttikaa isoista mahoistanne - niin mäkin olisin halunnut tehdä!

Paljon onnea Kukkikselle ja Isukille kanssa!
Kiva kuulla että siellä kuitenki on kaikki kunnossa aikasesta syntymästä huolimatta, että pikku tyttö on kunnossa!
Mut entä mite ite jakselet KukkisM? Masentaako, tai ootko pettyny ettet saanu kantaa sitä lasta pitemmälle ja synnyttää "normaalisti"? Oliko raskasta ne päivät siellä sairaalassa enne leikkausta?
Noh, ei siun ees tarvii vastata jos et halua eikä jaksa eikä kiinnosta!
Voimia siulle ja jaksele, ja onnea vielä kerran pikku enkelin johdosta! =)

Onnea KukkisM:lle ja isukille!
Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja vauva on terve.
Voimia alkutaipaleelle sillä onhan se raskasta odotella että pääsette kotiin mutta kyllä sekin päivä koittaa nopeemmin kuin uskotkaan.
Hyvää syksyn jatkoa!
T. Johanna + vaavi

Onneksi olkoon Kukkikselle perheineen:) Hyvä, että tyttönen voi hyvin!!

Kassu: laita spostia osoitteeseen m.martinmaki (at) netti.fi (laitoin tuohon muotoon, ettei vaan mitkään spammaajat iske toisen spostiin:), ja ota nuo välilyönnit pois välistä:))

Me saatiin tänään laitettua vauvansänky kuntoon ja nyt se on omalla paikallaanki -jeee! Kyllä sitä näköjään pikkuhiljaa alkaa saada kaiken valmiiksi:)

Tilli80 ja sintti 36+3

Paljon onnea Kukkikselle ja isälle tyttö-vauvan johdosta!!!

Meillä oli tänään treffit kaupungilla ystäväpariskunnan kanssa kahvittelun merkeissä. Kaverin vaimo ei vaan ollut päässyt mukaan, ja syykin kerrottiin; hänellä oli aamupahoinvointia ;) !! Ihanaa, mulla meni oikein kylmät väreet ja hyvä ettei tippa tullut silmään! Tämä miespuolinen henkilö on vielä mieheni paras ystävä jo heidän lapsuudestaan ja meidän kaveripiiriin ei kauheasti ole vauvoja siunaantunut, joten tosi ihanaa, että heille tulee keväällä vauva! Ja on miehellänikin sitten kohtalotoveri =D
Minä väänsin eilen illalla sitä pinniksen reunasuojusta ja nyt siitä tuli tosi hyvä!!
Meinaatteko nukuttaa vauvaa sitten siinä äitiyspakkauksen laatikossa? Mun täytyis varmaan väsätä vielä siihenkin jotain pehmustetta.
Musta tuntuu, että meillä on kauhean vähän vaatteita pikkuiselle, mutta kun ei oikein viitsi ostella vielä kauheasti mitään, kun ei tiedä kumpi tulee.
Ja muutenkin on koko ajan sellainen tunne, että jotain puuttuu...
Nyt täytyy taas lähteä puuhailemaan jotain, kun jalkaterät turpoaa ja selkä menee jumiin! Lauantai-iltoja!!

Hei vaan syyskuulaisille!

Meillakin on esikoisen laskettu aika syyskuussa, 20. paiva.

Ja sitten oireisiin, loytyyko "kohtalokavereita", onko tunteet tuttuja/normaaleja...Vauvan pitaisi olla raivotarjonnassa, aina valilla yllattavaa kipua alapaassa, vihlomista, ihan kuin olisi jokin virtsatieinfektio mutta pissa puhdas, kipu tulee siis yllattaen ja todella vihlovana, kestaa muutamia sekunteja, menee pois ja tulee takas ja sitten paivia ettei tunnu mitaan. Joskus tuntuu hirvittava paine pyllyreian ymparilla, ei kakkahadan tunne mutta paineen tunne, ihan valtava, voisi sanoa, etta kivulias, aaltomaisena ja sitten katoaa tunne kokonaan. Hakeeko vauva siela paikkaansa, alkaako laskeutua vai mita ihmetta?

Onnea KukkisM ja koko perhe, hienoa et pikkuneiti voi hyvin! Paljon tsemppiä ja toivottavasti saatte nyytin pian kotiin. Tulihan se meidänkin lista korkattua =)!

Tervetuloa Liinu mukaan! Tuollaisia vihlaisuja on mullakin aina välillä, luulen et ne on ihan normaaleja. Kyllähän siellä kropassa joutuu muut elimet ja ties mitkä suonet ja hermot antamaan mötikälle tilaa, joten tuntemukset lienee vaarattomia.

Huh, nyt täytyy mennä pitkäkseen, eilen kyykin pari tuntia marjapensaiden kimpussa ja tuntuu hieman selässä tuo rehkiminen!

Kuinka monella vauva on jo laskeutunut ja millä viikoilla se tapahtui? Itsellä vauva vielä niin ylhäällä kuin olla ja voi....

Sissi 36+2

Onnea Kukkikselle!! Hyvä kuulla, että kaikesta huolimatta asiat ovat menneet hyvin ja saatte pienokaisen pian kotiin!!
Itse odottelen torstain neuvolalääkäriä.. Meidän tulokas on ollut koko ajan 'rauhallinen' yksilö, mutta jotenkin huolestuttaa liikkeitten vähäisyys.. Pikkuinen innostuu 2-3 krt/ vrk liikuskelemaan, mutta kun ensimmäistä odottelen niin en oikein tiedä mitä tarkkailla yms. Tähän asti olen ollut ihan rauhallinen kun ultrat ja sydämen sykkeet on aina olleet kohdallaan, mutta tuntuu niin epätodelliselta kun 'kaikkien muitten' odottajien masuasukit pitävät enemmän melua..? Ehkä en vain rekisteröi kaikkia vauvan liikkeitä, tvmst... No, olo muuten on hyvä, kuten tähän saakkakin, joten koitan rauhoitella mieltä ja odotella sitä lääkärikäyntiä.
Tiistaina meillä alkaa vihdoin ja viimein muuten se perhevalmennus! On sitä jo odotettukin;)

Hei!

Meille on tulossa toinen ja siksi kyselinkin muilta äideiltä ett onko heillä potkinut vaavi kokoajan hirveesti. Meillä on meinaan kummatkin vaavit ollut kauheita meneen jo massussa. Nyt kun odottelen tätä toista niin olen jo vähän "kauhuissani" kun tiedän tosta ensimmäisestä lapsesta ett kauhea menemään varmaankin tämä toinenkin on.

Se on varmaankin todella yksilöllistä. Muut äidit ovat sanoneet mulle ett heillä ei ole lapsi liikkunut paljoakaan ja sitt on tullut rauhallinen lapsi. Toisilla taas ollut kova menemään lapsi jo mahassa ja sama meno saattaa jatkua edelleenkin. Siis en tarkoita mitään ADHD lapsia vaan muita vaan vilkkaita lapsia. Se on varmaankin laosen luonne joka siellä massussakin jo näkyy.

Mutt sitt jos vaavi joka on normaalisti liikkunut niin ei yhtäkkiä liiku niin sitt voi huolestua ja soittaa neuvolaan. Mun mielestä itse tietää kyllä milloinka tarvitsee lääkäriä ja kannattaa sitten sitä vaatia.

Nyt kaikille hyvää alkanutta viikkoa. Meillä on taas neuvola tänään joten kirjoittelen sen jälkeen kuulumisia kun kerkiän.

T. Johanna + vaavi

heippa!mulla esikoinen liikkui kovasti masussa(tyttö)ja on nyt kova 1 vuotias touhuuja..:)nyt toista odottelen rv36 ja vauva ei liiku paljoa..jospa olisi rauhallisempi tapaus..Saa nähdä!

Kiitos Tilli80 osoitteesta. Laitan spostia liikkeelle. Tosiaan, tiedä vaikka synnärillä nähtäis :)

Ja Vierailija M, taidampa tunnistaa sinut. :) Eikös sulla ole syyskuussa myös la (varmaankin kun näillä sivuilla vierailet...=) ) ? Onnea odotukseen myös sinulle!

Meillä masuasukilla on jo hieman rytmiä havaittavissa. Aamulla ja illalla on selvästi virkeimmillään. Päivällä möyrii kyllä kovasti, mutta niitä on hankalampi huomata koska itse on kuitenkin paljon liikkeellä. Joku jutteli kantapäistä. Kyllä meillä on sellainen kantapäänäyttely usein iltaisin että mieskin on kovin ihmeissään kun kylkeen ilmestyy yht´äkkiä ihan selkeästi havaittava kova kohta. Näkyy niin selvästi tuosta kyljestä, luulen että iho on sen verran ohuempaa siinä että kovien luiden potkut erottuu hyvin.

Aloittelin muuten mummouspakkauksen väsäyksen anopille, joka on melkoisen innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsestaan. Tällä hetkellä kassiin on kertynyt ryppyvoidetta ja muumilaastaria. Mukaan heitän vielä jonkun "mummun kulta" bodyn /lakin ja sellaisen puisen Mummula kyltin. Aika hörhöilyä, tiedän, mutta jotain kivaa puuhaa sitä pitää päiviensä iloksi värkätä. Ja musta on kiva antaa lahjoja!

Kassu: Arvasinpas ;) Hei, laitapas mieheni meiliin sun yht.tiedot niin vaihdetaan kuulumisia muualla kuin tässä foorumilla muita häiriten. Briiffaan hänet tilanteesta ettei kovasti ihmettele.. :D Tiedä vaikka saisin laitettua sen kuvan, jonka Joskus lupasin. Juu ja LA kahden viikonpäästä ma, siksi kummasti tulee luettua tätä ketjua! Hyviä vointeja. M

M: maailma on pieni tai sitten mun nimimerkki on liian helppo :) Voit laittaa mulle spostia osoitteella etunimi.sukunimi@suomi24.fi. Siis etunimen paikalle mun oikea nimi ja sukunimen paikalle oikea sukunimi niin vaihdetaan kuulumisia :)

Onnea KukkisM ja mies ihanasta pikkuruisesta tytöstä! Pyyhin silmäkulmiani tarinaanne lukiessani. Mahtavaa, että kaikki on kuitenkin kunnossa ja saatte pian tyttärenne kotiin!!!

Liinu kuvaili ihan samanlaisia tuntemuksia kuin minullakin on ollut jo useamman viikon. Itse asiassa jo heinäkuun alusta asti jos tarkemmin ajattelen, mutta nyt loppua kohden ne ovat voimistuneet ja saavat välillä parkaisemaan ihan ääneen! En tiedä mistä saakka meidän vauva on ollut raivotarjonnassa, mutta veikkaisin jo tuolta rv 31-32 tienoilta. Varmistus raivotarjonnasta tuli viime viikolla rv 36+0 kun kävin Kättärillä synnytystapa-arviossa. Oli jo kuulemma todella alhaalla ja lääkäri sanoi ettei ollenkaan ihmettele jos painaa ja sattuu!

Piitsu huolehti vauvan vähäisistä liikkeistä. Meidänkään vauva ei ole ollenkaan vilkkaimmasta päästä enkä ole nähnyt mitään erityisen mullistavia tai mahtavia jumppaesityksiä, ainoastaan just sellaista muutaman kerran päivässä tapahtuvaa myllerrystä. Illalla on sitten ollut noita jalanvenytyksiä kylkiä kohden! Toista oli esikoistani eli nyt 16 v. tytärtäni odottaessa. Vauva oli todella vilkas mahassa ja niin myös aina tähän päivään asti. Kyllä se temperamentti kehittyy jo siellä kohdussa! Oikeastaan olen ihan tyytyväinen jos tästä vauvasta tulee sellainen "syö-nukkuu-paskoo" -versio niin kuin kuulemma isänsäkin on ollut! ;-)

Oletteko muuten huomanneet vauvanne reagoinnin kun syötte jotain makeaa? Meidän kaveri rupeaa siinä vaiheessa vipeltämään ja räpeltämään ihan täysillä, kuten kävi eilen kun söin kiinalaisessa jälkiruoaksi friteeratut banskut vaniljajätskillä!

Jaahas, nyt ois vissiin ruoka-aika kun maha jo kurnii. Tänään meillä on vika synnytysvalmennus ja aiheena vauvan hoito ja lapsivuodeaika. On ollut melkoista ajanhaaskausta tämä meidän alueen valmennus! Parempaa tietoa olen saanut lehdistä, opuksista ja Kättärin tutustumiskierrokselta.

t. Manna66 rv 36+4 ja pikku-Erkki

Oi, täällähän oli tullut vauvauutisia! ONNEA Kukkis ja isi, ja onnea jatkoonkin pikkuisen tytön tylleröisen kanssa!

Tänne ei sen sijaan kuulu mitään uutta, viikonloppuna vierailimme Tampereella kätilöystävämme ja hänen perheensä luona, jossa poika täytti juuri 1 vuoden. Kätilö tykkäsi "ronklata" masuani ja sanoi, että hyvältä näyttää, ehkä jo 3-kiloinen on lapsonen. Sanoi myös, että tuoksun kovasti raskaana olevalle! Millainenkohan se tuoksu on? Ehkä hieman maitoinen ja vauvainen, luulen, rinnoistahan mulla on tihkunut esimaitoa jo pidemmän aikaa...

Manna kyseli, reagoiko masuasukki makean syömiseen? KYLLÄ! Koko ajan on liikkeet voimistuneet (makean) syömisen jälkeen. Nyt kun niitä liikkeitä pitää päivittäin seuratakin niin jos ei niitä tunnu, kehotetaan syömään/juomaan jotain makeaa ja menemään sen jälkeen makuulle, niin yleensä kyllä alkaa möyrintä.

Meillä on perhevalmennusta oikein 2 kertaa, joista ensimmäinen vasta tällä viikolla, seuraava ensi viikolla. Menee kyllä tosi myöhälle, mutta en usko tämän kaverin kyllä etuajassa tulevan, joten ehdimme varmaan ihan hyvin niihin. Saapa nähdä, ovatko turhia vai hyödyllisiä.

Postiluukusta kolahti tänään uusi Ikean kuvasto, jota pitää taas lukea "kuin Raamattua" ;) Nyt tekiskin mieli jo lähteä sinne vähän shoppaamaan, mutta mies suhtautuu aina kovin nihkeästi tähän ideaan, miksiköhän? Meillä olis tarvetta uudelle lipastolle/kaapille, johon laittaa vauvanvaatteita sekä WC:hen pienelle hyllylle, koska aion jossain vaiheessa siirtyä sinne pyykkikoneen päälle hoitamaan vauvaa. Hyllyn voisi siis sijoittaa siihen koneen päälle, siinä voisi sitten pitää vaippoja ja muita vauvanhoitotarvikkeita. Myös muutamia koreja tarvittaisiin kirjahyllyihin, kun kaikki tavarat ovat typerästi näkyvillä (kun ei ole ovia hyllyissä).

Mukavaa alkanutta viikkoa toivottaa
Rizzu & Untamo rv 37+2 (hui!)

Makeasta en ole huomannut mitään erityistä liikettä, mutta kahvista kylläkin. En joka päivä juo kahvia, mutta silloin kun juon niin johan alkaa möykkä :)

Ja kiva kuulla että perhevalmennus on ollut ajanhukkaa ;) Tässä pitäjässä kun säästetään, niin moisia valmennuksia ei järjestetä. Vähän harmitti, kun jää meiltä väliin, mutta ei enää, jos se kerran asia on niin kun Manna tuumaa.

Tietääkö kukaan mistä saisi sellaisia valokuvakehyksiä joissa on kipsimassa mukana, johon siis painetaan vauvan käsi/jalka ja sit laitetaan kehyksiin? Löysin netistä yhdestä paikasta, mutta tietääkö kukaan oikein jotakin kauppaa josta voisi käydä ostaan...?

Mietin kun kaikki kysyy multa että onko ollut mitään mielitekoja raskauden aikana. Tyyliin sementtiä ja silliä samalta lautaselta. Höh, mulla ei ole ollut mitään erikoista, mutta tuo Mannan friteeratut banaanit ja vanilijajätski jäi kyllä pyörimään vakavasti mun mieleen....mistäköhän sellaisia nyt tähän hätään saisi...taisi raskausajanhimot nyt viimein herätä.=)

Liinu: Se vihlonta johtuu siitä kun vauva puskee päällään/liikuttaa päätä. Ainakin näin lääkäri mulle kertoi. Itsellä samanlaisia noita sukkapuikkovihlontoja tuolla kohdunsuulla. Nopeaa menevät ohi, mut päivässä niitä tulee useita kertoja ja aina aivan yhtäkkiä. Toinen mikä on typeää niin tuo alaselän säryt, niikuin tulerssa välillä ja samalle tuntuu kuin menkat alkais.

Raskausarvet: Ei oo lisääntyny, edelleen viirut takamuksessa:)

Äitiyspakkauksessa ajattellin minäkin vauvan nukuttaa aluksi,sitten myöhemmin siirtää pinnasänkyyn. Täytynee käydä ostamassa tuota froteeta, saapahan suojattua patjat ainakin.

KukkikselleM Onnea ja miehellesi myös!<3tuntuu oudolta ajatella kun itselläni sinua ennen laskettuaika niin ei sitä koskaan tiedä milloin se jo putkahtaa maailmaan<3hyviä vointeja sinne ja käyhän täällä kertomassa kuulumisianne!

Vauva liikkuu varsinkin jos syön puuroa,kahvia,suklaasta se pitää erityisesti:)eli makeahkon perään ollaan täälläkin.

Postiluukku kävi,lähen itsekkin silmät kiiluen lukemaan ikeaa,kaikille hyviä vointeja<3<3

No sitten, joko teilla on maito noussut rintoihin, tuntuuko/nakyyko. Lueskelin toista syyskuiden odotus palstaa ja siella jo monella tuntuu maitoa nousseen rintoihin. Minulla ei ainakaan nay eika tunnu.

Vauva alkaa heilua "puolelta toiselle" aina syonnin jalkeen, olin sitten syonyt mita tahansa. Mielitekoja ei ole ollut, oikeastaan kaikki ruoka kelpaa ja ruoka tai seuraava ateriointi on aina mielessa.

Huomenta!

Voihan lääh, se on taas uusi päivä! Tässä alkaa jo kovasti toivomaa että alkais jotai tapahtumaa ja pikkunen tulis jo! Vaikka toisaalta tässä nyt voi vielä hyvinki mennä sellaset 3-4 viikkoakii et sen tähä sylii saa... :/ Huomenna on taas neuvolassa käynti. Onneks niitä nyt on jo sitte viikon välein.

Meillä tuo mötkö ollu aika vilkas kokoaja. Nyt on täs viimosen viikon aikana alkanu vähä liikkumine vähentyä. En oo kuitenkaa laskenu liikkeitä. On sen verra kuitenki aina päivän mittaa ilmotellu itestään. Puhelitte tossa siitä liikkumisesta ku syötte jotai. Mie oon huomannu ainaki et ku syön ruokaa ni sillo on liikettä kovasti. Ei oo vieläkää mitää tiettyjä mielitekoja. Mut tuntuu vaa et vois olla vähä väliä jotai pupeltamassa :) Onneks jääny suklaat ja makeet melkee kokonaa pois, ku alkukesästä tuli syötöä jonkuu verra.
Sit hassu juttu aina ku lähen autolla ajelemaa ni sillo useinmiten kans mahassa möyrii kovi... :)

Kyllä miullaki noita vihlasuja tuntuu välil tuol alapäässä. Välil oikee säikähtää ku se nii ykskaks vihlasee. Ja supistuksia on useemmi. Osa kivuttomia, et huomaa vaa et maha kovana, ja jotkuu sit jo tuntuukii. Viime yönä joka kerta ku heräsin ni tuntu et supisti ja tuntu kipeeltä alavatsa.

Tosta rintaosastosta.... välillä pikkase näyttäs tihuttavan mut ei mitää hirmusta vuotoa vielä.

Jaa eipä tässä kai muuta ihmeempää tähä hätää.. Enköhän huomenna palaile ku oon neuvolas käyny!
Jakselkaahan siellä sisaret!

Kaza 37+6

Heippa!

Meilläki oli perhevalmennusta vaan 2 kertaa ja oli kyl aika hyödytöntä, eli ette oo mitään menettäneet, keillä sitä ei ole järjestetty.

Kassu: voisiko Sinooperissa olla tuollaisia kipsimassajuttuja...?

Mieliteoista, mulla on ollu ajoittain tomaatit, perunat ja jäätelö! Varsinkin tuo viimeksimainittu!

Liinu: mulla ei ole tullut rinnoista vielä pisaraakaan mitään nestettä. Rinnat eivät ole myöskään kipeät eivät pinkeät. Hmm, mahtaakohan ne toimia ollenkaan sit ku on tarvis :/...?

Kävin eilen katsomassa 1 vrk:n ikäistä tyttövauvaa, se oli niin pieni! Painoikin vain vähän alle 3 kiloa. Sais jo tää omakin syntyä :)!

Jaha, Kazalla alkaa olla viikot täynnä vauvan täysaikaisuuden suhteen, eiku ässät käyttöön, vai mitä?!

Sissi 36+4

Huomenia!

Terveiset taas neuvolasta. Kaikki oli taas ok eli Hb 115, Sf 32 ja paineet 120/70. Vaavi on nyt kääntynyt pää alaspäin kun vielä viime viikolla lekurissa oli poikittain.

Tosta "maidon" tihkumisesta niin toista kun odotan niin tiedän sen verran ettei se periaatteessa tarkoita ett jos nyt tulee maitoa rinnoista niin ett tulee kun vaavi syntyy. Minulla tuli viimeksi maitoa saunassa ym.. ennen synnytystä ja sitt kun vaavi syntyi niin maitoa ei tullut joten pullovauva on meillä ensimmäinen ollut. Saas nähdä miten nyt käy.

Minullakin on nyt ollut jonkin verran noita liitoskipuja mutta ne kuuluvat asiaan. Vaavi "porautuu" alemmas. Nyt on ollut myös kummallisia "puukon" vihlasuja mutta nekin kuuluvat asiaan. Sitä ei voi koskaan tietää ett mikä kuuluu asiaan sillä jokainen raskauskin on erinlainen mutta ei kannata kauheesti stressata noista kivuista koska ne on yksilöllisiä.

Sitt kokemuksesta voin sanoa ett kun kaikki toivoo ett sitä nyyttiä kainaloon niin sitt kun se on siinä niin vielä rankempaa tulee oleen. Kannattaa levätä ja nauttia tästä loppuajasta. Sitt alkaa vauva arki ja silloin välillä voi olla tosi rankkaa. En halua pelotella mutt nauttikaa näistä viimeisistä hetkistä kun saatte löhöillä, katsoa mieli sarjoja, syödä miehenne kanssa vaikka kynttilä illallista ym...

Nyt kun meillä on tyttö jo kohta 4 vuotta niin olemme taas saaneet nauttia yhteisestä ajasta muutaman vuoden ajan ja taas alkaa vauva rumba. Mutt on sekin taas aivan ihanaa aikaa omalla tavallaan.

Hei, lokakuinen vierailija täällä taas lukemassa mitä on edessä.. :)
Kassu: ostin juuri sellaisen "avattavan valokuvakehyksen" jossa toiselle puolelle tehdään kipsistä massa johon vaavin jalka / käsi painetaan, ja toisella puolella on lasi valokuvaa valten. Miquesta (kirjoitinkohan oikein) itiksestä, ja muistaakseni 18 euroa.
Minäkö ajoissa.. :D

Taika 32+5

Heips, tässä tuoreita neuvolakuulumisia:
Painoa tullut 4 päivässä lisää 800 g eli viimeviikkoisen "notkahduksen" jälkeen olen jälleen samassa tilanteessa kuin aiemmin, eli kovasti nousee.

Pissan sokeri OK, protskuissa 1+ mutta pissassa näytti olevan selkeästi valkovuotoa mukana, joten täti merkkasi sen kuitenkin miinukseksi. Verenpaine pikkuisen korkealla, 130/88. Pitääpi ottaa kotona rauhallisesti! Sf-mittakin oli palannut takaisin normaalikäyrälle, 33 cm, eli lähetettä Kättärille painoarvioon ei tullut. Vauva oli rt1:ssä eli pää alaspäin ja selkä mun vasemmalla puolella. Syke oli jälleen sama, 145-150.

Neuvolantäti poisti ne tikit mun jalasta samalla, ei tullut onneksi kipeää. Nyt voi alkaa harjoitella normaalia kävelyä ja ylös ponnistusta myös kipeällä jalalla. Aika isoja rupia siitä on lähdössä, joten pitää odottaa vielä että ne irtoavat nätisti.

Mulla on myös ilmeisesti vauva alkanut pikku hiljaa laskeutua lähtökuoppiin. Terkka meinas, ettei ihan vielä ole kiinnittynyt, mutta on menossa sinne kuitenkin. Ja se on mulla tarkoittanut sitä, että alamasussa on myös viiltävää kipua silloin tällöin, etenkin kun virtsarakko on täynnä, eli yöllä ja aamulla on pahin olo. Epäilin ensin jopa virtsistä, mutta tilan ahtaudelta se kyllä vain vaikuttaa.
Kassuko se oli, joka kyseli kipsivaloksista? Ainakin www.bebes.fi myy masukipsejä. Oliskohan niillä tuollaiseen tarkoitukseen myös kipsiä?

Mulla on maitoa tihkunut rinnoista jo jostain rv 20 asti, toisesta sitä tulee joskus ihan itsekseen tipoittain, toisesta puristamalla. Joskus se on hyvin vetistä tavaraa, joskus kuin voisulaa, semmoista keltaista paksua mömmöä. Sitä erittyy etenkin saunan jälkeen, ja jostain syystä, kun saan kipeää!

Tiistaiterkuin
Rizzu & Untamo rv 37+3

Rinnoista: mulla myös tullu rv20 asti sitä ns.ternimaitoa, nytkin lähettiin valmennuksiin nii ukko tuumas: et pitäskö sun vaihtaa paitaa..minä siihen "et mitä ihmettä?"kivat läikät oli tulleet:)käytän kyllä liivinsuojia, mut ei aina taho paikalla pysyä.

omasta mahasta: Jouduin soittamaan tänään neuvolaan ku vihlonu koko päivän, käveleminen lähes mahdotonta. Neuvolasta arvelivat et syntyypi ehkä aikaisemmin kuin mitä la.Tarkistavat loppuviikosta vielä kohdunsuuntilanteen, toivotaan että on tullut muutosta viimeiseen.

Onko muut kokeneet samaa?Kun kerron odottavani vauvaa kavereille joilla on jo lapsia/vauvoja, nii annetaan hirveän negatiivinen kuva vauva-ajasta. Tottakai jokainen tietää että joutuu valvomaan ja heräilemään öisin sekä väsymys painaa ainakin alussa, mut miksi pitää voivotella ja tehdä asiasta nii negatiivinen, toinen on imetys. Mietityttää että mikä näitä äitejä vaivaa?vauvahan on kerran vain pieni ja vauva-aika menee yleensä nopeasti,ennekuin huomaakaan. Välillä on varmasti päiviä jotka ovat raskaita mutta nehän kuuluvat asiaan.Ja positiivisella asenteella kaikesta kyllä selviää. Eli onko muut kokeneet vastaavaa??

Viikkon en oo päässyt kirjottelee ja täällähän on ihan kauheesti viestejä.Hyvä homma!
Eli tilanne mun kohdalla on tämä: Vauva siis edelleen perätilassa, viime perjantaina yritettiin kääntää mutta ei suostunut. Painoa pikkusella oli 2.8kg.
Sitten otettiin magneetilla mitat lantiosta ja nyt perjantaina mennään kättärille tapaamaan lääkäriä, jonka kanssa keskustellaan joko leikkauksesta tai perätilasynnytyksestä.
Ollaan kyllä miehen kanssa tultu siihen tulokseen että taidetaan valita se leikkaus ettei mitään vaan satu.
Että tämmöstä täällä..

Yhteistyössä