syödäänkö teillä aina lounas?

Meillä syödään välillä kaksi lämmintäruokaa päivässä.
Lounaalla (n.klo. 12-13) syödään edellispäivän ruokaa jota otan kippaan seuraavaa päivää varten ja päivällisellä syödään sitä mitä sinä päivänä teen ruuaksi (n.klo. 14-17, riippuu miehen työvuoroista ja niistä johtuen ei syödä jokapäivä 2 lämmintä ateriaa)
 
Kyllä syödään. Mä ennemmin keitän 2 lämmintä ateriaa päivässä (tai siis käytännössä lämmitän aamupäivällä edellisen illan jämiä, teen aina niin paljon että varmasti riittää seuraavaksi aamuksi 3lle lapselle) kuin kannan kaupasta älyttömiä määriä välipalajuttuja. Nämä kun syö muuten niinkun hevoset jääkaapin tyhjäksi ellei keitä kunnon perunoita.
 
pollerolle
Kyllä syödään joka päivä kaksi lämmintä ateriaa.Välipalat voi jättää pois mutta lämpimiä ruokia ei.

Tiedän yhden perheen jossa syövät ainoan lämpimän aterian kello18 ja sitä ennen syödään lounaan aikoihin pullaa,suklaavaahtoa yms.Tämän perheen lapset ovatkin yhtä pullamössöä,karkkiakin heillä syödään melkein jokapäivä.Perheen äiti on kotiäiti niinkuin minäkin.

Minä siis ehdottomasti kannatan kahta lämmintä ateriaa päivässä.
 
Siis eihän sen toisen terveellisen aterian tarvitse olla lämmin! Joten ruoka voi olla jotian muutakain kuin ainaiset "kaksi lämmintä ateriaa"!
Ja varmasti se voi silti olla aivan yhtä ravitsemuksellinen ja terveellinen ja antaa energiaa.
Että turhaa nyt murehditte, saako lapsi riittävästi jos ei lämmintä ruokaa kahta kertaa päivässä syö!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pollerolle:
Kyllä syödään joka päivä kaksi lämmintä ateriaa.Välipalat voi jättää pois mutta lämpimiä ruokia ei.

Tiedän yhden perheen jossa syövät ainoan lämpimän aterian kello18 ja sitä ennen syödään lounaan aikoihin pullaa,suklaavaahtoa yms.Tämän perheen lapset ovatkin yhtä pullamössöä,karkkiakin heillä syödään melkein jokapäivä.Perheen äiti on kotiäiti niinkuin minäkin.

Minä siis ehdottomasti kannatan kahta lämmintä ateriaa päivässä.
Lounas voi olla "kylmä ruoka" olematta silti pelkkää pullmössöä tai suklaavaahtoa!
 
Melkein aina syödään tai siis lapset ainakin syö. Meillä tuo tyttö on sellainen pajukeppi että koitan tota lämmintä ruokaa tarjota vaikka itse hän kuvittelee elävänsä ihan porkkanalla. Toinen ruoka on kyllä joku kevyempi kun päiväruoka.... tai sitten joskus roskaruokaa :snotty: , et sellanen kotiäiti.
 

Yhteistyössä