Synnytys käynnistyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bibo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äidiksi tulossa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipunen:
Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipunen:
JOs supistukset jatkuu niin soita synnärille. Viikkoja kuitenkin sen verran että olis hyvä käydä näyttäytymässä... Onnea matkaan!

Mitähän toi ny tarkottaa, kun sanot, että "viikkoja kuitenkin sen verran". Paljonko niitä viikkoja pitää olla, että kannattaa käydä näyttäytymässä lääkärille? Jos supistelee säännöllisesti ja tukalasti esim. viikolla 26, eikö sillon kannata mennä lääkäriin?

Ainahan lekurilla saa käydä jos supistelee, oli viikot mitkä hyvänsä. Tarkoitin sitä että noilla viikoilla voi paikat olla jo kypsät ja ensisynnyttäjä saattaa olla liiankin pitkään kotona ja vaikka synnyttää eteisen lattialle.
Harvemmin rv 26 on paikat pehmeenä ja auki ellei ole riskiraskaus.
Ja kuten aikaisemmin kirjoitin olen noilla ap:n oireilla ollu jo sairaalassa ja hyvä niin. Muuten olis mun lapset syntyneet kotona :)

Mulla on supistellu viikolta 15 ja paikat on ollu pehmenneet jo viikosta n.20. Ja supistelut on välillä tosi napakoita ja säännöllisiä, mutta kasassa vielä olen viikolla 30. Ja tää muuttu riskiraskaudeksi, just supistelujen ja pehmenneen kohdunkaulan vuoksi.

Sinähän varmasti lähtisit synnärillä käymään jos supisteluja olisi 3-4 min välein, eikö niin??
Kuopuksen kohdalla mun tilanne oli samankaltainen kun sun, rv 20 alkoi supistelut ja kohdunkaula lakoi pehmetä. Mutta kuitenkin kohdun suu pysyi kiinni. Viikolta 32 alkoi kohdunsuu aueta ja jouduin lepoon. Kuopus syntyi kuitenkin viikolla 38. Säännöllisiä supustuksia ehti tulla alle tunnin.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
ne on harjoitussuppareita varmaankin ihan niinkuin kättäriltä sanoivat sulle. Se kovettaa just vatsan noin, mulla itselläni niitä oli pitkin matkaa. Ja vähänkin jos heilahdin niin jo taas oli maha kovana. Kun synnytykset on alkaneet en ole älynnyt enää mahan kovettumisia tunnustella, kipu on ollut ihan toisenlaista alkun hiljaisista kivuista päästyäni. Molemmat on syntyneet vajaa tunti synnärille pääsyn jälkeen. Toisella ei ole ponnistusaikaa kirjattu ollenkaan, koska sitä ei ollut käytännössä lainkaan.:) Sullakin synnytys menee sitten paremmin kun kohtulihas siellä älyää harjoitella noin reippaasti.

Onko tämä tutkittua että jos esim.varhain alkaa suppareita tulla niin menee paremmin synnytys...eka kun oli todella pitkä ja kivulias,eikä suppareita ollut kuin loppua kohden.

Mä en voi tohon sanoa mitään, vaikka kätilöopintoja takana ja kaksi lasta synnytettyinä. Mulla kun ei ole ollut yhtään omaa supistusta kummassakaan synnytyksessä. Että jos lohduttaa, sanon näin: Kun vauva oikeasti on tulossa, huomaat sen kyllä. Hyvin harvalla ensisynnyttäjällä tulee niin kiire, että ei ehdi tajuamaan että tosi on kyseessä. Mikään valmennus ei auta ymmärtämään sitä, miltä synnytys tuntuu.

Vähän samaa voisi sanoa rintakivuista. Moni murehtii, onkohan tämä rintakipua vai lihaskipua vai mitä. Mutta kun ne rintakivut sitten oikeasti tulevat, ei niistä ole epäilystäkään.

Kaikilla myös niin erilaiset noi synnytykset että kyllä ainakin kannattaa soittaa ja käydä näytillä että ne katsoo kohdunsuun tilanteen. Kaverilla tuli 3 päivää kipeitä suppareita ja meni vedet vasta vähän ennen kuin alkoi ponnistamaan..mulla taas oli vain sormelle auki sunnuntaina..nythän ei sitten taas tiedäkään mitä supparit tehny kohdunsuulle ja eihän kaikki tunne supistuksia yhtä kipeinä kuin toiset eli aina vaan kannattaa kuunnella itseään ja jos oikein pahalta tuntuu niin lähteä näytille.

Täältähän tämä ketju löytyi...tätä jo kaipailinkin :D
Mitä kuuluu? Lähditkö näytille? Ehkä lähdit kun et ole enää illalla kirjoitellut...tai sitten sulla on muutakin elämää kuin tämä palsta :D
Tulehan ilmoittamaan...toivottavasti kaikki hyvin :hug:

Jea, hengissä oon :D Joutu "hieman" jonottelee synnärillä, 4h!!

Eli kävin eilen sitten kuitenkin siellä synnärillä tsekkauttaa tilanteen. Tilanne on ok, ei ole vielä vauveli ulos tulossa, paikat ovat kylläkin pehmenneet (ja ulkosuu sormelle ainakin auki, ollut jo enenmminkin ). Hyvä homma kyllä kun pehmenevät ja harjoituksia niin jos synnytys sitten olisi mukavampi. Tässä vaan mietin, että toivottavasti loppuviikkojen jokainen päivä ei ole yhtä tuskaa kuin eilinen...huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja termiitti:
Luin koko ketjun ja jännitin lopputulosta, oikein paljon voimia ja onnea loppuraskauteen ja synnytykseen!=)

Kiitoksia :) Ja kiitokset myös muillekin :) Kiva kun kaikki ovat mukana jännityksessä ja odotuksessa, vaikken teitä yhtään tunnekaan :)

Yhteistyössä