Synnytys käynnistyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bibo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mnulla ei ollut koko päivänä muuta kun pientä kiristyksen tunnetta vatsalla ja iltaa kohden vähän juili selkää..Sitten rupesi tuntumaan että kohta se syntyy, vaikka ei ollut kipeitä supistuksia..Soitin sairaalaan kun meiltä on matkaa kuitenkin n.30min.Sanoi että tule jos on kovat kivut..Lähdettiin kuitenkin melkein samantien ajelemaan kohti sairaalaan kun oli tunne että syntyy..Päästiin sairaalaan ja alkoi tutkimaan tilannetta niin sanoi että miten ihmeessä olet pystynyt kävelemään..Paikat oli 6cm auki!!

Just ajattelin et jos kävis jääkaapilla tsekkailemassa. Illalla kyllä söin ja nyt tietty kun vasta heräsin tunti sitten. Muuten ei ole oksettavaa oloa ollutkaan raskauden aikana.

Kiristys alavatsalla tuntuu joo. Koko ajan pieni tunne, välillä sitten supistus.

Suihku teki hyvää. Tärisin vaan kylmästä suihkussa, vaikkakin suihkuttelin lämmintä vettä, hirveet väreet koko ajan pitkin vartaloa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mnulla ei ollut koko päivänä muuta kun pientä kiristyksen tunnetta vatsalla ja iltaa kohden vähän juili selkää..Sitten rupesi tuntumaan että kohta se syntyy, vaikka ei ollut kipeitä supistuksia..Soitin sairaalaan kun meiltä on matkaa kuitenkin n.30min.Sanoi että tule jos on kovat kivut..Lähdettiin kuitenkin melkein samantien ajelemaan kohti sairaalaan kun oli tunne että syntyy..Päästiin sairaalaan ja alkoi tutkimaan tilannetta niin sanoi että miten ihmeessä olet pystynyt kävelemään..Paikat oli 6cm auki!!

Mulla synnytykset on käynnistetty sairaalassa, kuopus tuli syöksyllä ja kävelin osastolta itse synnytyssaliin ja siinä ajassa (n.5min) olin auennut niukalta kahdelta sormelta muistaakseni 7-8cm asti... Että näin.. Mutta kyllä se kävely olikin yhtä tuskaa, ihan loppumatka oli pakko heittäytyä sängyn vietäväksi...

Alkuperäisen kehotan menemään näytille jos yhtään siltä tuntuu. Esikoistani synnytin 4 tuntia ja kuopusta alle 2...!!

Joo, kai sitä vois illalla käydä siellä. Jos tässä päivän pärjäisi niin saisi mies tänään töissä olla kuitenkin, ettei tarvi kesken päivää lähteä. Nyt taas helpompi vaihe menossa, ei kipristä vatsaa, sain jopa syötyä ja olo muutenkin ok. Mutta katsotaan niin kohta taas alkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Tipunen:
Aina voi soittaa jos epäilyttää. Kätilö antaa ohjeet sitten jatkosta. Minä olisin jo menossa koska noilla oireilla olisin jo todennäköisesti synnyttänyt :) Omat synnytykset (3) ovat kestäneet kaikki alle 3 tuntia...

Mä olisin kans jo ainakin soittanut sairaalaan ja kysellyt neuvoja. Itselläni kans kolme tosi nopeeta synnytystä takana.

mulla ei tullut koko päivänä yhtäkään kipeetä supistusta mutta säännöllisesti niitä tuli yhdestä alkaen. Lopulta mies pakotti lähteen sairaalaan,en ois tahtonu ku ei tosiaankaan ollut kipeitä ja en halunnu turhaa reissuu (matkaa kumminki n.45min) lopulta illalla oltiin sairaalassa,niin ne pisti mut suoraan saliin ja ponnistamaan :) Ens kerralla tietää ainakin :laugh:

voimia ja jaksamisia sulle :hug:

Mun synnytykset on käynnistetty, mutta kuopuksesta meni kyllä todella nopeasti. Käynnistettiin tipalla, synnytyksen kesto tunti. ;) Muutama kipeä supistus ja 5 cm auki tilanteesta muutamassa hetkessä täysin auki-tilanteeseen, minuutti ponnistusta ja tyttö maailmassa.

Eli tosiaan nuokin supistukset voi huomaamattasi avata paikkoja ja loppu on yksi rysäys! Siksi kävisin näytillä, niin tietäisi, millainen tilanne siellä alhaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipunen:
Aina voi soittaa jos epäilyttää. Kätilö antaa ohjeet sitten jatkosta. Minä olisin jo menossa koska noilla oireilla olisin jo todennäköisesti synnyttänyt :) Omat synnytykset (3) ovat kestäneet kaikki alle 3 tuntia...

Mä olisin kans jo ainakin soittanut sairaalaan ja kysellyt neuvoja. Itselläni kans kolme tosi nopeeta synnytystä takana.

Joo, mä soitinkin sinne silloin yöllä (joskus 5 aikaan ) ja silloin sanoivat, että kipeitä suppareita pitäisi tulla ja sitten vasta synnyttämään. Lähinnä nyt ollut vain tosi pinkeenä vatsa, ei niinkään suppareita kauheesti. Eikös toi vatsan pinkeyskin ole jo synnytyksen alkamisen merkkejä??

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Mun synnytykset on käynnistetty, mutta kuopuksesta meni kyllä todella nopeasti. Käynnistettiin tipalla, synnytyksen kesto tunti. ;) Muutama kipeä supistus ja 5 cm auki tilanteesta muutamassa hetkessä täysin auki-tilanteeseen, minuutti ponnistusta ja tyttö maailmassa.

Eli tosiaan nuokin supistukset voi huomaamattasi avata paikkoja ja loppu on yksi rysäys! Siksi kävisin näytillä, niin tietäisi, millainen tilanne siellä alhaalla.

Joo, näinhän se...pitää kyllä mennä sitten illalla, jos vaan nyt päivä menee ok.

Voithan sä soittaa uudelleen siellä on henkilökunta vaihtunut ja voit saada ihan erilaiset ohjeet.Mulla ei ollut esikoisen kanssa kipeitä supistuksia kun ihan loppuvaiheessa siis kun olin jo salissa ja kalvot puhkaistu muuten oli ollut kaksi päivää just vastaavanlaisia tuntemuksia kun sulla nyt. Siellä käy aika moni turhaa näytilla mäkin kävin useamman kerran ja jokainen synnytys on kumminkin erilainen.

Joku on saattanut kysyä tätä aikasemmin kun en lukenut koko ketjua läpi, mutta onko sulla vatsa sekaisin? Mulla lensi molemmista päistä sillon kun synnytys oli käynnissä tosin ei koko aikaa vaan masun tyhjäksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:
Joku on saattanut kysyä tätä aikasemmin kun en lukenut koko ketjua läpi, mutta onko sulla vatsa sekaisin? Mulla lensi molemmista päistä sillon kun synnytys oli käynnissä tosin ei koko aikaa vaan masun tyhjäksi :)

Itse asiassa nyt kun mietin niin eihän toi vatsa ole ihan normaali olltukaan, mutta ei nyt ihan sekaisinkaan. Soitin äsken neuvolaan ja jätin soittopyynnön, kyselen sieltä sitten mitä teen. Parempi se on tosiaan käydä näytillä turhaan vaikka :)

Öklö olo se vain jatkuu. Viluinen olo. Tuli mieleen, että eilen kun aloimme mieheni kanssa rakastelemaan niin mies sanoi, että ethän sä nyt sitten vielä synnytä, naureskelin että en, kyllä ne neuvolassa sanovat jos seksistä pitäisi kieltäytyä. Sern jälkeen oli huono olo ja vatsaan sattui. Meni siinä pikkuhiljaa ohi ja aloin nukkumaan ja sitten heräsinkin yöllä supistuksiin. Onkohan seksillä oikeasti jokin merkitys synnytyksen käynnistymiseen? Olen ajatellut, että se on vain puhetta :)

onko kyseessä eka lapsesi, ei nuo oireet välttämättä ole kuin harjoitussupistuksia ja jos ei kipeitä niin aika huonolla todennäköisyydellä saavat kohdunsuulla mitään aikaiseksi (harvoin synnytys ilman kipeitä supistuksia tapahtuu) tietysti olo ei enää ole mukava kun viikkojakin on, mut ole huoleti voit joutua vielä odottelemaan kuukaidenkin ennen kuin vauvasi on tässä maailmassa, voi vaan käydä aika pitkäksi. voithan käydä tarkistuttamassa tilanteesi, mutta en se mitään muuta jos paikat auennu niin sitten on ja synnytys tapahtuu sitten kun on sen aika.

Alkuperäinen kirjoittaja klö:
onko kyseessä eka lapsesi, ei nuo oireet välttämättä ole kuin harjoitussupistuksia ja jos ei kipeitä niin aika huonolla todennäköisyydellä saavat kohdunsuulla mitään aikaiseksi (harvoin synnytys ilman kipeitä supistuksia tapahtuu) tietysti olo ei enää ole mukava kun viikkojakin on, mut ole huoleti voit joutua vielä odottelemaan kuukaidenkin ennen kuin vauvasi on tässä maailmassa, voi vaan käydä aika pitkäksi. voithan käydä tarkistuttamassa tilanteesi, mutta en se mitään muuta jos paikat auennu niin sitten on ja synnytys tapahtuu sitten kun on sen aika.

Joo, eka lapsi kyseessä. Hyvinkin mahdollista, et olisi vain harjoitusta koko homma. Mutta kyllä toi alavatsan kireys mietityttää. Ja todellakin toivon, että menee ohi tai sitten jotain tapahtuu, ei tämmöistä oloa voi kauaa kestää... :)

kipeästi siis! niitä tuli kerran pari päivään, sitten saattoi supistella koko yön tasaisesti ja epätasaisesti eikä paljoo nukuttanu. sitten kun vihdoin ja viimein käynnisty kunnolla niin kipeät supistukset tuli reilun 10 minuutin välein tasaseen. ja vieläkin mietin kannattaako lähteä mihinkään jos loppuvat taas. meillä matkaa sentään yli 100km synnärille. ;) eli nou panik, mitää harjotussuppareita ei kannata ottaa ees huomioon odottele nyt vaan että ne kipeät alkaa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Liikkuuko vauva normaalisti?

Välillä tuntuu jokin pieni liike. Yleensä aamuisin se onkin ollut hiljakseen. Mites nii?

Niin ajattelin vaan, että onko vauvalla kaikki kunnossa... Voivathan nuo olla sinulla myös ihan vaan ennakoivia supistuksia. Minulla alkoi viimeksi n. viikkoa ennen synnytystä tuollainen epämääräinen supistelu.

Munkaan supistukset ei alussa tytön kohdalla ollu kovia, säännöllisesti tuli kuitenkin ja loppua kohden sitten koveni. Minä luulen että nuo on niitä harjotussuppareita. Pojan kohdalla alko kovilla suppareilla ja repi koko selkääkin.

Jos pitkä matka on niin ei niitä kovia supistuksia pidä jäädä odottelemaan kun ei tiedä kuinka nopeesti syntyy. Aina sitä näytillä kannattaa käydä, itelläkin helpompi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja konkari:
voi johtua ihan siitä että vauva laskeutuu jne. ja liitoskipujakin voivat olla jos olo on epämukava..

Jees. Vauva on laskeutunut jo, eilen neuvolassa täti tsekkasi ja sanoi, että ei ihmettele, että mun kävely on vaikeeta kun niin alhaalla vauveli on.

Yhteistyössä