Synnytys käynnistyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bibo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kans ollu jo yli viikon säännöllisiä suppareita. (Rv 38+2) En tosin tunne mahan kovettumista mutta koskee mahaan vähän niinku kuukautisten aikanakin mutta kovemmin. Yhden kerran supisteli noin 10 tuntia mutta meni sitten ohi. Maha oli aika hellänä sen rupeaman jälkeen...Olen yrittänyt noudattaa sairaalan ohjeita että on kotona niin kauan kuin pystyy. Sitten kun on tosi kyseessä ei kuulemma tule mieleenkään jäädä kotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:
Öklö olo se vain jatkuu. Viluinen olo. Tuli mieleen, että eilen kun aloimme mieheni kanssa rakastelemaan niin mies sanoi, että ethän sä nyt sitten vielä synnytä, naureskelin että en, kyllä ne neuvolassa sanovat jos seksistä pitäisi kieltäytyä. Sern jälkeen oli huono olo ja vatsaan sattui. Meni siinä pikkuhiljaa ohi ja aloin nukkumaan ja sitten heräsinkin yöllä supistuksiin. Onkohan seksillä oikeasti jokin merkitys synnytyksen käynnistymiseen? Olen ajatellut, että se on vain puhetta :)

No tähän sen verran että itse samoilla raskausviikoilla tällä hetkellä ja harjoitussuppareita ollut puolestavälistä saakka. Joku yö saattaa mennä kokonaan valvoessa ja joskus suppareita ei tule kuin päivällä. Ja seksin yhteyden mäkin olen huomannut, eli kun kiihottuu niin se kyllä pistää kohdun supistelemaan vielä enempi. Ja mulla kans kuulu toi öklö olo ja vilutus niihin ensimmäisiin supisteluihin, nykyään en oikein ees huomaa kuin sen kiristelyn tunteen. ;)

mulla oli viikkoja 38+4 kun alko kamalat kivut supisti täysillä tuli säännöllisesti ja maha sekasin. soitin sairaalaan jossa käskivät mennä vaikka suihkuun ja juoda teetä !!? no koitin hetken siinä rentoutua mutta n. 10 min päästä soitin uudestaan ja sanoin että en kestä kipua tuun nyt sinne heti. hyvä että en alkanut mihinkään teen keittoon ja suihkuun sillä synnytys ei kestänyt 2 tuntiakaan. josta tunti sairaalassa

Kyllä sä sitten huomaat kun alkaa tosi olla kyseessä. Kivulias supistus on KIVULIAS. Ainakin mulla alkoi olla niin kipeitä avautumisvaiheessa etten voinut kirjoitella nettiin =) Tsemppiä, h-hetki kuulostaa lähestyvän. Noita suppareitahan voi olla useampikin viikko ennen synnytystä.

Joo, pari kivuliasta suppari tuntuikin lauantaina. Äsken kun nousin tästä tuolilta tyhjentämään pyykkikonetta ja ripustamaan pyykkiä niin joutui useemman kertaa pysähtymään matkalla (matkaa n.5m ), ottamaan tukea seinästä ja vähän inisemään kun tuntui niin kipeältä. Soitin miehelle, et nyt odotan vaan neuvolatätin neuvoja ja katsotaan mitä se sanoo ja siitä eteenpäin. Kyllä nyt tuntuu että olisi alkamssa synnytys...huih.

Öklö olo se vain jatkuu. Viluinen olo. Tuli mieleen, että eilen kun aloimme mieheni kanssa rakastelemaan niin mies sanoi, että ethän sä nyt sitten vielä synnytä, naureskelin että en, kyllä ne neuvolassa sanovat jos seksistä pitäisi kieltäytyä. Sern jälkeen oli huono olo ja vatsaan sattui. Meni siinä pikkuhiljaa ohi ja aloin nukkumaan ja sitten heräsinkin yöllä supistuksiin. Onkohan seksillä oikeasti jokin merkitys synnytyksen käynnistymiseen? Olen ajatellut, että se on vain puhetta :)

Ei kai se seksi itsestään sitä synnytystä käynnistä, ellei ole valmiiksi jo tuloillaan. Mutta meille kävi silleen, että meillä oli aamulla seksuaalitoimintaa, kun mä olin päättänyt mennä näytille ihan muista syistä polille samana päivänä: no siellä kun makasin käyrillä ei supistuksia ollut, mutta paikat oli sitten sen 4 senttiä auki ja synnyttämäänhän siinä alettiin, toi jätkä synty samana päivänä vielä ennen puolta yötä. Mutta oikeasti mä en usko seksiin synnytyksen käynnistäjänä. :whistle:

Kun ei vaan viitsisi iahn turhan takia mennä näytille. Pitää kai alkaa laskee taas supistusten väliä niin tietäis mitä tehdä?

Näin itsekin ajattelin aikoinaan 38+4 viikolla ja ajatuksesta meni 6h niin vauva syntyi!!Supistukset muuttui yhtäkkiä kamaliksi.Ja tunne oli sellanen että nyt se tulee.Suoraan pääsin ssynnytyssaliin kun sairaalaan päästiin.

Kun nousee seisomaan niin tuntuu ihan kauhee paine alapäässä ja vihlaisee. Tuntuu kuin vauva putoaisi. Hitsi kun se täti ei nyt neuvolasta soita jo..pitää kai soittaa synnärille sitten.

No nyt sain neuvolatätin kiinni. Kotona hengaan vielä ja menen näytille synnärille jos itsestäni siltä tuntuu, etten pärjää. Mutta synnytystähän tämä tietty kypsyttelee. Pitää vaan hengitellä ja katsella :)

Alkuperäinen kirjoittaja N11NU:
Kyllä sä sitten huomaat kun alkaa tosi olla kyseessä. Kivulias supistus on KIVULIAS. Ainakin mulla alkoi olla niin kipeitä avautumisvaiheessa etten voinut kirjoitella nettiin =) Tsemppiä, h-hetki kuulostaa lähestyvän. Noita suppareitahan voi olla useampikin viikko ennen synnytystä.

Eipä mee kaikilla ihan noinkaan. Jos ite oisin jäänyt oottamaan oikeen tosissaan kivuliaita suppareita, niin kotio ois tyttö syntynyt. Oikeen hyvin pystyin kotona netissä pyörimään, vaikka synnytys oli jo täydessä käynnissä (tai no n. 5 cm oli auki, kun sitten sairaalalle vihdoin älysin mennä - ihan vaan varmuuden vuoksi näytille :whistle: ). Kolme tuntia siitä ihana tyttö oli sitten sylissä :heart:

Kuule, kyl mie ehkä sinuna ap varmistaisin äitipolilta, että pitäsköhän tulla näytille.

Kannattaa kuitenkin ehkä käydä näytillä sitten kun mies tulee.Jos olotila vielä samanlainen.
Mulla ne harjotussupparit oli sellasia että koko maha kovettu tosi kovax.Oikeat supparit sellasia vihlovia että masusta piti ottaa/pitää kiinni.Ja pysähtyä piti tai mennä makaamaan.

Niin, spermassa on samoja aineita kuin jossain hormonissa joka kypsyttää sitä kohdunsuuta, et jos se kohdunsuu alkaa jo aukeilla ja sinne vielä spermaan saadaan, voi se hyvinkin jouduttaa synnytystä.

Itse paskansin ja oksensin kans koko elimistön tyhjäksi juuri ennen synnytystä, jokin luonnon keino tyhjätä kaikki ettei niin paljon synnytyksessä paska roiskuisi ;)

Ne sanoo nykyisin ohjeeksi että pitäisi ottaa panadol ja käydä kuumassa suihkussa. Jos se ei tehoa ja helpota olo, on aika varmaa et synnytys siitä sit käynnistyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja N11NU:

Eipä mee kaikilla ihan noinkaan. Jos ite oisin jäänyt oottamaan oikeen tosissaan kivuliaita suppareita, niin kotio ois tyttö syntynyt. Oikeen hyvin pystyin kotona netissä pyörimään, vaikka synnytys oli jo täydessä käynnissä (tai no n. 5 cm oli auki, kun sitten sairaalalle vihdoin älysin mennä - ihan vaan varmuuden vuoksi näytille :whistle: ). Kolme tuntia siitä ihana tyttö oli sitten sylissä :heart:

Kuule, kyl mie ehkä sinuna ap varmistaisin äitipolilta, että pitäsköhän tulla näytille.

mä lähdin vielä tässä vaiheessa sairaalasta kotiin tekeen ruokaa ja täällä hengailin mäkin... :D onneksu menin tarkistuttamaan sitt illalla uudelleen, kun suoraan saliin vei tie.

Ja minä kolmannesta soittelin neuvolaan ja kyselin tytön vesirokosta 2h ennen syntymää.Sanoin vielä että voi olla että tänään täytyy mennä kun vähäsen supistelee.Sairaalaan kun pääsi,heti saialkaa ponnistamaan synnytyssalissa kun supistus tuli.
Ei synnytyksistä ikinä tiedä kuinka alkaa ja kuinka nopeasti.

Joo, ei tälläinen olo voi muuten vain olla. Koko aamun supistuksia ja kireyttä. Jos on vielä klo 16 samaa niin mies vie mut synnärille tarkistuttaa tilanteen. Jos sinne asti yleensäkään kestän.

Joo, ei tälläinen olo voi muuten vain olla. Koko aamun supistuksia ja kireyttä. Jos on vielä klo 16 samaa niin mies vie mut synnärille tarkistuttaa tilanteen. Jos sinne asti yleensäkään kestän.

Hyvä käydä tarkistuttamassa.Nyt lepäilet ja käyt suihkussa.
Ja jos olo menee tukalaksi,menet bussilla/taksilla tai soitat miehesi aikasemmin töistä pois.Onko kuinka pitkä matka sairaalaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hyvä käydä tarkistuttamassa.Nyt lepäilet ja käyt suihkussa.
Ja jos olo menee tukalaksi,menet bussilla/taksilla tai soitat miehesi aikasemmin töistä pois.Onko kuinka pitkä matka sairaalaan?

Sairaalaan ajaa n. 2-5minuuttia :) Ja mies kyllä lähtee töistä heti jos on tarve :) Pitää vaan levätä ja katsella tilannetta :)

Hei BIBO! Mulla oli oikein kipeitä suppareita koko sunnuntain ja vielä eiliseen iltapäivään asti. Sunnuntaina kävin näytillä ja kohdunsuu oli sormelle auki.. hieman verta ja rusehtavaa vuotoakin tullut..nyt suppareita tulee harvakseltaan. Ja maha ihan kovana. Menkkamaista juilimista alapäässä, selässä ja alavatsalla. Silti vaan odottelen että ne lapsivedet menee tai jos tulee supparit niin kipeiks ettei voi olla. Mulla nyt rv36+3. Tässä voi kuitenkin mennä lääkärin mukaan vielä muutama viikkokin...kätilön mukaan alle viikko eli ei ota selvää! Kannattaa ehkä soittaa neuvolaan ja käydä siellä näytillä.

Mulla kävi esikoisen kanssa niin että lasketupäivän iltana klo11 tuli eka supistus. ei ollu kamalan kipeä mutta heti huomasin että oli erilainen kuin aiemmat. valvoin koko yön jännittyneenä laskemassa välejä. viideltä alkoi yhtäkkiä tulla kipeämpiä ja viiden minsan välein.heijastui tosi kipeästi reisilihaksiin. kuudelta herätin miehen eikä se pidelly mitään kiirettä kun olin niin rauhallinen. seitsemältä oltiin sairaalassa. 4cm auki. 12.00 olin 10cm auki ja ponnistus kesti 10min. oli aika nopea ja helppo synnytys mutta repesin aika pahasti kun ei osannu pidätellä sitä työntämistä silloin ku ei supistanu.

pikkukakkosen kanssa olin ihan hermona loppuajasta, kun tiesin että toinen on nopeampi kuin eka ja eka kesti 7h siitä kun alkoi kunnolla supistaa. sitten vajaa viikko myöhemmin lähettiin oikealle asialle, kun alkoi taas heijastua kipeesti reisilihaksiin. poika syntyikin sitten reilussa 4 tunnissa. kerettiinkö me pari tuntia olla sairaalassa.

kuopus käynnistettiin rv 38+4 kun oli kasvamassa mahottoman isoksi ja minä en ole suuren suuri. mulla oli kyllä jo vähän supistuksia kun mentiin sairaalaan, mutta ei ne mitään tehny. sain muruja kielen alle kolme kertaa päivän aikana ja oli kyllä kipeitä suppareita, mutta vasta kahdeksalta illalla alkoi tapahtua jotain. sitten suorastaan räjähdin auki 4 senttiä kymmenessä minsassa. kätilö oli ihan ihmeissään ja käski kävellä saliin. pari minuuttia meni kävellessä ja olin avautunu pari senttiä lisää. sitten tuliki oikein kunnon suppaireita vähän aikaa ja kätilön pirulainen asenteli sitä sänkyä siinä minun alla niin piti kokoa ajn liikkua omituisissa asennoissa. lähti sitten hakemaan naistenlääkäriä siihen avuksi että laittaa emättimen puudutuksen, niin sitte ku se lekuri tuli, se laittoi yhden hanskan käteen ja alkoi sillä kokeilla kohdun suuta samalla kun laittoi toista hanskaa käteen ja älähti, että se pää on nyt hällä kädessä. :laugh:

Yhteistyössä