Synnintunnustus-Ketju, mä oon paska äiti koska....?

Alkuperäinen kirjoittaja jane-08:
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Koska 3v lapseni saa katsoa joka aamu tunnin telkkaria että mä saan rauhassa touhuilla :whistle:
Poltan tupakkaa.
En käy ulkona läheskään joka päivä tai siis puistossa.
Kiroilen liian usein.
Huudan korkeelta ja kovaa.
Aion laittaa kuopukseni 9kk hoitoon ja esikoinen on silloin jo 3,5v.
Kuopus on 5kk ja ollut jo kaksi kertaa yöhoidossa sen takia että olen päässyt humpalle.

:whistle: :whistle: :whistle: Mä voitin tän pinon.

Mun listassa oli nämä: Siitä että leikin tyttöni kans liian harvoin.
Huuan liian usein.
Syötän sille enimmäkseen valmispurkkiruokaa.
Luen tosi harvoin sille kirjaa, vaikka ei se kyllä jaksa edes keskittyä siihen tippaakaan.
Käyn ulkona harvoin vaunuttelemassa.

Mutta voin jatkaa... Poltan tupakkaa myös, kiroilen kun hermostun, tv on lähes koko ajan auki päivät...ja illatki.. :( , syötän sille normaaliruokaa mitä meki syyään, eli sisältää suolaa vaikka ei sais antaa alle 1v. , oon valehellu neuvolassa ... että näin...

MINÄ TÄN PINON VOITIN :ashamed:
Mitä sä oot valehdellut neuvolassa :D Sait mut uteliaaksi :)

 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Koska en ole nyt samassa vauhdissa kuin ennen raskautta....kävely hidasta, ei pysty tekemään juuri mitään pahoinvoinnin vuoksi, yms.
Siis jos oot raskaana niin normaaliahan tuo on,ettei kaikkea jaksa samaan tahtiin kuin ennen.
 
IhanaValo
Omalla listalla on
- En jaksa leikkiä noitten lapset kanssa läheskään niin paljoa kuin mitä ne ansaitsis.
- Miul on usein semmoinen voimaton olo,etten jaksa kuin olla möllöttää
- Edellisestä johtuen tulee lapsille joskus annettua vaan leipäpalaset aamulla käteen että voin keittää kahvit ja juoda ne rauhassa.Sen jälkeen saattaa jaksaa vähän paremmin.
(Puolustuksekseni sanon,että osasyy on reumakivut,jotka etenkin aamuisin on yhtä tuskaa)
- Oon hidas herääjä
- Kämppä on joskus semmoisessa sotkussa että ihan hävettää,leluja ympäri kämppää etten tiiä mistä päin niitä alkais kasaamaan.

Tuosta saa kyl sen kuvan että oon avuton ja laiska..no,ei voi mitään:(
 
Oon TOSI paskapää äiti monen mielestä.... koska tuun leveilemään tähän ketjuun etten oo tehnyt mitään väärin lasta kohtaan koko hurjan vajaa 2kk aikana ja raskausaikaankin ajattelin vain lapsen parasta.. söin oikeat ravinteet ja olin varovainen ja petasin elämää ja rahatilannetta vain lapsen hyväksi. saa kivittää. Hähää!! Tällä tekstillä joku vetää herneen nenään ja purkaa sen lapseensa ja mä torun siitäkin koska en itse tekisi niin :saint: :whistle:
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Koska en ole nyt samassa vauhdissa kuin ennen raskautta....kävely hidasta, ei pysty tekemään juuri mitään pahoinvoinnin vuoksi, yms.
Tuleeko sullekin vauva :hug: Milläs viikolla oot menos? Ite täällä odottelen viikolla 38...
Vasta sitä viikoa20 mulle nää raskaudet on vähän tämmösiä, kun vauvat tuppaa pulahtamaan ulos tosta noin vaan...siks suurinosa ajasta menee joko sairaalassa tai niinkuin nyt sängyssä....
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Koska en ole nyt samassa vauhdissa kuin ennen raskautta....kävely hidasta, ei pysty tekemään juuri mitään pahoinvoinnin vuoksi, yms.
Siis jos oot raskaana niin normaaliahan tuo on,ettei kaikkea jaksa samaan tahtiin kuin ennen.
Totta...levoton olo on kun niin paljon tekis mieli tehdä juttuja....koirien kanssa menen kyllä lenkille kun toinen taluttaja tulee kotiin, toista en saa taluttaa :kieh:
 
äiti
olen huono äiti, koska:
- en jaksa siivota ikinä
- olen liikaa tietokoneella
- menetän hermoni nopeasti
- syömme epäterveellisesti välillä
- olen kyllästynyt perhe-elämään
 
juups
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Oon TOSI paskapää äiti monen mielestä.... koska tuun leveilemään tähän ketjuun etten oo tehnyt mitään väärin lasta kohtaan koko hurjan vajaa 2kk aikana ja raskausaikaankin ajattelin vain lapsen parasta.. söin oikeat ravinteet ja olin varovainen ja petasin elämää ja rahatilannetta vain lapsen hyväksi. saa kivittää. Hähää!! Tällä tekstillä joku vetää herneen nenään ja purkaa sen lapseensa ja mä torun siitäkin koska en itse tekisi niin :saint: :whistle:
En mä pidä sua paskana. Mä vaan haluaisin nähdä, mitä sä vastaat tähän ketjuun muutaman vuoden kuluttua - sanotaanko nyt vaikka viiden vuoden päästä. Eli kun lapsesi on vanhempi ja ehkä teillä on toinenkin lapsi jne. Toisin sanoen kun sulla on vähän pitempi kokemus äitiydestä. Jos silloin tulisit sanomaan, ettet ole niiden vuosien aikana tehnyt ikinä mitään "väärää", niin sanoisin, että olet valehtelija tai vähintäänkin sokea omille virheillesi. Kukaan äiti ei nimittäin ole täydellinen, eikä tarvitsekaan olla. Riittää, että on riittävän hyvä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Ette pärjää mulle: olen etä-äiti, eli lapset asuvat isänsä luona. Lisäksi näen heitä välimatkan (n. 500 km) takia vain suunnilleen joka toinen kuukausi.
Saako kysyä? Ei siis millään muotoa arvostellen, vaan ihan mielenkiinnosta että miten tuohon ratkaisuun on päädytty? Tähän nyt luonnollisesti ei todellakaan ole mikään pakko vastata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Koska en ole nyt samassa vauhdissa kuin ennen raskautta....kävely hidasta, ei pysty tekemään juuri mitään pahoinvoinnin vuoksi, yms.
Tuleeko sullekin vauva :hug: Milläs viikolla oot menos? Ite täällä odottelen viikolla 38...
Vasta sitä viikoa20 mulle nää raskaudet on vähän tämmösiä, kun vauvat tuppaa pulahtamaan ulos tosta noin vaan...siks suurinosa ajasta menee joko sairaalassa tai niinkuin nyt sängyssä....
Voi kauhea! :eek: Toivottavasti nyt menis loppuun asti! :hug: Ilman mitään sairaalassa makoilua!

 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Koska en ole nyt samassa vauhdissa kuin ennen raskautta....kävely hidasta, ei pysty tekemään juuri mitään pahoinvoinnin vuoksi, yms.
Siis jos oot raskaana niin normaaliahan tuo on,ettei kaikkea jaksa samaan tahtiin kuin ennen.
Totta...levoton olo on kun niin paljon tekis mieli tehdä juttuja....koirien kanssa menen kyllä lenkille kun toinen taluttaja tulee kotiin, toista en saa taluttaa :kieh:
:hug:
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Koska en ole nyt samassa vauhdissa kuin ennen raskautta....kävely hidasta, ei pysty tekemään juuri mitään pahoinvoinnin vuoksi, yms.
Tuleeko sullekin vauva :hug: Milläs viikolla oot menos? Ite täällä odottelen viikolla 38...
Vasta sitä viikoa20 mulle nää raskaudet on vähän tämmösiä, kun vauvat tuppaa pulahtamaan ulos tosta noin vaan...siks suurinosa ajasta menee joko sairaalassa tai niinkuin nyt sängyssä....
Voi kauhea! :eek: Toivottavasti nyt menis loppuun asti! :hug: Ilman mitään sairaalassa makoilua!
Sitä tässä yritetään....toistaseks kaikki on hyvin. =)
 
Niinpä niin...
Alkuperäinen kirjoittaja juups:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Oon TOSI paskapää äiti monen mielestä.... koska tuun leveilemään tähän ketjuun etten oo tehnyt mitään väärin lasta kohtaan koko hurjan vajaa 2kk aikana ja raskausaikaankin ajattelin vain lapsen parasta.. söin oikeat ravinteet ja olin varovainen ja petasin elämää ja rahatilannetta vain lapsen hyväksi. saa kivittää. Hähää!! Tällä tekstillä joku vetää herneen nenään ja purkaa sen lapseensa ja mä torun siitäkin koska en itse tekisi niin :saint: :whistle:
En mä pidä sua paskana. Mä vaan haluaisin nähdä, mitä sä vastaat tähän ketjuun muutaman vuoden kuluttua - sanotaanko nyt vaikka viiden vuoden päästä. Eli kun lapsesi on vanhempi ja ehkä teillä on toinenkin lapsi jne. Toisin sanoen kun sulla on vähän pitempi kokemus äitiydestä. Jos silloin tulisit sanomaan, ettet ole niiden vuosien aikana tehnyt ikinä mitään "väärää", niin sanoisin, että olet valehtelija tai vähintäänkin sokea omille virheillesi. Kukaan äiti ei nimittäin ole täydellinen, eikä tarvitsekaan olla. Riittää, että on riittävän hyvä. :D
Juuri näin! ÄitiysLomalainen on puheissaan hyvin usein niin naiivi etten millään uskoisi häntä 32 vuotiaaksi.
 
vieras
Onpa helpottavaa kuulla, ettei niitä täydellisiä äitejä niin paljon olekkaan! (sen kuvan saa tältä palstalla, että kaikki äidit ovan NIIN täydellisiä ja tekevät aina kaiken oikein...
Omaan syntilistaani:

-Aamuisin on tuskaa herätä lapsen kanssa samaan aikaan. Yleensä menen hänen huoneeseen vielä patjalle pötköttelemään ja joskus nukahdankin ja otan tytön pois sängystä, että saa itsekseen huoneessaan touhuta (laitan siis oven kiinni, ettei pääse karkaamaan, eikä huoneessa ole lapselle mitään vaarallista) Tähän väsymykseen vaikuttaa myös synnytyksen jälkeinen masennus ja uusi raskaus viikolla 12.

-Liian vähän ulkoilua, tosin lapsikin on vasta 8kk, ettei hän vielä osaa ulkoilua vaatia ja pystyy paremmin purkamaan energiansa sisällä.
 
nolo
en tänäänkään vie vauvaa ulos muuten kuin markettiin. tupakoin koko odotus ja imetysajan. vauva on vaan sitterissä päivät pitkät.

perushoidan hänet kyllä, muuta en jaksa :(
 

Yhteistyössä