Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Sunflower ISO :hug: tiedän että nyt on toivoton tunne, mutta kyllä se plussa vielä tulee..toivottavasti jo ensi kerralla :heart:
Odotan samaa tuomiota huomiselta, mutta jotenki olen psyykannut itteni siihen negaan niin hyvin, että tuskin tipun korkeelta. Mulla nokka kohti jo uutta hoitoa ja suunnittelu torstaina, alotan heti seuraavaan kiertoon jos menkat ei ny ala ennen torstaita.

Toivon kans että mahdollisimman moni plussaisi nyt se lisäisi toivoa myös meihin epäonnistujiin :heart:

:hug: Sunflower!! Voi miten kurjaa!! Tiedän todella miltä susta tuntuu... :'(
Ootteko yksityisellä hoidoissa, eli pääsetkö jatkamaan heti yhden välikierron jälkeen? Muista että vaikka ei nyt onnistunut, niin seuraava kerta voi sen plussan hyvin tuoda!! Ehkä ensi kerralla myös saatte pakkaseen alkioita! Samaa itsekkin toivon, että saataisiin isompi saalis ensi kerralla.

Mahtavaa tvvo että se ei ollutkaan kemiallinen!! Onko vuoto kokonaan loppunut jo?

Eikös sulla Heni jo tullut haamua kun varhaisessa vaiheessa testailit?? Ootko testannut uudestaan?

Mulla on kans jotenkin tosi huono olo, kuten muillakin tuntu täällä olevan. Varmaan vähän ahistaa tää tilanne ja siitä tää huono olokin tulee, koska muuten ei oo yhtään sellanen olo että raskaana olisin. Kaikilla täällä tuntuu olevan nyt vähän epäileväinen olo omaan onnistumiseen, mutta pakkohan näin monen piinalijan keskuudessa plussiakin tulla!!

Voi Sunflower, iso :hug: sinulle. Tiedän tasan tarkkaan tuon tunteen. Meillä kaksi ed. siirtoa negana ja kummallakaan kertaa ei mitään pakkasessa odottamassa ja sitten välissä oli vielä tuo aivan "reisille" mennyt lyhyen kaavan kokeilu.

2. ICSI siirron jälkeen olin niiiiiiiiin alamaissa (viime marraskuussa) ja varma, että ei kyllä tähän risukasaan aurinko enää koskaan paista. Psyykkasin miehenikin unohtamaan toiveet omasta ja siirryimme aloittamaan adoptioprosessia. Olemme olleet jo 1. neuvonnassa. Mietittiin jopa, että emme ehkä edes käytä tätä viimeistä mahdollisuutta, kun hommasta ei mitään hyötyä ja pää vain hajoaa. Talvella olin tosi masentunut ja väsynyt vaikka en sitä muille näyttänytkään - mieskään ei tainnut tietää ihan asian oikeaa laitaa. "Lomailimme" siis täysin viime talven ja keväällä mietittiin, että tehdäänkö nämä vikat hoidot. Sit tulikin jo kesä, eikä haluttu pilata sitä hoidoilla eli siirrettiin homma tähän syksyyn. Tauko oli paras päätös ikinä elämässäni, sillä elämä sai myös muita kiinnekohtia kuin tämän lapsettomuuden. Elämässä on ihan hurjasti ihania asioita, vaikka niitä on tämän lapsettomuuden kanssa painiessa ihan mahdoton välillä huomata. Meilläkin siis aurinko alkoi kuin alkoikin paistaa risukasaamme muiden asioiden muodossa. Suuri määrä keskusteluja iiiihan kaikesta mieheni kanssa auttoi molempia hurjasti.

Päätimme sitten kuitenkin, että kun jakselemme taas paremmin ja se yksi oljenkorsi on vielä käyttämättä, niin kait se on parempi käyttää, että ei tarvitse sitten tulevaisuudessa jossitella. Tauon takia lähdimme hoitoon 0-odotuksin (no tää on tietty pienimuotoinen vale :LOL: ) ja aatoksena, että ompahan tämä tie sitten loppuun asti katsottu, eikä adoptio ole ollenkaan huono vaihtoehto. Me voimme olla äiti ja isä vaikka lapsi ei biologinen olisikaan ja olemme siitä edelleen innoissamme. Olen jaksanut hoitojakson tosi hyvin ja rauhallisesti. Sitten tietysti erittäin positiivista on ollut nämä tulokset.

Eli kyllä se aurinko vielä paistaa sinne risukasaan vaikka se niin monesti tuntuukin aivan mahdottomalta. Älkää siis "juoksuttako" itseänne uuvuksiin hoitojen kanssa vaan tauko saattaakin "säästää" aikaa.

:hug: kaikille ja tsemppiä hoitoihin. Kyllä me kaikki voimme vielä olla äitejä ja nauttia auringon paisteesta "risukasoissamme"! PUS! =)

Kipinä1 ja kolmen vuoden lapsettomuuden kujajuoksu =)

fifiris testasin pp6,pp7 ja pp9 (joka oli nega). pp8-pp9 tuli ihan minimaalisen vähän lugesteronmönjän mukana punasta ja pp9-pp10 niin kamalat menkkajuilimiset, mutta ny vähän parempi. Kyllä se on vaa nii vahva tunne siitä negasta ja kumminki sen oman kropan tuntee jo niin hyvin, etten edes anna mahdollisuutta plussaan. Käyn kumminki huomenna antaa verikokeen, jotta lääkärikin saa jotain faktaa =)

tvvo jippii!! Olipas ihan mahtava uutinen!

Kipinä ihan ihana ja kannustava tarina =) . Kiva kun jaksat kannustaa vaikka oletkin jo plussan puolella! Sitä kaipaa välillä tosiaan kun täällä rypee..

Sunflower iso :hug: . Ei sun vielä tarvitse olla valmis olemaan positiivinen ja järkevä ja ties mitä. Nyt on ehkä pahin päivä, niin ihan varmasti on kauhea olo. Mutta ihan varmasti myös se siitä kyllä valaistuu sitten kun sen aika on!!

Joppu ja muut. Helppo ehkä sanoa kun ei ole oma itse kyseessä, mutta älkää nyt lopetelko niitä lugeja ennen aikojaan. Mitä jos se raskaus onkin tuloillaan ja menee sitten kesken kun ei jaksa vielä ilman lugeja? Kai siinä on syynsä, että sanotaan että jatkakaa pp 14 asti vaikka mikä olisi? Tsemppiä ihan kamalasti!!

Mietin kanssa, miten hyvin se pitää paikkansa että oman kropan tuntee, vaikka siihen on ladattu vaikka mitä ylimääräistä hormonia. Mitä mieltä olette? Minä en ainakaan viime viikolla Menopurin vikoina päivinä ollut millään lailla oma itseni. Mutta ei kai ne luget ihan niin hurjia rohtoja ole.

Täällä on vaihteeksi positiiviset mielialat kun kaikki 7 hedelmöittynyttä oli myös intoutuneet jakautumaan, niin nyt jo uskallan uskoa, että niiden joukosta löydy joku kyytiläinen, että saa huomenna laittaa pp0, ja olla taas edes periaatteessa mahdollisesti raskautumassa.

Rosetta ja Vanilla mitkä on meiningit??
Heni tsemppiä huomiseen. Olis tosi hienoa, jos voisit vähän koristaa tuota plussalistaa!

tvvo, aivan mahtavaa tuo sinun "uusi" tulos! Onnittelut plussasta! :flower:

Eikös sulla nyt pp 14 eli virallinen testipäivä? Mä sain saman tuloksen la (pp 14). Oliko se 2-3 vkoa muuten hedelmöittymisestä aika, vai rv 2-3? Mä kun nakkasin ne ohjeet heti roskiin ja aloin sitten myöhemmin epäilemään, että jos olikin rv, niin sit tulos alhainen. :ashamed: Milloin tvvo meet veritestiin?

Oon sitä mieltä, että noi Clearbluet on hyvät testit, ku vastaukset selkeitä, eikä tarvii arpoo viivojen tummuutta.

Mä saan noin puolen tunnun kuluttua kuulla hcg:n. Jänskättää! :whistle:

Tvvo:lle onnittelut!

Täällä pp5 ivf:n jälkeen ja paniikki on päällä. Mulla alkoi tänään alaselkäsärky, mikä tulee pp 8 alkaen luomukierroissa aina ennen menkkoja. Onko peli nyt menetetty? Ilmeisesti mulla alkaa siis vuotokin tällä kertaa noin kolme päivää aiemmin kuin normisti. Voiko alaselkäsärky johtua lugeista? Ne ei kyllä ole aiheuttanut mulla mitään muuta kun tissien kipeytymistä hetki niiden laiton jälkeen.

Mä olen kyllä nyt niinmasentuntu ja vaan itkettää, että tässäkö tää nyt sitten oli... :'(

Kävin nostamassa tuon aah! niin ihanan ja raivokkaan kiukkuketjun teille luettavaksi. Siitä on mulle ollut iso apu huonoina hetkinä, jotka täällä tuntuvat nyt vallitsevan. Vaikka täälläkin juttelemme fiiliksistä, niin siellä voi oikein päästellä menemään.

Viime jouluna erään palstailijan Baby Born -kirjoitus osu ja uppos, sekä herisytti mahtavat naurut, kun luin sen miehelleni ääneen. :LOL:

Kipinä1

Kiitos halauksista ym :ashamed:

Mut saa siirtää sitten seuraavaan listaan myöhemmin onnistujiin :snotty:

Tiedän, että seuraavassa icsissä ei turhia toiveita ole ja näin ylhäältä ei tule pudottua alas.
Rytinä oli meinaan tällä kertaa aikamoinen vaikka muka olinkin ihan valmiina negaan.

On kuitenkin ihanaa, että olemme hoidossa Väestöliitolla koska sinne on aivan ihana mennä takaisin! Vaikka surullisissa merkeissä mennäänkin vielä perjantaina. Sen jälkeen katseemme suuntaa kohti seuraavaa hoitoa ja uusia haasteita. Sinne aiomme mennä HETI kun vain pääsemme. Väestöliitolla ei onneksi ole jonoa ja sanoivatkin että jos vain haluamme niin voidaan laittaa rattaat mahdollisimman nopeasti pyörimään. Näin takaamme että saamme ainakin sen yhden hoidon vielä tämän vuoden puolella.

Sunflower voima halaus täältä myös :hug:

Ja kaikillekkin muillekkin joilla meinaa masennus iskeä.

ON: Mä oon nyt ihan sekaisin tulin jo töistäkin kesken pois sillä tänä aamuna clearblue:n digitaalisessa näytössä luki "Raskaana"

mä en voi uskoa tätä todeksi... mä oon niin haaveillut että joku päivä minäkin saisin laittaa tänne plussauutisen... tää on ihan epätodellista

Nyt vaan täytyy pitää lippu matalalla ja iloita vasta sitten kun selviää ettei oo kemiallinen tai kohdun ulkopuolinen... ei saa mua laittaa vielä kuiteskaan tuonne plussanneisiin ei ennen kuin keskiviikon veritesti on selvä... jookos

Inkku + :heart:

Sain juuri hcg-tulokset ja sen osalta kaikki hyvin. Raskaana siis ollaan verikokeenkin mukaan.

Siirryn nyt tästä pinosta taka-alalle, mutta tulen varmasti seuraamaan miten teidän muiden hoidot jatkuvat. Toivon ja uskon, että saan vielä teidät kaikki kaverikseni tuonne plussalaisten puolelle.

Tsemppiä ja toivoa ei kannata heittää, sillä näköjään näitä ihmeitä joskus tapahtuu.

Halauksin :hug: ja nähdään plussakerhossa :wave:
Kipinä1 ja Pupu :heart: & Papu :heart: (kuulemma nyt sit rv 4 + 4)

Kipinä1 Se on 2-3 viikkoa hedelmöityksestä eli rv4-5. Mulla ei oteta lainkaan veritestiä koska klinikan mukaan testi kertoo kaiken eli se on luotettava. Jos olisi näyttänyt hedelmöityksestä 1-2 viikkoa niin sitten verikokeeseen. Ultra on 9.11.

Inkku83 Onnea, Onnea!! :heart:

Rosetta, hieno saalis! Nyt vaan peukut pystyssä, että hedelmöittyminen ja jakautuminen menee nappiin.

tvvo, hassua, että eivät ota teidän klinikalla verikoetta. Meillä se on automatic, jos sellaisen haluaa oli kotitesti sitten + tai -. Mulla ultra sun kanssa samana päivänä! :D

Ah voi kun ihanaa. Meitä pyydettiin taas kummeiksi. Ollaan kohta kolmekymppinen pariskunta joka seurustellut 11v ja koko suku ja puoli turkua tietää että meillä EI OLE LAPSIA! Niin mepä ollaankin sitten kohta viiden lapsen kummeja. Vähä me ollaan säälittäviä ihmisiä kun ei omia saada. Niin säälistä sitten edes kummiksi vai? Mä en oikeen enään jaksais ostella joululahjoja ja synttärilahjoja koko suvun lapsille...

Olis visiin sopinu tonne kipinän kiukkuketjuun ku kiukuttaa....

Inkku ONNEA! :heart: Toivotaan että tuo Inkun ja kipinän plussa-aalto pyyhkäisee meidät muutkin mukaansa tuonne onistuneiden ketjuun.

Heips.

Sain tänään kyytiläisen. Piinapäivät alkakoon. Kaikista hedelmöittyneistä vain tämä oli hyvä. Tunteiden myllerryksessä on mennyt koko päivä. Olen henkisesti ihan puhki tästä päivästä.

PP0 eka oire, tekee mieli suklaata!!! :LOL:

Inkku onnea :flower: !!!

Vanilla
mahtavaa että sait kyytiläisen ja mielestäni PPO-oireesi on todella lupaava ;). Eihän se tarkoita etteikö se yksi voisi olla mahtava, vaikka muut eivät olekaan. Hyvää toipumista!

Rosetta hienoa!! Eiköhän sieltä löydy hyviä!

Sunflower :hug:

Täällä ei enää ihan niin kovat kivut, vähän lievemmin viiltelee. Vielä ei silti vuotoa ole näkynyt. Mitäs luulette, et jos nyt testais (pp11), olisko se kuinka varma tulos? Siis et jos nyt testais negan, uskaltaisko lopettaa luget? En usko et tästä mitään plussaa tulee, ja noista tahmapalleroista olis ihana jo päästä eroon. En millään jaksais enää kiusata itteeni kolmea päivää :ashamed:

Onnittelut tvvo ja Inkku!

OHHOH!
Täälläpäs oli todella jännittävät hetket viime päivinä.
Onnittelut TVVO :heart:
ja Sunflowerille tooooosi iso hali - tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu. :( :hug:

kukas muu plussasikaan? ai niin, INKKU!! :) ONNEA sinullekin! :heart:

Iines: kyllähän tuo pp11 luulis olevan jo suuntaa antava, mutta EI 100% varma kuitenkaan. jollain klinikoilla pp12 on jo ihan virallinen testipäivä.

Tänne: ARGH! :headwall: :| ... Mulla on 2 viikkoa Procren Depotista EIKÄ VUOTOA!!! *ärrmurr* mulla olis huomenna 0-ultra ja vuodon olis pitänyt alkaa siihen mennessä.
arvatkaa, että olen jo tehnyt R-testinkin vklna ja varmaan teen vielä tänään ja huomenna aamulla. PÖH. ei se nyt siitä, ole mutta jotain kummaa on tekeillä. voi video - ihan mun tuurii. huomenna/keskiviikkona pitäis aloittaa ne kasvattelu-piikitykset, mutta saas nähdä nyt miten käy. :( viimeksi vuoto alkoi 13.pvänä PD:stä ja nyt ON 13.pv.

no, ei tässä auta itkut markkinoilla. ei se nyt sit yhdestä viikosta mitään meinaa...

Heni, toivotaan että veritesti kuitenkin näyttää plussaa!! Noista pissatikuista kun ei ikinä tiedä..

Kipinä, oli lohduttavaa lukea teidän pitkästä taipaleesta ja fiiliksistä..
Mites ton adoptioneuvonnan kanssa, eikös ne kato vähän kieroon jos käy samaan aikaan hoidoissa, vai ettekö vain kertoneet hoidoista niille? Ajattelin että voitaisiin kans kohta puoleen aloittaa neuvonta, kun se on niin mielettömän pitkä prosessi kokonaisuudessaan.. vaikka samalla käytäiskin hoidoissa jos se vaan onnistuu..

Inkku, mielettömästi onnea!! :flower:

Rosetta, onnea mahtavasta saaliista ja Vanilla tsemppiä kyytiläisen johdosta!!

Iiines, kyllä kai pp11 melko varman tuloksen saa, mutta ei kuitenkaan 100%.. mitäs jos testaat huomenna aamullapp12?? Niin mä aattelin tehdä, tosin mulla on huomenna aamulla vasta p11..

Dreamer, toivotaan että vuoto alkaa pian tai tietty ennenkaikkea toivotaan yllätysplussaa!! =)

Ymmärrän hyvin Silja-Leenan fiilarit kummiuden suhteen. Mekin ollaan jo neljän lapsen kummeja. Enää en suostu kenenkän kummiks, neljä on jo vähän liikaa. V%#aa kun kaikki ajattelee että se lapseton pariskunta hyppää riemusta kiljuen ilmaan kun pyydetään kummiks. :ashamed:

Omat fiilikset on kans aika luovuttaneet.. menkkajuilinnat jatkuu, välillä enemmän ja välillä ei mitään..

Nyt mä olen jo jäänyt ihan koukkuun tähän foorumiin :LOL:
No mutta täytyy tietää miten teillä muilla menee! Onnea kaikille plussaneille IHAN HIRVITTÄVÄSTI!! Ja tsemppiä tuleville plussaajille;)

Se babyborn juttu oli muuten ihan mielettömän hyvä! Hitsit ku kehtais sellaisen toteuttaa ensi jouluna! Tai meillähän on koira ja hevonen..voinhan mä niiden päähän laittaa tonttulakit ja lähettää kaikille kuvan.. onhan ne meidän "lapset" :p

Tänään oli töissä ihan hirmuisen huono päivä.. olen esimiehenä ja 2 harjoittelijaa piti pitää silmällä samaan aikaan kun itseltä tuntui siltä kuin tukehtuisi suruun. Nyt olen aivan kuoleman väsynyt siitä kaikesta esittämisestä että kaikki on muka hyvin ja keskityn vain työhöni. Huhhuh. No mutta nyt alkaa taas elämä voittamaan kun kyynelkanavat on tyhjennetty. Ystäväni meni vielä lohduttamaan, että vauvanalut ovat yhdessä siellä sinnitelleet mutta eivät ollutkaan tarpeeksi vahvoja ihan vielä..joten ottivat toisiaan käsistä kiinni ja siirtyivät enkeleiksi olkapäilleni. Voi surku että tuli itku, oli niin liikuttavaa...

Onneksi päästiin jo perjantaiksi suunnittelukäynnille! Kotona oli odottamassa ihana mies voimahalin kera ja siitä tulikin sellainen olo, että kyllä me tästä yhdessä selvitään! Onneksi rakkaus ei häviä mihinkään.

^^ tosta kummiudesta. AI KAUHEETA!!! En kyllä lapsetonta pyytäis lapseni kummiksi, jos hänellä muutenkin on jo kummilapsia - ja useita! (ellei olis tahallinen lapsettomuus)
mulla on vain 1 kummilapsi ja senkin sain jo sit ku itellä oli lapset. mut olisin kyllä halunnut kaverin lapsen kummiksi v. 97, kun hän sai ekan. mutta en kelvannut, kun en kuulu kirkkoon. vaikka siis nyt olen hänen yhden muun lapsen kummitäti - epävirallinen kuitenkin. :) mutta onko niillä papereilla nyt merkitystä??! oon ainakin yrittänyt muistaa kummityttöö, vaikka en kyllä kauheen kalliilla lahjoilla; enemmän kyl tarvis huomioida muuten. onhan se kuitenkin lapselle tärkeää että on ne kummit, ja mitä enemmän ollaan tekemisissä sitä tärkeämpiä ne kummit on ja tietty ne kummilapset. mun lapsilla on molemmilla ihania kummeja - yhdellä(nainen virallinen kummi, mies ei) ei oo lapsia, mutta haluaisivat kyllä.

se siitä, mutta tosiaankin vois sitä kysyä niitä kummilapsien määriä hiukan - tuommosesta kun ei kuitenkaan niin helposti voi kieltäytyä - jos lainkaan.

oon itekkin miettinyt että keitä kehtais sit pyytää kummeiksi, jos nyt vauva joskus meille tulis. on se niin vaikeeta, kun kaikilla on jo kummilapsia. ja sit kun ne kummit tarvis olla viä semmosii, joiden tietäs olevan sen lapsen elämässä mahdollisimman pitkään ja tiiviistikin. sukulaiset(siskot/veljet/muut) on siitä hyviä, ettei niistä "pääse eroon" helposti ellei nyt ihan välit mene todella poikki.

Yhteistyössä