Voi
Sunflower, iso :hug: sinulle. Tiedän tasan tarkkaan tuon tunteen. Meillä kaksi ed. siirtoa negana ja kummallakaan kertaa ei mitään pakkasessa odottamassa ja sitten välissä oli vielä tuo aivan "reisille" mennyt lyhyen kaavan kokeilu.
2. ICSI siirron jälkeen olin niiiiiiiiin alamaissa (viime marraskuussa) ja varma, että ei kyllä tähän risukasaan aurinko enää koskaan paista. Psyykkasin miehenikin unohtamaan toiveet omasta ja siirryimme aloittamaan adoptioprosessia. Olemme olleet jo 1. neuvonnassa. Mietittiin jopa, että emme ehkä edes käytä tätä viimeistä mahdollisuutta, kun hommasta ei mitään hyötyä ja pää vain hajoaa. Talvella olin tosi masentunut ja väsynyt vaikka en sitä muille näyttänytkään - mieskään ei tainnut tietää ihan asian oikeaa laitaa. "Lomailimme" siis täysin viime talven ja keväällä mietittiin, että tehdäänkö nämä vikat hoidot. Sit tulikin jo kesä, eikä haluttu pilata sitä hoidoilla eli siirrettiin homma tähän syksyyn. Tauko oli paras päätös ikinä elämässäni, sillä elämä sai myös muita kiinnekohtia kuin tämän lapsettomuuden. Elämässä on ihan hurjasti ihania asioita, vaikka niitä on tämän lapsettomuuden kanssa painiessa ihan mahdoton välillä huomata. Meilläkin siis aurinko alkoi kuin alkoikin paistaa risukasaamme muiden asioiden muodossa. Suuri määrä keskusteluja iiiihan kaikesta mieheni kanssa auttoi molempia hurjasti.
Päätimme sitten kuitenkin, että kun jakselemme taas paremmin ja se yksi oljenkorsi on vielä käyttämättä, niin kait se on parempi käyttää, että ei tarvitse sitten tulevaisuudessa jossitella. Tauon takia lähdimme hoitoon 0-odotuksin (no tää on tietty pienimuotoinen vale
) ja aatoksena, että ompahan tämä tie sitten loppuun asti katsottu, eikä adoptio ole ollenkaan huono vaihtoehto. Me voimme olla äiti ja isä vaikka lapsi ei biologinen olisikaan ja olemme siitä edelleen innoissamme. Olen jaksanut hoitojakson tosi hyvin ja rauhallisesti. Sitten tietysti erittäin positiivista on ollut nämä tulokset.
Eli kyllä se aurinko vielä paistaa sinne risukasaan vaikka se niin monesti tuntuukin aivan mahdottomalta. Älkää siis "juoksuttako" itseänne uuvuksiin hoitojen kanssa vaan tauko saattaakin "säästää" aikaa.
:hug: kaikille ja tsemppiä hoitoihin. Kyllä me kaikki voimme vielä olla äitejä ja nauttia auringon paisteesta "risukasoissamme"! PUS! =)
Kipinä1 ja kolmen vuoden lapsettomuuden kujajuoksu =)