Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Dreamer, kyllähän sitä on vähän koukussa tähän palstaan. Varsinkin kun mun mies on nyt vielä matkoilla, niin eipä oo kummempaa tekemistä. :whistle:

Ihanaa että sulla alkaa jo pahin olee ohi.. Pahoina hetkinä sitä huomaakin miten paljon sitä miestään rakastaa ja se kyllä auttaa pahimman yli..

Joo, mäkin naureskelin sille babyborn jutulle. Meillä on yksi ihan samanlainen sukulainen!! Se lähettää sähköpostilla lähes joka päivä useita kuvia sen pojista.. saattaa olla yhdessä meilissä joku 10 kuvaa.. sit jouluna tulee tietty aina vakiosöpö tonttuhattukuva koko perheestä. :x Täytyy ens kerralla tehdä samat, eli kuva meidän perheestä, mies, minä ja nukke tonttuhatut päässä.. hih.. oisko vähän mautonta! :LOL:

Inkku ONNEA :flower: !!!

Vanilla se yksi sinnikäs riittää!! Oireesi on musta kans oikein lupaava *sanoo hän mussuttaen suklaata* :)

Rosetta
hyvä saalis! Onnea jatkoon!

Iines mä en tiedä miten luotettavasti testit näyttää pp11, mutta nyt jo pp3 ymmärrän että ei halua pitkittää lugeja jos ei tarvii. Voi mössö |O

Silja-Leena meillä on "vain" 2 kummilasta, joista toinen on tosi läheinen ja toista nähdään vain harvoin. Ollaan päätetty, että ei lähdetä enää kummeiksi kuin ihan spesiaalitapauksessa. 5 on kyllä tosi paljon. Itseäni nyt kohta 12v jälkeen tuo tärkeä kummipoika ilahduttaa myös siksi että hän on myös ivf:n tulos :)

Silja-Leena, tiedän niin tunteen. Meillä on 6 kummilasta... :kieh:

Sunflower & fifiris, arvasin, että Baby Born tippuu teihinkin. :LOL: Hyvä, että edes sen verran hymyä on tänään tullut huuleen. Fifiris, me kerrottiin avoimesti siinä 1. neuvonnassa, että mennään vielä nyt sit kuitenkin testaamaan tämä yksi oljenkorsi. Sos.viranomainen oli tosi mukava ja sanoi arvostavansa, että olemme rehellisiä. Ei tiputtanut meitä jonosta / jonossa vaan sanoi odottelevansa meiltä viestiä jouluun mennessä.

Vanilla, suklaalla se pieni siellä kyydissä jaksaa! :)

Dreamer, toivottavasti tämä odotus olisi yllätysplussa! Kyllä tuo täti osaa olla v-mäinen; sen kerran kun sitä oikeesti odottaa, niin se pirulainen ei tule. :kieh:

Testiä miettiville suosittelen, että aikaisintaan pp 12 ja noilla Clearblue digitesteillä, niin ei tarvii arvailla ja pohtia viivojen vahvuuksia. ;)

Mun piti kai häipyy täältä, mut addiktio, mikä addiktio.... :LOL:

Nyt olen minä sekaisin. En tiedä, mitä uskoa. Valittelin täällä menkkaoireita ja tuhruja, jotka alkoi pari päivää sitten. Edelleen tuntuu siltä, että menkat alkaa ihan just. Ei mitään raskausoireita suuntaan tai toiseen. MUTTA testasin äsken ja testiin piirtyi kaksi viivaa... Ei todellakaan yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta selvästi havaittavat kaksi viivaa. Yritän pitää pääni kylmänä vielä ja tstaan huomenna uudestaan.

Joo ja kaikkein nöyryyttävintä tässä Kummiudessa on se että lapsen vanhemmat jotka meitä pyysi heidän toisen lapsen kummeiksi on 20v pariskunta ja mun siskon poika ja sen juuri lukista kirjoittanut tyttöystävä. V**u miten niillä voi olla jo kaks????

Vai on muillakin yhtä ajattelevaisia sukulaisia :LOL:

Hitto kun ei kehtaa kieltäytyy...

Joppu niin sitä pitää :) , toivotaan vahvistusta huomiselle!!

Minä olen kyllä ollut tyytyväinen kummiuteen, nyt on kolme, ja vielä yksi, joka kuoli :'(. Pysyy mukavasti mukana kaverien elämässä ja saa lapsista kivoja kavereita. En ole kokenut että kummius mitenkään liittyisi lapsettomuuteen, mutta tottahan se on että jos määrät kasvaa niin huomio vähenee. Ehkä mulla ei myöskään ole kovin suuria vaatimuksia itselleni kummina, mitä nyt luonnostaan tulee tehtyä..en mikään optimaalikummi siis, mutta vilpittömästi nappuloista iloinen!

Sunflower tosiaan, hyvä puoliso on kullan väärti. Siitä iloisia olkaamme kaiken tämän keskellä!

Mukana menossa tiistaina 20.10.2009

Positive : 1.IVF:n PAS, PP20
Joppu : 1.IVF, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP13
Inkku83 : 1.IVF, siirto 7.10, PP13
Uskallanko : 2.IVF, siirto 8.10. PP12
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 (2) PP12
sade83 1.ICSI, siirto 9.10, PP11
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, siirto 13.10, PP7
leppäkerttu-77 : 1.IVF:n PAS, siirto 14.10, PP6
kolmisin: 2. ICSI, siirto 14.10 PP6
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, siirto 14.10, PP6
verve : 1. IVF, siirto 16.10 (2) PP4
Vanilla79 : IVF,siirto 19.10, PP1
Paiju :1 IVF, punktio 17.10, pitkä kaava, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio 19.10, siirto 21.10, PP-
idaliina : 2. ICSI, punktio 20.10, siirto 23.10, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Unikeiju-79 : 1.IVF:n PAS, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:
Kipinä1: 2. ICSI :heart: :heart:
tvvo : 1.IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF
Sharlin : 1. ICSI
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS
Elenia : 1. IVF
Sunflower79 : ICSI/IVF
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS
Heni : 1.IVF

Onnea Joppu!! :heart:

Peppiina, mut voi siirtää myöhemmin onnistuviin.. Testasin aamulla tyylipuhtaan negan. :'( Aika masentunut olo, mutta elämä jatkuu. Suunnitelmana on tehdä putkeen toinen IVF, ja jos ei natsaa niin sit täytyy pitää kunnon miettimistaukoa.. Toivon muille parempaa onnea!

Fifiris, :hug: Sorry, en muista oliko sulla alkanut jo vuotoa? Jos ei, niin kait kuitenkin testaat vielä pp 14?

Peppiina, eikö tvvo pitäisi siirtää plussanneisiin?

Joppu, toivottavasti viiva tänään jo selvästi vahvempi. db

ON: eilen sain selkäni jostain tosi kipeäksi ja söin illalla myöhään, joka aiheutti aikamoisia vatsan väänteitä. Arvata varmaan saatatte, että olin aika kauhuissani, kun illalla selkää särki ja vatsaa väänsi.... :eek: Kävi jo mielessä, että tässäkö tämä nyt oli. Nyt aamulla onneksi kuitenkin kaikki taas tuntuu rauhalliselta.

katoin tota listaa ja tuolla alhaalla on noita joilla olisi ollut hoidot heinäkuussa-syyskuussa. ne varmaan vois poistaa kun niistä ei ole kuulunut mitään.
itellä on edelleen kipuja alavatsassa vaikka punktiosta on kulunut jo 9 pv. käveleminen on vaikeeta. luget otan sinnillä suun kautta, joten aamut pörrään pää sekasin. ja illalla sammun kuin sauna lyhty..... :LOL: olo on kuin kännissä ois. :p

Voisiko joku lohduttaa.

Mä olen aivan rikki. Nyt pp6 ja eilen alkoi tutu alaselkäsärky, mikä alkaa aina noin viikko ennen menkkoja. Eka ivf ei siis tuottanut tulosta.

Mulla on tosi paha olla. Toivoin niin kovasti ja mieheen sattuu niin paljon. Miten jaksan kerätä itseni uuteen yritykseen? Miten te olette jaksaneet? Onhan meillä vielä toivoa, että myöhemmin onnistutaan? Kaipaisin tosi paljon lohduttavia sanoja.

Sattuu niin kovasti
:'(

Anteeksi kun tulen tänne purkamaan, mutta en oikein keksi muutakaan paikkaa...

tytti82: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Itsellläni alkoi tuttu alaselkäsärky pp4 vai 5 ja ajattelin että se oli siinä sitten. Siitä lähtien ollut koko ajan jonkinlaisia menkkasärkyjä ja juilintoja. Muutama päivä sitten alkoi tuhruttaa ja olin aivan maassa. Eilen kuitenkin testasin ja näin testissä kaksi viivaa. Edelleen kuitenkin tosi varovainen olo, kun selkää särkee ja juilii, mutta mitään ei vielä ole menetetty. :hug:

Tytti vielä et saa luovuttaa. Käy lukemassa tota hoidoilla plussanneiden oirepinoa. Siellä monen moni kertoo plussanneensa vahvoista menkkatuntemuksista huolimatta.

Fifirikselle ja Henille lohtuhaleja. :hug:

Mä kanssa luestkelin tota pinoa että siellä on aika lailla listalta kadonnutta porukkaa kun hoitoja on ilmotettu heinä-elokuulle ja nyt mennään viikkoa 43 et mitä kuulluu Maribelille, Plamsulle, Sininatalle, Jannikalle, Vaanalle ja Kanelille?

Ja mitä kuulluu Positivelle?

Plussatuulia piinailukamuille!

Tytti ja fifiris: kovasti voimia :hug:

Joppu: Hurjasti onnea :flower:

Mulla on kolme kummilasta ja kaikki aivan ihania lapsia. Vanhin kummi lapsista on jo 10 vuotta. Minä olen kerran pari vuotta sitten kieltäytynyt kummin tehtävistä, kun silloin tuntui ettei aika siihen riitä. Minusta voi ihan hyvin sanoa jos ei halua ruveta kummiksi ei siitä tarvitse kenenkään loukkaantua =)

Polilta soittelivat tuossa äskettäis 12 kypsää solua oli ollut ja 8 alkiota niistä saatiin. Itse oon kyllä tosi tyytyväinen määrään :D . Toivottavasti huomenna on kaikki vielä hengissä ja lähteneet hyvin jakautumaan. Olettaisin että yksi huomenna siirretään, vaikka ei siitä mitään puhetta ollutkaan =)

Kiitos Joppu, Silja-Leena ja Rosetta myötätunnosta.

Ei kai vielä pitäisi menettää toivoa, mutta kun oman kroppansa tuntee jo niin hyvin. Eri asia olisi jos menkkakivut olisi vatsan puolella, mutta en jaksa yhtään uskoa, että jatkuva alaselkäsärky (joka on samanlainen joka kuukausi) olisi merkki raskaudesta.

Henille pahoittelut ja kovasti jaksamista. Myös fifirikselle haleja ja jaksamista.

Rosettalla olikin todella hyvä saalis, onnea pian tulevaan siirtoon!

Kiitos tsempistä ja lohdusta kaikille!! :heart:

Kipinä, kyllä mä vielä testaan myöhemmin jos vuoto ei ala.. tänään kun tulin kotiin niin tihrustamalla kun tihrustin niin saatoin nähdä hiuksenohuen roskishaamun.. mutta se oli niin ohut ja tuskin havaittavissa että en usko että se mitään tarkoittaa oikeasti. Mutta roskishaamusta rohkaistuneena päätin nyt kuitenkin jatkaa lugeja muutaman päivän (aamu luge jäi laittamatta) Mutta edelleen menkkajomotukset jatkuu, enkä usko että toi nega muuttuu vielä plussaksi, mutta en uskalla kuitenkaan niitä lugeja jättää nyt poiskaan.. Tänään siis pp11.

Kuis Iines? Testasitko?

Tytti, tsemppiä!! Niinkun Joppu sanoi, oman kropan tuntemukset voi kuitenkin yllättää, varsinkin kun näissä hoidoissa pumppaa ties mitä hormonia nassuun..

Rosetallle, tsemppiä siirtoon!

Heips kaikki!

tvvo, kipinä1 ja inkku ONNEA!!!

Sunflower :hug:

Tytti82 koita jaksella ja älä vielä luovuta.. eikö alaselkä kivutkin liity raskauteen???

Rosetta, Paiju ja Vanilla79 Hyvin meni teillä punktiot siis..

Itse olin tänään myös punktiossa ja saaliiksi tuli 14 solua... Nyt jännitetään huomiseen kuinka moni hedelmöittynyt ja torstaina olisi sitten toivottavasti siirto..

Punktio itsessään ei ollut niin paha kuin kuvittelin.. aika iisisti meni :) Nyt alavatsaa hieman kivistää, muttei sekään pahasti..

Onnea Kipinä, tvvo ja Inkku. Varovaiset onnittelut, myös Jopulle, hyvältä näyttää :flower: Kiva kun saatiin tähän pinoon plussaajia, kun meninki välillä meinas mennä jo tosi synkäksi.

Voimia Heini ja Sunflower:hug:

Etenkin fifiris ja Iines + muutkin viime metrin piinailijat, jatkakaa lugeja ainakin PP14 asti, mulle lääkäri sanoi tänään ettei sitä ennen MISSÄÄN NIMESSÄ SAA LOPETTAA! Malttakaa vielä muutama päivä, maltti on valittia! Helppo mun sanoa, viikon päästä olen varmaan itse ihan hermorauniona :LOL:
Jaksamista, tarriksia ja pitkää pinnaa myös muille piinailijoille.

Rosetalle onnea hyvästä saalista ja tsemppiä siirtoon, meistä tuleekin piinakaverit.

Mulla tänään suuresta lääkemäärästä huolimatta kivulias punktio. Saatiin kuitenkin 15 munasolua (17 kerättiin mutta kaks "tyhjää"), varovaisen arvion mukaan ehkä kymmenen ovat kypsiä. Nyt peukut on pystyssä, että hedelmöittyvät, viime kerralla seitsämästä kypsästä munasolusta hedelmöityi kolme ja vaan yks jaksoi jatkaa jakautumista. Torstaina saan tietää tilanteen ja perjantaina olis sitten mahdollinen siirto.
Toiveena on, et saatais edes jotakin pakkaseen, ettei tarvitsis tätä pitkää hoitoa ja kivuliasta punktiota ihan heti uudelleen käydä läpi.

fifiris et kyllä vielä luovuta! Mulla oli eilen ihan samat tunnelmat, ettei tästä mitään tule. En oo vielä uskaltanut testailla, vaikka varma negasta jo olenkin.

Mulla olis kaapissa yks apteekin oma... Aiemmin oon aina testannut aamulla, mut entäs jos testaa illalla, niin kauanko pitäis rakossa olla tavaraa ennen sitä? Mun on kuitenkin varmaan testattava huomenna viimestään, kun torstaina aamusta poistun maasta, ja olis kamalan kiva tietää pakkaako mukaan jättipaketin siteitä vai luget :kieh:

Tytti älä säkään vielä heitä kirvestä kaivoon. Ei noin aikaisessa vaiheessa voi vielä tietää oireista suuntaan tai toiseen.

Rosetta hyvältä kuulostaa!

Iines ja Idaliina, kiitos tsempistä!!! =)
Pakkohan se on uskoa teitä ja jatkaa niitä lugeja vielä.. en tajuu mikä kiire ne on aina lopettaa, jotenkin ne on vaan niin inhoja.. Ja kai eniten niissä ärsyttää kun ne lykkää niitä menkkoja, kun mielummin jo alottais uuden kierroksen ja unohtais pettymyksen..

Niin ja Idaliina, onnea hyvästä saaliista! :)

Iines, mä en tiedä kauan virtsan pitäis olla rakossa, luulis että vähintään 4 tuntia (ainakin ovulaatiotesteissä on niin) Onko menkkajuilinnat helpottaneet??

Kiitos haleista ja empatiahalit kaikille masentuneille :hug: .

Fifiris - Ihanaa että sulla on vielä toivoa:D Toivotaan että ei turhaa!!!! Plussa tulis aivan mahtavana yllätyksenä tuollaisen pettymystunteen jälkeen.

Mulle sanottiin eilen Väestöliitolla että saan lopettaa luget. Ja en sitä eilen aamulla enää ottanutkaan. Mutta silti vuoto ei ole jatkunut suurempana eikä mitään menkkatuntemuksia. Lähinnä sellaista ruskeaa tuhrua. Tänään vähän enemmän kuin eilen mutta ei todellakaan menkkamaisesti. Eilen illalla sain roskishaamun mutta enhän mä niihin voi luottaa! Katos katos kun pieni ihminen yrittää löytää jostain vielä jotain toivonkipinää :ashamed:

Torstainahan sen sitten viimeistään näkee miten asia on, kun teen sen virallisen testin.

Tytti - et kyllä todellakaan lannistu tuollaisesta selkäsärystä!! Mulla oli ihan heti alkion siirron jälkeen menkkatuntemuksia aivan kokoajan. Otin ne itse hyvänä merkkinä koska menkkakivut ovatkin monesti raskausoire. Kun sitten pp9-pp10 aikaan kaikki menkkaoireet ym. hävisivät - SITTEN vasta lannistuin. Edellisiltana tuli vielä ihan hirvittävä yökötyskohtaus kun olin menossa nukkumaan. Sen jälkeen on ollut hiljaista..

heips.
KOITTAKAAHAN jaksaa piinailijat! :heart: :heart:

TÄÄLLÄKIN piinaillaan. öh... tein aamulla varmistus R-testin että sitten voin sanoa lääkärille, että en ainakaan raskaana ole.
no, just. SAIN HAALEAN PLUSSAN! eikä oo ees mikään kovin herkkä testi, kai. joku kiinalainen se, mutta oon tehnyt jo 9 semmoista aiemmin ja kaikki puhtaita negoja.
no, lääkäri passitti mut sitten HCG:hen ja siitä tuli 11.
vaihtoehdot: jotain on tapahtunut, mutta menee nyt kesken. tai jotain on tapahtunut, raskaus on alussa ja arvo vasta nousee. no, jotenkin en osaa uskoa että tästä nyt lasta tulee, mutta olen tosella iloinen että tämmöinen sattui kuitenkin omalle kohdalle. tottakai harmittaa, jos ei tää jatku. :(
ens maanantaina on kontrolli HCG ja tiistaina sitten lääkärin aika.
Huomennahan mulla piti aloittaa Gonalit, mutta aikaisintaan ens viikolla sitten.
Ja arvatkaa oonko elänyt viimeiset 3 viikkoa kuin sika pellossa. :eek: :ashamed: joo. oon syönyt tosi paljon sokerisia mössöjä, jäätelöö, suklaata, karkkii... ja sit lauantaina vedin pään täyteen baarireissulla. ja tottakai jätin vitamiinit ottamatta edelliset 3 viikkoa. eilen aloitin taas niiden popsimisen, kun aattelin valmistautua kasvatteluun.

no, kävi miten kävi... on tää aika outoo, että tommosta omalle kohdalle sattuu. enpä olis uskonut että siihen tikkuun mitään tulee - kunhan kokeilin. ovis oli kuitenkin jo melkein 3 viikkoa sitten eikä perjantaina/lauantaina tikussa ollut mitään.

kerroinhan mä kuitenkin niistä kovista ovis oireista täällä, ja muutenkin mietin että miten ne on niin kovia ne repäisyt ja tissitkin oli tosi kipeet sekä nännit jotain viikon verran, mitä sitäkään ei juuri ole tahpahtunut. ne tissit tosin helpotti sunnuntaina tai eilen... joten kai tää tässä oli.

en mä nyt jaksa kuitenkaan surkutella, vaan oon ihan hymyssä suin tänään muutaman kerran itsekseni ollut. :saint:
otetaan vastaan mitä elämä antaa.
:heart:

- olipas nyt vaan omaa napaa.
toivon teille kaikille oikein paksuja plussia! :)

Sunflower, mitäs me lannistuneet roskishaamuilijat!? :p
Eikös sunkin kannata vielä jatkaa niitä lugeja jos kerran vuoto ei ookkaan alkanut kunnolla??! Ehkä ne ei siellä Väestöliitolla tajuneet että sulla ei oo kunnon vuoto alkanut kun anto kerran luvan lopettaa luget. Nyt vaan kiltisti lugea paikoilleen!! =)

Minkälainen se sun roskishaamu oli?? Mulla oli ihan tosi heikko.. ei pitäis antaa toivon nousta, mutta niin siinä vaan taas taitaa käydä.

Dreamer, sullahan on jännät paikat!! Toivottavasti tilanne ois se, että homma on vielä tosi alussa. Joillakin voi nousta hcg toooooosi hitaasti!!!! Voin kuvitella että on piinaavaa!! Älä turhaa murehdi syömisiä ja juomisia, se on kuitenkin kaikki vielä niin alussa ettei sillä oo merkitystä. Vasta rv6 verenkierto yhdistyy..

Yhteistyössä