Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Ultrassa on nyt käyty. Rakkuloita on todella paljon. Kaikki ei tietystikään ole kypsiä, eikä kaikkia kypsytetä. Otetaan mielummin laatu kuin määrä, koska hyperin riski on nyt todella suuri ja minut neuvottiin lepäämään ja juomaan nesteitää.. :xmas:

Alkaa olemaan piinapäivät kohta käsillä. Se on piinapäivien esipiina, kun odottaa punktion jälkeisenä päiväänä soittoa klinikalta. :kieh:

ps. läppäri on muute kätevä kun sen voi ottaa sänkyyn/sohvalle kaveriksi. :D
 
Kipinä1 Kiitos tiedosta! Onpa mukava kuulla että jollakin kokemusta ja auttanut vielä =) Tsemppiä sinulle piinailuun!!

Huomenna sitten selviää miten on täällä käynyt. Vielä ei kauheasti edelleenkään tuntemuksia.. hieman pistelee välillä, mutta hyvin vähän.. :/

Tseppiä myös muille piinailuun..

Rosetta ja Vanilla79 teillä jo näyttääkin menevän kohta keräilyn puolelle =)
 
Hei kaikille! Täällä yksi toiveilija/yrittävä lisää joukkoonne.

Taustoja sen verran että minä 35v ja mies 36v. Ei lapsia ennestään, mutta nyt yritystä parisen vuotta. Miehen simpat ok, mulla kierrot pitkähköt, munasarjat pco:maiset. Kierto käynnisteltiin pillerien jälkeen teroluteilla mitä seurasivat clomit. Keväällä yksi tulokseton inseminaatio, mutta toinen kariutuikin sitten siihen kun mulle ilmestyi kontrolli kontrollilta kasvava kysta. Hoidot jäivät siis tauolle odotellessani leikkausta joka lopulta viime kuussa. Kysta tällöin jo kunnioitettavat toistakymmentä senttinen. Leikattua saatiin mutta samalla menivät johdin ja munasarja oikealta puolelta. Kysta onneksi kaikin puolin hyvänlaatuinen ja tänään jälkitarkastuksessa kaikki ok. Vasen puoli näyttäisi pelaavan, limakalvo hyvä ja johtofollikin joka kokoa 14mm. Ohjeena olikin testailla varuilta ovulaatiota ja olla hyvää kaveria miehen kanssa kun testi plussaa;) Mikäli luomukierto ei tuota tulosta päädyttiin ottamaan hoidoissa askel eteenpäin ja siirtymään seuraavaksi ivf:ään joka toteutuisi näillä näkymin jo ensi kiertoon. Avusteena puregon, orgalutran, pregnyl ja lugesteron. Näillä siis mennään ja nyt kp:tä 8

tsemppiä kaikille -niin piinailijoille, keräilyä ja sen tuloksia odottaville kuin myös niille joilla kyseiset toimenpiteet vielä edessä päin
 
Fifiris selvisin ilman hyperiä, ihme kyllä ja tuoresiirto onnistui silloin!!:) Sairaslomalla olin kuitenkin toista viikkoa, olotila oli sen verran turpea. Tänään olimme kuitenkin lääkärin kanssa yksimielisiä siitä että toista samanlaista määrää emme halua. Itse en voi käyttää punktiossa kuin paikallispuudutusta ja tuollaisen määrän punktioiminen on jo aika tuskallista. Tosin suurin syy miksi toivomme pienempää määrää on se että laatu sitten paranisi. Mietin vaan jo etukäteen sitä piinaa mikä on viisi päivää punktion jälkeen, joutuu odottamaan tietoa siitä kuinka moni jatkaa jakautumista ja kuinka moni saaliista kuolla kupsahtaa.
 
Kiitos Fifiris!!! :)
Toivon itsekin että tuoresiirto onnistuisi, pelottaa vaan se kun siihen on ladattu niin paljon toiveita. Onneksi tässä on kuitenkin pari viikkoa vielä aikaa kerätä voimia. Tämän päivän lääkärikäynnin jälkeen on itsellä jotenkin tosi rauhallinen olo, ihan kuin kivi olisi vierähtänyt sydämeltä. Onneksi näin välillä, tiedossa on kuitenkin melkoinen vuoristorata.
 
Peppiina minut voi päivittää listalla paijun perään punktiopäiväksi 17.10. :) Siirrosta ei puhuta vielä. hysss..

Eilen illalla / yöllä laitoin pregnylin ja olipas se aloittanut vaikuttamisen yön aikana tehokkaasti. Huh aivan kuin kiviä kantaisin tuolla mukana. Olotila on ok kun malttaa olla rauhassa.

Haleja taas kaikille. JA sydämmiä. :heart:
 
Voi tvvo!! Oon niiiiin pahoillani!! :hug: :'(
Mulla oli kans viime siirrossa kemiallinen ja se oli ihan kauhea pettymys.
Lääkäri kuitenkin lohdutti ja sanoi että se on erittäin hyvä merkki että alkio on edes yrittänyt kiinnittyä!!


 
fifiris Mä teidän, että on hyvä merkki, että ainakin jotain yritystä on ollut. Eipä se nyt lohduta, koska kem 05/2009 ja km 06/2009. Tulin siis kahdesta peräkkäisestä hoidosta raskaaksi. Itse vähän epälen, että toukokuun kemiallinen olisikin ollut keskenmeno. Koska testi oli vielä positiivinen rv5+2, jotenkin ajattelee ettei kemiallisessa ihan niin "pitkälle" pääse. Lääkäri ei tuota laskenut keskenmenoksi vaan kemialliseksi, joten se siitä.
Raskaudun ilmeisestikin suht "helposti" hoidoilla, mutta jostain syytä raskaudet ei jatku. Soitan maanantaina jatkosta klinikalle ja kai se testi tarttee vielä sunnuntaina tehdä. Sitä ne kuitenkin kysyy klinikalla. Nyt kyllä harmittaa ja PALJON! :'(
 
Tvvo.. ymmärrän täysin sua!! Mulla on kans samoja kokemuksia. Aloitettiin lapsen yrittäminen 2 vuotta sitten ja sain heti alkuun yhden kemiallisen. Sen jälkeen kahden kuukauden päästä alkoi raskaus, mutta se keskeytyi noin viikolla 8. Sitten noin 9 kk päästä sain taas kemiallisen. Sitten ei vuoteen mitään ja sit ivf hoidon jälkeen kemiallinen. Eli yhteensä neljä kemiallista ja yksi oikea keskenmeno. En tajua missä vika.. Lääkärit ei oo löytänyt selitystä. Vaikea uskoa että tästä vois joskus oikeesti tulla vielä jotain. :'( Ajattelin kysyä lääkäriltä ens kerralla auttaisiko alkion kuoren avaus tähän..

Voimia! :hug:
 
Sympatiahalit tvvo ja fifiris noista kemiallisista. Todella kauhea kokemus varmasti.

Täällä pp2 ja yhtään en vielä ainakaan piinaile. Tää aika tuntuu jopa melko ihanalta, nyt voi vielä toivoa parasta. Mitään tuntemuksia ei todellakaan ole.

Musta kaikkein kauheinta koko tänä aikana on ollut se päivä punktion jälkeen kun odotettiin tuloksia hedelmöittymisestä ja samaten se seuraava päivä kun odoteltiin jakautumistuloksia. Olin aivan rikki silloin ja kävin todella pohjalla. Meillähän siis löydetttiin vaan 5 munasolusta solu ja se oli aikamoinen järkytys. Sen kaiken jälkeen tuntuu todelliselta juhlalta että päästiin tuoresiirtoon ja saatiin jopa kaksi pakkaseen (tosin kaukana mistän hyvistä alkioista, mutta kuitenkin).

Varmaan tämä olotila muuttuu sitten kun alkaa testipäivä lähestymään. Mutta ensi viikon puoliväliin voin olla ihan levollisin mielin, koska ennen sitä ei varmasti ole mitään oireita. Toivon niin, että mulle ei tulisi enen menkkoja aina tulevaa selkäkipua, kun siitä jo tiedän viikkoa ennen menkkoja aina, että viikon päästä alkaa menkat. Olisipa tämä ivf kierto siis siitä erilainen, että noita menkkatuntemuksia ei tulisi, vaikka sitten menkat alkaisikin. Haluaisin niin jännittää hetken, sillä nyt on koko yrityksen aikana ainaoa realistinen mahdollisuus olla raskaana.

Tulipa pitkät pätkät. Viikonloppuja kaikille. Niin ja mileenalle tervetuloa!
 
Tvvo ja Fifiris kuulostaa kyllä raskailta nuo kemialliset. Tulee sitten ihan uusia ulottuvuuksia plussan toivomiseen.. voi kun nyt jo tärppäisi. Eikö ne halpistestien viivat voi olla mitä on, vaikka olisi kuinka oikeasti raskaana??

Vanilla mainiota että sinusta saa etäseuraa punktioon huomenna! On tosiaan maha ihan oman oloisensa näin enne punktiota. En jaksaisi enää päivääkään tätä pallokalana oloa, tuntuu kuin kaikki ajatuksetkin katoaisi tähän turvotukseen, eikä ruokakaan maistu. Mulle ei kyllä ole ainakaan mainittu hyperin riskistä, kun munasoluja ei ole niin paljoa. Viime tarkistuksessa näkyi kuitenkin jo kahdeksan kypsää ja muita yrittäjiä niin pidän lippua korkealla, toistaiseksi, vaikka kyllä jännittää!
 
Älkää vain testatko rfsu:n liusketesteillä, ne näyttää mitä sattuu! Tein sitten 30min rakossa olleesta virtsasta viimesen testin ja kas, viiva on tummempi kuin eilen aamuinen ja siis selkeästi tummempi kuin tämän aamuinen. Olin kuitenkin aamulla ollut 10 tuntia käymättä wc:ssä ja nyt siis 30min. Eihän noi viivan vahvuudet kerro yhtikäs mitään, kun noin vaihtelevat eri vuorokauden aikoina. Tänään en viitsi otattaa hg arvoa enää, saisin vastauksen vasta maanantaina. Hermoilu on helpompaa näin. Teen seuraavaksi sunnuntaina sen Clearbluen, niinkuin klinikan ohje on. Niitäkin on 3:n laisia. Mikäköhän kannattaa ottaa? Yksi näyttää sen + merkin, yksi digitaalisesti että raskaana ja se uusin tekstin raskaana ja viikot kuinka kauan on hedelmöityksestä. Ehkäpä mä lataan itseeni taas turhaa toivetta... :/
Vatsa on kuitenkin mennyt ihan kuralle, niinkuin aina raskauksissa. Lämmöt on edelleen koholla. En tiiä nyt yhtikäs mitään, pää on ihan tyhjä... :headwall:
 
tvvo tuo epätietoisuus on kaikista pahinta ja itse ei voi asiaan mitenkään vaikuttaa. Mulla lääkäri suositteli Clearbluen testiä, joka digitaalisesti näyttää että on raskaana. Tsemppiä sinne ja sunnuntaina sitten testailemaan!
Mulla selvisi, että punktio on tiistaina, eli peppiina jos päivität listan siihen voi laittaa 20.10 ja siirto sitten, jos siirrettävää on perjantaina 23.10. Jännittää ja hieman hirvittää tuo punktio mutta eiköhän tämä taas tästä.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Ihanaa tvvo että sait lisää toivoa! Vaikka piinailu jatkuukin, mutta on se varmasti noin parempi :D Miten paljon on lämmöt yleensä koholla raskauden aikana ja mistä lähtien ne on koholla? Onko jo ennen kuin testi näyttää positiivista? Minä sit tosiaan menin tyhmyyksissäni tekemään testin jo eilen PP7.. ja negaa näytti. Olisin tietenkin voinut tarkemmin lukea ja kysellä että eihän se todellakaan noin aikaisin mitään yleensä näytä.

Eli siis uskon vielä siihen plussaan!!

Tänään on ollut kuumeinen olo, mutta kohoaako lämmöt tosiaan niin paljon että voi vaikuttaa olotilaankin? Mulla tosiaan kuumeinen olo tulee yleensä kun se on tasan tai ylittää 37 asteen..

idaliina - Onko tämä sinun ensimmäisen punktiosi? Mulla oli eka silloin puolitoista viikkoa sitten ja jäi kyllä hyvä mieli siitä. Sain rauhoittavia ja vahvaa kipulääkettä, sattui sen aikana ja varsinkin sen jälkeen ja olo oli aivan sekava vielä seuraavanakin päivänä MUTTA se PALVELU oli jotain niin mahtavaa että en ole koskaan sellaista palvelua saanut sitten minun polttareiden ja häiden :LOL: Ollaan Väestöliitossa hoidoissa ja olen suorastaan rakastunut heidän henkilökuntaansa :p

Tietenkin siinä on aina se suurin jännityksensä että kuinka monta solua sieltä saadaan ja seuraava päivä onkin aivan hirvittävä kun piinailee ajatuksen kanssa että kuinka monta on lähtenyt hedelmöittymään.. PALJON TSEMPPIÄ!!
 
Mukana menossa perjantaina 16.10.2009



Positive : 1.IVF:n PAS, PP15
Kipinä1: 2. ICSI siirto 3.10., PP13
Elenia : 1. IVF, siirto 5.10, PP11
tvvo : 1.IVF, siirto 5.10, PP11
ellu74 : 3.IVF:n 1.PAS, siirto 6.10, PP10
Joppu : 1.IVF, siirto 7.10, lyhyt kaava, PP9
Inkku83 : 1.IVF, siirto 7.10, PP9
Heni : 1.IVF, siirto 8.10, PP8
Uskallanko : 2.IVF, siirto 8.10. PP8
Iines-74 : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 8.10 (2) PP8
Sunflower79 : ICSI/IVF, siirto 8.10, PP8
fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, siirto 9.10, PP7
sade83 1.ICSI, siirto 9.10, PP7
Silja-Leena : 1.ICSI:n 2.PAS, siirto 13.10, PP3
leppäkerttu-77 : 1.IVF:n PAS, siirto 14.10, PP2
kolmisin: 2. ICSI, siirto 14.10 PP2
Tytti82 : 1. IVF/ICSI, siirto 14.10, PP2
verve : 1. IVF, siirto 16.10 (2) PP0
Paiju :1 IVF, punktio 17.10, pitkä kaava, PP-
Vanilla79 : IVF, punktio 17.10, PP-
Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio 19.10, siirto 21.10, PP-
idaliina : 2. ICSI, punktio 20.10, siirto 23.10, PP-
Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-
hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-
Kristiina76: 3.IVF, punktio vko 44-45, pitkä kaava, PP-
Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 44, PP-
Minska : 2.ICSI, punktio vko 48-49, PP-
Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-
Peppiina78 : 1. IVF:n 1.PAS, marraskuu, PP-
pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, marraskuu, PP-
turilainen : 2.IVF, marraskuu PP-
SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-
Äititär : 1. IVF, vko 46, PP-
dreamer78 : 2. ICSI, punktio vko 45/46, PP-
Linnia : 1. IVF, syksy, PP-
Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-
Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-
Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-
vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-
sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-
Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-
Unikeiju-79 : 1.IVF:n PAS, PP-

Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:
viksi : 1. IVF :heart:
aitiliini83 : 1. ICSI :heart:
Minni79 : 1. IVF :heart:
Eena : 1. IVF :heart: :heart:
wattu : 1. ICSI :heart:
tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:
aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:
Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:
Electra : 4. ICSI :heart: :heart:
Pohtijatar : 2. IVF :heart: :heart:
minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS :heart: :heart:
Sannuli-81 : 3. IVF :heart: :heart:
anna1979 : 1. IVF :heart:
Ripe72 : 1. IVF :heart:
syystuuli75 : 1.IVF :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

Nalle76 1.ICSI
shenda81 1.IVF:n 1. PAS
Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS
Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS
Pikku-Tintti : 2.ICSI
paa-pu : 1. ICSI
astrid : 1. ICSI
Duffy: 1. ICSI
Piiuli-74 : 1. IVF
JäsenJ :1. ICSI
puskatäti 1.IVF
StellaR : 1. IVF
onnenkukka : 2. ICSI
Inia : 1. IVF
kipsu : 4.IVF:n PAS
eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS
plastex : 1.IVF
Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS
Sarma : 1. IVF 2. PAS
annamaria83 : 2.ICSI
Miimi78 4. ICSI
Isis : 2. IVF:n 3.PAS
kirma : 2.IVF
sebu08 : 3.IVF
Sharlin : 1. ICSI
nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS
 
Sunflower, toinen punktio on tulossa. Eka ole toukokuussa ja silloin itse punktio sattui niin, että en tiennyt kuinka olisin pysynyt pöydällä. Sairaanhoitaja sanoi kyllä tänään, että voivat antaa rauhoittavaa etukäteen, jos kovasti hermostuttaa ja lääkettäkin voi toimenpiteen aikana pyytää lisää. En vaan silloin ekalla kerralla ymmärtänyt pyytää kun en yhtään tiennyt mitä oli odotettavaissa.
 
idaliina: mulla oli kans eka punktio ihan hirvee. nyt sit sain eka 5 särkylääkettä suun kautta ja sit sain enempi lääkettä tipan kautta ja sellasen täsmä puudutuksen. eikä ollut yhtään niin paha kuin viimeksi. kipiää kävi mutta siedettävästi. :p . eli muistat vaan pyytää lisää lääkkeitä, mäkin sanoin hoitajalle että anna vaan kaikki mömmöt mitä löydät. :LOL:
 
Kiitos lohduttavista sanoista!! Ei auta kun toivoa ettei enää tarviis kemiallisia kokea ja et tää joskus vielä onnistuis... Ihanaa tvvo, että sulla onkin vielä toivoa! Jännäilen täällä sun puolesta.

Mulla on ollut tänään menkkamaisia tuntemuksia, onneks ei kuitenkaan vielä oo munasarjojen kipuilut alkanut..Siitä aina tietää viimeistään että peli on menetetty. On veto aika pois ja vähän kipee olo.

Mites Kipinä, testasitko jo?
 
Wuhuu!!! Teidän tsempit auttoivat =) Nyt oli solut saanut vauhtia kasvuun ja tiistaina olisi nyt sitten punktio ja torstaina JOS nyt menisi kaikki hyvin niin siirto!!! En voi uskoa että tähän asti kuitenkin päästiin!!! :D Olen niiiiiiin iloinen!!!

tvvo Toivotaan että ei olisi kemiallinen!!! fifiris voimia myös ja tsemppiä piinailuun..

idaliina samana päivänä nyt sitten punktio.. Jännittää!!! ja Rosetta myös samoissa melkein.. =)

Hyvää viikonloppua kaikille ja tsemppiä.. toivottavasti minun tsempistä on teille yhtä paljon hyötyä kuin teidän minulle!!! :D
 
tvvo mä oon kerran ostanut niitä RFSU:n testejä useamman ja testasin ekan neljä päivää menkat myöhässä ja sain haalean viivan. Selkeästi näky mutta haaleempi kun kontrolliviiva. Sitten mulle jäi niitä ja testailin niitä huvikseni pois ja ehkä joskus rv7-10 sain paljon haaleemman viivan. Ne vaan näyttelee kyllä ihan ihmeellisesti. Älä vielä luovuta ja lannistu. Ei ne viivojen voimakkuudet välttämättä meinaa yhtään mitään. Tsemppiä uuteen testailuun.
 

Yhteistyössä