Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Dreamer78, kirjoititpa mielenkiintoista tekstiä =)Mulla on kans todettu, että munasarjat reagoi pco-tyyppisesti, mutta mitään virallista pco:ta ei ole todettu, eikä niitä muita oireita; liikakarvoitusta, ylipainoa, diabetestä ole. Kuitenkin kuukautiskierto venyy pitkäksi ja hoidoissa alkaa tosi helposti munasarjat liikareagoida...olipas sana.Itse luin kans jostain tuosta pco:n ja hiilihydraattien syömisen yhteydestä, ja nyt olen kohta viikon(no joo, alussa ollaan) jättänyt sokerin ja vaaleat jauhotuotteet minimiin. Kaiken lisäksi olen kärsinyt bulimiasta, joten epäsäännöllinen kierto on voinut johtua myös siitä.
Nyt olen ihan ihmeissäni tuosta ruokavaliosta, miten tasaiseksi ja hyväksi se olon tekeekään. Mieliteot mättämiseen ja makeaan on kadonnu täysin. Suosittelen kyllä muitakin kokeilemaan. Syötkö sää Dreamer78 mitään viljatuotteita, vai oletko jättänyt kaiken pois?Ja kuinka nopeasti ruokavaliomuutokset alkoivat näkyä kierrossa? itse olen popsinu palan tai pari vielä päivässä ruisleipää, joka on kokonaan ruisjauhoista tehtyä. Maustamatonta jogurttia syön kans paljon, vaikka hiilareita on kyllä siinäkin. En tiedä, että pitäskö sitte vähentää nuita maitotuotteitakin...
 
Minäkin osallistun pco-keskusteluun. Täällä kans sama vaiva, mutta ilman ylipainoa ja liikakarvotusta. Aknea on naamassa kyllä ja kierrot meinaa välillä on pitkähköjä (32pv), mutta ovuloin melkeenpä joka kierrossa ja kesää kohti alko kierrot lyheneen. 28 ja 29 oli aika paljon. Oon miettiny, että oisko osasyy miten se mulla ei vaikuta kiertoon ja ovikseen se, että syön paljon liha- ja maitotuotteita. Hiilareita kyllä myös, mutta en valkosta leipää ja sokeria hyvin vähän. Hiilarit tulee mulla täysjyvätuotteista pääasiassa.
Kaikissa ultrissa on aina sanottu, että tosi paljon on rakkuloita munasarjoissa, mutta aina sieltä on se yksi isoki löytyny :)
 
Moikka!
Noista "poppakonsteista".. tietysti kofeiini, nikotiini ja alkoholi pitäis jättää pois. Itse oon käyny vyöhyketerapiassa. Itselläni joku lääkäri joskus mainitsi PCO:sta, mutta nyt se on kumottu. Mulla kuitenkin välillä laskee verensokeri, tulee kylmähiki ja täriseväinen olo. Se on ikävä fiilis. Yritän vähän karpata, et sais verensokerin pysymään tasaisena. Endolaisista oon kuullu, et pitäis maitotuotteita välttää. D-vitamiinihan on E:n ja foolihapon lisäks tosi tärkeä noin yleisesti (lähes hormonin kaltainen), mutta sitä pitäis kehossa nyt vielä olla, jos on kesällä ollut auringossa. Sitä mietin, et kun syksy tulee, valoa ei ole niin paljon ja valokin vaikuttaa hormonien toimintaan, että pitäiskö hoidon aikana jostakin ottaa valohoitoja..
Kyllä sitä on kaikkee valmis tekemään. Ajattelin myös vaihtaa rajut jumpat nyt joogaan ja pilatekseen.
 
Hei auttakees!
Onko ihan normaali oire punktion jälkeen, että makoillessa olo on ihan ok, mut sit jos käy vaikkapa kaupassa niin maha turpoaa ja tulee kipujakin. Ei pahoja kipuja, mutta kipuja kuitenki?!? Rauhottuivat kyllä heti ku pääsin vaakatasoon taas. Mä pelkään ihan hulluna hyperiä :/
 
vadelmaunelma ole huoleti..ei ne follit karkaa...olo vain eritysen omituinen Pregnylin piston jälkeen. Vatsa hellänä täälläkin niin kuin aiemminkin irrotuspistoksen jälkeen. Voimia huomiseen punktioon ja muista ottaa rauhallisesti sen jälkeen. :)

-tiki-
 
Duffy, Kuulostaa kyllä ihan tutulta nuo oireet punktion jälkeen. Minullakin liikkeellä olessa masu turpos ja levolla helpotti. Pikku hiljaa oireet siitä lievenee ja jää poissa.
Muista juoda runsaasti!

ON: Täällä viisi kertaa menopuria pistetty ja nyt vähän jo juilii munasarjoja, siellä ne kasvaa tai ainakin toivon niin. Tiistaina ultrassa näkee mitä siellä on tapahtunut. Viikon pästä voi olla jo punktio =)

Mä olen kans käynyt kesän vyöhyketerapiassa ja syönyt e-epa kalaöljykapseleita + vahva b-vitamiini 3 kk kuuri. Jospa näistä olisi vaikka apua että tulis parempia munasoluja vaikka ei niissä ole ollut mitään ikinä vikana...

OIkein mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille. Ja stempiä hoitoihin.


 
Sannuli, kiitos vastauksesta :) Helpotti lukea, että muillakin ollu vastaavia tuntemuksia, tuonne kesän pinoon laitoin saman kysymyksen ja samanlaisia tuntemuksia ollu sielläki :) Eka kertaa ku on hoidoissa, niin ei aina tiedä mikä on asiaankuuluvaaja mikä ei. Me siis varmaanki sit päästään siirtoon ku ei tän pahempia oireita oo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pohtijatar:
Dreamer78, kirjoititpa mielenkiintoista tekstiä =)Nyt olen ihan ihmeissäni tuosta ruokavaliosta, miten tasaiseksi ja hyväksi se olon tekeekään. Mieliteot mättämiseen ja makeaan on kadonnu täysin. Suosittelen kyllä muitakin kokeilemaan. Syötkö sää Dreamer78 mitään viljatuotteita, vai oletko jättänyt kaiken pois?Ja kuinka nopeasti ruokavaliomuutokset alkoivat näkyä kierrossa? ...
:) En syö varsinaisia viljatuotteita juurikaan. Vehnää tai jotain muuta voi olla hiukan jossain kuten suklaassa, jäätelössä, lakritsissa tai karkeissa; niitäkin olen pyrkinyt tietty välttämään, mutta mihinkäs se kissa karvoistaan pääsis?! :whistle: En ole ruisleipääkään syönyt 2,5 vuoteen.
kai ne muutokset voi näkyä parissa kolmessa kk:ssa... itse on vaikea sanoa. Aloin käyttää hormonaalista ehkäisyä VASTA IVF-lasten syntymän jälkeen 26-vuotiaana(avioero, ja uusi mies); siihen asti en ollut tarvinnut muuta kuin kumia, ja viimisiin vuosiin en siis niitäkään lasten isän kanssa. Ovista tuskin tapahtui koskaan; ehkä muutama kysta puhkesi, mutta en saanut niitä ikinä tutkitettua - kaikki sukupuolitaudit kyllä aina tutkittiin kun valitin erinäisiä alavatsaoireita. :eek: Eli kierrot oli jotain 37-70 päivää. Mulla oli siis hormonaalinen ehkäisy vuodet 2006-2008. Karppailun aloitin 2007, ja sitten vuoden päästä siitä jätin renkaan pois: YLLÄTYIN TODELLA kun eka kierto oli 34 pv ja ilmeisesti olin ovuloinut, koska ovuloin seuraavat 8 kiertoa ja sen jälkeen on ollut vain 2 ovuloimatonta kiertoa 1,5 vuoden aikana. Jos olisin jatkanut samalla sokerin ja viljan syömisellä, en varmasti ovuloisi! En ikinä palaa enää entiseen "ruokavalioon"! :)

 
(.) Pregnyl pistetty. Maha on turvoksissa ja mustelmilla :/ Tiistaistaina punktio. Mun "poppakonsteja" on Bevitabs B-vitamiini (sisältää paljon foolihappoa), puhdistettu kalaöljy, vehnänalkioöljy (vyöhyketerapeutti suositteli) sekä greippimehu. Liikuntamuotoina jooga ja pilates. Niin, ja kerran olen käynyt vyöhyketerapiassa, jota ajattelin jatkaa toistaiseksi.

Paino on noussut hoitojen aikana, joten pitäisi varmaan yrittää tehdä asialle jotain.. :ashamed: Miten sitä osaisi karpata, kun leipä ja puuro maistuu, eikä lämmin ruoka tunnu "oikealta", jos ei ole riisiä tai perunaa..

Paljon tsemppiä piinailijoille ja huomenna punktioon tai siirtoon menijöille!
 
Electra paino noussut tässäkin osoitteessa...kuten aiemminkin hoitojen aikana...ehkä kuitenkin pienin murhe tällä hetkellä. ;) Onnea ja voimia punktioon. :heart:

Onpa huono omatunto kun en ole mitään ruokavaliota noudattanut hoitojen aikana enkä varsinkaan tankannut vitamiineja ennen hoitoja....meneköhän kaikki taas pieleen..alkaa usko loppua :ashamed:
 
Mukana menossa maanantaina 31.8.2009





Pikku-Tintti : 2.ICSI, punktio 14.8, siirto 17.8., lyhyt kaava PP14

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, siirto 18.8 PP13

viksi : 1 IVF, punktio 18.8., siirto 20.8., lyhyt kaava, PP11

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, siirto 25.8, PP6

Eena : 1. IVF, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP5

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP5

aitiliini83 : 1. ICSI, punktio 24.8, siirto 26.8, PP5

astrid : 1. ICSI, punktio 25.8., siirto 27.8, PP3

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vk35, PP3

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto 28.8., pitkä kaava, PP3

Duffy: 1. ICSI, punktio 28.8., siirto 31.8. lyhyt kaava PP0

tiki-71 : 3. IVF, punktio 31.8., siirto 2.9., lyhyt kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, punktio 31.8., siirto 2.9., pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, punktio 1.9., siirto 4.9.?, pitkä kaava, PP-

tvvo : IVF, punktio 3.9., siirto 4.9., PP-

Anksu2008 : 2. IVF, punktio vko 36, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 37, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

StellaR : 1. IVF, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, vk 37, pitkä kaava, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sarma : 1. IVF 2. PAS, syyskuu, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, vko 37, lyhyt kaava, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-


Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS


 
Mukana menossa maanantaina 31.8.2009





Isis : 2. IVF:n 2.PAS, siirto 18.8 PP13

viksi : 1 IVF, punktio 18.8., siirto 20.8., lyhyt kaava, PP11

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, siirto 25.8, PP6

Eena : 1. IVF, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP5

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP5

aitiliini83 : 1. ICSI, punktio 24.8, siirto 26.8, PP5

astrid : 1. ICSI, punktio 25.8., siirto 27.8, PP4

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP3

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vk35, PP3

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto 28.8., pitkä kaava, PP3

Duffy: 1. ICSI, punktio 28.8., siirto 31.8. lyhyt kaava PP0

tiki-71 : 3. IVF, punktio 31.8., siirto 2.9., lyhyt kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, punktio 31.8., siirto 2.9., pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, punktio 1.9., siirto 4.9.?, pitkä kaava, PP-

tvvo : IVF, punktio 3.9., siirto 4.9., PP-

Anksu2008 : 2. IVF, punktio vko 36, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 37, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, punktio 3.9., siirto 5.9., pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

StellaR : 1. IVF, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, vk 37, pitkä kaava, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sarma : 1. IVF 2. PAS, syyskuu, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, vko 37, lyhyt kaava, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 43, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

turilainen : IVF, syyskuu, PP-



Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF
shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI, punktio 14.8, siirto 17.8., lyhyt kaava PP14




 
heips. tossa listassa oli jotain muutettavaa, joten muokkasin sitä.

HEI - Mitä kuuluu piinailijat?
Meikällä on nyt vaihteeksi epätoivon maanantaiaamu. :ashamed: :headwall: Ei sais olla negatiivinen vaan uskoa ja toivoa, että kyllä tästä jotain tulee. Toisaalta ei halua nostaa itselleen mitään ylimääräistä toivoa, kun sitten tippuu vielä korkeammalta. :(
 
Dreamer78, ihan samoissa piinapäivissä mennään ja samoissa fiiliksissä täälläkin. En saanut illalla edes unta kun rupesin murehtimaan tämän kaiken hukkaan menemistä ja sitä miten jaksan sen pettymyksen. Ajattelin että suurempi todennäköisyys tässä on epäonnistua kuin onnistua->joo, tosi hyvä ajattelutapa... Nyt pitäisi vaan piristyä ja ajatella, että parhaamme on tehty ja että onhan tämä kuitenkin tosi toimiva hoitomuoto. Nämä päivät on niiiiin pitkiä!
 
Huomenta!
Täällä myös dreamer ja wattu ajatukset vaihtelee onnesta epätoivoon... Mies on niin positiivisella mielellä kyllä, että ei anna mun vajota synkkiin mietteisiin. =) Välillä vaan miettii, että kuinka iso pettymys sitten on jos ei onnistutakaan... :headwall:
Koitetaan tsempata!!

duffy mulla oli punktion jälkeen juuri noin, että rasittaessa munasarjat kipeytyi ja levossa ei tuntunut kipua.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
samaa täällä dreamer, wattu ja astrid, epäusko ja -toivo ja pelko testipäivän lähestymisestä vaivaa. eikä mitään oireita mihinkään suuntaan, joten siksikin epäilyttää. :eek:

electra, kannattaa alottaa karppaus pienesti eli aluks vaan vähennät perunat yhteen, riisin pariin lusikalliseen jne. ja sit lopulta korvaat ne kokonaan salaatilla. ja oikeasti kannattaa kokeilla tehdä karppiruokia (esim. karppaus.infon reseptit), ne on tosi hyviä koska juustoa, kermaa ja muuta ns. "epäterveellistä" saa käyttää :kieh: .
 
Nega paukahti tänä aamuna testiin. Minut saa siis siirtää tuonne myöhemmin onnistuviin. Oli aika lailla odotettavissa tuo tulos kun lauantaina jo alkoi menkkavuoto.

Parempaa onnea muille!!!! Toivottavasti niitä plussiakin alkaa tulla! :flower:
 
Täällä ultra takana, ja toinen perjantaina edessä. Suht hyvältä näytti, tosin vähän epätasasesti munikset kasvavat. Kymmenen 9-10mm kokosta, ja kaksi 7 mm ja neljä 6 mm follikkelia näkyi. Taas niitä on nuin paljon , vaikka pikkuannoksilla mennään. Huokaus.
 
Ainiin Karpit, viitsittekä vähän kirjailla mitä työ sitte syötte niinkun normaalisti, aamupalalla, iltapalalla ja ruuilla?Nuo lounaat ja päivälliset on ihan ok, mut entä just esim aamupalalla. Onko maustamaton jogurtti liian hiilihydraattipitoista, kun joku kirjotti että maitotuotteita pitäs välttää. minun karppauksen alkutaival kun on ollu aika jogurttivoittoista :x
 
Moi =)
Päätin pompsahtaa keskusteluun aivan noviisina B) Elikkä edessä ensimmäinen ivf ja zoladex-pistoksen saanut ja torstaina aika lekuriin tilanteen tsekkaukseen. Katsotaan milloin alan sitten itseäni pistämään :whistle: Suoraan sanottuna tää kaikki on samalla pelottavaa ja kuitenkin niiiin ihanaa ja samalla ei oikein tiedä mitä ajatella.Sekavaa vai kuinka? Mul taustal paha endometrioosi ja kevääl kohdusta leikattu iso myooma. Joten ajattelin et tulisin tänne teidän muiden kanssa jännittämään ja jakamaan tuntemuksia =)
 
Enpä osaa auttaa sinua Peppiina muutoin kun toteammalla, että itse olen ainakin tämän hoitokierroksen aikana käyttänyt parasetamolia kun on tullut niin kovia päänsärkyjä. Nyt viikonloppuna en sitten ottanut mitään päänsärkyyn enkä muihinkaan kipuihin. Tosin mulla ei niinkään koskenut kuten yleensä vaan oli muuten vaan tukalaa ja välillä jomotti munasarjoista.

No niin ja tänään oli sitten punktio ja sieltä saaliina 11 munasolua! Osa lääkärin selittämistä jutuista meni ohi kun olin niin pössössä. Mulle punktio oli melkeinpä kivuton, välillä tuntui jotain inhottavasti, mutta itse asiassa meinasin nukahtaa jo sillä lääkityksellä siihen gynepöydälle :LOL: Ne aina joutuikin mua "herättelemään", koska ilmeisesti se sykettä mittaava laite alkoi aina huutaa kun olin vajoamassa johonkin. Mutta mulle siis ei paha kokemus. Tosin huono olo on edelleen ja oksennuttaa. Lisäksi koskee alaselkää ja kylkiä sekä välillä munasarjoja, alavatsaa ja masu on edelleen turvonnut. Onkohan nämä normaaleita jälkioireita?

Miten muuten Tikin punktio sujui?!?
 

Yhteistyössä