Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Tervetuloa uusille :flower:

pikku-tintti :hug: sinne negasta ja tädistä :(

Tänään oli siirto, yksi 8-solunen kyytiläinen laitettiin mukaan ja toinen pakkaseen. Nyt ei auta muu ku toivoa kovasti, mutta yrittää elää normaalia elämää, mitenhän seki onnistuu :D Piinailu on siis virallisesti alkanut! Testipäivä ois siis 14.9.
 
eevi-antero: Hyvä, että uusi kierto lähti käyntiin :)
tvvo: Tsemppiä punktioon ja siirtoon!!
aitiliini83: Sullahan tuli hienosti sitten top-alkioita! Mä olen ymmärtänyt että top-alkioita ei haluta siirtää kuin se yksi, ainakaan siis tuoresiirrossa.
Inia: Piikitykseen varmaan tottuu aika pian, ainakin itse toivon niin :D
wattu, dream09, dreamer78 ja kaikki muutkin kyytiläisen omaavat: hyviä piinailuhermoja :heart:
anksu2008
: mites meni tänään, toivottavasti hyvin!
Duffy: Peukutusta täältä db
Vadelmaunelma sullahan oli oikein hyvä saalis!
tiki-71: miten meni punktio?
Electra: Tsemppiä puntioon
Maribel: Mäkin täällä listalla oon jo, vaikka vasta 2 viikon päästä alkaa sumuttelut :) Kiitos tuosta hyvästä ravinto-jutusta!
Pikku-Tintti: Pahoittelut negasta :hug:

Itse en tiedä karppauksesta mitään. Olen kasvissyöjä ja siksi popsin kaikenlaisia e-epa, b-vitamiini yms lisiä :D Ja toivon, että ne auttavat. Tänään käyty lääkärissä, meille tehdään ivf-pitkällä kaavalla. Aloitan synarelan reilun 2 vkon päästä. Pitää vielä käydä infektio-verikokeissa. Nollaultra varattu syyskuun loppun, sit kuulee miten edetään.
 
Pikku-tintille multakin :hug:

).( Voi plääh, mä en jaksais millään piinailla sinne ens viikolle asti... oon kärsimätön luonne kyllä muutenkin :D Alaselkä on ollut kippee jo useemman päivän ja sillon tällön nippassut alavatsaa mut hittojako siitä :) Kuka sen tietää mitä se on vai onko mitään (esim.nälkä :D )

Hermoja muillekin piinailijoille ja tasapuoliset tsempit muillekin kuka missäkin vaiheessa nyt meneekin =)
 
vadelmaunelmaonnittelut kivuttomasta punktiosta ja hyvästä saaliista :flower:

Duffyplussa & tarrapuhureita :whistle:

Punktio ohi...huomattavasti kivuliaampaa kuin aiemmin...mistäköhän sekin johtuu? Saaliina kuitenkin 7 munasolua mistä erittäin tyytyväinen :)
Kesken toimenpiteen ja sen jälkeen annetut lisälääkitykset sekoittivat pään siinä määrin, että olen ollut untenmailla koko päivän.

-tiki-
 
verve Mäkin olen kasvissyöjä. Miten asiaan on suhtauduttu sulla? Onko kukaan sanonut, että pitäisi syödä sekaravintoa tai onko sulle suositeltu juuri noita lisäravinteita?

Toinen pohdinta, että kertokaas nyt mulle että mikä on se nollaultra virallisesti kun hoitojen alussahan on ultria ja ennenkin jo?

Omaa tilannetta: käytiin hakemassa reseptit ja ohjeet pistoihin viime viikolla. Pitäis alkaa pistämään puregonia jos/kun menkat alkaa. Meillä siis lyhyt kaava ja VL. Ja katsottiin myös se loppukierron ultra silloin.
Olenkohan ihan hölmö kun vielä ajattelen, että jos ne menkat ei alkaiskaan?! Miehen mielestä ainakin. Ostin testinkin kun on tää päivä töissä ollut ihan hirveä... päätä särki ja maha kipeenä koko päivän ja on edelleen aivan turvoksissa. Toisaalta tuntuu siltä että menkat olis juuri alkamassa, mut toisaalta on jotenkin muutenkin niin huono olo. No voi olla, että on flunssa tulossa tai jotain. Nyt miettii testata vai eikö testata.... Menkat pitäis alkaa ke- to. Ajatukset vaihtelee, mut jos tekis niin tietäis ainakin, että ne menkat on tulossa varmasti. Mutta se testaaminen näin noviisista ainakin tuntuu jotenkin hölmöltä jos ne menkat sit ihan juuri alkaakin. Kun tää on tällasta miettimistä ollut aina menkkojen alkamista ennen niin mitähän se mahtaa olla sitten piinapäivinä, huh...jos sinne asti siis päästään. No ei kai sille voi mitään, että se on vaan mielessä koko ajan. Ei sitä voi unohtaa.

Tsemppiä kaikille!
:hug: pettyneille ja :flower: plussaajille ja muuten hyviä uutisia saaneille!
 
peppiina, saattaa tulla tämä tiedonjako kyllä myöhässä mutta ennen punktiota ei saisi syödä buranaa (vaan panadolia tmv.), burana kuulemma estää munasolun irtoamista.

pohtijatar pyysi karppausruokalistoja. itse en ole ottanut mitään himotiukkaa linjaa vaan koitan jättää ensisijaisesti turhat pois (puhutaan hyväkarppauksesta) eli en itse ole kovin huolissani maitotuotteiden käytöstä. tietysti järkevissä määrin kaikessa. hedelmistä vältän kokonaan banaania, tiukat karpit eivät syö ollenkaan hedelmiä.

itse syön aamulla päivän ainoat leivät (2 palaa täysruisvuokaleipää) ja joskus jonkun yhden hedelmän. lounaalla valitsen ihan ns. työmaaruokalassa normiruoista eniten lihaisan vaihtoehdon ja jätän lisukkeet pois tai syön salaattia hyvillä täytteillä, sosekeittoja tai kanafile salaatilla -tyyppisen annoksen. päivälliseksi tehdään useimmiten jotain lihaa ja salaattia tai grillikasviksia. iltapalaa en ole juuri kaivannut, mutta erittäin hyviä ovat erilaiset pähkinät, avokado ja tietysti tumma suklaa jos makeannälkä yllättää. hyvä pastankorvike on kesäkurpitsa jonka voi viipaloida ohuiksi suikaleiksi juustohöylällä ja freesata nopeasti pannulla. päälle sitten ihan normaaliin tapaan tehty kastike mistä sitten tykkääkään. toinen kastikkeiden lisukevaihtoehto on parsakaali. munat ja pekoni ovat perinteinen aamiainen ja karpissa täysin sallittua (munakas kannattaa tehdä uunissa). tosi hyvää on munakoisosta tehty lasagne (karppaus.infossa nimellä lassaka) ja karppipizzaa suosittelen myös, jonka pohja tehdään rahkasta, ruisjauhoista ja leseistä. yleisesti ottaen kaikkea vihreää kasvista saa syödä surutta vaikka olisi tiukemmallakin karpilla.

pahoittelut tintille ja tsempit punktiosta toipuville. tervetuloa kyytiläisen kanssa piinaamaan duffy.
 
meikän ruokia:
aamiainen yleensä: (nopea ja helppo, eikä tarvi miettiä väsyneenä, että mitäs tekis; kuten tänä aamuna oli munat loppu, enkä sit "osannut" muuta syödä eikä tehnyt mieli; ja sit tulikin nälkä jo 11 aikaan)
omena tai jogurttia tai manteleita tai pähkinöitä
3 munaa reilussa voissa paistettuna

"Lounas": (siis yleensä siis eväänä koulussa/työharjoittelussa - vaatii ehkä jääkaapin)
kreikkalaista jugua (200-250g)
kermaa (50-60g)
vaihdellen erilaisia marjoja (80-120g) (mustaherukoita, punaherukoita, mansikoita, mustikoita)
lisäksi meetvurstin(tai muita vähähiilarisia leikkeleitä) siivuja tuorejuustolla

päivällinen/illallinen:
esim. tomaattikeittoa (jossa tomaattimurskaa purkista, paketti pekonia, sipulia mielen mukaan; niitä keitetään n. 2h ja loraus kermaa lopuksi+ kiehautus.)
ja sit voin viä syödä jotain jugua jos tekee mieli tai tummaa suklaata muutama pala tai jotain pähkinöitä ja joskus vielä marjojakin.

tänään söin 16 aikaan lidlin lihapötkylöitä kermassa(+tuorejuustoa) haudutettujen kukkakaalin, parsakaalin ja porkkanoiden kera. namnam. Teen usein itse lihapullia sika-nautajauhelihasta(ilman hh-jauhoja!) ja syön vihannesten ja kermakastikkeen kanssa. Myös KEITTOJUUREKSET kuuluvat usein ruokailuuni.

- kaikki siis täysrasvaisia tuotteita - ei mitään lightiä. Pekonia menee enää tosi harvoin; tossa keitossa vain; aluksi(2007, ekan puol vuotta) söin melkein joka päivä puoli pakettia... :D
 
Hei pitkästä aikaa! Meillä hiljaiselo ja odottelu hoitorintamalla päättyi rytinällä. Perjantaina soitettiin Väestöliitolta ja saimme ensikäyntiajan tälle päivälle. Lääkäri tutki ja sanoi, että suosittelee lyhyttä kaavaa suunnitellun pitkän sijaan ja hoidon voi aloittaa heti! Oltiin kun puulla päähän lyötyjä, kun ollaan julkisella puolella totuttu odottelemaan ja katselemaan.. Meidät siis siirrettiin Naikkarin ruuhkan vuoksi Väestöliitolle. Nyt on sitten ensimmäinen piikki nahassa ja perjantaina ultra, punktio suunnitteilla viikolle 38. Vihdoinkin jotain tapahtuu, kun joulukuusta saakka on vain odoteltu!
 
Ripe72: Ruokavaliosta ei ole ollut lääkärissä puhetta. Itse olen miettinyt, mitä lisäravinteita olisi hyvä syödä. Olen kyllä ajatellut, että voisin mennä ravitsemusterapeutin kanssa keskustelemaan. Onko sulla sellaisesta kokemusta?
 
Peppiina, parasetamolia voi käyttää. Tulehduskipulääkkeet (ibuprofeeni, ketoprofeeni, ..) voivat estää ovulaation ja lisätä keskenmenon riskiä. Googlaamalla löytyy tietoa esim. Burana-ja Lääkelaitoksen sivulta.
 
Heips kaikille!

Lauantaina alkoi sitten menkat, joten tänään pääsin soittamaan hoitojen aloituksesta.
Sumut aloitan nyt sitten runsas parin viikon päästä perjantaina ja 29.pv olisi eka ultra. Näillä näkymin punktio ja siirto olisi siis vkolla 42.

Verve mennään siis aika lähekkäin hoidoissa =)
Nyt tämä alkaa jo jännittämään enemmän kun katselee kalenterista päiviä..

Pikku-Tintille suuri rutistus ja jaksamista :hug:

Tsemppiä kaikille hoitoihin.. Perässä tullaan

:p
 
Mukana menossa maanantaina 31.8.2009





Pikku-Tintti : 2.ICSI, punktio 14.8, siirto 17.8., lyhyt kaava PP14

Isis : 2. IVF:n 2.PAS, siirto 18.8 PP13

viksi : 1 IVF, punktio 18.8., siirto 20.8., lyhyt kaava, PP11

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, siirto 25.8, PP6

Eena : 1. IVF, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP5

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP5

aitiliini83 : 1. ICSI, punktio 24.8, siirto 26.8, PP5

astrid : 1. ICSI, punktio 25.8., siirto 27.8, PP3

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vk35, PP3

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto 28.8., pitkä kaava, PP3

Duffy: 1. ICSI, punktio 28.8., siirto 31.8. lyhyt kaava PP0

tiki-71 : 3. IVF, punktio 31.8., siirto 2.9., lyhyt kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, punktio 31.8., siirto 2.9., pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, punktio 1.9., siirto 4.9.?, pitkä kaava, PP-

tvvo : IVF, punktio 3.9., siirto 4.9., PP-

Anksu2008 : 2. IVF, punktio vko 36, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 37, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

StellaR : 1. IVF, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, vk 37, pitkä kaava, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sarma : 1. IVF 2. PAS, syyskuu, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, vko 37, lyhyt kaava, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-


Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS


 
Mukana menossa tiistaina 1.9.2009





Isis : 2. IVF:n 2.PAS, siirto 18.8 PP14

viksi : 1 IVF, punktio 18.8., siirto 20.8., lyhyt kaava, PP12

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, siirto 25.8, PP7

Eena : 1. IVF, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP6

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP6

aitiliini83 : 1. ICSI, punktio 24.8, siirto 26.8, PP6

astrid : 1. ICSI, punktio 25.8., siirto 27.8, PP5

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP4

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vk35, PP4

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto 28.8., pitkä kaava, PP4

Duffy: 1. ICSI, punktio 28.8., siirto 31.8. lyhyt kaava PP1

tiki-71 : 3. IVF, punktio 31.8., siirto 2.9., lyhyt kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, punktio 31.8., siirto 2.9., pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, punktio 1.9., siirto 4.9.?, pitkä kaava, PP-

tvvo : IVF, punktio 3.9., siirto 4.9., PP-

Anksu2008 : 2. IVF, punktio vko 36, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 37, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, punktio 3.9., siirto 5.9., pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

StellaR : 1. IVF, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, vk 37, pitkä kaava, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sarma : 1. IVF 2. PAS, syyskuu, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, vko 37, lyhyt kaava, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

turilainen : IVF, syyskuu, PP-



Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF
shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI,



 
isis ja viksi? huhuuu??? joko olis tuntemukset SEN mukaiset? toivottavasti!

(.) melkein voisin sanoa, että raskaus on kohdallani AIKA LÄHELLÄ... on kaikenlaista "oiretta"... tietty voi olla että mieli tekee tepposet... :headwall: merkittävin "oire" alkoi eilen kun menin nukkumaan: en saanut unta kun joku puristi mun kohtua niin voimakkaasti; se on jatkunut vieläkin hiukan. ja sit oksettaa, hengästyttää, vihloo ja viiltää kohdun kohdalle, pala kurkussa, kuumeinen olo, viluttaa.
Enää ei olis kuin 10 yötä testaukseen. *huoh* jos oireet tästä voimistuu, aattelin että voisin testata pp12 eli ens keskiviikkona... katsotaan. tai sit en uskalla, kun viimeksi sain monta hailakkaa plussaa(pp10-17) ja vuoto kuitenkin alkoi.
 
PLUSSA!!!!!

Tein tänään raskaustestin vaikka ohjeiden mukaan se olisi pitänyt tehdä vasta huomenna. Mutta kun raskausoireet ovat olleet niin selkeitä, niin päätin testata. Vahva viiva tuli, jo alle sen testiajan, eli alle 3 minuutin sisällä. =)

Minullahan on ollut viimeiset 7 päivää vahvaa alavatsakipua ja vihlontaa virtsaamisen loppuvaiheessa. Kävin virtsistestissäkin, mutta virtsa oli puhdasta. Joku toinen oli myös kärsinyt kys. vihlonnasta raskauden alkuvaiheessa, ja siitä sain uskoa siihen, että ehkä kyseessä on jokin kohdun reagointi alkaneeseen raskauteen.

Alavatsakipua minulla oli ensimmäisessäkin raskaudessani (joka myös ivf:stä, mutta silloin pas:sista alkanut).

Eli tuoresiirrosta raskaana! Nyt aion nauttia täysin, enkä pilata raskautta pelolla, vaikka se tietenkin on hiukan tuossa olemassa, aiemman liian aikaisin päättyneen raskauden takia (tuplat, rv 30+5).

Ihana aamu!
 
Mukana menossa tiistaina 1.9.2009





Isis : 2. IVF:n 2.PAS, siirto 18.8 PP14

Kristiina76 : 4. IVF:n 1. PAS, siirto 25.8, PP7

Eena : 1. IVF, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP6

paa-pu : 1. ICSI, punktio 24.8., siirto 26.8., lyhyt kaava, PP6

aitiliini83 : 1. ICSI, punktio 24.8, siirto 26.8, PP6

astrid : 1. ICSI, punktio 25.8., siirto 27.8, PP5

dream09 : 3.IVF, vko 35, PP4

dreamer78 : 1. ICSI:n 1. PAS, siirto vk35, PP4

wattu : 1. ICSI, punktio 25.8, siirto 28.8., pitkä kaava, PP4

Duffy: 1. ICSI, punktio 28.8., siirto 31.8. lyhyt kaava PP1

tiki-71 : 3. IVF, punktio 31.8., siirto 2.9., lyhyt kaava, PP-

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI, punktio 31.8., siirto 2.9., pitkä kaava, PP-

Electra : 4. ICSI, punktio 1.9., siirto 4.9.?, pitkä kaava, PP-

tvvo : IVF, punktio 3.9., siirto 4.9., PP-

Anksu2008 : 2. IVF, punktio vko 36, PP-

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, vk 34, PP-

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, vko 36-37?, PP-

Peppiina78 : 1. IVF, vko 37, pitkä kaava, PP-

Nele : 1. IVF, vko 36, punktio 3.9., siirto 5.9., pitkä kaava, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

Minni79 : 1. IVF, punktio 18/19.8, lyhyt kaava, PP-

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, elo-syyskuu, PP-

onnenkukka : 2. ICSI, elo-syyskyy, PP-

JäsenJ :1. ICSI, elo-syyskuu, PP-

Miimi78 4. ICSI, vko 37-38, pitkä kaava, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

aurin-ko : 1. IVF:n 2. PAS, syyskuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

anna1979 : 1. IVF, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

StellaR : 1. IVF, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF, syyskuu, PP-

Sannuli-81 : 3. IVF, vk 37, pitkä kaava, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Ripe72 : 1. IVF, syksy, PP-

Sarma : 1. IVF 2. PAS, syyskuu, PP-

Sharlin : 1. ICSI, syys-lokakuu, PP-

idaliina : 2. ICSI, syys-lokakuu, PP-

Inia : 1. IVF, vko 37, lyhyt kaava, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

Pohtijatar : 2. IVF, syyskuu, pitkä kaava, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-

Piiuli-74 : 1. IVF, marraskuu, lyhyt kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

turilainen : IVF, syyskuu, PP-



Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:


Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF
shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI[/quote]

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI,


 
viksi Ihanuuttaa! Onnea! :heart:
Olipa ihanaa saada odotettuja uutisia tähän pinkkaan!

Täällä on niin monella jännittävät ajat meneillään, eli peukkuja pidän kaikille tasapuolisesti!

En ole hetkeen käynyt. Taistellut terveyden kanssa, mutta kaikki suht hyvin. Sumuttelut alkaa suunnitellusti 4. päivä. Jännittää, kuinka tää mun superherkkä elimistöni reagoi. Oon varmaan aikamoinen pirttihirmu! Oon antanu miehelle luvan nostaa parvekkeelle tuulettumaan... :LOL:
En silti malta odottaa!!!
 
Onnittelut Viksille :flower: ! Eli tuoresiirrostakin on mahdollista plussata!

Meilläkin on hyviä uutisia ainakin siinä mielessä, että klinikalta soitettiin aamulla ja kerottiin, että 11 solusta 9 on hedelmöittynyt :heart: Ja huomenna siis siirto ja nyt toivon kovasti, että mahdollismman moni jaksaa kasvaa ja kehittyä edelleen.

Ja jälleen yksi kysymys: onko normaalia, että punktion jälkeen on menkkamaisia alavatsatuntemuksia?!? Ja että haittaavatko ne siirto - pelkään siis, että alkio pullahtaa saman tien ulos kun vatsaa juilii :(
 
viksi, onnea plussasta! :flower:

vadelmaunelmalla ja tikillä hyvät saalit punktiosta molemmilla :)

Minä täällä arvon, oonko vielä työkykynen vaiko en. Seisaalla olo ja käveleminen tekee tuon mahan välillä vielä kipeeksi ja mun työ on melkeenpä kokonaan seisontatyötä, plus siinä pitää kyykkiä. Toisaalta tuntuu, että kehtaako sitä olla enää saikullakaan :/ hankalaa...

muoks. vastaankin Vadelmaunelmalle tän viestin perään :) Mulla ainaki oli aina välillä menkka-tuntemuksia, mut ei ne estä sitä siirtoa, ei ainakaan mulla estäny. Hoitaja sano ettei ite voi tehdä mitään mikä aiheuttas alkion irtoamisen ja se ei kyllä tipu sieltä ulos :) Tosi hyvä hedelmöittymis-tulos teillä!
 
Sylin täydeltä onnea Viksi!!! Aivan mahtavaa, että meidän pinoonkin alkaa tulla näitä hyviä uutisia!

Mulla oli punktion jälkeen menkkatuntemuksia ja on välillä vieläkin. Tuntuu, että kohta ne alkaa vaikka ei pitäisi kyllä vielä ja toivottavasti ei ollenkaan...
Sain nimittäin ikäviä uutisia. Isoäitini on kuollut . Sairas hän oli pitkään ja tämä oli odotettavissa, mutta tietenkin se pahalta tuntuu. Rupesin jo miettimään sitä, että miten mä kestän kun hautajaiset ovat melkein samana päivänä kun itse pitäis tehdä testi, et kun/ jos on negatiivinen :'(
 
Onnea viksille plussasta!!! Eiköhän niitä nyt ala ropiseen :D :heart:
Mulle saisi listaan muuttaa pas:n viikolle 34.. Itse en osaa :snotty:
Mua myös alkoi kiinnostaan tuo vähähiilihydraattinen ruokavalio. Se voisi tehdä hyvää kun tuo pco on. Mitään kauheen tiukkaa juttua en halua alkaa noudattaan, kun en siinä ole kovin hyvä, mutta jos nyt korvaisi perunan, pastan ja riisin kokonaan kasviksilla ja jättäisi valkoiset jauhot ja sokerin pois. Melkoinen karkkihiiri musta on kesän aikana tullut, joten vaatii hieman tahdonlujuutta päästä makeenhimosta :whistle:
Olisko teillä linkkejä, mistä löytyisi hyviä ruokaohjeita hyväkarppaukseen?
 

Yhteistyössä