Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Unikeiju-79: Linkki toimi, mutta en löytäny noista makeutusaineista tietoa?

ryöminkäinen: Olen kovasti miettinyt possunuha-asiaa ja olen päättänyt rokotteen ottaa jos raskaudun. Ajattelen sen olevan pienempi riski kuin tautiin sairastuminen. :eek:

Möhköfanttis: Ihanaa olisi jos sua nyt ois onnistanu! Mun korvaan osa oireista kuullosti hyvinki sellasilta et olisit raskaana. Testaamallahan se selviää. Onnea kovasti!
 
Nallu: Mutta olen joskus silloin vuosia sitten oksentanut mielikuvituksen avulla, eli en hirveästi luota näihin oireisiin.. Mutta onhan se mukava, kun mieskin kuvittelee mun olevan raskaana ja hemmottelee.. :) Testaan ensi viikon pe, dpo 16 on silloin :) Luultavasti tosin jo ke-to alkaa menkat..
 
Heippa!! Mitäs kuuluu? Meillä viikonloppu menny tosi mukavasti, neidin kans puuhasteltu kaikkea hauskaa Mulla nyt menossa tänään kp 30/28-40. Mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen ei ole.. siis ei tunnu et täti olis tulossa mut ei myöskään mitään raskauteen viittaavia oireita.. Odotellaan.. eiköhän tuo täti kohta kuitenki tule.. Jos ei niin testaan joskus ens viikon puolivälissä uudelleen :)
 
Meillä viikonloppu mennyt todella vauhdikkaasti ja kotona ollaan käyty vain kääntymässä. Lauantaina olimme Lahdessa tytön ringette pelissä ja tänää oltiin Riihimäellä poikien jääkiekko pelissä.

Nyt sitten odotellaan että oisko noi nuorimmaisen pojan näppylät vesirokkoa vaiko jotain muuta. Pojan eskari ryhmässä on nyt pari viikkoa ollu vesirokkoa liikkeellä, mut tietääkseni nuorimmainen ei ole vielä sitä sairastanut. Vanhemmilla se on ollut ja sen kyllä silloin huomasi, oli sen verran niitä näppylöitä.

Täällä ei vieläkään menkat oo alkaneet, mut ihmeellisiä oloja on ollut.
Möhköfanttis mullakin ollut rintojen kutinaa ja kutisee ihan kamalasti, tuntuu et ne on vereslihalla kohta kun saa raapia :LOL: . Väsymystä riittää, mut oon laittanut sen pimeyden piikkiin. Outoja mielitekoa tekee mieli, sellaisia mitä ei yleensä tulis syötyä. Pinna palaa ennätystahtiin :headwall: kaikki asiat ottaa päähän...
No, kaikki ne on varmasti vaan kuviteltuja juttuja/vaivoja, koska edellisen alkion siirron jälkeen menkat tuli ihan normaalisti ja r-testikin näytti negaa, mut onhan se kiva kuvitella :saint:
Jos ei menkkoja ala kuulumaan niin mun pitää ottaa sit yhteyttä sinne klinikalle ja ne saa kattoo mikä on vikana.

Nyt täytyy mennä kattoo mitä noi lapsukaiset tuol iltapala pöydässä touhuaa. :wave:
 
Heips!

Bigwish: Eli tikuttamisella tarkoitin ovistikuilla testaamista. Tilasin siis kotitestistä 28kpl sellaisia ovistestejä /liuskoja, joita sitten joka päivä (joskus parikin kertaa, vaikkei varmaan hyötyä ole...) virtsaan kastelin ja yritin ottaa selville tuleeko ovista, eli siihen ilmestyy viiva LH-hormonin vaikutuksesta ja kun viiva yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva niin silloin ovulaatio pitäsi olla tuloillaan 24-48 tunnin sisällä. Alkuun aattelin että en rupee "tikuttaa" kun ajattelin että jos ne ei oo luotettavii yms..mutta kun uteliaisuus vei voiton =) Sitä en tosiaan tiennyt että se munasolu olis jo liikkeellä kun se testi on positiivinen, kiitos vain tiedosta Sokeripala!! =) Tuo onkin hyvä muistaa... no mun tapauksessa oli peitto heilunut jo edellisenäkin päivänä...!

Mä tosiaan mietin kanssa tosi pitkään otanko sen sikaflunssa rokotteen...mut päätin ottaa kun yksi lääkäri sitten suositteli... ja toki sillä on riskinsä mutta niinhän sillä sikainfluenssallakin on... Mä olen jo nyt töissä ollut tekemisissä sikaflunssalaisten kanssa, joten aika todennäköistä että taudin jossain vaiheessa saisin, vain ajan kysymys... ajattelin sit että jos tuun raskaaksi jossain vaiheessa toivon mukaan niin onpahan suoja... ja miehellä diabetes, niin en viitsi sitä kotiinkaan kantaa.. Jos en ois nykyisissä hommissa niin en ehkä ottais..tai entiiä... Mutta rokotukset aina puhuttaa ja tokihan sitä rokotetta ei juurikaan ole tutkittu, niin kuin ei sitä tautiakaan sen enempää mitä siitä nyt tiedetään...että kaksipiippuinen juttu! Jokainenhan itse päättää haluaako rokotteen ottaa...en usko että on "oikein" tai "väärin" olla ottamatta tai ottaa rokote...

Sit sellaista, kun ollaan ajateltu ottaa kissa lemmikiksi mutta olen nyt miettinyt onko siitä jotain vaaraa jos tulee raskaaksi? Siis kun eikös kissan ulosteesta voi saada sen toksoplasmoosin (vai mikä se oli?!?) joka olisi raskaana olevalle riski.. Ja sit olen kuullut että kissat voi olla vauvoille jotenkin haitaksi ?! Pitääkö tämä paikkaansa? Kertokaa te joilla on kissoja...Möhköfanttis, ymmärsinkö oikein että teillä kissoja on? Kerrotko miten asia on? Halutaan siis kovasti kissa ottaa mutta yksi tuttu varotteli...
 
Kissoista: En ole edes ajatellut tuota vaikka kuullut olenkin. Meillä on siis kaksi n.1,5 vuotiasta kisua. En aio muuttaa käyttäytymistä, eli huolellinen käsihygienia vain ja luultavasti annan miehen siivota kissan hiekat, jos plussaan. Tässä yksi linkki: http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2795/11004/
 
Kultasiipi Toksoplasmoosi leviää lähinnä kissan ulosteiden välityksellä. Joten raskaus aikana kannattaapi miehen antaa siivota laatikko. Tosin yksi pieneläinhoitaja sanoi että jos kodissa on kissa niin ihmisellä on toksoplasmoosi vasta-aineita joten siitä ei rakausaikana koidu haittaa.. Mutta en nyt mene vannomaan.

Täällä jännitellään sitä huomista testiä että tuleeko plussa vai ei. Nyt tuntuu kyllä että oireita on kertynyt jo aika liuta, mutta kun on tuo mielikuvituskin vilkas niin enpä niiden varaan hirveäasti laske...

Hauskaa alkuviikkoa kaikille ja plussa tuulia niitä toivoville! =)
 
Heippelis!

Monella on menkat käsillä tai myöhässä tai testailut kehissä, jännittävää!! Täällä tänään kp 28/32 viimeistä ei-yritys kuukautta mennään.. Joten alkaispa ne menkat jo!! ryöminkäinen, Möhköfanttis ja Unikeiju, täältä paljon onnea ja plussapuhurit ++++ :whistle:

Otin tänään äidin kanssa tosi pahasti yhteen ja on ollut ihan hirveän paha mieli koko päivä.. Itkettänyt koko aamupäivä. Kaiken pitäis nyt olla hyvin mut mä en pääse tästä kamalasta jälkitunteesta yli. Eiköhän tää tästä kun sen päälle nukkuu.. mua jää aina vaivaa kaikki jutut ja kaivelee pahasti. No huomenna on parempi päivä :) Tulee vielä kiireinen viikko, saan kaverin tänne kylään koko loppuviikoks ja oon niin iloinen!! :heart: Paras kaveri tulee tänne ja ollut hirveä ikävä. Menkatkin menee siinä sivussa :D

Kaikille kärsivällistä maanantaina (tunnetusti silloin kaikki väsyneitä tai ärsyyneitä, heh) ja palaillaan pian! Ja testaajille tulkaa sit heti kertomaan tänne!!! :)

:wave:
 
huomeniaaa!!

Ei hele.. tää mun roppa on oikeesti sekasin niinku seinäkello!
Eilen tuli kirkkaan venyvän liman seassa vaaleanpunainen spagetin paksunen ja n.puolen sentin viiru pyyhkiessä pöksyihin? WTF? Siis oliko tää se kiinnittyminen? Eli en ookkaa niinkö aiemmi ollu raskaana ja jos ovulaatio on ollu myöhäsä ni jos se tapahtu nyt?
JUST samanlaine tuli sillonku aloin poikaa oottaan.Ja mietin sillonki että jösses,menkat alkaa ja äkkiä rättiä housuihin.

[/b]miten teillä vaikuttanu kellojen siirto?

meillä poika nukkuu/herää miten sattuu ja itekkää en saanu unta. Ukolta piti vähän väliä yöllä kysässä että "paljonko kello oikeasti ois nytten?" :LOL: olen minä idiootti.
 
Huomenta! Kp8 menossa ja eilen jäi pupuilu väliin...no tänään sitten täytyy ryhdistäytyä. Ovulaatiosta ei vielä merkkiäkään vaikkei sen vielä pitäisikään olla. Torstaina menen gynelle selvittelemään asioita ja kuulee sitten miltä siellä munasarjoissa näyttää...jännittää.
 
kultasiipi Itsellä on kissoja, ja koirakin. Olen ymmärtänyt että sitä kissojen ulostetta pitäisi oikein syömällä syödä, että saisi sen toksmoplastoosin. Olen nähnyt myös raskaana olevia naisia kissanäyttelyissäkin, joten itse ainakin ajattelen ettei ole mitään hätää kissojen ja raskaana olemisen suhteen.

Me katsottiin eilen miehen kanssa ylen areenasta ne kaksi ekaa jaksoa sitä raskausohjelmaa, ja oli kyllä ihan mielenkiintoista. Nyt itse jopa odottelen niitä ekoja luomumenkkoja, jotta pääsisi kunnolla aloittamaan touhun. Nyt siis kp 40 ja eilen tehty nega raskaustesti. Alkaa ärsyttää kun ei tiedä onko edes ollut ovulaatiota, eikä oikein voi tehdä mitään raskautumisen hyväksi. Muuta siis kuin odotella niitä menkkoja. :'(
 
Onko ryöminkäisellä testit jo kehissä? :heart:

Sikainfluenssarokotteesta..niin otan sen joka tapauksessa, vaikken nyt syksyllä edes raskaana ole. Mulla on homekämpän takia huono vastustuskyky, niin on tosiaan pienempi haitta jokin pieni kuume vaikka rokotteesta jne kuin ite se flunssa. IHna näin kokemuksella, kun mulla kaikki flunssat on aina pitkiä ja veemäisiä. J amitä tulee rokotuksen nopeuteen markkinoille jne, niin samanlaihan se on pääosin tehty ku mikä tahansa influenssarokote syksyllä. Että siltä kantilta k yllä pidän turvallisena, kun kerta pidän perusinfluenssarokotteitakin turvallisina. Noista jutuista liikkuu tosi paljon ennakkoluuloja ja huhuja ja ties mitä. Joten tosta rokotteestahan on ihan lisätietoakin, missähän sitä ois..http://www.iltasanomat.fi/uutiset/t/sikainfluenssa/1744188. Vähän huono linkki, kun iltsikan sivuilta, mutta tuossa on vähän tosta itse rokotteesta kun en jaksa pitemmälle kaivella. Mutta mikään rokotehan tai lääke ei nyt ihan turvallinen ole, eikä kukaan voi sanoa mikä toisella on hyväksi..mutta kannattaahan sitä miettiä että mikä on itselle se paras ratkaisu ja mahdolliselle sikiölle..kaikilta kanteilta. Tuo on tosi jännä tuo sikapossujuttu, että varsinkin noihin rokotteisiin on ihan älyttömästi ties miltä yhdistyksiltä jne kaikenlaista "tietoa" tarjolla ihan aika korkeilla hakutuloksilla. Kannattaa tosissaan kriittisesti tarkastella kaikkia sivustoja, ihan niitä thl:ki B) Mun mielestä on hyvä, että aiheesta tulee keskustelua, on kansalaiset hereillä.

Täsäs sitten THL:n sivuilta ivelä tuosta rokotteesta: http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/ah1n1v

Voihan se olla, ettei mitään kamalaa pandemiaa edes tule. Mutta ite oon niin mahdoton sairuli, kuten ootte jo varmaan huomanneet, niin ihan sama mikä flunssa se on niin en halua sitä :D

Kellojen siirrosta..mulla oli niin, että heräsin kuudelta ja ihmettelin, kun kello oliki vasta tosiaan sen kuus. Sai tunnin lisää nukkua. Ja sunnuntai tuntu tosi pitkältä päivältä, oli aamulla ehtiny tehä jo vaikka mitä. Ihan positiivista. KUn lähti koiria pihalle käyttään, niin olin ihan varma että kello on jo kahdeksan vähintään.

Jep, ja täällä ollaan kuumeessa. Ei siinä mitään, mutta pakko käydä yhden asiakkaan luona, kun en viitti enää siirtääkään. Huoh.

Voi että..nyt on taas tullu sellainen fiilis, että vois jo vähän aiemmin jättää ton ehkäisyn B) Saapa nähä mikä fiilis vaikka parin kkn päästä jne.
 
Jee,
Opinnäytetyö on palautettu!
Nyt tää tyttö voi taas keskittyä elämiseen ja perheeseen.
Marraskuu lähenee uhkaavasti ja sitten lähtee kierukka huitsinvitelikkoon. :)
Harjoittelua 2 viikkoa jäljellä ja joulukuun 3.päivä on viimeinen koulupäivä tälle lukukaudelle. Tammikuussa uudella innolla loput opinnot pulkkaan.
 
Möhköfanttis: Mullakin oireita.. Mies on varma et olen raskaana. Nännit on arat, väsyttää, nälkä on vähän väliä, vaik syö hyvin.. Päätäkin särkee kolmatta päivää putkeen, ei paljoa mutta vähän. Oon normaalia herkempi (vaikka oon ihn yliherkkä aina). Mut voisko näin aikasessa vaiheessa tulla oireita? Tuntuu niin hassulta. Vasta eka kerta ku yritetään ja ei oo tullu ekoja luomumenkkojakaan. Ehkä omat toiveet vaan tekee oireita..

Noista kissoista.. Meillä on kaksi kissaa, toinen on 3v ja toinen 4v. Ulosteethan ne on vaarallisia raskaana ollessa, mut en ota stressiä. Tiedän ihmisiä jotka raskauden aikana siivos astiaakin, ja terveitä vauvoja on synnyttänyt. Kun käsihygieniasta pitää huolta ni kaikki hyvin. Ja toki mies ne voi siivota sen raskauden ajan. Ainakin meillä tulee tekemään niin ;)

kp 16 yk 1
 
No höh, tilasin viime viikon tiistaina niitä tetejä kotitestistä ja ei tänäänkään tullut ja laitoin jo viestiä takaisinpäin että missä viipyy (ainakin 50 euroa meni sinne ). Eikös jollakulla muullakin ollut ongelmia postin saamisessa tuolta vai oliko? Ärrrsyttää. Kyselin jo postistakin. Paketti on kuitenkin jo viime viikon tiistain paikkeilla lähetetty.
 
Heipsan kaikille!

No, niin meillä on nyt sitten poika vesirokossa. Oon huomenna ja keskiviikkona sitten kotona, ihanaa saa vähän huilata =)

Menkkoja ei edelleenkään kuulu kp 31/28. Ei ole ollu näin myöhässä aikasemmin ja mitää oireita ei ees ole että olisivat tulossa. Tänää huomasin kun söin töissä tuoreen just leivotun sämpylän että alkoi närästämään ihan kamalasti ja vieläkin on etova olo.
Silloin kun ekaa odotin, jouduin kaikki ruuat käristää uunissa "korpuiks" ettei alkais närästää :LOL:

Oon illalla menossa kauppaan niin meinaan ostaa sellasen halvan raskaustestin ja huomen aamuna sit kokeilla mitä näyttää. Jos tulee nega niin soitan klinikalla aamulla ja kysyn seuraavia toimenpiteitä.

Meillä kellojen siirrot ei ole vaikuttanut mitenkää ainakaan lapsiin. Ite olin kyllä aamulla tosi väsyny niin kuin koko päivän.
 
Päivää tänne. :)

Unikeiju, Möhkis ja ryöminkäinen, jännät paikat teillä! :D Plussa tuulia sinne suuntiin oikein paljon!

Lily-Jane, toivottavast se olo siitä helpottaa. Tappeleminen on aina kurjaa. :/

Noista testeistä. Mie päätin nyt jättää ne kun sain muutamassa kierrossa oviksen bongattua niillä ja sit meinas mennä hermo kun vaan ootti koko ajan et pääsiskö jo testaaman raskaustestilläkin. :D Mut et ainakin oli se hyöty et tiedän et ovis on hyvin mahdollinen kun ne vahvat viivat muutamassa kierrossa oon siihen saanu. :)

Sikainfluenssarokotteesta sen verran etten tiiä vielä otetaanko. Pojalle harkitsin sitä tavallista influenssarokotetta, mut et tuleekohan liikaa jos jos ottaa molemmat ja sit et kun saa nyt ton 1vuotis rokotteenkin samaan syssyyn mikä on just jäykkäkouristusrokote. En nyt sit tiiä yhtään. Ja sitä tosiaan myös olen harkinnut et jos tulen raskaaksi niin voisin ottaa, mut et sen näkee sitten, jos onnistaa haikaran lennellä tännekin suunnille. Niin ja tosiaan mekin ollaan aika kovia sairastelemaan niin senkin puolesta voisi ehkä olla hyvä ottaa. Mut et sit on kuullu kauhujuttuja niin ei tiedä mitä uskoisi.

(ällöjuttuja tiedossa) Meil ollaan räkätaudissa. Tuntuu et taas vähän väliä ollaan sairasteltu. Viime viikko pojulla vauvarokossa ja nyt koko porukka räkätaudissa. Ja täällä on nyt dpo 11-12/26-32. Hiukan hankala laskea tätä kiertoa kun menkat alkoi tosi ihmeellisesti. Ensin tuli yhtenä päivänä pari viirua ja seuraavana päivänä hiukan tiputti ja vasta neljäntenä päivänä alkoi kunnon vuoto et tiedä nyt sit et mistä noista lasketaan dpo 1. :S Muutenkin hormoonit sekaisin kun menkat kestää sen 8 päivää ja sit tiputtaa ihan ihmeellisiin väleihin. Kolmas kierto kun menkkojen loppumisesta menee pari päivää sit hiukan tiputtaa pyyhkäsyn verran. Mut et luulisin et ovisaikoja pian elellään. :D Toivon mukaan.

 
Nallu Ei voi tuossa vaiheessa olla raskausoireita ellei ovulaatio olisi ollut kp 10. Ovulaatiosta n.5-7pv (yli jos on 28pv kierto niin n.kp 20) voi tulla ekat oireet, ennen sitä ei ole vielä mahdollinen alkio kiinnittynyt.

Täällä on nyt ihan kunnon flunssa päällä :snotty: , raskausoireet hävinneet. Testasin; nega. Eli eiköhän tuo ollut siinä. Käyn huomenna vielä labrassa ottamassa r-testin, mutta en usko enää olevani raskaana :( Eli ke aamuna tietää varmaksi. Varmistus otetaan vain sen vuoksi, että flunssaan syömäni lääkkeet eivät sovi kaikki raskaana oleville..
 
Juu niin mä vähän ajattelinki ettei ole, alitajunnassa sen tiesinki. Kyl tää kuumeilu saa kaikkea aikaan.. Ovulaatiosta ja muustakaan kuukautiskierrosta mulla ei ole mitään hajua, ku ekaa kertaa oon ilman pillereitä nyt.

Näin tänään kaupassa ylisöpön unihaalarin :D

Möhköfanttis :hug:
 
Möhköfanttis :hug:
Negaa näytti testi täälläkin, tosin minulla ei ole vielä ihan toivo mennyt tämän kierron tiimoilta sillä jostain syystä se hoitaja halusin testin tässä vaiheessa vaikka menkat eivät siis ole vielä myöhässä. Eli ensi viikon lauantaina testaan uudestaan (7.11) jos ei menkat ole siihen mennessä tulleet.

Ihan tyhmää, vaikka tiesin odottaa tuota negaa kun on tosiaan aika aikaista vielä niin silti se kirpaisee :( Nyt olen jo kuvitellut niin paljon noita "oireita" että jos menkat tosiaan alkaa niin taittaapi itku tulla. Ja ihan totaalisesti olen umpikujassa sen rokotteen kanssa :/

Oikein mukavaa viikkoa kaikille ja plussa tuulia eteenkin unikeijulle!

=)
 
Pikaiset paranemiset Metsätähtöselle ja Möhköfanttikselle ja Möhkikselle halit mukaan. Toivottavasti et ihan kauhean korkealta pudonnut :hug:

Unikeijulle onnenpotkut huomiseen testaukseen!!

ryöminkäinen, älä ihan epätoivoon heittäydy, eihän teille tuota yritystä kauaa ole ollut? :) Mut tsempitykset sinnekin ja toivotaan, että tuo plussaksi muuttuu.. Ei olis ensimmäinen tällainen tarina täällä palstalla =)

Aranel, kiitos :) On joo parempi mieli, ollaan laitettu äidin kanssa tekstareita ja kaiken pitäis olla hyvin. Vähän pyörii sanomiset mielessä kun mulle tulee niin herkästi huono omatunto, mut kyl se tästä! Hmm mikäköhän kiinnittymisspagetti sieltä olis tullut? :D Toivotaan että tosiaan on sitä itseään!! Varmaan kunnon piinaukset meneillään siellä :)

Nallu, mä luulen et toi luomukierto ilman pillereitä tekee tepposiaan, mulla oli kaikenmaailman oireita (nippailuja ja polttoja siellä sun täällä) ekoissa kierroissa ilman pillereitä. Niihin tottuu ja niitä alkaa osaa myös tulkita, mä esimerkiksi tiedän aika hyvin milloin ovuloin erilaisten kipujen perusteella. Mut tietenkin toivotaan ettei niitä luomumenkkoja ikinä tuliskaan vaan plussa suoraan ;)

Ja nyt mun päivän uutinen, eli menkat alkoi, jee! Täällä alkoi siis virallisesti YK 1!!! Yleensä kierto 32-34 päivää, nyt kierto 28 päivää. Ihan jees, pääsee aikaisemmin touhuihin.. Nyt on vähän vaikea tietää milloin on ovis jos tää olikin joku poikkeuskierto, kun yleensä säännöllisesti toi 32-34 . En aio tikuttaa ovista tässä kuussa, mies on nimittäin työmatkalla osan mahdollisista hedelmällisistä päivistä, joten en halua kiduttaa itseäni jos saan ovisplussan kun mies on poissa koska se vaan v*tuttais ja paljon :LOL: Joten nyt tähdätään päiviin 13, 14 ja 16 ja jos tuleekin pitkä kierto ja ovuloin kp 19 niin se on paska tsägä. Jos sperma siis ei elä totaa kolmea päivää..

Spermasta oon lukenut NIIN ristiriitaista tietoa, jossakin sanotaan että se elää tuolla 2-3 päivää, toisaalla, että JOPA VIIKON. Mikä on totta?

Ah, lihamureke ja juurekset uunissa paistumassa, olipas pitkä päivä koulussa, 10-18..

Mulle saa siis päivittää etusivulle että YK 1 käynnissä ja nyt kp 1/28-34. Hip hei oon niin onnellinen, piiiitkä odotus ohi! :)

:wave:
 

Yhteistyössä