Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Heipä hei!

Metsis, täälläkin kuumeilu mennyt aika pitkälti aalloittain myös. Viime keväänä sen masentavan papa-kokeen jälkeen olin pari päivää ihan murtunut 6 kk tauosta, mut sit kun mut hyväksyttiin mun maisteriohjelmaan aloin miettiä, et kuinka hyvä on et oon aikaisintaan graduvaiheessa kun vauva tulee, ja jos ei heti tärppää niin opinnot on varmasti tehty pois alta. Jotenkin se vauvakuume pysy vahvana, mut sitä ajatteli järjellä. Tuli sellaisia pari viikkoa kestäviä vaiheita tossa kesällä et en muuta tehny kun tutkinu vauvajuttuja, senkin takia et yks ystävä oli raskaana. Nyt taas kun toi yrityskuukausi lähestyy on samalla malttamaton, mut toisaalta levollinen olo.

Mekin matkustellaan tosi paljon, ollaan miehen kanssa innokkaita reissaajia ja vapaa-aika ja ylimääräiset rahat menee ulkomaanmatkoihin. Tää on meille yhteinen intohimo, ja sit tietty kun asutaan Englannissa ja perheet/ystävät Suomessa, niin sinnekin tulee reissattua. Joten luultavasti pyydän että mun vanhemmat ostaa toiset rattaat Suomeen ettei tarvitsis lentää niiden kanssa ja anopilla on turvaistuin, pinnis ym valmiina kun hänellä on jo lapsenlapsia ennestään. Nytkin on jouluksi kaukomaanmatka mielessä, ja mennään sitä suuremmalla syyllä, että tiedetään, että jos tärppää niin tulee piiiitkä tauko kaukomatkailussa. Autoon meille mahtuu hyvin vauva, mut takakontti on kyl tosi tosi pieni et pitäis ostaa jotkut ultrakevyet matkarattaat tms. No joo ei tarvitse murehtia sitä vielä :)

erka, tsemppiä oviksen metsästämiseen, vielä on jonkun aikaa mut onneks viikonloput menee nopeasti!

Hemuli ja Selena :hug: Uutta kiertoa vaan kehiin :)

Nyt mä lähden suihkuun ja jatkamaan koulujuttuja! :wave:
 
R86
Terppa!

Väsyttää ihan hirmuisesti, joten tulin vaan nopeesti kertomaan, että mun ovis- ja hedelmällisyystestit on tulleet :D Huomisesta aamuvirtsasta ajattelin tehdä sen hedelmällisyystestin ja varmaan jo tänään aloitan oviksen metsästyksen noilla liuskoilla. Pitkään niissä vaan pitää odottaa kun pissan pitää jäähtyä huoneenlämpöseks, mikä kestää noin 30min! Ja kun ei edes tehdä aamuvirtsasta vaan pitäs tehdä päiväpissasta klo 10 ja 20 välillä, jolloin olen vähemmän kotona! Miten sitä ehtii puoli tuntia odotella? Ja vaikka sen ajan yrittäs keskisttyä vaikka kouluhommiin, niin miten sitä pystyy kun pyörii vaan ovikset mielessä? Huookaus |O
 
Hei täällä tais joillakin olla ovistesteistä kokemusta? Tuleeko siihen aina haalea viiva missä tahansa kohtaa kiertoa, vai tarkoittaa se että ovis ois lähestymässä? Mä siis kokeilin tänään ekaa kertaa mammaksin ovistestiä ja siihen tuli ihan selkeä viiva, mutta vaaleampi kuin se kontrolliviiva. Nyt on vasta kp 9 ja malttamattomana kokeilin sitä testiä ehkä vähän turhankin aikaisin ja nyt sit mietin, että tuleeko toi viiva siihen aina, vai pitäiskö mun jatkaa tikuttamista huomennakin mikäli toi tarkottais lähestyvää ovista :whistle:
 
Lily-Jane kiitos! Sitä mä just meinasinkin etten mä turhaan niitä tikkuja vaan tuhlais :D Mulla kierrot heittelee paljon, suurinpiirtein 27-40 välillä ja nyt edellinen kierto oli 33...Ehkäpä mä odotan vielä muutaman päivän ja jatkan vasta sitten tikuttamista, noi tikut vaan polttelee tuolla niin paljon että oli pakko kokeilla :D
 
iltaa

mä en tiiä että mitä teen..pää leviää käsiin!
menkkoja ei kuulu eikä näy,edelleen oireet on kummallisia ja jatkuvat vaan.
rinnat on kasvaneet,niin sanoi mieskin :) ja mulla on jotaki ihmeellisiä makuja suussa,niinku lusikkaa lutkuttais ajoittaiN? |O ja tein testin tänään tuossa joku aika sitten,nii ei mitään negaa ja negaa.. tosin menkkojen ois pitäny alkaa 7vrk sitten,ja ekassa raskaudessahan ne oli myöhässä jotn 2,5 vk että näky se testissä :whistle: jospa toivoa on? VAi onko??? :headwall: aaargh... PLUSSIA NAISET!!! :heart:
 
Fistik: Mulla haalea viiva ovistestissä ollut koko ajan. Aloitin tikuttaa ovistestä kp 8 alkaen ja kp 21 asti haalea viiva, tänään ku oli kp 22 niin viiva ekaa kertaa vähän tummempi!! Eli jos se ovis olis tuloillaan tässä... Eli siis mulla ne tikut on mennyt just hukkaan ku niin aikaste aloin tikuttaa...enää 4kpl jäljellä, mut oli vaan pakko ku haluun tietää milloin se ovis on =) Jos se nyt olis niin sit mun kierto kyllä venähtäis...

Kun kyseltiin niistä luomumenkoista...mulla tyhjennysvuodon jälkeen tuli luomumenkat kp 26 mut luulen että nyt kierto tosiaan venyy pitkäksi...muutamalla tuttavalla just näin käynyt et se toka luomu kierto sit venyy mut yksilöllistähän se on. Niin ja kyl mä tiedän tapauksen jossa sitä ekaa luomukiertoa ei tullut vaan tulikin raskaaksi, eli ihan mahdollista!

Möhköfanttis:
Sulla on kyllä ollut rankaa, paljon voimia ja jaksamista, uskon että jos jotain todella haluaa, sen kyllä saa ja toivon että näin käy myös sulle :hug:

Hemulille ja Selenalle intoa ja yritystä!!!

Niin ja kaikille muillekin plussatuulia ja jaksamista!!!! :whistle:
 
Täällä ei vieläkään näy eikä kuulu niitä menkkoja. Kp 36 menossa.

Mutta päivällä alkoi sitten yskä, illemmalla yskin jo veren maku suussa ja nyt on keuhkot kipeänä. Siis sellaista vihlovaa kipua keuhkoissa, ei ole kuumetta mutta pientä lämpöä. Ei kiva, ei sitten ollenkaan. Ei siitä ole kuin pari viikkoa kun olin viimeksi flunssassa :ashamed:
 
terppa. Pitihän se tulla vielä itteä purkamaan tänne ja nurisemaan...

Tänä pv:nä on alkanu jumalaton alaselän juilinta. AINOASTAAN oikealta puolen,mikä on sinänsä kovin outoa? hitto.. alan oikeesti seota. Ja täällä rupu kylässäku saa vinkumalla vaatia lekuri aikaa. NE vaa sanois "sulla on normi kipuja ota buranaa" niinku aina. :kieh: aargh.
Kiva ootella ja ootella tätiä.

alkaako teillä yleensä menkat sillain,että ne alkaa aina samana päivänä?
mulla yleensä. ehkä ollu parin päivän heittoja ennen tai jälkeen menkkojen muttei näin kauvan vissiinkään?! :LOL: :ashamed: :'( kun eräällä ystävälläni alkaa menkat silleen että jos ne nyt vaikka alkais 8 pv. ja loppuis 14 pv. Niin seuraavassa kierrossa sillä alkaa ne 14 päivä ? kummalista!!!

mietin että pitäs vissii ittelähi tilata noita ovistestejä oikein urakalla. Vois alakaa niitä oikeesti kyttäileen joka päivä sitteku joutaa ja jaksaa..Nyt pukkaa masennusta kyllä päälle! :ashamed:
 
:) Tänne ilmoittautuu yksi yrittämisen tänä viikonloppuna aloittava... Ajateltiin tjottaamalla aloittaa, sen verran kuitenkin, että lasketaan mahdollista ovista 14 päivän säännöllä. Miten niitä kiertopäiviä lasketaan? Viime menkkojen alku- vai loppupäivästä?

Olen -81 syntynyt, pillerit jätin toukokuussa, luomukierto vakinaista alusta alkaen. Ajattelin tulla tänne purkamaan vauvakuumetta ja jännitystä...
 
Iloista perjantaita kaikille!

Täällä ollaan niin onnellisia että...ne ensimmäiset luomumenlkat alkoi, vihdoin ja viimein. Tai ainakin toivon että se tästä lähtee kunnolla käyntiin niin osais sitten vähän arvioida tota ovistakin. En usko että tästä tjottailusta mitään tulee, taidan tilata noita ovistestejä (ihan jo senkin takia että niin monta vuotta syönty pillereitä, tai oikeammin niin nuorena alottanut että oman kropan kierto ym vaiheista ei juurikaan muistikuvia). On tää kyllä outoa, koskaan ennen ei menkoista ole kovin onnelliseksi tullut :D

Mulle saa siis päivittää kp 1 ja yk1, vihdoinkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelli-86:
tjot=tulee jos on tullakseen...

toiveajattelua siis että sellainen onnistuis tällasessa kuumeilussa... :D
Ahaa! Kiitos! Itse asiassa olen tuohon termiin useamminkin törmännyt tällä palstalla ja ajattelin ensin että se on joku hormonilääke :LOL: . Mut nyt oon jo paljon viisaampi :D
 
Tilasin alkuviikolla kotitesti.fi:stä ovulaatiotestejä paljon ja luulin että ne viimeistään tänään olis postilaatikossa koska sähköpostissa luki jo pari päivää sitten että tavara toimitettu :eek: Onkohan se jaettu väärään osoitteeseen...ei olis eka kerta :kieh:
 
Tervetuloa uusille :flower:

Täällä tosiaan jossakin se lista on...en nyt millään muista, että missä se löytyisi. Olisi melkeen hyvä, että se olisi nostettu ensimmäiseksi kun aina kuitenkin on uudet pihalla termeistä. Itekki oon tosiaan tässä termeistä ollut vähän hämmentynyt, sitten kun joskus ei aina muista mitä mikäki nyt oikeen tarkotti =)

Waaka, mulla kyllä yleensä on alkanut ne menkat siitä samasta päivästä. Siis noin suurinpiirtein. Muistaakseni luomukiertoni nyt ei välttämättä ihan samana päivänä ala, mutta niillä main.

Mekkala, jos oikein muistan niin kiertopäivät lasketaan menkkojen ekasta päivästä. Korjatkaa joku, jos olen ymmärtänyt jotain totaalisen väärin =)

Täällä perjantai ja oon onneksi jo siivonnutkin. Pitäis lähteä koirat lenkittään, jospa se mieski tulis joskus töistä kotiin =) Mukavaa viikonloppua!
 
R86
Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Tilasin alkuviikolla kotitesti.fi:stä ovulaatiotestejä paljon ja luulin että ne viimeistään tänään olis postilaatikossa koska sähköpostissa luki jo pari päivää sitten että tavara toimitettu :eek: Onkohan se jaettu väärään osoitteeseen...ei olis eka kerta :kieh:
Erka, mäkin tilasin kotitestiltä ja vielä sillä pikatoimituksella, niin kesti kolme arkipäivää, vaikka pikatoimituksella pitäs kestää vaan 1-2 arkipäivää. Eli viime sunnuntaina kun tein tilauksen ja tilaus laitettiin matkaan maanantaina niin se tuli eilen eli torstaina perille. Pitäsköhän laittaa reklamaatiota, kun monelle se saapuminen tuntuu vitkastuvan :/

Nyt on sitten testejä alettu tekemään täällä :D Eilinen ja tämänpäiväinen ovistesti ovat näyttäneet negaa, mutta siementä on kovasti matkaan kuitenkin laitettu eilen ja tänään. Lähdetään tänään nimittäin Etelä-Karjalaan vanhempien luokse, niin siellä ei sitten voi. Sunnuntai-iltana vasta seuraavan kerran, joten olen ihan tyytyväinenkin, ettei ovis ole vielä:) Hedelmällisyystesti on niinikään tehty tänään aamuvirtsasta ja se näytti niinikään negaa eli mun pitäis olla ihan hedelmällinen nainen :D:D:D Että mä voisin leijua näistä hyvistä uutisista :heart:

Mulla on omenapiirakka uunissa, jonka laitan pakkaseen ennen lähtöä, että on herkkua ensi viikolle :p Kotikokissa on ihan mielettömän ihana resepti nimellä "lempeä omenapiirakka", suosittelen :p

Täytyy pakata ja tehdä kouluhommia vielä ennen lähtöä. Haen miehen kaheksalta töistä ja sitten siis suuntana Etelä-Karjala:) Tänään oli yliopistolla harvinaisen mielenkiintoinen luento aiheella "sukupuoli ja seksuaalisuus kirkon diskursseissa". Herätti ajattelemaan asioita... hmm..

Katsoiko kukaan muu muuten eilen tota toista osaa siitä Yle Teeman Saammeko vauvan -dokumenttisarjasta? SPOILER: Spoilaan sen verran, että 100 parista yli puolet odottivat vauvaa jo 4kk kuluttua siitä ykkösosan joukkoraskaustestistä. Tuli jotenkin hyvä fiilis siitä:) Ehkäpä mekin! :heart: SPOILERI LOPPU

Isot halit möhkikselle tohon teidän tilanteeseen :hug:
Eihän toi hali toki teille vauvaa tuo, mutta halusin vaan sanoa, että olette ajatuksissani ja rukoilen sulle ja miehellesi sitä pientä ihmettä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily-Jane:
Kyllä se haalea viiva tulee lähes aina :whistle: Ei kannata liian aikaisin alkaa testailemaan ettei tikut lopu kesken :D
Jaahas...voi masennus...!!! :ashamed: parina päivänä sitä ovista jo tikuttanut, eikä kyllä mitään haalean haaleita viivoja näy mailla eikä halmeilla! noinkohan ois, etten edes sitten ovulois!??! (hah, huomaa riimittely :LOL: ) testasin ne kp 9 ja 11 kun viim kierrossa (ainakin oletettavat) oviskivut alkoivat jo kp 11, nyt ei kyllä tunnu miltään... voih, mikä negaatio iski nyt päälle!!!!! :ashamed:
 
Hui bambina, älä nyt pelästy, se riippuu myös testin merkistä :) Mikä sulla oli viime kierron pituus?

R86, hyviä uutisia! Mulla se hedelmällisyystesti on First Response-merkkinen ja ohjeissa lukee että se pitää tehdä tasan tarkkaan kierron 3. päivä.. Mikä lie syynä. Joten odottelen seuraavia menkkoja et pääsen tekee sen :D Nyt taitaa olla kp 25 eli vielä n. viikko menkkoihin.. blääh..

Mua harmittaa niin, jostain syystä en nää netistä tota dokumenttia mistä puhutte kun asun ulkomailla :/ en myöskään pysty katsoo sairaala-sarjaa kun vaan niitä lyhyitä klippejä netistä. Höh..

ARVATKAA MITÄ?? Meidän neljän viikon seksilakko on OHI tänään!!! JEEEEEE! Otettiin kyl varaslähtö eilen illalla :whistle: Mies kyseli innoissaan et onko ovulaatioajat ja olin et meni jo ohi, sori :D Onneks sillä riittää innostusta ainakin sit.

Hauskaa viikonloppua kaikille B)

... Ja tervetuloa uusille höpöttäjille :flower:
 
Mulla tuntui eilen selässä pientä kipuiluja, ja lämpökin nousi illalla ja aamulla 37,3 asteeseen. Toivon ettei toi nyt ollut mun ovulaatio, koska mies on vieläkin reissussa. Mutta en mä nyt usko, sillä kp 37 tms on menossa. Mutta kyllä sitä nyt alkaa odottelemaan joko niitä menkkoja, tai sitten selkeitä plussan oireita.

Ehkä toivon jopa niitä menkkoja, koska lekurilta tuli taas sellaista droppia naamaan ettei mitään rajaa. Olen siis parin kuukauden sisään jo kolmatta kertaa kipeänä, nyt tuli keuhkoputkentulehdus. Johan tässä onkin ollut jo selkeä poskiontelontulehdus yms. Alkaa huumori jo loppua, varsinkin kun joutuu yksin kotona kärvistelemään.

Eilen sentään sain juteltua kaverin kanssa kunnolla asiat, eikä haittaa enää se päälääkärille tullut lähetekään. Samoin sain tunnustettua että jätin pillerit, ensimmäinen liveihminen jolle olen sanonut (miestä tietty lukuunottamatta).
 
Enpäs sitten saanutkaan sitä jäykkäkouristus rokotetta, koska jos olen nyt tai tulen kohta raskaaksi kuulun riskiryhmään ja minut kuuluu rokottaa sikainfluenssaa vastaan ensimmäisten joukossa. Ja tuo inf. rokote taas heikentää jäykkäkouristus rokotteen vaikutusta.

Mutta se täti sanoi kyllä että jäyk.rok. suoja kestää vielä ensi vuodenkin kun se minulla joulukuussa menee umpeen. Määräsi minut myös viemään virtsanäytteen maanantaina labraan niin katsovat onko plussaa ( ei kyllä minun mielestä pitäisi vielä näkyä) mutta mennään nyt kuitenkin.

Tänään on ollut koko päivän sellainen olo että sieltä vuotaa jotain, ja olen juossut vessassa koko ajan katsomassa että nytkö ne vuodot alkoi. Mutta ei sieltä mitään muuta tule kuin ehkä vähän runsaampaa valkovuotoa...

Että tälläistä täällä, ihanaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä