Piti kans kommentoida, että onhan se silleen epäreilua että toisilla menee todella pitkään yrityksissä ja mahdollisissa hoidoissa sekä rahatukku kaupan päälle jos vertaa luomuun. Mutta toisaalta sitten onhan se summa aika pieni siihen lapseen verrattuna ja vielä verrattuna siihen lapsen aiheuttamiin kuluihin. Eikös se lapsi syö jotain omakotitalon verran? Jos nyt oikein muistan. Onhan noista laskelmia tehty, mikä on vähän hauskaa mutta toisaalta ihan hyvähän se on vähän valottaa sitäki touhua =) Minä toivon kaikille kyllä onnea tässä vauvarumbassa, sitä ei koskaan tiiä mitä eteen tulee.,
Tosiaan kun oli iästä puhetta, niin itelläkään ei ollut vielä kolmisen vuotta sitten vauvaintoja. Mutta tosiaan eikös tuo pco ja muut yleensä oireile jotenkin, eihän toki kaikilla, mutta niin että se ilmi monilla käy? Toki tilanteethan voi muuttua, mutta silti. Joten varmaan moni tietää tämän takia jo aiemmin, että on ainakin jonkin asteen ongelmia. On mulla sanonut jo pariki kaveria tuossa 20pin korvilla, että on tulevaisuudessa ongelmia lastenteon kanssa. On ollut siis epäsään. kierto+kivut ja käyneet sen tähden hakemassa sitten pillerit (vaikkei muuten tarvetta ois ollut edes)..joten noissa on sitten tutkittu vähän ultralla, tai millä tutkitaankaan. Ja onhan se hurjaa, että mulla yks samanikäinen (24) kaveri miettii tässä, että pitäiskö pakastaa omia munasoluja ja onko siitä mitään hyötyä sitten..kun hänellä ei ole lapset suunnitelmissa varmaan vuosikausiin ja on nyt jo noita isoja ongelmia. Mutta en tiiä ite, onko tosta hyötyä sitten..noh, anyway. Elämä ei tosiaan ole ihan reilua aina.
Hemuli ja Selina :hug:
Tervetuloa Neulanen ja Katty:flower:
Tuli mieleen, kun Möhkis puhui tuosta että saako miehen hoitoon mukaan jne. Niin mietin tota Saammeko vauvan-ohjelmasta, että miten ihmeessä ne on saanu ne äijät mukaan tollaseen puolikuumeiluohjelmaan
Meinaan en ikinä sais miestä telkkariin sepittämään vauvakuumeestaan tai muutenkaan mihinkään tuollaiseen ohjelmaan
Enkä usko, että itekkää siihen suostuisin. On tossa varmaan etujakin, että saavat vaikka sit ilmaisia hoitoja ehkä tai tarkastuksia tai jotaki. Ainaki ne raskaustestit B) Sitten minusta tuntu vähän inhottavalta tilanteelta se raskausryhmätesti..onhan se sen verran privaattitilanne.
Me käytiin ostamassa tommonen Philipsin kirkasvalolaite, tehoja riittää nyt sitten se suositeltu 10 000 luksia. Ja on kyllä pirteä olo heti. Tossahan on muuten tosi tarkkaa se, että se laite on oikeassa kulmassa suurin piirtein ja se ettei ole liian kaukana tosta vehkeestä. Tuohon on oikeen läntätty siihen lamppuun piirrokset ja siinä on myös kellonaika aina millekin etäisyydelle, että on tehokasta. Olin tosiaan taas aamulla ihan kuolemanväsynyt, mutta nyt täysin virkeä. Kätevää. Toivottavasti viakutus jatkuu =) (Tuntuu melkeen liianki helpolta, että aamun lehteä lukiessa piristyis noin vain.)
Mulla muuten tämä syksyn pimeys taitaa vaikuttaa vauvakuumeeseenki silleen, että se ei ole nyt niin hirveä kuin esim kesällä. Nyt on ihan siedettävää eikä yhtään vaikeaa. Kesällä sitä mietti, että miten hemmetissä jaksaa odotella huhtikuuhun. Nyt se ei tunnu tempulta eikä miltään. Jännittävä tämä ihmisluonne, ei voi muuta sanoa. Nyt oikeestaan mietin vaan tollasia hintoja itseasiassa, että paljonkohan hyvät rattaat maksaa (laadukkaat) ja mitkä ois hyvät just meille, kun reissataan pohjoisessa ja pitäis autoon mahtua. Meidän tosiaan varmaanki pitää sit auto vaihtaa...ei mahduta tällä konkkaronkalla, jos rattaatki pitää rahdata. Toisaalta jos ostaa vaikka matkarattaat tonne pohjoiseen, niin sit selvittäis tällä autolla varmaankin. Ite en siis haluais vaihtaa vielä siihen farmariin. Mulla on nyt jotenkin toisinaan jopa periaatekysymys,että haluaisin ite ajella tolla vauhdikkaamman näkösella autolla. Plus joudutaan ehkä jopa vaihtamaan merkkiä, joten sekin vielä tuntuu pahalta ajatukselta. Oon siis erittäin kiintyny tuohon meidän merkkiin, kun itellä on tuota merkkiä vaan ollut omana (uudempana ja ihan vanhempana versiona). Että hyvä otsikko olikin tänään lehdessä, kun luki tyyliin auton ostamiseen vaikuttaa enemmän tunneseikat..no älä!
Mites te muut jonkin-verran-reissaavat? Miten ootte tehneet? Mua kiinnostais just tuo matkaratashomma ja muut. Sitten on vaan se, että jos ne matkarattaat on ihan surkeet, niin menee hermot tällä naikkosella B) Tartten ehdottomasti pelit ja vehkeet, jotka toimii kunnolla ja aina.
Mulle on nyt selkeesti tullu tämmönen miehisempi vauvakuume :heart:
No mitäs kuuluu, muutenki ku vauvakuumerintamalla? Vai onko ne ajatukset siinä 24/7? On se hyvä tää palsta, varmaan nuo miehet pimahtais jos ei tällaisia olisi.
Jahas, se on niin että töihin on lähdettävä parit keikat heittämään. Mukavaa päivänjatkoa!
-Metsis