Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Tervetuloa, Celestial :flower:

Katsoin nyt tuon yleltä tulleen ohjelman, mikähän se nimi olikaan. Minäkö raskaan tvm. Noh, oli ihan viihdyttävä ohjelma kyllä. Pointtina tuossa taisi olla, että parit harrastavat ihan liian vähän seksiä mitä tulee lapsen saamiseen. Olikohan niin, että 15xkuussa ja keskimäärin menee 3.5kk tärppiin. Siitä enemmän tietysti kasvaa taas vielä enemmän. Olisi ollu kiva tietää vielä useammalta määrältä, onko vaikutuksia.

Tässähän tuli kamala kuumetauti taas (vauva) takaisin reissun jälkeen B)

Tervetuloa uusille!

Mä aloitin myös greippimehun juomisen tässä kierrossa ja musta se on tosi hyvää! :p Voikohan sitä juoda liikaa, siis onkohan siitä haittaa jos juo enemmän kuin 1-2 lasillista päivässä?? Mulla nyt kp 5 ja taitaa olla jo kolmas mehupurkki kohta tyhjä... :D

Ovista meinasin myös alkaa tikuttaa, mut en oikeen tiedä mikä päivä kannattais aloittaa kun kierrot on sen verran epäsäännöllisiä...Taidan kokeilla ekan joskus kp 11 ettei menis ovis ainekaan ohi ja kun noita tikkujakin on 18kpl odottamassa niin eipä niiden pitäis keskenkään loppua :)

Tervetuloa uusille :flower:

Mulla on menossa nyt kp 24/28 eli menkkoja odotellaan alkavaks ja sitten pääseekin uudestaan tikuttaa tota ovista jos nyt sellasta sattuu löytymään. Aattelin kans et pitäisköhän hankkia toi hedelmällisyys testi kun joku siitä taisikin mainita.
Greippi mehua ei oo viel kaapissa enkä tiedä tuleeko edes, en siitä niin kamalasti tykkää ja voipi olla että mies sen jois sit kuitenkin.

Flunssa jatkuu edelleen ja äänikin muutaman kerran kadoksissa tämän päivän aikana. Töitä kuitenkin tehdään ihan normaalisti koska kuumetta ei ole ainakaan vielä nostanut.

Perämaan emäntä mä oon kans aikani odotellut sitä leikkausta mut minkään näköistä aikaa ei ole tullut. Nyt mul olis kyllä korvapolille aika ens kuun puolessa välissä et siellä varmaan kertoo millä kiireellisyys luokalla mennään eteenpäin. Mut kyllä meinaan ovista testailla ja alkionkin siirtoon mennä jos tilaisuus tulee, leikkaus siirtykööt sitten tuonnemmaks... Voimia ja tsemppiä odottamiseen :heart:

Heips!!

Tässä hieman vuodatusta...Ei vieläkään ovisplussaa, kokoajan vain samanlaista haaleaa viivaa... voikohan olla että en ovuloi lainkaan... toivon itse salaa mielessä, että se testi ei vain näytä mun ovista...niin tai sitten mun kierto on venähtänyt niin pitkäksi että se ovulaatio tulee joskus paljon myöhemmin. Tilasin siis niitä halppistestejä netistä 28 kpl ja olen testannut kiertopäivästä 8 alkaen. Nyt 19/ 26-35 ... Olen yrittänyt niitä limojankin tutkia mutta en ota niistä mitään selvää..sit eilen tuntu et olis ollut sellaista "ovislimaa" niin se ovistesti edelleen haaleaa viivaa vain näyttää. Tänään on kylläkin ollut vähän menkkakivun tuntemuksia...toivottavasti ne ei sentään näin pian ala...

Te jotka tunnistatte oman ovulaationne, kertokaa minkälaisia oireita teillä on kun ovuloitte? Kyllähän mä ne oireet sillai tiedän mut haluaisin vielä kuulla ne niin osaisin etsiä itseltä jotain sinne viittaavaa =)

Moikka!

Fistik, täällä toinen greippimehun rakastaja :) Vedän paljon mieluummin greippimehua kuin appelsiinimehua aamulla :) Vastapuristettu vasta nannaa onkin.. Pitäis hankkia sellainen puristin kotiin!

Waaka Onhan tää Englanti hieman erilainen palveluiltaan kuin Suomi, mutta kun tietää mihin menee ja löytää oman paikkansa niin oon ollut tyytyväinen. Yksityiset lääkärit ym on ollu ihan huippuluokkaa. Julkinen sairaanhoito on kuulemma myös tosi hyvää, ja julkisilla on myös pienempiä birth centrejä, eli "synnytyskeskuksia", jotka ovat kotoisempia kuin isot sairaalat ja vaan synnyttäjiä varten, mutta kuitenkin sairaaloiden kupeessa jos tulee komplikaatioita. Monet julkiset tällaiset pienet keskukset on varustettu ammeilla ym ja osa on erikoistunut luonnolliseen synnytykseen. Keisarileikkauksen täällä saa rahalla myös yksityisellä, eli mitään lääketieteellistä syytä ei tarvita, eikä tarvitse mennä pelkopolin tms kautta. Yksityisten synnytyspaketit (eli kaikki ultrat jne) ovat n. 10 000 euron luokkaa, eli superkalliita. Lapsilisistä en tiedä vielä, mutta asuinalueen paikallishallitus tms (jokaisella kaupunginosalla on oma) antaa ainakin uusille vanhemmille tukirahaa ja taksilippuja yms. Tällaista :)

Tsemppiä flunssan kourissa taisteleville! Täällä nuhaisuus kesti yli viikon vielä kun pahimmasta flunssasta päästiin.. Nyt vaikuttaa mies nuhaiselta ja kuorsas kun h*lvetin porakone eilen.. mun oli tooosi hyvä nukkua joo.

Perämaan emännälle ja Unikeijulle tsempitykset, tiedän että odottavan aika on pitkä.. etenkin jos se liittyy vauvakuumeeseen! :)

Nyt on vatsa täynnä chili con carnea ja voin vajota sohvalle :)

waaka Täällä sama ongelma menkat jo 3 viikkoo myöhässä, oireet vaa jatkuu ja jatkuu, nyt oon parina yönä heränny siihe et kohta lentää oksennus :x Ja ei oo yhtää kivaa!! :'(
Sit väsyttää aivan sairaasti mutta ei tuu unta! Käyn huomenna ostaa taas testn ja testaan, toivottavasti olisi nyt jotakin koska muute alkaa suututtaa :kieh:

Täällä kp 2 ja yk 3. Toi tjottailu ei ihan toteutunut kun kuitenkin vähintään kahden päivän välein on peittoa heiluteltu nyt 2 kuukautta. Ei pitäisi olla vielä syytä huoleen kun ei ole tärpännyt ja vasta 2 kuukauttakin mennyt, mutta aiemmin olen tullut niin helposti raskaaksi, että nyt sitten jo huolestuttaa :headwall: Tosi tosi tyhmää tiedän :ashamed: Sorruin kuitenkin niihin ovistikkuihin näinä kahtena kiertona vaikka vannoin pitäväni sormet niistä erossa :kieh: Minäkään en saanut ovisplussaa kummassakaan kierrossa :attn: Taisi muillakin olla samaa ongelmaa. Mitään selviä ovislimojakaan ei näkynyt, mutta voi kyllä mennä helposti sekaisin sperman kanssa :x Nyt aloitin greippimehun litkimisen (on muuten hyvää) ja katsotaan, että erottuisiko ne ovislimat sitten helpommin. Toivotaan niin.

Tervetuloa taas uusille :wave: Onnea kaikille ovis-ja raskausplussan metsästykseen B)

Tilasin äsken taas lissää ovistestejä... :LOL: nyt on kyl niin hyvin varustauduttu tähän kiertoon että! Eli jos minulla yleensä vielä on ovulaatioita niin ei se voi piiloutua! :D .
Kysymys niille jotka sitä vehnänalkiouutetta syövät: syöttekö myös monivitaamiinia? Tuli vaan mieleen että siinä uutteessa on e-vitamiinia ja ainakin mun käyttämässä vitamiinissa on e-vitamiinia 100% päivän saantisuosituksesta joten rasavliukoisena vitamiinina voiko siitä tulla yliannostus?

Heippa ja tervetuloa uudet munki puolesta!!

ON: Mulla nyt menossa tänään 25/28-40. Ovistestissä edelleen tänään melkein yhtä vahva toinen viiva kuin kontrolli.. tekis mieli jo testailla r-testillä, vaikka ihan varma oonki et ei sieltä mitään plussaa tuu. Tänää ollu armoton pääkipu ja väsy koko päivän. :(

Listaa päivitetty :) Tervetuloa uudet!

Jonetta: Älä stressaa, mulla ei ole ovistestit ikinä näyttäneet plussaa vaikka olen ovuloinut, eli koskaan ei voi tietää mitä ne testit meinaa :) Tsemppiä!

Täällä ei juurikaan uutta. Taitaa olla dpo6 (day past ovulation) mutta tänään tuli sitten ovisoireet..? Häh.. eli taitaa kierto olla menossa sekaisin taas, katsellaan.. ei jaksa stressata, on niin paljon muuta ihanaa odotettavaa ja kun tietää, että plussa olisi niin suuri ihme mulle niin ei edes sitä toisaalta odota. Kyllä me vielä joskus vauva saadaan, siihen tarvii vain hieman lääketiedettä mukaan..

Adama, ei sitä tosiaan kannata hirveesti vielä huolestua. Just niinkuin tuo rouva tuossa ylen areenan ohjelmassa (olikohan se nyt se make me baby, en muista nyt kuitenki tässäki ketjussa äsken puhuttiin siitä) hän sanoi, että parit harrastaa ihan liian vähän seksiä mitä tulee lisääntymiseen. Ja tuossa vähän sitä sanoitkin, joten tuosta kannattaa pitää huolta.

Mulla muuten pisti korvaan tossa ohjelmassa, kun yksi ohjelman lopuksi (1kk yritystä takana) plussanneista tokas heti ekana, että "enää ei tartte harrastaa seksiä". Toivottavasti ei sentääs, mies raukka varmaan heti aattelee että pitiki ruveta tähän hommaan :LOL:

Täällä on sellainen tilanne, että tasan tarkkaan 6 liuskaa pillereitä vielä kitusiin ja sitten menoksi. Tai ainakin tuohon minä pyrin, voi olla että mies haluais jo vähän aiemmin. Mutta minä tosiaan yritän, että ykski lukukausi lisää ois just niistä tylsistä istumiskausista nimenomaan pois. Jos mietin, niin ne on varmaa mukavampi käydä nyt eikä sitten väsyneenä. Sit vois olla virkistävämpää, kun ois pääosin enää harjotteluita jäljellä.

Pitänee tästä ruveta kahvinkeittoon vielä. Näemmä muutamalla muullakin flunssaoireita. Iteläki on ihan armoton väsymys jne ollut tässä.

Miten, onko kellään noita kirkasvalolaitteita? Meiläl ois harkinnassa, kun kokeiltiin tuossa reissussa tuollaista ja sillä oli kyllä tosi iso merkitys. Siis ihan jo yhden aamun kokemuksella pysty heti sanomaan, että tämä toimis meikäläisillä. Oltiin nimettäin ihan rättipoikki ja huonosti nukuttu ja just reissussa..ja vielä pimeemmässä paikassa muuten (pohjoisessa). Niin silti oli virkkuna, kun siinä valossa keitin aamukahveja vasta.

Metsätähtönen meiltä löytyy täältä sellainen kirkasvalo herätyskello, siihen on kyllä tosi miellyttävä herätä. Viime vuonna käytin sitä vain valona keittiössä niin siinä huomasi ehkä paremmin sen valon vaikutuksen :) Oon ollu tyytyväinen.

Täällä on nyt kp13 tää odottaminen on niin tuskaista! Täällä siis ootellaan pillereiden jälkeisiä vuotoja.
Täällä ollut valtava henkinen herätys siihen että miten paljon pillerit sotkee luonnollista olotilaa, nyt jopa oikeasti haluaa seksiä eikä vaan niin "että no harrastetaan nyt sitten kun viime kerrasta on jo aikaa." Eli tänne ei kyllä nappeja enää tule, täytyy joku muu keksiä sitten lapsen jälkeen. (kun se nyt joskus tulee)

hauskaa viikonjatkoa ja plussa tuuli niitä toivoville! :)

ryöminkäisen kanssa samassa tilassa, menkan jälkeisiä vuotoja odotellessa. Nyt ois menossa kp 36, eikä vieläkään tunnut mitään yhtään missään.

Meillä miehellä on kirkasvalolamppu, ei tosin olla otettu vielä käyttöön tänä vuonna. Mutta kuulemma auttaa miestä paljonkin, itsellä en huomannut viime talvena mitään.

Minäkin odotan pillereiden jälkeistä vuotoa. Tai siis luomumenkkoja. Niihin tosin vielä aikaa.. Tyhjennysvuodon jälkeen oli yksi päivä ettei tullut mitään, ja sitten tuli tuhrua (tosi vähän). Tänään sattuu ihan kun ois menkat alkamassa. Elimistö taitaa olla ihan sekaisin nyt kun ei pillereitä syö..

ryöminkäinen: Mäkin ajattelin että enää en pillereitä syö.. Olo on niin paljon parempi!

kp 10/?? yk 1

Flunsanen olo jatkuu vaan nyt lisänä "karvapallot" kurkussa sekä polttava tunne. :snotty: Huomenna yritän saada lääkärille aikaa, täytyy vaan alkaa heti aamusta soittelemaan.

Meillä ei kotona ole kirkasvalolamppua, mutta töissä on. Enpä ole huomannut mitään vaikutusta.

Menkkoja edelleen odotetaan alkavaks ja eiköhän ne sieltä tulekin viikonloppuun mennessä.

Täytyy yrittää kerkii kattoo toi saammeko vauvan -dokumentin ennen kuin uusi jakso tulee. Iltavuoro viikolla ei kamalasti kerkii mitää tekemään :|

Täällä ei mitään uutta taivaan alla. Menkkoja ootellaan. Oireita tädin tulemisesta entisestään aremmat rinnat, mutta tätiä ei vaan kuulu. Vaikka kuin pitäs olla kärsivällinen niin nyt en jaksas olla.... Mutta eihän tässä muukaan auta!

Hih, eilen illalla tuli sellainen olo, että oisin raskaana :heart: (juuh, dpo6 ja on näitä oloja ollut usein kolmen vuoden aikana).. Sanoinkin miehelle, että 70% varmuudella olen raskaana ja jos näin on niin poika tulee :D

Saahan ihmisellä haaveita olla?

Lähinnä varmaan tuo ajatus tullut vahingossa mieleen, kun pari päivää pistellyt mahaa ja kylkiä ja rintoja kutittanut.. Mutta siis luomuplussa mahdollisuus on n.1% luokkaa, eli ei täällä ehkä vielä kuitenkaan olla..? :(

Milloin tuo Saammeko vauvan-sarja oikeen pyörii? Mielestäni tuo oli ennen kaikkea ihan viihdyttävä, joten oli mukava kattoa. Tuossa ekassa ei ollu juuri uutta, mutta jotenki ehkä mulle oli yllätys, että suurin ongelma vauvaa yrittäjillä on se seksinpuute B) Ja varsinkin kun se vaivaa jo heti yrityksen alussa, jolloin luulis vielä puhkua riittävän. Joillakinhan oli tosi harvoin tuota, että ite mietin jo että tulisin ihan hulluksi ja kiukkuiseksi noin pienellä määrällä =) Kaikkeen varmaan tottuu, jos on paljon projekteja menossa jne.

Joo, tuo kirkasvalohan on sellainen että joillakin ei vaikutusta juuri ja joillakin auttaa jopa masennukseen (no ei tietysti lähde poistamaan mitään kunnon masennuksia, mutta kyllähän virkeä olotila sihenkin vähän voi viakuttaa). Ite tosiaan huomasin jo heti sen eron, samoin mies, joten pitää varmaan lähteä lamppukaupoille. Onhan sitä, jos tuolla investoinnilla saa virkeämmän päivän, niin paljon mukavampi. Mulla just talvisin aamut on vähän vaikeita, kun on niin ankeaa ja pimeää. Sitten tuossahan on ajoituksellakin väliä, että olikohan Unikeiju kun vasta töissä se on päällä. Niin käsittääkseni parempi teho ois heti aamusta se 20min vähintään, jotkut kuulemma vasta 1h saa siitä sitten vaikutuksia (mutta sitten paljon hyötyjä kuitenkin saavat). Just luin pikkuartikkelin tuosta reissun päällä. Tuo oiski hyvä, ku pääsis kokeilemaan kaikki aina noita. Onhan se kuitenki ku menee jotain 100e, niin jos ei tepsikään =)

Möhköfanttis, varmaan jokainen nainen tuntee joskus sen että on raskaana, vaikka ois kaikki ehkäisyt käytössä =) Ja osa onkin sitten ollut, osa ei.

Ite olin jo aamusta menossa reippaasti kouluun, kunnes onneksi ennen aamuruuhkaan menoa (mulla se on aika veemäinen) huomasin, että ei se ollutkaan tänään tuo juttu. Olin menossa jo ensi viikossa. Että näinpä mulla onkin tänään vaan yks työkeikka. Ja sekin epävarma, kun asiakas on vkl ollut sairaalassa leikkauksessa..mua jotenki epäilyttää, ettei se ole pystynyt ilmoittamaan vaan ettei ole kotona vielä. Kun on vanhoja nuo mun asiakkaat, tai pitäiskö sanoa ikäihmisiä näin paremmin termein, niin helposti venähtää nuo sairaalareissut.

Noh, onko mitään uutta? Tosi mukava lukea tätä ketjua, kun melkeen kaikilla on yritys päällä ja täällä on aina niin paljon luettavaa =)

Pitäisköhän tähän laittaa vähän galluppia, että kuinka monella on se eka tyhjennysvuoto pillereiden jälkeen (eikö se eka ole vielä tyhjennys, sen jälkeen sitten tulevat vuodot on sitten menkkoja?) viivästynyt?

Rupeenpa sitten väsäämään kouluhommia, nyt ku kerta oon täällä muutenki ollu valmiina toimiin.

Möhköfanttis: Mutta onhan se 1% mahdollisuus, voihan se olla että olet raskaana, pidetään peukkuja!!! Niin...ja kiitos listaan laitosta!

Tästä Metsätähtösen gallupista...kun siis lopettaa pillerit ja tulee se tyhjennysvuoto ja sit ei jatka pillereitä ja seuraavat menkat jotka tulee niin onko ne "luomut"? Näin ajattelin itse että on mutta olenko ymmärtänyt väärin?! kertokaapa mulle tyhmälle :LOL: miten se menee...

Metsis: Taitaa tulla torstaisin klo 21 ja uusintana sunnuntaina klo 13.30.. oiskohan ollut näin? Näkee myös YLE areenasta jälkikäteen :)

Kultasiipi: No 1% mahdollisuus raskautua ei ole kovin lupaava, etenkin kun 20% raskauksista päättyy keskenmenoon, eli vaikka tulisin raskaaksi, tuskin kovin pitkään jatkuisi.. Kerran olen raskaana ollut.. tosin en edes testiä ennättänyt tekemään, vaan hoitava lääkäri totesi ultrassa, että on täällä joku ollut kiinni hetken.. :( Jos olisi pitänyt kiinni niin viime tammikuussa olisi syntynyt pikkuinen.. Mutta kun ei! Hirveästi ei auta tuo 1% siis, olen todella pessimisti tämän asian suhteen..

Heissan. Tulinpas taas tänne kirjoittelemaankin nyt kun ehtii. Taustalla olen kyllä roikkunut, mutta aina vain pikaisesti...

Metsätähtönen kyseli pillereiden viimeistä tyhjennysvuotoa. Mulla ei sitä ainakaan ole tullut ja viimeisestä pilleristä alkaa olla jo kuukauden verran aikaa. Kohta kyllä alkaa tämä odottaminen jurppimaan.

En sitten tiiä, onko omat ajatukset niin manipuloitavissa, että kuvittelenkin jo kaikkea. Viime päivinä oon ollut kamalan väsynyt ja lämpöä ollut melkein muutaman viikon jo. Myöskin parina iltana ollut pikkasen pahaa (kuvottavaa) oloa. No mähän sitten tietysti toivon, että ihme olis tapahtunut ja vauva silti saanut alkunsa...Pari viikkoa takaperin tuli kyllä tuolta alakerrasta sellasta outoa limaa vähäsen , ei siis olltu valkovuotoa...Nyt siis olen saanut päähäni että ne oli ihme-ovislimat:)

Ei kai tässä auta muu kun perjantaina tai viikonloppuna testailla koska maanantaina olis aika käsikirurgille joka hyvin todennäköisesti passittaa leikkaukseen. Ja sille tohtorille olis varmasti ihan hyvä osata kertoa mikäli pikkunen on masussa matkassa. Silloinhan ei mun ymmärtääkseni leikkausta oikein suositella? Onko jollain tarkempaa kokemusta asiasta?

Mukavaa ja aurinkoista keskiviikkoaamua kaikille! :D

Itellä ainakin on sellainen käsitys, että leikkauksia ei suositella jos on raskaana. Kun niissähän pitää joka tapauksessa pistää ainakin puudutteita ja luultavasti sitten nukuttaa. Voisin ainakin kuvitella, ettei nukutus ainakaan hyväksi olisi. Tämä riippuu varmaan leikkauksesta ja sen tärkeydestä, kyllähän ainakin henkeä uhkaavat on pakko tehdä. Mutta muuten luulen, että siirretään sitten. En tiedä noista paikallispuudutuksessa tapahtuvista sitten?

Mulla itellä on niin, että ei varmaankaan voi vetää noita nielurisoja pois jos raskaana olen. Joten odotan kyllä varmaan sen leikkauksen, mulla kun voi olla että pitää muutenkin operoida tota nenä/kurkkualuetta (vähän isontaa noita nenä onkaloita että ilma kulkis paremmin B) ), joten haluaisin nuo hommat saada kuntoon. Mulla ois ens kuussa lääkäri ja sehän on varmaan se puolen vuoden takuuaika..joten varmaankin ehdin saada tuon leikkauksen ennen. Tuossahan toipuminen kestää, että silläkin jännittää koko soppa oikeastaan. Juuri rupesin miettimään, että liekö tulee juuri silloin koko leikkauspumaska, kun me lähdettäis hääreissulle :LOL: No, kaikki aikanaan. Voihan olla, että erikoislääkäri päättääkin ettei leikata ja sitten olen pississä näiden asioiden kanssa.

Huh, hirveä koulutehtäväurakka ohi. Ei kyllä ole deadline vielä lähimainkaan, mutta onpahan tuo kurssi taas siinä mallilla että sen voi hetkeksi unohtaa.

Taidan ruveta tutkimaan tuota kirkasvalolamppuasiaa tässä vihdoinkin.

Yhteistyössä