Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Mä katsoin myös ton Saammeko vauvan?-dokumentin ja oli kyllä ihan mielenkiintoinen :) Mulle ei siinä tullut kamalasti mitään uutta tietoa, mutta miehen kannalta se oli hyvä, koska häntä ei tuollaisia juttuja ole kiinnostanut lukea ja mun kertomana hän ajattelee, että keksin ne omasta päästä :D Nyt hän ainakin katseli kiinnostuneena koko ohjelman alusta loppuun ja ehkäpä sieltä jotain mieleenkin jäi.

Ne jotka sitä ei nähneet, sen näkee netistä kuukauden ajan ilmaiseksi http://areena.yle.fi/video/484432

moikka,

saako täällä kysellä ihan tyhmiä? Itse lopetin pillerit tuossa reilu kuukausi sitten, ja ekoja menkkoja ei vieläkään kuulu eikä näy. Mulla tulee yleensä vuotoa ovulaationkin aikaan, eikä sitäkään ole kuulunut. Raskaustesti eilen näytti negatiivista, valitettavasti. Kauanko tässä pitäisi niitä ekoja menkkoja sitten odotella?

Kultasiipi: Kiitos paljon kun kerroit tuosta ohjelmasta ja kiitos rohkaisusta..
mulla tosiaan ne viivat oli haaleempia jo mut nyt taas tänä aamuna aika voimakkaaat kaks viivaa.. nyt en kyl tajua enää yhtään mitään.. alotin terolutit eilen niin tuskin sitä ovulaatioita enää voi tulla.. en kestä enää ku ei tiiä mitä tää oikeen tarkottaa..

neulainen Ei ole tyhmiä kysymyksiä! Minä olen samassa tilanteessa, pillerit jäi pois yli kuukausi sitten, nyt vissiin kiertopäivä 35 tms. Paljon on monenlaisia oireita ollut, joten luulen että oviskin oli jossain vaiheessa. Viimeviikonloppuna tein negatiivisen testin, ja varmaan teen testin tänäviikonloppunakin, varmuudeksi :) Omat menkat voi tulla vasta paljon myöhemmin pillereiden jälkeen.. esim 2-3kk lopettamisen jälkeen. Itse olen kolmesti nyt lopettanut, ja kahdella ensimmäisellä kerralla ensimmäinen kierto oli muistaakseni yli 40 päivää. Ihan rauhassa saa odotella!

Kiitos kiskii ! Itse en ole tosiaan yhtään varma siitä olenko edes ovuloinut, yleensä sen kyllä tunnen selkeästi. Alunperinhän mulle pillerit määrättiin menkkakipujen takia, joten kauhulla odotan niiden kipujenkin sitten palautuvan. Kunhan vain tulisin raskaaksi ennen kipujen kovenemista, sitä tässä eniten toivon :)

Tosin kyllähän sitä alkaa miettiä ties mitä ajatuksia että mitä jos kropassa kaikki ei olekaan kunnossa yms. Lisäksi nyt meiltä on alettu kysellä milloin tulee lapsi (menimme naimisiin vähän aika sitten), ja se luo kyllä selkeästi lisäpaineita. Kun eihän sitä voi tietää milloin tulee raskaaksi ja milloin ei.

Minun mieheni perhe kanssa tuntuu odottavan että mies saa jälkikasvua, itsellä siis yksi lapsi aiemmasta "elämästä". Olen itse luutavasti ihan samallainen äiti joskus, jos niin ihanasti käy että elän siihen asti, että mummoudun jo hyvissä ajoin ja alan odotella lapsenlapsia saapuvaksi =)
Silti tuntuu että itse luon suurimmat paineet tästä.. Kaikki on yhtä vauva-asiaa, pitäisi hetki ajatella ihan muita juttuja! Mutta ei millään pysty! Katselen nimiä ja lastenvaatteita jne. Kun ensin nyt tulisi se plussakin!!

Hyvää viikonloppua kaikille ja onnea lähipäivinä testaileville ja oviksen metsästykseen!

R86
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuVarpunen:
Tänään ilmestyi raskaustestiin 2 viivaa. :heart:
Meille tulee toinen vauva, uskomatonta! :eek:
Kp 26/28 tuli siis plussa.
Todella epätodellinen olo. Vähän jo tätä kyllä aavistelinkin.
Onnea kovasti :flower: :hug:

Siunausta ja tarrasukkia!

R86
Mä taas pohdiskelen omaa kiertoani. Osaisko Möhkis tai joku ottaa tähän kantaa?

Olen avautunut mun oudosta kierrosta jo aikaisemmin ja nyt olen alkanut miettimään, olisivatko nämä vuodot sittenkin kuukautiset. Mulla oli siis viikko sitten torstaina (8.10) vuotoa yhen päivän kuten kuukautisten aikana. Sitten vuoto loppui ja pysyi poissa 3pv. Olin tuon ajan kuitenkin poikkeuksellisen märkä. Multa tuli aivan älyttömästi valkkaria ja jouduin pitämään sen takia kuukautissidettäkin. Maanantaina (12.10) vuoto tuli takaisin, mutta loppui ja jatkui vasta tiistai-iltana. Keskiviikkona vuosin niinikään vain osan päivää, samoin torstaina ja tänään perjantaina vuosin aamupäivän. Nyt ei ole tuntikausiin taas näkynyt vuotoa. Vuotoa on kuitenkin tullut kuitenkin siten, että olen normisidettä joutunut käyttämään. Tosin vuoto on niukkaa, koska se on väriltään rusehtavaa.

Tuli vaan mieleen, että nämä olisi kuukautiset, kun muistelin kaikkien aikojen ekoja menkkojani 12-vuotiaana. Ekojen menkkojen aikana vuoto oli tosi niukkaa ja tuli "pätkissä", mutta kuitenkin peräkkäisinä päivinä kestäen yhteensä viisi päivää. Pikkuhiljaa ne siitä kuukausien saatossa sitten runsastuivat ja muuttuivat tavanomaisiksi. Eli kuukautiset olivat esiintyessään ihan normaalit, vaikka vuotojen väli vaihteli.

Niin ja voiko vuotojen laadusta päätellä jotain? Jos on ihan ekojen menkkojen kaltaiset, vasta naisen hormonitoimintaan heräilevän lapsen menkkojen kaltaiset menkat niin voiko raskaus olla edes mahdollinen?

Meinasin myös tilata itselle kotitestistä ovistestejä, jos tulen siihen tulokseen, että nämä ovat menkat. Mietin vain, että mistä sit laskisin kiertopäivät. Siitä torstaista jolloin vuosin yhen päivän vai seuraavasta vuotopäivästä eli sunnuntaista, jonka jälkeen olen vuotanut joka päivä osan vuorokaudesta?

Kauhee sepustus perjantain kunniaksi :ashamed:

Anteeksi ja kiitos jos joku jaksoi lukea mun "ongelmista" ja ottaa kantaa :)

Te ootte kaikki mulle tosi tärkeitä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Möhköfanttis: Mikä on IUI? Ymmärsin gynen puheista että molemmissa munasarjoissani on PCO.tyyppisuuttä ja varsinkin toisessa. Mulla ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä neljään vuoteen...
Ihmettelin myös tuota kun luin clearbluen kyljestä että ei sovi PCO-oireista kärsiville eli antaa epäluuotettavan tuloksen ja ostin niitä just :headwall: . Milläs sitä ovulaatiota sitten metsästäis jos ei niillä? Onko joku muu ovistesti jolla sitten voi ovista metsästää?
Nyt vasta huomasin tämän. IUI on inseminaatio. Eli pesty sperma ruiskutetaan katetrin avulla kohtuun. Raskausmahdollisuus melko sama kuin normi yhdynnässä.

PCOn vuoksi kaikki ovistestit ovat epäluotettavia, koska hormonitasapaino on erilainen...

Alkuperäinen kirjoittaja R86:
Mä taas pohdiskelen omaa kiertoani. Osaisko Möhkis tai joku ottaa tähän kantaa?
Noita kiertoja hankala lähteä arvelemaan, koska jokaisella on omanlaisensa. Voi olla, että luomukiero on todella erilainen kuin ennen ehkäisyn aloitusta.

Kaikille keillä on kierto-ongelma (menkat myöhässä- nega testi, erikoiset menkat jne) suosittelisin odottamaan 2-3kuukautta vaikka vuotoa ei tulisi. Koska jos aloittaa terolutit, ne VOI sekoittaa pakkaa entisestään.. Toki jokainen tekee itselleen parhaalla tavalla ja TIEDÄN miten rankkaa on odottaa ja testailla negaa..

Mahtavat onnittelut Pikku varpunen plussasta :flower: :heart:

En kerinny eilen kattoo sitä Saammeko vauvan -ohjelmaa, mut muistaakseni se tuli uusintana joku päivä. Täytyy sit yrittää kattoo.

Ihanaa kun näitä plussia alkaa pikku hiljaa tippumaan tähänkin ketjuun. Kyllä me muutkin sitten perässä tullaan, eiköhän jokaisella ole oma vuoronsa :)

Kiitos ihanaiset onnitteluista! :hug:
Toivon että te kaikki tulette odotuspuolelle pikimmiten perässä! :heart:

Möhkis nettilaskurin mukaan laskettu aika olisi 28.6.2010. :wave:
Ja plussa tuli yrityskerta 2:lla.

Oon jotenkin aivan onneni kukkuloilla, mutta miljoona asiaa pyörii päässä.
Koitan ottaa rennosti ja olla stressailematta. Maanantaina soittelen neuvolaan.

Koitan siirtyä tuonne odotus-puolelle varovaisesti, mutta käyn täällä jännäilemässä teitä ihania! :hug:

PikkuVarpunen rv 3+4 :heart:

Ihanaa, onnea plussanneille!! :heart: Niitähän nyt riittää... :D

Oma napa: :headwall:
Kiertopäivät sellaisia ettei juuri mitään tapahdu. Olo tuntuu ajoittain epätoivoiselta. :ashamed: Vaikka kuinka ihanaa onkin kuulla noista plussista ja se osaltaan antaa toivoa, että niitä todellakin tulee, mutta joka kerta se jollain tavalla kirpaisee sisältä. Kauhea ihminen olen minä?!? :ashamed:

Nyt olen varma ettei ole tässä kuussa tärpännyt, rinnat ei ole enä yhtään kipeät! Eli unohdan testailuajatukset ja jään odottamaan menkkoja-seuraavassa kierrossa parempi onni sitten!

Minusta kanssa ihana huomata että täällä jo plussaillaan, huisin paljon lähemmäs tuntuu tuovan asiaa, sellainen tuntu että kyllä jotain tapahtuu :)
bambina :hug: odottamisen odottamisella on ylä- ja alamäkensä..

Yhteistyössä