Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

PCO Mulla on diagnosoitu PCOS 08/07 (epäilty jo 04/07). On merkittävästi vaikeuttanut raskautumista. Exän kanssa yritystä oli 2v (hoidoissa 10kk). Hoidoilla saatiin vaste lääkkeisiin mutta ei plussaa.. Nyt siis yk 3 menossa, mutta yllättäen säännöllinen kierto ollut kaksi kertaa? Olisiko pco lieventynyt vai? Mulla hoidettiin eka yksityisellä lapsettomuusklinikalla ja nyt jonossa julkiselle. Siis yritystä on ollut 2v (jossa 10kk hoidot) plus nyt 3 kuukautta eikä vielä yhtään raskautta vaikka useita ovulaatioita hoidoissa saatiin (yhdessä hoidossa oli kolmosriski 20% mutta ei tullut yhtään).. En tiedä onko pcosta vai huonoa tuuria? Exässä ei ollut mitään vikaa, nykyistä ei ole testattu...

Onko sulla erka pco?

Möhköfanttis: Minulle gyne sanoi n. vuosi sitten että mulla on munasarjat kuikn konekiväärillä ammutut... ja sanoi että yleensä tuota sanotaan PCO:ksi. Mutta mulla on kaksi pientä lasta ja lääkäri ihmetteli kun ei heidän saaminen ollut vaikeeta ja niinpä sitä diaknoosia hän ei mulle antanut koska olen raskautunut ennen helposti. Mutta tuo oli eka kerta kun joku on mulla "PCO:n" nähnyt ja kukaan muu ei ole koskaan sanonut mitään niinpä olinkin vähän hämmästynyt. Nyt kun kolmannen lapsen "teko" alkaa olla ajankohtaista niin viime kierrossa huvikseni testailin milloin on ovulaatio mut ei sitä tainnu olla ollenkaan ja niimpä aloin epäilemään et jospa en enää ovuloi kun ikääkin on tullut lisää. Että ehkä mulla nyt sitten on se varsinainen PCO.
Mutta siis onko asia niin että sitä ei voi hoitaa vaan jollain lääkkeellä jonka lääkäri määrää (että tulis ovulaatio) vaan täytyykö ruveta läpikäymään pitkällisiä hoitoja? Mitä ne hoidot pitää sisällään? Jos ei ovulaatiota ens kierrossakaan ala kuulumaan niin marssinen gynekologille asiaa ihmettelemään.

Möhköfanttis kiitos vastauksesta!!!! Noissa mun ovistesteissä lukee et mieluiten aamuvirtsasta ja niin oon tehnykki..
mua stressaa ihan hulluna.. mietin nyt koko ajan et onko mulla ollu ovis vai ei.. eli siis eilen ja toissa päivänä oli viivat oli selvästi tummemmat ku muina päivinä mut ei kuitenkaa ihan niin tummat ku kontrolli.. nyt on jo haalistumaanpäin. nyt on kp 17/28-40.. tietäis et alottaakko ne terot vai ei ku jos se ovis ei olekkaan viel ollu..hitto.. masennun ihan täysin kohta.

Ei ne mun menkat sit alkaneetkaan perjantaina kunnolla ja turhaan ehdin innostua :headwall: Luulin, että ne ois menkat kun pe tuli hiukan verta pyyhkiessä, ei siis mitään tuhruvuotoa. Se loppuikin sit siihen ja viikonloppuna ei tullut mitään muuta kuin pari kertaa pyyhkiessä ruskeaa tuhrua. Tänään tuli taas aamulla ihan vähän verta (ja sekin vaan vessakäynnillä, mitään ei tuu siteeseen asti...) ja sen jälkeen ei mitään. Mitään kiinnittymisvuotoa en usko tuon olevan, kun edellinen kierto oli myös aivan omituinen...Alkais nyt ees kunnolla että pääsis seuraavaan kiertoon |O

Tilasin mammaksilta 18+3-paketin ovis- ja raskaustestejä, pääseekin testailemaan oikeen urakalla (kunhan nää menkat nyt ensin joskus alkais..) :)

Erka: Joillain ei pco aiheuta oireita eikä raskautumiseen mitään merkittävää.. Usein myös pco ärtyy mitä pidempään on ilman hormonaalista ehkäisyä.. PCOta hoidetaan yleensä clomeilla (clomifen) tai metuilla (metforem). Osalla ainut hoito on pistoshoitoon yhdistetty IUI, mutta ei läheskään kaikilla. Osalla voi toinen munasarja olla pco-tyylinen ja toinen ei.. Tsemppiä :)
Jonetta: ei mtn :) Jos on haalistumaan päin niin sinuna aloittaisin terot.. On tullut niillä aika paljon itsekin pähkäiltyä, kerran aloitin kp 20 ilman lääkärin lupaa..

Täällä ollaan Keski-Suomesta.

Ja miehellä ei ole mitään sanomista mun nettailuihin, kun on sillä omatkin nettiroikkumiset :LOL: Joskus toki kiusoittelee, että taas sitä ollaan kaksplussalla B)

Täälläpä ei erikoista. Työhommia ja loppuviikosta lähdetään kotipuoleen visiitille. Ja joo, lehden mukaan pitäis illan päälle tulla lunta tai vettä. Nähtäväksi jää. Ei mulla ole mitään kerrottavaa! Luettavaa vain.

Tsemppiä!

Möhköfanttis: Mikä on IUI? Ymmärsin gynen puheista että molemmissa munasarjoissani on PCO.tyyppisuuttä ja varsinkin toisessa. Mulla ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä neljään vuoteen...
Ihmettelin myös tuota kun luin clearbluen kyljestä että ei sovi PCO-oireista kärsiville eli antaa epäluuotettavan tuloksen ja ostin niitä just :headwall: . Milläs sitä ovulaatiota sitten metsästäis jos ei niillä? Onko joku muu ovistesti jolla sitten voi ovista metsästää?

Tässä muuten osoite siihen meidän pinoon odotuspuolelle, jos möhkis laittais vaikka etusivulle linkin niin osaa jokainen haluava hakeutua eikä tartte sitä sitten ehtiä tuolta odotuspuolelta kun se on tippunut varmaan jo aika kauas http://kaksplus.fi/keskustelu/t1535522#m17592842

R86
Alkuperäinen kirjoittaja Fistik:
Ei ne mun menkat sit alkaneetkaan perjantaina kunnolla ja turhaan ehdin innostua :headwall: Luulin, että ne ois menkat kun pe tuli hiukan verta pyyhkiessä, ei siis mitään tuhruvuotoa. Se loppuikin sit siihen ja viikonloppuna ei tullut mitään muuta kuin pari kertaa pyyhkiessä ruskeaa tuhrua. Tänään tuli taas aamulla ihan vähän verta (ja sekin vaan vessakäynnillä, mitään ei tuu siteeseen asti...) ja sen jälkeen ei mitään. Mitään kiinnittymisvuotoa en usko tuon olevan, kun edellinen kierto oli myös aivan omituinen...Alkais nyt ees kunnolla että pääsis seuraavaan kiertoon |O

Tilasin mammaksilta 18+3-paketin ovis- ja raskaustestejä, pääseekin testailemaan oikeen urakalla (kunhan nää menkat nyt ensin joskus alkais..) :)
Mulla on sympatiat niin sun puolellasi :hug: Toivottavasti ne menkat sieltä alkaisivat pian! Mulla on itellä vähän samaa kuvioo kun sulla. On sillon tällöin joitakin tunteja kuin olis kuukautiset. Siis on tullut siteeseenkin verta jne. En mä näitä vuotoja oo kuitenkaan laskenut menkoiksi. Näitä vuotoja oli viime perjantaina muutama tunti ja samoin tänään muutama tunti. Olen kyllä merkannut ne kalenteriin, että tiedän vähän, mitä kropassa tapahtuu. Mut siis luultavasti mulla on kp 41 ja yk 1. Negan testasin kiertopäivänä 31 enkä jaksa uskoa olevani raskaana. Hirmusen märkä kuitenkin olen koko ajan. Välillä tuntuu, että sitä limaa ihan valuu ulos! Ikään kuin ois menkat ilman verta tai jotain. Outoo...

Mä en ees jaksa ajatella sen kummemmin mun kroppaa tällä hetkellä. Jotenkin odottelen vaan tammikuuta mielessäni, että pääsis lääkinnällisesti menkat käynnistämään, jos ne ei ala aikasemmin. Tottakai toivon, että alkais:) Nyt on kuitenkin rauhallisempi mieli kun yritys on kuitenkin käynnissä. Vaikken ole itteeni tarkkaillutkaan sen kp 31 negan jälkeen niin ollaan tietty ilman ehkäsyä ja eihän sitä koskaan tiedä...huoh

Hirmusesti väsyttää. Sain Opteamilta keikan erääseen tavarataloon miesten pukeutumisosastolle ja tätä hommaa on nyt perjantaihin asti klo 7-12. Raha on kyllä tervetullutta, eikä 5h työpäivä oo paha, mutta kun siihen ynnää perään unettoman yön sekä 2h ruotsin opintoja ja 3h heprean opintoja niin olotila on varsin mielenkiintoinen:D

Yritän nyt keskittyä kouluun ainakin kunnes kunnolliset menkat alkaa. Vapaaehtoistyötkin vähenivät kun mun lähimmäisvanhus kuoli :'(

R86
Niin ja mun mies sanoo palstailusta vaan, että "taas sä oot kaksplussalla" tai vaihtoehtosesti "heti sun pitää päästä sinne avautuun" Mutta sanoo sen sellasella äänensävyllä, ettei tarkota sillä pahaa vaan huomaa vain, että vaimo taas touhottaa vauvakuumeissaan:D

ON: auttakaa nyt naista mäessä...eli tätsä tuli sitten rymisten...varoitteli pari päivää jo etukäteen hieman ruskealla tiputtelulla, mutta tänään ei ollut enää epäselvyyttä. Aletaanko se kierto laskemaan nyt jo sieltä tiputtelupäivistä vai vasta tästä päivästä kun täti astui reilusti punaisen tuvan puolelle???

Juu, valion greippimehua menee täällä, ja se on kyllä tosi pahaa...! mutta mitäpä sitä ei tekis... ;) Eli meillä alkoi nyt yk 3, mutta kp:t on vielä vähän hukassa kun en tiedä mistä alan laskemaan, se voi olla nyt 3 tai 1. Mutta kierto jäi joka tapauksessa lyhyeksi (n. 24pvää), mutta eipä haittaa! parempi kai näin päin... Nyt tästä kierrosta sit otetaan tärppi!!! :D

Tilasin ovistestejäkin, vaikka vannoin, etten niitä tilais, mutta nyt kun tuo kiertokin jäi noin lyhyeksi, niin en ainakaan halua että ohitetaan se sen takia! Miehelle en oo edes kertonut että täällä sivustoilla käyn, kun haluan antaa sille sellasen kuvan, että minäkin oon sillä linjalla et tulee sit kun tulee, ei stressata...jos se tietäis et käyn täällä joka päivä niin sillekin iskis paineet tästä kun se tietäis et mä ajattelen asiaa päivittäin... olipas sekavaa, käykö järkeen? :p

Täällä kp 29 ja yks hölmö teki taas negatestin :'(
Mikä siinä on ettei voi edes sitä viikkoa testien välissä odottaa. No, kyllä mä tiedän mikä siinä on: kun tilasin ne 20 liuskatestiä halvalla ja ne on tuolla kaapissa niin kynnys testaamiseen on ihan toista luokkaa kuin jos pitäisi käydä testit kaupasta. Ja mulla on edelleen tämä älytön optimismi päällä, että uskon raskautuvani heti kun siltä tuntuu, ja aina yhtä ihmeissäni tuijotan sitä tyhjää paikkaa testissä...
Maanantaipäiväkin vielä, ja tylsää arkista puurtamista, niin ei ole helppo yrittää unohtaa kuumeilujuttuja ja keskittyä muuhun. Onneksi pian on tytön 2-vuotisjuhlat, niitä suunnitellessa ja toteuttaessa vierähtää moni ilta... Ja sitten voikin alkaa odottaa joulua :xmas: Jotenkin vaan tuo vauvakuume on koko ajan mielessä taka-alalla vaanimassa ja heti kun vähänkin mahasta nippaisee niin ilahdun että jokos...

Puhuisko joku mulle järkeä? Sanokaa vaikka milloin saan tehdä seuraavan testin :kieh:

Voih! Tää oli pakko vielä tulla jakamaan... kun tuolla yhdessä ketjussa puhuttiin kuviollisista harsoista, siellä oli aivan ihania kissanpentuharsoja, teki mieli heti tilata. Voi kun aika kuluisi nopeaan ja plussatuuli puhaltaisi - meille kaikille tietty! :whistle:

Päivittäjälle tiedoksi että täällä siis tiputtiin ja se olis nyt 1/26-31 ja yk 3.

Sokeripala Tiedän ton tunteen, kun alkaa esim. oviskivut niin jokaista nippasua ajattelee, että nytkö??! =) Mutta sitten kuitenkin totuus on ihan toinen... :ashamed: nyt kuitenkin ens yrityksessä ajattelin, että nää oviskivut ja muut on nyt nähty ja vasta kun tulee eteen oikeesti sellaisia kipuja mitä en ennen ole tuntenut, annan itselleni luvan ajatella jotain muuta kun ovista tms. helppo se on ehkä sanoa (nyt siis täti kylässä), sit kun se hetki todella on käsillä niin voi olla, että ajatukset juoksevat taas omia polkujaan... :p Ja yritän myös miettiä, että miten saan nuo vauvakuumeilu-ajatukset pois mielestä, kun ne siellä koko ajan vaanii, mutta en oo vielä siinä onnistunut. kerro siis mullekin, jos jonkun keinon keksit!! ;) Koska luotan siihen, että heti kun sitä ei ajattele, niin tärppäis.......

Meen huomenna käymään klinikalla ja sit saan tietää taas jatkosta...

Niin ja siitä asuinpaikasta, Itä-Uudeltamaalta eli Sipoosta.

Kävin ostamassa sen clearbluen digitaalisen ovistestin. En oo kyl viel kokeillu sitä.

Meillä ei ainakaan vielä ole mies mitään sanonut täst palstailusta, kerran tais todeta et onko noi nyt niitä salaisia asioita :LOL:

Täällä tehtiin tänään taas testi kun ei menkoista kuulu mitään, no negatiivinen tuli :ashamed: suru kyllä tuli puseroon :'( Mut yritystä jatketaan silti, periksinei anneta :)
Vähän kylläkin olen vihjaillut ukolle että useammin voisi makarin puolella puuhaillla :p Mut aina tulee vastaukseksi että väsyttää |O No mut kyllä sen ymmärtää koska rekkaa ajaa ja välillä niin pitkää päivää että huh huh. :eek:

Kiitos ryhmään pääsystä! =) Olen itsekin miettinyt että onko tuolla greippimehulla oikeasti vaikutusta hedelmöittymiseen mutta jos sitä on tutkittu niin kaipa siinä jotain perää on! Liikunnasta ja painon pudotuksesta voisin ajatella ihan kuten Möhköfanttis laittoi että siitä voi olla etua. Mutta voihan se tietenkin olla niinkin, että liian raju ja nopea painonpudotushan olisi elimistölle stressiä... On se vaan jännä että niin moni asia vaikuttaa moneen että eihän tässä enää perässä pysy..! No, minä odottelen, josko se ovis tässä joskus alkaisi...olen nyt tikuttanut ovistestiä 5 kiertopäivästä...tänään olisi kp13...mutta edelleen haalea viiva, voihan se olla ettei sitä tule lainkaan kun vähän aikaa sitten vasta pillerit lopettanut...mutta odotellaan... Mukavaa päivää kaikille =)

Päivää tänne!

Meil ei mies välitä palstailusta. :) Itekkin roikkuu aina hilavitkuttimen sivuilla.

Jaksamisia negan testaajille! Plussatuulia kaikille!!

Täällä menossa kp 27/29. Negaa testasin. Juu, tiedän et liian aikasin mut kun ei malttanu. :ashamed: Ja sit eilen tein huvikseni ovistestin ja näytti plussaa, mut sit kun tein tänä aamuna uudestaan niin näytti negaa. Kaipa mulla sit on joku hormoonihäiriö vaan ollu eilen päällä. Tai kemiallinen tms. Ei voi tietää. Mut tuskin tässä vielä ollaan raskaana. Hirmu pettyny olo kyllä jotenkin kun uskon aika 100% et ne menkat sietä tulee. :/ Hiukan vaan ihmettää kun eka testasin ovisplussan kp 15 ja nyt eilen kp 26 uudestaan.

Vitjat tää kuumeilu on ihan kauheeta tuskaa... Ihan sama esikoisenkin kanssa. Kuin sitä voi nainen kiduttaa itteään tälleen vahtaamalla menkkoja ja pettymällä kun ne sieltä tuleekin? :D

Harmitukset negailijoille :( :hug:

Painonpudotuksesta: Juuh, siis totta kai pienillä muutoksilla, ei liian nopeasti. Ja osa sanoo, että hiilihydraattien vähentäminen olisi hyvää.

Täällä odotellaan ovista, nyt kp 21 eikä oireita. Testailut aloitan huomenna. Jos kiertoni on kolmannen kerran 36pv niin ovis pitäisi olla huomenna, mutta taitaa tulla hieman pidempi kierto, kun ei mtn oireita.. Tänään vähän puuhailtiin muttei loppuun asti, joten illalla operaatio miehen kellistys.. ;)

Ja täällä Kuopiossa satoi ensi lumet :)

Heippa ja hyvää tiistaita!!! Mulla tänään taas ovitesti hieman tummempi ku eilen mut ei ihan niin tumma ku kontrolli. Tää on niinku nyt neljäs päivä peräkkäin, eilen oli hieman haaleempi ku muina päivinä.. mitä tämä tarkoittaa??? Kertokapas mulle et minä päivänä voisin tehdä sitten raskaustestiä kun mun kierto heittelee?????? Mulla siis nyt kp 18/28-40. Viime kierto oli toi lyhin. Mulla on vilja-sensitive testejä, joissa lukee et antaa luotettavan tuloksen jo 6-8 päivää ovulaatiosta, en sitte tiiä.. huomenna alotan kyl terot..

Minä tein kanssa negatiivisen testin, mutta ei sentään onneksi harmittanut! Jos odottaisi kaksi viikoa ja sitten tekisi seuraavan jos ei vuotoa näy. Alavatsan kramppaaminen on nyt loppunut, kaksi päivää ollut helpompaa(tuota tuli mm. rasituksesta), rinnat on yhä kipeät. Luulin että oli oviskipuja aiemmin, mutta en tiedä, varmaan vaan sitten oman hormoonitoiminnan alkamisesta johtuvia. Minäkin kovasti toivon että kun edes alkaisivat ne menkat niin tietäisi että kroppa toimii kuten kuuluukin.

Kaikille hyvää syyspäivää ja jänniä hetkiä!

:hug: kaikille negan saanneille ja tsemppiä seuraavaan yritykseen.

Ite kävin tänää lääkärillä siel klinikalla kun ei tullu minkäänlaista ei edes haaleeta viivaa ovis testiin ja testailtu on kuitenkin jo monta päivää :ashamed: Lääkäri sanoi että ovulaatio on tapahtunut mut testi ei ole sitä näyttänyt :( eli eipä noihin testeihinkään ole luottamista. Nyt sitten odotellaan tätiä kylään et pääseen uutta ovista metsästämään :)

Syyspäivän jatkoja täältäkin :wave:

R86
Laitanpa ensilumen kunniaksi galluppia. Kuinkas moni teistä on vaihtanu jo talvirenkaat autoonsa :xmas: ? Mä ajoin tänään töihin kesärenkailla kun tie oli jäässä ja luminen ja kyseinen kokemus tarjosi kyllä jännitystä riittävästi muutamaksi ajaksi eteenpäin. Meinasi auton perä lähteä risteyksissä pari kertaa lapasesta, vaikka ajoin niin varovasti kuin osasin. Onneksi ei kuitenkaan lähteny sit sivuluisuun... Talvirenkaat tosin vaihdettiin heti kun töistä palasin :attn: Kova ja vähän ärsyttävä homma mutta tulipahan tehtyä ja noilla mennään ainakin seuraavat 5kk :D

Mulla on taas sitä veristä vuotoa. Niin kuin kuukautiset olis. Ihmepätkissä nää menee. Torstaina vuosin iltapäivän, eilen vuosin aamupäivän ja nyt taas iltapäivällä vuorokauden välin jälkeen alkoi vuoto. Jotenkin oon skeptinen silti, että tää olisi nyt sitä kuukautisvuotoa, vaikka koostumus ja määrä täsmää. Plääh, naisen elämä on joskus p*rseestä :/

Me ollaan jo vaihdettu ja ostettiin uudet hakkapelitta 7. Että näin B) Mut ollaanki lähdössä Pohjoiseen reissuun nyt. Ja ei kyllä vaihdeta itse, meillä on rengaspankissa aina renkaat ku ei ne mihinkään mahdu. Niin vaihdatetaan siellä sit ne.

Jonetta, oon käsittänyt että aina laskettais sen pitemmän kierron mukaan..tai siis että kannattais testata vasta sen täytyttyä. Eri asia kuka sinne asti kykenee B) Mutta jos siis ei halua tuhlailla testejä. Ja ehkä ottaa sieltä sitä kemiallista mahdollisesti ja pettyä. Noh, nuo on aina jossitteluja. Tee niinku hyvältä tuntuu ja hermot kestää. Ei ne testit maksa kuitenkaan juuri mitään..ainakaan verrattuna siihen mitä se lapsi tulee maksamaan B)

Me lähdetään huoemnna mun työkeikan jälkeen reissuun, joten en täällä näkyile. Kuumeilen kyllä ja toivottelen plussia. Hirveesti aina innostun, kun luen teidän juttuja :heart:

Yhteistyössä