Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Moikka!!! Liittyisin mukaan!! Olen 20-vuotias. Esikoinen syntynyt helmikuussa 2007 eli ens helmikuussa tulee 3-v. Nyt toista lasta kaivattais. E-pillerit jätin ois siinä kesä-heinäkuun vaihteessa ja sen jälkeen ei tätiä kuulunutkaan. Sain terot kuukautisten käynnistämiseksi ja niitä mun pitää syödä 3 kuuria aina kp 15-24. Nyt on vvimeinen tero-kuuri alkamassa ja yk 3 meillä menossa. Minulla siis on nyt kp 11/28-40 ja yk 3. Kumpa nyt tärppäis. Tällä kertaa koitan tikuttaa ovista. Eilen aloitin, eilen ja tänään vain haaleat viivat, eli negat tullu.

Lily-Jane Tuntuu tosiaan muut tietävän paremmmin koska on hyvä aika, mutta ei kannata välittää. Itse olin nuori kun sain esikoiseni ja äidin ensimmäinen kommentti oli tuskainen "voi ei!", se soi päässä vielläkin ja harmitti tosiaan pitkän aikaa. Kuitenkin kun vauvamasu kasvoi ja viimeistään kun lapsi tuli maailmaan oli se hyvin toivottu myös siltä suunnalta-ja kyllä kaikki näkevät että saat asiat järjestymään ihan mistä elämäntilanteesta ja urankehitysvaiheesta huolimatta. Ura on lopulta koko elämänkaarta ajatellen todella sivuseikka, kun ajatellaan toisessa vaakakupissa rakkautta ja perhettä.

Nyt on paineen tunnetta alavatsassa ja rinnat aristaa. Hmmmm.... Raskaustestit on ostettu, viellä ei uskalla aloittaa niiden tekemistä. Jotenkin en usko että tämä nyt ensimmäisestä kierrosta alkaisi, ajattelen vaan että menkkakipuja kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Lily-Jane, ette muuten oo ainoita jolla vastaavaa kokemusta että ympäristö kritisoi lapsentekoa. Kun kerrottiin esikoisesta niin jopa anoppini kysyi heti "onko hän suunniteltu vai yllätys?" - hän oli kyllä iloinen ja on pojantyttäreensä ihan lääpällään, mutta silti aika selvää viestiä antaa tuollaiset kysymykset. Kaveriltani joka myös sai esikoisensa opiskeluaikana oli kysytty samaa, ja olimme molemmat vähän loukkaantuneita: kun itselle vauva on hartaasti toivottu niin ei tunnu kivalta kun vihjataan että teidän tilanteessa lapsi varmaan on vahinko, eihän kukaan järkevä tuossa vaiheessa lasta suunnittele... Kälyni sai minut melkein itkun partaalle joskus rv 14 tienoilla kun hän alkoi kysellä ja päivitellä tulevien äitiysrahojeni pienuutta tyyliin "ettehän te millään selviä, hullujako olette" isomman kaveriporukan kuullen. Mutta loppujen lopuksi aika vähän nuo vaikuttivat ja nyt samat ihmiset ovat jo kyselleet eikö toista tulekaan :D Huomasivat kai että pärjätään me sittenkin.
Ei hyvänen aika. Eihän sillä nyt silleen ole merkittystä, onko suunniteltu vai yllätys. KUnhan nyt on tervetullut. Itse olen esimerkiksi suunniteltu yllätys :LOL: Eli äidilleni tuli keskenmeno ja olivat aika maassa, sitten minä yllätin =)

Ite oon niin äkäinen, että jos jonkun mielestä meille ei olisi lapsi tervetullut, niin ei sitten kyllä tartte meillekkään tulla. Eli näin. Ehkä tämän takia usea ei uskalla mulle sanoa, jos ovat jotain mieltä asioista, jotka eivät heille edes kuulu. Mun mielestä ihmisille saa sanoa, että asiahan ei teille kuulu, jos sörkitään toisten bisneksiä. Sitten ymmärtävät, että heillä ei ole siihen mitään kontrollia eikä tarttekaan. Eri asia on, jos kysyy neuvoa jne. Mutta että mennään toisten elämä suunnittelemaan niinku ite haluttais, niin se on vähän törkeää. Ainahan saa ehdotella, mutta näissä lapsi- ja avioliittoasioissa sitten kannattaa miettiä vähän aikaa mitä sanoo.

Waakalle piti sanoa pahoinvoinnista, että mulla itellä on ainakin kaikki ihan mahollista -ilman ovulaatiotaki. Mut oon sellainen herkästi pahoinvoiva, että mua saattaa yhtäkkiä vaan muuten vaan tehdä huonoa. Varsinkin jos on henkisesti jotain, että stressaa vaikka, niin semmoinen tekee aika monella pahoinvoinnin. Toivommat, että olisi kyse paljon mukavammasta asiasta kuin stressistä :heart: Tosiaan sillä vaan sanoin,e ttä ihmiskeho nyt on niin erikoinen, että saattaa vaikkapa jännityksestä reagoida noin (silti voi toki olla raskaana siinä mukana). Ettei nyt välttämättä ainakaan huolestua kannata, ellei pitkään jatku syyttä suotta.

Tervetuloa Jonetta :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Kiskii:
Ura on lopulta koko elämänkaarta ajatellen todella sivuseikka, kun ajatellaan toisessa vaakakupissa rakkautta ja perhettä.
Tämä oli kyllä silleen hienosti sanottu, että vaikka suomalaista ihmisiä profiloi juuri aika pitkälti työ ja työnteko..niin toisaalta myös erittäin tärkeä on se perhe. Ja on ihan tutkittua, että tosiaan perhe on eniten onnellisuutta "aiheuttava" tekijä ja varsinkin vanhuusiässä sitten lapsenlapset ovat erittäin tärkeitä suurimmalle osalle ja tuovat onnea ja iloa elämään. Joten ihan tältäkin kantilta. Työt ei kuitenkaan silleen karkaa koskaan mihinkään, että mkyllä me kaikki saadaan tehdä niitä tarpeeksemme ja koko ajan lisää vaan työvuosia tulee sinne loppupäähän.

Että ite oon ajatellut niin, että meillä kyllä talous kestää lapsen"hankinnan" joa opiskeluaikana, koska mies on kuitenkin oman firmansa kanssa palkkatuloinen ja näin..Jotenkin vaan itestäki tuntuu, että opiskelijaäidit ovat heti niitä, joille on tullut va hinkolapsia..vaikka yllätysvauvat on mun tuttavapiirissä tullut kyllä niille, jotka ovat olleet palkkatyössä. Joten kun kumpaakin ryhmää on yllättäin hyvin paljon, niin kumpaankin löytyy myös yllätyksiä ja suunnitteluja..näin ollen sitten monesti ajatellaan, että noh kun omassa lähipiirissä se yks oli ihan tasan ylläri (ainaki omasta mielestä)..niin kaikki muutkin ovat.

Onneks meiläl on niin, että tiedän kyllä miehen puolelta appivanhempien oikeen odottelevan perheenlisäystä 8vaikka kaukana asuvat). Ja oma äitini taas varmaan toivoo, että kävisin koulun loppuun. Joten olen jo vähän valmistautunut, että jos hän nyt jotain sanoo niin yritän tällä kertaa vetästä ohi korvien. Mutta saa nähdä, olen edelleenkin erittäin tempperamenttinen ja jos mut suututtaa pahasti, niin mulle ei tuota vaikeuksia jättää kokonaan ihminen taakse. TOsin näin on tapahtunut erittäin harvoin ja todella oikeista syistä, mutta en nyt viittis äidilleni kiukutella loukkaantumisia pitkällä hiljaisuudella. Olis mukava, että kaikki ois heti tyytyväisiä. Näin ollen olen ajatellut, että pitäiskö omalle mammalle tehdä Mummisanastokiintiö, minkä otan vastaa ja sitten ehkä vasta vähän hermostun
:LOL: Meillä äiti on kuitenkin erittäin lapsirakas, kärsinyt mummokuumeesta vuosia ja sai onneks veljeltäni n yt istten sen lapsenlapsen. Että ei pelkää mitenkään mummiutumista tai mitään, on siinä iässäkin jo että saa lapsenlapsia ollakin. Mites muilla?

Pitänee lähteä kahvinkeittoon. Sain työstressit järjestettyä, pulautin yhden sekoilija-asiakkaan vaan pois omasta vakkarilistastani ja nyt on kuulkaas. Musta tulis aika hyvä toimistotekijä tonne, kun mulla on niin paljon kehitysideoita :D Mulla on aina ollut joka firmassa, noissa siivoushommissakin, mutta ei niitä viitsi sanoa koska sehän on vähän kritisoimista tietyllä tapaa. Että se vanha juttu on ihan hanurista ja vois viedä vähän eteenpäin :saint:

Täällä on nii mahdoton trafiikki, että väkisinkin unohtuu aina jonkun kuulumisista jotain kommentoida. Sen verran sanon, että plussanneet käykäähän täällä ainakin välillä moikkaamassa ja mun puolesta saa kyllä kirjotella niin pitkään tällä puolela kuin haluaa. Pitääköhän itsekin käydä kurkkaamassa teidän odotuspinoa..kunhan muistan millä nimellä se olikaan? Pitää kaivella, Mutzillahan sen taisi pyräyttää pystyyn.

Ai minullako vauvakuume? :D

Onnea Anzzu ja haaveilija!! :)

Tervetuloa uusille! :)

Toi on kyl jännä miten ympäristö tahtoo aina määrittää koska on hyvä aika ja kuinka monta lasta on hyvä olla. Kun esim. on huomannu et jos saa ekan niin se on "vahinko", toka on tehtävä ettei eka ois yksin. Kolmas on varmaan taas vahinko ja neljännen kohdalla päivitellään et pitääkö sen yhden perheen täyttää koko maapallo. Saatika sitten jos lapsia tulee vielä enemmän. :D Mut et ajankohdanhan tietää itse kaikkein parhaiten. :)

Meil on onneks kans mun äiti ollu oikein innoissaan aina jokaisesta lapsen lapsestaan. Jokaisen kohdalla kurvannut kauppaan hakemaan tulevalle pienelle pehmolelun (ajatus siis että syntyessään saa pehmoisen unikaverin ja jos käy niin ikävästi että menee kesken niin on joku muisto enkelistä). Miehen vanhemmat taas otti esikoisesta uutiset niin kun ois myrkkyä niille juotettu. Istuivat siis meillä kahvilla. Saa nähdä mitä sanovat sitten jos toinen lähtee joskus tulemaan.

Omaa napaa sit sen verran et nyt ois kp 21 eli dpo 6 ja eilen kiinnitin enemmän huomiota siihen et on nännit kipeet. Niin ja mahaa alko juilimaan aina silloin tällöin. Johan tässä on ihan vainoharhanen olo kun tuntuu ettei se nyt vielä oo mahollista ees mitään tälläsiä ollakkaan, jos olis tärppi käyny. Kauheen vahva tunne mulla on et ois tärpänny, mut silti epäilyttää niin vietävästi ja tuntuu et kuitenkin se täti sieltä kurvaa kylään ja vauhdilla. :ashamed: Menkkojen pitäis alkaa vasta 15 päivä eli 8 päivää niihin vielä. Yritä nyt sit tässä opiskella ja keskittyä kouluun, kun ajatukset pyörii ihan jossain muualla. :whistle:

Kuinkahan monta kiertoo yleensä pitäis sitä ovista tikutella jos sitä ei löydy ennen ku hakeutuu tutkimuksiin?? ja minne mä soitan? tk:hon? neuvolaan vai minne??? auttakaa!!! yksityiselle ei ole varaa mennä ku maksaa varmaan monta sataa.. mulla menossa nyt kp 12/28-40.. ovista ei ole vielä löytyny.. edellisessä kierrossa en löytäny ollenkaan ku parina päivän haaleet viivat, lopetin kyllä jo kp17 ku alotin terolutitit kp 15 niin aattelin et sitte ei enää ovista voi tulla.

Aranel: mäki opiskelen.. ei kyl oikeen meinaa kouluhommiin pystyä keksittyä..

Niin joo ja vielä tohon lapsen saantiin et ite olin 17 ku sain nykyään kolme vuotiaan tyttäremme, raskaaksi tulin ollessani 16. suunniteltu ja toivottu. Aluksi vanhemmat eikä kukaan oikeen sulattanu raskausuutisia mut ku vauva synty niin ihme ja kumma mummo eikä kukaan muu malttanu olla hetkeekään erossa vauvasta. nykyäänki joka päivä melkein mummot käy kattoon tyttöö ja pyytää yökylään ym.. nyt tosiaan tyttärelle pikkusisko tai-veli toiveissa..

moikka! minä voisin liittyä mukaan meillä on neljä lasta kaksi yhteistä ja kaksi on minun entisestä suhteesta (eli tytöt 03, 06 ja 08 poika 04) nyt ois tarkoitus ruveta yrittämään viidettä yk 1 ja kp 1/27-28. ja itse olen nyt 26 vuotias

Tervetuloa uusille!

Kiskii me sitten jännätäänkin lauantaita yhdessä :) Mä en jotenkaan kyllä usko, että mulla plussaa tulis, kun ei oo minkäänlaisia oireita ja ei oo yhtään sellanen olo että vois olla raskaana. Mut pakko tehdä varmuuden vuoksi testi, että tietää uskaltaako sitä mitään viikonloppuna juoda (vaikka mä oonkin kyllä jo varmaan parin siiderin jälkeen ihan humalassa, kun siitä on ikuisuus kun oon viimeksi alkoholia edes maistanut :D). Mulla nää kierrot on vähän mitä on ja ovistakaan en ole aikaisemmin bongannut, mut viime viikolla oireet oli vähän sen suuntaisia, että se ois voinut olla ovulaatio :) Esikoisesta ehdin olla noin vuoden ilman pillereitä niin en nytkään usko sen plussan tulevan samantien...Mut nyt tietysti on sen verran eroa, että mulla ei oo ollut mitään hormonaalista ehkäisyä käytössä synnytyksen jälkeen ja kierrotkin on olleet huomattavasti tasaisempia verrattuna siihen mitä ne oli ennen ensimmäistä raskautta.

Jonetta jos sulla kierrot heittelee ja on välillä tuon 40 päivääkin, niin sittenhän oviskin voi tulla melko myöhään. Eli jos menkat tulee keskimäärin 14 päivää oviksesta, niin 40 päivän kierron mukaanhan sulla voi olla oviskin vasta kp 26 tienoilla. Mulla on myös usein pitkiä kiertoja ja esikoisesta oli ultran mukaan hedelmöitys tapahtunut vasta kp 45 tienoilla, eli ovulaatio oli tapahtunut vaikka olikin pitkä kierto :) Enempää en osaa auttaa tuohon, että mihin pitäis soittaa ja missä vaiheessa...Mä varmaan soittaisin ensin neuvolaan ja kai ne sieltä osaisi neuvoa sit eteenpäin :whistle:

Mulla on tänään viimeinen äitiyslomapäivä ja huomisesta eteenpäin sitten kituutetaan kotihoidontuella. Kyllä se äitiysloma meni nopeesti! Toivottavasti kakkonen nyt tärppäis pian, että pääsis pian taas äitiyslomalle ja ei tarvis tässä välissä töihin lähteä :)

:kieh: mie en kai oo terve

tää ei ihan tosi oo ennää normaalia! Yritin koulu terkkarille, oli taas lappu ovella että on jossain ja tavattavissa sillon ja tällön. Niinku aina!

Huono olo etoilee aina välillä nykyään, rintoja aristelee, ja MAHA sitä nippailee ja vihloo tuon tuostaki. Tai sitten tää o jottai menkka jomotusta,mutta onpa kyllä kummallista menkkoja ennakoivaa ku yli kaks viikkoa kestääpi!!

:eek: ei oo koskaan näin vielä ollu!

En tiiä mitä teen jos en oo raskaana. Oon kuvitellu ja ihastellu pieniä nuttuja kaupoissa.
Ois se niin ihanaa. Putoan tod.näkösesti korkealta ja lujaa!! :ashamed: :'(

Sillon ku yritettiin esikoista, nii sitte tulin raskaaksi ku olin jo sillä mielin että " en mie kummiskaan tuu että olokoot" ja lopetti sen turhan ittensä stressaamisen, niin kävi tärppi.

oon yrittäny vähän valamentaa itteäni sellasilla mielikuvilla että no jos ei tuu ni sitte ei.
välillä se tuntuu että joo- ihan ok. Sitte ei mee kauan ni hirveä hinku iskee..

aaaarghh!!!

MUTTA!! eniten mua mietityttää että mitä se limanen vuoto oli sillon ku edellisten menkkojen loppumisesta oli kulunu n.viikko! tai eipä se oikeestaan vuotoa ollu ku sitä tuli vaan ihan pyyhkiessä,puolukan kokonen verilöntti ja liman seassa. Siittä tuli satunnaisesti illalla pyyhkiessä ihan muutama viiru rusehtavaa mönjää jota tuli myös seukki päivänä. Sitten ei enää mitään. :LOL: selitinpä vaikeasti..

jänskättää, 15 pv pitäs menkkojen alkaa... :|

Kylläpä on tekstiä tullu ja yritin kaikki lukee pikasesti läpi.

Silloin kun aloitin ensimmäistä odottamaan niin äitini vaan kommentoi että kannattaako tuossa iässä(19v) aloittaa lapsen teko ja vielä tuossa vaiheessa seurustelua. Olin ollut silloin mieheni kanssa yhdessä vajaan vuoden. No äitini sitten pikku hiljaa leppyi ja alkoi uskomaan et suhde jatkuu. Menin ekoja kertoja neuvolaan ja siellä vanhempi neuvola täti sanoi että noin nuorena aloitettu lapsen teko tai oli varmaan vahinko. Pahoitin siitä tottakai mieleni, mutta ei sitä tätiä enää siel neuvolassa näkynytkään. Anopille oli kova paikka kun kerroimme että odotamme vauvaa. Paasasi kauan siitä että miten raha tilanne, kun en ollut tuolloin töissä. Mutta hyvin olemme kolme lasta kasvattaneet ja ovat mummojen silmä teriä. Nyt kun vaan vielä sais tämän yhden, olis mummotkin kyllä ihmeissään ;)

Tervetuloa uusille. Uusia on tullutkin nyt paljon, mutta hyvä niin :wave:

Mulla vaan flunssa jatkuu, mut nyt on kurkku kipu helpottanut.

Ei oo viel ovista löytynyt ja saas nähä löytyykö ees sellainen. Mä kyllä toivon ja yritän että seuraavan siirron jälkeen sais ajatukset pysymään jossain muissa asioissa eikä vain pelkästään siinä että onko siirto onnistunut vai ei....

Nyt lähen syömään jotain hyvää iltapalaa ja juomaa kuumaa. Aamulla olis taas viideltä herätys, mut töistä pääsis kyl jo kahelta kotiin, ihanaa!!!!

Mulla on tässä meidän ns. vauvaprojektissa se hyvä puoli,e ttä just ennen ku aloitetaan yritys niin oon viittä vaille 25. Eli ikää mulla kyllä on, mutta tiedän että moni ei hyväksy jos opintojen keskelle tehdään mitään. Ite oon kuitenki sinä päiävnä ku valmistun, niin aika "vanha" jo silleesti, että ei mua innostais niin pitkään odotella. Varsinkin kun sittenhän se on sama tehdä vähän jo töitä, että saa paremmat tuet ja..kohta sitä onki jo viisi vuotta menny valmistumisesta :LOL: Ja miehelläkin on jo ikää kuitenki, niin haluaa niitä lapsia. Että eiköhän se ole tärkeintä, että vanhemmat haluavat lapsen. Oli ylläri tai ei. En oikeen tiiä miksi noita yllätyksiä niin kamalasti paheksutaan tai näin, koska ilmeisesti aika paljon noita yllärilapsia syntyy. Olikohan jopa puolet ainakin tai ylikin, ei mikään pikku juttu siis. Ja eihän meitä täällä kohta olis, jos ei tulis yllätyksiä yhtään :D

En muista millon Waaka oot pillerit jättänyt, mutta muistan aina kaikille varotella niitä oireita. Kun mun piti aurallisen migrun takia vaihtaa, niin mulla oli semmonen kunnon lista "raskausoireita", mm. sika kipeet ja turvonneet rinnat sekä pitkät päällä niin sanotusti yli kuukauden! Siis nuo oireet kesti ja kesti ja kesti, ihan älytöntä. Lisäksi oli pahoinvointia ja kaikkea, mutta oonki niin herkkä ihminen, että jos jotain ei yhtäkkiä kehoon laitetakkaan niin en yhtään ihmettele että tulee vähän huonovointiseksi hetkeksi. Mutta nuo oireet on ihan ku jostain raskausoirelistasta, mitä tääläki noita ketjuja on. Kun kuitenkin pyörii ne samat reaktiot naisen kehossa, niin siks kai. Mutta toivotaan, että sulla olis tärppi käynyt. Eikös se ole niin, että nopeammin tärppää monesti sitten seuraavassa? Jotenkin jo kerran raskaana ollut raskautuu helpommin. En tiedä onko tässä perää, vai verrataanko tässä sitten tilastollisesti siihen porukkana, jotka eivät ole olleet vielä raskaana. KOska niissähän on mukana niitä, jotka ei koskaan omin avuin raskaaksi tule jne.

Minäpä lähen töihin, en ehi muuta. Plussatuulia ja näin :heart:

Yritä tässä sitten kun nännit on niin kipeät että liivejä pitää pitää päällä jatkuvasti ja kohtu juilii heti kun vähän yrittää "touhuilla" :(
Luulen että tämä ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen ei ole minun kropalleni sopivaa vauvankuumeilu aikaa.. Piskuisen kiukuttaa. ärrinmurrin. Pakko avautua täällä niin jaksaa hymyillä taas työpöydän äärellä!

Heippa

Mahtuisko mukaan yksi uusi kuumeilija? Olen siis 23-vuotias ja viime viikonloppuna en aloittanutkaan uutta pillerilaattaa vaan päätettiin miehen kanssa että vauva on enemmän kuin tervetullut tähän perheeseen. Ensimmäistä siis yritetään.

Täällä varmasti muitakin jotka pillerit ovat jättäneet pois. Kuinka normaalia on, että viimeistä tyhjennysvuotoa ei tullutkaan (olisi pitänyt alkaa viime viikon tiistaina)? Tällä viikolla maanantaina ja tiistaina tuli ihan pientä vuotoa, mutta siihen se jäikin. Pitäisikö hakea tk:sta joku kuuri jolla menkat saa tulemaan niin yritys voisi alkaa tosissaan (ja olisi niin paljon helpompaa seurata esim. kiertopäiviä...).

Nelli-86, tervetuloa! =)

Jätin pillerit pois elokuun lopussa, sillon tuli viimenen tyhjennysvuoto ihan normaalisti niinkun pillereilläkin, mutta ne keski yli viikon. :eek: Sen jälkeen sainkin odotella seuraavia kuukautisia 40 päivää ja ehdin jo kuvitella vaikka mitä ja tein varmaan sata testiä.. Nyt siis alkaa toinen yrityskuukausi kun tämä vuoto loppuis. :/ Ajattelin, että ens viikolla oisin menny lääkäriin hakemaan niitä jotain "kuukautistenkäynnistyspillereitä", mutta eipä sitten tarvinnutkaan. Suosittelisin siis kyllä lääkärillä käyntiä.:)

Niin. Mulla on huomena aika terveydenhoitajalle kylläkin ihan muista asioista mutta voisin samalla kysellä sitten jatkotoimenpiteistä. Raskauden mahdollisuus melkoisen olematon kuitenkin. Viime perjantaina testasin kun ei sitä vuotoa näkynyt ja negaahan se näytti (niinkuin oletinkin). Toivottavasti nyt saisi vaan äkkiä tän kierron sujumaan...En vaan tiedä pitäiskö varuuksi tehdä vielä toinen testi ennen terkalle puhumista, olishan se vähän noloa ihmetellä menkkojen perään ja todeta että jostain kumman ihmeestä olisinkin raskaana ja siksi ei tule... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Metsätähtönen:
Mulla on tässä meidän ns. vauvaprojektissa se hyvä puoli,e ttä just ennen ku aloitetaan yritys niin oon viittä vaille 25. Eli ikää mulla kyllä on, mutta tiedän että moni ei hyväksy jos opintojen keskelle tehdään mitään. Ite oon kuitenki sinä päiävnä ku valmistun, niin aika "vanha" jo silleesti, että ei mua innostais niin pitkään odotella. Varsinkin kun sittenhän se on sama tehdä vähän jo töitä, että saa paremmat tuet ja..kohta sitä onki jo viisi vuotta menny valmistumisesta :LOL: Ja miehelläkin on jo ikää kuitenki, niin haluaa niitä lapsia. Että eiköhän se ole tärkeintä, että vanhemmat haluavat lapsen. Oli ylläri tai ei. En oikeen tiiä miksi noita yllätyksiä niin kamalasti paheksutaan tai näin, koska ilmeisesti aika paljon noita yllärilapsia syntyy. Olikohan jopa puolet ainakin tai ylikin, ei mikään pikku juttu siis. Ja eihän meitä täällä kohta olis, jos ei tulis yllätyksiä yhtään :D

En muista millon Waaka oot pillerit jättänyt, mutta muistan aina kaikille varotella niitä oireita. Kun mun piti aurallisen migrun takia vaihtaa, niin mulla oli semmonen kunnon lista "raskausoireita", mm. sika kipeet ja turvonneet rinnat sekä pitkät päällä niin sanotusti yli kuukauden! Siis nuo oireet kesti ja kesti ja kesti, ihan älytöntä. Lisäksi oli pahoinvointia ja kaikkea, mutta oonki niin herkkä ihminen, että jos jotain ei yhtäkkiä kehoon laitetakkaan niin en yhtään ihmettele että tulee vähän huonovointiseksi hetkeksi. Mutta nuo oireet on ihan ku jostain raskausoirelistasta, mitä tääläki noita ketjuja on. Kun kuitenkin pyörii ne samat reaktiot naisen kehossa, niin siks kai. Mutta toivotaan, että sulla olis tärppi käynyt. Eikös se ole niin, että nopeammin tärppää monesti sitten seuraavassa? Jotenkin jo kerran raskaana ollut raskautuu helpommin. En tiedä onko tässä perää, vai verrataanko tässä sitten tilastollisesti siihen porukkana, jotka eivät ole olleet vielä raskaana. KOska niissähän on mukana niitä, jotka ei koskaan omin avuin raskaaksi tule jne.

Minäpä lähen töihin, en ehi muuta. Plussatuulia ja näin :heart:
en oo syöny pillereitä.Eivät oo mun juttu, mulle tuli jotain kutinaa iholle ja sellasia läiskiä. (punasia) lääkärissä kiellettiin niiden syönti, ehotettiin kierukkaa en halunnu ja päädyttiin kondomiin.
siis se on sitten jätetty pois ja yritetään vauvvaa.

kaveri joka on raskaana ja kolmen lapsen äiti, kehotti mua kokeilemaan omaa kohdun napukkaani?! kokeilin sitten illlalla. Se oli auki. ja edessä tai siis ei ainakaan tarvinu tunkea sormea tuonne "luolan" perälle. :D
että en sitte tiiä mitä tääki meinaa.
2 :LOL: olise kyllä tilanne ku olin toine jalka pöntöllä ja toinen maassa pylly ovelle päin kaivelemassa alapäätäni ja en muistanu laittaa ovea lukkoon.. mies avasi oven ja tuijotti hetken ihmeissään tuumas "aa sä laitat täällä patukoita alapäähään" ja lähti. Patukoilla se meinaa tampponeita.
En puhunu kuiteskaa enää mitään koko hommasta. Olin joteski nolona. :snotty: huh..

R86
Heippa!

Mulle voi päivitellä kp 1/36 ja YK2 eli siis menkat alkoivat :D Olen nyt onnellinen, että noinkin loppujen lopuksi inhimillinen kierto oli. Siis onhan 36pv aika paljon, mutta kun pelkäsin jotain 60+ päivän kiertoa. On siis jonkinlainen hormonitoiminta olemassa omasta takaa. Kovalla tsempillä vaan mennään nyt ensi kiertoon :D

Tää on muuten niin mun tuuria! Olin sopinut kaverini kanssa, että mennään perjantaina uimahalliin saunomaan, uimaan ja nautiskelemaan. Nyt sitten pelkään, että kun huomenna on kp 2 niin hanat on niin auki, ettei uimisesta tule mitään :/ Käyn kyllä aamupäivällä, että jospa nämä vuodot pysyisi vielä niin aisoissa, että selviäis alapääpesulla ennen altaaseen menoa ja muutamalla välipesulla pesutiloissa... En ole mitään tamppooneita, koskaan käyttänyt. Kokeillut oon, mut koen jotenkin vaikeeksi ja epämukavaksi :/

Pitää syödä, koska menen nuorteniltaan kirkolle puolikuudeksi :wave:

Metsätähtönen, meidän tyttö ei siis ollut yllätys vaan suunniteltu ja hartaasti toivottu, niin köyhiä opiskelijoita kun oltiinkin... Ja just kun olen leivän syrjään päässyt niin haikailen taas pois töistä ja kituuttamaan kotihoidontuille, olen nimittäin päättänyt että pikkukakkonen saa olla kotona ainakin 2-vuotiaaksi, sit voisin ehkä mennä osa-aikatöihin... ja sit yrittää ylipuhua miehen kolmanteen... Kyllä kannatti yhteiskunnan maksaa tämänkin tytön koulutus :D

Voi kuinka tänne satelee uusia..tervetuloa kaikille!! Olo samanlainen vieläkin: ei maistu kahvi kun aamuisin,täytyy syödä parin tunnin välein jotain pientä ja pari kertaa päivässä jotain tukevampaa,rinnat arat (isäntä kun haluais niitä puristella ja saa kiukkuiset vastalauseet)ja mahassa möyrii :) Ensi viikon torstaita odotan,että mitähän ne mahtaa neuvolassa tehdä kun aikaa varattu yli tunti. Noh,siitäpä sen näkee. Ainiin,lisäksi on tullut väsymystä,iltapäivällä klo 14jälkeen alkaa silmissä tuntua raskaalta että tekis mieli mennä nukkumaan mutta ei kuitenkaan kehtaa maata kun ei uni tule kuitenkaan ja tuo pieni neiti pitää huolen ettei liikaa maata. Normaalia tämä on mutta miten sitä jaksais töissä käydä jos silmät ei pysy auki. tai no töissähän pitää olla skarppina et varmaan väsymys häviää. Toisaalta, mikäs tässä kotona on olla :) Hyvää viikonloppua :)

Huomenta!

Waaka, mua alko niin naurattamaan tuo tempaus :D No sittenhän sulla voi tarkoittaa vaikka mitä nuo! Paljon mukavampaa ilman pillereitä lähteä yrittämään, kun ei olis noita pillerihuijaustemppuja. Joten sullahan on hyvin sitten, voi olla vaikka sitä itseään :heart:

Tervetuloa Nelli :flower:

Sokeripala, en siis ole ymmärtänytkään että olisi teillä ollut yllätys tmv. Puhuin ihan yleisluontoisesti, että joku mainitsi tuolla miksi olettetaan heti opiskelijoilla olevan yllätys (joku taisi puhua tuolla neuvolakokemuksesta) kun se voi olla opiskelijoilla ihan samalla suunnitteltu tai yllätys samalla tavalla kuin työssäkäyvistäkin. KUn kumpaakin ryhmää nimenomaan suurin osa varmasti on, niin siksi joukkoon mahtuu sekä että tapauksia. Ja ihmettlein siis sitä, että miksi yllätyslapsi on joidenkin mielestä muka ns. huonompi ja niitä on ennemminkin opiskelijoilla kuin muilla B) Tätä en siis ymmärrä, että miksi näin yleisesti ajatellaan, varsinkin vanhempien naisten keskuudessa. Ainakin mulla on parilla työssäkäyvällä kaverilal tullut ylläri ja oikein iloinen sellainen :heart:

Se ois perjantai ja iltapäivällä viikon vika työkeikka, huhhuh. Mukavaa perjantaita! :flower:

P.S. Onnea vkln testauksiin ja miten Päpsyllä menee? :heart:

Huomenta kaikille tasapuolisesti! Ja tervetuloa uusille :flower:

Mä testasin tänä aamuna negan :'( ei tule enää edes sitä haamun haamun haamua. Menkkoja siis odotan alkavaksi. Alkais nyt pian niin ei kierto venyis taas tonne 40 kieppeille. :kieh:

Miten sinä Metsätahtönen jaksat odottaa yrityksen aloittamista? Mä kun oon sellanen hätähousu, että en jaksa odottaa edes yhtä kiertoa loppuun :ashamed: Meinaan, että mun pitäis olla ilonen, että meillä asia kuitenkin jo tällä mallilla.

Mukavaa perjantaita kaikille ja ++++++++++ :whistle: !!!

Moikka kaikki!

päpsy :hug: Oisko kemiallinen ollut kyseessä? Tsemppiä paljon.

Mä mietin samaa et miten Metsis jaksaa odotella huhtikuulle kun me muut ollaan jo ihan vauvakuumeesta sekaisin ja mulla on ongelmia odottaa marraskuuhun :D

Ajattelin tulla toivottelemaan hyviä viikonloppuja, lähden viikoks reissuun niin en ehdi käydä, toivottavasti kun tuun takas täällä odottaa hyvät uutiset! :) Ja jeee, enää kaks viikkoa niin saadaan jo harrastaa seksiä! Puolet ajasta jo kulunut!! Vuodan kyllä vieläkin verta ja sain nyt lääkäriltä antibiootit ja vaikka mitkä verenhyydyttämislääkkeet. :( Ollut tää mun paraneminen siitä operaatiosta vähän hidasta. Mutta, ei auta murehtia, ehtii se parantua tässä parissa viikossa.
Nyt pakkaamaan! :)

Heippa! :wave:

Listaa päivitetty :) Tervetuloa uudet! :flower:

Kierroista/pillereiden lopetuksesta: Tässä on kolmen vuoden yrityksen aikana tullut nämä asiat aikalailla tutuiksi.. Eli voisin hieman faktoja käsitellä, kun monella on asiat mielessä:

- Pillereiden aikana ei ole menkkoja, vaan tyhjennysvuoto. Eli kierto EI ole pillereiden aikana 28pv, kiertoa ei silloin ole.. Normaalikierto on se mikä oli ennen pillereitä ja pillerit voivat sen laittaa sekaisin
- Pillereiden jälkeen noin puolella kierto on aluksi hieman outo (lyhyt tai pitkä, vuodot erilaisia)
- Jos kierto menee yli 50 päivän, on syytä ottaa yhteyttä lääkäriin. 40pv kierto on pillereiden jälkeen jopa normaali, koska hormoonien poistuminen on vielä käynnissä
- Jos käyttää lääkettä nimeltä Terolut (auttaa tasoittamaan kiertoa, EI edesauta raskautta), niin se monesti estää ovulaation, joten ovulaation tapahtuminen on kp 18 jälkeen melko epätodennäköistä (jos siis aloittaa terot kp 15)
- Jos on jotain ongelmia raskaaksi tulemisessa/pitkissä kierroissa niin ainakin meillä päin lääkärit suosittelee odottamaan n.3-4 kuukautta ennen kuin hakeutuu tutkimuksiin/terot aloitetaan. Ovulaatiota on sinänsä turha tikuttaa, jos näyttää siltä että kierto menee pitkäksi. Tuhlaa vain testejä. Mielummin pupuilee joka toinen tai kolmas päivä, varmuuden vuoksi ;)

Jos joku asia mietityttää, niin mie voin kyllä vastailla :) Valitettavan tuttu juttu, itsellä kierrot ovat olleet pahimmillaan 120pv (muistaakseni) ja loppui lapsettomuushoitoon, eli olisi vielä jatkunut..

Päpsy :hug:

Möhköfanttis ja Lily-Jane kiitos myötäelämisestä.

Nyt vaan toivon, että ne menkat alkais :kieh: en kestä, jos kierto taas 40 tai yli :headwall:
Miehelle juttelin yks päivä vauvakuumeestani. Oltiin eka sovittu, että varsinainen yritys ehkä aloitettais vuodenvaihteessa. Nyt miehelle paljastui kuinka kova vauvakuume mulla oikeesti on ja hän alkoi lämmetä ajatukselle, että jätetään ehkäisy nyt jo kokonaan pois. Tämä rauhoitti mieltäni ja menkatkin tuntuu vaan mahdollisuudelta uuteen yritykseen :)

:flower: tervetuloa uudet.

Täällä kotona datailen, en pystyny aamulla nouseen sängystä muutako okselle.
Oli niin toivottoman oksettava olo, ja huonosti nukuttu yö! Pikkanen kiemurteli vieressä ja heitti aina tutin pinnasänkyjen välistä pinnasänkyyn (pinnasänky meidän sängyn vieressä ja pikkanen nukkuu pinnasängyn ja meidän sängyn välissä ja sitten olen minä ja sitten ukko.
Ja huono olo velloi yölläkin,niin että siihen heräsi. :kieh:
mies vei pojan hoitoon onneksi. Ja hakee sen töiden jälkeen.
Ei tarvi mulla olla koulussa,mikä on ihanaa. Meillä oli ennen 4 tuntia ja nyt on pidennetty että 8-14.00 (kun eräs opettaja palasi sairaslomiltansa).
joteski surettaa ku niin pieneä hoidossa,mutta tavallaan ei. :heart:

oon myös miettiny että jos olen raskaana,tai tulen raskaaksi lopetan koulun.
Olen kotihoidontuella jonkin aikaa että vauva syntyy vai miten sitä nyt saakaan
Ja oon muksujen kans kotona niin että kun vauva on sen 2w niin molemmat menee hoitoon.
poikahan on silloin jo melkein 4w. :LOL: nää o taas näitä mun suunnitelmia, ompa siistejä ku ei ees koko vauvasta tietoa.. noh toivossa on hyvä elää!

Rinnat on olleet toivottoman kipeät ja pallomaisen oloiset.
ja mikä inhottavaa NÄNNEJÄ kutittaa IHAN sikana!! yölläki ukko ähisi kun kauhea kynsimisen ääni kuulu, meikä hinkuttaa omia tissejä hiusharjalla. (olen kesties seko?!) se vaan tuntu niin hemmetin hyvältä,ja oli paljo parempi vaihtoehto ku kynnet jotka ois raapinu ne verille.

v15 päivä lähenee. En nyt tiiä oonko käsittäny sitten ihan totaalisen oikein, mutta..
edelliset menkat alko 15pv syyskuuta. (NE alko 2vk myöhässä,ja tein sillon testin johon tuli selkeä haamu plussa. Vuoto oli tosi kivulias ja semmosia repaleisia verilönttejä tuli paljon, ja tämmöstä huonoa oloa oli just samanlailla ja mahaa nipisteli. (oisinko vaikka ollukki oikeesti raskaana sillon, ja se ois sitte menny kesten tai jotn)
Ja viikko siitä kun menkat olivat LOPPuneet tuli se limaverivuoto jota epäilen kiinnittymiseksi koska ei mulla oo koskaan ollu tollasta menkkojen jälkeen. (en oikein kuiteskaa oo perillä että millo mulla on oikeen ovis, mutta käsittääkseni se on ollu näinä päivinä koska viime kuussa testasin ja oli 5 pv selkeä plussa ovistestissä.) mitään erityisempiä limavanavuotoja ei oo ollu mitkä viittais ovikseen. en sitte tiiä!!! hitto mun elimistö on sekasin kuin seinäkello.

siitä limalöllöstä seurasi:
Siitä ei menny kauaa ku alko oksetus. Ja oksetuksen jälkeen seurasi mahan nipistykset ja pääkipu. Nyt taas nipistykset on jääny vähemmälle ja rinnat ovat olleet arat.
Aina ennen menkkojen alkua ne on ollu 1-2 päivää kipeät. Tai siis niin kipeät että koko ajan melkein sattuu.
Ja eilen koulussa, tuli sellanen tosi tosi kuumottava olo!! siis ihan ku ois kuumetta ollu. posket helotti punasena ja roppa oli kuuma. se meni sitten illan saatossa ohi.
ja mulla haluttaa ihan koko ajan jotain suolasta.
Millon notkun jääkaapilla syöden kinkkumakkaraa,sipsejä,meetwurstia,juustoa,suolapähkinöitä ihan kaikkea.
TSIISUS!!!! huoh..niin joo ja eilen aamulla nukahdin koulussa odotusaulan penkille :S

tänä viikonloppuna on onneksi rentoutumis viikonloppu! lähden äitini luokse rovainemelle.
On se niin kivaa istua valmiiseen ruokapöytään,nukkua silitetyissä petivaatteissa ja olla passattavana. aaah.. :D ja muutenkin puhua akkojen hommia aamusta iltaan parin olut tölkillisen ääressä. ( älkää nyt kauhistuko että jos oon raskaana ja juon 2 tölkkiä olutta) :whistle: enempää en saa tai siis en pysty juomaan kun mahani ei ole koskaan liiemin alkoholia kestänyt. mikä on aina ollut mielestäni erittäin hyvä juttu!

mutta.. hauskaa viikonloppua kaikille! :hug:

ei vitsit waaka, kyllä nyt NIIIIIIIIN kuulostais että olisit raskaana!!!!!!! :D ihanaa, olispa asia näin...

Itse testasin aamulla aamupissasta negan :'( ...vaikka olinkin asennoitunut siihen, niin kyllä se silti pisti mielen matalaksi. ehkä sitä jotain toive-elättelyä pitää yllä, kun edelleen nuo alavatsakivut ovat päällä (nyt jo melki 2 vkoa). mutta ainakin nyt tietää, että voi rauhassa juhlia huomenna tyttöjen iltaa... ;) vaikka eihän tuo testi kai vielä ihan luotettava oo, ku kp:t on vasta 22/28-31, mutta eipä siinä nyt ollu haamun haamua, joten kyllä mä sitä taidan uskoa.

viikonloppuja kaikille!!! ++++++++++++++ :whistle: :D

Yhteistyössä