Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Meillä oli vähemmän romanttista eilen illalla kun isäntä ilmoitti että syksyn parhaaseen metsästysaikaan ei vauvoja tule :headwall: :attn: :kieh: . Mun suunnitelmat meni myttyyn kun mulle paras aika jokatavalla olisi juuri tuo. Eli ensi kierto miehelle vielä käy mut jos ei tärppää niin sitten kuulemma siirretään hanketta joitakin kuukausia. Taustaa: isäntä intohimoinen karhun-/hirvenmetsästäjä ja jos lapsi syntyisi elokuunloppu-lokakuu niin hän ei pääsisi rakkaan harrastuksensa pariin :kieh: :kieh: :kieh: ärsyttävää. Eli kaikki peliin ens kierrossa eli ovulaatio on tuossa marraskuun alkupäivinä ja jos tärppäisi niin lapsi syntyisi heinäkuun lopussa.

Onnea Anzzu ja Haavelilija! :flower: :flower: :heart: :heart:

Oi onnea paljon Anzzulle ja Haaveilijalle! Paljon tarrasukkia pikkuisille matkaan! :heart: :flower: :flower:

omaa napaa lyhyesti: Kp 16/ 28 ja jännityksellä odotan ensiviikkoa....Hui..Ajoitus meni meillä tässä tokassa yrityskerrassa ihan nappiin, joten kai ihan hyvät mahdollisuudet olisikin raskauteen.. :heart:

Heippa kaikille!

Ensiksi: SUUREN SUURET ONNITTELUT plussanneille! :flower:
Perässä tullaan vielä joskus! :)

Möhkis jälleen kerran lykkäämme yrityksen aloitusta ensi kuuhun, mutta se lienee nyt sitten viimeinen lykkäys. Nyt vaan on sellainen olo, että liikaa kaikkea menossa tässä kuussakin vielä, mutta ensi kuussa helpottaa, joten päätettiin jättää yritys vielä siis marraskuuhun. Kun kuitenkin yrityksen aloitettua tulee stressattua hirveesti siitäkin asiasta, vaikka aluksi tjottailla aijotaankin, niin annetaan nyt miehen töistä ja muista johtuvien stressin aiheiden hieman laantua.. lisäksi itselläni on pieni pakkomielle.. nimittäin paras ystäväni on nyt yrittänyt toista lastaan kolmen kuukauden ajan, eikä ole vielä tärpännyt. Heidän esikoisensa on meidän esikoista reilut 3kk vanhempi ja koen heidän omaavan "oikeuden" raskautua ensin. Kuulostaa varmaan hölmöltä, enkä nyt osaa oikein selittää... mutta siis tavallaan pelkään, että jos raskaudunkin ennen heitä, ystäväni masentuu... koska on jo nyt kovin masentunut, kun ei ole heti tärpännyt... ymmärrättehän mitä tarkoitan? Tietenkään tätä emme aio pitää lykkäyksen syynä enää ensi kuussa, voihan olla ettei meillekään heti käy tärppi... mutta jännät fiilikset kuitenkin asiasta, kun kovasti myötäelän ystäväni tunteiden mukana ja olen ollut pettynyt, kun ei ole raskaaksi vielä tullut.

Pojalla alkoi eilen nenä vuotamaan ja yöllä heräilikin tiheästi tukalaan oloonsa..:/ tuntuu paljon olevan flunssaa liikenteessä, itselläkin kurkku arka ja aamulla nenä hieman tukossa.

Meillä oli eilen miehen kanssa vuosipäivä :heart: meis toi kukkia... ihanaa! :) aiotaan viikonloppuna sitten juhlistaa, laitetaan yhdessä romanttinen illallinen. Ellei flunssa iske meihin kaikkiin ja muuta suunnitelmia...mur.

Hyi, kun ulkona on jo kylmä! Vaikka toisaalta se on kivaa, se on merkki siitä, että joulu lähestyy! :)

Moi kaikki! Onpas ihanan pirteä ilma tuolla ulkona:) Mulla on toiveet taas heränny, ehkä plussaankin tässä kuussa. Menkat ei oo alkanu vaikka olo oli vielä eilen sellanen, että alkaa hetkellä millä hyvänsä. Menkkakivut on poissa, pahoinvointi jatkuu voimakkaana ja mahassa nippailee aina kyykkimisen jälkeen. Testit on antanu haamuja jo kauan, siksi oli jo pelko persuuksissa, ku ei haamut oo vahvistunu. Nyt oon ollu testaamatta, huomenna testaan, sillon kp28/30-40. :)

Kylläpä tämä kaks+ pätkii mulla.

Aivan, olin vielä Päpsynkin unohtanut. Apua, täällähän on tosi ahkerasti tullut plussia ja muuta :heart: Tosi mukavaa ja mieltä lämmittävää, jotenkin kun olin jo mielessäni aatellut että kuinkahan hemmetin vaikeaa se raskautuminen yleisesit on. Niin kyllähän tämä oikein hyvältä vaikuttaa :heart:

Niin ja Päpsylle, että varmaan pääsee verikokeeseenki jossain vaiheessa jos pyytää? Oon ymmärtänyt, että noissa labrojen pissatesteissä käytetään aika saman tyylisiä kuin kotitesteissä?

R86, ite tykkään usein järjestellä miehelle tuollaisia romanttisia juttuja. Ja ylipäänsä, että pidän aika paljon tunnelmavalaistusta päällä = kynttilöitä ja muita. TYkkään ite kovasti. Nyt en oo viime aikoina päässyt yllättämään, paitsi jälkiruoalla, kun mies on aika usein paikan päällä juuri silloin. Mutta vaikka toinen on kotona, niin silti mielestäni vio laittaa kivan kattauksen ja tämmöstä. Vähän extraa, varsinki vklsin.

Ite oon nyt niin hermostunut noihin töihin, että oikein ärsyttää. Asiakkaat oikeesti sekoilee. Huoh. Ja sitä just pelkään, että joku kerta saan syyt niskoilleni siitä, että asiakas itse sekoilee. Noita on nimettäi naika vaikee näyttää toteen, jos asiakas sekoilee vaikkapa annetun ajan kanssa puhelimes. Tietysti sitten paikan päällä voin kalenterista todeta, että jahas..mutta kaikkea sitä. Eli jotneki nyt on hiiipunut semmonen työn mukavuus, vaikka aiemmin pidin ihan kun on asiakkaiden kans tekemistä. Mutta n yt alkaa jo ärsyttämään tämä homma, kun tuntuu siltä että kokee vääryyttä suorastaan B) Eli saa nähdä mihin asti viihdyn, nyt tuntuu jo vähän ärsyttävältä. Että ostetaan kärsivällisyyttä ja vähän vähemmän itseensä ottavaa luonnetta, tänks. Ja vääryyden kestävyyttä myös B)

Toivotaanpa PikkuVarpusellekin plussia, piti komentoida jo aiemmin että kyllä minä ainakin sinut muistin :D Unohdin vain mainita siitä. Erkalle samoin plussatsemppiä. Ymmärrän noista metsästysmiehistä jotain, kun suvussa on..ja jooo...se metsästys on tosiaan henki ja elämä sitten sillon metsäsyskautena. Mutta kullaki ristinsä! Toisaalta mulla esim. mies käy treeneissä välillä liianki innokaasti, välillä sit sitä ei huvita. Mutta siis isllon ku on intokausi päällä, niin saan kuulla aika paljon juttua noista :D Tosin se ei onneksi häiritse yritystä, sitten joskus joku päivä kun senkin aika tulee.

Jooh, menenpä tästä itseäni hemmottelemaan suihkuun. Oon niin kivoja uusia shampoita ja hiotoaineita ja kaikkea, että suihkussa käynti on tosiaankin nautinto. Oikeen kivat tuoksut on. Jännää, että mielestäni hiustuotteissa hajusteet ok ja eivät mitenkään vaikuta..meikeissä taas ei voi, koska jotenkin kasvot eivät kestä (Lumenesta turpoan täysin :D ) ja myöskin inhoan esimerkiksi haisevia pesupulvereita..siis pyykinpesuun. Voin mm. haistaa, millä pesuaineella kukanenkin pesee ne vaatteensa, jos on hajustamatonta. Että näin täällä :LOL: Eli jos vieruskaveri käyttää vaikka Omoa, niin saatan saada migreenikohtauksen :LOL: Ihan kamalaa, mutten voi mitään. Ne tuoksut ovat noissa niin voimakkaita. Nyt esimerkiksi tiedän paristakin naapurista, miläl he pyykkinsä pesevät B)

Että lähdenpä tästä suihkuun ja sitten vois keittää vaikka hermokahvit tuohon työhön. Tänään muuten tuli kummallinen ajatus mieleen, että teki mieli käydä tupakalla. En oo siis koskaan polttanut silleen, joskus nuorempana tuli baari-iltana poltettua pari. Mutta muuten en, joten todellakin erikoista. Mutta jotenkin niin ärsytti ja hermostutti, kun tiedän noiden mummojen sekoilevan =)

erka minä ostin eilen apteekista 14 euron maksavan clinic-merkkisen ovistestin. Siinä oli viisi kappaletta tikkuja. Tein eilen yhden ja haaleaa näytti. Mutta kun tein tänään oli vahva plussa! :) Nyt sitten peittoja heiluttelemaan ahkerasti muutaman päivän ajan, toivottavasti olisi onni matkassa. Minusta nuo tikut oli herkkiä ja tosi selviä.
Kannattaa myös kehoaan tarkkailla. Mulla on aina toispuoleista kipua jommalla kummalla puolella vatsaa ovulaation aikaan.

ONNEA MYÖS KAIKILLE PLUSSANNEILLE!! :heart:

Noniin. Jotain sentään täälläkin tapahtuu; taisi alkaa kuukautiset. Aika minimaalista vuotoa tulee, mutta sentään pari tippaa. Jos nämä nyt tästä alkais kunnolla ja loppuis niin pääsis taas yrittämään. :) Kierrosta tuli sitten 40 päivää, toivotaan että seuraava olis vähän lyhyempi..

Onnea haaveilija ja anzzu!!! :heart: Annatte plussillanne meille muillekin toivoa!! :D

ON: (Piti pysyä poissa koko keskustelufoorumilta, mutta täällä sitä taas ollaan...) kp 20/28-31 ja yk 2. edelleen alavatsakipuja, oviskipuja (?) kestänyt jo viikon...ja nyt kuvottaa ja vatsa sekaisin...kipeeksi tulossa? Kaikki muut oireet tuntuis täsmäävän myös raskauteen, mutta rinnat eivät oo kyllä yhtään kipeet, ja kiertokin toisaalta vasta siinä vaiheessa, ettei varmasti oireita voisi vielä edes huomatakaan... Mieli taitaa taas tälläkin kertaa tehdä tepposet! :/ Perjantaina täytyy kyllä kuitenkin testata, koska on vkl-menoo ja haluun tietää sitten asian oikeen laidan!! ens viikon aikana tädin pitäisi sit muutenkin tulla kylään, joten ei kai siinä sit paljoo häviä kuitenkaan... Jäädään nyt sit vaan odottelemaan, että iskeekö vatsaflunssa..!?

Heissan pitkästä aikaa.. Onnea plussanneet! :heart:

Päivitin listaa, toivottavasti on oikein?

Täällä ei mitään ihmeitä, kp oisko.. hmm.. no, en tiedä.. ovista odotellaan ensi viikolle, mutta ei uskoa plussaan ole. Nautinpa nyt sitten tän kuun pikkupikkujouluista urakalla.. B) Eli loppukuusta vasta näkee täällä, kun kierto on toivottavasti edelleen max. 36pv..

Anzzu1984 ja haaveilija77 paljon onnea plussista! :heart: Onpa täällä tosiaan onnekasta porukkaa kun koko ajan plussia satelee :)

Täällä kp26 ja ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Oiskohan ne muutaman päivän takaiset rintojen aristukset ja pienet vatsan ja alaselän juilinnat voineet olla ovisoireita, kun ne tuntui menneen ohi 3 päivässä. No jaa, en tiedä, mutta me jatketaan varmuuden vuoksi kuitenkin edelleen sillä joka toinen päivä-tyylillä siihen asti kunnes täti tulee :D Lauantaina vois ehkä tehdä testin, koska on tiedossa kaverin järjestämät pippalot, ja pitää varmistaa että uskaltaako sitä jotain juodakin...On muuten eka kerta yli 1,5 vuoteen kun pääsen jonnekin ulos ja eka kerta kun poika menee yökylään, vähän jo jännittää :)

Möhköfanttis Minulle voit päivittää tietoihin iäksi 32 ja yk 1 menossa. Periaatteessa tjottaillaan, mutta saa nähdä kuinka käy ;)

Onko muuten joku kokeillut raskaustestiä, joka kertoo myös raskausviikot? Näin eilen mainoksen sellaisesta. Mitenhän toimii ja on luotettava?

Erka, täällä on lykkäämisestä kokemusta (lykätty jo viime maaliskuusta asti..) joten ymmärrän harmistuksen! Mulla kuitenkin ihan oma syy (solumuutokset kohdunkaulalla), ja en edes osaa kuvitella kuinka harmittais jos mies haluaisi lykätä. Mutta vaikutat olevan suht ok asiaan, ja tietenkin ens ovikseen kunnon satsaukset, täältä paljon plussatsemppiä!!

R86, mikäs toi hedelmällisyystesti on? Tekis heti mieli mennä ostaa :D Pitääkin googlettaa.. Ovistestejä oon joskus käyttänyt kun meillä oli se pari kk yritystä vuoden alussa ja tosi käypiä olivat. Tuli varmuus siitä, että ainakin ovuloi. Nyt en usko että käytän ihan vielä kun aletaan yrittää, että stressittömällä linjalla mentäisiin marraskuusta tammikuuhun..

Onnea plussanneille :flower: On niin positiivista että niitä tulee tänne niin me jotka vielä odotellaan yrityksen alkua voidaan huokailla täällä että jonain päivänä, jonain päivänä.. :)

Kysymys, ja nyt liittyy taas muiden kommentteihin lasten teosta. Mulle pari todella rakasta sukulaista on kommentoinut perheasioita (ei olla kerrottu edes että aiotaan yritään mutta kai ne arvaa kun ollaan jo oltu naimisissa yli vuosi että jossain vaiheessa..) ja lasten saamista meille silleen että "nyt kun saat sun maisterin niin sitten kyllä kannattaa hankkia kokemusta, ettei hanki hienoa tutkintoa ja sitten jää vaan kotiin, pitää eka saada jalka ovenväliin jne" ja toinen jotain että "älkää nyt heti vielä hankkiko perhettä, ehtii sitä, kun oot valmis niin nauti siitä että meet töihin jne." Nää on mulle tosi rakkaita ihmisiä ja mua ärsyttää niin pahasti noi kommentit, tää on nimittäin mun ja miehen välinen päätös ainoastaan, ihan kun mun pitäisi kysyä lupa joltain?? Mun oma äiti onneks kärsii mummokuumeesta että on ainakin yks joka on innoissaan :D Mä oon ens vuoden alussa 25, en usko että mä kyselen enää lupia.. Mies vaan sanoo että älä välitä, mut mua vaan ärsyttää, pelkään että tää "vie multa ilon", että sen sijaan kun tulen raskaaksi että hypin ja pompin niin arastelen kertoa näille sukulaisille. Varmaan ovat silloin onnellisia, en epäile, mut mä vihaan tollaisia typeriä neuvoja, en ensinnäkään ole enää lapsi, oon naimisissa ja asun ulkomailla. Sori tää tilitys, mut sana kuulla noita juttuja vähän väliä, MYÖS kavereilta ja tekis mieli vaan karjua et tää on meidän päätös ja jotain mitä ME HALUTAAN. Sitä paitsi mun mielestä se on riittävää, että oon valmistunut koulusta. Vastaavia kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Lily-Jane:
Onnea haaveilija77!! :flower:

Piti vaan tulla vähän kukkuilemaan.. :) Vieläkin flunssan kourissa ja päätä särkee niin paljon, en haista mitään, en maista mitään.. ärsyttävää! Edes syöminen ei oo kivaa :snotty:
täällä toinen!! opiskelen ja koulussa on vaikia olla kun on niin tukkonen olo.
ruokakin maistuu räälle.. :hug: :'(

ni miten nuo kp hommat menee? En oikeen oo koskaan päässy perille niitten kans?

sen tiiän että kierto on 28 pv. ainaki pitäs. .

voiko ovulaatiossa olla muka huono olo yli viikon? Siis tää o jotain ihan kummallista..

käytiin tuossa kaupassa ja meidän 1v poitsu painaa jo 13,5kg (melko tanakka tenava)

nostin sen syliin ja köytin turvaistuimeen, samaten alko hirveä nykiminen ja vihlonta alavatsassa!!

ja mua ärsyttää NIIN suunnattomasti ku en muista oliko tämmösiä sillonku poikaa ootin. :ashamed:

tai sitten en oo raskaana, kummiski kuvitellu vaan.paitti tuo masun nippailu on inhottavaa
ja se etova olo.

koulussa oli pakko lähtiä keskenpäivän tänään pois ku niin oksetti. :$

:flower: onnea plussanneille!

:heart:ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE :heart:

Mulla edelleen mieletön flunssa ja kurkkukin jonkin verran kipeä:snotty: , töissä kuitenkin ihan normaalisti. Eilen kävin ostamassa raskaus vitamiineja ja täänää sit ensinmäiset otin. Oon vasta muutamana päivänä tikuttanut ovista, mut jotenkin nyt alkaa tuntumaan todella tylsältä puuhalta :ashamed: . Mul on vissiin muutenkin huono viikko menossa kun kaikki asiat tuntuu harmittavan. :'( Oon meinaa myös miettinyt sitä et mitäs sitten jos nyt näistä alkion siirroista mikään ei onnistu?? No pitäis varmaa yrittää ajatella positiivisemmin mut nyt on kaukana sellaiset ajatukset :ashamed:

No toivotaan että me kaikki loputkin plussataan joskus jossain vaiheessa :hug:

Mukavaa viikon jatkoa :flower:

Plussanneillepaljon onnea ja tarrasukkia! :flower:

Ja kiva kun on jo pino plussanneiden puolellakin! Toivottavasti monet jatkais kirjoittelua siellä, vaikka helppo varmaan ois siirtyä tuohon kesä/heinäkuisten pinoon, mut musta on kivempi kun samoihin ihmisiin ehtii edes jollain tasolla vähän tutustua, toisten kuulumisetkin kiinnostaa enemmän. Itse ainakin aion käydä vilkuilemassa vähän sielläkin, ajatuksella että jospa tuonne pääsisi...

Mulla kp 23/? ja yritän ottaa rauhallisesti ja valmistautua henkisesti siihen että voi mennä pitkäkin aika ettei menkat tule eikä raskaana olla, kroppa tarvitsee aikaa palautua hormoneista. Mut pohjimmmiltani olen kuitenkin toiveikas kun esikoinenkin tuli nopeasti. Sitä koettaa olla fiksu ja valmistautua odotukseen ettei pettyisi - ja sit kuitenkin toivoo ja pettyy... Voi vauvakuumeista ;)

erka: Mä liputan CleaBluen digitaalisen puolesta! Hintava on, mutta joka euron ja sentin arvoinen. Itsellä kävi niin, että testailin aluksi tässä kierrossa mammaksin liuskoilla, sain kp 13 vahvat viivat, mutta ne ei ollu ihan saman vahvuisia..Jotenkin oli sellanen epävarma olo, joten marssin apteekkiin hakee digitestin, ja heti pärähti se ovisplussa ruutuun. Ei tarvinnut arpoa, että onko tää nyt plussa vaiko ei. SUOSITTELEN, jos haluat olla aivan varma tuloksen suhteen. :wave:

Huomenna Kp 17/28..Odottavan aika on piiiiiiiiiiiitkä..

Lily-Jane, ette muuten oo ainoita jolla vastaavaa kokemusta että ympäristö kritisoi lapsentekoa. Kun kerrottiin esikoisesta niin jopa anoppini kysyi heti "onko hän suunniteltu vai yllätys?" - hän oli kyllä iloinen ja on pojantyttäreensä ihan lääpällään, mutta silti aika selvää viestiä antaa tuollaiset kysymykset. Kaveriltani joka myös sai esikoisensa opiskeluaikana oli kysytty samaa, ja olimme molemmat vähän loukkaantuneita: kun itselle vauva on hartaasti toivottu niin ei tunnu kivalta kun vihjataan että teidän tilanteessa lapsi varmaan on vahinko, eihän kukaan järkevä tuossa vaiheessa lasta suunnittele... Kälyni sai minut melkein itkun partaalle joskus rv 14 tienoilla kun hän alkoi kysellä ja päivitellä tulevien äitiysrahojeni pienuutta tyyliin "ettehän te millään selviä, hullujako olette" isomman kaveriporukan kuullen. Mutta loppujen lopuksi aika vähän nuo vaikuttivat ja nyt samat ihmiset ovat jo kyselleet eikö toista tulekaan :D Huomasivat kai että pärjätään me sittenkin.

Yhteistyössä