Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Moi kaikki!

Huh, olipas tullut paljon tekstiä! Tervetuloa uusille, meidän pinohan kasvaa, jee, more the merrier! :)

Nyt on kulunut vähän yli viikko sähkösilmukkaoperaatiosta, ja oli tosi runsaat menkat tän viikon alussa.. sitkun menkat loppui meni pari päivää ilman mitään pahempia vuotoja ja nyt sit alko verenvuoto taas ja flunssa päälle. Jee, olo on sit niin hehkeä.. Mut mikä lohduttaa, että tää on viimeinen kokonainen kuukautiskierto ennen kuin päästään yk 1:seen!!! Jihuu!

R86 Tosi ikävää, että sua on kiusattu.. Se jättää moniin tosi pahat haavat. Oliko se yläasteella? Jos yhtään lohduttaa niin mullekin tulee välillä ihan älyttömiä itkukohtauksia, joku asia harmittaa ja se laukaisee tosi pahan mielen, ja usein liittyy just itsetuntoasioihin, vaikka mulla niitä ei pitäisi olla. Toivottavasti on jo parempi mieli :hug:

Metsätähtönen, oi kunpa nää raskausjutut olisi perinnöllisiä :D Mun äidillä tärppäs ekasta ja tokasta kierrosta eikä kärsinyt edes pahoinvoinnista, kahvi vaan teki pahaa ja muuten tosi hyvä olo. Joten toivotaan että täällä tärppää yhtä nopeasti :) Tietty se sperman laatukin vaikuttaa.. mutta toivossa on hyvä elää :D Onneks tolla miehellä on aika terveelliset elämäntavat, ei polta, käy treenaamassa kolme kertaa viikossa ja syö hyvin joten ehkä se vaikuttaa? Vai kuinka paljon nää vaikuttaa sperman laatuun, tietääks joku?

Unikeiju :hug: ja onnea uuteen siirtoon. Onko se lempeämpi tapa siirtää luomukiertoon?

Mullakin oli 3-4 kk ihan sekavaa pillereiden lopetuksen jälkeen, joten kärsivällisyyttä sen kanssa kärvisteleville.. Haluan ihan vain hellästi varoittaa, että ei silloin kannata pitää toiveita kauhean korkealla, kierto on monella tosi usein pari ekaa kuukautta sekaisin. Mutta onhan niitäkin joilla tärppää ihan heti!

Ehkä mäkin alan nyt syömään foolihappoa jos se auttais.. :) 6 viikkoa aikaa marraskuun ovikseen :D

Tsemppiä kaikille tulevaan viikkoon!

T. Räkänokka jolla kasvaa kurkussa kaktus! :wave:

Moikka! Minä oon niin täpinöissäni etten tiedä miten päin olisin ja löysin vanhan (vanhentuneen) clear bluen ovistestin laatikon pohjalta ja pitihän sitä päästä kokeilemaan. Siellä oli useampi liuska jäljellä mut vanhenemisvuosi 2008 et sillee. Kyl se ihan toimi mut näytti ettei olis ovulaatiota ainakaan nyt. Oon vaan alkanu epäilemään et toimiikohan mun kroppa vielä kun tota ikää on kertynyt jo enemmän (oon siis tän ketjun vanhus ;) ). Vielä tarttis malttaa odotella ainakin kuukausi...

Tsemppiä kaikille! :wave: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Metsätähtönen, tsemppiä vaan ihan sikana yrityksen odotteluun, kyllä varmaan tuntuu aika pitkältä kun niin monilla täällä on jo yritys päällä. Mut sinänsä tosi järkevää että maltat ajatella opiskelujakin, mulla jäi aikanaan vika opiskeluvuosi esikoisen takia kesken ja ei siitä muuten haittaa ollut, mut nyt myöhemmin on välillä ajatellut että jos ois malttanut silloin valmistua ja tehdä sen puoli vuotta töitä ennen vauvaa niin olisin saanut olla pitempään kotona eikä olis tarvinnut laittaa tyttöä puolitoistavuotiaana hoitoon, mähän olen tällä hetkellä töissä ihan taloudellisesta pakosta enkä omasta halusta :/
Toisaalta ammatillisen kehittymisen kannalta tämä oli varmaan parempi kuin pitkä "kotiputki", enkä kyllä hetkeäkään voi oikeasti katua että aloitettiin silloin kun aloitettiin =)
Meillä on kyllä tarkoitus myös esikoinen "tehdä" opintojen keskelle, jos niin käy. Tarkoitukesna siis niin, että jäljelle jää harjoitteluita ja opinnäytetyö. Juurikaan koulussa istumista ei siis olisi enää, tietysti pitää aina huomioida, että esimerkiksi pahat sairastelut ym hidastavat opintojen etenemistä mutta kuitenkin. Mutta en siis haluaisi kamalasti tunneilla enää istua sen jälkeen, kun lapsi olisi. Ihan senkin takia aloitetaan yritys tuossa vaiheessa, kun minä en halua kovin vanhana saada esikoista mikäli luonto suo. Eli olisin valmistuessa, ilman äitiyslomia, ehkä 27 tai vajaa (vaihdelleen tietysti opintoje nkulusta) ja haluaisin kyllä vähän aiemmin aloittaa. Samoin miehellä on tuo kolmenkympin rajapyykki nyt ylitetty, niin haluaa myös lapsia ettei ihan vanhana ukkona kepin kanssa pitäis esikoisen kanssa leikkiä =) Kiitos tsempeistä, sitä kyllä tarttee mutta toisaalta mun mielestä on nyt ihan älyttömän nopeesti menny parit pillerilaatat. Ihan selkeesti se liittyy tähän, että täällä porukalla tapahtuu ja on mielenkiintosta seurattavaa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Lily-Jane:
Onneks tolla miehellä on aika terveelliset elämäntavat, ei polta, käy treenaamassa kolme kertaa viikossa ja syö hyvin joten ehkä se vaikuttaa? Vai kuinka paljon nää vaikuttaa sperman laatuun, tietääks joku?
Vaikuttaa ilmeisen paljonkin, varsinkin tupakointi ja liikunta. Tai ylipäänsä ettei hirveesti hautuis munat =) Eli jos mies esimerkiksi ammatikseen ajaa autoa, niin sitten kannattaa kiinnittää housuihin ja boksereihin ja taukoihin huomiota. Toisaalta ihan samalla tavalla varmasti myös toimistotyö vaikuttaa, mutta siinähän yleensä välillä käydään kahvilla ja muuta helpommin sekä vessassa..sekä asentoa voi vaihdella, joten nämäkin vaikuttaa lämpötiloihin ym. Toinen on se, että oon lukenut että ruokavalio tietysti vaikuttaa mutta myös vitamiinit jne. Meillä tuo mies nappailee niitäkin onneksi. Jotkut oli pari semmoista erityisesti, mitkä vaikutti..mutta en muista mitkä ne olivat...googlettamalla varmaan löytyis.

Toivotaan, että Lily-Janelle sähkösilmukkahoidot tehosivat =)

Tosiaan, joku mainitsi tuosta multivita plus-vitamiinispilleristä, niin siinä on tosiaan sitä a-vitamiinia..että jos yritys on käynnissä, niin kannattaa varmaan pikku hiljaa vaihtaa niihin raskausvitamiineihin. Niin ite ajattelin tehdä sitten, tai itseasiassa jo etukäteen kun ajattelin että tartten vähän lisäpaukkuja noita vitamiineja. Mitenkä, kumpi on parempi..ladyvita vai multi-tabsin raskausvitamiini? Hintasuhteiltaan tais ladyvita olla edullisempi, mutta onko joku verrannut sisältöjä? Mutta tässä yritystä lähemmäs odotellessa vedän itse noita multi-vitoja, kun ovat just mulle tarkotettukki
=)

Mulla ei oikeen ole sen kummempaa. Nyt tohinalla miehen kaa noita hääjuttuja tossa suunniteltiin ja näin. Kyllä niistä hyvät tulee ja toivon mukaan rennot juhlat! En halua mitään jäykkiä juhlia, eivät ole yhtään meidän tyylisiä.

Täälläkin yks räkänokka jolla ihan varmasti isokokoinen kaktus kurkussa. Huomen kuitenkin lähdettävä töihin, oli olo mikä tahansa.

Lily-Jane En oikeestaan tiedä näist siirroista sen enempää. Mutta nyt tikutan sitä ovista sit ilmotan klinikalle kun oon ovis plussan saanu ja sit taas alan laittaa kohdun suulle niit keltarauhaskapseleita.
Onnea vaan teillekin ensinmäiseen yritykseen :heart:

Mulla edellisen siirron epäonnistuttua tuli myös muutamana iltana ja parina aamuna kunnon itkukohtauksia. Onneks mies oli lohduttamassa ja sehän sitä uutta siirtoa sitten ehdottikin. Mies on ollut hyvänä tukena ja turvana :saint:

Onnea ja tsemppiä kaikille tulevaan viikkoon :wave:

oon alkanu tosissaan miettiä raskauden mahollisuutta.
rinnat on raskaammat ja omistuiset huomasin taas suihkussa.tuntuu ajoittain kuin niitä kihelmöis/polttelis välillä ihan vähän.

ja mun mahaa nipistelee päivä päivältä enempi ja enempi.Päätä särkee ja väsyttää.

JANOKIn tuntuu ettei se lakkaa koskaan.

huono olo menee ohi hetkeksi kun juon kylmää vettä.

hoh.

oispa tää totta :heart: no 15 pv sen näkee.

Hui, pariin päivään ei ole täälläkään päässyt käymään niin hirveästi tullut tekstiä lisää :)
Olimm eilisen päivän tuttavilla pihahommissa ja tämä päivä mennyt muutenvaan ihan ohi ja nyt vasta koneelle pääsin.

sokeripala : Ei ole menkoista kuulunut mitään vielä, tänään kyllä vähän vihlaisi mahaan. Mutta katsotaan nyt. Jos ei kuulu nii sit uus testi kiertoon ;)

Mut nyt tää lähtee nukkuu, alkaa olla aika väsy |O Huomenna on taas niin paljon tehtävää, etten tiiä miten pärjään huomisen päivän :D

Hei

Tein aamulla haalean plussa cittarin liuskatestiin :) mutta epäilen, että se oli roskishaamu, koska unohdin testin kun ei heti tullut toista viivaa.. pitää huomenna testata uudestaa apteekin omalla testillä :D Eli en vielä innostu :D

Alkuperäinen kirjoittaja Anzzu1984:
Hei

Tein aamulla haalean plussa cittarin liuskatestiin :) mutta epäilen, että se oli roskishaamu, koska unohdin testin kun ei heti tullut toista viivaa.. pitää huomenna testata uudestaa apteekin omalla testillä :D Eli en vielä innostu :D
Toivotaan parasta :heart:

Nuo testit on pahoja, kun kaveri teki vielä sellaisella Predictorilla (?), jossa testitulos luettavissa vielä 30 min testinteon jälkeen. Eli tosi pitkä aika tarkistaa se tulos vielä..tuossa ehtii oikeesti unohtaa jo tsiljoonaan kertaan ja alkaa vaikka siivoamaan ja muuta puuhastelemaan. Samoin ne lyhemmänki ajan, että jos on vaikkapa 10min luettavissa, niin sama se siinäkin. Jos siis just ois vielä tekemistä mukamas tai alkaa hermostusta lievittääkseen puuhailee :D

Fistik No kun siis asuin Lohjalla enne ja siel ei ollu melkee ikin niitä lääkärikäyntejä, ihem touhua. Mutta kun Lohjalle sain itteni kirjoille ni heti tuli kutsua. Mutta kuitenki en ikin oikeesti ollu kuullu eh.. :D No eii mua nyt sinäällä seurattu. Rakenneultrassa se vaan tosin alko kattoo 4D ja sain kuviaki.. ku jotkut joutuu maksaa siitä tosi paljo. :D
Ja seki että lopussa päivitykeen liikeiden takia ni jotkut olis passitanu kotii kun kuitenki liikku siellä, ni mulle sanottii et käynnistetään synnystys. Viikkoja oli tosin jo 40+2. Et en tiiä vaikuttiko siihen sitte epilepsia.

Plääh, tänään kp27 ja olin varma et täti tuli kun eile oksetti ja mahaa sattu nii paljon.
Mutta eiii.. tuleekohan pitkä kierto. :S Viimeks oli kp26!

Kahdet kuukautiset vielä ja sitten alkaa täällä yritys eli marraskuussa. :)
Pitää kevään viimeistä harjoittelupaikkaa miettiä niin, että voi siellä olla raskaanakin (esimerkiksi ei infektio-osastoja tai osastoja joissa sytostaattien kanssa läträtään). Naistentaudeille olisin mieluiten menossa, mutta saa nähdä saako sieltä paikkaa...
Millään ei malttais odottaa marraskuulle... :heart:

Täällä varattu ajat neuvolaan eli kun tuli 5-6testistä viivat ja menkatkin myöhässä ja oireet selvät.soitin neuvolaan että täällä ollaan raskaana! Hmm..kirjoittelenko tänne vai jonnekin muualle ketjulle? =) Pidän peukkuja kaikille!

Onnea haamuilijat ja muut oireilijat!! Ja haaveilija77 :flower:
Minulla siis e-pillerit jääneet pois tuossa jonkun aikaa sitten, ja olen odottanut oireita mahdollisesta omasta hormoonitoiminnasta. Ja nyt niitä on! Selviä vihlaisuja vasemmalla puolella alavatsassa ja rinnat pirun kipeät. Olen iloinen, nyt ainakin tietää että mahdollisuuksia raskaaksi tulemiseenkin on =)

Minäkin ilmoittaudun joukkoonne =) Olen 33v ja viime kuussa jätimme ehkäisyn pois, ihan sillä mielellä, että lapsi saa tulla jos on tullakseen! Olisi meille ensimmäinen (iik). Saa nähdä kuinka käy, itsestä tuntuu, että ei se ainakaan ihan heti tärppää, vaan saadaan odotella pitkään.

Kävin tänään ostelemassa apteekkista foolihappoa ja ladyvitaa (raskaana oleville) ja maitohappobakteereja. Eilen tilasin kotitesti.fi:stä ovistestejä ja raskaustestejä ja nyt vaan odottelen et koskas sitä vois yrityksen aloittaa. Yhdet kuukautiset vielä ja sitten ehkä jo :D . Kauhee houkutus olis aloittaa jo nyt kun ovulaatiuhetket lähenee tässä kierrossa...jos nyt yleensä vielä ovuloin tässä iässä...

Onnea Haaveilija77! :flower:

Minä vieläkin kuukautisia odottelen. Oon jo luopunut ajatuksesta, että olisinkin raskaana. Kuitenkin niin epätodennäköstä eikä testitkään mitään näytä. KP taitaa olla 39. :| Nyt on pari päivää ollut maha sen tuntunen, että täti on tulossa. Olisin siitäkin kyllä onnellinen. :)

Ärsyttävää kun oon menny sanomaan aika (liian) monelle ihmiselle, että lopetin pillerit ja nyt on sitten kaikki kyselemässä että jokos oot raskaana.. Kun tietäiskin varmasti edes sanoa että ei tai kyllä mutta kun en mä sitäkään voi ihan varmasti sanoa. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija77:
Täällä varattu ajat neuvolaan eli kun tuli 5-6testistä viivat ja menkatkin myöhässä ja oireet selvät.soitin neuvolaan että täällä ollaan raskaana! Hmm..kirjoittelenko tänne vai jonnekin muualle ketjulle? =) Pidän peukkuja kaikille!
kirjoitanhan minäkin täällä ja tervetuloa kesäkuisten pinoon jos haluja on ja kunhan meitä tulee lisää voin tehdä odotuksen puolelle syksyllä tai talvella 2009/2010 plussanneet

Onnea haaveilija77!! :flower:

Piti vaan tulla vähän kukkuilemaan.. :) Vieläkin flunssan kourissa ja päätä särkee niin paljon, en haista mitään, en maista mitään.. ärsyttävää! Edes syöminen ei oo kivaa :snotty:

R86
Iltaa :)

Oli pakko tulla kertomaan, että mulla ja miehellä oli aivan ihana ilta :D Halusin yllättää mieheni ja valmistin hänelle kynttiläillallisen, ensimmäistä kertaa elämässäni :D Tarjoilin patonkia yrttivoin kera, tuoretta salaattia, lehtipihviä tuon samaisen yrttivoin kera ja lohkoperunoita. Ruokajuomana keskitäyteläistä Sunrice -punaviiniä (Chile) ja jälkiruuaksi jäätelöannos, johon laitoin vaniljajäätelöä, mustikoita, masikoita, kinuskikastiketta, ruiskeksejä ja suklaanappeja :p Sitten vaan kynttilät palamaan ja hempeetä musaa taustalle :heart: Ette usko miten otettu mies oli :) Ja pieni hemmottelu olikin paikallaan viime viikonlopun jälkeen. Mies tuumasi, että ihana kynttiläillallinen viineineen ja sen päälle rakastelu teki hyvää;) Huoh:D

Kalliiksihan tuo tietenkin opiskelijalle tuli, mutta mulla kävi sellanen munkki, että löysin ostarin lattialta 15 euroa :eek: Siinä ne oli yhdessä mykkyrässä keskenään. Suurin löytämäni summa taitaa olla 20e ja joskus 18-vuotiaana löysin baarin vessasta 10e. Ootteko te koskaan löytäneet rahaa ja minkä verran? Isä löysi markka-aikana joskus 500mk.

Täällä on alkamassa nyt kp 35. En oikeen tiiä, mitä mun kroppa oikeen meinaa. Tänään oli päivällä tullu tippa housuun, sit illalla ei taas mitään edes paperiin ja nyt äsken (yöllä) oli taas pisara tullut. Eli tämmöstä ihmetipottelua. En kuitenkaan usko tämän vielä olevan kuukautiset, mutta jos ne sieltä alkais parin päivän sisään.

Noista testeistä: mä ajattelin kanssa tuolta kotitestistä tilata ovulaatiotestejä (liuskoja) heti kunhan menkat alkaa. En viitti ennen sitä, ettei ne turhaan tuolla kaapissa polttelis viikkokausia... Ajattelin tilata myös sen hedelmällisyystestin, joka mittaa follikkelia stimuloivan hormonin (FSH) määrää virtsassa. Se siis kertoo, olenko ylipäätään ikinä hedelmällinen. Oletteko muut koskaan kuulleet tai kokeilleet moista testiä? Mitä kokemuksia tai ajatuksia teillä on noista testeistä?

Menenpä kultani viereen nukkumaan, kuulumisiin :wave:

Heip.

Täälläkin taijetaan olla raskaana :) apteekin omaan testiin tuli myöskin haamu plussa ja mies näki sen myös.. en ois uskonu kyllä, mutta tulin kyllä viimeeksin heti ekasta yrityskerrasta raskaaksi..

Onnea muillekkin, te kaikki varmasti saatte vielä nyytit :)

Yhteistyössä