Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

R86
Heippa! Täällä viikonlopun viettoa aloittelen:) En tosin tee mitään ihmeellistä, varmaan vähän siivoilen ja teen oppimispäiväkirjaa ja yritän miehestäni nauttia:)

Mutta nytpä en tiiä, onko mulla menossa YK1 ja kp 38 vai YK2 ja kp 2. Mulla siis eilen alkoi menkat ja ne myös loppuivat eilen :eek: Iltapäivällä siis vuosin kuten kuukautisten aikana yleensäkin, mutta alkuillasta menkat loppuivat kuin seinään, eivätkä ole tulleet takaisin. Äsken kun kävin vessassa, niin paperiin jäi vaan keltasia limaklönttejä ja muutenkin on runsasta sitkeää valkkaria tullut. Ihan ihmehommaa. Onko teillä muilla, jotka olette pillerit lopettaneet, ollut samanlaista?

Sulla onkin Möhköfanttis paljon tietoa näistä asioista. Mikä merkitys muuten on tyhjennysvuodolla? Miksi on tyhjennysvuotoja, jos ei edes ole raskausmahdollisuutta? Niin ja miten raskautuminen ns. pillereiden läpi on mahdollista, jos ei ovuloi? Kiitti vastauksist:)

R86 Hmm... erikoinen tuo sun vuoto.. seuraile pari päivää ja testaile sitten vaikka? Joskus olen kuullut, että eka vuoto on ollut todella niukka tai joillain todella runsas, mutta katsele..

Ja onhan tuota tietoa kätilöopinnoista hieman saanut ja sit kun oma historia on mitä on.. tyhjennysvuoto vie kohdun limakalvon pois... Pillereiden tarkoitus on, kuten sanoitkin, estää ovulaatio. Ne voivat kuitenkin pettää jostain syystä, esim. joillain pitää ottaa tosi tarkasti ja yhden pillerin unohdus on joillekin jo iso.. Pillerit siis eivät estä kohdun limakalvoa kasvamasta, jonka vuoksi välivuoto tulee, jota kutsutaan tyhjennysvuodoksi. Jotkut pillerit myös vaikuttavat siten, että tekevät kohdunkaulan liman sellaiseksi ettei siittiöt pääse siitä lävitse.. Jos ei kohtu tyhjentyisi, niin mieti kun joka kuukausi sinne kasvaisi esim. 1-2 cm paksuinen kerrasto limaa/verta, ois aika ikävät oltavat muutaman kk päästä :D

Siinä hieman infoa näistä naisten erikoisuuksista.. B)

Päpsylle :hug:

Täällä ei edelleenkään ees haaleeta plussaa oviksesta. Pakko käydä viel illalla ostaa jonkun muun merkkinen testi jos vaikka onkin testissä vikaa (hyvähän se on testiä syyttää, kun ei pysty puolustautumaan :LOL: )

Tänää jo hätäpäissään soitin klinikalle ja sanoi että ota viikonloppu rauhallisesti ja palaile maanantaina asiaan jos ei vieläkään oo plussaa tullu.
Onneks huomenna niin paljon menoja ja ohjelmaa ettei varmaa ees kerkii ajattelee koko vauvakuumetta.

Tervetuloa uusille :flower:

Äsken kävin viemässä tytön ja pojan koululle yöleirille ja nyt pitäis nuorimmaisen kanssa keksii jotain kivaa tekemistä.

Aika erikoinen tuo R86 tialnne. Mut ota rauhallisesti ja testaile muutaman päivän päästä uudestaan. Tsemppiä ja voimia :heart:

Mukavaa viikonloppua ja plussa tuulia niille jotka niitä kaipaavat :wave:

Heippa! Mahtuisiko vielä yksi uusi kuumeilija mukaan.
Ikää on se 23v ja ihka ensimmäinen mussukka olisi nyt haaveissa.

Pilsut jätetty pois maanantaina ja eilen alkoi nyt sit vuoto. Kun nämä loppuu aletaankin jännäämään milloin tulee seuraavat, ennen pillereitä oma kierto on ollut tosi epäsäännöllinen (ikinä ei tienny koska alkaa vuotaa) joten katotaan miten nyt käy.

Foolihappo lisä on jo aloitettu ja tuota kamalan makuista greippi mehua yritän litkiä :D
Oikein rentouttavaa v.loppua kaikille!

Morjens! Ostin tänään greippimehuja varastoon. pitikö niiden juominen aloittaa sitten kun on eka kiertopäivä ja juoda ovulaatioon asti ja kuinka paljon?

Toivotan myös hyvää viikonloppua kaikille ja plussatuulia :heart: :D !

Tervetuloa ryöminkäinen!

Täällä alkoi tänään menkat eli nyt kp 1/28-? ja yk 2 alkakoon :) Mua ei oikeastaan harmita menkkojen alkaminen kun nyt tulikin normaali 28 päivän kierto (edellinen kun oli 50 päivää ja muutenkin ihan kummallinen välivuotoineen...). Toivottavasti kierrot nyt pysyiskin normaalina (ja tietysti parempi että ei tulis seuraavaksi ollenkaan :D). Enpähän ehtinyt testiä tuhlata ja voin huomenna lähteä turvallisin mielin vuoden ensimmäistä vapaa-iltaa viettämään B)

Taidankin nyt samantien tilata ne ovistestit ja koettaa tästä kierrosta bongata sen oviksen. Ja huomenna vois kauppareissulla ostaa sitä greippimehua :)

Hei!

Vieläkö joukkoon mahtuu?! Samassa elämäntilanteessa olevien juttuseura kelpaisi :)

Ikää siis ihan kohta 25 vee. Häitä juhlittiin viime kuussa ja nyt esikois vauva haaveet mielessä =) Pillerit lopetin vähän aikaa sitten ja ensimmäinen yrityskierto takana... Nyt siis kp 9/27-33 ja yk2, meniköhän nyt oikein nuo lyhentelyt :D

R86 Mulla oli myös pillereiden poisjätön jälkeen ihan ihmeellistä vuotoa. Viimeistä tyhjennysvuotoa ei tullut lainkaan, sit viikko sen jälkeen kun tyhjennysvuodon olis pitänyt alkaa, tuli parina päivänä pientä vuotoa (kesti muutaman tunnin kerrallaan). Nyt on melkein viikko tosta tiputteluvuodosta ja muutaman päivän ollut melkoisen paha olo, kuvottava. Lämpöä ollut ainakin viikon verran puolisen astetta aamulla ja päivällä, iltaa kohti laskenut. Ja sitten tänään aamulla tuli sitkeetä, vaaleeta limaa (ei ollut valkovuotoa). Ota tästä nyt selvää sitten että mikä on ja missä vaiheessa kierto on... Ja selvennykseksi, en ole raskaana... :(

Tervetuloa Ryöminkäinen ja Kultasiipi, aina joukkoon uusia mahtuu =)

En sit eilen illalla jaksanut lähtee enää apteekkiin ostaa testii, mut kohta ollaan kaupoille lähdössä niin samalla käyn sitten apteekissa.

Ei meinaa edelleenkään tuu plussaa, mut eihän sitä ees välttämättä tule tässä kierrossa :(
No sitten seuraavasta kierrosta toivotaan ovis plussaa :heart:

Aurinkoista päivän jatkoa :flower:

kiitos ryhmään pääsystä :)

Mitäs olette mieltä ku miulla on tuo paino tuolla normaalipainon yläpäässä, olisiko hyvä nyt ennen kun se plussa tulee yrittää terveellisellä ruokavaliolla ja lisä liikunnalla saada muutama kg pois ennen raskautta ? (vähän tyhmä kysymys mutta kuitenkin) :snotty:

Olisiko joku tosiaan osannut myös vastata tuohon erkan greippi mehu kysymykseen?

On muuten ihanaa kun on v.loppu saa rauhassa pestyä pyykkivuoren pois! :)

Ihana viikonloppua kaikille! :flower:

Ryöminkäinen ja kultasiipi tervetuloa myös minun puolestani vaikka itsekin ihan uunituore olen tässä ketjussa =) !
Tuosta painonpudotuksesta: mulla paino myös yläkantissa mutta ei oo edes "normaali-indeksissä" vaan aavistuksen yli sen. Olen yrittänyt pudottaa painoa mut ehkä puoli kiloa vaan lähtenyt ja nyt kun oon flunssassa niin tulee syötyä kaikkea namia joten tuo puoli kiloa tulee nopsaan takaisin. En tiedä tarviiko tuota painoa nyt sitten ruveta pudottamaan. Jos sulla ryöminkäinen on paino normaalirajoissa kuitenkin niin ei minusta ole mitään tarvetta painoa pudottaa. Kaiken lisäksi luin netistä noita hedelmällisyyteen liittyviä juttuja ja siellä sanottiin että laihduttaminen voi aikaansaada hormonihäiriöitä ja siten ovulaatio-ongelmia joten ei varmaan paljoa ainakaan kannata elintapoja äkkiseltään muuttaa jottei ole elimistölle liikaa liian nopeasti.
Niin ja kysyin vielä lapsen kanssa neuvolassa käydessäni omoasta painostani ja neuvolantäti oli sitä mieltä että ihan hyvä paino on!!

Tervetuloa uudet :)

Nopeasti vastaan:

Painosta: Jos painoa on liikaa (painoindeksi yli 25 eikä syynä ole suurentunut lihasmassa), painon pudottaminen VOI nopeuttaa raskautumista. Pudotusta riittää 5% (esim. 70kg:sta -3-4kg..).. Mutta yleensä ei lievällä ylipainolla ole vaikutusta, ellei ole PCO...

Greippimehu: Tällä on joidenkin tutkimuksien mukaan todettu olevan hieman vaikutusta kohdun limakalvon paksuuntumiseen, jonka avulla VOI hedelmöittynyt munasolu mahdollisesti tarttua paremmin kiinni. Tosin osa tutkimuksista tukee sitä, osa ei... Eli enemmän voi olla mielen rauhoittamiseen oleva kikka kuten myös kaikki "jalat ylhäällä" asennot yms.. :)

hyvää lauantai-iltaa.. :flower:

Tervetuloa uusille myös minun puolestani!

Kysymys kaikille edelliseen liittyen: oletteko tehneet /aikoneet tehdä jotain elämäntapamuutoksia vauvakuumeeseen liittyen? Itselläni isoimpia raskauden ja terveyden kannalta ongelmallisia tapoja on hillitön makeanhimo, kulutan irtokarkkien yms. muodossa varmaan kiloittain lisäaineita vuodessa, sokerin määrästä puhumattakaan. Tätä olen yrittänyt vähentää mutta tiukassa on... Kasviksia yritän myös lisätä ja vitamiini- ja omega -3- lisää syön säännöllisesti vaikka eihän noilla juuri tutkittua tehoa ole.

Toinen iso puute mun elämäntavoissa on että olen tosi epäliikunnallinen, kävelylenkkejä lähinnä saan harrastettua ja vaihtelevassa määrin kotijumppaa. Tuota jälkimmäistä olisi tarkoitus nyt lisätä, viime raskaudessa lopetin salilla käynnin ja jumpan jo keskiraskaudessa kun aiheutti supisteluja. Jos nyt aloittaisi "tehokuurin" niin ehkä ehtisi hieman parempaan yleiskuntoon mikä voisi estää vaivoja raskauden aikana... Onko muilla vastaavia hyviä aikomuksia?

Hyviä aikomuksia: Yritän kovasti saada vuorokausirytmini muutettua. Se on ihan itsestäni kiinni mutta kun on paha tapa mennä pikkutunneilla nukkumaan. Syy tuohon on se että mulla tposiaan on nuo reilu 1,5v ja 3v joiden kanssa peuhaan päivät pitkät ja kun lopulta saan heidät nukkumaan, alkaa oma aikani enkä malta mennä nukkumaan ja usein on vielä kotihommia rästissä.
Kasvisten syöntiä olen yrittänyt lisätä ja vitamiineja purkista ja sitä foolihaapoa ja kohta greippimehua. PAinoakin yritin saada alaspäin mutta taisin luovuttaa kun en nälkää viitsi nähdä ja energiaa tarvitaan noiden pienten ipanoiden kanssa.
Mulla myös mieletön makean himo mutta myös suolaisen himo(sipsit).

Hyviä aikomuksia: Lisätä liikuntaa, ottaa kotona pyörinyt litteä vatsa &vahva selkä jumppa dvd käyttöön. Heti kun jostain ilmaantuu ylimääräistä rahaa olisi tarkoitus vielä aloitella uudestaan vanha kuntosali harrastus.
Selän kanssa jo nyt välillä ongelmia niin jos noita tukilihaksia ehtisi vahvistaa ennen masua.

Lisäksi poden samaa ongelmaa sokeripalan kanssa että karkkia kuluu ja nyt uutena himona ovat olleet munkit! Molempien käyttöä olisi tarkoitus vähentää ja lisätä kasvisten määrää.

Kahvi ja alkoholi on jätetty pois jo kuukausia sitten.. rooibos teehen yritetään siirtyä. Tämä siksi että olen nyt juonu lähinnä vain luontaistuotekaupan yrtti yms, mauste teelaatuja ja niitä ei kai sitten raskaana ollessa saa enää juoda ?

Jos tuolla lisäliikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla muutama kilo ehtii tippua niin eipä haittaa :) Katsotaan miten nämä suunnitelmat onnistuvat, olen meinaan maailman mestari suunnittelemaan mutta toteutus onkin eri asia
:LOL:

Päpsy ja Lily-Jane, pakkohan seon :D Ei vaan on tässä tullut jo vuosi kuumeiltua, joten eiköhän se loppuaikakin mene. Ja jos ei mene, niin sitten jättää naimisiinmenon jälkeen ne pillerit (joulukuu). Mutta yritän tota huhtikuuta, miehelle kun sopis sen jälkeen ku ollaan naimisiin menty nii millon vaan..siis sen tähden tähtään tohon, kun saisin kuitenkin yhden lukukauden lisää opintoja ja nuo on vielä sellaisia oikeein istumaopintoja eli joo. Yrittäisin, että jäis erinäinen määrä vaan harjotteluita (meillä on kolmasosa opinnoista niitä) ja opari..mutta saapa nähdä. Ja Päpsy, kyllähän sulla varmaan siellä ainakin tapahtuu joten jospa seuraavasta sitten tärppää.

Mulla on ollut hyvinä aikomuksina mm. opettaa koiria :D Meillä on siis ainoa ongelma tuo pieni hyppiminen, eivät hypi kaikkia mutta joitaki (no en siis tietysti päästä ketään hyppimään asunnon ulkopuolella). Mutta tuo pitäisi saada kitkettyä pois ja sen saisi aika helposti, mutta kun ei ole apureita tässä kaupungissa. Tuohan vaatii siis semmoisen kunnon kuurin, että koko ajan joku ramppais ovesta..eli toistoja. Joten tuo on vähä ongelma, tosin ei se oo iso ongelma, mutta kuitenki. Tämä ei kyllä varsinaisesti liity mitenkään itse lapseen =)

Oon käsittäny, että raskaana ollessa useat yrttiteet ovat poissuljettuja. Eli kannattaa tuo asia tutkia, Ryöminkäinen. Ja tervetuloa :flower:

Tervetuloa myös muille uusille, olikin tullut niin monta tässä päivän aikana kun en ehtinyt käymään, että ihan yllätyin positiivisest :flower:

Ite oon nyt hieman järkyttynyt tuosta omakotitalon tulipalosta tuolla Naantalissa. Juuri nimettäin lehdessä luki, että 5 minuuttia ja koko talo on ihan liekeissä (kaikki materiaalit) kuumuuden takia kun tulipalo on siis alkanut. Eli ei tossa paljon ole aikaa, 2 minuuttia siitä ku vaikka kynttilä kaatuu sohvalle niin pitäis päästä ulos.

Jahas, pitää mennä tekemään tässä pannaria kesken sepustusten. Mukavaa sunnuntaita ja testionnea! Taisi olla monella testit.

En jaksa edes enää uskoa että tästä kierrosta sitä ovisplussaa ees tulis. Olen pois sulkenut koko mahdollisuuden eli toivotaan seuraavasta kierrosta sitten parempaa onnea.

Oon myös yrittänyt lisätä mahdollisimman paljon liikuntaa ja kasviksia, mut aina vaan ei jaksa. Nytkin viikon verran ollut flunssanen olo joten ei ole jaksanut lähtee lenkille. Ruoka ei oikeen ole maistunut kun ei se näin flunssasena ees maistu millekään :snotty:

Mä olin kans järkyttynyt tuosta Naantalin talopalosta. Vaatinut vielä niin monta nuorta uhriakin. Missäköhän on ollut kyseisen talon palovaroittimet? Aina niitä kaikkea sattuu ja tapahtuu.

Pitäisköhän ottaa ens kiertoon toi ikävän makuinen greippi mehu. Kait siihen makuunkin tottuis ku käyttäis vaan ahkerasti. =)

Mä taidan lähtee laittaa ruokaa kun tyttö ja isäntä tulevat kohta jäähallilta kotiin.

Aurinkoista ja viileetä sunnuntain jatkoa kaikille sekä plussatuulia ja testi onnea niitä kaipaaville. :flower:

Heippa pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille!! :wave:

Onnittelut plussanneille!! Täällä kyllä monen oireet kuulostaa siltä, että niitä plussanneita on kohta lisää! ;)

Olen ollut vähän pimennossa jonkin aikaa, keskittynyt työpaikkajuttuihin lähinnä. Haaveissa olisi löytää hyvä duuni ja pari varsin hyvää tarjousta on jo tullutkin..! Sitten taas kun niitä miettii, tulee mieleen, että pitäiskö tätä vauvaprojektia kenties vähän lykätä.. Mutta kun sitten kuitenkin tuntuu, että se perhe on se ensisijainen juttu! :heart: Niin kun olitte täällä pohtineetkin, ura on siihen verrattuna aika sivuseikka. Töitä ehtii tehdä loppuelämän, kun taas lapsille olisi kiva olla nuori äiti. =)

Mä kanssa lopetin nyt pillerit mutta kortsu on vielä käytössä. Niitä ekoja menkkoja tässä odottelen... Ihan kauheet menkkakivut oli muuten ovulaatioaikaan, nyt vasta huomasi miten pillerit on tähän asti poistanut nekin kokonaan. Kaksi päivää oli alavatsa ja selkä niiiiin kipee ja ihan karmea turvotus päällä. Huhhuh. :/

Onko muuten ollut puhetta, mistä päin Suomea tässä ketjussa kirjoitellaan?
Itse olen Espoosta.

Ihania syyspäiviä ollut! Koskahan sadaan lunta? :xmas:

Moika pitkästä aikaa ja tervetuloa kaikki uudet :wave: Minulla on mennyt aika uuden kodin järjestelyyn ja loppua ei näytä tulevan. Eilen saimme vihdoin oman makuuhuoneen käyttöön :D

Nyt on menossa kp 19 ja tänään muutamalla vessareissulla tullut vähän rusehtavaa tuhrua paperiin. Kerran oli muutama veriviiru valkovuodon seassa :/ Housuille ei onneksi ole valunut mitään. Jotain ihme välivuotoja siis täälläkin. Kesäkuussa oli viimeksi tällaista, mutta vähän myöhemmillä päivillä ja silloin kierto venyikin pitkäksi. En ala mitään :headwall: Ovulaatiovuotoa voisi ehkä olla, mutta ikinä ei aiemmin ole sellaista ollut. Jotain hormonihäikkää tietysti. Ennen kuin huomasin tuota vuotoa ni tunnin ajan oli outoa lievää paineen tunnetta alamahalla ja maha tuntui vähän sellaiselta kuin tuntuu ennen kuukautiskipujen alkua, vaikea selittää :ashamed: Mistään kiinnittymiskivusta ja vuodosta ei voi olla kyse kun ovulaatio olisi sitten ollut noin viikko sitten ja niin aikaisilla päivillä tapahtuva ovulaatio on minun kohdallani aika mahdotonta tai ennen kuulumatonta ainakin. Tuskin kuukautisetkaan vielä alkaa. Huoh, on tää naisena olo niin hankalaa. Ensi kierrossa ajattelin käydä juomaan sitä greippimehua kun ei ole nyt tämän kahden kuukauden aikana juurikaan ovislimoja näkynyt. Voisi tuota mehua sitten kokeilla.

Se piti vielä kysyä, että miten teidän muiden miehet suhtautuu tähän palstailuun? Meillä ei mies oikein tykkää kun menee aina jokin tovi koneen ääressä varsinkin kun viestiä kirjoittaa. Tykkäisi ennemmin siitä, että yhdessä netissä surffaillaan. Kysyy monesti, että mitä hän nyt tekee kun minulla menee ehkä puoli tuntia (tai pidempään) koneella. Voi elämä kun voi ison pojan käytös ärsyttää :kieh: . En todella selviä kaikkien viestien lukemisesta muutamassa minuutissa tai selviän siitä, mutta kun itse viestiä kirjoittaa niin aikaa menee. Nytkin ihan omiin höpinöihin vain :ashamed: Siis tämmöistä meillä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja waaka:
:flower: tervetuloa uudet.

Täällä kotona datailen, en pystyny aamulla nouseen sängystä muutako okselle.
Oli niin toivottoman oksettava olo, ja huonosti nukuttu yö! Pikkanen kiemurteli vieressä ja heitti aina tutin pinnasänkyjen välistä pinnasänkyyn (pinnasänky meidän sängyn vieressä ja pikkanen nukkuu pinnasängyn ja meidän sängyn välissä ja sitten olen minä ja sitten ukko.
Ja huono olo velloi yölläkin,niin että siihen heräsi. :kieh:
mies vei pojan hoitoon onneksi. Ja hakee sen töiden jälkeen.
Ei tarvi mulla olla koulussa,mikä on ihanaa. Meillä oli ennen 4 tuntia ja nyt on pidennetty että 8-14.00 (kun eräs opettaja palasi sairaslomiltansa).
joteski surettaa ku niin pieneä hoidossa,mutta tavallaan ei. :heart:

oon myös miettiny että jos olen raskaana,tai tulen raskaaksi lopetan koulun.
Olen kotihoidontuella jonkin aikaa että vauva syntyy vai miten sitä nyt saakaan
Ja oon muksujen kans kotona niin että kun vauva on sen 2w niin molemmat menee hoitoon.
poikahan on silloin jo melkein 4w. :LOL: nää o taas näitä mun suunnitelmia, ompa siistejä ku ei ees koko vauvasta tietoa.. noh toivossa on hyvä elää!

Rinnat on olleet toivottoman kipeät ja pallomaisen oloiset.
ja mikä inhottavaa NÄNNEJÄ kutittaa IHAN sikana!! yölläki ukko ähisi kun kauhea kynsimisen ääni kuulu, meikä hinkuttaa omia tissejä hiusharjalla. (olen kesties seko?!) se vaan tuntu niin hemmetin hyvältä,ja oli paljo parempi vaihtoehto ku kynnet jotka ois raapinu ne verille.

v15 päivä lähenee. En nyt tiiä oonko käsittäny sitten ihan totaalisen oikein, mutta..
edelliset menkat alko 15pv syyskuuta. (NE alko 2vk myöhässä,ja tein sillon testin johon tuli selkeä haamu plussa. Vuoto oli tosi kivulias ja semmosia repaleisia verilönttejä tuli paljon, ja tämmöstä huonoa oloa oli just samanlailla ja mahaa nipisteli. (oisinko vaikka ollukki oikeesti raskaana sillon, ja se ois sitte menny kesten tai jotn)
Ja viikko siitä kun menkat olivat LOPPuneet tuli se limaverivuoto jota epäilen kiinnittymiseksi koska ei mulla oo koskaan ollu tollasta menkkojen jälkeen. (en oikein kuiteskaa oo perillä että millo mulla on oikeen ovis, mutta käsittääkseni se on ollu näinä päivinä koska viime kuussa testasin ja oli 5 pv selkeä plussa ovistestissä.) mitään erityisempiä limavanavuotoja ei oo ollu mitkä viittais ovikseen. en sitte tiiä!!! hitto mun elimistö on sekasin kuin seinäkello.

siitä limalöllöstä seurasi:
Siitä ei menny kauaa ku alko oksetus. Ja oksetuksen jälkeen seurasi mahan nipistykset ja pääkipu. Nyt taas nipistykset on jääny vähemmälle ja rinnat ovat olleet arat.
Aina ennen menkkojen alkua ne on ollu 1-2 päivää kipeät. Tai siis niin kipeät että koko ajan melkein sattuu.
Ja eilen koulussa, tuli sellanen tosi tosi kuumottava olo!! siis ihan ku ois kuumetta ollu. posket helotti punasena ja roppa oli kuuma. se meni sitten illan saatossa ohi.
ja mulla haluttaa ihan koko ajan jotain suolasta.
Millon notkun jääkaapilla syöden kinkkumakkaraa,sipsejä,meetwurstia,juustoa,suolapähkinöitä ihan kaikkea.
TSIISUS!!!! huoh..niin joo ja eilen aamulla nukahdin koulussa odotusaulan penkille :S

tänä viikonloppuna on onneksi rentoutumis viikonloppu! lähden äitini luokse rovainemelle.
On se niin kivaa istua valmiiseen ruokapöytään,nukkua silitetyissä petivaatteissa ja olla passattavana. aaah.. :D ja muutenkin puhua akkojen hommia aamusta iltaan parin olut tölkillisen ääressä. ( älkää nyt kauhistuko että jos oon raskaana ja juon 2 tölkkiä olutta) :whistle: enempää en saa tai siis en pysty juomaan kun mahani ei ole koskaan liiemin alkoholia kestänyt. mikä on aina ollut mielestäni erittäin hyvä juttu!

mutta.. hauskaa viikonloppua kaikille! :hug:
olen vissiiin kauhealla kiirellä ton tekstin tänne kirjottanu ku kauheeta seko tekstiä ja virheitä.. :LOL: nolo.

joku kysyi mistä päin ollaan, Torniosta :wave:

hm.. etova olo on hieman helpotellut mutta eilen se oli taase illalla tosi voimakas.
Ja nälkäki o jatkuva. Ja mua niin pelottaa että ne menkat alakaa :whistle:

erityisesti lähin juttu mikä hämää tällähetkellä on se yks yö ku nännit kutisi ja kihelmöi julmetusti.

miten se kohdunsuu homma kokeillaan että onko auki vai kii? :ashamed:

:flower: ja uudet, ihanaa kun tulee lisää porukkaa! :D

Heippa kaikille! en oo ehtiny nyt viikonloppuna käydä kun on ollu vieraita. Mulla on nyt kp 16/28-40. Oon tikutellu ovista. Tänään ja eilen sain melkein yhtä tummat viivat (mutta ei ihan) kuin kontrolliviivan.. tiiä nyt sitte onko ovis ollu vai onko nyt vai tulossa.. prkle ku on hermoja raastavaa.. käytän noita cittarin ovistestejä...

Möhköfanttis: mä syön teroja, nyt olis pitäny alottaa kp 15 tuo viimeinen eli kolmas kuuri mut en alottanu vaan ajattelin aloittaa vasta sitte ku olen bongannu oviksen mut nyt kun en tiiä onko se ollu, onko nyt vai vasta tulossa niin osaatko neuvoa miten kannattais tehä???
ja sanokaa muutki mielipiteitä mitä teen...

Nopea visiitti taas :)

Mie oon Kuopiosta.. :) Täällä asunut aina..

Jonetta: suosittelisin että testaat vielä pari päivää ovista, jos ei viivat tummene niin aloita terot :) Testit eivät kuitenkaan ole täysin varmoja ja osassa sitä ei saa tehdä aamupissasta, oletko sen huomannut? :) toivottavasti r-testiin pärähtää plussa kuun lopussa :)

Sitruunapippuri: täällä ollaan Pirkanmaalta.
Adama: Meillä ei mies tykkää mun palstailusta ollenkaan ja tuhisee aina tyyliin:"ja taas roikutaan koneella"... :kieh: .

Nyt kun oon alkanut tarkkailemaan itteäni niin kauhee stressi päällä ja tuntuu et olis kokoajan kuukautiset alkamassa. Mulla oli joskus kauheet kuukautiskivut mutta lasten syntymän jälkeen ovat helpottaneet huomattavasti mut tässä kierrossa kun kuulostelen kokoajan mitä tapahtuu niin kokoajan jostain kolottaa :D . Ja oon jostain kummasta saanut päähäni etten enää ovuloi ollenkaan. Ajattelin tg8lata vielä lisää testejä että ensi kierrossa elämä on varmaan yhtä testien tekemistä kun sitä ovista yritän metsästää.

Ja vielä tähänkin ketjuun laitan saman kysymyksen eli onko teillä jollain diagnosoitu PCO? Jos on niin onko se vaikeuttanut raskautumista ja missä määrin? Miten sitä on hoidettu ja missä? Voiko apua saada ihan tavvilselta yksityisgyneltä vai täytyykö mennä lapsettomuusklinikalle tms.?

Yhteistyössä