Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Jonetta :hug: Mutta eihän ne kaikilla niin näytä, joillakin ei virtsatestit käsittääkseni näytä ollenkaan. Toki on varmasti harvinaisempaa. Että eihän se toivo ole menetetty ennen kuin menkat alkaa. Ehkä kannattais testata vasta tossa 29.pv, jolloin pääosin sulla ois sitten menkat myöhässä. Eikö se niin ollut, että vain kerran sulla oli tuo pitkä kierto..

 
mut saa myös laittaa listaan, ikää 27v ja ekaa lasta yritetään. Pillerit jätetty syyskuussa, kp 36 menossa.

Ei millään jaksaisi odottaa näitä ekojen menkkojen tuloa, alkaa mennä kohta hermot. Ja lisäksi pillereiden lopettamisen jälkeen on kyllä tullut muitakin oireita, musta on tullut kaamea akka ja mielialavaihtelut on ihan järkyttäviä. Ei kivaa ollenkaan, onneksi mies on työreissulla eikä tartte tällä viikolla kuunnella mun nalkutuksia. :flower:
 
Taidan ruveta tykkäämään tosta greippimehusta :p . Siinä on niin jännä maku että aluksi oli että :x mutta enää se ei oo ollenkaan niin pahaa :xmas: . Tänään kp3 ja innoissani olen kun odottelen et menkat on pian ohi ja päästään tositoimiin :D .
 
Jonetta :hug: Älä vielä heitä kirvesta kaivoon, jooko?

Möhkis, noh, pessimisti ei ehkä pety mut 1 % mahdollisuus on kuitenkin teoreettinen mahdollisuus, joten toivotaan toivotaan :) :) Mites, teillä on nyt hoidot suunnitteilla vai?

Täällä istutaan kirjastossa esseetä kirjoittamassa.. 3000 sanaa pitäisi saada kasaan (ei siis yhdessä päivässä) ja väsyttää ihan törkeesti, meni yö niin pepulleen ettei tosi.. Heräsin joskus klo 3 pissahätään enkä nukahtanut yli tuntiin.. Otin sit puolikkaan luontaistuote-unilääkkeen mut ei se mitään auttanu. Ennen seitsemää heräsin ja silmät on niin ristissä ettei tosi.

Mitäs muuta täällä on kirjoiteltu.. hmm.. Hassua muuten, ettei joillakin oo tullu pillereiden lopettamisen jälkeen vikaa tyhjennysvuotoa! Mulla se vuoto alko 3. taukopäivänä joten pillereiden lopetus ei siihen vaikuttanut mitenkään kun muutenkin oli se 7 päivän tauko. Ekat kierrot heitteli kyllä aika paljon, 34, 27 ja 42.. mut sit tasaanut ja nyt on 32 päivää aika vakio, heittelee max 2 päivää. Eiks 32 oo kuitenkin ihan normi? Nuorempana muistaakseni kierto oli vähän lyhyempi. Mutta tsemppiä menkkojen odottajille, välillä niinkin päin, yleensä niitä ei halua. :)

Mä tuun malttamattomammaks (mikä sana.. tavasinko edes oikein) vaan mitä edemmäs ajassa mennään, odotan niin et pääsen seuraavaan kiertoon. Sithän ne päivät vasta matelee kun alkaa piinailut.. No joo, nyt esseen pariin... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily-Jane:
Möhkis, noh, pessimisti ei ehkä pety mut 1 % mahdollisuus on kuitenkin teoreettinen mahdollisuus, joten toivotaan toivotaan :) :) Mites, teillä on nyt hoidot suunnitteilla vai?
On mahdollisuus juu... eli luomusti olisi odotettava tilastollisesti plussa kahteenkymmeneen vuoteen... jei, eli viimeistään neljäkymppisenä, tosin ottaen huomioon että 35v jälkeen mahdollisuus on surkea.. juuh.. olen todella huonolla asenteella tänään..

Tutkimukset alkaa vuodenvaihteessa näillä näkymin. Minussa on jo tiedossa PCO ja ovuloimattomuus sekä lääkkeille reagoimattomuus. Miestä ei ole ikinä tutkittu, eli sekin edessä...

 
Onnea pikkuvarpunen plussasta!! :flower:

Tervetuloa uusille!

Fistik, kiitos kun laitoit linkin siihen dokumenttiin. :) Oli iloinen yllätys kun mua jo ehti harmittaa etten sitä nähnyt.

Ryöminkäinen, on kyllä ihana kaupunki tää Porvoo. :) Ollaan viihdytty todella hyvin. Mie lukion oon porvoossa käynytkin mut virallisesti en oo ikinä asunu. Ja positiivista on et mieskin on kotiutunut tosi hyvin. Sanoi et ekaa kertaa tuntuu kuin olisi kotona. Kouvolasta muutettiin. Tiiätkö muuten mitään siitä et meinataanko milloin se porvoon synnäri lopettaa? Vai lopetetaanko ollenkaan? En haluis helsinkiin synnyttämään sit joskus. :/

Omaa napaa sen verran et nyt on kp 8. Ovista odotellessa siis. Aloitin ihan huvin vuoksi kokeilu mielessä greippimehun juomisen. :) Ei oo koskaan tullukkaan sitä aiemmin litkittyä niin ihan mielenkiintoista on. :D Ja turkasen pahaa. Mies tossa innolla oottaa kun ollaan sovittu et nyt aletaan tosissaan yrittää, joten "touhuviikko" olisi tiedossa oviksen tietämillä.

Ja normi arkea sen verran et tuli taas vuosia tässä täytettyä. Ja ens viikonloppuna olisi pojan 1v. synttäritkin. Mihin tää aika oikein katoaa? :D

Möhkis, Voisiko listaan päivittää mun kohalle niin että tjot pois ja pojan ikä 10/08, mun ikä 22v.?

PLUSSA TUULIA kaikille +++++!! Ja ovisplussia niille ketä sitä metsästää. :) Sais se haikara pesiytyä nyt oikein kunnolla tänne palstalle.
 
Heissan!

Täällä ihme kyllä ekat luomumenkat alkoi juuri silloin kun olisi pitänytkin! Olin ihan hämmästynyt kun ne tulikin kun olin varautunut odottamaan viikkoja...

Nyt sitten pitäisi päättää ensi viikon ovikseen mennessä että mennäänkö vielä kortsun kanssa vaiko ilman :xmas: Kun tavallaan sitä vauvaa tekisi jo kauheesti mieli, mutta fiksumpaa olisi mun opiskelujen kannalta antaa mennä vielä muutamalla kuukaudella eteenpäin. Eipä silti, eihän sitä nyt todellakaan tuskin ekasta kierrosta ole tärppäämässä mutta silti mietityttää. Tuo mun tyttö kun tuli jo oikeestaan heti kun alettiin "tjot"tailemaan. :)

Tytöllä iski ihmeellinen kuume, eilen nousi tunnissa yhtäkkiä 38 asti. Tänä aamuna samoin, kuumetta pukkaa. Mutta mitään muita flunssan oireita ei ole? Ainoastaan kuumetta. Kummallista.... onko jotain sellaista tautia nyt liikenteessä, tietääkö joku?

Vai greippimehua? Kai se on munkin sitte ostettava. :xmas:
 
niin siis kyllähän se tyhjennysvuoto tuli normaalisti liuskan lopetuksen jälkeen, tosin vähän laihanlaisesti, mutta tuli kyllä. Nyt siis odotan niitä luomumenkkoja, joita ei näy ja kuulu.

Itse tosiaan yleensä vielä vuodankin ovulaation jälkeen ja tunnen sen ovulaation, mutta sitäkään ei ole tullut. Ihan ihme kuukausi, ei mitään vuotoja, kipuja tai mitään. Ja tosiaan mielialavaihtelut on suuret, olen sanonut vähän liian suoraan parille ihmiselle arkojakin asioita :headwall:

Onko sitä mahdollista tulla raskaaksi jo ennen ekoja luomumenkkoja, ja kuinka pitkälle niitä sitten pitää odottaa ennenkuin voi käydä lekurissa? yli 40 päivää varmaan ainakin, mutta missä se normaalin raja sitten menee? Nyt siis kp 36, viikko sitten tehty raskaustesti oli siis negatiivinen, sen jälkeen en ole testannut.
 
Me ollaan neulainen samassa tilanteessa, itsellä taitaa kiertopäiviä olla tosin pari enemmän, mutta kuitenkin! Olen itse tullut kerran raskaaksi ennen ensimmäisiä luomuja, ihmettelen jos on taas käynyt niin, mutta tosiaan mahdollista on! Silloin taisin viellä plussata viikolla 4 + jotain vasta, ja kierto muutenkin oli ollut paljon pidempi, eli tuntui että odotin ikuisuuden! Odottaminen on jotenkin ihanaa, mutta toistaalta tahtoisi tietää!
Ei auta kuin odotella... jotain kropassa kuitenkin tapahtuu, joten ihan kokonaan ei ainakaan hormoonitoiminta ole jättänyt minua. Toivottavasti sinunkin "luomutoimintasi" lähtee hienosti käyntiin!
Onnea! Ja muillekkin!
Koska muuten tuon dokumentin toinen osa tulee? Minulla ei ole televisiota, mutta tietäisi sitä seuraavaa netistä sitten hakea.
 
Tänään lääkärissä käyty ja antibiootti kuurin antoi, mut ei sairaslomaa. No tän päivän oon kuitenkin kotona omalla ilmoituksella ja oisin voinu olla koko loppu viikon mut meen kuitenkin huomenna töihin.

Täällä menkkoja odotellaan edelleen. Viel en oo greippi mehuu ostanu mut kait sitäkin pitäis kokeilla.


Kiskii Se dokumentin toinen osa tulee torstaina. Kaiken kaikkiaan niitä jaksoja oli muistaakseni neljä.

Jonetta :hug: , kyllä se plussa vielä tulee :heart:

Aranel Toivottavasti eivät meinaa Porvoon synnäri lopettaa, meillä nuorimmainen on siellä syntyny ja haluisin viel yhen siel synnyttää, jos nyt raskaaksi tulen. Tykkäsin paikasta kun oli sen verran pieni ja ihan mukava henkilökunta. Aikaa siit on kuitenkin jo kuusi vuotta et on varmaa muuttunutkin jonkin verran.

Nyt tyttöä viemää talleille ratsastaa ja poneja hoitamaan...
 
Möhkis, ymmärrän kyl et turhauttaa tollainen tilanne, enkä mitenkään halunnut olla epärealistinen. Eli lääkkeille reagoimattomuus tarkoittaa siis, että edes clomeilla ym ei saada ovulaatiota? Onneks kuitenkin hedelmöityshoidot on aika tehokkaita nykypäivänä, jos se yhtää lohduttaa. Viimeistään sit IVF vaikka toivottavasti "niin pitkälle" ei tarvitse mennä. Toivotaan että miehessä on kaikki kunnossa, niin se olisi yks murhe vähemmän. Ja tietenkin saat olla millä asenteella tahansa, en edes osaa kuvitella kuinka se nyppii, että jengi plussaa yk 1:llä täällä ja toiset odottaa vuosikausia. Itse en edes tiedä miten reagoisin jos se tilanne tulee eteen. Joten kaikessa rauhassa mun mielestä saa välillä purnuttaa toisten naiiveille kommenteille :) (eli siis mun tällä kertaa heh)
 
^ Siis olen ollut exän kanssa 10kk lapsettomuushoidoissa (2 vuotta yritettiin lasta), joissa ensin oli clomit (ei toiminut ollenkaan) ja sitten pistoshormooneja, joita sai pistellä TODELLA isoja annoksia ennen kuin sai toimintaa.. eli olen kyllä sen hoitohelvetin jo kokenut :( Pelottaa vaan ihan sikana, että nykyinen mies ei lähde hoitoihin.. hänen mielestään voi kaksi kolmekin vuotta odottaa ennen sitä, ei ymmärrä että mulla huononee tilanne joka kuukausi. Ja kun ikää on vasta 21v niin ei ole kiva :(
 
möhköfanttis:

Saanko kysyä miten lääkärit on sitten suhtautuneet suhun, kun ikää kuitenkin on noin vähän? Onko sulla joku perussairaus minkä takia lapsen saanti on hankalaa? Anteeksi jos kyselen liian yksityisiä, mutta alkoi kiinnostamaan. Kun itsellä ei tuossa iässä kyllä pyörinyt lasten saanti mielessä ollenkaan, saati että olisin alkanut tutkituttamaan onko mussa vikaa siinä vai ei.
 
^ Aloitimme exän kanssa yrittämään lasta kun olin 18v. Hetihän minä ajattelin, että tulee onnistumaan ihan noin vaan.. 11/06 aloitimme ja 03/07 kävin omalla lääkärillä, joka heitti epäilyn PCOsta ja antoi terolut lääkityksen. 08/07 menimme yksityiselle hoitoon, jossa diagnoosi varmistettiin ja hoidot aloitettiin. Hoitoja tehtiin noin kolminkertaisilla annoksilla (normaalisti pistetään hormoonia päivässä 75-200IU noin viikon ajan, mulla annos oli välillä 500IU/pv kolmen viikon ajan). Kaikki hoidot epäonnistuivat, rahaa meni 5000euroa ja ero kaupan päälle. Ei tullut itsellekään mieleen, että voisi olla ongelmia :( Mutta 6% alle 25-v kärsii lapsettomuudesta, niin pitihän mun siihen prosenttiin osua.. :(
 
Möhköfanttis :hug:
Mä pelkäsin kans PCO:ta kun mulla on aina ollut epäsäännölliset ja pitkät kierrot, paitsi silloin kun söin Yasmineja. Niiden jälkeenhän mulle kävi just toi että tulin raskaaksi ennen ekoja luomumenkkoja ja plussasin kp 45, joskus kp 40 oli vielä negatesti. Silti mietin vähän vieläkin että oliko tuo vain joku onnenkantamoinen, kun menkat pysyi synnytyksen jälkeenkin pitkään poissa, on jotenkin epähedelmällinen olo... No, aika näyttää! Tuo tuntuu kyllä niin epäreilulta että hoidot vielä maksaakin niin paljon, kaiken muun lisäksi. Ja parisuhteelle varmaan ottaa koville. Toisaalta voi ajatella että jos suhde teillä kestää lapsen tekemisen niin sitten varmaan myös pikkulapsiarjenkin :)

Neulainen ja Kiskii, me ollaan sitten samassa veneessä, ja oliko meitä muitakin joilla ekat luomumenkat ei ota tullakseen? Mä olen ihan oikeasti nyt seonnut laskuista kun en ole varma oliko 13.9. päivä jolloin tyjhennysvuoto alkoi vai vasta päivä jolloin otin vikan pillerin ja vuoto alkoi sitten parin päivän päästä... Eli nyt voi olla kp 39 tai 37, ihan miten vaan. Eilen tein taas negatestin, mä testailen näköjään 3 päivän välein vaikka aina päätän et seuraava viikon päästä :ashamed:
 
Mulla tuli tyhjennysvuoto, nyt luomumenkkoja odotan. Voi kyllä jäädä tulemattakin! Mut jos pakko on niiden tulla niin toivottavasti tulee pian! Mulla vaan jatkuu tää menkkojen tapainen kipu, hassua.. Jos kierto ois sen 28 päivää, ni en ois puolessakaan välissä vielä.

Tiedän että greippimehu on raskautta yrittäessä hyväksi, mutta mitäs hyötyä siitä olikaan? Kun ei muista.. :ashamed: Itse juon appelsiinimehua foolihappojen takia, syön myös multitabsin raskausvitamiineja :p

Möhköfanttis :hug: En oikein osaa sanoa mitään asiaan, koska omakohtaista kokemusta ei ole. Uskon, että sua kuitenkin onnistaa! Oli tapa mikä tahansa. Tsemppiä ja onnea paljon sinulle!

Yk 1 kp 11/??
 
Möhköfanttis :hug:

Täällä alkoi tänään odotetut luomumenkat kierukan poistamisen jälkeen. Eli nyt voi merkitä listaan kp1 :) Tästä se laskeminen ja yrittäminen lähtee. Jotenkin tällä hetkellä tuntuu etten pysty ihan tjottailu-linjalla menemään vaan luulen, että keskivaiheilla kiertoa peitot heiluu todella aktiivisesti. Aivan maksimaalinen vauvakuume iski nyt :D
 
sitten tännekkin! :wave:
Olen 23v. kahden tyttären äiti (-06, -08) ja kolmas lapsi olisi haaveissa. Vauvakuumetta kestänyt turhautumiseen saakka. Mies onneksi vähän lupaillut, että ensvuoden alussa vauva saa tulla jos on tullakseen. Ja minä teen kaikkeni että tulee kans. :D

Möhköfanttis: Voimia ja jaksamista. Voin vain kuvitella miltä sinusta tuntuu. :(
 
EI tärpännyt tässä kuussa :( .Menkat alkoi heti aamusta. No ei kun yritystä jatkamaan. kp1/30 varsinaisia yk1 takana. Mietin pitäiskös kokeilla ovistestejä? Ei ole kokemusta niistä.Kyllä se hieman alitajunnassa pelottaa, jos nytkin menee vuosia ennen raskaaksi tuloa. Täytyy yrittää muistaa ajatella positiivisesti :).
 
Piti kans kommentoida, että onhan se silleen epäreilua että toisilla menee todella pitkään yrityksissä ja mahdollisissa hoidoissa sekä rahatukku kaupan päälle jos vertaa luomuun. Mutta toisaalta sitten onhan se summa aika pieni siihen lapseen verrattuna ja vielä verrattuna siihen lapsen aiheuttamiin kuluihin. Eikös se lapsi syö jotain omakotitalon verran? Jos nyt oikein muistan. Onhan noista laskelmia tehty, mikä on vähän hauskaa mutta toisaalta ihan hyvähän se on vähän valottaa sitäki touhua =) Minä toivon kaikille kyllä onnea tässä vauvarumbassa, sitä ei koskaan tiiä mitä eteen tulee.,

Tosiaan kun oli iästä puhetta, niin itelläkään ei ollut vielä kolmisen vuotta sitten vauvaintoja. Mutta tosiaan eikös tuo pco ja muut yleensä oireile jotenkin, eihän toki kaikilla, mutta niin että se ilmi monilla käy? Toki tilanteethan voi muuttua, mutta silti. Joten varmaan moni tietää tämän takia jo aiemmin, että on ainakin jonkin asteen ongelmia. On mulla sanonut jo pariki kaveria tuossa 20pin korvilla, että on tulevaisuudessa ongelmia lastenteon kanssa. On ollut siis epäsään. kierto+kivut ja käyneet sen tähden hakemassa sitten pillerit (vaikkei muuten tarvetta ois ollut edes)..joten noissa on sitten tutkittu vähän ultralla, tai millä tutkitaankaan. Ja onhan se hurjaa, että mulla yks samanikäinen (24) kaveri miettii tässä, että pitäiskö pakastaa omia munasoluja ja onko siitä mitään hyötyä sitten..kun hänellä ei ole lapset suunnitelmissa varmaan vuosikausiin ja on nyt jo noita isoja ongelmia. Mutta en tiiä ite, onko tosta hyötyä sitten..noh, anyway. Elämä ei tosiaan ole ihan reilua aina.

Hemuli ja Selina :hug:

Tervetuloa Neulanen ja Katty:flower:

Tuli mieleen, kun Möhkis puhui tuosta että saako miehen hoitoon mukaan jne. Niin mietin tota Saammeko vauvan-ohjelmasta, että miten ihmeessä ne on saanu ne äijät mukaan tollaseen puolikuumeiluohjelmaan :LOL: Meinaan en ikinä sais miestä telkkariin sepittämään vauvakuumeestaan tai muutenkaan mihinkään tuollaiseen ohjelmaan :D Enkä usko, että itekkää siihen suostuisin. On tossa varmaan etujakin, että saavat vaikka sit ilmaisia hoitoja ehkä tai tarkastuksia tai jotaki. Ainaki ne raskaustestit B) Sitten minusta tuntu vähän inhottavalta tilanteelta se raskausryhmätesti..onhan se sen verran privaattitilanne.

Me käytiin ostamassa tommonen Philipsin kirkasvalolaite, tehoja riittää nyt sitten se suositeltu 10 000 luksia. Ja on kyllä pirteä olo heti. Tossahan on muuten tosi tarkkaa se, että se laite on oikeassa kulmassa suurin piirtein ja se ettei ole liian kaukana tosta vehkeestä. Tuohon on oikeen läntätty siihen lamppuun piirrokset ja siinä on myös kellonaika aina millekin etäisyydelle, että on tehokasta. Olin tosiaan taas aamulla ihan kuolemanväsynyt, mutta nyt täysin virkeä. Kätevää. Toivottavasti viakutus jatkuu =) (Tuntuu melkeen liianki helpolta, että aamun lehteä lukiessa piristyis noin vain.)

Mulla muuten tämä syksyn pimeys taitaa vaikuttaa vauvakuumeeseenki silleen, että se ei ole nyt niin hirveä kuin esim kesällä. Nyt on ihan siedettävää eikä yhtään vaikeaa. Kesällä sitä mietti, että miten hemmetissä jaksaa odotella huhtikuuhun. Nyt se ei tunnu tempulta eikä miltään. Jännittävä tämä ihmisluonne, ei voi muuta sanoa. Nyt oikeestaan mietin vaan tollasia hintoja itseasiassa, että paljonkohan hyvät rattaat maksaa (laadukkaat) ja mitkä ois hyvät just meille, kun reissataan pohjoisessa ja pitäis autoon mahtua. Meidän tosiaan varmaanki pitää sit auto vaihtaa...ei mahduta tällä konkkaronkalla, jos rattaatki pitää rahdata. Toisaalta jos ostaa vaikka matkarattaat tonne pohjoiseen, niin sit selvittäis tällä autolla varmaankin. Ite en siis haluais vaihtaa vielä siihen farmariin. Mulla on nyt jotenkin toisinaan jopa periaatekysymys,että haluaisin ite ajella tolla vauhdikkaamman näkösella autolla. Plus joudutaan ehkä jopa vaihtamaan merkkiä, joten sekin vielä tuntuu pahalta ajatukselta. Oon siis erittäin kiintyny tuohon meidän merkkiin, kun itellä on tuota merkkiä vaan ollut omana (uudempana ja ihan vanhempana versiona). Että hyvä otsikko olikin tänään lehdessä, kun luki tyyliin auton ostamiseen vaikuttaa enemmän tunneseikat..no älä! :LOL:

Mites te muut jonkin-verran-reissaavat? Miten ootte tehneet? Mua kiinnostais just tuo matkaratashomma ja muut. Sitten on vaan se, että jos ne matkarattaat on ihan surkeet, niin menee hermot tällä naikkosella B) Tartten ehdottomasti pelit ja vehkeet, jotka toimii kunnolla ja aina.

Mulle on nyt selkeesti tullu tämmönen miehisempi vauvakuume :heart:

No mitäs kuuluu, muutenki ku vauvakuumerintamalla? Vai onko ne ajatukset siinä 24/7? On se hyvä tää palsta, varmaan nuo miehet pimahtais jos ei tällaisia olisi.

Jahas, se on niin että töihin on lähdettävä parit keikat heittämään. Mukavaa päivänjatkoa!

-Metsis
 
Huomenta!! Kirjoittelen vaan pikapikaa ku koulu kutsuu.. tänään siis 27/28-40. (40 tosiaan vain eka kierto pillereitten lopett.jälk.) ei tänne mitään uutta, vieläki harmittaa se eilinen nega tosi paljon kiitos kuitenki tsempistä.. mulla vaan sellane olo et ei se plussaks muutu.. Teen varmaan vasta ens viikon alussa uuden testin jos ei tätiä ennen sitä kuulu.. Mulla on loppumassa nyt viimeinen terokuuri, eli ei tuottanu ne tulosta
:'(
 
Sokeripala Juu näköjään aika samoissa päivissä ja tilanteessa! Onnea kovasti sinullekkin, kaikki on mahdollista! Enemmän toivotaan plussaa, mutta kierron asettuminen paikalleen olisi myös hienoa :) Ehkä itsekkin pitää testailla nyt viikonloppuna.. koitan kovasti olla aloittamatta sitä rumbaa, mutta tosiaan nyt päiviä alkaa olla jo niin paljon että joko plussaa tai luomuja alkaa ihan tosissaan toivomaan.

Unikeijulle kiitos ohjelmatiedoista!!

Syyskirpeää torstaita kaikille kuumeilun ylä ja alamäkeen!
 

Yhteistyössä