Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Vieläkö mahtuisin minäkin mukaan kuumeilemaan? Olen vm 83 ja teitä sivusta seurannu jo pidemmän aikaa. Usein olen ajatellut, että olispa kiva jutella teidän kanssa. Nyt sitten vihdoin sain jotain aikaiseksi. =) Kuten nimimerkki kertoo, suuri toive olisi saada ensimmäinen lapsi. Ehkäisy ollaan "unohdettu" noin neljä kuukautta sitten. Joka kuu olen tuntenut ihan selviä oireita, että olisi tärppi käynyt, mutta aina se täti on kuitenkin ilmoittanut itsestään.

Mukavaa viikonloppua!
=)
 
heippa kaikille! kp3/30 menossa. Tilasin kotitestiltä niitä ovulaatiotestejä, niitten pitäis tulla alkuviikosta. En ole koskaan ennen niitä käyttänyt. Mitenkäs aikaisin niillä pitää ruveta testailemaan? Tilasin niitä herkkiä puikkotestejä.
Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille =)
 
Lily-Jane, etkö siis tosiaan ollenkaan pääse Ylen sivuille? Tai videoklippejä katsomaan? Onpa jännä. Tosin vika voi olla Ylessäkin, mulla ainakin eilen koko ajan pätki toi niin, että katsonkin tässä kohta tuon eilisen jakson. Tässä vielä siis linkki tuohon, josta pääsee katsomaan nuo ohjelmat: http://areena.yle.fi/haku//uusimmat/hakusana/saammeko. Ja onnea seksilakon loppumisesta, voi olla melkoista menoa eka viikko :D

Ryöminkäinen, niin ne asiat selviää =) Ja tosiaan ei nuo rokjotukset niin hätäisiä ole, koska suurin osa suomalaisista on kuitenkin rokotettu. Eri asia olis, jos oltais jossain Afrikan maissa vaikkapa.

Tervetuloa, Bigwish :flower: Luin muuten, että Bigfish ja aloi nmiettimään, että mikä 3d-animaatiohomma se olikana missä se semmoinen oli. Näin aamulla lukee mitä sattuu!

Täälläpä ei sen kummempia, appivanhemmat tuloss akylään. Joten pitänee alkaa reippaasti katsomaan tuon Saammeko vauvan-ohjelman, jospa se nyt ei koko ajan väläyttelis "Pieni hetki..."-tekstejä..
 
Iloittaudun mukaan kumeilemaan =) Pillerit olen lopettanut vasta vähän aikaa sitten ja nyt olisi menossa kp 21/28, eli ovulaatio on jo mennyt ja nyt vain odotellaan "tuloksia". Ihmeellisiä tuntemuksia kyllä on jo ollut, eli kipuilua alavatsalla (joka tosin loppui eilen), runsasta valkovuotoa ja torstaina kipeytyi sitten rinnat. Toivottavasti oireet kertoisivat alkaneesta raskaudesta, tai sitten ovat todella aikainen merkki tulevasta tädin vierailusta.

Tässä vähän tietoja itsestäni: Ikää 26 ja miehellä 30. Yksi lapsi -03. Toisen lapsen yrittäminen alkanut lokakuussa 2009.
 
Moikka!! Tervetuloa kaikille uusille, mukavaa kun porukka lisääntyy. Mulla tänään menossa kp 29/28-40. tätiä odotellen.. tai siis wen mä sitä odota mut oon niin varmaan et se sieltä kohta tulee ku kp 26 testasin sen negan.. :(
 
Heipä hei!!!

Mä tilasin ovistestit kans sieltä Kotitestistä (28kpl liuskoja) ja ne tuli mulle kyllä nopeasti. Tein perjantai aamuna sen tilauksen ja maanantaina ne tuli... Joten jos kauhean kauan toimituksessa kestää, kannattaa ruveta kyselemään... mut toisaalta kyllähän posti voi välillä hidastella...

Mulla oli eilen kp 23 ja mä PLUSSASIN OVIKSEN, sillä tilkulla!!!!! Jee =) :D Olen niin onnellinen että se sieltä vihdoin ja viimein tuli!!! Viime kierto siis 26 päivää ja aloitin nyt tikuttaa jo kp 8 kohdalla (huoh! kyllä kesti kun jokapäivä tikutin)... meinasin jo menettää toivon kun tikkuja enää pari jäljellä ja koko ajan negaa...mut site eilen...voi ihanuus!! No eihän se täysin luotettavaa ole mutta se viiva tuli siihen melkein samantien ja oli ihan selkeä tumma viiva (tummempikin kuin kontrolliviiva!) Eli se ovis tulee nyt sit tänään tai huomen, ku sehän on että 24-48h sisään... Oli mulla vähän sellainen hytinä että olis kohta tuossa kun oli sellaisia outoja oireita... Nyt siis mun kierto taas venyy, eli toinen luomukierto tulee olee pidempi, kuten olen kuullut että usein on. Eli te jotka sitä ovista tikuilla etsitte niin jatkakaa vain vaikka negaa näyttäis...!! Sori että hehkutan tätä ovista näin kamalasti mutta ku melkee 8 vee putkeen pillereitä syönyt niin oma kierto on ollut totaalisen hukassa, joten tää on mulle siksi tärkeetä=) Se tulenko raskaaksi on sit toinen asia...mut ainahan kannattaa yrittää!!

Sain muuten eilen sen sikaflunssa rokoteen (työnkuvani puolesta kuulen riskiryhmän 1 ensimmäisinä roktettaviin) ja siis ei ole ikinä ollut näin kipeä käsi ja huono-olo!!! Siis en pysty kättä nostamaan kunnolla ylös, saati sitten tehdä sillä mitään kunnolla...tää kirjoittaminenkin tekee kipeää... Sit nous vielä kuume...siis ihan kauhee rokote!! Se on kuulema tehty samoista aiheista kun jäykkäkouristus eli aika tujua tavaraa... Mietin kyllä pitkään otanko koko rokotusta... Jos haaveena ei olis ollut raskaus en varmaa ois ottanut vaikka töissä suuri riski onkin saada tauti mut jotenkin kun aattelee et raskaana olevalla 5 kertiainen riski saada tauti + komlikaatiot niin...otinpa sitten..jos sitä siis jokus raskaaksi tulisi...

Kivaa lauantaita ja tervetuloa uusille (vaikka itsekin varsin uusi olen täällä) =)
 
Kultasiipi: On sitä ihmisillä rankempiakin kohtaloita, mutta kyllä minä joskus mielummin ottaisin asiat helpoimman kuin vaikeimman kautta..
Mekkala: Tervetuloa mukaan! Eli kp 1 on menkkojen alkamispäivä ja ovis on yleensä keskimäärin 14pv ennen seuraavia menkkoja, eli jos kiertosi on 28pv niin ovis on luultavasti kp 14, jos kiertosi on 30pv niin ovis on kp 16 jne..
Nelli: Hienoa! nyt vain yritystä kehiin..
R86: Miten, jos hedelmällisyystesti on nega niin se kertoo että on hedelmällinen? nyt mä tipuin kyydistä :D Miekin löysin todella hyvän omppupiirakka ohjeen kerran yhdestä lehdestä :) ihmeitä täällä itsekin odotellaan, mutta tuntuu aina vaan turhemmalle ja turhemmalle, kun aikaa menee ja menee..
Lily-Jane: Hienoa! :D En tiedä kuinka itse olisin kestänyt kuukauden ilman.. mie olen meidän suhteessa selvästi aktiivisempi osapuoli, tartteen seksiä aika usein :D
Neulainen: Minäkin olen ollut usein kipeänä.. reilun vuoden aikana ollut kuusi angiinaa ja seitsemän poskiontelotulehdusta.. nyt varmaan joulu-tammikuussa olisi kirralle aika ja leikkaus ensi keväänä.. (paitsi jos raskaana olisi) :)
Bigwish ja Iita: Tervetuloa! :)
Kultasiipi: hienoa! onnea oviksesta... Äitini sanoi, että 80% possuflunssarokotteen saajista on saanut kuumeen ja pistopaikan kipeyden.. en taida ottaa tuota vaikka teenkin harjoittelun neuvolassa ja vastustuskykyni on mitätön..

ON: Täällä olisikohan kp 32 tai 33..? Hmm.. en oo varma.. menkkoja odottelen ensi viikon keskiviikolle. Välillä on tullut ihan selviä (hah, mut siis minun mielestä) raskausoireita. Rintoja kutittaa (varmaan allergia), ne on kasvaneet (eli olen lihonut) ja masussa nipistelee (menkat tulossa). Mutta yksi ilta nukahdin onnellisena ajatellen, että olen raskaana.. :) eilen tein testin, nega tietenkin (dpo9)... Tänään nousi lämpö :( eli olisiko flunssa tulossa.. plaah..

Ei täällä muita ihmeitä, jospa menkat edes tulisi taas ajallaan.. :) tai sitten se 1% olisi toteutunut...

:ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonetta:
Mulla on loppumassa nyt viimeinen terokuuri, eli ei tuottanu ne tulosta :'(
Teroluthan ei auta raskautumiseen, joten ei kannata sen suhteen pettyä. Se vain tasoittaa mahdollisesti kiertoa, mutta raskautta ei saa aikaan.. Nyt pää pystyyn ja tsemppiä! Muista, että sinulla on se pieni silmäterä siellä kotona, nauti nyt.. kyllä teille vielä se toinen tulee! :)

:hug:
 
Tervetuloa bigwish!

Metsätähtönen Pääsen siis sinne sivuille, mutta kun yritän avata ohjelmaa se sanoo että "valitsemasi ohjelma ei ole enää näytettävissä" tms. Mä luulen, että nää perustuu johonkin maakohtaisiin tekijänoikeusjuttuihin, ettei niitä voi ulkomaisesta ip-osoitteesta katsoa. Oon pari kertaa törmännyt samaan juttuun.

Kultasiipi jee nyt vaan ovista hyödyntämään!!! ;)

Möhköfanttis No arvaa tekikö toi lakko tiukkaa kun mäkin oon seksuaalisesti tosi aktiivinen.. Välillä ihan kuin murrosikäinen poika. Me sit tän lakon aikana tyydyttiin suuseksiin ja käsiseksiin (mikä sana hahaha) joten en ihan kokonaan ollut ilman :) Mutta ei se ihan sama, orgasmi on niin paljon vahvempi kun menee all the way! :D Joten eilen oli aika hauskaa kyllä, omistettiin perjantai-ilta ihan vaan toisillemme. Niin siis vastaan vähän R86:n puolesta, että se hedelmällisyystesti toimii niin, että se mittaa tiettyä hormoonia, joka indikoi sitä, onko munavarastot hyvällä mallilla. Jos se hormooni on koholla niin silloin ilmeisesti munavarastot (onko toi edes sana vai mun keksintö..) on rajalliset, ja jos hormooni on normaalitasolla, eli testi nega, niin silloin munavarastot on ok ja hedelmällisyydellä "ei oo aikarajaa". Saitko mitään selkoa tästä? :) Käy vilkaisee, mulla on tää testi kotona:http://www.firstresponse.com/fertilityTest.asp
Dpo 9 on vielä aikainen, malttia vaan :) Hui kun oot ollut paljon kipeenä! Auttaako ne kitarisojen poisto vielä vanhemmalla iällä? Mulla on ne on poistettu ihan pienenä ja oon kyl tosi harvoin kiepä, et kai ne on auttanut. Kärsin kroonisista korvatulehduksista ja ne loppu melkein kuin seinään.

Sikainfluenssarokotteesta ollut puhetta, ja mä oon päättänyt ehdottomasti että EN ota sitä. Se on liian pikaisesti laitettu markkinoille, eikä ole käynyt läpi tarpeellisia tutkimuksia. Yleensä rokotteita testataan ainakin kaksi vuotta. Joten ei kiitos, en aio ottaa tällaista riskiä. Lääkeyhtiöt senkun rikastuu tällä hankkeella. Täällä Englannissa ne aloittaa sen kampanjan nyt ja riskiryhmäläiset saa kutsuja postissa rokotukseen. Mä aion luottaa omaan vastustuskykyyni :) Toisaalta voin tulla toisiin aatteisiin myöhemmi, mutta en halua olla siinä ekassa aallossa ottamassa sitä, koska tiedot mediassa on ristiriitaisia.
 
Mitäs makeutusaineita saikaan raskaana käyttää? Auttaisko joku? Iteltä päässy unohtumaan.

Te ketkä odotatte/odotitte ekoja luomuja niin missä vaiheessa teitte ekan raskaustestin? Siis jos ei kuukautiset kerenny tulemaan ennen testausta.. =)

Kp 14/??
 
Kyselempä vielä kun tuosta sikainfluenssa rokotteesta tuli nyt puhetta niin mikäs on täällä ihmisten mielipide ? Oletteko ottamassa rokotetta nyt tai sitten kun se plussa sinne tikkuun ilmestyy ? Täällä tuo sairaanhoitaja oli tosiaan vahvasti sitä mieltä että pitäisi laittaa se jos raskaana ollaan..
 
Tervetuloa kaikille uusille

Täällä viel kuukautisia odotellaan ja alkavatkin varmaa viimeistään 26.10 tai 27.10. Joka kuukausi sama päivä eikä ole ainakaan vielä muuttunut =)

Mistäköhän ton hedelmällisyys testin vois ostaa???


Lily-Jane Mä olen kans päättänyt että EN sikarokotusta meinaa ottaa kun jostain kuulin että siinä on elohopeaakin käytetty, mutta tiedä noista sitten. Oma vastustuskykyni on toivottavasti sen verran hyvä ettei tarvis ees myöhemmässä vaiheessa rokotusta ottaa.

Greippi mehujen juojat, missä vaiheessa kiertoo ootte alkaneet sitä juomaan????

Nallu löysin tuolta vauvan netti sivuilta sellasen ruokarajoitus jutun tässä linkki sinne (toivottavasti toimii)
http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/13/raskausajan_ruokarajoitukset

Lauantai illan jatkoja :heart:
 
Lily-Jane: :) Ikinä en ole kuullut tuollaisesta testistä, outoa..! ai niin ja tuo dokumentti, se on briteissä tehty, eli luulisin sinun löytävän sen sieltäkin..? Ehkäpä...

Minä olen miettinyt tuota possurokoitetta.. Toisaalta voisi olla hyvä, koska eräs lääkäri piti meille luentoa, että rajuiten iskee 20-30vuotiaisiin ja voi olla tietyssä vaiheessa tappava, jopa suomen oloissa. Mutta näillä näkymin otan riskin ja toivon parasta.. vaikka keuhkokapasiteettini ja vastustuskykyni onkin surkea..
 
Möhköfanttis Joo kaikennäköisiä testejä ne keksii ja tällaiset hullut ostaa :LOL:

ryöminkäinen, laitoinkin just edelliseen viestiin juttua tosta rokotteesta. Ja siis lisäten vielä, että asun kuitenkin Britanniassa, maassa jossa influenssa on Euroopassa iskenyt PAHITEN, ja toistaiseksi olen kahdesti viime toukokuusta asti ollut vilustuneena, ilman kuumetta. Ja kuljen julkisilla joka päivä. Luulen, että jos tuun raskaaksi niin alan enemmän välttelemään tosi ruuhkaisia massapaikkoja. Nyt kyllä käsidesiä kuluu hurjaa vauhtia myös.. Oon vaan aina ollut tosi perusterve ja harvoin edes kipeä. Vilustun n. kaks kertaa vuodessa, oksennustautia en oo saanu yli 15 vuoteen ja kuumetta on n. 6 vuoden välein. Joten en jotenkin usko, että influenssaan kuolisin. Ja vauvan kanssa sitten pysyisin kotona jos tää pandemia ihan räjähtää käsiin, tai matkustan Suomeen siks ajaks ja meen landelle nököttää :D Joten en vaan halua ottaa rokotteen riskiä..
 
Kiitos tervetulotoivotuksista. :flower:

Metsätähtönen Mä meinasin itse vahingossa laittaa nimimerkiksi tuon bigfishin. =) Vaikee oli joku nimi keksiä, kun kaikki mieleen tulevat oli jo käytetty. Nyt oon sitte bigwish. :D

Kultasiipi Kovasti onnea oviksesta!! Mä en ole ikinä metsästäny ovista, jossain vaiheessa olis varmaan ihan hyvä kokeilla. Mitä toi "tikuttaminen" käytännössä tarkoittaakaan? :ashamed:

Mulla on nyt kp 23/30. Ensi viikolla pääsisi mahdollisesti tekemään r-testejä. Joka kerta yrityksen aikana (ovulaation jälkeen) mulla on ollut tosi selkeitä "oireita" raskaudesta. Nyt yritän pysyä pää kylmänä, vaikka kuitenkin sitä jatkuvasti etsii kropastaan kaikenlaisia oireita. :D

Tuosta possurokoitteesta.. Mulle ei ole oikein muodostunut siitä mielipidettä vielä. Joskus mietin, että otan ehdottomasti, jos tuun raskaaksi ja sit iskee epävarmuus. Vaikeeta..
 
huomenta kaikille!!

:flower: tervetuloa uusille.

Jumaliste mua masentaa taas.. NÄITÄ menkkoja ei kuulu eikä näy. 10 pv myöhässä.
Torstaina tuli tosi omituinen olo ku oltiin asioilla!! Tuntu niinku pää ois ollu tulessa ainakin sen
+100`c, välillä huimasi ja muutenki oli epätodellinen olo. Menin kottiin mittailin kuumetta mutta ei ollu kuumetta, ainoastaan asteen-pari sen päivän oli lämmöt korkealla.

Ja nyt parina päivänä on alkanu mahaa tosissaan nipistellä.Siis tuntuu semmosia TOSI repäseviä kipuja,niinku vähän polttelis. Ja vaan oikealla puolella.

Aloin tossa miettiin että mitä jos oonki VASTA nyt tullu raskaaksi?
Jos mun ovulaatio on ollu myöhässä niinku sillonki ku aloin poikaa oottaan? |O
Jösses.

mä en tiijä mittään omasta ropasta :ashamed: :snotty: :kieh: :'(

possurokotteesta eikö ollutkin niin että sen saapi lapsetkin? Käsittääkseni luin niin joskus jostain.

GREIPPIMEHU nii siis sitä pitää juua ekasta menkkapäivästä mihin asti?
 
Kultasiipi, onnea oviksesta! Olen periaatteessa vähän kriittinen ovistestailun suhteen just sen takia että osalla testit ei näytä, ja sellaistakin muistan joskus kuulleeni että parasta olisi jos siittiöt olisi jo matkassa silloin kuin plussa tulee, siis yhdyntä esim. ed. päivänä ennemmin kuin testiplussapäivän iltana...
Mun vanha periaate on ollut seksiä joka toinen päivä ja kierron keskivaiheilla päivittäin jos intoa riittää. Mut annas olla kun nää kierrot venyy ja ovis voi olla ihan milloin vaan! Silloin testailu varmaan vois oikeasti parantaa mahdollisuuksia. Meillä ainakin tahtoo viikolla välillä työpäivät venyä ja mies tekee joskus iltavuoroja ym. joten saattaa tulla 3-4 päivänkin taukoja ihan väsymyksen vuoksi. Ja mulla ei koskaan ole ollut mitään ovisoireita, no varmaan sen takia ettei ole ollut paljon luomukiertojakaan vuosikausiin.

Täällä kp 42 jos oikein muistan ja tänä aamuna nega. Sinänsä ihan jees kun saan huomenna tai ylihuomenna sikarokotteen ja vaikka olisin varmaan joka tapauksessa ottanut niin kivempi näin, ei tartte murehtia riskejä. Vaikka nyt olisinkin raskaana niin vaurioiden riskihän on hyvin pieni niin alussa ettei testissä vielä näy, kun alkion solut on vielä kaikkikykyisiä ja pystyy uusiutumaan paremmin =)
Muuten kyllä aloin jo miettimään pitäisikö satsata oikeaan kaupan testiin, kun jo kolmatta päivää on pientä pahaa oloa. Nuo netistä tilatut halpisliuskat ei herätä mussa kovin suurta luottamusta. Millä te muut testaatte?
 
Ainiin ja tervetuloa Katty, Bigwish ja Iita83 ja muutkin uudet jos vielä oli :flower:

Sikainfluenssarokotteesta vielä sen verran kun tuota galluppiakin oli, että aion tosiaan itse ottaa ja suosittelen kyllä muillekin, etenkin kaikille meille kuumeilijoille! Raskaana olevillekin uskon hyödyn olevan todennäköisesti riskiä suuremman. Virusinfektiothan aiheuttaa itse asiassa aika paljonkin epämuodostumia ja aasialainen lisäsi ilmeisesti sikiöille myöhempää skitsofreniariskiä yms. Ja tuo välitön kuolleisuusriski todennäköisesti ainakin on rokotuksella pienempi kuin taudilla.
Aika näyttää tietysti tässäkin miten käy, mut tälle kannalle tällä hetkellä kallistun =)
 
Mulla nyt kp 39 ja äsken tehty r-testi näytti negaa.

Mä testasin just tuollaisella halpis liuskalla, pitäisi varmaan hakea joku parempi, varsinkin jos niitä menkkoja ei ala kuulu. Flunssa jatkuu vieläkin, nyt kuumeen kera.

Itse en ajatellut possurokotetta ottaa, mutta saa nyt nähdä muuttuuko mielipide.
 
Täällä outo oireilu jatkuu, mutta vaikea uskoa, että johtuisi raskaudesta.. Nyt siis olisi muistaakseni dpo11 (tai mielummin rv 3+3, hope so) :)

Tässä näitä kuviteltuja "oireita":

- Iltaisin alavatsassa nipistelee (ja munasarjojen kohdalla)
- Dippailin eilen nakkia suklaalevitteeseen! :LOL:
- Ällöolo kun koira tulee haisemaan märkänä lähelle :x
- Tupakka ei maistu yhtään
- Kissat häärää masun luona koko ajan..
- Melkein oksensin tänä aamuna
- Rinnat kasvaneet miehen mukaan, mutta en itse sitä ole huomannut
- Ei ole mahdollisen oviksen jälkeen ollut rinnat kipeet (yleensä on oviksesta menkkoihin)
- Lämpöinen olo, hieman ehkä koholla lämmöt (36.6, voi olla flunssakin)
- Nuha
- Väsymys (nukuin yksi päivä 3 tunnin päikkärit) -> voi olla siitäkin, että olen lomalla ja SAAN nukkua paljon :D
- Rintoja kutitti pari päivää sitten, ei enää..

Kyllä mielikuvitus on vahva ja ihmeellinen asia.. tuota nakin dippaamista en kyllä tajua, teki vain mieli suolaista ja sokerista yhtä aikaa :D Mutta tässä vain rasittavinta on se, että tämä ei ole kolmen vuoden aikana todellakaan eka kerta kun olen ajatellut vahvasti olevani raskaana..

Niin ja yksi oire, näin unta, että meille syntyi poikavauva 6.7. (la olisi 8.7 jos nyt olisin raskaana)... huoh.. tyhmä minä, miks mie kuumeilen.. höh..
 
Sunnuntaita! Mua niin harmittaa kun en aloittanut yritystä jo viime kierrossa. Järkeilin muka vaan asian niin että vasta tässä kierrossa aloitetaan :attn: . nyt on kauhee paniikki päällä että en ovulois enää. oon varanmnut gynen ens torstaiksi (kp11) kun ajattelin että hän näkee ultrassa kypsyykö mulla munasoluja (taustalla pco-tyyppisyys). Mutta eihän hän sitä voi nähdä irtoaako munasolu vai ei??? Olen kahden vaiheilla että peruutanko sen ajan vai meenkö vaan kyselemään mieltä askarruttavista asioista. Välillä ajattelin että soittaisin vaan ja kyselisin puhelimitse. KAuheet rahathan sinne uppoaa jos sinne menee että onkohan turha käynti mutta jotenkin typerää hautoa noita juttuja yksinään mielessään kun asiantuntija voisi sanoa painavan sanansa.
 
Tuntuupa nyt siltä, että tästä kierrosta ei mitään tullut aikaiseksi :( Aikaisemmin tuntuneita "oireita" ei enää ole juurikaan... tänään on enää ollut nännit vähän kipeinä. Kyllä se täti tulee varmaankin kyläilemään :'(

Minä meinaan ottaa myös sikainfluenssarokotteen. Itse työskentelen terveydenhuoltoalalla, joten on toisaalta ihan viisastakin :) kun todenäköisesti tulee jollaikin töissä kiertämään tuo influenssa.
 
Erka: Kp 11 voi näkyä, jos folli kasvaa (olisi esim. n.14-16mm) niin voi olettaa, että on irtoamassa. Samalla näkyy myös limakalvon paksuus. Hormonimäärityksen voi ottaa myös verestä, en muista millä kiertopäivillä..
Iita: Kunnes täti avaa oven, on mahdollista olla raskaana.. :D Tsemppiä.. Ite opiskelen hoitoalaa ja harjoittelu on neuvolassa marraskuussa, mutta yritän saada lisää tietoa ennen kuin itse otan rokotuksen (jos otan)..
 

Yhteistyössä