Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2

Onnea Mutzilla!!!! :flower: :heart: Wow, selkeästi oot sikiävää sakkia :D Tosi mahtava juttu, sitä vaan toivoo, että itselläkin noin herkästi :) Ihanaa!

No niin, mulla oli tänään se kohdunkaulan hoito.. Ei ollut mitenkään erityisen miellyttävää, mutta ei se kivuliastakaan varsinaisesti. Puudutus teki aika kauhean olon, yhtäkkiä alko sydän hakkaa ja koko kroppa tärisyttämään.. Tuntui kuin olisin sydärin saanut! Ja näin sen klöntin minkä se leikkas sieltä :x Kuitenkin, se on nyt tehty ja lepään kotona. Ei liikuntaa kahteen viikkoon ja suureks harmiks ei seksiä NELJÄÄN viikkoon. Luulin, että se oli kolme.. Menee siis lokakuunkin ovis ohi, joten yritys alkaa vasta marraskuussa. Harmittaa pirusti, mut toisaalta mietin kaikkia niitä, jotka kärsii lapsettomuudesta ja odottaa hoitoihin pääsyä ym joten en jaksa valittaa parista kuukaudesta. Oon vaan maaliskuusta asti (tai oikeastaan tammikuusta) odottanut, nyt tuntuu etten ikinä pääse hommiin enkä ikinä tuu raskaaksi. Tammikuussa lopetin pillerit ja piti alkaa yritys.. joten melkein vuosi on tullut lykkäystä. Ei auta itkeä, nyt vaan pitää parantua ja keskittyä jälkihoitoon. :)

-Unikeiju, miten siellä menee? :)

Pitäkää mukava viikonloppu!!

Tuhannesti onnea Mutzilla :wave: Ensimmäinen plussa tähän pinoon jee :D

Itse olen ainakin aikaisemmin ollut myös herkästi ja helposti sikiävää lajia. Esikoinen tärppäsi siis yk 2 ja kuopus yk 1. Lisäksi kaksi keskenmenoa joista ensimmäinen sai alkunsa yk 2 ja viime vuonna joulukuussa ylläriplussa joka menikin kesken jo parin viikon päästä.

Nykyisellä avomiehellänihän ei ole omia lapsia joten jännittää tämä touhu entisestään. Yksi raskaus kuitenkin (tuo joulukuinen) saatu aikaiseksi joten voisi luulla, että raskaaksi jään uudestaankin jossain vaiheessa. Tiedän kuitenkin paljon tarinoita joissa pari on saanut keskenmenon tai jopa yhden lapsenkin helposti, mutta uutta raskautta tai lasta ei vaan ala kuulumaan. Ai minäkö pessimisti, öööö.... :saint: lähinnää pelottaa kun menkat ovat alkaneet heitellä ja jotkut kierroista venyä yli 40 päiväisiksi viimeisen puolen vuoden aikana. Olenkin maininnut aikaisemmin jo asiasta joten anteeksi toisto :ashamed: Kolmen edellisen kierron pituus kuitenkin kuitenkin ollut 28, 28 ja nyt 27 päivää =) Toivottavasti ei enää venyisikään kovin pitkiksi nuo kierrot kun siinä ehtii jo toiveet plussasta nousta pintaan monet kerrat.

Vietetään miehen kanssa yhteistä iltaa kun lapset ovat viikonlopun isällään :D Huomenna ja sunnuntaina touhuillaan vanhalla asunnolla koko päivä kun siellä vielä paljon siivottavaa ja ylimääräistä roinaa. Tämä ilta kuitenkin vietetään rauhassa saunoen ja leffaa katsellen :heart:

Unikeijun uutisia odotetaan täälläkin peukut pystyssä d =) b

Kiitos onnitteluista. Vielä en tosiaankaan rauhassa ole tämän odotuksen kanssa, pelottaa niin pirusti että menee kesken varsinkin kun masua jomottelee kuin ois menkat, kun on se menkka-aika nyt...samanlaista se on ollut aikaisemmissakin, mutta en voi uskoa vielä että saisin tämän vauvan syliini ensi kesänä, kunhan edes saisi sen 12 viikkoa täyteen niin oisin hieman rauhallisimmin mielin.

Lily-Jane: parantelehan itsesi nyt, tiedän tuon odottamisen tuskan, kanssa alkuvuodesta saakka haaveillut ja miestä pehmitellyt kolmosen suhteen ja se odottaminen on kyllä tuskaa.

Plussatuulia kaikille muillekin ~~~~~~~~

Minäkin liityn! :D

Tässä ollaan vauvakuumeiltu jo jonkin aikaa ja päätettiin kuukausi sitten jättää pillerit pois. Viimeiset kuukautiset tuli 27.8. Kuvittelen hirveästi itelleni kaikkia raskausoireita vaikka tiedänhän mä että aika epätodennäköstä on että heti ensimmäisellä kierrolla tärppäis. :ashamed: Mahaa on vihlonut nyt on nännit on kipeemmät kun ikinä. Voihan nämä toki olla ihan normaaleja kuukautisten oireitakin, omat tuntemukset on varmaan pillereiden takia vähän turtunut. Tunsin tässä kuussa ovulaationkin ensimmäistä kertaa ja vielä todella selvästi.

Oon varautunut odottamaan kauankin mutta saa hetikin onnistua jos on onnistuakseen. B)

Niin, olen 21v ja mies 29. Taidanpas olla nuorin täällä, ainakin yhtäkkiä listasta katottuna.

Ja onnea plussanneille! :flower:

R86
Hei ja sori taas kun en ole kirjotellut :wave:

Mulla on nyt menossa kp 25 ja yk 1 edelleen käynnissä. Pelkään kyllä, että menkat on alkamassa. Juilii välillä kohtua:/ Toivon tietysti, ettei oo merkki kuukautisista. Sellasta jännää ällötystä on kyllä ollut välillä. Tiistaina jouduin jäämään ihan kotiin kun tuli niin ällö olo kahvista ja oksensin! Tuolloin oli siis kp 21. Tää jomottelu kohdussa ja runsaampi valkkari taas tuntuu enteilevän ehkä menkkoja. No saa nähdä:) Ajattelin testata viikon päästä, mikäli menkat ei ole alkaneet. Ovulaatio oli mielestäni jossain haarukassa kp 12-14. Siis noin valkkareitten, jomotusten ja muutaman kirkkaan veritipan perusteella. Mitään en ole kyllä tikutellut. Jep, no pidetään peukkuja puolin ja toisin :heart:

Mutzillalle paljon onnea plussasta :flower:

Tervetuloa myös kaikki uudet :wave:
Elina-87, aika monetkin ovat täällä aika nuoria. Itse olen vm. 86 ja vielä 22-vuotias :) Hyvin sovit porukkaan mukaan! Ja mistä asti 22-vuotias on ollut liian nuori synnyttämään? Nuorimmat synnyttäneet kaverini ovat vm.88 ja hyviä äitejä ovat, en epäile hetkeäkään. Vaikka kyllä omalla kohdallani aina mietinkin, onko minusta äidiksi, koska kaikki sukulaiset on sitä mieltä, että ehdin kyllä kaikki lapset pyöräyttää yli 30-vuotiaana. Ystävät (jotka oikeesti tuntevat mut) taas ovat enemmän kuin kannustavia kun olen puhunut vauvakuumeestani:)

Heippahei, uusia oli ainakin tullut Elina. Joten tervetuloa :flower:

Täällä on nettishoppailtu ja apuah..noh, tuli kyllä tilattua sellaisia mitä oikeesti tarvitsen ja vielä ihan älyttömän paljon halvemmalla. Joskus kait se on pakko itselle jotain ostaa, vaikka tuntuu ettei muka raaskis, mutta tuotteet meinaa loppua kuitenkin. Joten pakkohan se on. Eikoo kivoja selityksiä :D Ei vana ihan oikeesti tarpeeseen tulevat ja luotettavat paikat.

Minäkin oon kuullut noita, että "ehtiihän lapsia tehdä". Muistan joskus koulussa kun oli puhetta jotain vähän, niin moni jopa lähemmäs kolmikymppinen sanoi että "nehän ovat eessä ja ei voi toteuttaa itseään". Siinä tietysti sen tarkemmin sanomatta aattelin, että kyllä s eon niin yksilöllistä. Jos ihmisestä tuntuu kovasti, että jää kaikki kesken..niin sit tosiaan ehkä on parempi että lapset tulevat myöhemmin. Mutta jos tuntuu taas päinvastaiselta, niin sitäkään ei tule ajatella etteikö valmis olisi.

Eilen kyllä ajattelin taasen, että onneksi ei vielä ole lapsia. Olin niin kuitti tuosta flunssaviikosta ja koulun ja töiden selviämisestä, että huoh. Noh, toisaalta jos ois lapsia niin en tasan vois käydä sekä koulua että töitä tehdä. Joten se siitä sitten. Mutta kuitenkin. Toisaalta yhtä aikaa mietin, että mihis meillä mahtuis pinnis :heart: Oon suunnitellut kahta eri paikkaa tai sit voi olla, että pitää tuo yksi lipasto siirtää täältä pois ehkä jopa varastoon. Noh, onhan tuohon aikaa. Että ei, en oo ehtinyt laskeskella mukamas niitä pillerilaattoja, R86 :D

Näin muuten aivan ihanan unen. Siis tein siinä unessa raskaustestiä ja sehän oli plussa, tosin se oli epäselvä plussa. Siinä siis se koko testialue oli vähän punertava jotenkin (kun sehän on valkoinen käsittäkäseni) ja sitten se plussaviiva liikkuis :D Joten odotin siinä sitten aikaa verikokeisiin. Olipa todentuntuinen, aamulla nimettäin petyin kun luulin että se oli totta!! B) Mutta tuossa unessa se oli siis yllätyslapsi, että oli muistaakseni pari kk vielä aikaa tuohon meidän yrityksen aloittamiseen. Niin ja meillä oli okt, että ei ihan todentuntuinen sitten =) Mutta jotenki oli koomista, kun se plussaviiva siinä liikkui miten sattuu.

Lily-Janelle tsemppiä "seksilakkoon". Varmaan ekat pari vko on ne tuskasimmat, sit voi olla että se menettelee siinä sivussa =)

Jooh, mutta mulla on tämmönen nettipäivä tässä. A) En jaksa tehdä mitään ja oon luvannu että tänään saan vötkyillä ja ottaa rennosti B) mies on treenaamassa ja käy yhdellä (kirjaimellisesti) kaverinsa kanssa. Että saan ihan rauhassa täällä olla. Ja joo, aika kallista tää yksinolo kotona kun heti menee nettikauppaan ties kuinka paljon. Noh, yksi tuote oli kyllä pitempi aikainen sijoitus ja päivittäisessä käytössä..joten joo. Jaksan jauhaa näistä ostoksista! Krää! Onpahan muuten vaihtelua vauvakuumeelle, että suosittelen sopivan budjetin kera :heart:

Vauvakuumeen puhumisesta vielä, että minä oon aika varovainen ollut. En ole kertonut kuin mitä nyt miehen kanssa tietysti puhuttu..mutta muuten oon vaan sanonut yhdelle lähemmälle että on jonkinlainen aikatauluajatelma. En tiedä, mutta kun kummatkin lähimmät ystäväni ovat vähän sellaisessa tilanteessa, että toinen ei varmaan lapsia tee kuin sitten yli 30vee ja toinen taas ei halua vielä pariin vuoteen. Joten ehkä sekin tekee sen, että ajattelee itsekseen näistä. Toisaalta haluaisin nimenomaan, että tämä toinen olisi yhtä aikaa raskaana kui minä :D Olis vaan jotenkin kiva. Mutta tämä toive nyt tuskin toteutuu. Oletteko miten olleet muuten yhtä aikaa raskaana jonkun hyvän ystävän kanssa? Ja onko se ollut hyvä vai huono asia? Entä miten tapaamiset lapsettomien kanssa? Kun olen osittain lukenut, että jotkut lapsettomat eivät tykkää jos ottaa kahvilaan vauvan mukaan. Toisaalta mun mielestä mua ei haittais yhtään, päinvastoin. Hmm, noh..mun nämä molemmat ystävät lähimmistä siis ovat kyllä erittäin lapsirakkaita, että voivat ehkä loukkaantuakin jos en ottaisi lasta mukaan. Mistäköhän lyödään vetoa, niin kaikki muut ehtii hankkia lapset minua aiemmin? :heart: Mulla on nimettäin tuttavapiirissä ollut sellainen, että kaikki jotka ovat aatelleet "ei lapsia moniin vuosiin" ovat tulleet yllätysraskaaksi siitä heitosta parin kkn sisään :D

Nyt lähden tästä, eihän näitä jaksa itekkään lukea =)

Neljäs haaveissa. Miehen kanssa sovittu, että ehkä aloitamme yrityksen vuodenvaihteessa, joten tunnen kuuluvani teidän porukkaan. Minä haluaisin jo nyt mutta mies haluaa tuumata hetken:) Tässä kuussa puuhailtu tjot tyylillä, häämatkan kunniaksi :)

Kiva tietää että on muitakin mun ikäsiä :)

Itse tunnen kyllä olevani valmis (tai siis niin valmis kun nyt siihen voi yleensä olla..) äidiksi, mutta kun niin monet ihmettelee että mihin mulla on kiire kun oon niin nuorikin vielä niin jotenkin alkaa vähän itekkin uskomaan ettei oikeasti vielä mistään mitään.:D Uskon kyllä, että ensimmäisen vauvan kanssa kaikki on uutta, oot sitten 19 tai 35. Menin naimisiin vähän vajaa 19-vuotiaana ja nyt tosiaan lapsi haaveissa. En koe kiirehtiväni mihinkään, tuntuis vaan typerältä lykätä kaikkea eteenpäin kun ei mistään voi koskaan kuitenkaan täysin varmakaan olla..

Mutta onnea Mutzillalle! :D :flower: Toivottavasti tulee pian lisää plussia tähän ketjuun. :)

B-7
En olekaan aikoihin kirjoitellut :ashamed:
Onnea kovasti kaikille plussanneille :hug:

Mulle saa päivittää tjot syyskuusta alkaen :heart:

Mä olin just ehtinyt täyttää 21v kun esikoinen syntyi(mä täytin syyskuussa ja esikoinen synty marraskuun alkuun) ja olin ihan valmis äidiksi =)
Ja nyt sitten tosiaan suuri pesue koossa :heart:

Tämä toivottu 8:s tulee olemaan(jos siis joskus alkunsa saa ja syntyy ;) )perheemme viimeinen,miehen kanssa ollaan sovittu että synnytyksen jälkeen mulle laitetaan klipsit joten yritän nyt täysillä nauttia tästä odotuksen odotuksen jännityksestä ja sitten kun sen aika on,nautin joka hetkestä raskaudessa(helpommin kuitenkin sanottu kuin tehty :whistle: )

Mukavaa sunnuntaita! :flower:

Ilmoittaudun mukaan kuumeilijoihin. Olen muutaman kk ajan jo välillä kurkkinut tänne puolelle ja nyt mies sitten on lämmennyt tarpeeksi ajatukseen toisesta vauvasta =)
Meillä siis yksi tyttö, 11/07 syntynyt, eli ikäeron puolesta olisi sitä kivempi mitä nopeammin tärppäisi - ja mun vauvakuumeisen mielestä tietysti muutenkin :heart:
Mutta henkisesti olen yrittänyt valmistautua siihen että voi kestä pitempään. Mulla on tuo hormonipuoli sekaisin, imetin pitkään (viimeinen iltatissi jäi pois vasta viikko sitten) ja söin Cerazetteja ja varmaan tämän yhdistelmän vuoksi oikeita menkkoja ei ole kuulunut synnytyksen jälkeen. Yhden liuskan ehdin tässä ennen lopetusta syömään Yasminelleja ja sen lopuksi tuli jonkinlainen niukka tyhjennysvuoto - mikä riitti kuitenkin mulle niin että siitä lähtien mennään ilman ehkäisyä ja menossa siis yk 1 ja kp 15/?. Mulla on jo vanhastaan ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot aina kun en ole yhdistelmäpillereitä syönyt, eli saa nyt nähdä miten huimiin kp-lukemiin tässä päästään... Onko täällä muita pitkäkiertoisia?

Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Ilmoittaudun mukaan kuumeilijoihin. Olen muutaman kk ajan jo välillä kurkkinut tänne puolelle ja nyt mies sitten on lämmennyt tarpeeksi ajatukseen toisesta vauvasta =)
Meillä siis yksi tyttö, 11/07 syntynyt, eli ikäeron puolesta olisi sitä kivempi mitä nopeammin tärppäisi - ja mun vauvakuumeisen mielestä tietysti muutenkin :heart:
Mutta henkisesti olen yrittänyt valmistautua siihen että voi kestä pitempään. Mulla on tuo hormonipuoli sekaisin, imetin pitkään (viimeinen iltatissi jäi pois vasta viikko sitten) ja söin Cerazetteja ja varmaan tämän yhdistelmän vuoksi oikeita menkkoja ei ole kuulunut synnytyksen jälkeen. Yhden liuskan ehdin tässä ennen lopetusta syömään Yasminelleja ja sen lopuksi tuli jonkinlainen niukka tyhjennysvuoto - mikä riitti kuitenkin mulle niin että siitä lähtien mennään ilman ehkäisyä ja menossa siis yk 1 ja kp 15/?. Mulla on jo vanhastaan ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot aina kun en ole yhdistelmäpillereitä syönyt, eli saa nyt nähdä miten huimiin kp-lukemiin tässä päästään... Onko täällä muita pitkäkiertoisia?

Meillä on samanikäiset tytöt meillä kanssa 11/07
:wave:

Tervetuloa uusille!

R86 :hug:

Sokeripala täällä myös yksi pitkäkiertoinen :wave: Mulla oli varsinkin ennen esikoista (12/08) todella epäsäännölliset ja usein pitkätkin kierrot. Kiertopäiviä en silloin aiemmin koskaan laskeskellut, mutta menkkojen välit heitteli kuukaudesta kolmeen kuukauteen. Esikoisesta tein testin, kun menkkoja ei ollut kuulunut pariin kuukauteen ja menkkojen mukaan laskettiin, että viikkoja olis ollut jo jotain 9, mutta ultrassa olikin sitten oletettuja viikkoja paljon pienempi sikiö ja laskettu aika heitti kuukauden eteenpäin. Eli hedelmöittyminen oli sen mukaan tapahtunut kai joskus kp 45 mikäli oon oikein laskeskellut :whistle: Nyt synnytyksen jälkeen kierrot on olleet huomattavasti tasaisempia, kiertopäivien määrää en kierukan aikana kylläkään laskeskellut, mutta sellaisia 3kk taukoja ei oo onneksi enää tullut, vaan kierrot on pysytelleet arviolta maksimissaan jossain 40 päivän paikkeilla. Edellinen kierto (jonka aikana myös kierukka poistettiin) oli 50 päivää, joka oli tältä vuodelta pisin. Siinä välissä tosin oli kp 30 paikkeilla parin päivän tuhruvuoto, josta en edelleenkään tiedä mikä se oli...

Oishan se kiva kun ois vähän säännöllisempi kierto, niin tietäis vähän milloin ovulaatio vois olla ja lyhyemmällä kierrolla ois enemmän yritysmahdollisuuksiakin kun ei tarvis aina odotella niin kauan seuraavaa... :/ Nyt kp 17 ja mielenkiinnolla odotan kuin pitkä kierto tulee.

Kauheeta!! :eek: Minä juuri tajusin että olen tän ketjun vanhus....tuli tuo ikä mieleen kun ylihuomenna tulee 36 täyteen :eek: :eek: . Rupesin vaan kattelemaan teidän muiden ikiä tuolta listasta ja karu totuus valkeni :headwall: . Mulle siis voi ylihuomenna kirjoittaa tonne listaan että 36 :attn: . Eipä tässä kauheesti enää voi lykätä tota yrittämisen aloittamista...

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Kauheeta!! :eek: Minä juuri tajusin että olen tän ketjun vanhus....tuli tuo ikä mieleen kun ylihuomenna tulee 36 täyteen :eek: :eek: . Rupesin vaan kattelemaan teidän muiden ikiä tuolta listasta ja karu totuus valkeni :headwall: . Mulle siis voi ylihuomenna kirjoittaa tonne listaan että 36 :attn: . Eipä tässä kauheesti enää voi lykätä tota yrittämisen aloittamista...
No mutta jos oikein katsoin, niin onhan sulla jo kaksi lastakin että eihän siinä mikään hätä ole :heart: Onnea synttäreistä jo etukäteen! :flower:

Ja tervetuloa nthing.

Mun pitää tässä lähtee syömään, tänään ollut ihmeellisen aaltoileva vauvakuume. Yhtäkkiä nimettäin alkoikin pelottamana, kun kuulin että yksi pitkäaikainen pariskunta kahden lapsen kera asuvat eri osoitteissa nykyisin. Ovat siis yhdessä, mutta eri osoite..eli noh, eipä varmaan hyvin pääty. Jotenkin aina ahdistaa tuo, kun oon kuitenkin lukenut että nimenomaan pienten lasten vanhemmat eroavat usein..että onko se sitten liikaa. En tiedä. Mutta mua ahdistaa nuo jutut, koska sellaisetkin parit eroavat, joista sitä ei oikein uskoisi sitten millään. Vaikka omaan suhteeseen uskonkin, niin silti ahdistaa nuo erot. Kaikkea sitä. Oletteko muut miettineet näitä asioita?

No höh. Tein hätäsenä Clearbluen raskaustestin kun en jaksanut oottaa. Negaahan se näytti. Ois se aika epätodennäköstä ollutkin että heti ekasta kierrosta tulis mutta silti. :/

En oikeen tiedä omaa kiertoa kun on ollut muutama vuosi käytössä Yasminellet. Jos sen "kierron" mukaan kattois niin kuukautisten ois pitänyt alkaa jo keskiviikkona. Jos taas sitten kattoo sitä kiertoa mikä oli ennen pillereitä (30-33 päivää suunnilleen) niin sitten pitäis alkaa tänään tai huomenna.. Voi olla että nuo pillerit on sotkenut kierron että en kyllä yhtään tiedä. :| Plää. Tulis nyt edes ne kuukautiset sitten jos on kerran pakko.. :kieh:

Tervehdys pitkästä aikaa sekä uusille että vanhoille =)

Mutzillalle onnittelut :flower: Ihanaa!

En ole pitkään aikaan kirjoitellut, mutta olen yrittänyt käydä lukemassa juttuja aina välillä. Vauvakuume on jatkunut ja vaan kasvaa. Työt nyt jonkin verran on haitanneet "täyspäiväistä" haaveilua, mutta toki joka päivä ehtii jotakin miettiä. Täällä palstalla ainakin on täystohina päällä :)

Meillä mennään nyt periaatteessa tjottaillen, mutta mukana jonkin verran oviksen kyttäystä ym. Oikeastaan odottelen tätiä, jotta päästäisiin kunnolla yk 1:seen. Tuntuu vaan venyvän karmivan pitkäksi tämä kierto. :/

Yhteistyössä