Hello! Joo, mäkään en tarkottanu niillä
käyräjutuilla muutaku ihan yleisesti kommentoida sitä... Ku melko moni terveenkin lapsen käyritä viilataan kauheen tarkkaan... Tottakai ihan eri asia jos on se refluksi! :hug:
Syöttötuolista ja istumisesta: Ei sitä lasta voi iän perusteella alkaa syöttötuolissa pitämään, vaan sitten kun hän on valmis siinä istumaan - lue: osaa istua. Se voi olla yli tai alle 5kk, harvoin ennen sitä kylläkään? Vili täyttää kohta 5kk, eikä todellakaan osaa istua tarpeeksi taitavasti ollakseen syöttötuolissa! Ollaan kyllä välillä kokeiltu niin että pidän siitä kiinni ja saa istua siinä hetken. Nyrkkisääntönä se, että kun lapsi osaa itse istua omin avuin lattialla, sitten hän on valmis istumaan myös syöttötuolissa! Se tekee vaan hallaa lapsen lihaksien ja ryhdin kehitykselle jos yritätte pitää istuma-asennossa liian aikaisin!!! :attn:
Mäki oon pitäny
kaurapuuroo kyl aamupuurona... Mut siis mitä ihmeen väliä sillä on? Puuroo mä annan kuitenki varmaan vaan kerran päivässä, kattoo nyt sitte vaan et koska. Miehen kanssa mietittiin just, et nyt aletaan antaan kasvissosetta kaks kertaa päivässä. Tänään Vili söi ihan kunnon annoksen sosetta tossa klo 17 aikoihin...
Pian ajateltiin ottaa myös kala kokeiluun, ja sitten liha... Eli vaik lounaalla olis aina soseessa jompaa kumpaa myös se lusikallinen... Varmaan siinä puolen vuoden jälkeen alkaa tuleen sit välipala ja iltapalakin? Ehkä... No mut nyt mennään näin, eli varmaan aamupuuro, lounas, päivällinen... Lounaalla liha/kala-ateria, päivällisellä kasvissose ja hedelmäjälkkärii...
schnuller; paljonko laitoit porkkanaa perunan sekaan? Mä haluisin kyl välillä antaa porkkanaa, mut ku siitä on tullu niitä mahanpuruja... mietin, et jos laittas vaan ihan pikkusen sillai "mausteeks"... Vili kuitenki pitää siitä mausta, mut kamalia masuvaivoja sille on tullu aina porkkanan jälkeen,... siis kipee
Mä kokkasin tänään 6 päivän pöperöt pakkaseen, ja huomisen sose jääkaappiin. Munakoisoa ja perunaa! Saas nähä miten menee alas... en usko että tulee ongelmia, kaikki ruuat tähänki mennessä maistunu ja munakoiso on aika miedon makuinen... Se oli aika ällöö kuraa ku pisti sauvasekoittimella soseeks! :x |O
Nyt töllön ääreen, lautasellinen broilerisalaattia ja jälkkäriks ruismarjapuuroo