Huomenta!
Kylläpä oli luettavaa!
Jotenkin tuntuu, ettei ole läheskään enää niin paljon aikaa olla koneella, kun Vili nukkuu nykyään melkein vaan yhdet päikkärit... Välillä vetää aamupäivällä pienet tirsat ja iltapäivästä varsinaiset päikyt... Nyt laitoin sen nukkumaan kun oli niin känkkäränkkä, noustiin vissiin liian aikasin ylös... olis pitäny viel nukuttaa sitä aamulla kun heräs... Noh, mut nyt nukkuu känkkäränkät pois :saint:
Cummastelija: :hug: Tuntuu varmasti kurjalta, mutta eiköhän se helpota omaakin oloa sit kun näkee terveemmän ja iloisemman lapsen?
Miimumaija: Pääasia että yritit! Ihan hirmu isot peukut siitä! :flower:
Töihinmenosta: Ei ole töitä. Jäin työttömäks raskausaikana, mut toisaalta; tarkotus oli muutenkin jäädä hoitovapaalle pitkäks aikaa. Mä haluisin olla ihan sen 2-3v kotona Vilin kanssa... ja varmaan tietty sit pidempään jos tulee lisää lapsia. Alle 2v en haluis laittaa hoitoon. Riippuu tietty ihan miehen töistä. Nyt ollaan kuitenkin laskeskeltu, että miehen palkka riittää hyvin, ja uskalletaan lähteä sitä lainaakin hakemaan keväällä... Ja on mulla sitten lisätuloja varten pientä suunnitelmaa, mut se nyt on ihan utopistinen ajatus vielä tällä hetkellä :saint:
Syöminen. Kyllä. Eilen meni koko lautasellinen sosetta parissa minuutissa, ja Vili jäi hihkumaan lisää (äännähtää aina kun on nielaissut ja haluaa uuden lusikallisen siis
) joten mä sitten sulatin toisen satsin bataatti-kukkakaalia... Ja. Noh. Siitäkin satsista meni yli puolet ennenkö alko tökkimään. Syötiin vielä sitten kolmannes purkillinen mustikka-vadelma-omenaa jälkkäriks.
JA siitä tunnin päästä joi vielä 80ml maitoo ennenkö lähdettiin Venlan luo kylään... ja siellä veti yhteensä 200ml maitoo 2h sisällä...
Kotona illalla syötiin sitten vielä loput soseesta ja hedelmää päälle. Ja maitoo. Ja ilta/yövellit... Noh, mut se soseen määrän tuplaaminen vaikutti siihen, että maitoo+velliä meniyhteensä vrk aikana 850ml... Mut siis: on tuo paljon!! Siis verrattuna siihen miten normaalisti menee. Paljonkohan sitä maitoo menis jos ei syötäs soseita? Kun se "suositus" on se 700-1000ml päivässä...
Velli päätettiin jättää nyt pikkuhiljaa pois. Ei se niitä yösyöttöjen välejä muuta mihinkään.
Ens viikolla aletaan sitten syömään
kaurapuuroa... Ajattelin aluks sitä antaa vaan iltapalaks? Vai pitäsköhän totuttaa aamupalaan se?? Mut illalla olis kyl kiva aina antaa jotain täyttävämpää ennen nukkumaanmenoa...?? Eli pitäsköhän antaa sosetta illalla? Siis aamulla puuroa, lounaaks sosetta+hedelmää ja iltapalaks sosetta....?
Mielipiteitä? Miten ootte ite ajatellu tehä, etenkin toi iltapala? Ootteko ajatellu koska alkaa antaan iltapalaa?
Kakka on kyllä hassu asia. Banaani+luumu saa kyl joo aika tumman kakan meilläkin. Bataattikakka haisee... Ja maissista se hassu kakka vasta tulikin!
schnuller Hyvä että teilläkin alkanut sujumaan! Bataatti on kyllä mahtava, suosittelen kokeilemaan.. ei oo niin limaista kun peruna, ja paljon paremman makuista...sitä vois syödä iteki pelkilteen!
Mites se öljyn lisäily soseisiin? Mä oon välillä laittanu n. 1tl kylmäpuristettua rypsiöljyä. Ruoka on paremman makuista ja helpompi niellä. Mut mitenköhän, viittiikö sitä antaa joka kerta??
Ah, ja nyt jos menis kuoriin bataattia ja perunaa... Ostin myös munakoison, ja myös kukkakaali ja parsakaali odottaa jääkaapissa. Tulee taas tehtyä parin viikon soseet pakkaseen... :wave:
Roona+ViliVilperi
****edit
Noista käyristä vielä... Vilillä on vetäny kokoajan siksakkia... Käsittääkseni nyt pitäs taas mennä ylöspäin. Ja noilla syömisillä varmaan ollaankin aika hyvässä nousujohteessa taas
Mä en jaksa niitä käyriä tuijotella, kuten joku mainitsikin: katsomalla omaa lasta näkee sen hyvinvoinnin!