**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

Hei kaikki!

Ja onnea vasta vauvansa saaneille :flower: sekä jaksuhaleja kaikille niitä tarvitseville :hug:

Täällä arki sujuu ihan kivasti, kun isä on auttamassa esikoisen kanssa.. ;) Vuorokausirytmiä koitetaan kovasti hakea, jotta saisin esim. vauvan unet jaksottumaan esikoisen ulkoiluihin jne. Yö ja päivä erotetaan jo - ja sehän on se tärkein B) - ja alkaa homma kai muutenkin rullaamaan. Ainoa mikä "mättää" on imetys, mutta vähän eri syistä kuin teillä muilla.. Vauva nimittäin ei muutamaa kertaa päivässä lukunottamatta imisi kuin toisen tissin (yöllä VAIN toinen ja sitten sammuu taas) ja siitä taasen seuraa tosi tiheät imetysvälit: yölläkin herää 1,5-2 tunnin välein :eek: Ei vaan yksinkertaisesti jaksa sellaista, kun on tuo 1v5kk:kin hoidettavana :ashamed: Siispä olen ihan tietoisesti antanut pari kertaa päivässä korviketta, joka kyllä pitää nälkää hetken pidempään. En koe tästä mitään huonoa omaatuntoa ja olen pelkästään iloinen, kun vauva juo pullostakin, mutta onhan se kai erikoinen ratkaisu, kun omasta takaa maitoa tulisi vaikka kuinka :/ Mutta kuten todettu ollaan: kukin tyylillään =)

Yöhuudot ovat vähentyneet jo ihan minimiin, mutta päivisin ei kyllä saa mihkään laskea sylistä, kun heti herää/alkaa huuto. Kantoliina tuolla olisi, mutta en jotenkaan saa aikaiseksi alkaa sillä treenaamaan.. Esikoinen rakasti kiikkua n.kuukauden iästä eteenpäin sellaisessa Fisher Pricen- viidakkokeinussa, joka siis pattereiden avulla kiikkuu,soittaa erilaista musiikkia ja pyörittää mobilea. Toivotaan, että siitä tulee tämänkin suosikki :D

Nyt kokeilemaan, josko vauvan saisi kipattua sohvalle jatkamaan uniaan B)

Carmen ja A 2vkoa :heart:
 
Ai niin; synntyskertomus on minunkin pitänyt jakaa kanssanne... Teen siitä yhtä nopean ja tehokkaan yhteenvedon kuin itse synnytyskin oli :LOL:

* 05 supistukset alkoivat (melko lieviä, mutta tasaisin väliajoin) ja massu meni aivan sekaisin. Soitin itselleni taksin, kun en uskonut meillä olevan kiire mihinkään...

* 06:20 saavuin sairaalaan, jossa koittivat ottaa vauvasta sykekäyrää. Odottelin yksinäni kätilöiden vuoronvaihtoa...

* 07:15 kätilö saapui saliin ja jutusteltiin supistusten lomassa niitä näitä =)

* 07:45 sisätutkimus. Kätilöä nauratti ja kysyi eikö yhtään ponnistuta - olin 10cm auki :eek:

* 07:55 lapsivedet huljahtivat ja samantien vauva tekikin tuloaan. 3 ponnistusta ja typy oli maailmassa 08:05 :heart:

Kuten ei esikoisestaan, synnytys ei ollut kivulias vaan varsin helppo ja mukava kokemus. Mitään kipulääkkeitä en huolinut tälläkään kertaa eikä mitään revennyt tuolta alhaalta.

Kolmatta ei kyllä taideta uskaltaa tehdä: sehän syntyisi tänne kotiin!! Nyt ehdin sentään minä sairaalaan, mutta mies valitettavasti missasi koko touhun :LOL:
 
Merkkailen vain, kovasti on tullut tekstiä :wave:

Meillä menee ihan hyvin, vauva syö, nukkuu ja kasvaa tasaiseen tahtiin! Meki otettiin tuo rotarokote,mistä oli ollut puhetta täällä.. ei ainakaa eka annoksesta onneksi tullu mitää sivuoireita!!

Anrika& Luukas :heart:
 
Moikka!

Kiva lukee täältä taas miten on mennyt, ite en oo kauheesti kerkeny kirjottelee lukenu oon juttuja välillä.
Tytteli nukkuu aika hyvin öitä n. 21.00-08.00, pari kertaa joutuu herää joskus vain yhden kerra.
Tytteli nukahtaa parhaiten vaunuissa, kierrämme koirien kanssa sillaisen 2km keskipäivällä, aamuisin menemme hieman pidemmän:)
Kyselen nyt tyhmän kysymyksen mutta millaisia vaunuja teillä on?
Päätettiin vaihtaa vaunut, sittenkin toisii,elikkä ostettiin uudet Brio Go vaunukoppalaa, ite haaveilen jo uusista vaunuista Bugaboo Cameleon + Paul Frank Special Collection, ihanat mutta turhan yleelliset:p

VempulaVimpula&Emma 1kk
 
Heipat kaikille!!!

En ookkaan pitkään aikaan kerinny oikeen kirjotella!!!!
Eilen oli meijän kääpiäisellä ristiäiset... nimeksi tuli Stella Josefina :D Typy ite päätti nukkua koko kemujen ajan, mikään ei häirinnyt häntä!!! :LOL:

Mä lopetin nyt sitten kokonaan imetyksen, ku nivelet meni niin huonoon kuntoon ja oma jaksaminen kärsi todella paljon!! Hiukan on ristiriitaiset tunteet taas... tuntuu haikeelta, kun toinen ei saa rintamaitoo, mut toisaalta helpottunu olo, ku ei tarvii stressata miten ite voi ja jaksaa!!! :/

Koska tää jälkivuoto oikeen lakkaa....menee just koht hermot!!!!! Aina ku vähä vähentyy ja kerkii jo aatella, et kohta kohta kohta se loppuu, ni sitten taas alkaa holista oikeen kunnolla... PRKL!!!! :headwall:

Nyt galluppia pukkaa!!!! Mikä on mielestänne paras vaippamerkki??? Mistä ootte tykänny nyt eniten ja miksi??? (ihan vaan mielenkiinnosta kyselen) :)

mama ja Stella B)
 
Vinkkiä Manducan kanssa pukemiseen kaipailen myös. Tänään oli vauva ensimmäistä kertaa kodin ulkopuolella repussa ja hyvin nukkui. Koska jouduin laittamaan vauvan reppuun autossa, kun menimme kirpparille, oli vauvalla normi vaatteiden päällä ohut fleecepuku, tumput ja villasukat sekä pipo tietysti. Omaa mahaa ainakin lämmitti tosi paljon. Vauva nukkui, joten en tiedä oliko sillä kuuma. Mutta pakko kai sinne jotain vähän lämmintä on pistää, koska ainakin vauvan koko käsivarsi tuli välillä ulos repusta.

Meillä käytössä nyt Muumivaipat. Vauva on kasvanut nyt tarpeeksi siihen 2-kokoon. Mutta eipä liberoista ja pamperseistakaan ole ollut valittamista. Hinnan takia noi valittiin.

Nyt on imetys ruvennut sujumaan lähes ilman rintakumia, jee!

Ja ensimmäistä lenkkiä yritin tänään tehdä juosten. Meinakin suurin piirtein kuolla matkalle, kun yleiskunto on erittäin heikko verrattuna aiempaan. Mutta edellisen kerran taidankin olla tehnyt kunnon lenkin joskus maalis- tai huhtikuussa. Mutta tästä se kunto vaan lähtee nousemaan :D ainakin toivottavasti. Reisissä ja käsissä on voimaa, kun vauvaa nostelee ja yrittää päästä sohvalta ilman käsien apua rauhallisesti ylös.
 
Heipsan kaikki =)

Nyt 2 yötä oltu kotona, joista ensimmäinen meni valvoessa ja viime yönä jopa hieman jo nukuttiinkin.. Poika on mahdoton tissitakiainen, tankkaa parin tunnin välein. Mulla tissit tursuaa maitoa, joten onneks vauva on suhteellisen nälkäinen tapaus..

Kovasti haluttaisi viedä jo poika ulos, ilmat on vaan aika kylmiä ollut nyt. Tänäänkin -6 mittarissa kun herättiin. Minkä ikäisenä te muutte ootte vieneet pikkuiset vaunuilemaan?

Itellä olo alkaa olla aika hyvä, ensimmäiset päivät tuntui siltä että on istahtanu melonin päälle, tänään se meloni oli jo muuttunu appelsiiniksi..istuminen ei ole ollenkaan niin hankalaa enää :D ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu..

ninja+pikku-ukkeli 5vrk :heart:
 
Ainiin, meillä käytössä pampersit new born koko. Muita ei olla kokeiltu vielä kokeiltu. Ostettiin toi, koska paketti suhteelisen pieni ja arveltiin että piakkoin saa siirtyä jo seuraavaan vaippa kokoon. Nyt tosin näyttäis siltä että nuita vielä toinen paketillinen menisi.

 
Heippa

Aika menee tosi nopeesti.. ei oikee pysy mukana
Meillä yössä herätään ainaski 3 krt, joskus on parempia öitä joskus taas huonompia:D
Vuorokausi rytmiä tässä haeskellaan.
Tytteli rakastaa Gracon lovin' hug vauvakeinua, jossa rauhottuu kummasti:)
Ja tuohon vempulavimpulan kysymykseen meillä on vaunuina Esprit (Hauck) Comfort Sunshine Girl


 
Heips.
Taas tylsä maanantai! Nää on niin mälsiä päiviä mukavan viikonlopun jälkeen :(
Oltiin la-su mökillä... Varmaan nyt sit viimeistä kertaa tälle vuodelle.
Vili kävi sitten ekaa kertaa saunassa! Voi että mikä ilme pojalla oli kun köllötti iskän sylissä lauteilla..! Ei me tietenkään löylyä heitetty, ja vettä kaadeltiin päälle välillä. Myös vannassa käytiin kylpemässä. Kyllä kelpas! Jätkä nautti kyllä kovasti kokemuksesta. Heh, ja kun mä lähdin pojun kanssa takas tuvan puolelle juomaan "sauna-maidot" :D ...Mies huuteli saunasta että tuus takas... Menin kattoon että mikä sillä on hätänä, se istu siellä ja nauro hillittömästi, osoitteli kuin on keltaset sinappipaskat reisillä :LOL: :LOL: :LOL: Tipahdin aika hyvin siihen :LOL:

Noni, Manducasta oli puhe... Mä oon kantanu sitä niin, että ne olkaimet on ristissä selän puolelta. En oo muuten osannu sitä tarpeeks tukevaksi säätää. Ja niin se on kyllä muutenkin ihan paras, tukee niin hyvin ryhtiä silloin! Mä en tiedä kaipailitteko vinkkejä et miten se puetaan, vai mitä vauvalle siihen puetaan?
Mä en kyllä osaa neuvoa kovin hyvin miten se puetaan, kun itekin vielä hakusessa oikea tapa. Yleensä lykkään vauvan siihen, nostan pojun sit rinnalleni, taiteilen ekan olkahihnan kiinni, lantiovyön, ja tokan olkahihnan. Kaikki sillai löysästi. Sit alan kiristeleen ym. ku jätkä on turvallisesti kyydissä.
Pihalle ku on menty, oon laittanu ihan fleece-haalarin päälle... Ja sit kaupassa kun oltiin, puin sen autossa manducaan, oli päällä sellainen ihan sellann kevyt vanuhaalari... Meinaan sille vauvalle tulee tosi lämmin siinä rinnan päällä!

Mama84, mä tuolla ihan alussa kyselin kans vaippagalluppia kun meillä oli kauhee kokeilu eri vaipoissa... Ne Nature Babycaren ekovaipat on tosi hyviä, oon niisä tykänny paljon.. Mut liian kalliita. Pamperseilla ollaan menty nyt kokoajan melkein, ja kohta siirrytään Muumin 2-kokoon, kun nää loput Pampersit loppuu,. Ollaan vaan odoteltu et jätkä kasvaa niin ne ei falskaa! Liberoa ei olla ostettu ollenkaan, sairaalassa todettiin ne huonoiks meille! Pari kestovaippaakin meillä on jo, ja niitä kokeiltu myös... Kattoo ny ku pikku hiljaa jos hankkis lisää...
Muumit on siitä hyviä, että ne on kotimaisia, ja niiden valmistuksessa on tosi hyvin otettu myös ekologisuus huomioon!

Mitäs vielä? Korvikkeista... Mä haluisin käyttää Tuttelia, mut siitä tulee meillä vähän liikaa vatsanväänteitä, eli Nania oon antanu. Ja yleensä sekotan siihen pumpattua rintamaitoo...

Vaunuista.. Emmaljungan Duo Edge, Sport Cryptonite... Ja ollaan tykätty. Hyvät isot renkaat, metsäpolullakin menty niillä. Ja mahtava jousitus.. Tosi kevyet työntää ja menee kyllä tosi hyvin maastossa ja varmasti lumessa ja loskassakin! Se oli meillä se pääasiallinen homma mitä haluttiin: käyttöön ne vaunut tulee, niiden pitää kestää ja toimia! Ja kokonsa puolesta... Kova koppa on ihana, käy tosi pitkään, ja se käy hyvin kehdosta kun ollaan jossain kotoa pois yötä... Myöskään bussissa matkatessa en oo huomannu et ne olis mitenkää liian suuret niinkö jotku valittaa, ihan yhtä paljon on tilaa vieny kaikki muutkin yhdistelmät mitä oon bussissa nähny ku ollaan menty... Meidän vaunut on vaan vähän korkeemmat ku muut mitä oon nähny, mut ketä se ny haittaa!? Parempi vaan :)

Nyt meen päivittään ton etusivun, aika paljon tullukin yksäreitä sen johdosta...

Roona + Vili
 
Huomenta kaikille. Nyt alkaa elämä voittaa, mutta vielä on sellainen olo, etät olisi hakattu joka puolelta. Tiivis yhteenveto synnytyksestä:

23.00 7.10 illalla alkoi supistukset (Saunan ja seksin jälkeen!!!!!) , niitä tuli välillä 5 minuutin ja välillä 10 minuutin välein. En nukkunut kuin pienissä pienissä pätkissä. Aamulla klo 7 kivut olivat jo aika kovat ja supistuksia tuli 4 minuutin välein. Soitin kättärille ja antoivat ohjeeksi ottaa pari parasetamolia ja mennä kuumaan suihkuun. Ei auttanut. Klo 9.00 jälkeen lähettiin kättärille päin vaikka laitoin vielä heikosti miehelle vastaan, että "ei kait me nyt vielä, mistä mä tiiän et onko nää oikeita supistuksia" Kättärillä ottivat sisään ja olin jo 3 cm auki. Tunnissa 3sentistä 8 senttiin.
Epiduraali, aquarakkulat ja ilokaasua. Epiduraalia lisää. Huomattiin, että vauva liian korkealla 8 tyyppiä pohdiskeli, että tehdäänkö sektio. Lääkärit eivät osanneet päättää. Huomattiin, että napanuora kaulan ympärillä-> ei enää mitään lääkkeitä. Lääkärit lähtivät pois ja kätilö ohitti lääkärit valtuudellaan ja huusi "nyt synnytetään" (Onneksi näin). Sattui PERKELEESTI, mutta se tuli terveenä ulos ja oli maailman ihanin <3

Nyt se huutaa tuolla, pakko mennä-->
 
Imetyksestä: Meillä syödään noin tunnin välein koko päivä, koska tytsy syö ~10min ja nukahtaa. Joskus hyvällä tuurilla menee 15-20min, mutta harvemmin. Imetän yhden tissin kerrallaan, vuorotellen. Niin saan edes toista aina tyhjemmäksi kerrallaan.

Meillä käytössä pamperssin vaipat. Ainakin nyt. Liberoita koetettiin, mutta oli jotenkin tönkön olosia.

Onko teillä muilla tullu nimipaperit koska postissa? Mä niitä odottelen kun kuuta nousevaa, kun neidillä on nimi jo ihan valmiina, senkun papereihin laittais vaan. Meillä ei siis kasteta, eikä näin ollen ole ristiäisiä.

Nyt alko huuto ->

VK + Saara 2vk 4 päivää
 
Vaipoista ollaan testattu Pamperseja, Liberoita ja nyt eilen hätäostoksena Rainbown 2-kokoa. Liberot on toiminu meillä noista testatuista parhaiten ja nuo Rainbowt tuntuu olevan ihan kauheita koppuroita, joista kakka meinas tulla heti pihalle lahkeesta. Seuraavaksi tarkoitus testata nuo ekovaipat ja Muumit.

Mä taas yritin pukea tuota Manducaa päälle, mutta tyttö alkaa heti huutaa siinä. Neiti ei muutenkaan oikein jaksa olla sylissä kovin pitkään vaan alkaa venkoilla ja osoittaa kovaäänisesti mieltään, joten en tiedä toimiiko meillä tuo Manduca sitten ollenkaan. :( Pitänee kuitenkin vielä harjoitella, jos se joku kaunis päivä toimisi. Helpottais nimittäin paljon kotitöissä ja esim. lähikaupassa piipahtaessa, kun jälkimmäiseen ei meidän vaunut taida edes mahtua.

Josta päästäänkin kolmanteen asiaan, eli vaunuihin. Meillä Crescentin uudet kokomustat Diva-yhdistelmät, jotka on ihan mahtavat kaupunkimenopelit. Ihanan kevyet ja näppärät, mutta samalla tilava vaunukoppa ja iso kuomu, säädettävä heittoaisa, kääntyvät etupyörät, vaihdettava työntösuunta jne. Noihin saa kiinni myös maxi-cosi -turvakaukalon, mikä on havaittu tosi näppäräksi jutuksi esim. kauppareissuilla.

Me aloitettiin viikonloppuna rela-tipat, kun tyttö on kipristellyt niin usein masuaan ja herää uniltaan aina itkemään ja ähistelemään masukipua. Apteekkiin oli tullu myös Gefilus-tipat, jotka säilyisivät huoneenlämmössä toisin kuin nuo Relatipat. Otettiin kuitenkin Relat. Viime yönä neiti ainakin piereskeli viehättävästi ja tänä aamuna tuli melkoset soossit vaippaan ilman mitään itkuja, että jospa ne auttais. :)

Rosehip ja typykkä tasan 4 viikkoa (Mihin aika menee???!!!)
 
moikka, eikö teil ole manducan suomenkielisiä ohjeita annettu kaupan yhteydessä?

täältä

http://www.netmix.fi/product_details.php?p=1624&c=400

oikein videon kera :LOL:

nyt ei kerkee muuta toivottavasti apua

jooseppi & möykky

1kk 8 pvää
 
rosehip kauanko teillä meni lapsen syntymästä siihen että se kutsu tuli. Minä olen semmonen hötkyilijä etten millään malttais odottaa että saa kaikki asiat hoidetuksi.. :LOL: Me asutaan Espoossa joten mitenköhän täällä mahtaakohan ne laittaa kutsun tai koskakohan kannattaisi alkaa soittelemaan.. hmm..

Vaunuista sen verran että me ostettiin EMMALJUNGA CITY CROSS- yhdistelmävaunut. Kertaakaan ei olla vielä päästy niitä kokeilemaan mutta ystävillä keillä on ollut moiset käytössä ovat kehuneet maasta taivaisiin.. Vankan tuntuset ja kevyet sekä silmää miellyttävät. Itseasiassa me saadaan alkaa ulkoilemaan vasta tällä viikolla joten pääseepä vaunut sitten kovaan testiajoon.. :D

Nyt suukottamaan pienen pullaposkia :heart:

Dindei + Mico 1vk 3pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
moikka, eikö teil ole manducan suomenkielisiä ohjeita annettu kaupan yhteydessä?

täältä

http://www.netmix.fi/product_details.php?p=1624&c=400

oikein videon kera :LOL:

nyt ei kerkee muuta toivottavasti apua

jooseppi & möykky

1kk 8 pvää
HAHAHAHAHA - Voi ei tota musiikkia! Vähän AD/HD toi video ton musan takia!!! :LOL: :LOL:

Mut joo, noinhan se sujuu kuin valssi :D Kyllä mä ainaki sain ne ohjeet mukaan, mut silti se EI käy alussa ihan noin helposti ku tuos videolla... Varsinki toi et pitäs istua se vyö valmiina kiinni ja sit pukee vaavi siinä polvien päällä siihen reppuu. Ei jotenki luonnistu multa... Ja sit toi ku pidän niitä hihnoja ristissä selän takana. Pitää ne soljetki viel ite laittaa sit kiinni... Mut joo, kyllä se tästä pikkuhiljaa! :D
 
kotiin päästy lauantaina.hirveä härdelli ja hulina kun neiti huuti ekan yön ja nukkuin vain pieniä hetkiä.käytännössä valvoin 24h putkeen.nyt hieman rauhoittunut.

totesivat vauvalla muutaman tunnin iässä suulakihalkion ja syömiset on pitänyt hoitaa pigeon pullolla.itsellä on piiloinen suulakihalkio.leikkaus edessä ennen kuin täyttää 1v.halkio ei ole onneksi suuri ja eivät eka huomanneetkaan sitä.
onneksi lypsämällä olen maitoa saanut tulemaan ja tänään 200ml lypsyllä.kokeiltiin eilen imettämistä mutta tehotonta on ja helpoin siis pullo vauvalle.tutti ei pysy suussa ja siksikin varmaan levoton kun tahtoisi imeä rintaa tai tuttia imuhaluihin mutta se aina löpsähtää suusta pois.
onnea vielä vauvan saaneille ja palailen paremmalla aikaa
 
Voi ETTÄ kun harmittaa... kun meidän ukkelia vaivaa sitten vissiin vieläkin se Rotateq-rokote... Meinaan taas viime yönä itki ja väänsi itteään kippuraan kun massu vaivas syönnin jälkeen... Ja kakkaa vääns puol yötä, aamun, ja sit joskus aamupäivällä tuli vasta se paska... Vaikkei ollu edes mikään kova kakka tai ripuli tms! Ja massu sillä on selvästi ollu kipee. Ruokakin on maistunut viime päivinä ihan eri tavalla, ja muutenkin ollu tosi kärttyisä välillä...
Soitin neuvolaan, ja meidän oma hoitaja ei ehtiny puhelimeen, joten siellä oli joku toinen neuvolatäti... Siltä sit kyselin, että kuin kauan yleensä toi kestää rokotteen jälkeen... Ja se ei osannu sanoa mitään! Sanoi että soittaa johonkin ja kyselee... Soitti sit takas ja oli soittanu kuulemma Hervannan neuvolaan ja kysyny siellä hoitajalta!??? Ihme tampioita... :LOL: Käski katella viel pari päivää ja soittaa sit uudestaan jos jatkuu...! Ja kyseli vielä, että eikö noi ole ihan normaaleita vatsanväänteitä sitten? No ei meidän lapsella nyt normaalisti ole tuollaista. Kyllä sen ite huomaa mikä on normaalia omalla lapsella ja mikä ei.... Ärsyttävä... Noh. Katsellaan nyt sitten pari päivää, toivottavasti tuo tosta helpottais!

Olipa mukava käydä lenkillä, ihana syysilma tuolla! Oltiin taas Vividin kanssa liikenteessä, pääs pikku sydämenmurskaaja-pojat taas yhteen :D Tosin tietämättä toisistaan mitään kun nukkuivat kumpikin melkein koko reissun :LOL:

Nyt vaan sit odottelen koska Vili herää syömään, ite sainkin jo safkattua - kerrankin! Ja kas... nyt se itku tuli siellä makkarissa :heart:
 
korvike:typy saa pelkästään korviketta,vaihdoin semperistä nutricia nutrilon comfort-jauheeseen.Tuo on paksumpaa ja vatsavaivat väheni heti kun ei saa ilmaa niin paljon.Ostin myös Nuk:in koliikkitutteja.
jälkivuoto:loppu jo 2 viikkoo sitten ja miula on ollu jo ekat kuukautisetkii.Jälki tarkastus olis parin viikon päästä mut kyl seksii on tullu jo harrastettuu.Kivaa se on edelleeki =)
Ristiäiset:meillä on ens sunnuntaina,pappi kävi eilen ja nimikin saatiin selväks.
Te keiden lapset pelkästään korvikkeella,paljon teillä menee vuorokaudessa?

Tepa75 ja tyttö 5vko
 
Tepa: Meillä menee nannin jauhemaista korviketta noin 8dl vuorokaudessa.

Rattaista: Meillä on Phil&Tedsin Vibet sisaristuimella. Tosi hyvät ovat olleet! Tukevat, mutta silti tuplarattaiksi todella näppärät. Ei mitkään hyökkäysvaunut :) Ollaan menty metsätiellä, hiekkatiellä ja hyvin kulkee. Ja menee pieneen tilaan autossa.

dindei: Meillä oli esikoilla nuo City Crossit ja oli superhyvät! Nyt myytiin ne pois, kun hankittiin sisarusrattaiksi Phil&Tedsit, jotka menee näppärästi yhdellä tai kahdella lapsella. Mut siis oltiin tosi tyytyväisiä noihin city crosseihin. Meillä oli siinä kova koppa, joka oli musta aivan ihana.

Vauvakuume83: Meillä oli nimipaperit postilaatikossa odottamassa kun tultiin sairaalasta. Tämä siis pk-seudulla.

Täällä on nyt menossa toinen viikko lasten kanssa kolmistaan. Hyvin on mennyt, mutta ei paljon koneelle ehdi päiväsaikaan. Siksi jää palstailukin vähiin. Mutta koitan aina välillä ehtiä lueskelemaan :)

rimpulakissa ja neiti 1kk
 
dindei: Vielä noista korvikkeista, et tuossa iässä voi vauvalla muutenkin alkaa vatsaa vääntämään eli ei välttämättä johdu ollenkaan siitä mitä syö. Mutta jos masuvaivat jatkuu, niin kokeilkaa NANnin jauhemaista korviketta. Löytyy aika monista ruokakaupoista. Meillä on se käytössä ja se "vaahtoaa" vauvan imiessä paljon vähemmän kuin valmis eikä ole hankala tehdäkään. Me tehdään sitä samalla lailla valmiiksi jääkaappiin kuin sairaalassakin: keitetään vesi, annetaan veden jäähtyä jonkin verran, heitetään jauheet joukkoon ja sit pullot jääkaappiin. Me tehdään pariin isompaan tuttipulloon nuo satsit valmiiksi, joten sieltä voi sitten kaataa pienempään tuttipulloon, lämmittää mikrossa ja antaa vauvalle. Esikoisella ainakin masuvaivat helpotti tuon jauhemaisen korvikkeen myötä ja niin on ilmeisesti käynyt nytkin. Samalla tulee paljon vähemmän jätettä ja onhan tuo puolet halvempaakin kuin valmiissa tetroissa ostettu ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuume83:
Imetyksestä: Meillä syödään noin tunnin välein koko päivä, koska tytsy syö ~10min ja nukahtaa. Joskus hyvällä tuurilla menee 15-20min, mutta harvemmin. Imetän yhden tissin kerrallaan, vuorotellen. Niin saan edes toista aina tyhjemmäksi kerrallaan.

VK + Saara 2vk 4 päivää
Meillä oli tälläinen päivä tänään ja oon ollut ihan kauhuissani. Laitokselta asti tyttö syönyt nätisti 2-4 tunnin välein sellaiset 20-30 min. Tänään syönyt vajaa tunnin välein 15 minsaa kerralla!! Normaalia? Onneksi jollain muullakin!

Yonnazzz + "löylykauha" 6 pvä

Huom. laitoin tossa aikasemmin facebookkiin meijän neidosta yhden kuvan, jos en jo sanonut!

 

Yhteistyössä