**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

Esmeralda mä vaan toivon että teilö ei ois sitä allergiaa!!!

Tänne tullu kovasti teksti.. Perässä en pysy ja aikaa ja energiaa ei oo lukee kaikkea :/

Mutta kerrompa nyt lyhyesti miten meillä menee :)

Mein ukolla on tänään ikää 4 viikkoa :) aika menee ihan sika nopeeta. Ukko kasvaa hurjaa vauhtia, painoo on tällä hetkellä oman vaa'an mukaan viitisen kiloa :) ja pituuttakin on varmaan tullu pari kolme senttii lisää :) Ens viikolla (13.10) onki eka neukku.
Ukko syö tooooosi paljon, kerralla menee monesti se 100-120ml, ja pelkällä pullolla ollaan.
Yöt menee suhkot hyvin, mitä nyt vauvallakin uni menee sekasin kun koko ajan hyökkää syömään. meil menee yöt 3-4 syötöllä!!! :eek: mutta onneks jatkaa sit uniaan saman tien. Päivällä ollaan hereillä heti aamusta joku tunnin verran ja sit päivällä on muutamia saman mittasia jaksoa ja illalla myös. Nukkumaan ukko rupeaa joskus klo 21 maissa. ja aamulla herää 7-7.30 :) Vaippa kokoa piti vaihtaa viikko sitten. Yöllä ainakin on pidettävä kokoa 3 vaippaa, muiuten tulee läpi. päivällä pidän loput kakkos vaipat jotta pääsen niistäki eroon :)

Iso-siskokin on alkanu pikku hiljaa tottumaan pikku-veljeen, enää ei oo niin hurjaa taistelua, mitä nyt sit on ilmaantunut hurjia itkupotkuraivareita :/ mutta edelleen tuumaan vaan että ajan kanssa hommat on reilassa----toivottavasti :)

Kastetilaisuus meillä on sitten 7.11 :) nimi on päätetty ja huudeltu tuttaville :)

MUtta nyt taas mentävä.. lapset klutsuu :heart: on ne niiiin ihania :heart:

zeny
 
Syyskuun Sydäntenmurskaajat on odotus-puolella historiaa! Kaikki kirjoittelevat sitten jatkossa tänne, jos asiaa on!!

..Yonnazzz on tänään käynyt ilmoittautumassa listalle, jakautunut eilen... Eli se oli sitten SIINÄ! Tulipa tavallaan haikea olo, vaikka juttuhan jatkuu täällä... Mutta jotenkin, kun miettii, että sitä tuli aikas monta kuukautta siellä pinossa palstailtua.. Ja täällä ollaan kyllä jaettu varmasti sellaisia oloja ja tuntoja ja tunteita, mitä ei välttämättä muille edes olla puhuttu! Itse oon alusta asti, joulukuulta 2008 ollu mukana, joten.. aikas pitkä taival kulkea. Ihanaa se oli, kiitos kaikille kun ollaan tuntoja jaettu ja toisiamme tuettu.

Jatketaan samaan malliin, eikö vain?! :heart: :heart: :heart: :flower: :hug:

Roona
 
Sit vielä omaa elämää:
Meillä yö sujuikin sitten tosi rauhallisesti, ei kummempia vatsanväänteitä tms. Ja kakkaaminenkin tasoittui taas normaalisatseihin illalla... Jäbä on vaan ollut todella sylihiiri eilisestä, ja tänäänkin. Heti kun laskee esim sohvalle köllöttään, vaikka olisin ite vieressä, kamala kitinä... Ja sylissä sit vaan hymyilee ja chillailee... Toivottavasti tää nyt ei jatku tällai, olis aika hankala tehdä yhtään mitään jos kokoajan pitää sylissä roikkua. Esim vessassa käyminen saattais olla vähän hankalaa! Onneks on tuo reppu, josko siinä olis sitten ukolla mukava olla :)

Rota-rokotteesta
... Mulla on itellä ollu se Rotavirus pienenä, ja se ei todellakaan oo mukava tauti! Samoin parinkin tutun lapsilla ollut se, erään kaverin kaikki 3 lasta ovat olleet sairaalassa tipassa sen takia!! Että.. kyllä mä sen rokotuksen halusin pojulle. Riskit saada se tauti on paljon suuremmat, kuin mitkään sivuvaikutukset millä pelotellaan. Kaikilla lääkkeillä ja rokotteilla saattaa olla sivuvaikutuksia. Mut ilman nykyistä rokotusjärjestelmää, meillä olis täällä yleisesti muksuilla polioo ym mukavia tauteja. Joten... Niin. Ei siitä sen enempää. Jokainen tehkööt mitä lystää.

Vähän oli jännä kattoo eilen, kun mulla oli pari kaveria käymässä, ja toisella oli 1-vuotias poikansa mukanaan... Että meidänkin poitsu siis on jo sellainen vuoden päästä!! Ihan mieletön olo tuli, äkkiä ne kasvaa! :'( :heart:

Nyt sylihiiri taas vääntää tossa sylissä siihen malliin, et pitäs varmaan mennä ruokailemaan...

Roona & Vili 7vko!
 
Roona: Mäkin taisin laittaa vahingossa yksäriä vaan tuolla odotuspuolella, kun ei ole tuossa tän palstan listassa meidän vauvan mittoja. Laittelen vielä uusiks, niin saadaan meidätkin tuohon listalle. Ja kyllä ne lapset vaan kasvaa niin nopsaan! Meillähän on 1v5kk poika ja joka päivä mietin, kun pikkuneitiä katson, et vastahan tuo poikakin oli noin pieni ja nyt jo juoksee menemään, tekee palapeliä ja rakentaa torneja palikoista. Kohta se muuttaa pois kotoa! Nyyh! Haikeaa.

HILJAISUUS :) Molemmat lapsoset uinuu. Ainakin hetken samaan aikaan. Pitäis varmaan tehdä jotain hyödyllistä, mutta ei kiinnosta pätkän vertaa. Surffaan siis :)
 
Tänään käytiin neuvolassa ja poitsun paino oli alkanut nousta :flower: Sairaalasta lähdettäessä (ti) paino oli 3760g (tippunut reilu 7% syntymäpainosta) ja tänään 3910g :heart: tainnu toi pojan reipas ruokahalu olla osallisena tähän :LOL: pituuskin oli 53,6cm ja syntyessään eli viikko sitten 53cm eli kasvaa kasvaa..

Roona82 tänään neukkulassa kysyttiin tosta syömisestä ja samaa mieltä sielä oltiin että murkinaa napaan vaan. Kuulemma voi 80ml antaa jo kerrallaan jos syöttövälit olis 3h no täällä vähän tiehämpiä välillä mutta menee semmonen 70ml. Mä olen pikkuhiljaa alkanu puntaroimaan imetyksestä kokonaan luopumista kun ei vaan onnistu millään :ashamed: Olisin niin kovasti halunnut pienen täysimetykseen mutta se on vaan niin pitkäkestoista sekä tuloksetonta. Jos päivässä 2krt onnistuu imettämään koko perhe viettää riemujuhlaa.

Raivostuttaa kun ihmiset painostaa imetykseen eikä voi ymmärtää jos se ei onnistu. Täällä ainakin olen joutunut kohtaamaan monesta suunnasta tulevaa arvostelua sekä syyttelyä, vikahan imetyksen epäonnistumiseen on äidissä.. JA PASKAT ON! onko muille koitunut moista inhottavuutta?? .. tarpeeksi kuuneltuaan alkaa itsekkin miettiä että onkohan täysin epäonnistunut..

vauvakuume83 niin mikäköhän siinä on että se muka hukkuu matkalla vaikka maitoa tulee niin sitä ei yhtäkkiä tiedäkkään muka mistä sitä tulee.. Täällä vaan ei imetys kertakaikkiaan onnistu :ashamed:

No nyt poika heräilee.. tsempitystä kaikille vauva arkiin jokaiselle varmaan tulee mutkia matkaan ja tää oli nyt vähän omaan napaan pällistystä..

dindei + rakas 1vk
 
dindei: Höpöhöpö, nyt korvat tukkoon moisista syytöksistä! Kukaan muu ei voi tietää toisten imetyksen onnistumisesta tai syytellä äitiä, jos jokin meneekin mönkään syystä tai toisesta. Mä imetin 2vk (nyyh), kun homma ei vaan toiminut. Tytöllä oli niin hirveä ruokahalu, ettei malttanut tissillä olla, kun multa tuli aika vähän maitoa. Sen lisäksi 1v5kk esikoinen kiukutteli jaloissa kaikki imetykset, eikä sekään tietty helpottanut maidon herumista, kun stressasin siitä möykästä. Nyt mennään pelkällä pullolla ja hienosti menee! Tyttö kasvaa ja ruokailu saadaan hoidettua suhteellisen näppärästi. Esikoinenkin malttaa tuon ajan odotella. Näin siis meillä meni ihan käytännön syistä. Harmittaa, mutta en jää sitä murehtimaan. Älä sinäkään, jos siihen menee!! Voimia kovasti :hug: Mua ei onneksi ole kukaan syyllistänyt; ei sukulaiset eikä neuvolan th, eikä kukaan muukaan. Ainakaan vielä...
 
Kerttuneiti ja Rimpulakissa: Mulle niitä yksäreitä on sadellut ihan hulluna, ja jouduin välillä niitä poistelemaan kun sain niitä tonne odotuspuolen listalle kirjattua. Teidän kummankin mitat ym. on siellä listalla kyllä... Tossa oon pyydelly, että sitä mukaa kun tänne alkaa kirjottaan ja haluu nimen tänne listaan, niin ilmottelee... Ne yksärit tulee samaan postilaatikkoon, eikä niistä voi tietää minkä ketjun kautta kukin niitä lähettelee :) Kaikki kun ei oo kovin aktiiivisia olleet tuolla odotuspuolella, eikä sitten oo täälläkään näkynyt, eivätkä ole ilmoittaneet halukkuuttaan jatkaa täällä...

Noh, mutta nyt selkenee kun ei oo ku yks palsta ja yks lista. JA mä yritin tosta etusivun listasta tehä vähän rennomman oloisen... Esim. ketä kiinnostaa 3kk kuluttua kuinka pitkä tai paksu mun vauva oli? Vähän vähempikin info riittää tossa listalla, niin pysyy selkeämpänä. Saa toki ehdotella jos tulee jotain mieleen miten tota vois vielä muokkaa!!!

Mutta tähän malliin oon niitä listannut, sen mukaan miten ihmiset antaa tietoja:
"Roona82 27v & Vili s.21.8.09 Esikoinen. Tampere "

Siis oma nimimerkki, ikä, lapsen nimi tai lempinimi, syntymäpäivä, mones, paikkakunta...
Ja tietenkään kenenkään ei oo pakko kertoo enempää kuin haluaa :D

Nonni, no mutta näin. Ilmoitelkaa jos joku tuolta puuttuu ken sinne haluaa, ja lasten nimiä/lempinimiä jos sinne haluaa lisäillä!

 
dindei: Koita jaksaa! Mulla ihan samoja fiiliksiä... Just tänään taas tunnin huudatus tissillä kun poika ei sitä huoli, kokeilin taas monta eri asentoa, kumin kanssa ja ilman... Jätkä ottaa tissin suuhun, imaisee muutaman kerran, niin että maitoakin jo tulee... Ja alkaa huutamaan. Sitten taas tissi suuhun, muutama imu, ja huuto.... Ja sit mä vedän itkuu kun koen, että oma lapseni ei halua minua, ja olen huono äiti kun en osaa imettää, ja kiroan että nyt saa imetys loppua! Mutta enköhän mä taas illalla yritä... Jos ei onnistu niin ei onnistu. Sitten taas pumpataan... Mulla meinaan taas tänään maitoakin tulisi, ei se siitäkään voi olla kiinni! Aamulla taas pumppasin kummastakin rinnasta 80ml, en viittiny enempää ettei mene ihan kuivaks tissit...

Yleensä mä oon sinut sen asian kanssa, että poju ei mun tissillä kasva, eikä siitä ota ruokaansa. Mut välillä taas, kuten eilen, sujui imetys tosi hyvin, ja kuvittelin että nyt se siitä lähtee! Ja paskan vitut, tänään ole ottanut ollenkaan tissiä.... Niin kyllä ottaa taas päähän joka syötön jälkeen kun on pitäny taas pulloo antaa...

Tänään kirosin tosi paljon, ja päätin, että ens kertaa en enää jaksa sitä huutoa, vaan jos vielä kerran on sellainen imetyskerta, se on sit siinä, sit ei tuu enää tissiä... Mut sit ku kattoo tuota pientä naamaa joka kuitenkin haistelee ja hapuilee ja haluaa äidin rinnalle... Ei sitä voi olla yrittämättäkään!
Aamulla nukuttiin pojun kanssa ihan lähekkäin, se nukkui pää mun tississä kiinni ja välillä unissaan lutkutti sitä... Oli niin ihana tunnin verran siinä torkkua sen kanssa, kun pienet kädet piti tiukasti kiinni äitin tissistä ja haisteli ja nautiskeli. Se on ihan parasta :heart: Ei siinä vaiheessa haitannu antaa sille pulloa kun heräs huutaan ruokaa.

Ihana, nyt se nukkuu tossa mun rintaa vasten repussa, suu leviää välillä isoon hymyyn kun havahtuu hereille ja mä annan sille otsapusun. :heart: Voi että mä rakastan tuota pikkumiestä!!!! :heart:
 
Mua oikeesti pelottaa tuleva....
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538547
Siis mitä helkkarin väliä sillä on miksikä sitä haalaria nimitetään? Eikös se oo pääasia ettei lapsi palele? Pitääkö sitä olla miljoona eri haalaria joka vuodenajalle? Ja mikä se pelottava Rrrrreimatec on mistä kaikki puhuu, enkö mä oo IN-äiti jos en osta sellasta mun lapsille?

:LOL:

Tuleeko mieleen muita tällasia juttuja mitkä huvittaa tai ihmetyttää tms.? Mä oon ainaki bongaillu täällä palstalla ihan ihme juttuja mistä ihmiset vääntää kättä. Toi Reimatec on ainaki yks.
 
Roona: Pelottavia on kyllä kieltämättä tuollaiset keskustelut. :D

Meillä tänään neuvola. Neiti on nyt 3 vko 5 pvä ja paino on noussut tässä ajassa 1 kg ja pituutta tullut 5 cm, eli hurja kasvutahti.

Meillä tehtiin viime yönä nukkumisennätys yhtäjaksoisessa nukkumisessa. Vauva nukkui 7,5 tuntia putkeen. Jiihaa! :heart: Voisi jatkua tämmöisenä. Mutta oli kyllä tissit hieman täynnä aamulla :x
 
dindei ja roonakin, mä oon täysin sitä mieltä että jos imetys ei ota onnistuakseen, niin se ei tee kenestäkään huonompaa äitiä vaikka syöttää korviketta. Läheisyyshän se tärkein juttu on. Vaavi sykkyyn ja pullo suuhun =) Ei siitä kannata oikeesti potea huonoa omaatuntoa ja jos joku sitä arvostelee niin mahdollisuuksien mukaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Helinä
Ai kun ihanat unet. Odotan kyllä niin paljon että vähän sais nappula lisää ikää, niin hänkin nukkuis pidempiä pätkiä.

Me opeteltiin viime yönä uutta nukkumajuttua... Kun Saarahan ei suostu nukkumaan omassa sängyssä, viime yönä nukku 10min siellä :D No joo, ärsyttää kun nappula nukkuu ihan kainalossa, pelottaa että hän tukehtuu tms. niin tein mun ja miehen välille semmosista kovemmista isoista tyynyistä "sängyn" nappulalle. Ja kun rupeaa kitisemään voin mennä ihan toisen viereen ja laittaa käden masun päälle ja jutella kivoja. Viime yönä siinä nukku puoltoista tuntia putkeen, mun vieressähän hän nukkuu hyvin neljäkin tuntia. Mutta nyt ruvetaan treenaamaan siinä nukkumista, että vähän sais "pesäeroa" muhun. Kuitenkin koko illan kiikutan nappulaa sylissä, kun ei hän voi olla yksin ollenkaan. Toinen on niin hellyydenkipeä :heart: Ja nyt kun viimeyönäkin hammassärky oli niin kova että valvoin neljään saakka, niin oli ainakin aikaa treenata. Ja luultavasti menee ens yökin tän säryn kanssa.
Ja siitä pääsenkin siihen, että kävin tänään hammaslääkärissä, mutta pelko on niin kova että annoin tutkia, mutten paikata... TYHMÄ MINÄ!!!!! Ja sitten kärsin tän kivun kanssa. Sain penisiilikuurin kyllä....

Kaiken näköstä ... VK + Saara 2vk 1 päivä
 
..meille syntyi pieni poika 6.10 klo 18.07 mitoin 3430g ja 50cm rv 41+2. Tänään kotiuduttiin. On tämä kyllä aika ihmeellistä <3 poika on melkoinen tissitakiainen, kokoajan saisi olla tissittelemässä.
Laitoinkin roona sulle tietoja yksärinä, jos joudat päivittämään listaa jossain vaiheessa :)

ninja ja pikku-ukkeli 3vrk
 
Ihanaa kun täällä jaksaa ihmiset tsempata ja tukea. Lueskeltuani muiden imettämis vaikeuksista tajusin että monella on lähes samankaltaisia vaikeuksia kuin minulla.. Täällä tosin eilen 2 epäonnistuneen ja kiukkuisen imetyskerran jälkeen heitin hanskat tiskiin ja päätin että vaikka saisinkin arvosteluja niin meidän poika kasvaa tästä päivästä eteenpäin NaN:in avulla.. Ruokahalu pojalla on mahtava ja siitä voinkin iloita että poika kasvaa ja ruoka maistuu.

vauvakuume83 , Roona82 ja rimpulakissa kiitos lohduttavista ja tsemppaavista viesteistä täällä saatiin ainakin 110% lisää itseluottamusta siitä etten ehkä olekkaan niin surkea kun ei poika syö tissiä. :D
Olisko kenelläkään tietoa mikä noista korvikkeista olis niinku parasta tai mitä kannattaisi syöttää. Me ollaan syötetty NaN1 mutta kun tosiaan olen tullut viikko sitten äidiksi niin en omaa aiempaa kokemusta että mitä kannattaisi syöttää jos on 100% korvikemaidolla?

Tää lähtee nyt kurkkimaan rakasta tuhisiaa Kaunista syyspäivää kaikille =)

ainii ja ninja85 onnea pienen johdosta :flower:

Dindei + muru 8pv
 
ninja85 onneksi olkoon pikkusesta :flower:

Meillä selkeesti jekovit tipat on tuottanu vähän vatsanväänteitä. Onneksi ei hirmusti, mutta silleen että heräilee kun kipristää niin kovasti. Mutta eiköhän nuo mene ohi, kun suolisto rupeaa tottumaan niihin.

dindei omakohtasta kokemustahan ei ole, mutta kaverit on aina syöttäny nannia, poikkeuksena yksi, jolla kaikki lapset maitoallergikoita. Taitaa olla varmaan suosituin. Ainakin aikoinaan kaupan kassalla kun olin töissä, niin sitä meni ehdottomasti eniten.

Ite kärsin hammassärystä :/ Mutta kohta saunaan ja tirppa pääsee kylpyyn samalla. Ostettiin tänään kylpytuki ammeeseen, saas nähä miten toimii =)

VK + Saara 2vk 2 päivää
 
En oo aikoihin jaksanut kirjoitella tänne. Pikku-ukko ja isännän isyysloma on vieneet ajatukset ihan muualle eikä oikein ole viitsinyt kuluttaa yhteistä aikaa täällä.

Dindei: Meidän ukko täyttää tänään 1kk ja ollaan menty lähes koko ajan pelkällä korvikkeella. Hyvin on poika kasvanut. Kyllä se vaan niin on että jokainen äiti päättää oman lapsensa kohdalla miten lapsi ruokansa saa. Itse olen kokenut tuon täysin pulloon siirtymisen helpottavanakin ratkaisuna. Ajattelin että näin varmistan sen että sälli saa kerralla kaiken tarvitsemansa ruuan eikä tarvii turhaan huudattaa. Yksi huono puoli ainakin meillä tuossa pulloruokinnassa on ollut se että ilmaa menee ihan älyttömästi maidon mukana masuun ja se aiheuttaa välillä aika tuskaistakin oloa mutta onneksi Cuplaton on auttanut ja se että antaa pojan nauttia maitonsa useammassa erässä pienillä röyhtäystauoilla jaksotettuna.

Ristiäiset: Meillä on ristiäiset 24.10. Pidetään ne tuossa meidän kirkolla samassa paikassa missä mun esikoisenikin on kastettu. Meillä on kaikki jo valmiina, paitsi nimi. Jotain hajua on muttei sittenkään mitään ole lyöty lukkoon. Saa nähdä meneekö tuo nimiasia sitten siihen että 5min ennen ristiäisten alkua vasta saadaan sovittua tuo nimijuttu.

Olkkis ja Pikku-A 1kk
 
Kotiuduttu ollaan. Laitoin meijän prinsessasta yhden kuvan tonne Facebookin ryhmään. Enempää ei nyt jaksa. Tissiä syödään hyvin ja muutenkin kaikkin ihanasti <3 Synnytys oli nopea ja kivulias, siitä myöhemmin. Nyt meen tuijottelemaan miehen kanssa tota ihmettä!
 
Eilen kolmiviikkoisneuvola..

Elikkäs painoa tullut yli puoli kiloa (nyt 4395g) syntymäpainosta ja pituutta 3 cm ( nyt 54.5cm) syntymäpituudesta. Toisinsanoen hyvin kasvaa. Paino keskikäyrällä ja pituus keskikäyrästä seuraavalla. Pitkä tyttö kuulemma tulossa..onhan tuolla lintusella tosi pitkät sormet ja varpaatkin.. :heart:

Viime yönä halusi syödä 3h välein ja itse meinasin nukahtaa istuen..onneksi kuitenkin nukkui välit ja sain jotensakin torkahdettua korvatulppien ansoista kun tuo mukelo pitää sellaista örinää jopa nukkuessaan et oksat pois! :|

Palailenpa taasen!!

Äippä35v ja Nuppuliini 3 viikkoa ja 5 päivää :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaisuus:
Piti Kristellelle alkaa kirjoittamaan.
Millainen lonkkaluksaatio teillä todettiin? Lähteekö lonkat ihan paikoiltaan jne?
.
Meidän tytöllä mun ymmärrykseni mukaan vasen lonkka luksoituu pois paikoiltaan ja oikeassa on löysyyttä. Näin sanoi lastenlääkäri, kirurgi ei sitten kummemmin asiasta puhunut.. Hoitona on siis Pavlikin valjaat ( http://www.pedihealth.fi/product_details.php?p=438 ), joita käytetään alkuunsa 2kk ja jos kaikki silloin ok, niin hoito päättyy siihen ja kontrolleja tietty sitten vielä myöhemmin. Täytyy tarkemmin kysellä kun mennään ekalle kontrollikäynnille 19.10. Nuo valjaat ajavat saman asian kuin lasta ja sainkin valita kummat otetaan. Valjaat on hiukan joustavammat ja tuntuivat mun mielestä inhimillisemmältä vaihtoehdolta siinä hormonimyrskyssä kun piti valintaa tehdä. Kirurgihan sen oikeasti päätti, en mä osannut sanoa juuta enkä jaata :/

Vaatteet pitää pukea noiden valjaiden päälle ja ihan hyvinhän se jo sujuu =) Kävin pikaiseen ostamassa muutamat sopivat vaatteet tytölle ja hiukan isompia vaatteita (62cm suurin osa) kun pukee niin kyllä nekin menee. Leveänmalliset bodytkin menee ihan hyvin päälle, vaikka alkuunsa kuvittelin, ettei suurinpiirtein mitään voida käyttää. Vaipanvaihto nyt tietty on hiukan inhottavampaa, kun ei kunnon peppupesulle saa mennä, mutta toistaiseksi kakat ollaan saatu pyyhittyä hyvin noilla kosteuspyyhkeilläkin. Sen puoleen on hyvä, että tyttö kakkaa noin 5 kertaa päivässä, että satsit on kerralla pienempiä ja helpommin putsattavissa kuin jos tulisi harvemmin isompi sinappisatsi ;)

Autolla ei olla vielä kuljettu mihinkään, mutta saatiin vuokrattua lastentarvikeliikkeestä Concord proton vaunukoppa, jonka saa kiinnitettyä auton takapenkille turvavöin ( http://www.sasima.fi/Concord/Moving/Proton.html ) ja siellä on remmi, jolla vauva tuetaan vartalon ympäri koppaan, ettei pääse heilumaan. Eikä ollut pahanhintainen 30?/kk vuokra. Tavalliseen vaunukoppaan tyttö menee juuri ja juuri makuupussin sisään samakkoasennossaan. Parit pikkulenkit (10-15min) ollaan jo tehty =)

Meillä imetys sujuu hyvin ja täysimetyksellä siis mennään =) Tyttö syö päivisin 2-3h välein ja on onneksi tosi nopea imuttelija eli noin 10-15 min ja yksi tissillinen riittää kerrallaan, joskus haluaa hetken päästä muutamat imut vielä toisesta tissistä. Yöllä ollaankin syöty 1½-2h välein, kun tuo rytmi on vielä hiukan hukassa :whistle: Hiukan itseä alkaa jo väsyttämään kun esikoinen kiukkuaa mulle päivisin (vain isi kelpaa) ja päiväunetkin vaikuttais olevan hänellä jo historiaa, vaikka ikää ei vielä edes 1v8kk |O Aikamoinen sirkus meillä varmaan tulee olemaan, kun mies menee huomenna töihin :whistle: Tyttö onneksi siis nukkuu päivisin tosi paljon, ei jaksa valveilla olla kuin muutaman tunnin, noin tunnin kerrallaan. Toivottavasti tytöllä on näin hyvät unenlahjat vielä myöhemminkin..

Nyt esikoinen kinuaa luumuja. Mä olen niitä urakalla itse syönyt nyt synnytyksen jälkeen, kun esikoisen jälkeen mulla oli hirveä ummetus ja tällä kertaa päätin ennaltaehkäistä sitä :whistle:

Kristelle & sammakkoprinsessa 8vrk
 
Heippa pitkästä aikaa. On ollut kyllä sellaiset nämä viikot että huh huh. Oma kohtutulehdus pitkittyy kun sairaala ja tk ei ottanut aluksi tosissaan. Piti yksityisellä käydä ennen kuin saatiin hommaa etenemään. Tulehdus on päässyt niin pahaksi, että syön 2 voimakasta antibioottia ja sen lisäksi täytyy käydä vielä päivittäin sairaalassa tipassa. Kuumetta edelleen 38 ja olo on kyllä välillä aika heikko. Onneksi miehellä on ollut mahdollisuus olla kotona hoitamassa vauvaa. Sairaalassa eivät muka nähneet paria hyytymää kohdunsuulla, jotka entisestään pitkittävät jo pahaa tulehdusta. Yksityisellä täytyi sekin käydä toteamassa!

Vieläkään crp ei ole laskenut, vaan junnaa edelleen 250. Tiedä sitten kun tämä pitkittyy näin, että mitä jälkiseuraamuksia on kohtuun... Tässä on melkein kaikki mennyt pieleen mikä vaan voi.

Pojalla todettiin myös koliikki. Vyöhyketerapeutti ja neuvola sanoivat jo oireita koliikiksi, mutta käytiin myös lastenlääkärillä varmistamassa ettei ole mitään vakavempaa. Poika huutaa kuin syötävä iltaisin 16-21 ja nykyään myös kun herää syömään 01-02 niin saa valvoa aina sinne 05 aamulla, että rauhottuu... Mitähän vielä tähän syssyyn. Ei jaksa välillä kovin aurinkoisesti ajatella. Onneksi mies pitää meidän taloutta pystyssä ja valaa uskoa parempaan.

Poika syö kyllä hurjia määriä. 120 ml menee joka syötöllä ja syötöt välillä jopa tunnin välein. Mutta kasvua ei silti ole tullut kuin noin 400g alkupainosta. Nykyään puklataan taas älyttömästi, vaikka röyhtäytetäänkin kunnolla. Lääkäri lohdutti, että kyllä se koliikki tuosta voi vielä pahentua. Kiitti!

Nojoo, tämmöstä valitusta tällä kertaa. Kiitos ja anteeksi. :attn:
 
Voi Elku :hug: Paljon jaksamista ja toivottavasti kaikki kääntyy parempaan päin pikaisesti. Voiskohan olla, että poika söisi liikaa kerralla ja puklailee siksi? Johtuisiko masuvaivat osittain myös siitä, että tulee "ähky"?

Ristiäiset me ajateltiin pitää sunnuntaina 15.11. Siksi sunnuntai, että on mahdollista pitää tyttöä sen päivän ilman valjaita ja saada kontrollikäynti lastenkirurgialla siihen maanantaille. Vielä ei olla mitään varailtu, mutta soittelen ensi viikolla asioita =)
*MUOKS* Nimi on valmiina =)

Mä en ymmärrä noista korvikkeista mitään, mutta täällä sairaalassa suosittelivat huonekavereille Tuttelia siksi, kun se on ainoa Suomessa valmistettava äidinmaidonkorvike.
 
Viimeyö tuli valvottua pienen masuvaivojen takia. On se vaan niin sydäntä raastavaa kun toinen itkee täyttä huutoa eikä mitenkään osaa auttaa. No sitten housuista kuului vähän rusahtelua ja vaippa oli valmis sekä mahavaivat ohi. sitten nukuttiin. :D
Voiko millään tavoin edesauttaa tuota maidon läpikulkeutumista kun tuo syö niin kamalasti ja sitten se kakkaa vaan yhden kerran, YÖLLÄ :eek: no sitten kun kakka ei heti tule pungertamisesta huolimatta niin alkaa pienellä kiukku joka yleensä kestää klo.00-04 ja mamma on väsynyt. No mitä sitä ei jaksaisi oman rakkaan eteen tehdä kun toinen on muuten niin säyseä tapaus. Onneksi mies on vielä isyyslomalla niin pystyttiin vähän vuorottelemaan nukkumisen suhteen.
Noista korvikkeista vielä sen verran että taidan siis pysyä tuossa Nan:issa jos kerta on ihan kelpo purtavaa :) Voiko korvikkeiden anto lisätä masuvaivoja sillä nyt olen siis täysin luopunut imetyksestä kun siitä ei kertakaikkiaan mitään tullut. Masuvaivat alko.

Elku voimia ja jaksamisia sinne :hug:

Ainii.. onko jollain selkeetä toimintaohjetta :LOL: kun siis ei olla mieheni kanssa vielä naimisissa joten joudutaan se isyys käydä tunnustamassa, miten asian suhteen täytyy edetä. Jostain ymmärsin että täytyisi olla yhteyksissä lastenvalvojaan..

Dindei + muru 1vk 2pv
 
ainii meinasin kokonaan unohtaa kysyä että onko muilla kipeytynyt häpyluu synnytyksen jälkeen? Muuten tuntuu että kroppa alkais elpymään mutta voi jösses mitkä kivut tuossa luussa.. joo mietiskelin vaan että onko tämä ihan nomi juttu synnytyksen jälkeen vaiko jokin Extra lisä.. :LOL: :LOL:
 
tervehdys kaikille :) Tulihan se meidänkin tyttö sitten vihdoin ulos. Viime sunnuntaina syntyi kl.17.31, strategiset mitat 3825 g ja 51 cm pitkä. Aivan mahtava tunne kun sai vauvan siihen rinnan päälle, oli se hetki niin ihmeellinen ! Tyttö on viikon vanha ja 3 ekaa yötä ol mulle rankkoja, olin ihan naatti mutta onneks isukki ollut auttamassa. 2-3 tunnin välein olen imettänyt ja välillä riittää 10 minsaakin kerrallaan ja tyttö nukahtaa heti :)
Luumuja aloin minäkin syömään..Ja perjantaina alkoi turvotus laskemaan jaloista, pikkasen olin huolissaan, että saanko omia jalkoja ollenkaan takas :eek: Aloin juoda ananasmehua ja syödä ananasta,jospa ne sit autto..

Hyviä vointeja kaikille !

Aurinko73 ja pallero 7 vrk
 
Dindei, meille tuli kutsu kaupungin lastenvalvojalta tuohon isyyden tunnustamiseen. Siinä lapussa oli meille varattu aika ja yhteystiedot ja pyydettiin varaamaan uusi aika, jos tuo jo varattu aika ei sovi. En tiedä, miten muissa kaupungeissa tuo menee, mutta varmaan kaupungin nettisivuilla on tietoa hommasta.

Elkulle kovasti jaksamista! Onko vauvalta tutkittu esim. maitoallergia? Nuo allergiathan saattaa aiheuttaa koliikkioireita, siis vauvan jatkuvaa huutoa. Lueskelin tuossa pari viikkoa sitten aika paljon koliikista ja moni oli sitä mieltä, ettei nykyisin ole mitään pelkkää koliikkia, vaan siellä takana piilee aina joku syy, esim. just allergia. Imettävä äiti voi testata esim. maidotonta dieettiä ja katsoa vähentyvätkö vauvan itkuoireet. Korvikkeita on myös jotain soijapohjaisia, joissa ei lehmänmaitoproteiinia ole. Tiedä häntä sitten. Muista, että joka päivä sitä itkuaikaa on yksi päivä vähemmän ja se loppuu ennen pitkää. Voimia! :hug:

Manducasta vielä, miten puette vauvan/itsenne, kun lähdette reppuilemaan ulos? Mä en oo vielä oikein saanut tuota reppua toimimaan niin, että tyttö viihtyisi siellä, mutta KUN se tässä joku kaunis päivä onnistuu, olis tarkotus hyödyntää sitä kyllä paljonkin.

Rosehip ja typykkä 3vk6pv
 

Yhteistyössä