**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Lokakuussa

Heipä hei.....
Viikonloppu meni taas ihan liian äkkiä...! Jotenkin nykyään tosi surkee olo aina maanantaisin, kun mies menee töihin. Kun meidän viikonloput on viime aikoina ollu tosi ihania, perhekeskeisiä ja puuhaa riittäny. Ehkä seki, et viikolla mies sit on välillä jopa 10h töissä, ja töiden jälkeen syö, menee tietokoneelle ja lopettelee ehkä siinä 20-21 aikaan siellä... Toki mä tiedän, että hänen pitää siinä koneella istua, että saa inssityön valmiiksi, mutta silti... Ja pitäähän se tuota poikaa välillä sylissä kun naputtelee. Mutta silti itelle tulee vaan vähän hyljätty olo välillä, vaikka eihän se niin ole.

Yöheräilyistä ym... Täällä on oikeesti kyllä niin ihana tilanne, että tuo näyttää vakiinnuttaneen päivärytminsä. Eli nukkumaan mennään illalla, ja herätään sitten aamulla. Toki siinä välissä syödään, mutta syönnin jälkeen nukahdetaan saman tien uudelleen. Mua vaan harmittaa ihan hulluna, että poju eii vaan suostu yöllä ottaan tissiä. Ja jos se sen suuhunsa asti ottaa, nukahtaa samantien... mutta harvemmin siis edes huolii. :( Joka kerta yritän, mutta aina joutuu pullon lämmittään! Mä voisin vilkaista tuota meidän syömis+vaippavihkoa, ja yhteenvetona, meidän viimeyö meni näin:
n. klo 21-22 tissit + 120ml pullosta
n. klo 22.00 sänkyyn nukkumaan
n. klo 01.40 pullosta 140ml ---> nukahti
n. klo 02.40 pullosta 60ml ---> nukahti
n. klo 06.00 pullosta 150ml ---> nukahti
Herättääin siinä 10 aikaan, ja syötiin klo 11....

Naksos. Joo! Mä hikoilen vähän väliä! Varsinkin imetyksen jälkeen...! Ja vaipoista; en oo kokeillu niitä "halpismerkkejä", vois varmaan testaa... Kokeiltu on Liberoa, Pampersia, Nature babycaren ekovaippoja, Muumivaippoja... Ja ihan ykkönen kyllä ollu mun mielestä ne ekovaipat ja muumivaipat. Ekovaipat on vaan turhan kalliita, mut Muumivaipat on taas hinta-laatusuhteeltaan tosi hyviä! Tosin vähän liian isoja meidän pojulle, kun en oo löytäny kaupasta ku sitä 2-kokoo...(onko niillä ees 1?) Pamperseilla täällä tällä hetkellä mennään, ne on kyllä kans tosi hyviä, eikä vuoda läpi ollenkaan!!! Ainoo miinus on se verkko niissä, ja tarttuu tän yhen kakkapyllyyn välillä ikävästi, jos on tullu pierua varren kanssa, se jotenki "liimaa" sen verkon siihen peppuun! :(

Meillä on vklp tissittely sujunu tosi hyvin, ja maitooki on ollu taas vähän enemmän ku silloin viime viikolla, jolloin ei välillä tullu mitään. Poju on myös malttanu tosi hyvin imee sitä tissiä! Muutamat ruokailut voitu olla ihan ilman lisäpulloakin! Tänään taas aamulla takkuillu, ei oo ottanu tissiä ollenkaan... Johtuisko sitte taas tosta tukkoisesta nenästä vai mistä.. noh, mut toivottavasti seuraava ruokailu alkais tissillä :p

Sitten kysymys: NAPA!
Meillä alkanu toi napa pullottaan tosi omituisesti. Se on sellanen iso ja välillä oikein pullistelee! Ei oo kuitenkaan mitenkään kova, ja sitä voi painaa sormella "sisään"... Ei se onneksi näytä vaivaavan pojua millään tavalla! Onko muilla sellaista? Mietin vaan, että onko normaalia... Noh, onneks on torstaina eka neuvolalääkäri!

Joku kirjoitteli kylvetyksestä, ja että se on vauvan ja isän välinen juttu... ihana homma! Meillä se on aina sellainen koko perheen juttu. Mies pitää pojua ja "uittaa" sitä kylpyvedessä ja "leikkivät" siinä.. Mä taas yritän parhaani mukaan samalla pestä pojun makkaroiden välejä ja taipeita... Leikkasin pienestä pehmeästä pyyhkeestä pesulapun, millä on hyvä vähän irroitella pahimpia paskoja :)
Meillä isän ja pojan välinen juttu on sitten "pierujumppa", mitä harrastavat... Eipä poju nyt niin kamalasti niistä ilmavaivoista kärsi nykyään, mutta se pierujumppa on silti jäänyt. Poika rakastaa maata iskän polvien päällä mahallaan kun jalkoja hyppyytettään. Ja sen jälkeen masuhierontaa ja jalkojen pumppaamista. Mies jaksaa sitä tehdä pojan kanssa välillä tosi pitkiäkin aikoja :heart:

Blääh, mikä syysmyräkkä. Piti lähteä tänään kaupungille, mutta jätinkin sen huomiselle. Ei viitti lähteä tuonne tarpomaan, jos sataa vaakasuoraan jotain epämääräistä veden ja lehtien sekoitusta. Toivottavasti huomenna on parempi sää.

Nyt saa juoruilut riittää tältä erää :)
 
Meillä oli ristiäiset eilen ja poika sai nimekseen Luukas Eliot. :heart: Hyvin meni juhlat ja Luukas oli tosi nätisti, ei itkeny tai kitissyt ollenkaan. Nyt on sitte jääkaappi ja pakastin täynnö herkkuja ja "pakko" vetää kakkua naamaan että saa kaikki syötyä.. :p Näin ne raskauskilot varmasti karisee.. :kieh: :kieh:

Mulla on jälkitarkastus nyt keskiviikkona ja samalla se vauvan lääkärineuvola. Onhan tuo jo aikaki ku 2kk vauvan syntymästä.. aattelin aloittaa tänä iltana säännöllisen jumppaamisen crosstrainerilla, josko sais vähän noita mahamakkaroita vähemmäksi.. :whistle:

Ette ikinä usko mitä tänään tapahtu.. meillä hävis koneelta KAIKKI omat tiedot ja kuvat!!! Ja kuvia ei ollukkaan ku about 3 vuoden ajalta.... !!!! :/ :/ Juu, tyhmä mikä tyhmä ku ei oltu niitä poltettu levyille.. :headwall: Kyllä harmittaa, tuntuu et itku pääsee ku aattelee että kaikki lasten kuvat vauva-ajoilta lähtien on nyt poissa. :| Ja Luukaksen sairaala-ajan kuvat ja kaikki.. :'( Eli teille kaikille: jos ette oo vielä kopioineet kaikkia kuvia koneelta levylle,muistitikulle tms. niin tehkää se heti!!! Täytyy vielä yrittää kaikki keinot, josko joku mahollisuus ois saaha nuo kuvat takas, täytyy pyyt'ää joku konenörtti käymään tms..harmittaa niiiiiiiiiiiiiiin paljon.. :'(

Noh, nyt tuli vähän valitusta, eikä liittyny ees vauvaan :ashamed:

Annilia ja Luukas, tänään tasan 2kk :heart:
 
carmen: Meillä on kans annettu Cuplatonia 2vk iästä lähtien, en tosin katsonut edes et olisko siinä ollut jotain ikärajaa... Huomaa et mennään vähän huolettomammin kuin esikoisen kanssa :D

bebes: Meidän tytöllä on ollut syntymästä lähtien noita näppyjä. Ja just naamassa. Mut ei ne mua häiritse, kun tiedän, et lähtevät aikanaan pois.

Onnea inka85 ja Tepa vauvautumisista!! Ja Tepalle myös rouvautumisonnittelut :)

Oma vointi on mulla tosi hyvä ja sen puolesta vois varmaan tehdä vaikka ja mitä. Mullakaan ei tullut tikkejä tuonne alakertaan lainkaan, joten se puoli ei ole vaivannut. Pukamatkin oon saanu häädettyä, joten nyt keskityn lantionpohjanlihasten jumppaan. Esikoisen perässä juoksen pihalla ja tuplilla käyn kävelyllä. Meillä olis tuossa lähellä jumppaa "juuri synnyttäneille" ja sinne ajattelin mennä käymään. Jälkitarkastus mulla on vasta 13.11.

Täällä on kans vauvalla masuvaivoja tai jotain. Ruokailujen jälkeen huutaa enemmän tai vähemmän ja hereillä ollessaan ei montaa minuuttia ole ns. tyytyväinen vaan alkaa kitistä/huutaa oli sitten sylissä tai makoilemassa itsekseen. Kantoliinassa hiljenee heti, joten siitä onkin tullut mun uusi paras ystävä :D Sylissä hiljenee vain, jos kovasti hytkyttää pystyasennossa ja siihen mun hauikset ei kovin kauaa pysty... Yöllä on tosin alkanut nukkua nyt ok, menee yöunille noin klo 21-21:30 maissa ja herää noin kahden ja viiden mais syömään. Pisin unijakso oli nyt viikonloppuna, kun nukkui klo 21:30-03:30 eli 6h putkeen. Ihanaa! Mut tuo ähinä ja kitinä yöaikaan loppui siihen, kun on laitettu tyttö kaikkien sääntöjen vastaisesti mahalleen nukkumaan. Sammuu kuin lyhty ja kaikki saa nukkua paremmin. Jos laitetaan kyljelleen tai selälleen, niin ähisee, puhisee ja lopulta huutaa jopa tunnin. Esikoisella oli sama vika.

Esikoinen, 1v4kk on kyllä ollut aivan ihana vauvaa kohtaa edelleen. Ei kyllä oikeastaan tarvi edes varoa, et poika tekis jotain vauvalle, kun niin nätisti kohtelee. Ei ole edes vahingossa kolauttanut millään lelulla vauvaa. Mut äitille kiukkuaa välillä melko tiukasti. Haluaa yleensä syliin samaan aikaan, kun vauva syö tai vauvaa rauhoitellaan sylissä. Tuon takia olis välillä ihan kiva, että vauva viihtyis edes hetken muualla kuin sylissä... Onneks on tuo liina!

Saatiin nyt varattua ristiäispäiväksi sunnuntai 1.11. Pitäis hakea kutsutarvikkeet ja tehdä kutsut tällä viikolla. Ajateltiin painaa kutsuun neidin kädenjälki sormiväreillä. Esikon kutsuun painettiin jalkapohja ja ihana tuli :)

rimpulakissa ja neiti tasan 3vk :heart:
 
Anrika: Kauniin nimen annoitte pojalle!! Tuo tietsikkajuttu olikin sitten tylsempi :( Voi ei, toivottavasti saatte ne vielä palautettua! Eiks kovalevyn vois lähettääkin jonnekin, et siellä koitettais pelastaa kaikki mahdollinen? Kurjaa kyllä. Pitääkin heti tarkistaa mieheltä, et onhan kaikki kuvat varmasti jo tallessa muuallakin kuin koneella...
 
Anrika!
Ne kuvat löytyy kyllä, kun laitatte jonkun nörtin asialle... Koneelta ei ikinä katoo mikään, ellei niitä joku ammattilainen oikeesti tarkoituksella hävitä! ...oon meinaan naimisissa yhden sellaisen nörtin kanssa :) Toivon mukaan saatte jonkun ne etsimään!
Meillä on kaikki kuvat ja videot ulkoisella kovalevyllä... Niitä on jo niin paljon, että veis liikaa tilaa omalta koneelta.
 
Heippa kaikki!

Disflatyliä annettu tänään 7 tippaa neuvolaterkan "luvalla" joskus puolilta päivin ja sen jälkeen tissittelyt ja unille - ja vieläkin nukkuu =) Eihän se tietenkään tipoista voi VIELÄ johtua (vai voisiko....? :/ ), mutta ihan kiva kuitenkin. Äitikin sai oikaistua sohvalle, kun esikon unet osuivat samaan aikaan! Vaan kyllä sitä lepoa viime öisen jälkeen kaipaakin: nukuin itse yhteensä ehkä 3 tuntia :( Eli taas huudettiin enemmän tai vähemmän koko yö.

Napatynkä irtosi tänään ja pieni tulehdus siellä edelleen Basibact jauheesta huolimatta pesii joten sitä pitää vielä jatkaa. Kylvetystä voidaan siis täälläkin alkaa aloittelemaan, kunhan napa tuosta paranee. Silmät rähmii pikkuisen, mutta hyvin kun putsaa niin eiköhän tulehdukselta selvitä. Hormoninäppyjä on alkanut täälläkin ilmestymään - ei mitään nättejä :p Esikoisen iho onneksi tuli kuntoon ristiäisiksi 2kk joten toivotaan, että tälläkin kertaa!

Sitten kysymys vauvan rytmistä kun millään taas jaksa muistaa... Koska huomasitte, että vauvalla oikeasti alkoi olla jonkinlaista rytmiä ts. lähinnä tajua yön ja päivän erosta? Että olisi joku oljenkorsi johon tarttua näiden yövalvomisten keskellä :LOL: Vaikka viikkohan tässä vasta on mennyt...

Carmen ja A (nimi päätetty, mutta en taida vielä paljastaa B) ) 8vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:
Sitten kysymys vauvan rytmistä kun millään taas jaksa muistaa... Koska huomasitte, että vauvalla oikeasti alkoi olla jonkinlaista rytmiä ts. lähinnä tajua yön ja päivän erosta? Että olisi joku oljenkorsi johon tarttua näiden yövalvomisten keskellä :LOL: Vaikka viikkohan tässä vasta on mennyt...
Minä hoksasin vauvan rytmin sitten kun viikon verran oltiin oltu kotona kahdestaan, isyysloman loputtua... Eli siis n. 4viikon ikäisenä... Tajusin, että koska on päiväunien aika ja koska valvotaan... Eli en lähe esim vaunulenkille kun ei oo päikkäriaika...! Muuten poju nukkuu ihan liikaa, ja yöllä valvotaan. Meillä on ip-päikkäreiden jälkeen valvomista aina yöunille nukkumaanmenoon asti!
 
Tervehdys kaikille! Vihdoin siirryn tuolta odotuspuolelta tänne =)

Synnytysstooria kirjoittelen myöhemmin tai sen voi käydä lukaisemassa odotuspuolen viimeisestä pinosta, muistaakseni sivu 37 tai sinnepäin ;)

Pikkuinen poika siis saapui perheeseemme 26.9. klo 8.35, paino 3580g, pituus 50cm ja pipo 36,5cm. Kotiuduimme pojan ollessa 1vrk:n ikäinen. Tissittely sujuu ja poika on pääasiassa tyytyväinen vauveli.

Vanhin poika kaipaa apua nyt läksyjensä kanssa.. Palaan siis myöhemmin paremmalla ajalla.. Roonalle yksäriä laitan samantien :)

Micade ja "Ukko-Pekka" 9vrk.
 
Roona82: kyselit tuosta navasta.. kuulostaa nimittäin just samalta ku meiän vauvelilla ja sillä on napatyra!! Eli napa on sellanen pitkänoloinen ja tulee esiin selvästi sieltä mahasta.. pehmyt on ja "Uppoaa" sisään jos painaa!? Jos tuollainen, niin uskon että on napatyra, sama tuli meilläkin n.1kk iässä! Ja se on onneksi täysin vaaraton ja terkka sanoi että sen pitäisi hävitä 1-vuoteen mennessä! Eli älä huolestu, mut toki asiasta kannattaa terveydenhoitajalle mainita neuvolakäynnillä! :)

Nyt Luukas itkee tissiä...
 
Anrika: Toivottavasti ne kuvat löytyy. Itselläni on kanssa kadonnut kerran kaikki omat tiedostot, ja siihen oli syynä, että olin päivittänyt Vistan. Eli jos Vista on päivittänyt itseään juuri automaattisesti, niin silloin vaan palauttaa koneen palautustoiminnolla päivitystä edeltävään tilaan ja kaikki on niin kuin ennenkin. Meillä tämä auttoi. Sama juttu kävi siis molemmilla koneilla, missä oli Vista. Mutta jos olet ihan hukassa koneiden kanssa, niin kannattaa pyytää joltain apua. Eikös Helpson mainosta telkassa, että auttaa mihin vaan ja puhelu sinne maksaa vaan 15 euroa per puhelu, kun norm hinta on 2 euroa minuutti.

Tänään tuli postissa kantoreppu, voisi vauva herätä unilta, niin pääsisi testaamaan. Ja se 7 tunnin yöunet oli vaan yhden yön juttu :/ Mutta toivotaan että niitä tulee lisää.

Helinä ja neiti 3 vko 1 pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helinä83:
Anrika: Toivottavasti ne kuvat löytyy. Itselläni on kanssa kadonnut kerran kaikki omat tiedostot, ja siihen oli syynä, että olin päivittänyt Vistan. Eli jos Vista on päivittänyt itseään juuri automaattisesti, niin silloin vaan palauttaa koneen palautustoiminnolla päivitystä edeltävään tilaan ja kaikki on niin kuin ennenkin. Meillä tämä auttoi. Sama juttu kävi siis molemmilla koneilla, missä oli Vista. Mutta jos olet ihan hukassa koneiden kanssa, niin kannattaa pyytää joltain apua. Eikös Helpson mainosta telkassa, että auttaa mihin vaan ja puhelu sinne maksaa vaan 15 euroa per puhelu, kun norm hinta on 2 euroa minuutti.

Tänään tuli postissa kantoreppu, voisi vauva herätä unilta, niin pääsisi testaamaan. Ja se 7 tunnin yöunet oli vaan yhden yön juttu :/ Mutta toivotaan että niitä tulee lisää.

Helinä ja neiti 3 vko 1 pvä
Juu noi VISTAN päivitykset on ihan legendaarisia... Mulla teki tälle koneelle aina vaikka mitä ihme juttuja... Useammin kuin kerran oon joutunu palauttaan järjestelmää... Ja eräänä kauniina päivänä mun kone sitten oli päivittänyt itsensä Linuxin Ubuntuun, kiitos mieheni :D Eli sanoin hyvästit koko Vistalle! Ja hyvin on pelittänyt! Hih.

Minkä kantorepun tilasit?? Meillä tuo Manduca, ja ihan ykkönen kyllä ollut!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anrika:
Roona82: kyselit tuosta navasta.. kuulostaa nimittäin just samalta ku meiän vauvelilla ja sillä on napatyra!! Eli napa on sellanen pitkänoloinen ja tulee esiin selvästi sieltä mahasta.. pehmyt on ja "Uppoaa" sisään jos painaa!? Jos tuollainen, niin uskon että on napatyra, sama tuli meilläkin n.1kk iässä! Ja se on onneksi täysin vaaraton ja terkka sanoi että sen pitäisi hävitä 1-vuoteen mennessä! Eli älä huolestu, mut toki asiasta kannattaa terveydenhoitajalle mainita neuvolakäynnillä! :)

Nyt Luukas itkee tissiä...
Kiitos! Sehän se varmaan onkin... Aloin sitten vielä googlettamaan tota napatyrää... ja kuvaukset vastas kyllä ihan tota pojun mollukkanapaa... Onneks se nyt ei mikään hirveen iso ole, ja toivon mukaan ei tuosta kasvakaan! Täytyy torstaina sanoo neuvolassa kun on neukkulääkäri!! Aika ällö ajatuksena toki tuo napatyrä :$
 
Naksos mä herään varsinkin yösyötöille hiukset ja niska hiestä märkinä lähes joka kerta vaikka en tunne mitään varsinaista kuumuuden tunnetta.

Anrika hieno nimi =)

meillä on tänään päätetty pojan nimi. muutama viikko ja sit paljastetaan kans =)

nyt ei ehdi enempää..jäbä nukahti (TAAS) ja ehdin ehkä hoitaan kotihommia tässä välissä ennen kun herää ja alkaa tankkaan.
 
Huomenia!! =)

Täällä viimeistä päivää viedään koko perheen merkeissä kun tuo mies huomenna säntää taas sorvin ääreen.. :|
Saas nähdä miten ens yö sitten menee..viime yönä oli mies laittanut tyttelin nukkumaan tossa 22.30 ja oli nukkua tohottanut 04 ja sit syöttö ja taas nukkua tohotti 07.30..ei paha jos sanon.. :p toivottavasti jatkuu samantyylisenä äidinkin kanssa ;)

Join eilen kaksi alkoholitonta olutta jotta saisin maidontuloa vähän elpymään..tänä aamuna sitä tuli sitten 140ml ja aiempina aamuina tullut vain noin 100ml eli voihan se olla että jtn auttoi..tosi pahanmakuista se kyllä oli..eli en aio uusintaa ottaa.. :x
Miten paljon muilla tulee kerralla jos lypsätte molemmista rinnoista? :whistle:

Kohta keskustaan pyörähtämään..

Äippä35v ja Nuppuliini 3viikkoa :heart: :heart:
 
Huomenta!

Josko sitä yrittäis kirjotella vähän kuulumisia, kun neiti tuolla vielä tyytyväisenä nukkuu :)

Eli voisin alkuun kirjottaa vähän synnytyskertomusta:

To iltana tuli ennen nukkumaan menoa muutamat ekat supistukset. Sain kuitenkin yön nukuttua melko hyvin, välillä heräilin supistuksiin mutta ei ollut kivuliaita.
Pe aamuna puol kahdeksasta lähtien alkoi tulla ns. säännöllisiä supistuksia, välit oli vaan vielä 5-13min.
Puolen päivän aikoihin otin panadolin ja seuraavana tuntina tuli vaan neljä supistusta. Ajattelin jo että nyt ne sitten tyssäs. Mutta ei mennyt kuin vähän aikaan niin supistukset alkoi tosi voimakkainen ja tuli heti 3-5min välein. Eli synnytys katsotaan käynnistyneeksi klo 14. Vähän ennen kolmea lähdettiin viemään poikaa mummille hoitoon ja sieltä soittelin laitoksella että oltais tulossa.

Koska supistukset oli tulleet jo vajaa 2h säännöllisinä päästiin suoraan synnytyssaliin. Siellä oltiin n. klo 16. Olin 3cm auki.
Supistukset tuli edelleen tosi usein ja oli kipeitä, iloakaasulla selvisin klo 19 asti jolloin sain epiduraalin. Edelleen 3cm auki.
Se ei ollut tällä kertaa niin helpottava koska kauhea paineen tunne jäi. Sitä ennen
puhkaistiin myös kalvot.

n. klo 20.30 alkoi kauhea ponnistamisentarve ja kätilö katsoi kohdunsuuntilanteen ja olin vasta 7cm auki. Seuraava supistus kun tuli niin sanoin että nyt se tulee ja katsoi tilanteen uudelleen ja olin jo 10cm auki ja sain luvan alkaa ponnistamaan.
Ponnistamista kesti n. 30min jonka jälkeen klo 21.13 syntyi siis vaaleatukkainen prinsessa :heart: :heart:
Olo oli sen jälkeen aivan mahtava vaikka luulin jo kuolevani siihen ponnistamiseen.
Sain muutaman tikin ja vointi on ollut nyt ihan hyvä:)
Sain tytön heti rinnalle ja kovasti tuo alkoi rintaa jo imeä. Saatiin vielä syötävää ja juotavaa jonka jälkeen pääsin suihkuun ja meidät siirrettiin lapsivuodeosastolle:)
Kaiken kaikkiaan jäi synnytyksestä hyvä fiilis, minäkin periaatteessa ensisynnyttäjä kun esikoinen tuli sektiolla. Niin ja synnytyksen kesto n. 7h.

Kaikki meni sairaalassa hyvin ja päästiin kotiin siis jo su aamupäivällä jolloin neidillä oli ikää 1,5vrk. eilen käytiin neuvolassa painokontrollissa ja hyvin oli paino lähtenyt jo nousuun:)
Neiti on tosi "kiltti", syö ja nukkuu:) Nyt on maitokin jo noussut, tyttö on ollut tosi kova imemään ja eilen söi tiuhaan tahtiin:)
Viime yö meni tosi hyvin, söi 2-3h välein.


Inka ja Maisa 4vrk :heart: :heart:

Ps. Miten nimen keksiminen voi olla niin vaikeeta?? Iskee ihan paniikki :LOL:
 
Pikaisesti tässä tervehdin vaan...
Piti juuri samaa kysellä kuin nuppu, eli paljonko yleensä lypsätte? Mä yleensä yritän olla lypsämättä ihan tyhjäks, että jäbälle riittää myös tisseihin syötävää... mut se määrä vaihtelee tosi paljon. Yleensä otan n. 50ml/tissi... Tänään tyhjäsin oikein kunnolla kun lähdetään kaupungille... Oikeanpuoleisesta tuli 100ml ja vasemmasta 80ml... Enemmänki olis varmaan tullu kummastakin, mut mä en vaan jaksanu! Oon laiska pumppaan, tylsää touhua!!! :ashamed:
Niin, ja toi maidontulo lisäänty heti ku jätettiin rintakumi pois ja poju pääs kunnolla nännin kimppuun ja iholle kiinni... ihme juttu!

Nyt joku haisee mun sylissä niin pahasti paskalle, että taitaa olla vaipan vaihto... Ja se haisuli en oo mä :D Sit syödään ja kaupungille! :wave:
 
Meillä ollu nimi tiedossa tytölle jo raskauden keskivaiheilta asti :)
Nyt vaan odotellaan että tulis tuo 31.10 niin pääsis nimen antamaan virallisesti tytölle :)

Meillä tyttö hymyilee silmät auki :) ennen hymyili vaan unissaan:)
Ja nyt on tyttö ruvennu kääntyilee kyljelleen, neuvolassa sanoivat ettei kannata enää laittaa yksinään muualle kun lattialle ettei vaan pääse tippumaan mistään.
Ilmavaivat vaivaa cuplatonista huolimatta.. :(

O&O + rinsessa 1kk :heart: :heart:
 
Roona: Manducan tilasin myös. Ei ole paljon järkeä ostaa mitään huonoa rintareppua, koska se jää sitten käyttämättä.

Oltiin tänään vauvan kanssa vähän kaupungilla. Kymmenen aikaan bussilla lähdettiin ja kotona oltiin sitten 3 aikaan. Sokoksella käytiin vähän syömässä tissiä ja pullostakin annoin, ettei mene imettämiseen yli tuntia. Hyvin sujui reissu. Haasteena oli kyllä kun olin siskoni kanssa, jolla on 5 viikkoa vanha vauva, niin ei ihan heti saanut kahvilasta itselle mitään, kun piti ensin saada molemmat vauvat suurinpiirtein tyytyväisiksi. Onneksi niille tuli samaan aikaan nälkä!
 
Joo on se vaan kumma kun toisilta tuntuu maitoa tulevan ja taas toisilta sitten ei..mulla kun esim ei tule normisti kun sen noin max 80ml molemmista tisseista ja aamuisin kun olen ollut lypsämättä noin 9h niin silloin heruu about 120ml..nuppu syö kuitenkin sen 100ml kerta-annoksena joten lisämaitoa on annettava.. :ashamed:

Mä juuri parhaillaan testaan meitin uutta rintareppua..ostettiin tällänen Gragon sininen reppu ja hyvin tuntuu tytteli tässä viihtyvän..ihan siksi halusin ko ajattelin että tyttö saa sitten kotiaskareidenkin ajan olla sylissä..eli mahdollisimman paljon..Roonakos se oli joka kirjoitti että huono omatunto tulee jos vauveli nukahtaa esim. sitteriin? :/ Mulla tuntuu tulevan paha mieli kaikesta joka vaan vahingossakaan vaikuttaisi kielteisesti vauvan olotilaa..niin jumissa ollaan taas kerran vauvan kanssa..vaikka luulis et osais ottaa jo höllemmin kun jo viides tähän meille putkahti..mutta ei symbioosissa ollaan ja ei se välttämättä ole paha asia mielestäni.. ;)
Meilläkin nimi ollut jo tiedossa raskauden puolestavälistä alkaen ja salaisuushan sekin on siihen 1.11 asti, jolloin se sitten virallisesti papin aamenella ristitään.. :heart:
Stressiä ei onneksi tarvitse ottaa noista tarjoiluista kun meidän kylän paras leipoja lupasi tehdä tarjottavat..sama jonka antimia saatiin nauttia meidän häissä 10kk sitten..ja vielä kaikenhuipuksi saatiin sama pappi kastamaan..joten tosi tyytyväisiä ollaa.. =)

Mies harrastuksissa ja lihaköntti uunissa paistumassa..viimeisiä hetkiä ennen minun ja nupun kahdestaan jäämistä.. :|

Äippä35v ja Nuppuliini 3vikkoa :heart:
 
Heipsan!

Minäkin pääsen tänne puolella juttuja jatkamaan. Ensin siis omat kuulumiset ja myöhemmin perehdyn muihin keskustelun aiheisiin =)

Meille siis syntyi 3.10. klo 17:30 melko pikaisena toimituksena yllätysperätilana 3510g / 50cm kokoinen tyttövauva :heart:

Lauantain poppakonstit (lenkki, sauna, seksi+siivous) siis toimi, ensin pari tuntia pieniä suppareita ja sitten yhtäkkiä n.klo 15:20 kuului *poks* ja vedet meni. Siitä alkoi supistukset aika kovana heti 3min välein. Hälytettiin mun äiti paikalle esikoista katsomaan ja äiti hoppuutti lähtemään sairaalaan heti, kun näki kuinka kipeetä supistukset teki ja niitä tuli tiheään. Sairaalassa oltiin klo 16:00. Ensin hiukan käyrää ja tilanteen tarkistus, 6cm auki. Vesirakkula oli kohdunsuulla eli lapsivesi tuli jostain ylempää (ja sitä tuli paljon!). Kätilö lupasi spinaalin tilata anestesialääkäriltä. Siitä sitten suihkun kautta saliin, jossa heti vesirakkulan puhkaisun yhteydessä kätilö huomasi tarjolla olevan vauvan pepun eikä pään! Paikat jo 8cm auki. Kiireellä paikalle lääkäri ja ultraääni. Lääkäri teki pikaisen kokoarvion ultralla ja totesi vauvan olevan varmasti alta nelikiloinen. Minä tuskissani hengittelin ilokaasua, lääkäri kokeili vielä kohdunsuun tilannetta ja tarjontaa. Täydellinen pakaratarjonta ja lapsenpihkaakin jo tuli, paikat lähes täysin auki, enkä spinallia enää saanut. Hetki odotettiin ponnistamisen tarvetta ja kun se tuli, niin 10min ponnistamisella tyttö tuli maailmaan. Episiotomia tehtiin vanhaan arpeen ja muutama tikki tuli. Synnytys oli aika hurja, nopea ja kivulias, mutta silti tavallaan helppo nopeutensa takia. Vesien menosta syntymään kului siis 2h.

Perätilan vuoksi tytöllä on synnynnäinen lonkkaluksaatio, johon aloitettiin lasta-/valjashoito. Tytön jalat on siis sammakkoasentoon tuettuina ympäri vuorokauden tod.näk. 2-3kk ajan. Kahden viikon välein tullaan ravaamaan lastenpolilla kontrolleissa ja uudelleenasetuksissa. Muuten kaikki on meillä loistavasti, kotiuduttiin vasta tänään iltapäivällä, kun kesti niin kauan saada lastenkirurgi laittamaan lonkat. Prinsessavaatteiden ostoa saan siis vielä odotella, mutta kaupoilla pitää päästä käymään, kun eihän noita tavallisia vauvanvaatteita saa laitettua noiden valjaiden kanssa :/ Autolla ei myöskään voida liikkua, kun turvakaukoloon ei saa laittaa. Pakolliset matkat vaunukoppa turvavöillä köytettynä (turvaverkkoa saan soitella lainaan sairaalasta). Oma ongelmansa tulee olemaan kakkavaippojen vaihto, kun pesut pitää suorittaa kosteuspyyhkeiden/pesulappujen varassa.. Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja tyttö on kiltti. Nukkuu lähes koko ajan syöttöjen välit, 2-3h välein syö.

Kristelle & sammakkoprinsessa 3vrk
 
HEips.
Kyllä on pelottavaa, miten hurjaa vauhtia nuo kasvaa tässä iässä! Mä joudun pakkaan jo ekat pieneks jääneet vaatteet pois! Pari 50cm unihaalaria ainakin, ja yhdet lappuhaalarit, joita pidettiin nimijuhlissa... Ne on pieniä! Tää jätkä on venähtäny muutamassa viikossa tosi paljon pituutta! Ja sen kyllä huomaa! Tuntuu, et oli ihan just vasta äskön kun jouduttiin lähteen kaupoille osteleen 50cm vaatteita kun jäbä hukkui noihin 56-senttisiin... Kohta varmaan pitää jo alkaa käyttään 62cm jos tota tahtia kasvaa! Nyyh, äitin vaavi on jo iso poika :'( :'(

Helinän kanssa käytiin sitten melkein samaan aikaan Sokoksella kahvilla :LOL: Mä kävin serkun kanssa kaupungilla ja sit mentiin sokoksen kahvioon kun piti poju saada ruokituksi, ja vaipat vaihdettua. Siellä oli hyvä hoitohuone kyllä :)
Kyllä oli sähläämistä olla vaunujen kanssa kaupoilla ym. kun ei ole tottunut! Mulla tosin oli se Manduca-reppu mukana, ja laitoin pojun siihen, kun mentiin Radiokirppikselle. Hyvin toimi, tosin serkku joutui avustamaan mulle ne olkahihnat kiinni ku en oikein hanskaa sitä vielä, mutta siis muuten.

Nyt lyö kyllä pää tyhjää... Vois vaikka kääriytyä pojun kanssa sohvalle tota syysmyräkkää pakoon!

>Huomenna neuvolalääkäri :heart:
 
Kirjoitin eilen illalla pitkät stoorit, jotka sitten katosivat taivaan tuuliin :kieh: Pistää vihaksi!!

Tiivistettynä nyt kuitenkin eilisiä ajatuksia:

meillä oli kauhea oksennuskohtaus vauvalla, joka saattoi johtua Disflatylistä. Lääkäriin soitin, jonka mukaan ei kuitenkaan olisi huolta,jos jää ainutkertaiseksi. Oli vaan aika hurjaa, kun vastasyntynyt oksentaa sen verran ja sillä paineella kuin aikuinen :eek:

Disflatyl on selvästi auttanut meillä :wave: Ja sen ansiosta - tai niin ainakin luulen - meillä yö meni esimerkillisesti!:
19 iltapesu ja syöttö
20 unille
22 syöttö
01 syöttö
04 syöttö
07 aamupesu ja syöttö
Ja siis jokaisen syötö jälkeen nukahti kiltisti sänkyynsä, ei huutoja eikä masukupruja!!! Näitä lisää :p

nau...eiku rimpulakissa ;) Kuullostaa aika samalta teitin meno kuin meillä.. Miten tuo vatsallaan nukuttaminen käytönnössä menee, siis tarkka asento? Jos itsekin uskaltaisi kokeilla. Nyt nukutan A:n - samoin kuin N:nkin - kyljellään. Miksi muuten masunukuttaminen on "kiellettyä"- kätkytkuoleman vaara, vai?
Ja kantoliinaa on harkittu täälläkin haettavan varaston kätköistä - olen vaan TOSI onneton sitomaan sitä, kun en uskalla laittaa tarpeeksi kireälle :/ Meillä siis sellainen parikyt metriä pitkä trikooliina ostettu N:lle ja jota käytin ehkä sen 5 kertaa B)

roona Saanko udella annatko pullosta aina tissimaitoa vaiko korviketta? Itse tekisi niin mieli totuttaa vauva korvikkeeseen tässä imetyksen rinnalla, ettei oltaisi samassa tilanteessa kuin esikon kanssa, että pullo ei kelvannut ja äiti ei päässyt ikinä mihinkään ilman vauvaa :( Nyt vaan ei taida olla hyvä hetki, kun koitan keksiä lopulliset keinot noihin mahavaivoihin. Ja lypsää en osaa, en sitten millään joten tisumaidollakaan ei voi treenata.

Nyt laittamaan kotia kuntoon ennen kuin vauva tuolta herää ja isosisko saapuu isänsä kanssa sekoittamaan paikat uudestan! :D

carmen ja A 10vrk :heart:
 
Dodii, kauheassa tuulessa ja sateessa käytiin Luukaksen 2kk neuvolassa.. ja samalla oli oma jälkitarkastus. Hienosti oli poitsu kasvanu rintamaidolla, nyt painoa 4095g (viimeksi 3370g) ja pituutta 52,6cm (viim. 50,4cm)!! Paino on nyt jo melkein kaksinkertaistunu siis syntymäpainosta, vau! :D Meilläki osa 50cm vaatteista alakaa olla pieniä.. lyhyt se on tuo ihan vastasyntyneen aika.. tosin meillä vähän pitempi ku poitsu on periaatteessa vasta 1vkoa vanha vaikka onki jo 2kk :whistle: Napatyrasta ja kyynelkanavan ahtaudesta sanoi lääkäri,et saattaa joutua molemmat leikkaamaan joskus 1-v jälkeen, jos eivät itestään parana. Mut eipä tuota vielä hyövää miettiä.. Oma jälkitarkastus meni hyvin, hemoglobiini oli noussu jo 137:ään ja kohtu oli hyvin supistunut ja palautunut.

Ihan kamala myrsky kyllä ulkona.. :| Ja kaupassa ois pakko käyä kävelee..huoh..

Mut nyt huilailee..

Anrika & Luukas 2kk 2pv
 
Hei.

Kauheasti ei vieläkään ehdi koneella olla niin, että saisi kirjoitettuakin jotain. Nytkin just laskin neidin sylistä ja kitinä alkoi heti.

Piti Kristellelle alkaa kirjoittamaan.
Millainen lonkkaluksaatio teillä todettiin? Lähteekö lonkat ihan paikoiltaan jne?
Meillä on vauva lastahoidossa jo neljättä viikkoa, kohta pyörähtää viides viikko käyntiin ja siis kaksi viikkoa olisi vielä matkaa siihen, että toivottavasti saadaan lastat pois. Meillä on siis ihan vain lastahoito. Samalla tapaa vaatteet on hankalta, vaipanvaihto on hankalaa ja autolla ei mihinkään. Vaunukoppaan mahtuu sammakkoasennossaan juuri ja juuri. Niistä valjaista en tiedäkään millaiset ne on.
Minulla on itsellä paha luksaatio ja tällä neitosella on sitten ilmeisesti erittäin lievä, onneksi. Eivät lähde pois paikoiltaan, mutta yliliikkuvat ja alikehittyneet olivat. Huomenna mennään taas polille tarkastukseen katsomaan pitääkö lasta uusia vai vain vähän kasvattaa. Meillä siis ensimmäinen hoitojakso on kuuden viikon mittainen ja sitten ultrataan uudelleen ja katsotaan mitä sitten tehdään, tarviiko tehdä mitään ja me niin toivotaan, ettei tarvitse enää jatkaa.

Me keksittiin pukea vauvalle vaatteet (siis lähinnä paita) lastan alle ja vaippakin sinne alle, niin vaipanvaihto helpottui vähän. Ensimmäisellä kerralla se kesti tunnin. :eek: Nyt helpompaa, kun ei tarvitse jynssätä lastaa puhtaaksi joka vaihtokerralla.

Meillä mennään tissillä ja pullolla. Omaa maitoa kummastakin saa kyllä. :D Mahavaivoja on tuosta lastasta johtuen, mutta ei niin pahoja kuin koliikkisiskollaan oli. Elätellään toiveita, että elämä helpottuu, kun saadaan tuo lasta pois vauvalta.
 

Yhteistyössä