**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Yonnazzz joo ilmoittauduin :) En kans muista nyt sitä kellonaikaa mutta joku tuollainen 14-15 se oli. Tosi kivaa nähdä "tuttuja". Voitais vaikka treffata pikkaisen aikasemmin niin kerettäisiin ihan esittäytyäkin :kieh: . Palataan siihen vielä lähemmin sitten tammikuussa.
Kuulostaa hyvältä...Vitsi, unohdin äiti-vauva tämaisen vatsatanssin ilmottautumisen, joka alko tänää klo 11, onkohan siellä vielä tilaa, meen tsekkaa! (p.sCummastelija, se olis torstaisin leppäaarassa :D)

SIELLÄ OLI TILAA, JEEE!
Aikuinen vauva -itämainen vatsatanssi (100608) hinta: 24 e koko lukukausi!

Nyt vko-ohjelma seuraavanlainen:

ma: muskari
ke: musiikkiliikunta
to: äiti-vauva itämainen tanssi

Tajusin juuri, että mihin helvettiin tungen sen vauva-uinnin, toi nimittäin rakastaa vedessä pärskyttelyä! Toisaalta muskari olis aamulla niin seetis nukkua PALJON siinä välissä!





 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Lapsiluvusta on ollut tosi paljon miehen kans keskustelua!! Luultavasti yks vielä saa tulla (eli siis mulle sitten kolmas ja miehel toinen oma)! Ja aikataulu on se, et ennen kolmeekymppiä pitää olla hommattu!! Mies siis vuoden vanhempi, et sen mukaan katotaan!!! Vähän suunniteltiin, et sit ku palaan töihin (ens syksynä) et samal sais luvan tulokas, jos on tullakseen!!! Tehtiinhän me Stellaakin se 2vuotta!!! Olis kiva pienellä ikäerolla, et ois seuraa toisilleen!! Ja olen henkkoht sitä mieltä, et pitää olla sisaruksia!!! Itelläni vaan yks isoveli ja se on todella mälsää, kiva ku ois enempi... myös tätä silmällä pitäen se kolme lasta ois ihan jees!!! :D ...mut saas nähä!!!!
Mulla taas on itselläni VIISI PIKKUVELJEÄ niin ehkä siksi ajattelen toisin :D :LOL:

Unohdin Kerttuneiti aikaisemmin kiittää kun vastasin mulle, kiitos :). Mä oon käyny vähän kattelee niitä sateenvarjo ja matkarattaita ja totta, ei tollanen pojan köllikkä sellasissa hepposissa rattaissa viihtyisi. Ne matkarattaat jo näyttää paremmalta, saahan niistä selkänojan alas ja niissä on auringolta hyvin suojaava katos. Mutta tuntuu tyhmältä ostaa sellasia vaan reissun takia.. Nooh..

Mulle tuli vauvauinnista sähköpostia. Vauvalla pitää ihan välttämättä olla sellainen painimallinen uikkari. Ja mä kun ostin vähän aikaa sitte sellaset super söpöt uimasortsit :/

Me oltiin Kaapon kanssa tänään vauvakinossa, kivaa oli :)
 
Heippa

Ensi alkuun voimia Nuppu09 :hug:
Lapsiluvusta ikä on nyt 25.v ja on kaksi kasta. Ikäero lapsilla on 4.v, suunnitelma ois yksi lapsi vielä kylläkin vasta 5-7.v päästä uus :whistle:
Emma nukkuu joitakin unia pinnasängyssä, hyvin se uni sielläkin maistuu, ei ala huutamaan tai kiukuttelemaan ja Emman huone on meidän makkarin vieressä.
Huomenna Emma täytyy 3kk ja sitte ens viikol onki neuvola, tänään pitäis lähteä viel käymään Emman kummisedällä&kummitädillä:)
Mutta nyt syömään

VempulaVimpula ja Emma huomenna 3kk!!!
 

Pikaisesti tulin käymää.

Kerttuneidille Joo laitoin muutaki, ominaista mulle et unohdan lauseit välill välist :D
Tänään koitettiin porkkanaa mutta se ei ollu neidin mieleen, no mutta tein uutta sosetta ni johan kelpas:D
Alinan oon joskus laittanu pinnasänkyyn nukkumaan jotkut päiväunit, mutta yöksi en oo viel laittanu, meill on siis 2 pinnasänkyy nyt.
Vauvajumppa meki päästii eilen tuli varmistus, alkaa tammikuun 3 viikolla:D
Joulu meidän pitäis viettää sitä mun miehen vanhempien luon, sinne tulee sitte mun vanhemmat, mun pikkuveli perheineen sill o 6.v ja 4.v lapset ja miehen siskon perhe, sillä on kaiketi 3.v ja 1.v pojat.
Mutta nyt Alina luo

Sanni81 ja Alina 3kk 1vk 1pv
 
Heips!
Olipa päivä, mammajoukolla oltiin Ideaparkissa shoppaamassa... Perottava akkalauma vaunuineen..., :LOL: Osasin jopa ostaa itelleni tänään jotain! :heart:

Joku kyseli et miksi velliä ja soseita alle 4kk... No mä aloin alunperin antaan Vilille velliä siinä vaiheessa kun omat maitohanat tyrehtyivät... ja alettiin syömään pelkkää korviketta. Heti kun siis äidinmaito loppui, alkoi kamala paskakierre... eli vatsavaivoja ja kakkavaivoja ym. Korvikkeista Semper on ainoo joka ei aiheuttanu itkua, mutta sekään ei auttanu kakkavaivoihin. Heti kun Vili sai velliä, alkoi masu toimimaan ja jätkä oli 100% tyytyväinen. Siis onnellinen pikkupoika siitä päivästä lähtien kun alkoi velliä saamaan... Mä yritän sen vellin lopettaa heti, kun saadaan toi kiinteiden syönti alkaan ihan niinkö ruokailuna... Eli sit ku menee alas joka päivä sillai kunnolla sitä sosetta. Sit jätän vellit pois pikkuhiljaa, se on mun mielestä aika turha muuten vauvalle. Joko maitoa tai sosetta... Ja puuroo sit jossain vaiheessa. Mut nyt tosiaan tota velliä ihan vaan vatsan toiminnan takia :) :heart: Mitäs muuta? Niin, meillä syödään nykyään vaan peruna-porkkana-velliä, ja sitä max 200ml vuorokaudessa. Eli kerran päivässä annan vellin. Ja soseen sit kans kerran päivässä.

Tulipa hyvä mieli, lahjoitin SPR katastrofirahastoon summia, joilla saadaan mm. "äitiyspakkaus", puhdasta juomavettä lapselle vuodeksi, tai "viljeliän starttipaketti" Ja sit sieltä saa sellaset todistukset, että on lahjoittanu hyvän mielen joululahjan... Eli en osta mun äidille tänä jouluna mitään turhaa krääsää, enkä myöskään anopille... Enkä myöskään parhaalle ystävälleni. Saavat sellaiset todistukset postissa :) Toivottavasti heillekin tulee yhtä hyvä mieli siitä :)

Diibadaaba... B) :D
 
Heips! Pakko avautua tänne.... Eilen oli Emman 3kk neuvola.... oltiin yli tunti siellä... Neitillä ollut kunnon raivarikausi tuon imemisen kans... imaisee vaan nopeat päältä ja sit vaan hylkiny rintaa...pullolle huutaa suoraa uutoa... 16 päivässä painoa tullu vaivaiset 160g ja pituutta 3mm!!!!!!! Vittu että märisin eilisen, voitte kuvitella.... oneksi se kuitenki eilen sitte söi rintaa aina ku tarjosin vaikka sieltä hirveitä määriä kerralla tullu...tunnin välei suurinpiirtein annoin... n.50-90ml kerrallaan tuli... sai vaakan lainaan viikonlopunyli et voi seurata minkä verran hän saa rinnasta... pitäis se 1000ml kertyy, mutta ei noilla määrillä kyllä kerry.... jos ei ole kkoko ajan tissi suussa... Siis Apua!!! Se on kai sitte huudattaminen edessä et saa neidin oppimaan pullolle!!!! Terkka ja lääkäri olivat sitä mieltä että tilanne ei vielä niin hälyyttävä ole, mutta mä oon eri mieltä. Mitäs tuumailette?
Pitänee lähtee herätteleen neiti että saa taas antaa maitoannoksen....
Naksos ja Emma 3kk 2pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Lempilelusta oli myös puhetta. Samulla se taitaa olla tällä hetkellä toi Tiny Loven gymini musical kick & discover :D Monet riemut on siinä viikon ajan jo koettu, sillä hommasin sen vasta, kun tuli veronpalautuksia ja, kun tuo maksaa ihan kivasti.

Laitampa kuvaa meitin mussukasta :heart:



J84 ja Samu 2,5kk
Meilla on sama matto :)

Arttu tänään 3kk <3

zeny
 
Naksos :hug: Yritä jaksaa sen rintatappelun kanssa! Helinä83 muistaakseni kärsinyt vähän samasta ongelmasta Venlan kanssa...
Jos Emma ei ees pulloo huoli, eli siitä ei oo kyse niissä rintaraivareissa? Ehkä sillä vaan ei ole nälkä? Yritä jaksaa ja löytää jokin ratkaisu! :heart:
 
Meillä oli taas sellanen heräily-yö, että hohhoijaa... Vili meni taas normaalisti klo 19.30 nukkuun... Mut ekan syönnin jälkeen klo 23.00 se kitinä ja hinkkaus alkoi... Tää oli ihan mielettömän väsynykin jo, mut ei vaan pystyny nukkuun... Kokoajan piti olla jotain suussa. Paras apu oli mun sormi jonka olin kääriny harson sisään... Ja sillä hinkkasin ikeniä. Sit ku tän sai vihdoin nukahtaan, ni heräillään taas 2-3h välein pitkin yötä. Alaleuassa näkyy ja nyt jo tuntuu sormella kahdessa eri paikassa sellaset vaaleat kohoumat. Tulis jo!!!! :kieh: :'(

Niin, jaa aamulla klo 7 mäkin sain ekaa kertaa kokea kun paska tursuaa vaipasta. Sitä oli yökkärissä, hoitotasolla, mun käsissä ja tietty pitkin Vilin selkää... :x |O Ihanaa.

Tänään onkin perjantai!! :heart: :)

Roona&Vili 3kk+2vk+6pv
 
Naksos, olisko tästä keskustelusta apua sulle: http://maitolaituri.imetys.fi/viewtopic.php?f=3&t=5319 . Rintaruokituilla vauvoilla tulee painonnousuun notkahdus jossain tuossa 3-4 kuukauden iässä. En tiiä olisko sitten tuota.. Tarjoat vaan rintaa usein ja vaihtelet puolelta toiselle, niin jospa se siitä. Ja jos näyttää siltä, ettei siltikään lähe maito irtoomaan, niin sit vaan pullotreeneihin. Tsemppiä sinne!
 
Roona: mun hyvä ystävä ano just edellispäivänä et jos tulee hampaita ku likka kitisee iltaisin niin koita antaa sille panadolia.

Naksos mä vaihdoin aina rintaa ja muutin imetysasentoa niin sitte likalle kelpas tissi. ja muutin vauvan kyljen puolta. en tiedä siis oletko kokeillu mut meillä tehos ja meni sitte ohi noilla keinoilla

jooseppi
 
Naksos vielä, meillä toimi vielä sekin, että antaa vauvalle tutin suuhun, antaa imeä sitä hetken, niin että rauhottuu ja sit vaihtaa nopeesti tissiin. Niin ja imetysasennoista ainoostaan kylkimakuu toimi ton raivoomiskauden aikana. Nyt menee taas vasen puoli myös istuen. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Roona: mun hyvä ystävä ano just edellispäivänä et jos tulee hampaita ku likka kitisee iltaisin niin koita antaa sille panadolia.
jooseppi
Me annetaan panadolia vast siinä vaiheessa jos viliin sattuu oikeesti. Eli ei ainakaan vielä. Ei se onneks oo sentään itkeny sillai kunnon huutoitkua. Eikä kyl vissiin pitäiskään niin paljon hampaiden tulo sattua? Lähinnä se on sitä kitinää, mut sen kans on elettävä. Meille kaikille on jossain vaihees tullu hampaat :)
 
Hmm... mulle tuli postissa kutsu THL:n possunuha-tutkimukseen... Ei tartte tehä mitään, ne vaan testaa jos tulee kipeeks... kai? Tekee siis jotain tutkimusta, johon valittu 4000 tamperelaista... Vois kyllä osallistuu, ku ne ei siis mua rokota tai tee muutakaan...
 
Ihana aamu :heart: Köllöteltiin Kaapon kanssa sängyssä melkeen yhteen asti. Mä lauleskelin lasten -ja joululauluja ja Kaapo ihan messissä "lauloi" mukana :D Hurjan söpöä.

Roona, mä kanssa olen saanut viimesenä parina vuonna lahjaksi mm. vuohen, kanoja, kaivon, koulupuvun. Musta ne on ollu hirveen ihania lahjoja ;)
 

Moikka vain

Mä alotin vellien antamisen, koska multa ei tullu maitoa tarpeeks ja ikää Alinalla oli jo 3kk, niin ajattelin et tuskin siitä haittaa on, ei ainakaan oo näkyny ja kysyttii neuvolalääkäriltä, että onko siitä haittaa, ni ainaki meille sanos, että ei se vaarallist oo.
Meillä kans on ton saman näköne Tiny loven gymini, mut ei ollu toi music juttu.
Lapsiluvusta haluaisin ehkä vielä toisen lapsen, oon nyt hyvin onnellinen ku tuli tää kauan odotettu esikoinen, en tie saanko toista :'( Tai sit se on helpompi, koska oltii miehen kanssa koitettu ihan hirveesti lasta, mut ei vaa ilmaantunu, mut onneks nyt on esikoinen tullu, ja nautin täysyin siemauksin. Joten haluaisin vielä toisen lapsen, tuntuu että 2 riittää:D

Sanni81 ja Alina 3kk 1vk 2pv
 
Naksos: Tsemppiä! Toivotaan, että kyseessä on vain väliaikainen ongelma. Meillä raivareihin auttoi neidin syöttäminen puoliunessa. Maitoa voi antaa myös hörppyytämällä, nokkamukista tai vaikka lusikalla. Kokeilin tuota hörppyyttämistä ja niinkuin ohjeissa sanotaan, maitoa valui puolet suupielista pois :p Mutta nyt mennään korvikkeella. Tuttipulloissakin on olemassa erilaisia nokkia, esim ainun peruspullo ja ultivent on aivan erilaiset.

Eilen sain sikainfluessarokotteen, hieman on käsi kipeänä. No onneksi kuitenkin pystyn nostamaan Venlaa. Ja tänään sai Venla ensimmäisen piikkirokotteen. Rokotteesta ei tullut kauheaa huutoa, mutta muuten kyllä neuvolassa huudettiin, kun nenä oli tukossa. :/
 
Sanni - ei se vellien anto ny vaarallista oo, mut ei myöskään tarpeellista kaikille. Outoo, ettei neuvolasta ohjeistettu antaan ihan basic korviketta vellin sijasta, jos kerta kyse on vaan siitä ettei tisseistä tuu tarpeeks?

B)
 
Omasta ajasta : Mulla omaa aikaa on lähinnä poitsun päikkäreitten aikaan, sillon sit koittaa ite syödä ym. ja valitettavasti päikkäreitten aikaan pitää koittaa laittaa myös kämppää järjestykseen tms. Joskus mies on sulon kans sen aikaa et käväsen pikasesti vaik Ideaparkissa. Mutta siis aika vähänhän tuota omaa aikaa on.

Meillä sulo menee nukkuun vasta joskus klo 23 aikaan, ni ei sit illallakaan oikeen kerkiä omia juttuja tehdä. Tarkotus olis koittaa siirtää tota nukkumaan menoa aikasemmaks, mut tuntuu, et tää poitsu ei vaan suostu alkaa nukkuun aiemmin.

Minkä kokosia vaatteita teillä käytetään tällä hetkellä? Meillä mahtu tosi pitkään 56cm vaatteet, vaikka sulo onki aika pitkä poika.Sit yhtäkkiä tuntu, et kaikki menee samaan aikaan pieneks.Nyt käytössä 62-68cm vaatteet.

Lapsiluvusta sen verran, että mä haluisin ainakin vielä toisen...mahdollisesti vielä kolmannenkin lapsen. Mut ehkä tässä nyt pari vuotta pidetään taukoa ja katsellaan sitten mitä tuleman pitää.

Onko teidän kaupungeissa/kunnissa järjestetty perhevalmennuksen jälkeen sellaista ensisynnyttäjien äideille olevaa kerhoa, jossa sitten kokoonnutaan sen saman perhevalmennusryhmän kanssa? Eli sinne tulee välillä vierailijoita ja sitten jutellaan kaikenlaisista asioista, jumppaillaan vauvan kanssa ym.

HappyHippo&"Sulo"
 
:eek: :eek: Huomio Naiset :wave:

Kerroin omasta elämästäni ja huolista mitkä meidän perhettä tällä hetkellä piinaa..ja yllättäen vain 4 ihmistä oli osoittanut tukensa suoraan meille..kiitos heille siitä :heart: :hug:

Se mikä yllätti, ottaen huomioon tilanteen vakavuuden, että kuvaani oli tänä aamuna katsottu 79 kertaa mutta ei mitään kommenttia meidän kriisistä..eihän kenenkään ole tosiaankaan pakko kommentoida juttujani...mutta jos joku toinen äiti olisi noin vuodattanut sisimpäänsä niin minä ainakin olisin ollut tukena ihan satasella... :ashamed:

Jotenkin muutenkin olen huomanut tällä palstalla että vaan toisten äitien juttuja kommentoidaan ja toiset jätetään ihan varjoon.. :x :/ Se on väärin ja kun en juuri mitään vastakaikua täältä tunnu saavan..niin ehkä se on parempi että vetäydytään takavasemmalle.. :| :ashamed:

Mulle tämä palsta on ollut iso henkireikä ja kun maalla asutaan ja muita samassa elämäntilanteessa olevia äitejä ei naapurustossa asu... :$ Surullista mielestäni että tietyt ihmiset kommentoivat vaan ja ainoastaa tiettyjen ihmisten juttuja...ja nythän ei ollut kyse paskavaipan sisällöstä vaan elämääkin isommasta jutusta....(lapseni mahdollisesta huostaanotosta)

..ehkäpä tämä foorumi ei sitten ole oikea asia näille jutuille ja en halua kenellekään tästä kirjoituksestani pahaa mieltä, vertaistukea oisin vaan kaivanut ehkä enemmän ja sitä että ihmiset osaisivat ajatella, että mitäs jos tuollaista tapahtuisi omalle kohdalle????

Surullisin mielin, Nupun Äiti :heart: :ashamed: :ashamed:
 
Kiitokset kaikille tuesta :heart: ...eilen tapahtuikin ihme =) Emma IMI pullosta...aiemmin siis vain huutanut kun olen yrittänyt. Ja korviketta söi yhteensä 170ml eilisillan aikana. Ja KAKKAKIN tuli siis ihan ihanan ällöttävä mänkki :D . Ja kyllä tyttökin oli sen näköinen siinä äkistäessään että nyt tulee muuten iiiiso kakka :LOL: . Mutta minä nautin!!! En mä ole tienny noista painonnotkahduksista mitään...oon vaan ajatellut että kun on rintamaidolla niin paino senkus vaan nousee tasaseen...tyhmä minä. Ja sitäki oon ajatellu että maidon pitäis tasasen nousta tisseihin eikä niin niinku mulla että muutamia päiviä on rinnat täys ja sit on viikon lörppänät. Noh, onneks nyt kuitenki sain Emman sille pullolle oppimaan niin voi olla huojentuneempi. Edelleen annan tissistä sen mitä tulee ja sitte lisäksi pulloa. Mut nyt mä voin jopa mennä jouluostoksille kun voi ottaa sen bottlen mukaan jos omat ei riitäkään tai tyty ei huoli tissiä :D . Vapauttava kokemus kerrassaan!!! Niin ja kaikkia on kokeiltu...lusikalla ja ruiskulla ja hörppäämällä...tosi sotkua...eikä montaa tippaa onnistunu saamaan mahaan asti. Että hyvä näin. Jospa sitä noilla muillakin lapsilla olis pian taas äiti...on tää ollu sen verran tiivistä yhteistyötä emman kans että muut on jääneet kyllä ihan paitsioon :ashamed: :ashamed: .

Nuppu: Suuret myötätuntohalaukset sinulle!!! Luin kyllä itsekin kirjoituksesi mutta menin lähinnä hämilleni että mitä mitä. Eikä oikein osannut sitten kommentoidakaan mitään. Mutta ehkäpä se olisi vaan riittänyt että lähettää vaikka ison :hug: . Toivon mukaan pääsette rauhaan sen asian tiimoilta!!!
 
J84
Nuppu09, minulle tuli paha mieli puolestasi, kun juttusi nyt luin kunnolla ajatuksen kera...samalla tässä kuorin perunoita laatikoita varten :D Voin vain kuvitella sitä vihan tunnetta, kun joku yrittää viedä lapsen, sillä silloin, kun itse sain esikoiseni 15 vuotiaana niin olin alvariinsa tarkkailtavana. Kun mitään raportoitavaa ei minusta tullut niin tädit jättivät minut rauhaan. Sen jälkeen esikon isä tosin yritti mustamaalata mua omalla paikkakunnallaan kaiken maailman selityksillä ja kuinka huono äiti olen ym. Mönkään meni kuitenkin sen yritys ja nykyään hän ei ole poikansa kanssa tekemisisä..itse sanoi "sopimuksen" pojan elämästä irti ja keskittyy vain pullon korkkaamiseen..tai niin olen jo monelta kuullut, et viina maistuu ja elämä on aika paskaa. Itseppä olen pojan tähän mennessä kasvattanut ja hieno nuori miehen alku hänestä on kasvamassa ja fiksukin vielä :) Meidän kunnalla on nykyään ihan mukavat sossuntädit..mitä on tullut isyydentunnustuksen kautta tavattua. Voimia sinulle/teille sinne :hug: , kyllä täällä myötäeletään, vaikkei sitä aina osaa "ääneen" sanoa ja tiedä miten sanoa :)

Tutti asiaa
Meitin Samu on ollu eiliseen asti ns. tutiton, kun on nirsoillu ja mikään tutti ei oo kelvannu. Oon ostanu kaikenmoisia silikonisia, eri muotoisia tutteja ja ei vaan oo kelvannu, mut eilen sit löysin cittarista NUK:in luonnonkumisen 0-6kk pikkurillin kokoisen imuosan omaavan tutin joka oli muotoiltu kivasti niin se kelpas sit herralle ja nyt se on tota tossa lutkuttanut ihan onnessaan :D Meitin hienopieru :LOL: Ei meidän pitäny ees tuttia antaa olenkaan, mut poika on niin monta kertaa pitäny mua tuttinaan ja tissit on menny ihan tyhjiks pussukoiks, kun se ei oo nostattanu maitoo kunnon imulla vaan on lirputellu huvikseen ja nautiskellu makeasta mausta suussaan. Ja nyt on saanu tissitkin hieman levätä :)
 
Naksos, tissien kuuluukin tuntua lörppänöiltä, kun maitotuotanto on tasaantunu. Ei niitten kuulukaan olla semmoset 24/7 pingottuneet pallukat koko imetysaikaa. :) Tietty sitten, kun vauva taas tiheän imun kautena tilailee lisää maitoo, ne voi olla päivän tai muutaman taas pinkeet pallot, kun maitotuotanto lisääntyy taas vauvan tarvetta vastaavaksi. Jos täysimetyksellä menee, niin ei se maito lopu noin vaan, sitä tulee kyllä koko ajan lisää. Jos tuntuu esim. illalla siltä, että maitoo ei tuu, niin vaihtaa vaan rinnalta toiselle, niin maito alkaa taas herumaan. Mulla toisinaan iltaisin kestää heruminen sen verran kauan, että tyttö alkaa kitistä, niin sit vaan laitan tutin suuhun hetkeksi, kun kitinä alkaa ja kun neiti rauhottuu, vaihdan tissiin ja sit kohta se heruminen alkaakin. Se vaatii vaan vähän hermoja ja luottamusta omaan maitotuotantoon. :) Musta täällä oli kerrottu aika kivasti ja tiivistetysti monesta imetyskysymyksestä http://www.hernekeppi.fi/kantsu/tietoa.html .

Nuppu, toivottavasti asiat järjestyy parhain päin! Mä oon vähän huono kommentoimaan, jos en osaa sanoa mitään järkevää. Yleensä kommentoinkin juttuja, joihin osaan sanoa jotain ihan täysin riippumatta siitä, kuka niistä on kysellyt. Esim. pullomaitokeskusteluihin, velleihin, soseiden aloituksiin, kestovaippoihin jne. mä en osaa sanoa yhtään mitään, mut imetyksestä oon lukenu ja ottanu niin paljon selvää, että mielelläni kommentoin ja pohdin kaikkee siihen liittyvää. Ei munkaan kysymyksiin joka kerta kommentoida, mut voi olla, ettei kukaan vaan osaa sanoa mitään, tai sitten kyssärit menee muuten vaan ohi, onhan tää kuitenki sen verran vilkas ketju.

Nyt kone kiinni hetkeksi. Täällä alkaa nimittäin piparitalkoot! :xmas:
 

Yhteistyössä