**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa


Hei vaan:)

Tulipahan tännekkki tultuu:)
Hemuli1981 mun mies on tyksissä, mutta ei oo lääkäri kun neurologi:D On voinu kyll vahingoss tulla johki lääkäri sanaa kun käytän mielummin :whistle:
Täällä maistellaan huomenna ekaa kertaa jotakin sosetta, tai perunaa:) Aika kuluu siivillä:)
Tänään oli ihana päivä! Miehellä oli ja on vapaata eilis illasta huomiseen:) Ja Emma ei herännyt yöllä ollenkaan niin sain vedellä unii 8h, mies hoisi esikoista:) Lähin kampaajalle aamupäivällä, ja jätin miehen ja Emman kottii:) Sen jälkeen kävin kattelemassa joululahjoja, mukaan ei lähtenyt vielä paljoa ja kotiin tulin 1h sitten.
Meillä kääntyiltii selälle n. 2vk sitten ja tartutaan kii kaikkeen ''ronskin ottein''
Ja luennolla kävin, teki terää päästä hemmotelee itteensä kaupungilla ja sai vapaa-aikaa.

Mutta näkemisiin
Ainii tervetuloo Sanni81
VempulaVimpula ja Emma 3kk(pian)
 
Toi härveli on ihana! :heart: Soittaa 10 erilaista biisiäkin... Siis toi jäbä heiluu ja painelee noita juttuja kokoajan... ja nauraa ääneen yksinään... On ollu jo omissa oloissaan tossa lattialla varmaan 15min sen härvelin kanssa. Heh, ja taas käntyiltiin tänään masulta selälleen äskön :)
 
Moikka

Tänään neiti söi ensimmäisen muun aterian kun maitoa! Soossasin perunat hyvin, ja annoin. Kun Alina sai ensimmäiset lusikallist hymy nousi ja pari nauru pärähdystä, hulvaton näky, tais olla hyvää:)
Meillä toi rytmi kans alkaa löytymään, nukkumaan siinä 21-23 aikaa, heräilee 7-8 aikoihin, Alinalla on kans Tiny Gymini Monkey Island puuhamatto, turvalliseksi tekee siinä oleva tukityyny, siinä on sellanen roikkuva apina ja soiva leijona, kun leijona soittaa musiikkia Alina alkaa heilumaan sillatti jännästi ei siis paljoa, mutta peppu liikkuu vähäse :heart:
Ja leijona o melkein irti ku Alina hiukasen repinyt sitä:D
Omaa aikaa, onhan sitä joskus, mutta kun on kauankauan toivottu tytär tekee mieli vain tuijottaa ja tuijottaa tyttöä:) Mutta esim päiväunien aikaa, mennään joku metsäpolku lenkki ja kuunnella mp3 musiikkia, ja sitten päiväunien aikaa voi juoda kahvia, lukea ja käydä koneella ja iltaisin kattoo telkkua, kun Alina leikkii puuhamatolla tai sitterissä, tai tehä yhessä ruokaa miehen kanssa :heart:
Kaksikielisyss Hmmm.. Alinalle alan opettamaan nuoresta Ruotsi ja Englantia, tulevaisuudessa jotain muutakin kieltä, enne lasta reissailtii Thaimaassa,Bulgariassa, Usassa, Brasiliassa ja kohokohtana on ollut Afrikka, Maaliskuussa/huhtikuussa ois tarkotus lähteä uudestaa Bulgaariaa tai johki lämpimään, niin Alinalle sen taki pitäis opettaa jotaki uutta kieltä, ihan muuten vaanki ja kun tuolla Bulgariassa meillä on pieni yksiö vuokralla, ni vietetään ehkä pidempi aika siellä, mutta vuokra jaetaan meillä päin 3 osaan, mulle, äitille ja veljelle kun neki käyttää sitä matkustellesaan sinne =)
Siivoilusta molemmat tasa puolisesti ekaks mä imuroin, mies moppaan ja niin se etenee, mutta nyt television ääreen:)

Sanni&Alina 3kk 1vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Toi härveli on ihana! :heart: Soittaa 10 erilaista biisiäkin... Siis toi jäbä heiluu ja painelee noita juttuja kokoajan... ja nauraa ääneen yksinään... On ollu jo omissa oloissaan tossa lattialla varmaan 15min sen härvelin kanssa. Heh, ja taas käntyiltiin tänään masulta selälleen äskön :)
kuulostaa kyl mahtavalta vekottimelta!

Sanni81 öö..mut annoit kuitenkin jotain perunan kanssa? taidan nyt vähän viilata pilkkua mutta pisti silmään.. ;)

huhhuh, alan pakkaileen pikkuhiljaa meidän tavaroita..jäätävä määrä lähtee kyl messiin! mutta poika on pieni ja vaatetta pitää olla.. =)
 
schnuller
[/b]Pinniksessä nukkumisesta[/b]:pakko hehkuttaa, että alettiin koettaa nukutusta pari viikkoa sitten niin, että laitettiin tutti suuhun ja sänkyyn iltamaidon jälkeen.Tuttia sai käydä nostamassa moneen kertaan, mutta ei puhuttu silloin sille mitään eikä hyssytelty.Sinne nukahti sitten itsekseen jossain vaiheessa.Nyt on kaksi viikkoa kulunut ja viimeisen viikon ajan tietää jo marssijärjestyksen, joten nukahtamiseen menee alun puolentoista tunnin jälkeen nyt enää 15-45min.
[/b]Puuhamatto[/b]:Meillä on kans se Monkey Island puuhamatto, ja tyttö on aivan innossaan siinä.Viihtyy yksinkin siinä pitkiä aikoja.Valaskala on lemppari.Se apina tosiaan otettiin vielä pois kun oli liian jännä.

Tänään kääntyiltiin puuhamatolla niin, että meni selältä kyljelleen ja vähällä oli ettei kellahtanut samantien mahalleen. :)

[/b]Milläs vellillä olette aloittaneet?Maissi,Riisi?[/b]Missä suhteessa sitä sekoitetaan maidon kanssa?

Schnuller+Neitokainen 2kk3pv
 
Mäki halusin mennä muskariin, toi työväenopiston hämeentiellä olis ollu just hyvä, ellei se olis samaan aikaan vauvajumpan kanssa... Toisaalta meillä alkaa tammikuussa myös vauvauinti, joten ehkä kaksi harrastusta viikossa riittää.. :)

Mulla tuli yks ilta niin kamala ahdistus, kun rupesin ajattelemaan että Kaapo pitäis jossain vaiheessa siirtää omaan huoneeseen. Se on vielä ihan toisessa päässä asuntoa kun meidän makkari.

Mä oon kans ruvennut "nukuttaamaan" Kaapoa. Meillä on tutut iltarutiinit joidenka jälkeen mennään makkariin missä syötän Kaapon. Ja kun hän on syönyt pullon loppuun laitan hänet kehtoon, heijaan ja silittelen päätä. Yleinsä nukahtaa 1-10 min sisällä. Mä olen niiiiiin iloinen tästä!!!!!!!! Aikaisemmin ennen kun oli mitään "nukuttamista", Kaapo nukahti kesken syönnin syliin ja siinä saattoi mennä monta tuntia kun torkahteli siihen ja heräsi uudestaan syömään.

Puhuitte kielipainotteisista päiväkodeista. Mäkin olen miettinyt laittaa Kaapon musiikki tai kuvataidepainotteseen päiväkotii. Jos hän on saanut edes yhtään näitä geenejä jomman kumman puolelta / suvusta niin varmasti tykkää :) Toisena vaihtoehtona enkku painoitteinen. Toivottavasti Kaapo olisi sen verran iso tarhaan mentäessä että saisi itse päättää :)

Tosta tulikin mieleen, onko teillä toivessa saada vielä lisää lapsia vai oliko tämä tässä? :) Onko jotain aikataulu suunnitelmia? :D Me ei olla ainakaan suunniteltu tekevämme toista lasta tähän "putkeen". Jos me joskus toinen lapsi tehdään ja saadaan suunnitelmien mukaan niin varmaan vasta kun Kaapo menee eskariin/kouluun. Mä tahdon antaa Kaapolle kaiken huomion ja ajan mitä pystyn. Ja tiedän etten jaksaisi arkea kahden pienen lapsen kanssa, saatikka sitten raskausaikaa !!! Mutta eihän sitä ikinä ikinä tiedä mitä tuleman pitää :D

Kaapo teki äsken aika hurjan tempun !!!!!!!!!! Makasi sängyllämme ja yhtäkkiä vetäsi itsensä kokonaan istumaan! Siitä sitten kellahti kyljelleen, josta kääntyi mahalleen ja siitä kääntyi toiselle kyljelle! TOSI HURJAN NÄKÖISTÄ kun tollanen pikkunen vauva vetää itsensä istumaan :D Ja sain vielä ikuistettua tämän kameralle !!

Meilläkin on leuja ja vaikka mitä härveleitä ja "hienoja juttuja",mutta selkeästi Kaapon nro 1 lelu on äitiyspakkauksen helistin :) Se saa parhaimmat kikatukset, hymyt ja juttelut (silloin kun se ei ole suussa) :LOL:

M & Kaapo 2kk 3vko
 
miimumaija: meillä on kyllä haaveissa vielä lisää pirpanoita. Ja mielellään mahd pian, mulla se kolmekymppiäkin jo lähestyy, ni en viiti kyllä alkaa noin montaa vuotta odotteleen... ja muutenkin haluun, et on pieni ikäero... Et kattoo jos vaikka vuoden päästä jättäs ehkäsyn pois taas. saas nähä vaan sitten et mitkä fiilikset, ja miten sitä jaksaa B)
 
miimumaija: Mullahan on nyt jo vauvakuume. :D Oon miettiny, että joku parin vuoden ikäero lapsilla olis kiva. Mulla on itellä sen verran nuorempi sisko ja se on ollu just silleen kiva ikäero, että ollaan aina saatu toisistamme seuraa. Pienenä leikittiin yhdessä ja ollaan nyt aikuisenaki tehty vaikka mitä yhdessä, mm. reissattu ulkomailla. Mulla oli niin ihana raskaus ja synnytys ja kaikki, että sikälikin haluan kokea kaiken uusiks. Tosin eipä sitä tiedä, millanen kokemus se seuraava olis noiden osalta...

Muoks: Piti vielä lisätä, että täälläkin lelujen osalta tuo äitiyspakkauksen helistin on ihan ässä! Mun äidin ostama mobile on kans suosikki, sitä neiti jaksaa ihastella ihan tolkuttoman kauan. Mä laitan yleensä sen pyörimään ja soimaan, jos pitää käydä esim. vessassa tai tehdä jotain, mihin tarvii molemmat kädet. :) Meillä on Brion leikkimatto, mut siinä ei kovin kauaa viihdy. Ehkä pitäs olla noita soivia ja piippaavia juttuja enemmän. :)
 
J84
Lapsiluvusta, sen verran ollaan miehen kanssa puhuttu, että kävisin nyt koulun ja sit pari vuotta töissä niin annettaisiin sen jälkeen mahdollisuus perheen kasvaa lisää. Olisin silloin noin 32v, Kristian 16, Mico 8 ja Samu 6, et sit vois vielä jaksaa pienen vauvan kanssa ellei sit tulla siihen tulokseen, että näin on hyvä. Mies, kun toivoisi kovasti tyttöä poikien jatkoksi niin mikä ettei :D mutta nyt mennään näillä suunnitelmilla, en meinaan halua keskeyttää taas koulua raskauden takia vaan haluan saavuttaa edes jotain vielä, kun olen "nuori".
 
Lapsiluvusta meillä Erica on kyllä ensimmäinen ja viimeinen :heart: Tähän on useampikin syy: ensinnäkin meidän vanhempien ikä. Ollaan sen verran kummatkin jo yli 30 v ettei biologisestikaan tuo lisääntyminen ole minun kohdallani enää kauaa mahdollista. Miehillähän sitä ongelmaa ei ole :kieh: Toiseksi on se, että fysiikka rupee oikeesti pettämään näin vanhoilla päivillä. Uskokaa vaan nuoret, vanha ei jaksa enää valvoa kuten parikymppisenä :D Ja sitten ehkä kuitenkin se suurin syy on Erica itse :heart: Halutaan antaa kaikki mahdollinen huomio ja rakkaus hänelle eikä jakaa sitä kenenkään kanssa. Tämä siis ainakin nyt fiilis, huomisesta ei tiedä kukaan... :saint:

Hankittiin tänään soiva mobile (ostin huuto.netistä) ja tyttö on siitä aivan haltioissaan =) Katseli ihan ihmeissään kun se pyöri ja musiikki soi. Oli jotenkin tosi hellyyttävän näköinen. Muuten lempparilelu on ihan ylivoimaisesti se järkky Liberon kukkanen. Sitä neiti jaksaa tuijottaa vaikka kuinka pitkään. Äippäpakkauksen helistin alkoi kiinnostaa oikeastaan vasta viime viikolla eikä edelleenkään päihitä kukkasta. Muut lelut tuleekin sitten näiden jälkeen.

Schnuller meillä nukutetaan samalla tavalla: tyttö pinnikseen, tutti suuhun, valot pois ja unta palloon. Joskus joudun nostamaan tutin muutaman kerran mutta pääsääntöisesti neiti vetelee sikeitä ihan muutaman minuutin päästä ongelmitta. Ihanaa!!!

Yonnazzz Katselin eilen tuota Hämeentien muskaria mutta sitten ajattelin että antaa olla. En jaksa lähteä etsimään sieltä parkkipaikkoja ja muutenkin aika matka kun asustellaan nykyisin täällä Espoossa. Otin yhteyttä kirkkoon, katsotaan mitä sieltä vastailevat. Mutta mä siis ilmoittauduin myös siihen Mäkkylän jumppaan. Hauskaa, treffataankohan me siellä ? =) Se lisäksi on sit tammikuussa se vauvajumppa niin eiköhän tässä ole nyt riittämiin harrastuksia.

Oon pyrkinyt muutenkin rauhoittamaan elämän niin, että kylässä käydään max joka toinen päivä. Meillä saa sitten rampata vieraita mutta jos itse ollaan lietsussa niin neidin rytmi sekoittuu ja hänestä tulee hirmu helposti levoton. On vielä niin pieni, että kyllä sitä sitten myöhemmin kerkeää kyläilemään ja harrastamaan. Nyt rauhallista, tasaista arkea kotikulmilla (himassa&vaunuilemassa). Uskon, että siinä hyvä resepti lapsen kannalta .

Kaapon temput kyllä kuulostavat hurjilta :kieh: Hyvä kun sait ikuistettua ne. Itsellä tuntuu, että parhaat palat menevät aina sivun suun kun kameraa ei ole lähellä tai sitten tilanteet menevät niin nopeasti ohi. Nyt nassupesulle ja unta palloon. Väsyttää ihan hirmuisesti vaikka nukuttiin puoli kymppiin aamulla.
 
Tänää käytiin Stellan 3kk neuvolassa. Mitat olivat 60,5cm, 5990g ja pipo tais olla 40,6!!!!

Lapsiluvusta on ollut tosi paljon miehen kans keskustelua!! Luultavasti yks vielä saa tulla (eli siis mulle sitten kolmas ja miehel toinen oma)! Ja aikataulu on se, et ennen kolmeekymppiä pitää olla hommattu!! Mies siis vuoden vanhempi, et sen mukaan katotaan!!! Vähän suunniteltiin, et sit ku palaan töihin (ens syksynä) et samal sais luvan tulokas, jos on tullakseen!!! Tehtiinhän me Stellaakin se 2vuotta!!! Olis kiva pienellä ikäerolla, et ois seuraa toisilleen!! Ja olen henkkoht sitä mieltä, et pitää olla sisaruksia!!! Itelläni vaan yks isoveli ja se on todella mälsää, kiva ku ois enempi... myös tätä silmällä pitäen se kolme lasta ois ihan jees!!! :D ...mut saas nähä!!!!

mama ja Stella 3kk+1pv
 
Heippa rallaa :)

Meillä oli Artun 3kk neuvola 8.12 ja ukolla oli kokoo 6880g ja 61cm, pipo oli 40,6cm, hyvin siis kasvaa :D

Me ollaan joulu kotosalla ja mun siskon luona jonne tulee meidän lisäks mun siskon appivanhemmat, hänen käly ja sen mies ja meidän äiti. meitä onkii sit pienessä 48 neliöisessä asunnossa 12 henkee ;D mahtaa olla kuuma. Ollaan siis se päivä siin siskon luona ja illaks tullaan kotiin.

Huh huh, tänään alotin tytön 3 vee synttäri hommat. Nyt on jo toinen satsi pyykkii pyörimässä, sit ois siivousta (pölyt,lattiat,järjestelyt ym) ja leipomista luvassa. Viikonloppuna juhlitaan sitten. Tänään on virallinen päivä kun mun pikku prinsessasta tulee kolme vuotias <3 Aika menee niiin siivillä :) Ja Arttukin täyttää huomenna jo 3kk :)

Jahhas ja työt kutsuu!! palaamisiin!!

zeny
 


Heippa vaan kaikille :wave:

Meillä murheet vaan jatkuu...ensin mun sairaalassa viikon visiitti synnytyksen jälkeisen manian takia, sitten Kielon possunuha ja molempien vanhempien sairastuminen samaan pöpöön, auton hajoaminen 50 km päähän ja koko porukka messissä, nyt sosiaalivirasto meittin perässä, kun meidän oma rakas hössöttävä neuvolan terveydenhoitaja oli mennyt tekemään lastensuojeluilmoituksen meidän selän takana:attn:kun häneltä apua pyysin jotta Kielo olisi saanut yhden yön olla sairaalassa, kun mies ja minä kumpainenkaan ei oltu nukuttu 2 vrk:teen silmänräpäystäkään :eek: :$ :ashamed: :ashamed:
Nyt tosiaan ollaan sitten aivan aiheetta lastensuojelun piirissä ja voi helvetti kun niitä on vaikea saada kintereiltä poies vaikka terkkarikin on soitellut sinne ja kertonut ettei ole tarkoittanut et mitään toimenpiteitä pitäisi aloittaa...
Kaiken huippu oli kun sairaalaan menin tyttöä sitten 12h yöunen jälkeen hakemaan, niin joku sairaanhoitaja, jota en aiemmin ollut nähnyt tuli ilmoittamaan että tuossa iltapäivällä tulee sitten kriisiperhe hakemaan Kielon pois...arggghh..voitte kuvitella miten mulla paloi käämit...!!!!!!! :headwall: :headwall: :attn: |O |O

Myönnän että minulla on menneisyys, mutta sentakia ei ole aihetta puuttua perheemme asioihin...kun kuitenkin olen täysin raittiina ollut kohta jo 2 vuotta..kerron nämä asiat siksi täällä, että haluan varoittaa muita äitejä...ÄLKÄÄ OLKO MISSÄÄN TEKEMISISSÄ SOSKUJEN TAI LASTENSUOJELUN IHMISTEN KANSSA..KOSKA NIISTÄ ON TOSI VAIKEA PÄÄSTÄ EROON JA SIKSI TOISEKSI NIILLÄ ON KYLLÄ PYKÄLÄT ETTÄ VOIVAT LAPSEN OTTAA IHAN SYYTTÄKIN.... :x :x mm. Miehelleni olivat sanoneet että jos et jää töistä poies niin lapsi viedään...... :ashamed: :headwall:

Koita tässä nyt sitten elellä normaalia elämää, kun tuntuu siltä että kun pieraisee..niin soskut tulee ja vie Kielon... :LOL: :kieh: Ja sen verran vielä että sairaalan sosku sitten myönsi kuitenkin että olivat hätiköineet turhaan ja että isot rattaat olivat lähteneet pyörimään syyttä...
;)

Äippä35v ja Kielo kohta 3kk :heart:
 
Nuppu09: Noi on kyllä v...umaisia noi sossut... Omaakin kokemusta on AIHEETTOMASTA huostaanottouhasta joten voin ehkä ymmärtää miten paljon sua ketuttaa. Mä sain onneksi läheisten tuella taisteltua asiat oikealle tolalle ja nyt sen suhteen on homma kunnossa.

Meillä Arttu täyttää tänään 3kk. Eiliset rokotukset teki ukkelista kuin peffaan ammutun karhun. On siis tosi kiukkuinen ja ärtyisä. Onneksi ei oo noussut kuumetta. Päästään tänään pyörähtämään Helsingissä.

Olkkis ja Arttu 3kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Nuppu09: Noi on kyllä v...umaisia noi sossut... Omaakin kokemusta on AIHEETTOMASTA huostaanottouhasta joten voin ehkä ymmärtää miten paljon sua ketuttaa. Mä sain onneksi läheisten tuella taisteltua asiat oikealle tolalle ja nyt sen suhteen on homma kunnossa.

Meillä Arttu täyttää tänään 3kk. Eiliset rokotukset teki ukkelista kuin peffaan ammutun karhun. On siis tosi kiukkuinen ja ärtyisä. Onneksi ei oo noussut kuumetta. Päästään tänään pyörähtämään Helsingissä.

Olkkis ja Arttu 3kk
Kiitokset Olkkikselle tuesta :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
[/b]Pinniksessä nukkumisesta[/b]:pakko hehkuttaa, että alettiin koettaa nukutusta pari viikkoa sitten niin, että laitettiin tutti suuhun ja sänkyyn iltamaidon jälkeen.Tuttia sai käydä nostamassa moneen kertaan, mutta ei puhuttu silloin sille mitään eikä hyssytelty.Sinne nukahti sitten itsekseen jossain vaiheessa.Nyt on kaksi viikkoa kulunut ja viimeisen viikon ajan tietää jo marssijärjestyksen, joten nukahtamiseen menee alun puolentoista tunnin jälkeen nyt enää 15-45min.
[/b]Puuhamatto[/b]:Meillä on kans se Monkey Island puuhamatto, ja tyttö on aivan innossaan siinä.Viihtyy yksinkin siinä pitkiä aikoja.Valaskala on lemppari.Se apina tosiaan otettiin vielä pois kun oli liian jännä.

Tänään kääntyiltiin puuhamatolla niin, että meni selältä kyljelleen ja vähällä oli ettei kellahtanut samantien mahalleen. :)

[/b]Milläs vellillä olette aloittaneet?Maissi,Riisi?[/b]Missä suhteessa sitä sekoitetaan maidon kanssa?

Schnuller+Neitokainen 2kk3pv
Mä oon nyt vkon antanut niin, että oon laittanut pulloon maissivelliä n. 30milliä vastikkeen lisäksi ja tyttö ollut paljon iloisempi ja paskakin lentää :D

Nuppu09 Mieen kanssa äsken juttelin, kun luin ton sun jutun niin mies kertoi, että yhdeltä hänen vanhalta kaverilta on juuri tuollai otettu lapsi huostaan, kun hänellä 3 lasta ja yksinhuoltaja ja halusi nukkua YHDEN yön! Ei ymmärtääkseni saanut koskaan lasta takaisin :(

Miimumaija
Miehellä on aikaisemmasta liitosta kaksi lasta, 2½ ja 6.v., joten en kyllä halua yhtään lasta meidän yhteisen lisäksi, muuten olisin voinutkin harkita!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Yonnazzz Katselin eilen tuota Hämeentien muskaria mutta sitten ajattelin että antaa olla. En jaksa lähteä etsimään sieltä parkkipaikkoja ja muutenkin aika matka kun asustellaan nykyisin täällä Espoossa. Otin yhteyttä kirkkoon, katsotaan mitä sieltä vastailevat. Mutta mä siis ilmoittauduin myös siihen Mäkkylän jumppaan. Hauskaa, treffataankohan me siellä ? =) Se lisäksi on sit tammikuussa se vauvajumppa niin eiköhän tässä ole nyt riittämiin harrastuksia.
.
Niin siis ilmottauduitko siihen musikkiliikuntaan? Siellä kun oli muitakin? Toi on ke klo 14 vai oliks 14.30, mut kuitenkin!
Onpa mukavaa jos törmättäs siellä :D
 
Nuppu09 tsemppiä taistelussa byrokratian rattaita vastaan :hug:

Kertokaas tietämättömälle, että mikä saa teidät antamaan lapsillenne velliä ja soseita jo tässä vaiheessa? Tiedän, tiedän, että ennen suositus oli 3kk ja nykyisin 4kk ja siihen moni vetoaakin. En nyt yhtään provosoi riitaa tai halua arvostella ketään vaan ihan puhtaasta mielenkiinnosta tätä kysyn. Onko niin, että lapsille ei ole maito enää riittänyt vai mikä? Meillä kun neiti on ihan tyytyväinen maitoon. Juo korvikkeena n. 700 ml + pari kertaa rinnalta vuorokaudessa. Ensi viikolla 3kk neuvola, että sitten näkee miten on kasvanut mutta ihan tyytyväiseltä hän ainakin vaikuttaa.
 
Yonnazzz joo ilmoittauduin :) En kans muista nyt sitä kellonaikaa mutta joku tuollainen 14-15 se oli. Tosi kivaa nähdä "tuttuja". Voitais vaikka treffata pikkaisen aikasemmin niin kerettäisiin ihan esittäytyäkin :kieh: . Palataan siihen vielä lähemmin sitten tammikuussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
[/b]Pinniksessä nukkumisesta[/b]:pakko hehkuttaa, että alettiin koettaa nukutusta pari viikkoa sitten niin, että laitettiin tutti suuhun ja sänkyyn iltamaidon jälkeen.Tuttia sai käydä nostamassa moneen kertaan, mutta ei puhuttu silloin sille mitään eikä hyssytelty.Sinne nukahti sitten itsekseen jossain vaiheessa.Nyt on kaksi viikkoa kulunut ja viimeisen viikon ajan tietää jo marssijärjestyksen, joten nukahtamiseen menee alun puolentoista tunnin jälkeen nyt enää 15-45min.
[/b]Puuhamatto[/b]:Meillä on kans se Monkey Island puuhamatto, ja tyttö on aivan innossaan siinä.Viihtyy yksinkin siinä pitkiä aikoja.Valaskala on lemppari.Se apina tosiaan otettiin vielä pois kun oli liian jännä.

Tänään kääntyiltiin puuhamatolla niin, että meni selältä kyljelleen ja vähällä oli ettei kellahtanut samantien mahalleen. :)

[/b]Milläs vellillä olette aloittaneet?Maissi,Riisi?[/b]Missä suhteessa sitä sekoitetaan maidon kanssa?

Schnuller+Neitokainen 2kk3pv
Mä oon nyt vkon antanut niin, että oon laittanut pulloon maissivelliä n. 30milliä vastikkeen lisäksi ja tyttö ollut paljon iloisempi ja paskakin lentää :D

Nuppu09 Mieen kanssa äsken juttelin, kun luin ton sun jutun niin mies kertoi, että yhdeltä hänen vanhalta kaverilta on juuri tuollai otettu lapsi huostaan, kun hänellä 3 lasta ja yksinhuoltaja ja halusi nukkua YHDEN yön! Ei ymmärtääkseni saanut koskaan lasta takaisin :(

Miimumaija
Miehellä on aikaisemmasta liitosta kaksi lasta, 2½ ja 6.v., joten en kyllä halua yhtään lasta meidän yhteisen lisäksi, muuten olisin voinutkin harkita!
On se vaan tän yhteiskunnan toiminta nykyään ihan hanurista..mä ymmärtäisin jos meillä olisi alkoholi taas mukana kuvioissa, mutta kun ei ja miten päin tosiaan enään uskaltaa sitten olla kun tuollaisestakin meinas rakas tyttäremme lähteä... :heart: :attn:

 
J84
Lempilelusta oli myös puhetta. Samulla se taitaa olla tällä hetkellä toi Tiny Loven gymini musical kick & discover :D Monet riemut on siinä viikon ajan jo koettu, sillä hommasin sen vasta, kun tuli veronpalautuksia ja, kun tuo maksaa ihan kivasti.

Laitampa kuvaa meitin mussukasta :heart:



J84 ja Samu 2,5kk
 
schnuller
[/b]Cummastelija[/b]:Mä kyselin tuosta vellin määrästä siksi, että tiedän sitten kun saadaan velli aloittaa, että miten sitä annetaan.2KK neuvolassa sanoivat meille, että velliä voi alkaa antaa yleensä 3kk paikkeilla, mutta meille sanoivat, että koska tyttö on niin iso, että vastaa jo 3kuukauden ikäistä, niin jouluna saadaan antaa eka kerran velliä.Sieltä sain nyt kans vastauksen nuihin määriin, eli ensin 30-40ml+maitoa loput, sitten puolet ja puolet ja vähän ajan kuluttua illalla 100-120ml velliä.Tietääkseni vellien aloitusikä on ollut aina matalampi kuin soseiden, joissa on ollut aiemmin 3kk ja nyt 4kk.Miksi soseiden aloitusikää on muuten nostettu? =)
Missä ajassa sitä vellin määrää nostetaan?Onko se aina viikko yhtä sekoitusta kerralla, siis 30ml+maito?
Ajattelin, että aletaan siis neuvolan ohjeistuksen mukaan vellin anto jo jouluna kun on 2,5kk, koska kasvaa niin vauhdilla, että on tälläkin hetkellä pituutensa nähden hieman alipainoinen, ja mikään maito ei tunnu riittävän.Näin siis meillä...... =)
 

Yhteistyössä