**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa

Nuppu :hug:
Kyllä täällä varmasti jokaisen juttuihin aina joku vastaa! Välillä vaan on niin kamalasti tekstiä, ja itekin piti palata kommentoimaan sun tekstiä vielä myöhemmin, kun en juuri silloin ehtinyt alkaa mtn kirjoittaan kun sen luin, mutta se sitten unohtui niinkö moni muuki juttu mitä piti kirjoittaa tai kommentoida tänne... Vaikken oikeestaan tiedä mitä siihen voisi sanoa, muutakuin että jaksamisia kovasti!!! En jaksa uskoa, että sossu kenenkään vauvoja ihan aiheetta ryöstää.. että eiköhän teilläkin ne pian jätä teidät rauhaan! :)

En tiedä muista, mutta itellä ainaki tuntuu, että välillä on vaan puolet aivosoluista toiminnassa... Ja muisti ei pelaa kyllä ollenkaan. Siis minkään asian suhteen! Aina ei ehi kirjottaa kaikkee mitä pitäs, ja sit ei enää edes muista et mitä piti kirjottaa. Yleensä ny pyrkii vastaan jos joku on kirjottanu jotain suoraan mulle, tai johonkin asiaan liittyen mikä itelle on ajankohtaista juuri... Mut ei aina nekään muistu, sitä vaan kirjottaa jotain diiba-daabaa :D Varsinkin kun istuu vauva sylissä koneella.... heh.

Ah, mutta nyt on aikaa istua ja juoda kahvia ja tuijottaa seinää. Mies otti Vilin ja lähtivät hänen tätinsä luokse kyläilemään... Mä ilmoitin jo heti paikalla, että mä jään sit kotiin!!! Ihana vaan olla... ja olla ja olla----- ja aivot leikkaa hattaraa :LOL: :headwall: :saint:
 
Roona82 juu meille ehdotettiin molempia, mutta päätin koittaa vellii, ja hyvin tähä asti on menny:)
Nuppu, mäkin luin ton sun juttus, mut oon tosi huono neuvoo, ku yleensä neuvon vähän väärin:( Voima halauksia :hug:
Alina nukkuu nyt tuolla takapihan terasilla, kohta pitäis lähtee Raumalle, sinne on n. 1h matka saahan nähä mitä Alina tykkää.

Nyt menoks --->

Sanni81 ja Alina 3kk1vk3pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni81:
Roona82 juu meille ehdotettiin molempia, mutta päätin koittaa vellii, ja hyvin tähä asti on menny:)
Siis paljonko sä annat sitä velliä vuorokaudessa? Oma maito ei riitä, annat loput vellinä?? Aluks kirjotit, että kysyit lääkäriltä että onko se vaarallista... Mut siis ihan oikein neuvottiin antaan sitä? Vaikee edelleen kuvitella, että missään neuvolassa ohjeistettaisiin antamaan velliä maidon sijasta jos kyse on vaan siitä ettei rintamaito riitä!??
 
J84
Mä oon välillä todella aivoton ja yleensä toimii vain puolet harmaista aivosoluista :D joka paikassa pitäis olla jotain muistilappusia ja kauppaan on ihan turha lähteä ilman ostoslistaa...monta kertaa on käyny niin et ihmettelen kauppaan astuttuani, et mitä v****ua olin hakemassa ja sit poistunu ilman ostoksia :/ yhtäkään päivää ei oo, ettenkö unohtais jotain :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Mä oon välillä todella aivoton ja yleensä toimii vain puolet harmaista aivosoluista :D joka paikassa pitäis olla jotain muistilappusia ja kauppaan on ihan turha lähteä ilman ostoslistaa...monta kertaa on käyny niin et ihmettelen kauppaan astuttuani, et mitä v****ua olin hakemassa ja sit poistunu ilman ostoksia :/ yhtäkään päivää ei oo, ettenkö unohtais jotain :D
Mulla on ihan sama ton kaupassakäynnin kans... Pakko olla lapulla kaikki, muuten jää aina jotain. Välillä ostanu kaikkee mitä ei ollu listalla, ja en oo ostanu MITÄÄN mitä siinä listalla luki!!! Eilenki unohtu tiskirätit ostaa, ja ne oli yks tärkeimmistä mitä piti muistaa! :headwall:
 
J84
NONNI :kieh: :kieh:

Arvatkaas kuka unohti perunat kiehuun hellalle :headwall: Kannattaa ruveta tekeen jotain ihan muuta ja ruveta sit haisteleen, et mikä hitto haisee :x sit juosta tuli pertin alla keittiöön toteamaan, että perunoitten keitinvesi oli palanu pohjaan ja haju on jäätävä :$ Onneks kyseessä ei ollu laatikoiden perunat vaan salaattiin menevät perunat..tai nyt ne menee roskii :D
 
Hei, apua, paljon tekstia ja meikalainen koneella jossa ei ole edes a:n pisteita..ihan nopsat kommentoinnit;

Nuppu herraisa..suuren suuri halaus!!! :hug: kauhea tilanne enka pysty edes kuvittelemaan milta tuntuu kayda lapi tuollaista..

miimumaija
kysypaas/ kurkkaahan MLL:n sivuilta - niilta pystyy vuokraan kaikennakoisia harveleita (sankyja, kantoliinoja jne ainakin)! En tieda vaikka jopa matkarattaita??

..ymmarratte varmaan etta en kirjoita enempaa..tatakin on jo varmasti hyvin arsyttava lukea :kieh: palailen..hyvaa viikonloppua kaikille =)
 
Nuppu, inhottava tilanne teillä :hug: Mä nyt vasta ehdin juttuja lueskeleen ja yleissilmäyksellä luin nytkin vaan, mutta tilanteenne pisti kyllä silmään tekstien joukossa :/ Toivottasti tilanne teillä selvenee =) Toisaalta voi tästä jotain positiivistakin hakea eli hyvä, että asioihin puututaan (vaikka siis nyt ilmeisen perättömästi), liian usein kuitenkin perheiden vaikeudet jää viranomaistaholta näkemättä :|

Muisti
ei pelaa minullakaan :headwall: Hyvin samanlaisia juttuja sattuu :kieh: :D

Nytkin sapuska liedellä, joten ois kaiketi fiksua mennä katsomaan...
 
Ihanaa :heart: :heart: :hug:

SUURKIITOS KAIKILLE TUESTA!!!...ihan itkettämään rupesi... :ashamed: :x

Meillä joulunväliviikoilla nyt sitten se syynäyskokous..saas nähdä miten käyp... :ashamed: :$

Palautteesta huojentunut ja rauhoittunut Nupun Äippä... :attn:
 
Moikka

Roona82, siis meille ehdotettiin enemmin sitä korviketta, mutta myös vellin lääkäri sanoi kyllä mutta ei niin kannustavasti, sanoi muistaakseni näin: '' velliä voitte antaa, jos niin haluatte''
En anna vaan ku jtn 100ml, koska tyttö tulee kylläseksi aika nopeest. Sori en osaa oikee kirjottaa selkeesti :(
Tultii kans just Raumalt ja huomen aamulla Jyväskylään kattoo Alinan isomummuu ja isopappaa:)
Mut nyt tekee ruokaa =)
Sanni81 ja Alina 3kk1vk3pv
 
schnuller

Nuppu09:Nyt luin tuon sun jutun tuolta muutamaa sivua aikasemmin.Olen pahoillani, että en muista aina kommentoida kaikkea, mutta suurin syy on siinä, että mulla saattaa jäädä kaksin sivua lukematta välistä, kun on niin kiire täällä kotona.
Kaikki on kyllä sun ja koko teidän perheen tukena täällä.Ja herkästi kun on noin ison asian kanssa tekemisissä, niin luulee, että koko maailma hylkää, mutta ei me hylätä ketään!! :)
Tsemppiä sinne kokoukseen.Voitte hyvällä mielellä mennä sinne, koska se on täysin aiheeton.Saavatpahan pitkän nenän!Mä en tajua ketkä ilmoittaa turhan hätiköiden lastensuojeluviranomaisille tuollaista, ja varsinkin puhumatta asianosaiselle ensin siitä.
Mutta siltikään en lähtisi haukkumaan sossua ja lastensuojeluviranomaisia, koska tekevät niin arvokasta työtä.Heidän tehtävä on tutkia kaikki ilmoitetut tapaukset, aiheettomatkin!Koska jos niin eivät tekisi, niin siellä voisi jäädä huomioimatta joku vauva, joka oikeasti tarvitsee apua.
:)
Suuri voimahalaus teille, ja ilmoitelkaa heti sitten mitä siellä kokouksessa sanottiin.

Vaatteista menee tällä hetkellä 2kk1vko muutamat 60senttiset ja 62 senttisiä pääsääntöisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja schnuller:
Vaatteista menee tällä hetkellä 2kk1vko muutamat 60senttiset ja 62 senttisiä pääsääntöisesti.
Artulla on nyt 62cm ja 68cm vaatteet käytössä, pituutta meidän jättiläisellä on nyt 65cm ja ikää 3kk. Joitain 60cm kokoisia vaatteitakin käytetään kun ovat niin reilun kokoisia. Harmittaa ihan hirveästi kun miehen Amerikan tädiltä tuli pojalle vaatepaketti ja nyt niistä lähes kaikki on jo pieniä eikä ehditty juurikaan käyttää kun unohdin koko vaatepaketin tuonne vaatehuoneen hyllylle. Oli tarkoitus pukea poika jouluna noihin vaatteisiin mutta eivätpä taida mahtua enää silloin. :(



 
Nuppu09 Toivottavasti teillä asiat järjestyy ja pääsette jatkamaan elämää normaalisti ilman, että jotku sossujen tädit hengittää niskaan. Ei sitä oikein pysty edes ajattelemaan, mitä helvettiä tuollaisen asian läpikäyminen voi olla.Voimia teille :hug:

Olkkis74
Mua kans harmittaa, kun on paljon kivoja vaatteita jäänyt lähes käyttämättä tuonne kaapin perukoille ja nyt kun ne on sieltä muistanut kaivaa esiin, huomaa, että ne on jo lähes pieniä :(

Roona Niin teillä oli siis facebookissa joku kerho tms?Siis Tren seudulta oleville.Elikkäs kuis sinne pääsis liittyyn?

Ens viikoks on luvattu aika kovia pakkasia, hrrrrr....tuntuu varmaan kauheen kylmältä, kun on nyt ollu niin lämmintä.

Hyvät viikonlopun jatkot kaikille!

HappyHippo&"Sulo"
 
Mä en muista enää kenelle kaikille mun piti kommentoida, kauhea määrä oli tullu tekstiä :ashamed: :LOL: Mä ehdin aika harvakseltaan kirjoitella tänne, kun tosiaan yksin olen Nean ja tuon koiruuden kanssa taasen ..huh viikko enää niin saan kaksi helpompaa päivää :D :headwall: :heart:
Nealle oon alottanu maistattamaan velliä, ja ihan kysymättä neukan mielipidettä asiaan, koska sen mä jo tiedän. Typyllä vaan alko menemään korviketta jo melkein 2 litraa, syöttövälit senkun lyheni ja entisen sinappikoneen masun toimintakin hidastu järkyttävästi..
Nyt oon antanu muutaman pv osan maidosta vellinä ja masukin toimii ku unelma eikä yhtään kitisytä tai mitään, valveillakin on paljon pirteämpi kuin aiemmin vaikka annan velliä vaan yötä vasten :)
Korvike tuntuu tasaantuvan taas siihen 1,5litraan vuorokaudessa ja tosiaan unetkin tytöllä nyt levollisen oloiset. :)

Nuppu09lle piti minun ainakin kommentoida:
Sanattomaksi menin tilanteestanne!En osaa edes kuvitella miltä tuntuisi olla sinun kengissäsi :hug:
Moni täällä ei ole tosiaan kommentoinut tilannettasi, mutta kaikki ei ehkä vain osaa..
itse en löydä sanoja lohduttamaan..mutta eiköhän koko palsta ole sinun tukena :heart: :hug:
Olkkis74: Mullakin hirmusti typyltä jääny jo vaatetta mitä käyttäny vaan pari kertaa.. Onneksi osan saanut laitettua kiertoon muille..osa mul on joku pakkomielle säästää :LOL:





Dada ja Nea muutamaa pv vajaa 3kk :heart:
 
Meilläkin on ihan kamalasti vaatteita pakattu pois, mitä on käytetty ehkä kerran tai pari... Mut tunnustan, mä oon niin pakkomielteinen shoppaamaan, että niitä on ollutkin ihan liikaa. Ja tietty niitä lemppareita on pidetty ihan älyttömän paljon päällä... Taas ostelin vaikka mitä, kokoo 68 päivitetään vaatekaappiin just... Eli niitä ostin mitä tarvii sitä kokoo, ja sit jo valmiiks 74... Mut aivan liikaa tuhlaan kyl rahaa noihin Vilin vaatteisiin :ashamed:

Tänään käytiin Tampereen joulutorilla... siis voi vit...miten paljon porukkaa! Mummoja sai töniä vaunuilla! ;) Käytiin myös Sokoksella ostoksilla ja kahviossa antaan Vilille maitoo ja vaihtaan vaipat. Törmäsin huvittavaan ilmiöön: siellä oli paljonkin pariskuntia joilla vauvat tai pienet lapset. Ja jokainen vaavi melkein kykki isukin sylissä. Mäkin lykkäsin Vilin meidän isännälle kun piti käydä vaippa kattoon :D Ehkä se on vaan se, että saa vaihtaa vapaalle kun on vklp ja mies kotona. Mä niin nautin kun on ns vapaat kädet, eli mies on tosi paljon Vilin kanssa vklp...

Eilen sain olla koko päivän yksin, kun mies oli Vilin kanssa tätinsä luona käymässä. Ja yks juttu mistä pitikin kirjoittaa; Mun lapsi haisi tupakalle! Sen vaatteet, lelut, ite tehty viltti... Siis kaikki mitä heillä oli ollu mukana siellä! Siis ihan kamala haju! Miehen täti ja hänen miehensä polttavat sisätiloissa, ja sen kyllä huomaa hajusta!!! He eivät tietenkään miehen ja Vilin läsnäollessa siellä polttaneet, mutta kyllähän se haju nyt herranen aika jää!! Mä olin niin vihainen, meni kaikki pesuun mitä oli matkassa, ja Vili kans kunnon kylpyyn... Siis niiiiiin otti päähän! Sinne ei kyllä oo enää mitään asiaa :kieh: :kieh: :kieh: |O |O |O :( :headwall:

Okei. Ja se siitä. Nyt vois vaik tutkia mitä joulukoristeita meiltä löytyy... ja mistä ne löytyy, vai löytyykö. :x

Roona&Vili
 
schnuller
Vierastaako teidän vauvat jo?
Meillä kävi isovanhemmat kylässä ja koettivat jututtaa, niin alahuuli alkoi väpättämään ja parku tuli.Sama kävi aiemmin viikolla mun tädin kans, jota nähdään kohtuu useasti.En mä ajatellut, että se näin aikasin alkaa, kun aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia mennä kyseisten ihmisten syliin.Mutta olen kuullut tapauksia, joissa vierastus on alkanut 3kk:n korvilla.Joten kai meidän neitikin voi jo vierastaa kun lähenee kahta ja puolta kuuta.
 
Moikka,

Ihan aluksi Nupulle :hug: Aina ei ennätä kommetoimaan kaikkea ja nytkin multa jää valitettavasti kommentoimatta muutamalta sivulta juttuja.

Jellona mulla on pakko olla kaupassa kauppalappu tai kaupassa käynnistä ei tule mitään. Tulee ostettua kaikkea muuta mitä piti ja unohtuu viel kaiken lisäksi kaikki mitä piti ostaa.

Mä tossa torstaina pakkailin jo kaikki 62 cm vaatteet veke ja nyt sitten käytössä 68 cm :eek:
MeilläAlexandra ei vielävierasta, mutta hirveästi haluaa olla sylissa ja muutenkin lähellä.

Nyt täytyy taas mennä hyvää alkavaa viikkoa kaikille

Jooseppi & Alexandra
 
:wave: Heips vaan kaikille..
onpa tullu taas tekstiä.

joo no meillä tänää alotettii soseet (3kk 1vk) luumusoseella kun neidillä massu tosi kovana ollu lähipäivinä, ilmeet soseen jälkeen oli kyllä mahtavat :) Otettiin ensi maistelu videokameralle :LOL:

Vierastamisesta Kyllä meidän tyttö vierastaa.. naama menee mutrulle ja tulee parku jos on "väärässä" sylissä.

Nii ja neidin mitat oli viime neuvolassa reilu viikko sitten 62cm ja vajaa 6kg

O&O+ rinsessa 3kk+1vk

 
Voimia Nupulle :heart: Kielo on niin suloinen, ihanat posket :heart:

Meillä ei vierasteta ollenkaan. Tulee varmaan vasta myöhemmässä vaiheessa.

Soseita ei olla vielä maistelemassa, kasvaa hyvin pelkällä rintamaidolla. Ajattelin odottaa ainakin sinne 4kk asti ennen kuin annan mitään.
Mitat oli muuten viime neuvolassa 9,5vk eli 2kk 5650g ja 58cm :)

Vaatteista: Juu sama homma täälläkin että vaatetta on tullut hamstrattua ihan kauheat määrät, tällä hetkellä käytössä 62cm jotka toivottavasti menee vielä jonkun aikaa. Tuota kokoa on meinaan kaikista eniten.

Ellellä on edelleen ollut vähän masukipuja, tänäänkin itki hirmuisesti nyt illalla. Onneksi kuitenkin rauhottui melko pian. Ja kakkaa tulee edelleen mooonta kertaa päivässä :D

Inka ja Elle 2kk 1vko ja vähän päälle :heart:
 
Vaatteista, meillä on hirmu pieni ja siro neiti, viikko sitten mentiin vasta 62cm vaatteisiin. Ja osa 58cs menee vieläkin päälle ja isommissa esim. kaula-aukot ihan liian väljiä meidän neidille. Viimeksi kun käytiin neuvolassa (2kk tarkastus) niin painoa oli 5095g, saa nähdä mitä nyt on kun tiistaina mennään. Voi olla, ettei paino ole noussut ihan halutunlaisesti kun neiti tosiaan kakkaa sen 10 krt vuorokausi :/ . Odotellaan nyt kakkatestejen tuloksia, lupailivat viljelykset ensi viikon loppuun ja torstaina onkin sitten yksityinen lekuri. Tuli muuten mieleen, etät olen taas enemmän kuin kiitollinen siitä vakuutuksesta. Kolmen kakkaputkilon tutkiminen maksoi 195 euroa :eek: :headwall: . Mielestäni aika kallista!

Hajamielisyydestä tein kyllä pohjanoteerauksen lauantaina. Olin Tapiolassa shoppailemassa ja kävin myös ruokakaupassa. Sieltä sitten jatkoin matkaa lastenosastolle ja pähkäilin Ericalle uutta talvipukua. Olin juuri menossa parkkihalliin kun tuli mieleen, että "jaa, se kauppakassi". Vitsiläinen, tajusin etten ollut ottanut sitä edes mukaan sieltä kaupasta :LOL: :kieh: :headwall: :whistle: . Hitto että hävetti mennä sinne "anteeksi, mutta kävin täällä ostoksilla 30 min sitten ja unohdin kauppakassin tänne. Löytyisiköhän sitä vielä?...." :whistle: Noh, onneksi olivat ottaneet talteen mutta että siis näinkin voi käydä :LOL: Ei muuta kun talla pohjaan, kiireellä himaan neljän seinän sisään :kieh:


Schnuller en mä oo ainakaan vielä huomannut, että Erica olisi ruvennut vierastamaan. Nyt huomaa vain sen, että hurjan huudon onnistuu lepyttämään vain äiti, silloin isä ei ole enää mitään :eek: Alkujaanhan se oli ihan sama kenen syli antoi turvan mutta nyt hädässä kelpaa vain äiti. Ihanaa mutta omalla tavallaan myös aika raskasta...

Nyt pitää mennä, meidän yökyöpeli haluaa seuraa :heart:
 
Kiitoksii vaan edelleen kaikille tuesta..arvostan niitä todella.... :heart: :hug:

Meillä pimu nukkui sitten ekat oikein kunnon yöunet...21-08 PUTKEEN... :eek: =) =) Jeeeiiihhhh |O

Kyllä on upeata kun saa itsekin nukkua ja minä heräsin sitten puoli 8 katsomaan ja ihmettelemään että vieläkös lapseni hengittää ja että onkos mies kenties syöttänyt Kielon jossain vaiheessa aamuyöllä, mutta ei ollut olohuoneen päydällä käytettyä tuttipulloa...voi sitä riemun määrää kun tajusin että ei ollut tarvinut yöllä syöttää.... =) :wave:

Miten muilla nukutaan? Imetysasiathan varmasti menee vähän erilailla, mutta me pulloruokkijat...miten teillä nukkua tohotetaan ja miten ollaan päivällä hereillä pisimmillään?
Meillä jaksetaan olla 2h putkeen hereillä ja nukutaan päivällä vaan noin puolen h unia kerrallaan...siksi varmasti nukutaankin yöllä sitten noinkin hyvin.... :whistle:

Torstaina neukkula kuulumisia..saas nähdä miten pimu on kasvanut :) Viimeksi kun sairaalassa mittailin oli painoa yli 6,3 kg...

Mutta palailen taasen... :xmas:

Nupun Äippä ja Kielo huomenna 3kk :heart:
 

Yhteistyössä