**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa

Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
On pitäny monasti kysyä, mut päässy unohtumaan. Eli meinaako joku ostaa sen pneumokokkirokotteen? Ja kuin moni meinaa osallistuu tutkimukseen, if any? Me halutaan se rokote, mut ei viittitä oikeen siihen tutkimukseen osallistuu, ku siinä ei ees oo varma et saako siinä sen vai jonku lumerokotteen, tai jonku havrixin... Niitä tutkimuksia on siis enemmänkin, meille tullu jo kahteen eri tutkimukseen kutsu, ja neuvolanki kautta pääsis johonki... Mut siis ajateltiin ostaa.
Mä oon painiskellu tän asian kanssa jo monta viikkoa... Ja täällä palstallakin koitellu kysellä muilta ja miettiä. Meillä saa neuvolassa joko pneumokokkirokotteen tai havrixin. Mä jo viimeks sanoinki neuvolassa että ei osallistuta ja mietitään rokotteen ostoa. Sit mä rupesin miettimään että en mä raaski sitä ostaa. Ja nyt kun Kaapo tuli kipeeks ja tajusin kuinka kamalaa se on ajattelin että osallistutaan silti. Ja sit taas ajattelin että ostetaan vaan se. Tai yksinkertaisemmin, en tiedä...:/

Ens vuonnahan se tulee mukaan rokotusohjelmaan, mutta 09 syntyneet ei saa sitä vaikka iän puolesta voisi vielä antaa :(
Mäkin oon painiskellut ton asian kanssa, mutta ton rotavirusrokotteen jälkeen ei oikein innosta kun tyttö huus vkon putkeen vatsaansa ja oli muutenkin ihan outo!
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Pumppaa,pumppaa ja säilö,sitten baarissa käyt vaan tyhjentämässä, jos alkaa tissejä pakottamaan. Voin kertoa, että oli TOSI OUTOA kun olin ekan kerran ulkona. Mietin joka toinen sekunti meijän tyttöä :D
P.s luin imetystukisivustoilta, että niitä tissejä EI TARVITSE erikseen tyhjentää, vaan sitten kun alkoholi on haihtunut verestä niin se on maidostakin. Kun olin sellaisessa harhaisessa käsityksessä.
Voishan sitä tosiaan noin tehdä. Tuntuu vaan, että minulle olisi varmaan kaikkein vaikeinta tuo lähteminen.. :whistle:
 
schnuller
Pneumokokkirokotteesta:Meille on tullut jo kaksikin kutsua siihen rokotetutkimukseen.Olen asiaa tutkinut hieman tarkemmin ja tullut siihen tulokseen, että me ei siihen osallistuta.Nimenomaan sen takia, että ei tiedä saako se pneumokokkirokotteen vai sitten se hepatiittirokotteen.2/3 saa toisen ja 1/3 toisen, satunnaisessa järjestyksessä.Lisäksi luin muistaakseni Kansan Terveyslaitoksen sivuilta, että hepatiittirokotetta ei suositella alle 1 vuotialle.Joten kun en tiedä miksi sitä ei suositella, niin en halua että osallistutaan.

Joulu:Mä kans rakastaan joulua!Lahjojen tekeminen ja ostaminen on ihanaa, ja paketoiminen!Me ollaan kotona, kun muutkin joulut, ja jouluaaton jälkeen mennään mummolaan.

Joku kirjoitti siitä Bepanthenista jossain vaiheessa rintoihin.Sitä ei tarvitse pestä pois ennen imettämistä. :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja uneksija85:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Pumppaa,pumppaa ja säilö,sitten baarissa käyt vaan tyhjentämässä, jos alkaa tissejä pakottamaan. Voin kertoa, että oli TOSI OUTOA kun olin ekan kerran ulkona. Mietin joka toinen sekunti meijän tyttöä :D
P.s luin imetystukisivustoilta, että niitä tissejä EI TARVITSE erikseen tyhjentää, vaan sitten kun alkoholi on haihtunut verestä niin se on maidostakin. Kun olin sellaisessa harhaisessa käsityksessä.
Voishan sitä tosiaan noin tehdä. Tuntuu vaan, että minulle olisi varmaan kaikkein vaikeinta tuo lähteminen.. :whistle:
Se tuntuu aluksi oudolta ja tekee mieli tarttua puhelimeen ja soittaa, että onko kaikki ok. Mutta kaikki on ok :D ÄLÄ SOITA :D Ei se vauva häviä sieltä ja kyllä se isä/mummo/sisko osaa sen hoitaa. Jos se sattuukin syöttämään liikaa/liian vähän niin ei se pikkuinen kärsi. Ne jaksaa kuitenkin kauemmin kanniskella ja hyssytellä kun sä itse. Meille teki niin hyvää se ekan kerran lähteminen. Syöttövälit piteni ja vauva alkoi nukkua paremmin. Ja toki minä äitinä olin rennompi ja ikävöivä! GO ON!

 
Roona: Pistä viestiä fbookin puolella, mä ainakin lähden juhlimaan sun "polttareita" mielelläni vielä joulukuussa.
Ja teki kyllä hyvää itselle päästä reilu viikko sitten (vai milloin se nyt olikaan) viihteelle!

 
Hehe, mammat otti asiakseen, että päästäis viihteelle :D Joo, täytyypä vähän perehtyä..
Onnelaan oon eksynyt kerran! (HKI) ja toiste ei oo menemistä... Silloinkin työporukan mukana oli pakko... Hyi olkoon. Mä oon viel tosi hankala ihminen, ku en viihdy oikein missään missä soi mikään tanssijumputus, ja vaikka sois mun mielestä hyvä musa, en silti tykkää tanssia. Mä oon varmaan tosi "hyvää" baariseuraa! Ja nyt viel päälle se, et varmaan kokoajan puhuisin vaan Vilistä. Hehe, ei mikään ihme et kaverit ei "kerkee" ! :LOL:

Noni, se siitä, nyt vauvoista:

Meillä taas valvottiin sitten eilen illalla! Vili meni kiltisti siinä klo 19 aikaan nukkumaan... välillä vähän unissaan piti meteliä... Kunnes sit n.klo 23 mentiin iteki sänkyyn, ja Vili heräs syömään... No sen maidon jälkeen ei sit taas nukuttukaan, vaan oltiin miehen kanssa sitten vielä joskus 1 aikaan hereillä, kun poika itkusti ja kiukkus... tunki nyrkkiä ja riepua suuhun, haukkas kummankin sormea ja hinkutti kahta eri purulelua... Ihan kamala kun toinen itkee, eikä voi mitään tehä asialle. Olin just sortumassa antaan panadolia, mut sit se helpotti, ja Vili nukahti ihan itestään. Oli raasu varmaan niin väsyny! |O

Nyt alko vissiin nukkuun, laitoin päikkäreille kun alkoi jo vähän kiukkuaan.. ainakin makkarissa hiljeni... Tai sit ei.

Palailen

Palailen. B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Palailen

Palailen. B)
:LOL: :LOL: :LOL:

mä eilen illalla kaks tuntia mietin sitä tekstiä joulukortteihin. kokeilin erilaisia ja vaihdoin yhtenään.. ja enää en ees muista mitä siihen kirjotin mutta joulukortit meni kans tilaukseen! vihdoin..jotta saakin ne sit ennen joulua :LOL:
 
Jouluna me ollaan nyt sitten varmaan oman perheen :)heart: ) kesken kotona ja laitetaan yhdessä jouluruokia ja tehdään oma joulu. Mulla kyllä varmaan pääsee itku, kun oon tähän asti viettäny kaikki joulut kotikotona ja nyt sit eka joulu pois ja vieläpä oman tyttären kanssa. Voi ihmettä. Mun porukat siis asuu toisella puolella Suomea ja tultiin siihen tulokseen, että parin päivän takia lähteminen sinne on liian stressaavaa jouluruuhkissa meille, joten jäädään sitten tänne etelään.

Pneumokokin
suhteen ei olla vieläkään päätetty mitä tehdään. Mä haluaisin sen rokotteen tytölle, mut en tiedä saanko aikaseks hommata reseptiä, plus että se tulee maksamaan jotain 300 euroa. Voi olla, että osallistutaan tutkimukseen.Pitää vielä miettiä.

Joo, Onnela yööök! Oon kyllä muutenki enemmän kotipippalo-/illanistuskelutyyppiä. Yleensä ana hyvä ilta lässähtää, kun porukka lähtee baariin. Mut kuten sanoinki aiemmin, ei tee kyllä vielä mieli mihinkään ulos ja jos tulis lähdettyä niin varmaan maitojunalla tunnin päästä kotiin, kun ikävä tulis liian isoks. :)
 
Kiva yö takana. Nooa heräsi tunnin välein eikä suostunut nukahtamaan muuta kuin rinnalle. Sitten puklailtiin nukuttiin syötiin.. En ymmärrä miksi öiden täytyy olla noin hankalia. Päivät menee tosi mukavasti ja helposti - nukahtaa myös ilman rintaa! Nyt täytyy kyllä keksiä jotain, kun alkaa tämä unettomuus stressaamaan kaikkia tässä talossa!

Eilen saatiin ensimmäinen nauru ( hereillä ) :heart: Oli kyllä niin mahtava juttu, että meinasi ihan itku tulla :) Toinen oli niin sulonen!!!
 
Vähään aikaan en ole taas ehtinyt kirjottelemaan, mutta usein istun imettämässä koneen ääressä juttuja lueskellen :D Nyt molemmat lapset nukkuvat samaan aikaan päikkäreitä, tää on niiin harvinaista herkkua :heart:

Meillä menee tytön kanssa tosi hyvin yöt; nukahtaa noin 23, syö 3-4 välillä ja ehkä toisen kerran n.6 ja heräilee n.8:30. Päivisin ei kunnon rytmiä vielä ole, tai siis tyttö nukkuu usein vain muutaman minuutin pätkiä (poikkeuksena liikkuvat vaunut tai autolla kulkeminen ;) ).

Tuosta puklailusta tuli mieleen, että meidän tyttö ei ole kyllä puklannut tämän 2kk elämänsä aikana kuin 2 kertaa ja silloinkin vain vähän suupielestä valunut. Siisti tyttö ;)

Pneumokokkirokotetutkimukseen saatetaan osallistua (siihen neuvoloissa toteutettavaan, jossa ei oteta näytteitä ). Esikoinen on osallistunut samaan tutkimukseen, eikä rokotteesta tullut mitään. Tosin en tiedä saiko hepatiitin vai tuon pneumokokin...

Tytön 2kk neuvola oli keskiviikkona ja mitat 5585g ja 58,5cm (synt. 3510g ja 50cm). Pelkällä rintamaidolla kasvetaan siis hyvin =) Rotavirusrokotteesta on hiukan vatsavaivaa, piereskelee normaalia enemmän ainakin :whistle:

Viihteelle lähtemisestä taas ollut juttua :D Mä aion lähteä tammikuun lopulla, kun järkkäilen kaasona polttareita eräälle morsmaikulle :D

Jaahas, kutsu käy...
 
...Ja jatkuu ;) Jouluksi me lähdetään ulkomaille, ei kuitenkaan mihinkään etelän lämpöön. Nyt meillä on ainutlaatuinen tilaisuus lähteä, kun lapset on vielä niin pieniä, etteivät osaa joulua sillä tavalla odottaa. Pois lähtemällä me vältetään ympäri Suomea ajelut tai vaihtoehtoisesti sukulaisten passaaminen meillä. Ei tuntunut ymmärrystä viime joulunakaan olevan sille, että haluamme viettää sen nyt ihan oman perheemme kesken :whistle: :/ Olemme olleet miehen kanssa yhdessä jo 11 vuotta ja aina jouluisin oltu molempien "kotona" tai sitten jomman kumman porukat on olleet meillä ja mä olen saanut passata. Se ei kuitenkaan ole sitä mitä haluan, joten nyt muuttuu hommat, kun meitä on omassa perheessäkin jo 4 jäsentä :heart: Mukaamme ulkomaille lähtee yksi lapseton kaveripariskunta ja tarkoituksena on viettää stressitöntä joulua herkutellen ja rentoutuen hyvässä seurassa :D Lapsille otamme mukaan pari pientä pakettia ja tonttulakit tietty.

Kotiin olen joulua jo laittanut jokin aika sitten. On jouluverhoja, -koristeita ja -valoja. Pipareita tehtiin viime viikonloppuna pojan kanssa ja torttujakin on pari erää paistettu, joten tästä joulun odotuksesta ei jäädä paitsi kuitenkaan. Mä rakastan joulua kyllä ja tykkään laittaa sapuskoja ja tunnelmaa kotona :heart:

Jotain muutakin mun piti kommentoida, mutta upposin ajatuksissani jouluun ja vielä tekemättömiin asioihin sekä ostamattomiin lahjoihin :whistle: :LOL:

Niin.. Meillä tyttö hymyili ekan kerran 2vk+4pv iässä ja on nauranut ääneen 1½kk iästä lähtien. Eilen tasan 2kk ikäisenä löysi nyrkkinsä eli tuijotteli niitä ja katseli ihmeissään, että mihin se hävisi, kunnes taas osasi tuoda nyrkkinsä näkösälle :D Kääntyilyn suhteen ei vielä ole merkkejä, vahingossa kääntyy kyljelleen, mutta ei siitä vielä koita pungertaa ympäri. Kääntymistä varmaan saadaan odotella muutenkin, koska tyttö on nyt vasta reilun viikon saanut olla ilman valjaita ja päässyt vapaasti liikuttelemaan itseään. Esikoinen alkoi tarkoituksellisesti kääntymään selältä mahalleen 3½kk iässä, enkä muista koska sitten toisinpäin.

Kristelle & K 2kk1pv
 
Määääki haluun ulkomaille!!! :'(


Kylläpä on tylsä ilta. Vili nukkuu ja mies tekee inssityötä koneella... voi blää! Kohta voisin tosin mennä tökkäseen sitä, et nyt vois näppäillä välillä mua sen tietokoneen sijasta :LOL:
 
Huomenta.

Tässä vähän meidän kuulumisia pitkästä aikaa:

Meillä nukutaan edelleen tosi paljon, päivällä jaksaa olla hereillä ihan max 1,5h, usein on väsy jo tunnin jälkeen. Ulkona nukkuu pisimmät unet.
Ja yleensä rauhoittuu syliin tutin kanssa.
Hän myös syö tosi harvoin, välit on yleensä 3-4h, toissa päivänä oli päivällä pisin sylttöväli 6h. Ja rintaraivareita on edelleen aika-ajoin :|
Yöt nukkuu tosi hyvin:)

Meillä ei ole vielä nyrkkiä löytänyt, välillä syö sitä tosin.
Kovasti hymyilee ja juttelee jo.

Ke mulla ois jälkitarkastus ja Ellellä neuvolääkäri ja 2kk neuvola, kiva saada uusia mittoja:)

Viihteelle lähdöstä: Mä lähden mun kavereiden kanssa parin viikon päästä illaksi keilaamaan ja syömään, ehkä olisi tarkoitus käydä myös raflassa, saas nähdä sitten tekeekö mieli.
Mies on lasten kanssa kotona, oli jo yhden illan ja hyvin oli pärjännyt.
Tytölle kelpaa pullo muutenkin paremmin tällä hetkellä joten sen puoleen nou hätä,
ja nukahtaa muutenkin yleensä ilman rintaa.


Mutta nyt esikoisen kanssa touhuamaan;)

Inka ja Elle 2kk
 
Moikka

Tänne kerkee hyvin aina näin päikkäreitte aikaa;D
Meilläkin Emma juttelee aina kun on hereillä ja hymyilyjäkin on tullut :heart:
Joulu Me vietetään ihan normaaliin tapaan, paitsi että ne pidetää mun äidin ja iskän luo ja sinne tulee sit mun mamma ja pappa ja mun sisarukset niitten puolisot ja lapset, no onhan siel meno välil aika äänekästä(lapset 3kk,4.v,7.v,2.v ja 1,5.v) mutta on tullut perinteeksi eikä mua sitä vastaa oo=)
Joulu on munki lemppariaikaa, ulos laitoinki jo ulkovalot, ihana polttaa iltojen pimentyessä kynttilöitä:)
Mutta nyt näköjää Emma itkee vaunuissa ulkona, eiku menoks

VempulaVimpula ja Emma 2kk3vk3pv
 
Mä just tajusin, että Vili on jo muutaman päivän käyttäny kumpaakin kättään samaan asiaan... Siis hypistelee ja tutkii leluja kahdella kädellä. Ja nyt vast tajusin kuin hieno asia se on :heart:

Tänään syötiin ekaa kertaa kukkakaalia. Ja oi voi kun se maistui! Soseutinn keitettyä kukkakaalia ja perunaa keskenään... ja vähän Semperiä sekaan. Koko satsi meni! (n.50ml) Porkkana on tökkiny, Vili ei oikein oo tykänny... tiiä sit mikä siinäkin on. Eilenkin meni kyllä koko purkki perunasosetta.. heh, jätkä alkanu oppiin miten syödään :D
Ens viikolla sitten bataattia...

Mitäs muuta? Mies tekee taas inssityötä koneella... ja mä istun TAAS facebookissa/täällä... Huoh. Vili nukkuu päikkyjä, kunhan tuolta herää niin viedään kylpyyn. Ajateltiin koklata aikuisten ammetta, eli mies menee kylpyyn ja ottaa Vilin sinne mukaan pesulle. Heh, mitähän mahtaa tuumata kun pääsee oleen pystyasennossa vedessä, ja muutenkin mahtuu paremmin siellä "leikkimään" ja pärskimään. :heart: Nyt vois vaikka mennä kaiveleen kaapista jätskii :)
 
Kylpyhetki oli ihan loistava!! SUOSITTELEN kaikille, kenellä siis on kylpyamme! Vili oli ihan innoissaan kun pääs "uimaan" ja "kävelemään" vedessä... Mies liu-utti sitä veden pinnalla masullaan, ja jätkä ihan oikeaoppisesti polski jaloilla... ja osas kelluakin hienosti paikallaan (tuettuna tietenkin) Ja kyllä oli muuten kiukkuinen kun joutui pois. Mä taas iso paha äiti tietty, kun otin pojan vastaan ammeesta ja vein pois kylppäristä... Tuli meinaan huudot kun laitettiin vaippa ja yökkäri. Ei olis vissiin halunnu vielä lopettaa :) :heart:
 
Heippa hei!

Kävin tänään viimein ostamassa manducan.Pitkään sitä mietin. Lähinnä arvelutti se, että jos poika ei siinä viihdykään ja olihan tuo melko kallis. Tänään sitä kokeiltiin, ihan lyhyt aika tosin, eikä tuo poju kyllä nyt ainakaan vielä kauheesti nauttinut olostaan siinä.No, mut vähän kerrallaan harjotellaan siinä olemaan, niin ehkä hän sitten alkaa viihtymään paremmin. Positiivista kuitenkin oli, että ei tullu suoraa huutoa kuitenkaan =)

Täällä oli puhetta siitä rokotetutkimuksesta. Hitsi kun en itekkään oikeen tiä, et osallistuako vai ei. Olis ihan hyödyllinen rokote, mut olishan se kiva tietää, että minkä rokotteen poika sit saa. Kyl mä ehkä enemmän oon sillä kannalla, et osallistutaan...mieli tosin kerkiää muuttuun viä monta kertaa.

Osallistuuko teillä miehet kuinka paljon kotitöihin vai jääkö kaikki teidän tehtäväks? Meillä on kyllä menny vähän siihen, että mä hoidan sekä vauvan että kodin. Olis kiva jos joku muukin viittis joskus vaik ulkoiluttaa imuria.

Vitsit, että pikku-ukkelin hymyt ja jutustelu saa mielen aina niin iloseks. Voiko mikään olla ihanampaa kun oman vauvan leveät hymyt ja se, että huomaa että vauvalla on hyvä olla :heart:

HappyHippo& Sulo(oikeasti poika on Roonan pojan kaima eli Vili, mutta jostain syystä tulee usein vieläkin kutsuttua poitsua Suloksi, vaikka ristiäiset oli jo ajat sitten.Sulo on vaan niin hyvä lempinimi meijän poitsulle :D
 
Jospa taas ehtisi jotain kirjoitella kun pikku-ukko simahti aamupäiväunille.

Nimenantojuhlaa vietettiin siis viime viikonloppuna ja pojasta tuli Rasmus! Oli ihanat juhlat ja poikakin oli rauhassa kummitädin sylissä ihmettelemässä.

Kotityöt jää kyllä meillä kokonaan mun hoidettaviksi. Kun jäin töistä pois mies ei kyllä juurikaan ole niissä hommissa autellut. Välillätuntuu että vauvanhoidon kanssa on sama homma... :x

Mäkin oon aina suunnilleen tippa silmäkulmassa kun Rasmus juttelee. Se on vaan niin ihanan kuuloista ja näköistä kun toinen höpöttelee äidille! :heart:

Tänään mennään anopille syömään ja juhlistamaan itsenäisyyspäivää. Ja tietty pääsee arvostelemaan linnanjuhlien pukuja. :LOL:

Anu ja Rasmus 2kk 1vk 4pv
 
Terve taas,

Alexandra on nyt sitten 3kk 3 päivää vanha :eek: Säikähdin ihan hirveesti tossa perjantaina ku tyttö oli syöny ja oli taas vaihteeks puklaamisen vuoro. No sieltähän tuli sitten veristä puklua. No onneks mies rauhoitteli heti ja sano et se on se rinnanpää auennut. Huh no päivän lepuutin sitä rintaa ja nyt se on jo parempi. LAnsinoh tekee jokinlaisen kalvon niin iho ei mene rikki. No onneks ei mitään tän vakavampaa.

Kotitöistä MÄ kyl pääasiassa huolehdin kodista ja sen siisteydestä, mutta kyl mun mieskin tekis jos vaan jättäisin sil jotain tehtävää. Mulla on tapana tehdä kaikki itse. Hyvin harvoin hän toki imuria käteen ottaa vapaaehtoisesti :LOL:

Meillä on keksitty kiva leikki pampers vaippojen kanssa. Niissä on eläinten kuvia ja äiti näyttää niitä ja matkii ääniä, tämän seurauksena äiti ja isi saa sydäntä sulattavia hymyjä.

Joulu aiotaan olla appiukon kanssa uudella mökillä. Toivottavasti saadaan hiukan luntakin.

Nyt täytyy taas mennä.

Jooseppi & Alexandra 3kk 3 päivää :heart:
 
Vivid
Meillä oli viime viikolla 3kk-neuvola ja kasvettu oltiin taas hurjaa vauhtia. Suluissa 2 kk-neuvolan mitat:

5995g (4990g), 62,2cm (57,2cm) ja 41,6cm (40,0cm). Saatiin lupa jatkaa pelkällä rintamaidolla.

Me saatiin neuvolassa se eka piikki-rokote ja kyllä meillä aikamoiset itkut siitä tuli. Luka oli vielä hoidossa sen illan kummeillaan ja raukka oli huutanut siellä melko paljon ja ei ollut saanut unen päästä kiinni. Kotona sit annettiin supot ja uni tuli vartti sen jälkeen. Seuraava aamupäiväkin oli vielä vähän itkusta..

Jouluaatto me vietetään miehen vanhempien luona ja joulupäivä sit mun porukoilla. Tapaninpäivänä availlaan vielä kotona muutamia paketteja. Kolmet lahjahetket on jees :p

Vauvajumppa Mä toivoisin, että löytys tammikuulta joku kiva jumpparyhmä, missä voitas alkaa käydä. Mä en ite hirveesti innostu muskarista, vaan toi jumppa ois siitä kiva, että sais vähän treenattua samalla itteensä. Tahtoo entisen mahan takasin!!! Vauvauintiin on kanssa haettu, mutta odotukset ei oo kovin korkeella, kun Treeltä ollaan ja kärsitään tästä arpapelistä, kuten Roona jo aiemmin mainitsi.

Uneksija Tsemppiä teiän öihin :heart: Kuulostaa aika hurjalta...

Mä meen vielä vähän askarteleen joululahjoja, kun makkarissa nukutaan!

Vivid ja Luka 3kk 10pv
 
Heippistä...
Eilen oli Vilillä jännä päivä, kun reissattiin mun isoisän luokse... Autoreissun jälkeen on aina vähän känkkis hetken aikaa, ja sit ku piti vielä takas kotiinki ajaa... |O Mutta on se aina sen arvoista! Se on ehkä yks maailman liikuttavimpia näkyjä, kun iso-iso-isä pitää tyttärentyttären poikaa sylissä ja molemmat hymyilee toisilleen. :heart: Ikäeroa yli 80 vuotta, ihan mieletöntä!

Musta tuntuu, että Vili on taas niinkö viimesen viikon aikana kehittyny ihan hurjasti! Se on alkanut viihtymään masullaan... Ennen se vaan makas siinä, sätki ja karjui. Mutta nyt kun jaksaa jo kannatella ylävartaloa hienosti pystyssä, se onkin hauskaa! Eilen kiepsahdettiin selälleen 3 kertaa putkeen... Ilmeisesti telkkarin innoittamana, sillä siitä asennosta pystyi paremmin tuijottaan töllöä!! :LOL: Aamulla Vili massutteli meidän sängyllä, ja taas kiepsautti ittensä selälleen... ja sit tuli ihan mieletön huuto kun ei päässytkään enää takas. Piti kääntää ukko takas mahalleen... heh. Samoin tulee känkkäränkkä kun se pää alkaa painaa liikaa, eikä jaksakaan enää pitää itteään koholla... Hartiat lysähtää ja pää kopsahtaa mattoon... Sit tulee huuto kun alkaa väsyttää. Ihana pikkumies :heart: Niin, ja tosiaan leluja osataan nykyään pitää jo kahdella kädellä kiinni...!

Meillä kotityöt kyllä menee aika hassusti.. Meinaan mä sotken ja mies siivoo :D Heh, ainakin keittiössä... Eli meillä roolijako menee kyllä niin, että mulle kuuluu ruoka- ja vaatehuolto (eli teen ruuat, ostokset, keittiö on mun valtakunta, ja samoin vaateostokset, pyykit ja viikkailut ym), ja mies hoitaa sitten siivoamisen (imurointi, pesu ja puunaus). Mulla vissiin on joku geenivirhe, etten vaan osaa siivota ja puunata. Mut mies meillä imuroi ja siivoo kerran viikossa. Mut hyvä niin. Ei mun mielestä pidäkään olettaa, että jos nainen on kotona vauvan kanssa, että sitä sit kaikki kotityöt olis pelkästään sen niskoilla. Kyllä sen on huomannu, että työstä tuo välillä käy!! Melkein käy välillä kateeks kun mies pääsee käymään töissä :p

Sitä omaa aikaa ei tunnu jäävän muuten, kun päikkäriaikaan, ja sit tietty jos mies on pojan kanssa. [Mutta se on aika harvinaista herkkua, sillä mies istuu joka ilta nykyään koneella... joten eipä siitä kamalasti aina irtoo sitä aikaa aina.] Mut en mä haluu käyttää tätä päikkärihetkeä siivoamiseen!! Mielummin syön kaikessa rauhassa, keittelen kupin kahvia, teen vähän käsitöitä ja tietty istun koneella :D Aika ankee elämä jos tänkin ajan käyttäsin imurointiin ja jynssäilyyn!!! Ja tietty sit se, että useana päivänä viikossa Vili nukkuu päikkärit vaunuissa, eli silloin mä en edes "hyödy" siitä sillain kun lykkään ite niitä vaunuja. Toki se on ihana päästä kävelylle ja laittaa mp3-soitin pauhaamaan Maj Karmaa tms :) Nykyään onneksi Vili menee jo siinä klo 19-20 nukkumaan, joten illat alkanu oleen mulle vapaampia :D
Mites muilla tuo oma aika? Paljonko sitä jää, ja miten sen käytätte?

Vivid, noita jumppamestoja on vaik aika paljonkin... Mä ajattelin hakea Tampereen naisvoimistelijoiden vauvajumppaan. http://www.tampereennaisvoimistelijat.net/index.php?ilmoit
Mut siitä ny on vissiin olluki juttua tuol bookin puolella...

Nyt voisin syventyä kahvin juontiin ja selailla vähän näitä muitakin nettipalstoja ajan kuluksi B)
 

Yhteistyössä