Nonnih, huomenta vaan. Joskos nyt saisin kirjotettuun edes jotain?!
Neito leikkii ja poika nukkuu eli kokeillaan
Ensinnäkin Nuppu :hug:
Meillä menee hienosti, ukko kasvaa kovasti ja on oppinu kiljuu korkeelta ja kovaa!! 16.12 nauro ääneen ekaa kertaa :heart:
Mittoja 3kk neukusta (en musita oonko maininnu jo) 6880g ja 61cm, pipo 40,6cm. Rokotteet saatiin sillon myös
Eikä onneks tullu kuumeilua sen seurauksena!
RASVAILUSTA: Mä rasvaan Artun naamaa sillo tällöin kun menee ihan ruti kuivaksi, kuuri luontoisesti jouduin käyttämään 0,5% hydrokortisoonia kasvoihin kun meni kuivaksi ja näpykkääksi, sillä se onneks hoitu pois. Sillo tällöin myös suihkun jälkeen olen laittanut öljyä, mutta aika vähälle on rasvailut meillä jäänyt.
SUIHKU: Arttu käy 1-2 kertaa viikossa suikussa, ei tykkää yhtään olla kylvyssä, ilme on kauhistunut ja huomaa että ei tykkää yhtään, suihku taas on loisto homma, hymyilee ja juttelee kun pääsee suihkun alle, kait se meilläkin veden kohina ja rapina selkään tuntuu hyvälle
NENÄ: Nenä friida on meillä ollu käytössä, ne niistä jät joutas pois markkinoilta, ei oo ollenkaan hyviä! Arttu kun on ollut nyt tukossa ollaan laitettu nenään Nasolinia 0,5mg, ei enää keittosuola tipat auta, yhtä tyhjän kanssa. Myös sängyn pääty on nostettu.
KIINTEET: mä meinasin Artulle antaa tänään tai viikonloppuna vähän perunaa maistiks
Me ollaan nyt syöty jo useempi viikko velliäkin kun ei oikeen tuo maito enää pitäny nälkää, käytiin jopa lääkärillä kun ukko huuti monta päivää. Ekalla lääkäri kerralla lääkäri diaknisoi nälän ja seuraavan kerran viruksen, mutta kuitenkin, ukko on ollu tyytyväinen kun velliä on saanut, ei oo tarvinnu huutaa kurkku suorana näläänsä enää.
NUKKUMINEN: Arttu Menee nukkumaan yleensä 21.30 ja herää syömään joskus 3-4 aikaan ja sit herää aamulla seisakan aikaan syömään ja sit jäädäänki hereille
Omassa sängyssä nukkuu. Nukkuuko teidän muksut muute mahalleen,selälleen vai kyljilteen? Meillä Arttu nukkuu selälleen ja silleen nukkuuki hyvin
JOULU: Me ollaan kotona ja mun siskon luona joulu
Kotosalla aattoaamuna koristellaan kuusi ja syödään aamupala, pannaan kamat kantoon ja sit nokka kohti siskoa, illalla sieltä sit kotiudutaan mummon kera
Vaikka siel siskon luona syödään jouluruoka niin haluun myös kotiin eväät, eli kotona paistuu myös Kinkku ja lämpiää laatikot
piirakoita ja sienisalaattia on myös
Joulu siivousta meinasin alotella ens viikon alusta
Tykkään et saisin kaapit järjestykseen!
LAHJOISTA: Me ite ostetaan vaan ja ainoastaan omille lapsille ja kummilapsille, tänä vuonna tosin ostettiin myös kummi lasten isoveljelle ja mun siskon tytölle
nii ja ostettiin myös mun äidille lahja jota se tarvitsi! ;D
Tänä jouluna esikoinen saa isoimman kasan lahjoja, Arttu nyt on niin pieni et ei tarvitse mitään kun ei edes ymmärrä, saa kuitenkin muutaman paketin
Ja ja mitäs sitten... Mistä tääl oltiin keskusteltu....
UKOILUSTA: Me ei ollan näillä kovilla paukku pakkasilla oltu Artun kaa ulkona muuten kun sisältä sutoon ja toisin päin siirtyessä. Esikko on isänsä kanssa käyny ulkona mutta ei ole mennyt kauaa ku on ollu jo ovella ja huikannut et o kylmä. Kokeili esikko eilen myös mille maistuu meidän rappusten kaide ja ilmeisesti hyvälle ku oli vieny kielen mennessään, vekki oli kielen päässä :/
VAATTEET: meillä menee tällä hetkellä 62-68cm, 62cm on juts tällä hetkellä sellasii et ei roiku mistään kohtaa, 68 cm on sit puikkasen löysiä mutta ei niin löysiä etteikö voisi käyttää. Kaikki 50-56cm lenti veks kaapsita jo 1½kk sitten, löäysivätkin tein sit mun siskon luokse jossa asustaa tällä hetkellä vajaa 3 viikkoinen pieni neiti <3 Täti on aika täpinöissään
<3
Meil ei ukko nuku ulkona, en ymmärrä miks, puen sille sopivasti päälle, ei ole ollut hikinen eikä kylmä kun olen sisälle ottanut, Sisällä nukkuu n.3 tunnin unia ja ulkona hyvä jos 1½ tntia. Esikko nukku aina ulkona unensa ja nukkukii 3-4 tunti.
Meil ei myöskään ihan säännöllinen päivä rytmi viel oo. Aamulla herää n.7-7.30 ja sit on aamu hommat. valvoo ehket 1-1½ tuntia ja rupeenukkumaan sit yleensä valvoo puolille päivin ja alkaa pitemmille päikyille esikon kanssa, taas valvoo tovin ja taas nukkuu... välistä aina syödään, huh onpahan taas sekavaa
Yöt menee onneks loitavasti *koputtaa puuta*.
Jahhas, nyt o mentävä.. Täytyy raivata paikat ja levittää pyykit ennen kun alan pakkaamaan mummola kamoja, tänään siis mummolaan
)
Zeny ja Arttu 3kk