**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa

Raskauskiloja jäljellä 3kg varmaanki... en oo just käyny puntarilla, ku ei oo semmost. Äitin tykönä sit pitää aina käydä! Mut voipi olla, et pukki tuo oman puntarin!! Ja oonki päättäny, et uuden vuoden lupaus/päätös on PAINONPUDOTUS ja KUNNON KOHOTUS!!!!

Rasvailusta: ei olla pahemmin rasvailtu... sillon tällön päähän laittanu karstan takii. Ja sit reisii ja polviin hiuka pariin otteeseen laittanu, ku ovat olleet "hiekkapaperii"!!! Muuten en pahemmi viitti rasvailla, ku siitä saa sit just semmosen "kivan" kierteen!!!

Nyt lasten nukutuspuuhiin! :wave:
 
Ja vielä piti kirjoittamani rasvauksesta ja rasvauskierteestä sekä siitä turhille kemikaaleille altistamisesta, varsinkin vauvahierontaa tekeville ja hoitoöljyä käyttäville.
Mä itse olen kokenut että paras öljy on melkein mikätahansa luomu luonnonöljy. Mä oon kokeillut erilaisia miksejä. Tällähetkellä meillä käytetään oliivi,rypsi,auringonkukka,mateliöljy sekoitus. Se tuoksu on siinä aivan ihana. Parasta siinä tosiaan on se, että sitä voi syödä ja iho ei jää siitä "riippuvaiseksi. Luonnonöljy ei myöskään jätä ihoon minkäänlaista kalvoa ja se imeytyy tädellisesti. Suosittelen koikeilemaan! Ja ihan pelkkä kylmäpuristettu oliviiöljy tai vaikka manteliöljykin käy jos ei halua ostaa kokonaista öljypulloarsenaalia :)
 
Tuo manteliöljy varmaan kannattaa kokeilla ensin pienelle ihoalueelle ennen kuin koko kehoon levittää. Jotkut saattavat olla hyvinkin allergisia ja vielä kun ei näistä meidän pienistä tiedä mille ovat yliherkkiä.
 
heippa!

en ole käynyt kokoa pinoa edes lukemassa...on niin paljon ollut kaikkea :p

RASVAILUSTA:
Veetulla todettiin atooppinen iho, ja Ceralan nimisellä perus voitella sitten jalkoja ja käsivarsia rasvailen aamuisin ja iltaisin..kun ovat karheat..
Kasvoissa on myös paljon punasia länttejä, jotka ovat kuivia, ja niihin pitää laittaa ihan 1% kortisonia kuuri luontoisesti...mutta näillä eväillä hyvin saatu iho pysymään aisoissa

TUKKOISUUS:
täällä on "räkäimuri" kovassa käytössä! Pikku niistäjä lensi roskiin heti parin päivän kokeilun jälkeen, niin tukkoinen on poika että ei voi syödä, ennen kuin puhdistaa nenän kunnolla..

IMETYS:
Täällä vielä imetetään. poika nyt 3,5kk ja koko päivä ja yö rintaa, mutta illalla yks pullollinen korviketta ja ennen nukkumaan menoa velliä. Eilenkin taistelin imetyksen kanssa, kun koko päivän olin antanut rintaa ei enää siinä klo.18 aikaan tarpeeksi sieltä tullut, poika otti imut ja alko aina huutaan...vissiin ihan tipottain sitten tuli tavaraa.

esmeralda ja Veetu 3,5kk
 
Huh, kun on tullu tekstiä viime päivinä!

Raskauskiloista ei oo jäljellä ollu enää hetkeen yhtään. Arpiakaan ei tullut ja maha on ollu pitkään suht normaali. Vatsalihasjumppaahan se vaatis ollakseen entisenlainen, mutta kai se siitä, kun palaa harrastuksiin. Haalea linea negra näkyy vielä, mut mä oikeesti pitäisin sen tosi mielelläni muistona tästä raskaudesta. :)

Rasvaamisesta meilleki sanottiin heti synnärillä, että ei kannata turhaan rasvailla, vaan sitten jos iho on ihan selkeästi kuiva, voi laittaa perusvoidetta kevyesti. Me ollaan käytetty kylpyvedessä tilkkaa öljyä ja kun tytön reidet oli tossa joku aika sitten ihan kuivat, rasvailin niitä kylvyn jälkeen kevyesti perusvoiteella.

Karsta lähtee ihan parhaiten laittamalla perusvoidetta päänahkaan, puuvillapipo päähän ja sitten antaa vaikuttaa muutaman tunnin ennen kylpyä. Kylvyssä voi vielä pestä päänahan ensin perusvoiteella ja sitten jollain vauvashampoolla tai pesunesteellä (meillä Avecyd) ja kylvyn jälkeen harjaa kevyesti vauvaharjalla karstaa irti. Harjaus on muutenkin hyvä päänahalle, kun saa veren kiertämään.

Ulkoilusta meillekin sanottiin, että voi tehdä kovemmillakin pakkasilla pieniä lenkkejä, esim. ruokakaupassa voi käydä jne. ei tarvii kotiin linnottautua, mutta että nukuttaa ei kannata ulkona, jos pakkasta on alle sen -10, kun pienen hengitystiet on vielä niin kehittymättömät, etteivät kestä liian kylmää hengitysilmaa. Mut toisaalta, mua on nukutettu vauvana -30 asteen pakkasissa ulkona ja ihan suht normaali oon. :D

Meillä saatiin eilen neuvolassa rotarokotteen tehoste, se perusrokotepaketti ja pneumokokkitutkimuspiikki. Neiti otti taas niin lungisti kaiken vastaan. Mun mielestä tyttö oli illalla aika kuuman oloinen ja nukkui alkuyön tosi levottomasti. Imetinkin sitten yön aikana pari kertaa varmuuden vuoksi, että saa nesteitä, jos nyt vaikka kuume nousee. Haettiin myös eilen varmuuden vuoksi apteekista Panadolin nestemäistä särkylääkettä. Muuten neuvolassa kaikki ok. Pituutta oli tullu lisää 4,5cm kuukaudessa! :eek: Painoakin 700g, eli hyvinhän tuo kasvaa rintamaidolla. Kovasti edelleen toivon, että saan täysimettää sen 6kk ja sitten osittaisimettää niin kauan kuin molemmilla on fiilistä.

Täysimettäjät muuten, pystyttekö nukahtamaan yöimetysten aikana? Mulla siis tyttö nukkuu vieressä ja nyt oon alkanut nukahtelemaan samalla, kun tyttö syö. Eli kun tyttö käy levottomammaksi nukkuessaan, pistän neidille tissin suuhun ja neiti syö nukkuessaan ja mä ilmeisesti nukahdan kans saman tien, kun en aamulla oikein muista mitään noista imetystuokioista. Oma uni ei siis juurikaan katkea, mikä on ihanaa. Kuulemma imettäessä hormonit auttavat vaipumaan uneen ja sen lisäksi vielä suoraan siihen syvään uneen, kun normaalisti ensin nukutaan kevyemmin, eli se unenlaatu on imetysaikana parempaa kuin normaalisti.

Onkos kellään kokemusta tai aikomusta kokeilla lapsentahtista sormiruokailua kiinteiden kanssa? Mä oon nyt lueskellut tosta ja vaikuttaa ihan mielenkiintoselta. Ei nuo kiinteiden alottamiset vielä ajankohtasia oo meillä, mut toi vois olla vaihtoehto soseille.

Rosehip ja typy 3kk ja risat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaisuus:
Yonnazzz, tuttua tuo ex asia. Meillä on myös miehellä sellainen ex, joka terrorisoi meidän suhdettamme jatkuvasti. Tehnyt meistä useamman lastensuojeluilmoituksen turhaan ja uhannut tehdä useamman. Olen itse jo joutunut poliisillakin käymään näiden kaikkien asioiden kanssa jne..

Nonni, eilen illalla selvisi, että ex on käynyt poliisin luona pari kk sitten ja tehnyt rikosilmoituksen mun biisistä, koska on sitämieltä että se kertoo hänestä. Eilen oli luovuttu nähtävästi tutkinnasta :D EI VITTU IHMISET ON SEKAISIN :D
 
Meidän typyllä on alkanut tulemaan nyt pikkasen karstaa, pitääkin kokeilla tuota perusrasvaa, esikoisen kanssa käytin vauvaöljyä, mutta edelleen hänellekin tulee kyllä karstaa, jota rapsuttelen varovaisesti pois. Tytön ihoa ei olla rasvailtu kuin ihan alussa hieman, kun iho hilseili. Pepun punoitukseen olen muutamia kertoja myös rasvaa laittanut. Ei ole itselläkään tapana kauheasti rasvoilla lotrata, tarpeeseen ainoastaan =)

Rosehip, mä saattaisin nukahtaa imettäessä, mutta imetän myös öisin istualtaan, joten siinä nuokun sen aikaa :D Tyttö on rauhallisempi imetettävä sylissä kuin vieressä ja muutenkin on tullut tavaksi nostaa tyttö samantien omaan sänkyynsä ruokailun päätyttyä. Mä en itse pääse kunnon uneen, jos vauva on vieressä :/ Vaikka herään mä ähinöitä ja puhinoita kuuntelemaan, vaikka tyttö omassa sängyssään ihan meidän sängyn vieressä onkin :D Mä myös toivon tuota 6kk täysimetystä, tuntuu niin helpolta nytkin lähteä reissuun, kun ei tarvi ruokapuolta huolehtia tytön osalta =) Tarpeen tullen tissi suuhun vaan ja taas on valtakunnassa kaikki hyvin :saint:

Yonnazzz
, onpas siinä ihmisellä pokkaa :LOL: Ihan kuin sua niiiin hirmuisesti kiinnostais miehesi exä, että oikein biisiä hänestä tekisit :LOL: Jokseenkin itsekeskeistä :headwall:

Mun pitää nyt ryhtyuä pakkailemaan viimisiä kamoja ja laittamaan koti kuntoon. Lähdemme reissuun siis tänään =) Toivotamme typykän kanssa kaikille oikein mukavaa ja rauhallista joulua!!

Kristelle & K 2½kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Yonnazzz[/b], onpas siinä ihmisellä pokkaa :LOL: Ihan kuin sua niiiin hirmuisesti kiinnostais miehesi exä, että oikein biisiä hänestä tekisit :LOL: Jokseenkin itsekeskeistä :headwall:
Ja eniten naurettiin kaverin kanssa juuri sitä, ettö ompa itserakas, jos kuvittelee, että siitä tehtäisiin biisejä :D
 
Nonnih, huomenta vaan. Joskos nyt saisin kirjotettuun edes jotain?! :D

Neito leikkii ja poika nukkuu eli kokeillaan :)

Ensinnäkin Nuppu :hug:

Meillä menee hienosti, ukko kasvaa kovasti ja on oppinu kiljuu korkeelta ja kovaa!! 16.12 nauro ääneen ekaa kertaa :heart:
Mittoja 3kk neukusta (en musita oonko maininnu jo) 6880g ja 61cm, pipo 40,6cm. Rokotteet saatiin sillon myös :) Eikä onneks tullu kuumeilua sen seurauksena!

RASVAILUSTA: Mä rasvaan Artun naamaa sillo tällöin kun menee ihan ruti kuivaksi, kuuri luontoisesti jouduin käyttämään 0,5% hydrokortisoonia kasvoihin kun meni kuivaksi ja näpykkääksi, sillä se onneks hoitu pois. Sillo tällöin myös suihkun jälkeen olen laittanut öljyä, mutta aika vähälle on rasvailut meillä jäänyt.

SUIHKU: Arttu käy 1-2 kertaa viikossa suikussa, ei tykkää yhtään olla kylvyssä, ilme on kauhistunut ja huomaa että ei tykkää yhtään, suihku taas on loisto homma, hymyilee ja juttelee kun pääsee suihkun alle, kait se meilläkin veden kohina ja rapina selkään tuntuu hyvälle :)

NENÄ: Nenä friida on meillä ollu käytössä, ne niistä jät joutas pois markkinoilta, ei oo ollenkaan hyviä! Arttu kun on ollut nyt tukossa ollaan laitettu nenään Nasolinia 0,5mg, ei enää keittosuola tipat auta, yhtä tyhjän kanssa. Myös sängyn pääty on nostettu.

KIINTEET: mä meinasin Artulle antaa tänään tai viikonloppuna vähän perunaa maistiks :) Me ollaan nyt syöty jo useempi viikko velliäkin kun ei oikeen tuo maito enää pitäny nälkää, käytiin jopa lääkärillä kun ukko huuti monta päivää. Ekalla lääkäri kerralla lääkäri diaknisoi nälän ja seuraavan kerran viruksen, mutta kuitenkin, ukko on ollu tyytyväinen kun velliä on saanut, ei oo tarvinnu huutaa kurkku suorana näläänsä enää.

NUKKUMINEN: Arttu Menee nukkumaan yleensä 21.30 ja herää syömään joskus 3-4 aikaan ja sit herää aamulla seisakan aikaan syömään ja sit jäädäänki hereille :) Omassa sängyssä nukkuu. Nukkuuko teidän muksut muute mahalleen,selälleen vai kyljilteen? Meillä Arttu nukkuu selälleen ja silleen nukkuuki hyvin :)

JOULU: Me ollaan kotona ja mun siskon luona joulu :) Kotosalla aattoaamuna koristellaan kuusi ja syödään aamupala, pannaan kamat kantoon ja sit nokka kohti siskoa, illalla sieltä sit kotiudutaan mummon kera :)
Vaikka siel siskon luona syödään jouluruoka niin haluun myös kotiin eväät, eli kotona paistuu myös Kinkku ja lämpiää laatikot :) piirakoita ja sienisalaattia on myös :p
Joulu siivousta meinasin alotella ens viikon alusta :) Tykkään et saisin kaapit järjestykseen!

LAHJOISTA: Me ite ostetaan vaan ja ainoastaan omille lapsille ja kummilapsille, tänä vuonna tosin ostettiin myös kummi lasten isoveljelle ja mun siskon tytölle :) nii ja ostettiin myös mun äidille lahja jota se tarvitsi! ;D
Tänä jouluna esikoinen saa isoimman kasan lahjoja, Arttu nyt on niin pieni et ei tarvitse mitään kun ei edes ymmärrä, saa kuitenkin muutaman paketin :)

Ja ja mitäs sitten... Mistä tääl oltiin keskusteltu....

UKOILUSTA: Me ei ollan näillä kovilla paukku pakkasilla oltu Artun kaa ulkona muuten kun sisältä sutoon ja toisin päin siirtyessä. Esikko on isänsä kanssa käyny ulkona mutta ei ole mennyt kauaa ku on ollu jo ovella ja huikannut et o kylmä. Kokeili esikko eilen myös mille maistuu meidän rappusten kaide ja ilmeisesti hyvälle ku oli vieny kielen mennessään, vekki oli kielen päässä :/

VAATTEET: meillä menee tällä hetkellä 62-68cm, 62cm on juts tällä hetkellä sellasii et ei roiku mistään kohtaa, 68 cm on sit puikkasen löysiä mutta ei niin löysiä etteikö voisi käyttää. Kaikki 50-56cm lenti veks kaapsita jo 1½kk sitten, löäysivätkin tein sit mun siskon luokse jossa asustaa tällä hetkellä vajaa 3 viikkoinen pieni neiti <3 Täti on aika täpinöissään ;) <3

Meil ei ukko nuku ulkona, en ymmärrä miks, puen sille sopivasti päälle, ei ole ollut hikinen eikä kylmä kun olen sisälle ottanut, Sisällä nukkuu n.3 tunnin unia ja ulkona hyvä jos 1½ tntia. Esikko nukku aina ulkona unensa ja nukkukii 3-4 tunti.

Meil ei myöskään ihan säännöllinen päivä rytmi viel oo. Aamulla herää n.7-7.30 ja sit on aamu hommat. valvoo ehket 1-1½ tuntia ja rupeenukkumaan sit yleensä valvoo puolille päivin ja alkaa pitemmille päikyille esikon kanssa, taas valvoo tovin ja taas nukkuu... välistä aina syödään, huh onpahan taas sekavaa :D Yöt menee onneks loitavasti *koputtaa puuta*.

Jahhas, nyt o mentävä.. Täytyy raivata paikat ja levittää pyykit ennen kun alan pakkaamaan mummola kamoja, tänään siis mummolaan :))

Zeny ja Arttu 3kk


 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Yonnazzz[/b], onpas siinä ihmisellä pokkaa :LOL: Ihan kuin sua niiiin hirmuisesti kiinnostais miehesi exä, että oikein biisiä hänestä tekisit :LOL: Jokseenkin itsekeskeistä :headwall:
Ja eniten naurettiin kaverin kanssa juuri sitä, ettö ompa itserakas, jos kuvittelee, että siitä tehtäisiin biisejä :D
Huvittavaa :LOL:
 
J84
Rapsakkaa perjantaita!!

Joulusta, me ollaan joulu tässä meillä, koska meille tulee mun serkku miehensä ja kahden tyttärensä kanssa ja sit mun vanhemmat tulee myös :heart: Kuusi koristellaan tai siis lapset koristelee sen aatonaattona, kinkku menee aattoyötä vasten uuniin. Aatonaatto on sellainen "ei tehdä mitään päivä", kun taas aattona aamusta alkaa taas touhu ja tohina. Teen itse kaikki tarjottavat, joita sit nautiskellaan suurella antaumuksella. Saunaan mennään ruoan sulattelun jälkeen ja lahjat pukki tiputtaa kuusen alle sillä välin, kun lapset on pesulla :D

Lahjoista, oon hommannu kaikille jotain..rakastan niin antaa toisille, kun saan siitä suurta iloa :D Lapsia en hukuta lahjoihin, mutta nekin on toivon mukaan sitäkin mieluisempia. Montakos lasta ja aikuista nyt on tullu sit lahjottua...hmmm...9 lasta ja 16 aikuista..herran jumala :LOL: Ite en tälläkään kertaa halua mitään muuta kuin läheiseni lähelleni..edes kerran vuodessa istuutua samaan pöytään ja nauttia toisten seurasta :) En pahemmin välitä materiasta, mulla on jo kaikki mitä tarvitsen.

Rasvailusta, Samulla on aikas kuiva iho ja sitä saa rasvailla lipolanilla joka päivä. Pään karstaan olen myös käyttänyt öljyn sijasta rasvaa, sillä tuntuu, et öljy vain lisää karstaa päässä varsinkin, kun pikku-ukolla on tota tukkaa ihan hirveesti. Ja nyt kun tuli noi kovat pakkaset niin itelläkin turpavärkki on kuin näkkileipä..varsinkin suihkun jälkeen, kiristää meinaan pikkasen :/

tänään on taas laatikoiden tekoa...parhaillaan on porkkanat kiehumassa, ihana tuoksu :p

ILOISTA JOULUN ODOTUSTA KAIKILLE :hug:

J84 ja Samu 2kk3vk

p.s. Tajusin just, et kohta alkaa tuleen ekoja uusia syyskuisia odotuspuolelle, sniif...siitä on kohta vuosi, kun Samu sai alkunsa :'( :D :heart:
 
Rosehip täällä poika nukkuu yöt äitin ja isin keskellä, paitsi että iskä on eristetty meistä putkityynyllä, ettei vaan pyöri pojan päälle. Yöllä siis tissitän puoliunessa pojan, joskus aamulla ei ole hajuakaan onko vauva syönyt ja kuinka monesti.
Toi on myös aika kuluttavaa kun poika tekee sitä että imuilee hetken niin, että pahin nälkä häipyy ja jatkaa unia. Sitten taas on kohta tississä kiinni.
Välillä kateellisina luen niiden kertomuksia joiden muksut nukkuu omassa sängyssään pidempiä pätkiä. Ite on niin varuillaan kuitenkin koko ajan kun on vauva vieressä. Mut ei vaan oo jaksanu ruveta kuuntelemaan huutokonsertteja ja opettamaan omaan sänkyyn.

Kuulisin mieluusti lisää tuosta sormiruokailusta, en oo ikinä ennen moisesta kuullutkaan.

Yonnazzz raivostuttava ex. Kyllä tuollaisen ihmisen täytyy rakastaa itseään valtavasti :LOL:
 
Ninja tuo putkityynyhommahan on kätevä. :) Meillä neiti on nukkunu kans meiän välissä ja oon miettiny pitäskö siihen ympärille jotain eristystä laittaa. Tyttö kyllä kihnuttaa ittensä joka yö ihan muhun kiinni ja mä nukun ihan sängyn reunalla suurimman osan yöstä. Välillä aina siirrän vaavin sängyn keskelle, kunnes se taas kihnuttaa muhun kiinni. Hassua, miten paljon tollanen vauva voi liikkua, joka ei vielä edes osaa liikkua. :D

Se sormiruokailu/-ruokinta tarkottaa siis sitä, että soseiden syöttämisen sijaan vauvan n. puolen vuoden iässä aletaan antaa itse tutustua ruokaan antamalla vauvalle sellaisia paloja eri ruoka-aineita, jotka ovat turvallisia vauvan maistella ja joihin hän pystyy itse tarttumaan. Vauva-lehdessä on joskus ollut tuosta juttua ja esim. tänne blogiin on kerätty tietoa sormiruokailusta: http://lauranen.vuodatus.net/blog/category/Sormiruokinta . Suomeksi tietoo tuntuu olevan vielä aika vähän saatavilla, mut enkuks löyyy hyvin (baby led weaning). Musta tuo kuulostaa jotenkin niin järkevältä ja luonnolliselta, että tekis mieli kokeilla, mutta ois kiva kuulla ensin kommentteja muilta, jotka tietää asiasta enemmän.

Kristellelle hauskaa reissua! Yonnazzzin miehen eksä taitaa olla melkonen tyyppi! :LOL:
 
Moikka,

Kaikille niille, jotka lähtevät jo tänä viikonloppunna viettämään joulua niin hyvää joulua!
Me lähdetään huomenna minilomalle Turkuun :heart: Käydään hiukan suurtorilla ostoksilla ja sellaista. Mä olen järkännyt myls miehelle yllärin sen porukat tulee syömään meen kanssa lauantaina. Juhlistetaan hiukan miehen valmistumista siten.

Mä olen kans lukenu tosta sormiruokailusta ja muistaakseni siinä jutussa puhuttiin siitä ettei vauva ollut syöny soseita tai siis huolinu niitä

Mä en ole Alexandraa rasvaillu ollenkaaja iho on kyl tosi hyvä

Mä olen kyl aika hyvin hereilä ku imetän likkaa yöllä. Viime yö mentiin muuten vaan parilla syötöllä ku mentiin nukkuu vasta 23.00

Yonnazzz voimia ton exän kaa

Meillä aluksi nukuttiin kyljellä mutta nyt tyttö on alkanu nukkumaan myös selällään. Masulleen en uskalla nukuttaa :ashamed:

Meil tul eilen vuosi täyteen siitä ku Allu sai alkunsa :heart: tai ainakin noin suurinpiirtein. No nyt sais näillä uusilla raskaustesteillä tietää vaikka mitä raskaudesta :p

Onko teillätäysimettjät sellaista jännää tunnetta rinnoissa ku maito alkaa nousta takaisin rintoihin? voi jeena et tekee välillä ihan kipeetä

No nyt taas mennään.

Ja jouluja kaikillejotka sitä lähtee nyt jo viettää

jooseppi & Alexandra lähes 3,5 kk hui!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Onko teillätäysimettjät sellaista jännää tunnetta rinnoissa ku maito alkaa nousta takaisin rintoihin? voi jeena et tekee välillä ihan kipeetä
On joo, sellainen pistelevä tunne. Ensimmäistä kertaa kun sen tunsin luulin, että nyt iski rintatulehdus :) Mutta mistäpä sitä mitään tietää, kun ensimmäistä kertaa kaiken kokee.

Meilläkin Nooa nukkuu minun vieressä, mutta haluaisin, että nukkuisi omassa sängyssä. Olen niin jumissa aina aamuisin, kun en pysty liikkumaan. Sitten Nooa kihnuttaa aina aivan kiinni minussa niin on pirun kuumakin. Syötöt (joita on monta) menee helposti näin ja siksi Nooa vieressä nukkuukin. Aamulla ei ole muistikuvaa yleensä monelta on syötöt ollut. Suurinpiirtein tiedän ja se on riittänyt. Pistäis saada itseään niskasta kiinni ja herätä yöllä kunnolla aina syöttämään ja laittaa sitten omaan sänkyyn.

Nyt takaisin siivoamaan! Huomenna tulee vieraita.

Ihana jouluntunnelma päällä!

uneksija85 ja Nooa
 
J84
jooseppi, mulla on kans ihan samanlainen kihelmöivä tunne maidonnousun aikana ja sit rinnat menee kovaksi siksi aikaa :/ Micosta ei ollutkaan moista tunnetta, mutta nyt Samun synnyttyä tuota on esiintynyt alusta asti. Itekkin olin aluks, et mitä hel***iä :eek: miks tää ns. sattuu ja kihelmöi, mut se tosiaan oli aikas järeetä toi maidonnousu. Nykyään muuten saan ajatuksen voimalla nouseen maidon..en tosin ihan aina, mut kun ajattelen Samua tai imettämistä niin hetken päästä holahtaa maito tisseihin :D Tota "taitoa" ei ollut Micosta.
 
schnuller
Nukkumisesta:Meillä nukutaan/nukutetaan vaihtelevasti selällään ja kyljellään.Yleensä kun laittaa selälleen niin kääntyy itsekseen kohta kyljelleen ja päin vastoin.Vatsallaan ei onnistu nukuttaa kun on pää niin koko ajan pystyssä.


Mitä, mitä mitä?!:Taasko joku mies luulee olevansa maailman napa.Ne ne ei koskaan opi...... =)

Meillä kans vauva nukkui ensimmäisen viikkonsa mun vieressä.Sitten siirrettiin omaan sänkyyn.Kyllä siinä oma yöuni jo parani roimasti.Aika kivuttomasti se silloin kävi, kunhan muutettiin sänkyä kolmeen otteeseen pehmeämmäksi. ;) Siitä tuli sellainen pesä, että oppi nukkumaan siellä hyvin.Vieläkin joskus hemmottelen tyttöä niin, että saa tulla aamumaidon jälkeen mun viereen nukkuun ja viikonloppuaamuisin erityisesti.On se kyllä helpompi imettää yölläkin, jos vauva on vieressä valmiiksi.Tsemppiä kuitenkin niille, jotka ovat päättäneet siirtää vauvan omaan sänkyynsä.Kyllä se onnistuu, vaikkakin voi kysyä kärsivällisyyttä.

Täällä joulusiivous menossa!Keittiötä kuuraan paraikaa.Tyttö nukkuu vaunuissa toista tuntia jo.Mä olin ihan innoissani kun heräsin aamulla ja pakkasta oli enää -5. =)
 
Jooseppi, Mulla tuntuu tuolla tissien kainalonpuoleisissa sivuissa sellanen hurja paineen tunne, melkeinpä kipua, sillon ku maito lähtee herumaan rinnoista tytön imiessä. Nykysin se on voimakkaimmillaan sillon, kun tissit on täynnä (yöllä ja aamulla) ja illalla, kun tissit on tyhjät, ei tunnu niin kipeeltä, mut siis tunnen kuitenki ku heruminen lähtee käyntiin.
 
Heippis! Ihanan paljon tekstiä taas tullut! :heart:

Tosta sormiruokailusta joku kirjoitti... Ite oon miettiny, että heti kun Vili vaan kokee sen asiakseen, annan hänen alkaa ite sössiä ruokaansa. Esim. banaania on helppo vauvan liiskata kädessä ja mössätä suuhun. Toki noin pienelle ei voi antaa mitään könttiä vielä. Mut noin periaatteessa. Se on ihan luonnollinen asia, et lapsi kokee ruuan myös käsillään. Muistan kun kaverini aina keuhkosi ja raivosi kun hänen lapsensa otti suustaan aina ruuat pois ja sörssäsi käsillä. Kyllä, sotkuahan siitä tulee, mutta se on ihan luonnolline prosessi tossa syömään opettelussa. Tottakai se pitää tutustua siihen mitä suuhun tungetaan! Sehän on ihan mielettömän jännä juttu! Yritän aina ite pitää sen mielessä sit kun Vilikin alkaa enemmän sotkemaan... Toistaiseksi hän on hyvin onnellinen saadessaan pärisyttää ruokaa suustaan :LOL:

Vieressä nukuttamisesta... Meillä Vili nukkuis ihan tyytyväisenä omassa sängyssään, mut jotenkin se on vaan nykyään mennyt siihen, että illalla nukutetaan meidän sänkyyn, eikä sitä raaski siitä enää sitten nostaa pois :heart: Yölläkin on helppo tunkea tuttia suuhun jos herra alkaa jotain ähisemään... Onneks on vuodesohva, niin voidaan aikuisten aikaa viettää sit olkkarin puolella kun jäbä nukkuu ;) :xmas: :saint:

Huh, kun oli taas kylmä ilma. Mä en käsitä noita Tampereen bussikuskeja kun ne vois laskea sitä bussin lattiaa niin, että vaunujen kanssa helpompaa mennä siitä keskiovesta. Ja siellä bussissa on jopa nappi mitä voi painaa että se kuski laskis sen lattian... MUT KUN 90% NIISTÄ K*SIPÄISTÄ EI LASKE SITÄ LATTIAA!!! Viimeksi toissapäivänä otin asiakseni jopa karjua kuskille asiasta... ja näyttää kansainvälistä käsimerkkiä bussista poistuttuani :LOL: Tänään oli menomatkalla kaupunkiin taas oikein ääliö kuski. Mut paluumatkalla oli NAINEN ratissa ja laski bussia ihan pyytämättäkin :)

Noniin. Nyt pitäs siivota kun vilikin vielä nukkuu,,, mun täti tulee miehensä kanssa illalla käymään. sit pitäs mennä kauppaan sen jälkeen, ja myöhään illalla leipoa.. ja huomenna tulee mun "ihQ BFF" ja hänen 3v neiti kylään... Argh... Ja heidän lahjatkin on vielä pakkaamatta!!! [Kyllä, ostin 3-v:lle kaupan tyhjäksi kaikkea ihanaa ja vaaleanpunaista ja kimaltavaa] :heart: koskakohan mä pääsen nukkumaan??? :eek: |O

Roona&Vili
 
Ja voi NOLOUS! Kuka on niin helvetin NOLO, että menee itkemään poliisille että hänestä on tehty biisi? Mitä helvettiä, ENTÄ SITTEN? Ei sitä missään laissa ole kielletty etteikö sais tehä??!!!! :headwall: :headwall: Käske hänen suksia sudaniin!! :wave: :hug:
 
schnuller
Kuvittelenko mä vaan, vai onko nuo äp:n valkoiset potkuhousut ja body, joissa sinivihreät tikkaukset, niin onko ne tavallista kapeampaa mallia?Kun meillä on kaikki muut leveämpiä.Tyttö on kyllä solakka, joten menee päälle, mutta luulis, että joillakin jää käyttämättä kokonaan?
 

Yhteistyössä