**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa

Onpas joillakin tylsä elämä, kun pitää keksiä sellainen itselleen, oikein monena persoonana :headwall: :headwall: Paistaa todellakin kauas!

Me ei olla ulkoiltu nyt näillä pakkasilla, mutta ihan siitä syystä, etten mä itse tarkene :ashamed: Omissa varusteissa olisi siis parantamisen varaa.. Toki mies on esikoisen kanssa ollut pikkuhetkiä omassa pihassa, että ulos pääsee ja paikasta toiseen ollaan siirrytty autolla, joten ei neljän seinän sisälläkään olla kökitty =) Kotona on ollut kyllä joulusiivon ja muiden puuhastelujen kanssa tekemistä yllin kyllin :whistle: Aloittelin jo pakkaamistakin, kun lähdemme perjantaina reissuun. Huomenna pitäisi siis loput pakkailla ja saada koti puunattua "joulukuntoon". Meille tulee kyllä talovahdiksi joulupyhien aikana majoitusta kaipaava miehen siskon 4-henkinen perhe, joten ei kaiketi samassa kunnossa ole koti enää takaisin tullessamme :whistle: Tuntuu oudolta, että tänne muita tulee elelemään poissa ollessamme, mutta näillä keleillä on hyvä, että vähän hanoja vuodattavat ym.

Pitäisi perehtyä jossain vaiheessa noihin lasten harrastusmahdollisuuksiin :whistle: Kuulostaa niin kivalta, kun monet ovat paikan jostain ryhmästä saaneet =) Nyt olen innoissani itse aloittanut kuntoilemaan pikkuhiljaa =) Saa löysät kyytiä! Raskausarpia mulle tuli esikon odotusaikana, mutta nyt ei. Kiloja on jäljellä vajaa 2kg, mutta löysä nahkamakkara kyllä pursuaa ikävästi tiukkojen farkkujen vyötäröltä istuessa :( :kieh: Vanhat kuteet siis mahtuu, muttei istu enää :/ Tai vielä ainakaan...

Lastenvahdiksi kelpuutan oman äitini (on töissä pk:ssa lastenhoitajana ;) ) ja hänelle antaisin lapseni myös yökylään. Esikoinen (1v10kk) on siellä kahdesti yöpynytkin, mutta en kyllä vielä pitkiin aikoihin tyttöa yökylään antaisi. Mahdotontakin se vielä olisi, kun täysimetyksellä on, eikä huoli edes pakastettua rintamaitoa pullosta eikä hörpyttämällä. Parin tunnin vahdiksi kelpuuttaisin kyllä anopin ja muutaman ystävän, joilla itselläkin lapsia.

Jaksamista ja paranemisia pienille kipuilijoille ja nuhanenille :hug: Toivottavasti saatte Cummastelija Erican vaivoihin ratkaisun/apua pian!

Nyt taitaa olla itsellä aika painua petiin, kun kerrankin tyttökin nukahti jo kymmenen aikoihin. Saattaa luvassa olla pidemmät yöunet :D Koitan ehtiä vielä lukemaan juttuja ennen reilun viikon nettipimentoa :p
 
Aaaarrgg mikä raivo taas päällä- Ei liity tyttöön, on nyt nukkunut heräten kerran yössä vaan miehen EXÄÄN, jonka kanssa on nuo kaksi vanhempaa lasta. Miksi exät haluavat olla hankalia ja hankaloittaa ns. uuden pariskunnan elämää. Ja pitää keksiä kaikkea pientä vittuilua.
Hän ei ollut edes maininnut miehelleni , että lapsista oli otettu uudet kuvat ja mies kun meni äitinsä luokse niin siellä oli uusi kuva, millä ex ihan selkeästi lahjonut miehen vanhempia. Mieheni sitten tuumas äitilleen, että jaa lapsista otettu uudet kuvat. Äiti siihen, että "Juu xxxx antoi, kun haimme lapset sieltä" No Miehelle ei ollut edes infottu ja nyt sitten pitäisi erikseen muka käydä exän luona "katsomassa" kuvia mitkä hän haluaa ja LAITTAA RAHA etukäteen tilille. Eiköhän ensimmäinen kuva pitäisi olla isälle eikä isovanhemmille? Vittu ja kaiken lisäksi hän ei voinut ilmoittaa lapsien joulujuhlista mt, joten mies ei saanut edes mahdollisuutta osallistua niihin, koska sai tiedon edellisenä iltana ja asutaan siis eri paikkakunnalla. Selkeää kiusantekoa. Ymmärtäisin jos mies ei huolehtisi lapsista jne.. mutta kun me ja miehen vanhemmat ostamme lapsille kaiken ja viemme heitä jne... talvipuvut, kengät jne.. Ja tottakai lasten äiti saa vielä elatusmaksuja, jotka eivät kyllä mene lapsiin, se on tullut selväksi.. Pistää raivoksi tollaiset taas.

Tämä samainen nainen on terrorisoinut meidän suhdettamme alkuaikoina helvetisti, tullut ovesta kutsumatta ja vielä valittanut lastenvalvojalle, kun minä ja mies sanottiin siitä. Valvojahan oli todennut, että "sehän on ihan normaalia, että toisen kynnyksen yli ei mennä kysymättä jne.." Myös lastenvalvojalle valittanut "kun niillä on veneet jne..." ja valvoja todennut, että "niin nämään ei tänne nämä keskustelut kuulu jne.."

Ja tuossa ain PIENI MURTO-OSA. Suhteen alussa soitteli miehelleni n. 10 krt päivässä.. "muka lasten asioista" AAAAAAAAARRRGGGG..

Nyt on onneksi rauhottunut hiukan..
 
Täällähän ihan hirveesti tapahtunu, taas vaihteeks. Anteeks kaikille etten ole päässy palstailemaan tai siis kirjottelemaan. Ollu niin paljon tekemistä täs (muutto ja kaikki siihen liittyvät asiat)

Ainaki Nuppu09 perheineen jaksamisia teidän tilanteeseen.

En todellakaan muista mitä muuta piti kommentoida. Lupaan viimestään ens vuonna olla paljon ahkerampi kirjottelija nyt ku ei oikein kerkee...
 
Jaksamisia kaikille!

Kerrankin olen erittäin positiivisesti yllättynyt huoltoyhtiön toiminnasta. Soitin eilen klo 13, että yksi patteri on kylmä. Klo 14.15 soi ovikello että huoltoyhtiöstä päivää! Ne tarkasti patterit ja tilasi sitten putkimiehen. Tänään 8.30 soi ovikello ja siellä se putkimies sitten oli. Se on innostunut nyt vaihtamaan jo kolmesta patterista venttiilit, vaikka yhdessä piti vaan olla vikaa. No eiköhän nyt saada sitten tarpeeksi lämpöä tupaa. :heart:

Eilinen ilta oli ensimmäinen aivan kamala ilta. Venlan nuha vaan paheni, ja se itki suurinpiirtein klo 19-24. Siinä välissä se nukahti pariin otteeseen syliini, mutta aina kun yritti siirtää sitä pois sänkyyn, hän heräsi. Oli kyllä itselläkin melkein itku kurkussa, kun toinen vaan huutaa koko ajan. Onneksi mies haki jo päivällä nasolinia, ilman sitä oltais valvottu varmaan koko yö.
 
Nyt mulla on menny ohi jotain ja pahasti.. Siis käykö täällä huijareita?
On ihmisillä pokkaa.. Menkää p******set kuuseen täältä jos ette tosissanne kirjota.
Suututtaa tollanen. :kieh:


Meillä on nukuttu pari yötä taas niin että ollaan herätty tunnin välein :/
Taitaa tuo rintamaito olla todella lopussa :|

Nyt en muista taas mitä muuta piti kommentoida. Joten palailen taas myöhemmin :wave:
 
Vivid
Tervehdys täältä joulukiireiden keskeltä :wave:

Tukkosuudesta oli ollut puhetta. Meillä on myös sitä vaivaa. Päivät menee ihan hienosti, mutta yöllä Luka on ihan tukossa ja heräilee monta kertaa yössä... Aika puuduttavaa.. Nostettiin jo sängynpäätykin, mutta se ei tunnu auttavan. Meillä on myös apteekin limaimu, mutta ei saada sillä, kun ihan vähän tavaraa ulos. Pitää varmaan hakee se nenä-Friida. Josko sillä..

Harrastuksista Meillä on tammikuussa alkamassa vauvajumppa ja vauvauinti. Ootan ihan innolla! Eilen käytiin ekaa kertaa suihkussa kylvyn sijaan ajatellen vauvauintia, kun siellä pitää peseytyä suihkussa. Luka oli ihan ihmeissään silmät pyöreenä ja selvittiin hienosti ilman huutoja. Aateltiin, että voitas siihen vauvauinnin alkuun asti muuttaa toinen kylpypäivistä suihkupäiväks.

Cummastelija Vointeja ihovaivojen kanssa. Talvi on inhottavaa aikaa, kun ihottumat monesti vaan hankaloituu. Meilläkin on Lukalla jaloissa ihan kuivia kohtia ja oon koittanut niitä rasvailla. Se on vaan tylsää, kun joutuu monta kertaa päivässä lutraileen vedellä, kun käy pyllypesulla..

:kieh: :eek: :( Palstahuijareille!!!

Mä jatkan vielä mun käsityöprojekteja, kun makkarissa nukkutaan!

Piparintuoksuista joulun alusaikaa kaikille :heart:

Vivid ja Luka 3kk 20pvä
 
Noniin... Ja nyt voitas kaikki keskittyä taas tosiaan jatkamaan tota ihanaa vauva-arjesta kirjoittelua. Veikkaan, että nyt on hiljaista sillä saralla... Eiköhän me saatu asia hoidettua näillä kirjoituksilla, ainakin nyt meidän pino on "puhdas"...?! Jatkon varalle ohjeita tuol FB puolella...

Vaikka kirjoittelu olisi kuinka harmitonta tahansa, monella eri nimimerkillä täällä kodin leikkiminen on todella vaan typerää. Kiitos ja kuitti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
Nyt mulla on menny ohi jotain ja pahasti.. Siis käykö täällä huijareita?
On ihmisillä pokkaa.. Menkää p******set kuuseen täältä jos ette tosissanne kirjota.
Suututtaa tollanen. :kieh:
Mikä?Missä? Mulla on mennyt ihan ohi?
MUOK. Juu löysin jo kohdan. Eli enpä kaivele sen enempää.
 
Huoh, vihdoinkin sain ton pojan nukkumaan... Kamala taistelu kun väsy alkoi hiipiä jo syödessä (soseateria) ja sitä myöten kiukku... Noh, soseet meni kunnialla alas niin sit alkoikin tappelu vaipan vaihdon kanssa... Tietty vaatteet meni vaihtoon kun pissa tuli hoitopöydällä ja siitäkös se riemu repes! Ja MIKS toi paskoo aina kauheet ruuttat tohon kun mä laitan KESTON? Aina sama juttu... Tekis mieli jättää miehelle toi haisuvaippa huuhdottavaks, kun hän sitä kestoilua haluaa harrastaa :LOL: :LOL: :LOL: :headwall:

Neuvolassa; 4kk lääkärintarkastus. (edelliset mitat 3 viikon takaa)

Painoo 7,495kg (7,025)
Pituutta 65,8cm (62,6)
Pipossa 43,2cm (42,4)

Eli jätkä on venähtänyt yli 3cm kolmessa viikossa! Ihan mieletöntä miten nui pikkuset kasvaa niin vauhdilla!!! :heart: Korttiin kirjotti "Kasvaa hienosti, jäntevä, virkeä, naurava (hehe) ja iho pehmeä."

Sydämessä kuului sitten pieni sivuääni
... Saatiin lähete labraan sydänfilmiin. Lääkäri sano et se on yleistä pikkuvauvoilla et kuuluu "jotain", mut harvoin niistä sit löytyy mitään sen kummempaa... Mut... mä en haluu ajatella koko asiaa nyt. Ajattelen sitä sit ku on käyty siel sydänfilmissä :'(

Me reippailtiin tänään sitten neuvolasta vielä kodin ykköseen ja cittariin... Huh, mikä pakkanen. Inhottavaa kun vauhdilla vaunuilin niin tuli ihan kamala hiki vielä siinä toppatakissa! Ja kyllä, olen ihan kamala äiti kun olin pojan kanssa pihalla näillä pakkasilla... |O Mut minkäs teet kun autokin on syväjäässä eikä ovet aukee... :kieh:

Vivid ja cummastelija - Tsemppiä iho-ongelmien kanssa! Tuli mieleen, että onko teillä pakko käydä siellä pyllypesulla monta kertaa päivässä, että voisko sen hoitaa kosteuspyyhkeillä? Vieläkö kakkii paljonkin? Mä oon yrittäny välttää sitä pesua, ja aika hyvin saa pyyhittyy noilla kosteuspyyhkeillä... Toki pakko mennä peseen jos poimut ja pallit on paskassa, mut ei onneks joka päivä ees :)

Mitä rasvaa muuten ihmiset käytätte? Mä rasvaan Vilin joka kerta kylvyn jälkeen Aqualan plussalla... ja samoin pään, se karsta on melkein poissa kun aloin päätä rasvaan sillä perusvoiteella öljyn sijaan!! :attn: Ja kyllähän se neuvolalääkärikin ihasteli kun on niin ihanan pehmeä iho pojalla... Onneks. Näkis vaan äidin ihon! Mulla taas alkaa vetää ihan kuivaks ja ihottumaa pukkaa kun tuli nää pakkaset. Hitto jos tää kylmyys jatkuu niin tää mamma bunkkeroituu kotiin tai kulkee kommando-pipo päässä prkl.

Vauvauinnista... Mekin ajateltiin alkaa käymään suihkussa vilin kanssa. Eli nykyään kylvyt hoidetaan iskän kanssa ihan aikusten kylpyammeessa, ja joka kerta Vili on entistä rohkeammin siellä. Eilen oli oikein pärskyttely päivä, jätkä vaan nauro kun loiski vettä ja äiti kastui - mitäs seisoin siinä ammeen vieressä! :) Ajateltiin, että sit kylvyn jälkeen vielä suihkuttelu iskän sylissä siinä...
Heh, ja mä muuten ajattelin olla ovela... Ja laittaa vauvauinnissa Vilin aina miehen matkaan miesten puolelle pesulle ja pukemaan. Ei varmaan oo niin kova ruuhka ku naisten puolella, veikkaan! 15vauvaa samaan aikaan suihkutiloissa ja pukkarissa? :/
Jännä miten eri paikoissa eri käytäntöjä! Meillä luki että nimenomaan ei minkäänlaista vaippaa. Pisu ei haittaa, ja jos kakka tulee, siitä pitää ilmoittaa välittömästi vetäjälle niin voidaan heti siivota pois... Mä en jaksa odottaa sitä vauvauintia!!! :heart:

Blääh. Nyt syömään, jos tuo ukkeli-pukkeli vielä nukkuis sen aikaa...

Roona&Vili
 
Hei pitkästä aikaa! Ei kauheasti jaksa tässä koneella pyöriä, vaikka se auki valtaosan ajasta onkin. Lueskelen, mutta harvoin jaksan kirjoittaa. Johtunee siitä, ettei vauva toisessa kädessä ole oikein helppo kirjoitella isommasti.

Nupulle halitukset ja voimia! Voin vain kuvitella miten kuluttavaa tuollainen on. Kylläpä ne asiat toivottavasti järjestyy. :)

Yonnazzz, tuttua tuo ex asia. Meillä on myös miehellä sellainen ex, joka terrorisoi meidän suhdettamme jatkuvasti. Tehnyt meistä useamman lastensuojeluilmoituksen turhaan ja uhannut tehdä useamman. Olen itse jo joutunut poliisillakin käymään näiden kaikkien asioiden kanssa jne..

Ja sitten suuresti ihmettelen myös tuota multipersoonaa!! Miten joku jaksaa ja kuinka tosiaan pysyy perässä omissa mielikuvituspersoonissaan. Eikö muuta elämää ole??

Ja lopulta kuulumisiin.
Tyttö kasvaa ihan hyvin. Tänään tuli käsky painokontrolliin, mutta ei tarvinnut vielä mitään muuta ravintoa aloittaa. Tissitakiaisena mennään, vaikka kovasti on koetettu myös pullosta pakastettua maitoa syöttää.
Vielä meillä ei koiteta ympäri, mutta heilutaan kamalan paljon. :) Hymyillään ja nauretaan. Kädet on suussa jatkuvasti.
Ikävästi nyt on ollut kovat pakkaset, eikä olla päästy ulos vaunuilemaankaan paremmin. Mutta jos nuo tuosta loppuisivat. Tyttö saa joululahjaksi pulkan. :D Vaikkei vielä sitä pysty käyttämään.

Mutta nyt pitää taas mennä. Pakko siivota, kun kädet ovat kerrankin vapaat. Meillä tosiaan todella tiukkaa tekee, että mitään pystyy tekemään päivisin. Tyttö ei tahdo nukkua, eikä suostu muualle kuin syliin ja siinäkin huudetaan aika usein. :s Helppoa ei ole, mutta ihana lapsi meillä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Sydämessä kuului sitten pieni sivuääni[/b]... Saatiin lähete labraan sydänfilmiin. Lääkäri sano et se on yleistä pikkuvauvoilla et kuuluu "jotain", mut harvoin niistä sit löytyy mitään sen kummempaa... Mut... mä en haluu ajatella koko asiaa nyt. Ajattelen sitä sit ku on käyty siel sydänfilmissä :'(
Roona, älä huoli, jos muistat niin meillä käytiin sydänpolilla jne.. ja seuraava tarkastus on ½ vuoden iässä. Selaa keskusteluita niin löydät sen mun kirjotuksen. Meillä sinne jäi vielä pieni reikä, joka umpeutuu luultavasti ½ vuoteen mennessä mutta vaikka ei umpeutuisi niin ei haittaa mtn. On vaan aina se sivuääni. Mutta ymmärrän sun olotilan, kävin ite samoja tunteita läpi.
Meillähän oli aluksi 3 reikää, 2 niistä umpeutui ennen kk ikää, onneksi :)

AINII, meillä on nukuttu nyt 3yötä vain yhdellä heräämisellä!!!!!!!

Piti muuten kysyä, että onko muilla sellaista ongelmaa, että illalla alkaa "koliikkitapainen" itku. SIis selittämätöntä itkua, hieronta kyllä tehonnut jonkun verran, mutta kun mikään ei olisi hyvä :(


Roona82 Meillä kans aina kun kestot käytössä niin varmasti tulee kauheat paskat :D

Ainiin, ikeassa oli ne lampaan taljat 29.90, piti käydä sellainen hakemassa kun tyttö ei suostu olemaaan vaatteet päällä niin heittäisin sen sohvalle sellaisen päälle :D

JOULUSTA: Pakko kysyä/jakaa/hakea kommenttia; miehellä kun on 2 lasta tosiaan aikaisemmasta liitosta (jos jollain ei nyt ollut selvää jo tämä) niin jouluna kun tulee paketteja meidän lapsellemme ja hänen lapsilleen. Niin "pitääkö" minun olla vituttuuntunut jos hänen lapsensa saavat isovanhemmiltaan paljon enemmän kuin meidän yhteinen lapsemme.
Käsitittekö?
Siis he "haluavat" olla tasapuolisia, ainakin mieheni mielestä ja olen tosi hyvissä väleissä anoppini kanssa. Mutta tuntuu, että hän ei jotenkin ota meidän tyttöämme samalla tavalla huomioon kun miehen kahta aikaisempaa lasta (Vaikka vihaakin heidän äitiään, miehen exää)
Olenko vainoharhainen? Vai eivätkö he ole vielä sisäistäneet, että meidän lapsemme on olemassa?
Esimerkki: hän toi miehen lapsille julavaatteet ristiäisiin, josta soittikin minulle, että än ostaa lapsille juhlavaatteet, mutta ei näkynyt meidän tytöllemme tuovan. Tästä jäi jotenkin katkera olo?
 
schnuller
Rasvoista:Meillä ei käytetä rasvaa ollenkaan, koska sitä ei olla suositeltu pikkuvauvoille muuta kuin hätätapauksessa, koska vauvan ihon oma rasvan tuotanto ei ole vielä päässyt kunnolla käyntiin, ja liika rasvaaminen voi sitä heikentää ja aiheuttaa itsessään siksi iho-ongelmia.Mulla on itsellä paha atooppinen ihottuma ollut, ja vauvalla ei onneksi ole ollut vielä mitään.Mutta se selviäänkin sitten vasta muutaman kuukauden iässä kuulemma, onko atoopikko vai ei.Kaksi kertaa olen poskeen sipaissut Penaten nimistä voidetta.


Tasa-arvoisuudesta: Mä en ole koskaan ymmärtänyt tasa-arvoisuutta lahjojen suhteen.Meillä jo kotona, kukin sai aina vuorojouluina isomman lahjan ja muut eivät saaneet.En ole siitä koskaan ollut katkera, enkä ole siitäkään, jos toisia lapsenlapsia muistetaan enemmän.Ärsyttää suoraan sanottuna, kun esimerkiksi mieheni kotona on lahjat pitäneet olla aina pennilleen saman hintaisia.Tänä joulunakin piti ihan keksimällä keksiä, mitä toivotaan joululahjaksi, että kyseinen rahasumma tulisi täyteen.No näin antimaterialistina se on hieman hankalaa.... =)

Huomenna pitäisi olla lauhempi keli!!!Jeee! =)
 
schnuller En tarkoita rahamääräisesti, voidaan itsekin ostaa, mutta tarkoitan sellaista niinkuin tuossa mainitsin noista juhlavaatteista:

"Esimerkki: hän toi miehen lapsille julavaatteet ristiäisiin, josta soittikin minulle, että än ostaa lapsille juhlavaatteet, mutta ei näkynyt meidän tytöllemme tuovan. Tästä jäi jotenkin katkera olo?"

Tässä tapauksessa lapsilla oli meidän luonamme IHAN UUSIA vaatteita, juhlavaatteitakin, josta kerroin kyllä hänelle ja sovimme, että lapset laittavat ne, mutta silti hän oli ostanut HEILLE uudet vaatteet, mutta ei meidän tytölle, jonka ristiäiset ne vielä oli. Jäi paha maku suuhun. Ehkä se on ollut tiedostamatonta, mutta siltikin vaivaa minua. :/
 
Pikaisesti kommentoin tuohon sydämen sivuääneen. Eli itselläni sellainen havaittiin, kun olin ala-asteella ja siitä asti olen käynyt kontrolleissa noin 3 vuoden välein. Elämään ei oikeastaan vaikuta mitenkään - tulehdusten kanssa täytyy olla vaan tarkempi ja saankin antibiotit, jos vähänkään jotain epäillään. Ei siis välttämättä tarkoita mitä vakavaa, vaikka se jäisikin kuulumaan ( joka on aika epätodennäköistä ). Minullakin piti tämän häipyä kasvun myötä, mutta ei hävinnytkään, mutta ei silti ole kovin vakava juttu! :hug:
 
schnuller
yonnazzz:Mä uskon, että olivat vaan ajattelemattomia asian suhteen.Tai ehkäpä ajattelivat vaan että kehtaavat muille tuoda vaatteet, mutta, että äiti haluaa kuitenkin valita tietyt vaatteet ristiäisten pääsankarille, jonka elämän tärkein päivä on.Älä pahoita mieltäsi siitä.Uskon, että eivät nähneet asiaa niin.
Tuosta rahajutusta kirjoitin samaan syssyyn, kun ollaan sitä miehen kanssa mietitty.Heidän perheen joululahjojen ostamisperinne ei siis periydy meille.Miten muissa perheissä,ostetaanko sisaruksille aina samanarvoiset lahjat?
 
schnuller Hui kamala, en oo tollasta hoksannutkaan mistään! Eikä neuvolassakaan oo sanonu mitään, vaik oon kyl sanonu et kylvyn jälkeen laitan perusvoidetta iholle...!! Se on jännä, et neuvolassa neuvo se hoitaja laittaan öljyä päähän ku on sitä karstaa... Mut mä ite huomasin, et se ihan perus aqualan plus (Tai aqualan L) on paljon parempi... Ja tänään lääkäri sit peesaili mua siinä et se on hyvä... Miksiköhän se hoitaja ei sit sitä sanonu kokeileen? Hmm... :/ Noh, pääasia et karsta on vähenemään päin :) Täytyy vissiin lakata se rasvailu jos siitä voi olla haittaa! Otsaan ja poskille toki laitan kosteusvoidetta, ja päänahkaankin jatkossa... Ne meinaan kuivaa välillä.
Mulla alkoi toi atooppinen iho oireilla vasta teini-iässä.. aika jännä juttu.

Kiitos kun kommentoitte sen sydänjutun takia. Katotaan ny sit et mikä se on. Kuten sanoin, en jaksa sitä vielä ajatella.

yonnazzz koita jaksaa, exiä ja sukuja! Tiedän... tiedän!
 
schnuller
Roona82:Mä olen kans kuullut, että ihan perusvoide on hyvä irrottamaan sitä karstaa päänahasta.Näin pakkasulkoilujen jälkeen kannattaakin sipaista rasvaa poskiin, koska joutuvat kylmän ilman armoille. :attn: Ja muistakaa ilmakylvyt päivittäin, koska ne tekee tosi hyvää iholle ja varsinkin taipeille!

Mikäs muuten teillä on raskauskilo tilanne?Mulla ois vielä 1,5kg lähtöpainoon, ja siitäkin saisi vielä tippua hieman. =) Tuleva joulu ei vaan edesauta asiaa yhtään..... :p

 
schnuller
Meidän neiti on parin päivän sisällä muuten alkanut tekeen niin, että kun on puoli-istuvassa asennossa niin punkaa itsensä istualleen.Tänään ensimmäistä kertaa nosti päätä mukana kun vedin käsistä selinmakuulla!!! :)
 
kotona ollaan ja nopsaan kävin läpi mitä on kirjoiteltu.. toi feikkipalstailijahomma on kyl niin naurettava. onneks ootte sen jo käyneet läpi.

ville on nyt ollut ekaa kertaa lentokoneissa, junissa ja metroissa..ja voin sanoo että hienosti meni ja vaik nousujen/laskujen aikana ei syönyt (malttamattomana söi jo aina heti koneeseen päästyä), ei näyttänyt olevan moksiskaan paineesta korvissa. mulla on ihan supervauva, hienommin ei ois retki voinut mennä! ja hitsi että hän on nyt viikon loman jälkeen niin lellitty! kokoajan sylissä ja lahjoja tuli ihan tosi kaukaisilta Villen isovanhempien tutuiltakin..villapaitaa, töppösiä, ihana toppahaalari, joku mahtava duplo-kadunlakasulegohomma, pehmoleluja, ristiislusikka.. :eek: tanskalaiset on kyl maailman vieraanvaraisempia ja ihanimpia!!

en muista kirjoitinko jo aiemmin mutta 6.12 meillä kikateltiin ääneen..ja nyt sit tuolla tanska-reissun aikana alettiin hekotteleen ja nauraan oikein kunnolla, 5 päivää ton ekan kikatuskohtauksen jälkeen. myös kuolaa tulee nyt niin paljon että joku kuolalappu ois hyvä..

..nukkumisesta. taas. meillä ei tod vieläkään nukuta pitkiä pätkiä..mutta on aikas vakkariajat että monelta herää aina syömään! viime viikolla tosin nukkui 6h yhtäjaksoisesti!!! valitettavasti tais olla vaan parin päivän takasen 2xlentomatkan ja 4,5h junamatkan peruja.. :/

tosi omanapaista mutta se suotakoon.. en malta odottaa, huomenna jos pääsis treffaileen muita mammoja ja poikkeen joulutorilla! =)

meillä tulee muuten oleen 3kk-neuvola maanantaina 21.päivä. rokotusta ja noin.. "tosi kiva". joillekin oli siitä jotain oireita tullutkin..höh.

kerttuneiti ja ville tänään 3kk :heart:
 
Vivid
Rasvailusta Mäkään en oo kuullut, että ei sais rasvailla. Mies heti sano, että kyllä mä oon tiennyt..ei oo sit voinut mulle sitä painottaa... :kieh: Pitää nyt rajottaa tota rasvausta, vaikka en oo vielä kun ehkä kymmenkunta kertaa rasvannutkaa etusääret- ja reidet...

Ja Roona, ihan hyvä vinkki toi kosteuspyyhkeily. Meillä vaan sitä paskaa tulee vielä tosi paljon. Melki joka vaipassa ja pitkin vaippaa.
 
Suosittelen kovasti suihkussa käymistä kaikille, vaikka ette vauvauintiin olisikaan menossa. Me alettiin käymään suihkussa kun Kaapo oli muistaakseni kolmen viikon ikäinen. Kaapo tykkää hurjasti siitä veden pauhaamisesta. Käydään melkeen aina kylvyssä myös suihkun lisäksi. Usein käydään koko perhe samaan aikaan suihkussa ja Kaapo köllöttelee hoitopöydällä kun me miehen kanssa ollaan saunassa. Vauvauinnissa Kaapokin pääsee sitten ekaa kertaa saunaankin :)

Meille neuvolassa ollaan suositeltu kosteuttavaa perusvoidetta laitettavaksi Kaapon kasvoihin. Ja ilman sitä Kaapon naama olisi kamalassa kunnossa. Eli riippuen ihotyypistä varmaan. Tokihan vauvaa tulee mahdollisimman vähän altistaa kemikaaleille, mutta joskus on vaan pakko rasvata.

Oltiin äsken ravintolassa syömässä, juhlistamassa mun äidin syttäreitä ja tapaamassa uusia norjan "sukulaisia". Kaapo käyttäyti taas niin ihanan reippaasti mallikkaasti :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Miimumaija sinäkö se kirjoittelit siitä refluksiepäilystä? Kokemuksen syvällä rintaäänellä suosittelen menemään yksityiselle ja jollekin erittäin hyvälle lekurille. Suurin osahan reflukseistahan on allergiapohjaisia (jokunen toki rakenteellinenkin) joten ei muuta kun näille dieeteille jos vielä imetät. Suosittelen Tiina Tuomelaa joka vastaanottaa Pikkujätissä ja Mehiläisessä. Hän on muuten myös Ylen aamussa lääkärinä maanantaisin, onkos kukaan sattunut huomaamaan? Vaikea saada aikaa mutta LOISTAVA LEKURI ja ihmiset tulevat hänen luokse pidemmänkin matkan takaa. Laita yksäriä jos haluat vaihtaa enempi aiheesta kuulumisia.
JOO, kiitos hurjasti vinkistä ! Saas nähdä mitä se lääkäri asiasta tuumaa. Mulla on itelläni paha refluksi, samoin äidilläni. Joten tuo runsas pulauttelu vaatii sen vuoksi hieman enemmän tarkastelua. Ja musta usein tuntuu/näyttää että Kaapoa närästäisi... Katsotaan ja kiitos vielä :)

Kerttuneiti, kiva että teillä sujui matka mukavasti.
Mekin saatiin eilen varattua meille matka. Helmikuun alussa lähtö Teneriffalle B) Toivottavasti Kaapo tykkää!
 
Silloin synnytyssairaalassa vanhempi kätilö kertoi meille kans tuosta rasvailusta. Sanoi että rasvaa tulisi laittaa "vain äärimmäisessä hädässä", koska vauvan iho tottuu rasvailuun ja sitten sitä saa olla jatkuvasti rasvaamassa. Me ei olla sen vuoksi paljon rasvailtu, joskus peppua kun on punoittanut mut yleensä ilmakylvyt riittää. Vesipesut kuitenkin kuuluu jokaiseen aamuun ja tietysti kakan jälkeen pestään. Vesi vanhin voitehista näin sanovat ja kyllä puhtaus auttaa ihoa pysymään hyvänä.

Niin hyviä kokemuksia teillä vauvan viemisestä suihkuun, että taidampa itekkin kokeilla. Varmaan tarvii kuitenkin kaverin pesemään pojan hiukset, pitää keskittyä kiinni pitämiseen ettei luiskahda sylistä :)

Raskauskiloja on vielä jäljellä ehkä 2-3, mut ajattelin käydä puntarilla seuraavan kerran ens vuonna, jos sitä tekis taas jotain uuden vuoden lupauksia tyyliin "käyn salilla" tai "aloitan lenkkeilyn". Lupaukset jotka on hyvä taas rikkoa niinkuin joka vuosi :)
 
Suihkusta: me ollaan käyty Venlan kanssa silloin suihkussa, kun on tullut jättipuklut neidin päälle. Ja hyvin on tykännyt. Nyt ei ole vaan enää pulautellut pitkään aikaan (eilistä limapuklua lukuunottamasta) joten ei ole tullut Venlan kanssa käytyä suihkussa. Suihkussa olen pessyt vauvaa sitten, että istun itse lattia, niin pystyy laskemaan vauvan jalkojen päälle ja pystyy sitten pesemään häntä.
Ja nuha näyttää lieventyneen pikkunuhaksi, jee, tänään päästään varmaan ajoissa ja ilman itkuja nukkumaan :heart:
 

Yhteistyössä