**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa

Helinä ja Venla toivottaa kaikille rentouttavaa joulua!

Palailen varmaan koneen ääreen vasta ensi maanantaina, mutta eipä se haittaa.

Schnuller: Annoin eilen velliä Venlalle noin 50 ml+maitoa ja tänään onkin sitten kakka lentänyt lähes joka vaippaan ja aina vartin päästä puhtaaseenkin :x Normaalisti kun siis kerran päivässä on kakkinut, mikä on tosi hyvä juttu kestovaippoja ajatellen. Joten en taida alkaa vellejä syöttämään, suoraan kiinteitä ja sitten joskus puuroa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Huomasin just, että ekat ens vuoden syyskuulle plussanneet on alkaneet pinoutua odotuspuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1603746

Ihan liikuttunut Rosehip
pakkohan se oli jo käydä lueskelemassa ja tervehdykset heittämässä pinoon. niin se aika vaan kuluu nopeasti <3 niisk.
 
Ihana Kielo <3

Hyvää joulupäivää.
Meilläkin pukki kävi ja toi taas hirveät vuoret uutta romua. Pikkumieskin oli ollu tosi kilttinä, tosin ei se paljon noista lahjoistansa tainnu ymmärtää. Uudet rakettitutit oli mieluiset ja kaikista paras oli tollanen igglepiggle pehmo, minkä sai siskoltansa. On ihan liekeissä kun pehmo lauleskelee : yes my name is igglepiggle.... kiljuu kilpaa pehmon kanssa ja nauraa ääneen. Isä ja poika molemmat yhtä tohkeissaan leikkii sillä :D
Mulla varmaan palaa käämit vielä joku kaunis päivä ton kans, toivotaan et patterit loppuu pian.

Mä oon leikkiny tytön kanssa petshopeilla ja muskettisoturikuumailmapallolla,kattonu videoita,pelannu pelejä ja muuta semmosta kivaa.

Millonkahan se aikuisten aika alkaa, jolloin voi syödä suklaata ja lukea kirjoja peiton alla ja niin ees päin? Vaikka helliä tuota miestäkin?
Veikkaan että joskus 18 vuoden päästä.
 
Ihanaa Tapaninpäivää :flower:

Mä nautin Joulusta ja Joulun ajasta, varsinkin kun on ihanan lumista :heart:
Eilen käytiin pulkkailemassa ja poika oli ihan innoissaan:)

Joulu sujui meillä mukavasti, kotona oltiin ja mun vanhemmat+veli,isovanhemmat ja täti oli meillä. Pukki kävi ja toi paljon lahjoja, lapsille varsinkin. Pojan suurin hitti oli leikkikeittiö jolla on nyt päivät leikkinyt ahkerasti.
Elle sai hirmusesti vaatteita, toivonkin, pari lelua yms. Itse ostettiin pari vaatepakettia.
Me ei ostettu miehen kanssa toisillemme lahjoja, ostettiin yhteiseksi pleikka 3 ja siihen mm. sing star ja buzz-tietovisa:D

Elle on kauhean kova juttelemaan, tämäkin on uutta koska poika ei kauheasti jokellellut.
Niin ja hymyilee ja naureskelee ääneen :heart:

Imetys meillä sujuu tällä hetkellä tosi hyvin :whistle: =) Tyttö syö n. 3-5h välein, hereillä ollessa saattaa jopa 2h välein syödä. Ja molemmat rinnat kelpaa :D
Ajattelin jatkaa nyt täysimetystä sinne 5-6kk asti ja sen jälkeen antaa sitten muuta. Toki jos ei kasva enää yhtä hyvin kuin nyt, niin sitten vaan perunaa poskeen ;)

Elle nukkuu edelleen tosi hyvin, päivällä saattaa nukkua 5h unet, yleensä n. 12-16/17 :)
Esikoinen nukkuu omat päikkärinsä siinä samoihin aikoihin niin jää itselle omaa aikaa pari tuntia.Toki poikkeuspäiviä on, välillä liian usein mutta nyt lähi viikko ollaan menty näin.
Yöllä nukkuu parhaimmillaan 7-8h ekan pätkän, en voi valittaa että itseä väsyttäis..

Mut joo palaan jos tulee jotain mieleen, ootan jo huomisia alemyyntejä että saan ostettua lapsille talvihaalarit ens talvea varten :D

Inka ja Elle 2kk 3vko :heart: :heart:
 
Heippistä! Ihanaa... syyskuisten pino! Mä niin muistan vielä kun viime jouluna olin kamalan väsynyt... ja mietin, että pitäs varmaan syödä jotain vitamiineja! :LOL:

Ah, mun äiti läks just... mies lähti heittään sitä asemalle. Nyt tuntuu taas, että voi jatkaa sitä omaa löhöilyä ja joulun viettoa. Eli siis eilen leivotun kakun kimppuun ja viltin alle sohvalle! Vilikin kun vielä nukkuu...

:heart:
 
Mitenksä teillä joulut meni? Meillä meni kivasti, eihän pikkuneiti vielä ymmärtänyt, mutta ensi jouluna sitten onkin jo ikää että enemmän ymmärtää. Kovasti taas lahjoja saatiin, vaikka puhe oli että ei tarvitse ostella. Vaatteitakin tuli hirmusesti vaikka meillä niitä on ennestään. Mua niin harmittaa kun vaatteita on paljon eikä edes osaa olla ollenkaan käytetty :whistle:

Ihani kuvia ootte laittanut, pikkutonttuja :heart:

Meillä heti uuden vuoden jälkeen onkin rokostusten vuoro, mua jännittää miten neiti niihin suhtautuu. Onneksi vielä päästään vanhalle neuvolatädille vaikka muutetaankin 1.1, ei vielä kuitenkaan tarvitse uudelle neuvolatädille mennä. ja varsinkin kun on noi rokotukset niin mielellään annan "tutun" tädin pistää ne.

Kohta se maaginen 3kk tulee täyteen, saa nähä pitääkö paikkaansa se että itkuisuus vähentyy. Sitä odotellessa :whistle:

ihanaa kun on lunta,pääsee pulkkamäkeenkin =)
 
Meillä meni joulu tosi hyvin. Joulupäivän+tapanin meidän äiti oli täällä, mut sitten se muu osa: eli kun oltiin kolmisteen perheenä, oli vallan ihanaa!

Vili RAKASTI enkelikelloa!! Se jaksoi tuijottaa sitä vaikka kuinka pitkään suu pyöreenä!! :heart:
Lahjoja tuli ihan liikaa! Jätkä köllötteli kuusen alla taljalla lahjapino vieressä... hehe, tuli aika hauskoja kuvia siitä!! Herra myös keksi mihin helistintä kuuluu käyttää (aiemmin tunkenu niitä vaan suuhun) jo oli iloa ja riemua kun sitä vatkattiin ja helisteltiin kädessä ja siitä tuli ääntä, sillä myös hakattiin iskää :LOL:

Masullaan ukko viihtyy nykyään kokoajan. Osaa jo parketilla liu'uttaa itseään tosi hienosti ympäri, aika huvittavan näköinen :D

Nyt pikkumiehen seuraks.

Roona+Vili 4kk+1vk
 
Moikka,

Zeny toivottavasti paranet pian :hug: Tosi kurjaa kun tulit nyt sitten kipeäksi

Täällä on selvitty joulusta.

Täytyy sanoa, että kyllä sitä ihminen vaan kummasti pärjää tollasen pienen kanssa ilman juoksevaa vettä. Oltiin appiukon mökillä joulu ja sinne ei tule juoksevaa vettä. Tosi hienosti meni kaikki. Mökillä ollessa rentoutukin mukavasti ku sai nukkua :LOL: Tosi ulkona ei voitu olla ku oli niin paljon pakkasta. Käytiin katsomassa isomummujakin Alexandran kanssa. Toinen heistä on jo lähes 93 vuotias. Oli siinä hauska katsella ku isomummu piti likkaa sylissä ja ikäeroa on sellset 92 vuotta. Toine mummu on joutunut olemaan sairaalassa koko joulun. ei niin kiva juttu.

Likka on ollut hiukan rasittunut tosta matkailusta ympäri satakuntaa ja kitinäkin oli sen muotoinen. Nyt on tottunut jo taas olemaan mummun luona. Tyttö tuolla nukkuu mummun ostamassa sitterissä keittön lattialla.

Lahoja tuli likalle ihan kauhea määrä :LOL: Eihän tuo edes vielä ymmärrä niiden päälle. no ihan kuiva kuitenkin täytyy varmaan tehdä pian lisäsiipi tuohon Espoon kotiin :LOL:

Likka on alkanut kuolata kahta kauheammin ja nyt on mauskuteltu jo peukaloakin. Mun äiti tunnusteli eilen likan ikeniä ja sano et tohon eteen olis tulossa pari hammasta. Täälä myös pungerretaan istumaan kovaa vauhtia ja muutenkin täytyis päästä eteen päin jo kovaa vauhtia. Roona meillä kans likka olis polven päällä masullaan koko ajan :LOL:

Eilen oltiin kavereiden kanssa syömässä ulkona ja hienosti tuo likka jaksaa olla kunhan saa nukuttua kunnon päiväunet. Muuten onkin sitten kauheata kiukutelua.

Ihania kuvia muuten kaikilla. täytyis joku keta laittaa pari kuvaa ittellekin. Mites niitä laittettiinkaan???? :LOL: Muistan vaan alkuajoilta noita keskusteluita niin rupes hymyilyttää :)

Niin tosiaan siellä jo on uusia syyskuulaisia tulollaan :heart: Mulle on iskenyt pieni vauvakuume :heart: no ehkei nyt ihan vielä

No nyt täytyy mennä aamupuuhiin.

Hyvää viikonalkua kaikille!

Jooseppi & Alexandra 3kk 24 pvää
 
schnuller
Joulu on nyt onneksi ohi!Meillä meni autoillessa, pakatessa ja purkaessa koko joulu, kun kaikki vaativat, että meidän pitää olla heillä.Kilometrejä tuli varmaan 1000.Oli aivan ihanaa päästä kotiin eilen.Vaavikin oli sitä mieltä.Stressaavaa kun kaikki haluaa höykkyyttää vauvaa sylissä, ja toisella ois päiväunien aika.Tai kun on päiväunilla, niin kaivetaan se sieltä sängystä syliin.Ihmiset kun ei ymmärrä, että niin ihana kun se vauva onkin, niin on aika rankkaa sit illalla kun täyttä huutoa pidetään tuntikaupalla.Jotta ei kiitos enää tällaisia jouluja, eikä muitakaan juhlapyhiä!

Annettiin ennen joulua pari kertaa velliä maidon seassa.Vatsa meni ihan vesiripulille.Nyt on vasta viikon jälkeen alkanut palautumaan pikkuhiljaa normaaliksi.Ajattelin heittää vellit nurkkaan ja aloittaa kohta potun antamisen.

Mies tuossa jouluna muisteli, että kun viime jouluna haaveiltiin siitä, että kumpa ois tärpännyt jo niin, että tänä jouluna olisi oma käärö sylissä.Niinpähän tuo sitten viimein onnistui ja neitokainen oli meidän ilona tänä jouluna.Tykkää kovasti kuusenvaloista ja kynttilöistä.

Huolettaa vaan, että jos tuo jää päälle, että joka ilta huudetaan.Onko muilla niin?Liittyisikö se jotenkin kehitykseen?Vai onko tämä joulu vaan liikaa hänelle?

Suunniteltiin tuossa, että alettais muuttamaan nukkumarytmiä.Eli laitettaisiin jo klo 19-20 sänkyyn, kun normaalisti menee klo 22-23.Yhtään yötä meillä ei vielä ole nukuttu ilman syöntiä.Mutta jouluna tuli uusi ennätys kun oli 6tuntia syömättä, josta 5,5tuntia nukkui putkeen.Se on pisin tähän mennessä!Kateellisena joskus kuuntelen kun monien vauvat nukkuvat jo 8tunnin yöunia.

Schnuller+neiti 2kk3vkoa =)
 
J84
Heissan!

Ihan ekaks mun on pakko hehkuttaa, että Samu oppi kääntymään 23. päivä selältä mahalleen..siis ihan hurjaa, jäbä täytti 3kk jouluaattona :eek: :heart:

Tänään oli 3kk neuvola ja hienosti oli poika kasvanut, 6586g (5562g) ja 61cm (57,7cm) :D

Huomenna lähdetään uuden vuoden viettoon rannikolle mun serkkulikalle...ne, kun oli joulun meillä niin me nyt sit mennään niille. Keskiviikkona olis sit tarkoitus lähteä naisporukalla lauleskeleen karaokea ja pitään hauskaa ILMAN miehiä...Wuhuu :p Isukki lupas hoitaa pojan syöttelyn, et voin olla ihan rauhassa ja panikoimatta illan, puhumattakaan seuraavasta aamusta, jos sattuu oleen possu olo :x

Mutta tällaista taas tällä kertaa :D ILOISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!

J84 ja Samu 3kk4pv
 
IHANA kun tuolla ei ole pakkasta! Käytiin Vilin kanssa ulkoiluttamassa manducaa (ihmeteltiin lumisadetta) ja jäbä nukahti 10min kävelyn jälkeen... Poika olikin helppo sitten suoraan manducasta tiputtaa parvekevaunuihin nukkumaan... Ihana tosiaan, että voi pitää parvekkeen oveakin auki vihdoin, niin tuulettuu kämppä kunnolla ja kuulen kun tuo ukkeli herää siellä...

Mä en malta odottaa, että päästään sinne vauvauintiin ja vauvajumppaan! Mietin just, että on kyllä varmasti Vilillekin vaan hyvä, että on pari kertaa viikossa joku säännöllinen harrastus-homma jossa näkee muitakin ihmisiä! Ja niin mä aion jatkossakin pitää, että on jotain harrastuksia ja kerhoja jossa käydään... Meinaan, mä muistan kun kaverini mulle paasasi, että onnea vaan ja että mun pää tulee hajoamaan jos meinaan olla 3v kotona lapsen kanssa, ja että se tekee vaan hyvää kehitykselle kun sen laittaa päiväkotiin... että hänenkin lapsi oppi heti paremmin puhuun ja sosiaalisemmaks kun meni päiväkotiin- Öö..... no ei se tarvi kaikkien olla niin eristäytyneenä kotiin! Hän oli oikeesti 2 vuotta lapsen kanssa kotona... siis KOTONA! Ei mitään harrastuksia ja harvoin kävivät edes missään kylässä tms. kun "on niin vaikeeta lähtee yksin lapsen kanssa..." Miten se muka on vaikeeta?? Välillä toki pelottaa, et miten mun pään käy, tai miten lapsen käy... tai kaikkee... Mut siis, ei se oo mikään välttämätön pakko lapsen kehityksen kannalta mennä päiväkotiin? Päinvastoin, jos ajatellaan niinkö biologian kannalta, luonnostaan lapsi kuuluu äitinsä rinnalle. ja näin mä haluan ainakin olla... Kyllä sitä voi muutenkin olla tarpeeksi sosiaalinen. Vai voiko? Apua.... :headwall: :LOL:

Mä taidan mennä kurkkaan miten mun karjalanpaisti voi, ennenkö mietin pääni puhki.
 
Moikka taas!

Kiva lueskella kun muilla mennyt joulun aika kivasti. Meilläkin meni kivasti aina eilisiltaan asti. Jouluhauskuus loppu kun tuli viesti että mun pikkuveljen koti on tulessa. Onneksi veljelle ei käynyt mitään, ei ollut edes kotona tulipalon syttyessä. Niin huonosti kuitenkin kävi että veljelle ei jäänyt muuta kuin ne vaatteet mitä oli päällä kun lähti viimeisen kerran kotoaan. Nyt sitten olenkin kysellyt josko täältä pk-seudulta löytyis hälle hyväkuntoisia vaatteita ja kenkiä niin että saan toimitettua veljelle...

Meidän Arttu ei vielä edes yritä kääntyä selältään mahalleen, mutta hitaasti hyvää tulee. :) Toivottavasti pian oppii, ei tarttis olla huolissaan. Lattialla kuitenkin sen verran liikutaan että pyöritään oman navan ympäri kuin kompassineula... :D

Olkkis ja Arttu

 
Ikävä juttu sattui sun veljelle Olkkis. Toivottavasti nyt ensihäätään löytyy vähän vaatteita.

Meilläkin meni joulu hyvin, aatto oltiin vanhemmillani ja sitten vielä illalla ajettiin anoppilaan ja tultiin vasta tänään pois. Siellä on niin kiva olla täysihoidossa. En tainnut 4 päivän aikana vaihtaa vaippaa varmaan kuin 5 kertaa :ashamed: Anoppi oli niin innokas vaipanvaihtaja. Venla sai aivan älyttömästi lahjoja, aika kivoja kaikki. Vaatteita ja leluja, syöttötuoli ja muuta tarpeellista tuli.

Äsken käytiin alennusmyynnissä bussilla, aika reissu tuli siitä. Menomatkalla matka katkesi puoleen väliin, kun vastaantuleva bussi oli poikittain tiellä ja tukki koko tien. Täytyi kävellä hieman toisen linjan pysäkille, mutta päästiin onneksi keskustaan. Yhtään alennustavaraa ei löytynyt, mutta jotain muuta tarttui kyllä mukaan.

Helinä ja Venla
 
Olkkis! Kylläpäs on kurjaa tollanen! :hug: teidän perheelle, varmasti raskasta ja surullista..!
Ja kääntyilystä: Täälläkään ei vielä käännytä selältä masulleen, eikä edes kauheena yritystä. Kyljelleen vääntää itsensä, mutta siihen se sitten jääkin... Jokainen ajallaan :heart:

Helinä: Mies just manaili, että Tampereella on kyllä surkeimmat kuskit koko suomenmaassa, ja varsinkin bussikuskit! Hehe, ja jälleen sekin sitten todistettu näköjään :LOL:

Mä en saa taaskaan unta
. Ajattelin vähän googlettaa että mikä tähän auttas, varsinkin levottomiin jalkoihin. Luulin, että olis loppunu sit synnytyksen jälkeen... Raskaana ollessahan mä vaeltelin pitkin kämppää öisin ku oli niin levoton olo... Ärsyttävää sellasta lihasten nykimistä ja säpsähtelyä kokoajan! Tuntuu, että ei pysty olemaan ollenkaan paikallaan ja vaihdan kokoajan asentoa ja mikään asento ei tunnu hyvältä... hitto että on ärsyttävää! Valvon täällä yksin johki 2-3 asti ja sit kiroon aamulla ku väsyttää ja pitää jaksaa leikkiä Vilin kanssa kun herää klo 8-9 aikaan... |O |O |O :(

Roona, Sleepless in Tampere...
 
JEP JEP
Vili veti eilen kunnon tankkaukset illalla. Ihan mielettömiä määriä maitoo, tankkasin sen vielä klo 23.30 kun mentiin ite sänkyyn, veti 150ml velliä. (Nukkumaan se meni siis jo n.klo 20) Ajateltiin, että nyt ukko varmasti nukkuu sitten aamuun asti kun on syönyt niin hyvin koko illan... Paskan marjat! Jätkä heräs syömään klo 2.50 ja uudelleen klo 5.30... Ja sen jälkeen oltiinkin vähän väliä hereillä klo 10 asti... Liekö heräillyt niin ahkeraan sen takia, että vääns kunnon boa-tortut vaippaan vihdoin aamulla klo 8 aikaan... Huh... No mut joo, se taas niistä mun yöunista. Nukkumaan menin joskusk klo 1 jälkeen yöllä... |O :/

Tänään reipasta lenkkeilyä ja luulis tulevan uni hyvin illalla! Taidan mennä samaan aikaan petiin ku Vili... :saint:

Kahviiii.....
 
schnuller
Vihdoin päästiin ulos!!En ollut uskoa silmiäni kun aamulla mittari näytti -3astetta.Heti kun oli aamupala syöty niin syöksyttiin pihalle.Sitten välillä sisälle syömään ja vaavi parvekkeelle nukkumaan.Illalla tehdään vielä toinenkin vaunulenkki!Pitää ottaa kaikki irti näistä lämpimämmistä päivistä.

Roona:Meillä mummo sanoi aikoinaan, että jos lihaksi nykii tai kouristelee niin se on kaliumin puutetta.En tiedä mistä sitä saa.Urheilijoilla on paljon vastaavia tuntemuksia,ja ne ottaa magnesiumia.Koeta siis magnesiumia ja kamomillateetä, josko sellainen yhdistelmä tehoais.

Nyt lähden keittämään kahvia ja pyykkäämään.
 

Yhteistyössä