**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Joulukuussa

J84
ninja85, sinäkin olet siis saanut nuorena esikoisesi? Mun esikoinen täyttää 2.2. 10 vuotta eli olin 15,5v, kun jäbä syntyi :D Nykyään hän on NIIN iso verrattuna noihin pieniin ja todella korvaamaton apuri tässä huushollissa :heart:

Käytiin just kaupassa ja pitää ruveta tekeen huomiselle täytekakkua ja pari voileipäkakkua sekä mustikka-valkosuklaa muffineja...niin sit olis viä tekemättä lanttu ja porkkanalaatikot, mut sen taidan jättää sunnuntaille..tai sit iltaan, sen näkee :)
 
J84
Raskausarvista, mulle tuli silloin 10 vuotta sitten esikosta kiitettävästi raskausarpia..tisseihin, mahaan ja reisiin, et noista kahesta nuoremmasta ei oo sitten tullutkaan, kun iho oli jo valmiiks venyny :D Yhessä vaiheessa mua hävetti hulluna mun maha vaaleineen arpineen, mut ei se enään mua haittaa ja, kun ilokseni sain viikonloppuna huomata, et mun lempi onlyn farkut menee jalkaan ihan heittämällä ja raskauskilot on "tippunu" pois, jippii!!!

Lastenvahdeista, anoppi ei oo osoittanut edes kiinnostusta hoitaa lastenlapsiaan, joten en ole edes heitä tuputtamassa ja en varmaan saisi rauhaa jos he olisivatkin hänellä hoidossa...hän on jotenkin niin epävarma :/ Äitini kyllä vahtii jos pyydän ja tekee sen oikein mielellään..luotto häneen 110%. Sekä lasten kummit ovat kultaakin kalliimpia jos äkkiseltään vahtia tarvitsen :)
 
schnuller
Raskausarpia tuli täälläkin mahaan, mutta osa alkaa jo vaaleta.Osa taas on tullut selvemmin esille ja kutisevat.

Nuista soseista minäkin mietiskelin, että miksi sitä ikärajaa nostettiin 3kk---->4kk, mutta jos se joku yleinen EU-raja on niin sen takiahan ne niitä säätää.No, niillä main voi sitten aloitella soseiden syöntiä, eli meillä on vielä maidon ja maitovellin mussutusta noin kuukausi edessä.


Tänään taas kova pakkanen, -21, joten ei taaskaan saatu ulos nukkumaan.Eilen tosiaan nukutin vaunuissa, -14 asteessa, sen 40min ja sitten siirsin sisälle.Ihan oli lämpimät posket.

Nuhanenille pikaista paranemista!!!
 
schnuller
Kehutaan nyt vielä, että sulatin aamulla pakastimen ja leivoin kakun, kun kerran kuudelta piti nousta ylös! =)

Enää vajaa viikko, ja sitten alkaa päivän valoisa aika pitenemään! =)
 
Tervehdykset
Mahtuisko yks mukaan vielä?:)
Joo
elikkä oon kolmen lapsen äiti, ja kolmas syntys siis syyskuussa :heart:
Tyttä syntys
01.09.2009
Paino 2500g, 50cm
Rv 35+3
Nimen sai 01.11.09
Nimeksi tuli
Senni Helmi Karoliina

Talvisin tervehdyksin :xmas: VippeVappe ja Senni 3kk2vk1pv
 
Jellona84 16 olin silloin kun tuo ensimmäinen syntyi vuoden 2001 pimeimpänä päivänä.. :D Nyt täyttääkin jo 8 ja kovasti on apuna ollut vauvan hoidossa. Mut meillä on tainnu olla tästä samaisesta aiheesta jo tarkemmin puhetta tuolla naamakirjan puolella :D

Onko tuolla ulkona tosiaankin joka talvi noin kylmä? Äskön tultiin kaupasta ja nyt tuntuu et naama ja takapuoli edelleen kohmeessa vaikka tovin jo sisällä ollutkin.

Yritin metästää sitä muumi seikkailu kannua, vaan on jokapaikasta loppu ja ens vuonna vasta kuulema lisää tulossa :'( ois vaan pitäny ostaa sillon ku niitä vielä näkyi eikä pihistellä :headwall: onneks purkkeja sentään vielä saa. Niin ja se tarjotin, 25e, vitsit mitä ryöstöä ei kyllä ihan heti tulis mieleen niin paljon moisesta muovi läpyskästä kustantaa..

 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
No moikka VippeVappe !

Satutko tuntemaan täältä palstalta myös Aamutaivaanrantaa, VempulaVimpulaa, Sanni81 tai Aadaliinia? Aattelin vaan että saattaisitte tuntea..

Mutta nyt pitää mennä, moi B)
Juu mä alan oleen yhtä kypsällä linjalla miimumaijan kanssa, eli kuka ikinä oletkaan, tekstisi paistavat läpi ja sinusta on ilmoitettu modeille. Lakkaa leikkimästä täällä.
 

Mä edelleen nyt vaan haluan korostaa, että tää keskustelupino on meillä ollut odotusajasta lähtien, ja aina on avosylin otettu ihmiset mukaan keskustelemaan... Mutta johonkin on vedettävä raja. Hei COME ON! Täällä tavalliset suomalaiset naiset juttelee henkilökohtaisella tasolla omasta arjesta ja tunteiden myllerryksestä, pienistä ja suurista iloista ja itkuista, kakkavaipoista, maitopulloista pukluista ja yöunista.

Mä en ymmärrä mitkä motiivit kenelläkään olisi tulla tänne leikkimään jotain mielikuvitusleikkiä eri roolihahmoilla, mutta se on todella alkanut ärsyttämään... Kyllä se paistaa läpi jos joku ei kirjoita sydämestään ja tosissaan. Se paistaa kilometrin päähän.

Pakkaas ne baby bornit vaikka laatikkoon ja lähetä lastenkotiin tms. ja hanki joku terve harrastus. Tiedät kyllä. Me tiedämme kaikki.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Mä edelleen nyt vaan haluan korostaa, että tää keskustelupino on meillä ollut odotusajasta lähtien, ja aina on avosylin otettu ihmiset mukaan keskustelemaan... Mutta johonkin on vedettävä raja. Hei COME ON! Täällä tavalliset suomalaiset naiset juttelee henkilökohtaisella tasolla omasta arjesta ja tunteiden myllerryksestä, pienistä ja suurista iloista ja itkuista, kakkavaipoista, maitopulloista pukluista ja yöunista.

Mä en ymmärrä mitkä motiivit kenelläkään olisi tulla tänne leikkimään jotain mielikuvitusleikkiä eri roolihahmoilla, mutta se on todella alkanut ärsyttämään... Kyllä se paistaa läpi jos joku ei kirjoita sydämestään ja tosissaan. Se paistaa kilometrin päähän.

Pakkaas ne baby bornit vaikka laatikkoon ja lähetä lastenkotiin tms. ja hanki joku terve harrastus. Tiedät kyllä. Me tiedämme kaikki.
Hyvä Roona B) Juuri näin!! ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Mä edelleen nyt vaan haluan korostaa, että tää keskustelupino on meillä ollut odotusajasta lähtien, ja aina on avosylin otettu ihmiset mukaan keskustelemaan... Mutta johonkin on vedettävä raja. Hei COME ON! Täällä tavalliset suomalaiset naiset juttelee henkilökohtaisella tasolla omasta arjesta ja tunteiden myllerryksestä, pienistä ja suurista iloista ja itkuista, kakkavaipoista, maitopulloista pukluista ja yöunista.

Mä en ymmärrä mitkä motiivit kenelläkään olisi tulla tänne leikkimään jotain mielikuvitusleikkiä eri roolihahmoilla, mutta se on todella alkanut ärsyttämään... Kyllä se paistaa läpi jos joku ei kirjoita sydämestään ja tosissaan. Se paistaa kilometrin päähän.

Pakkaas ne baby bornit vaikka laatikkoon ja lähetä lastenkotiin tms. ja hanki joku terve harrastus. Tiedät kyllä. Me tiedämme kaikki.
Iso peukku ylöspäin! :flower:
 
Juu, ja sit sitä vauva-arkea...

Oltiin tänään Vilin kanssa kaupungilla... Ja ihan ok toi -13 mun mielestä ulkoilla... Laitoin oman huivini siihen vielä verhoks, ettei kylmä tuuli pääse vaunuihin... Korkeintaan tunnin ajan oltiin aina pihalla, ei sen pidempää-.. itellähän siellä naama jäätyi tuulessa! Mut tosi lämpönen oli koko jäbä kun otin pois sieltä pussistaan välillä kun käytiin syömässä ja kahvilla. Oli siis body+pitkät kalsarit, villahaalari ja toppahaalari... ja sit viel se untuvamakuupussi. Heh... Että ei ainakaan liian kylmä tullut! :)

Huomenna olis sit 4kk lääkärineuvola :) Äkkii tää aika kyllä menee. Maanantaina tulee 4kk täyteen! HUI!!! :heart: On se vaan iso poika jo... ja samalla mun oma vauva... Mut mä veikkaan, et lapset on ikuisesti äidin omia vauvoja! Nyt jo tulee ikävä kun miettii, et toi muuttaa joku päivä pois mun luota! :LOL: :headwall:

Raskausarpia mulle tuli tosi paljon... ja edelleen maha on ku seepra! Tässä innolla odottelen et koska toi lörppö "katoaa" tosta ja että vaaleneeko noi raidat... Heh, TIEDÄN - se lörppö ei siitä itestään mihinkään katoa, vaan pitäs vähän hommiakin tehdä sen eteen!!!

Ah.. ja mun oli pakko ostaa Vilille uimapuku! Siis NIIN SÖPÖ! Raidallinen Muumi kokovartalouikkari pienillä lahkeilla... :heart: :heart: :heart: Meille tuli ohjeet, et pitää olla lahkeelliset uikkarit ja ilman vaippaa...

Nyt vois mennä syömään Subin loppuun :p
 
Meidän Nooa-rassu on joutunut kärsimään tämänpäiväsestä rokotuksesta :( Toinen itkeny jalkaansa ja nyt illan nukkunu-syöny-nukkunu. Toivottavasti yö ei ole ihan kamala. Päivemmällä aina kun liikautti jalkaa alkoi kauhea huuto ja toinen ei ymmärrä pitää sitä paikallaan tietenkään vaan sätkii jaloilla ja huutaa. Sitten kun sai rennoksi Nooa lopetti itkun, mutta kun jalka liikku sama konsertti alkoi. Voi pieni raukka :'( Onneksi on nukkunut nyt paljon niin ei tarvi kärsiä..
 
Jeeeessss, feikit vois jäädä kyydistä pois!!!!! :attn:

En oo hetkeen täällä nyt käynytkään...en ihan kaikkee nyt jaksanut ees heti lukee!!!

Meillä alotettu vellit ja soseet... jippiii!! Jos vaikka nyt alkais maha toimimaan, tai ainakin toivon niin!!! Vauvoista aina puhutaan paskatykkeinä... no meijän pimatsu on kyl ennemmin paksahamsteri!!!!! :LOL: Esikoinen sit taas aikoinaan pasko koko ajan, eli siis koko ajan vaan alan enempi ja enempi uskomaan, et lapset voi olla todella erilaisii!!! :whistle:

Roona: mä kans ain aika ajoin mietin tollasii, et lapset muuttaa pois kotoo, ym... sit oonki ihan tippa linssis!!! :snotty:

Ja nyt sohvan pohjall (kenties kera herkkujen)!!

mama ja Stella
 
No moikka VippeVappe !

Satutko tuntemaan täältä palstalta myös Aamutaivaanrantaa, VempulaVimpulaa, Sanni81 tai Aadaliinia? Aattelin vaan että saattaisitte tuntea..

Mutta nyt pitää mennä, moi B)



Miten tää lainaaminen toimii..

Oikeesti mulla ei oo käyny etes mielessä et ois keksittyjä juttuja. Vähänkö te ootte neroja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ah.. ja mun oli pakko ostaa Vilille uimapuku! Siis NIIN SÖPÖ! Raidallinen Muumi kokovartalouikkari pienillä lahkeilla... :heart: :heart: :heart: Meille tuli ohjeet, et pitää olla lahkeelliset uikkarit ja ilman vaippaa...
Meillä pitää olla painija-mallinen uikkari ja kerta -tai kestouimavaippa :D

Piti muutakin kommentoida ja kirjotella, mutta tuli niin hirveä jätskihimo etten malta.......... :p
 
Ihan pikaisesti muutama rivi ennen nukkumaan menoa. Neiti hyytyi ja kippasin hänet sänkyyn, yritän kyllä mahdollisimman pikaisesti päästä itsekkin vaaka-asentoon. Flunssa verottaa voimia uskomattoman paljon vaikka ei mulla siis ole muuta kun nuha.

Ensinnäkin yhdyn edellisiin eli hypätkää nyt jo pituutta huijarit. Vaikka meillä äideillä ajatukset tuntuu kiertävän vain niitä kakkavaippoja niin ei me sentään mitään imbesillejä olla!!! Hankkikaa elämä ja pysykää täältä veke!!! :headwall: :headwall: :headwall:

Sitten vauva-asioihin. Meidän neiti kärsii niin hirveästä kutinasta ja punoittavasta ihottumasta että ihan pahaa tekee. Tytöllä on pidettävä koko ajan hanskoja käsissä tai hän repii itsensä ihan verille. Kitisee, on kärttyisä, iho punoittaa ja pienellä on tuskainen olo :ashamed: Onneksi meillä on huomenna allergologin aika varattuna. Pitäisi saada selvyys että onko kyseessä allergia vai puhtaasti atooppinen iho. Tietäisi sitten vähän tuon lääkityksen suhteen. Nyt jo menee rasvaa ihan järkyttävä määrä päivässä. Toinen kärsii ja minä siinä rinnalla kun en enempää pysty tekemään pienen hyväksi. :'(

Jotenkin musta tuntuu, että meitä koetellaan ihan kovalla kädellä. Harmittaa kun jää vähän varjoon tämä vauva-aika eikä siitä pysty oikein nauttimaan. Ensin oli ne paino-ongelmat joiden takia jouduttiin takaisin Jorviin ja kärvisteltiin toista kuukautta 3 tunnin syötöillä, sitten tuli paha refluksitauti, sen jälkeen järkyttävä allergia refluksilääkitykselle, sitten vatsa sanoi yhteistyösopimuksen irti ja kakkaa tulee siis vähintään se 10 krt/vrk ja nyt vielä tämä iho. Mitäköhän seuraavaksi?! :headwall:

Miimumaija sinäkö se kirjoittelit siitä refluksiepäilystä? Kokemuksen syvällä rintaäänellä suosittelen menemään yksityiselle ja jollekin erittäin hyvälle lekurille. Suurin osahan reflukseistahan on allergiapohjaisia (jokunen toki rakenteellinenkin) joten ei muuta kun näille dieeteille jos vielä imetät. Suosittelen Tiina Tuomelaa joka vastaanottaa Pikkujätissä ja Mehiläisessä. Hän on muuten myös Ylen aamussa lääkärinä maanantaisin, onkos kukaan sattunut huomaamaan? Vaikea saada aikaa mutta LOISTAVA LEKURI ja ihmiset tulevat hänen luokse pidemmänkin matkan takaa. Laita yksäriä jos haluat vaihtaa enempi aiheesta kuulumisia.

Raskausarpia mulle ei tullut yhtään :D Kilotkin ovat jo kaikonneet ja samalla 5 muutakin kiloa eli olen kyllä tosi tyytyväinen lopputulokseen. Tosin vaateostoksille pitäisi mennä kun kaikki vanhan vaatteet pyörivät päällä. Mutta aina kun yritän shopata niin huomaan löytäväni itseni lastenvaateosastolta :LOL:

Meillä oli eilen 3kk neuvola. Erica painoi 5845g (5085g) ja pituus 60cm (57cm) eli ihan hyvin kasvanut älyttömästä tyhjentelystä huolimatta. Onneksi! Kaikki mitat menevät nollakäyrillä tai vähän miinuksella mutta tasaisesti etenevät joten kaikki ihan hyvin. En suostunut ottamaan rokotteita, haluan että neiti paranee ensin vatsavaivoistaan. Ensimmäinen piikki kun saattaa nostaa lämpöä ja Rota LISÄÄ paskantamista. No thanks!!! Sovittiin, että katsellaan viikon-parin päästä josko tilanne olisi yhtään helpottanut. Ei ne nyt voi päivän päälle olla...

Kysyin samalla neuvolatädin mielipidettä ulkona nukkumisesta. Hän sanoi, että "virallinen" suositus on tosiaan se -10 astetta mutta että hän henkilökohtaisesti kyllä ulkoilisi ja nukuttaisi lasta ulkona näillä ilmoilla (stadissa n. -10 astetta, ehkä vähän enemmän). Sanoi, että on nukuttanut kaikki kolme omaa lastaan ulkona pakkasella joten mekin uskaltauduttiin sitten tänään ulos :kieh: Ongelma ei ole tuo vaatteiden määrä vaan ne keuhkoputket ja röörit jotka näillä pienillä ei vielä ole tottunut kylmään. Mutta pikku hiljaa hyvää tulee ja kyllähän tuo rätti vaunun edessä suojaa aika hyvin. On ne lapset ennenkin selvinneet pakkasista! ;)

Mitäs sitten muuta piti kirjoittaa?!? Huomenna ollaan menossa stadiin ja se tuottaa vähän päänvaivaa vaatetuksen osalta. Tiedän jo valmiiksi, että ollaan jonkin verran ulkona, aika paljon sisällä ja sitten kaikki siltä väliltä. Ettei pienelle tulisi sitten liian kuuma esim. bussissa. Ei ole helppoa tämä äitiys ja sen tuomat ongelmat :D Eiköhän tässä nyt ole kerraksi riittävästi tekstiä joten öitä kaikille :wave:
 
Joo, piti siis tosiaan kommentoida tuota uikkaria. Eli meillä PITÄÄ OLLA VAIPPA uinnissa. Ja jos siitä huolimatta vahinko sattuu ja altaaseen tulee jotain niin koko allas tyhjennetään ja uinnit perutaan siltä päivältä (ihmiset eivät saa rahojaan takaisin perutuista tunneista). En todellakaan halua olla se syntipukki joka tuon saa aikaiseksi, vaikkakin sitten tahattomasti. Saattaisi olla monta vihaista mammaa auton luona odottamassa... |O
 

Yhteistyössä