sydän hyppäs kurkkuun...

fsh
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
mäkin olen tuon 8kk kanssa tänään seissyt ulkona ku yskä on sellaista haukkuvaa, taitaa olla sama taipumus kurkunpään tulehduksiin kuin isosiskolla. nyt nukkuu rauhassa ja 5v oli kuume laskenu 38.
Kyllä nuo on ihan lääkärin ohjeita viilentämiseen.
onko lapsi silloin vähissä vaatteissa ulkona? omalla oli ihan ulkovaatteet päällä pihalla
Meillä ei ainakaan ole lasta puettu, kun on kiireellä viety ulkoilmaan kurkunpääntulehduksen tukittua hengitystiet. Siinä ei kauheasti aleta pukemaan.
 
täällä
Mä olen jopa käärinyt lapsen märkiin lakanoihin ja kiikuttanu kiireästi ulos +6 asteeseen kun tuli kova kuumepiikki ja lanssia odoteltiin. Vartti taidettiin odotella pihalla kylmässä, sen verran laps viileni, että tuli tajuihinsa.

Jos ikkuna on vain raollaan, niin ei se huone kuitenkaan viilene +3 asteeseen :D Kyllä siellä silti on 10-15 astetta aamullakin. Kuten ap tietänee, yksi harmaa vaan ei tajua.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja täällä:
Mä olen jopa käärinyt lapsen märkiin lakanoihin ja kiikuttanu kiireästi ulos +6 asteeseen kun tuli kova kuumepiikki ja lanssia odoteltiin. Vartti taidettiin odotella pihalla kylmässä, sen verran laps viileni, että tuli tajuihinsa.

Jos ikkuna on vain raollaan, niin ei se huone kuitenkaan viilene +3 asteeseen :D Kyllä siellä silti on 10-15 astetta aamullakin. Kuten ap tietänee, yksi harmaa vaan ei tajua.
jos mua tarkoitat en minä tyhmä ole...mun mielestää on turha altistaa vedolle viälä talviaikaan kun huoneen saa viilentymään myös muulla tavalla..
veto voi aiheuttaa niskajäykyyttä ja muita kipuja lisää.
kurunpääntulehdusta voi myös hoitaa vie lapsen jääkaapiin/pakastimen luo ja pukee haalarin pipon päälle ja sitten menee ulos ;)
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja timpe:
mä en ainakaan saa huonetta viileeks ellen avaa ikkunaa? ei oo autoilmastointeja :) eikä äkillisessä kuumeennousussa kovin paljon pysty ennakkoon huonetta viilentään
no avaa ikkunan pitää sitä auki niin kauan kun lapsi menee nukkuun näin tulee viileää ilmaa myös muihin huoneisiin ainakin meillä...jos kuume nousee yhtäkkiä eihän kukaaan pysty sitä ennakoimaan silloin annetaan eka kuumelääke jos ei tehoa aukastaan ikkunoita
 

Yhteistyössä