sydän hyppäs kurkkuun...

kun kävin katsomassa meidän yöunilla olevaa 5v tyttöö joka on nyt neljättä päivää kuumeessa niin oli verta tullut nenästä sellaiseksi pieneksi lammikoksi kädelle.
hänellä oli nyt kuumetta 39.7
kuume laskee aina päiväksi ja yötä vasten nousee.
kai se oli vaan joku verisuoni nenässä, eikös?
 
hmm
ei mun mielestä kovin hyvältä kuulosta.. ellei sit ole tullut muutenkin nenästä esim. niistämisen yhteydessä verta. Soittaisin ainakin terveysneuvontaan varmuuden vuoksi.
 
Mä herättelisin sen verran, että näkisin lapsen olevan oma itsensä, ja että lapsi saisi juotua vähän.

Luonnollisestikin olisin jo lääkinnyt kuumetta & lapsi nukkuisi pelkissä alushousuissa peittona ohut lakana, ikkuna hieman raollaan.

On pelottavan näköistä kun lapselta on valunut yöllä verta nenästä, mutta meillä se ei ainakaan koskaan oo ollut mitään vakavaa, vaan liittynyt sairastamiseen ja "kärsineisiin" nenän limakalvoihin.
 
vieras
joo ei taida kaikki kyllä olla ihan ok jos noin paljon kuumettakin. Itse oisin vienyt lääkäriin jo ajat sitten (en tietysti tiedä ovatko olleet lekurissa) Toivotaan parasta!
 
Herättelin ja hän vastaili ihan normaalisti, joi mehua ja on saanut pronaxenia ja panadolia kuumetta alentamaan.
Nukkuu lakanan alla ja on ikkuna raollaan.
Ihan niinkuin åbo sanoikin niin liittyy noihin limakalvoihin... soitin meinaa päivystykseen sitten varmistaakseni asiaa ja sanoivat että liittyy tähän pitkään sairasteluun ja käskivät 20 min. painaa nenää joten olin siksi pois koneelta.
Kyllä tuo säikyttää, nyt jännitän tuon nuorimmaisen puolesta (8kk) kun on samassa taudissa.
5v kaksoisveli alkaa jo olla terveen kirjoissa, viikko meni siihenkin. :(
 
Olen vienyt jopa kuumeisen lapsen ulos keskellä yötä kun tuli hegen ahdistus kurkunpään tulehduksen takia.... auttaa aina, eikä lyö hengitys tukkoon. kun kurkunpää on turvoksissa viileä ilma laskee turvotusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Janna:
Lapsi kovassa kuumeessa, huoneen pitää olla viileä...
juu,mutta ei ikkuna auki silloin kun lapsi nukkuu huoneessa.
huoneen voi viilentää etukäteen
Njaa, kerronpa tuon Tyksissä kun sinne seuraavaksi joudutaan (taatusti taas jossain vaiheessa). Ne meinaan neuvoo pitämään ikkunan auki (siis raollaan).
 
Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
Olen vienyt jopa kuumeisen lapsen ulos keskellä yötä kun tuli hegen ahdistus kurkunpään tulehduksen takia.... auttaa aina, eikä lyö hengitys tukkoon. kun kurkunpää on turvoksissa viileä ilma laskee turvotusta.
Minäkin - sairaalan ohjeiden mukaan.

Ja vauvan kanssa seistiin paukkupakkasessa joskus kun kuume oli 42 asteessa...piti viilentää ennen sairaalaan lähtöä.
 
mäkin olen tuon 8kk kanssa tänään seissyt ulkona ku yskä on sellaista haukkuvaa, taitaa olla sama taipumus kurkunpään tulehduksiin kuin isosiskolla. nyt nukkuu rauhassa ja 5v oli kuume laskenu 38.
Kyllä nuo on ihan lääkärin ohjeita viilentämiseen.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Janna:
Lapsi kovassa kuumeessa, huoneen pitää olla viileä...
juu,mutta ei ikkuna auki silloin kun lapsi nukkuu huoneessa.
huoneen voi viilentää etukäteen
Njaa, kerronpa tuon Tyksissä kun sinne seuraavaksi joudutaan (taatusti taas jossain vaiheessa). Ne meinaan neuvoo pitämään ikkunan auki (siis raollaan).
jaa,mulle on neuvottu viilentää huone etukäteen tai pitämällä toisen huoneen ikkunaa auki..
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
mäkin olen tuon 8kk kanssa tänään seissyt ulkona ku yskä on sellaista haukkuvaa, taitaa olla sama taipumus kurkunpään tulehduksiin kuin isosiskolla. nyt nukkuu rauhassa ja 5v oli kuume laskenu 38.
Kyllä nuo on ihan lääkärin ohjeita viilentämiseen.
onko lapsi silloin vähissä vaatteissa ulkona? omalla oli ihan ulkovaatteet päällä pihalla
 

Yhteistyössä