[QUOTE="minttu";26656270]No hätä - hyviä pointteja, samalla ajatusviivalla itsekin seison. Joskus oikein provosoidun näistä, vaikka ei pitäisi. Meillä vaan ei enää voi oikein tasa-arvosta puhua vaan puhun mieluusit "päähän mättö"-kultuurista. On hienoa että naisilla on hyvin vahva asema Suomessa, mutta joskus tuntuu että olemmeko kaikki sen arvoisia? Koska tasa-arvon sijaan niin helposti asetutaan ylipäälikön rooliin - ja ihan liian usein tuohon vielä vedetään mukaan kortti "koska olen äiti ja koska minulla on lapset". Isän rooli on muodotunut sivustaseuraajan rooliksi josta aina hetkittäin kuitenkin täytyy osata täydentää naisen vanhemmuutta, tukea ja turvata taloutta.
Ei siis ihan suuri ihme että osa miehistä voi huonosti. Voi naisetkin jos tuollaiseen tilaan joutuu. Olen itse kiertänyt paljon maailmaa ja nähnyt niitä oikeasti epätasa-arvoisia kultuureita. Antaa kummasti perspektiiviä siitä miten turhasta meillä joskus valitetaan. Ei sillä, valittaa toki saa ja kertoa eriävät mielipiteet. Mutta pitää muistaa että mitä kovempaa vaadit, sitä enemmästä on osattava myös luopua jos kompromissiin ja tasvertaisuuteen halajaa.
Ohi aiheen ja lujaa - mutta toimii tässäkin aloituksessa jossain määrin.[/QUOTE]
Meinasin mainitakkin nuo muut kulttuurit, mutta eihän se sovi kun on joko rasisti tai ei ymmärrä muita kulttuureja, kun yrittää vaan tehdä selväksi että joku osaisi arvostaa sitä miten vapaassa ilmapiirissä on saanut kasvaa kun suomeen on syntynyt. Ainahan ihmiset yrittää toisiaan panetella tai estellä tai syrjiä, maasta huolimatta, mutta täällä ei ainakaan henki mene siitä että olet vahva nainen tai suulas.