mutta tuolla aiemminhan sä kirjoituksissasi annat ymmärtää mun mielestä, että on ihan ok jättää ehkäisy pois naisen puolelta vain siksikin, että jos nainen sen lapsen haluaa ja mies ei. vaikka se ehkäisy olisikin kaikinpuolin sopiva ja hyvä ja aiemmin yhdessä päätetty ja käyttöönotettu.En mä tietääkseni väittänytkään, että kaikki naiset söisivät pillereitä vasten tahtoaan tai hankkisivat kierukan vasten tahtoaan.
Sen mä vaan tiedän, että en mä itse suostuisi syömään pillereitä vuosikausia (tai jos tarkkoja ollaan niin en suostu syömään niitä enää ikinä, tai käyttämään muutakaan hormonaalista ehkäisyä melko varmasti), jos itse en haluaisi raskautta ehkäistä. Mulla on ihan fiksu mies, voisin heittää pallon sille siinä vaiheessa, jos itse en enää haluaisi ehkäistä (ts. mun puolesta vauva saisi tulla) mutta mies kokee että ehkäisylle on tarvetta (ts. ei haluaisi vauvaa). Eiköhän mies osaisi homman vuorostaan myös hoitaa. Syytä ainakin olisi osata, aikuisen miehen. Eikä se mitään kiristystä olisi, vaan ihan avointa keskustelua ja asioiden sumplimista puolisoiden kesken.
silloin se on mun mielestä kiristämistä.
sun kohdalla on ilmeisesti itselläsi jo muutenkin inha ajatus hormonaalista ehkäisyä kohtaan,joten se on mielestäni eriasia.