Suutuin miehelle kun hän ei halua toista lasta.

  • Viestiketjun aloittaja suuttunut
  • Ensimmäinen viesti
En mä tietääkseni väittänytkään, että kaikki naiset söisivät pillereitä vasten tahtoaan tai hankkisivat kierukan vasten tahtoaan.

Sen mä vaan tiedän, että en mä itse suostuisi syömään pillereitä vuosikausia (tai jos tarkkoja ollaan niin en suostu syömään niitä enää ikinä, tai käyttämään muutakaan hormonaalista ehkäisyä melko varmasti), jos itse en haluaisi raskautta ehkäistä. Mulla on ihan fiksu mies, voisin heittää pallon sille siinä vaiheessa, jos itse en enää haluaisi ehkäistä (ts. mun puolesta vauva saisi tulla) mutta mies kokee että ehkäisylle on tarvetta (ts. ei haluaisi vauvaa). Eiköhän mies osaisi homman vuorostaan myös hoitaa. Syytä ainakin olisi osata, aikuisen miehen. Eikä se mitään kiristystä olisi, vaan ihan avointa keskustelua ja asioiden sumplimista puolisoiden kesken.
mutta tuolla aiemminhan sä kirjoituksissasi annat ymmärtää mun mielestä, että on ihan ok jättää ehkäisy pois naisen puolelta vain siksikin, että jos nainen sen lapsen haluaa ja mies ei. vaikka se ehkäisy olisikin kaikinpuolin sopiva ja hyvä ja aiemmin yhdessä päätetty ja käyttöönotettu.
silloin se on mun mielestä kiristämistä.

sun kohdalla on ilmeisesti itselläsi jo muutenkin inha ajatus hormonaalista ehkäisyä kohtaan,joten se on mielestäni eriasia.
 
parisuhteessa ehkäisystä huolehditaan yhdessä. ja yhdessä voidaan päättää, että ne pillerit esim. on parille paras vaihtoehto ja silloin nainen niitä syö.
se on sitten tyhmää, jos nainen vaan nyt periaatteen takia ne lopettaa "en syö, kun haluan lapsen.hoida sinä asia"- siis vaikka pillerit oliskin naisen mielestä ihan hyvät ja kätevät ja sopivat - silloin se on jonkinlaista omituista valtataistelua joka ei mitenkään minusta kuulu terveeseen ja onnelliseen parisuhteeseen.

vaikeita asioitahan nämä.
Totta tuokin.
 
mutta tuolla aiemminhan sä kirjoituksissasi annat ymmärtää mun mielestä, että on ihan ok jättää ehkäisy pois naisen puolelta vain siksikin, että jos nainen sen lapsen haluaa ja mies ei. vaikka se ehkäisy olisikin kaikinpuolin sopiva ja hyvä ja aiemmin yhdessä päätetty ja käyttöönotettu.
silloin se on mun mielestä kiristämistä.
Mun mielestä naisella on oikeus muuttaa mieltään sen yhdessä päätetyn ja käyttöönotetun ehkäisynkin suhteen. Ei kai se, että joskus sovittiin vaikkapa niistä pillereistä, velvoita naista syömään pillereitä maailman tappiin asti, jos häntä ei enää huvita?

"Sovittiin" mekin miehen kanssa joskus armon vuonna 2001 että minä syön pillereitä. Vaan en aio syödä enää. Mun ajatukset hormonaalista ehkäisyä kohtaan on muuttuneet vuosien saatossa, enää en halua.

Kunhan on avoin ja rehellinen, niin siinä, että heittää pallon vuorostaan miehelle, ei mun mielestä ole mitään arveluttavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: chrissy
Mun mielestä naisella on oikeus muuttaa mieltään sen yhdessä päätetyn ja käyttöönotetun ehkäisynkin suhteen. Ei kai se, että joskus sovittiin vaikkapa niistä pillereistä, velvoita naista syömään pillereitä maailman tappiin asti, jos häntä ei enää huvita?

"Sovittiin" mekin miehen kanssa joskus armon vuonna 2001 että minä syön pillereitä. Vaan en aio syödä enää. Mun ajatukset hormonaalista ehkäisyä kohtaan on muuttuneet vuosien saatossa, enää en halua.

Kunhan on avoin ja rehellinen, niin siinä, että heittää pallon vuorostaan miehelle, ei mun mielestä ole mitään arveluttavaa.
et joko tajua tai halua tajuta mitä minä haen takaa.
olkoon.
 
"yyhoo"
Lukematta koko ketjua totean vaan, että eihän tuollasia asioita voi "päättää" etukäteen. Eihän sitä tiedä saako niitä lapsia ylipäänsä! :O Saatikka, että niitä tehdään joku tietty määrä. Ja eikä mun mielestä vain toisella ole oikeutta päättää lasten lukumäärää, vaan parisuhteessa on kaksi ihmistä joiden yhteisellä päätöksellä tehdää asioita. Ja mistä sitäkään voi etkäteen tietää, miten se mieli muuttuu ja että haluaako sittenkään sitä toista, ennen kun saa edes siitä ensimmäisestäkään kokemusta? Voi olla, että sitä kahta lasta halutaan ennen naimisiin menoa, mutta se ensimmäinen onkin sairas tai jotenkin "mahdoton" / "vaikea" tai jotain muuta vastaavaa, että sitä toista ei sitten jaksakaan. Ikävää, että jonkun periaatteen vuoksi pitäis laittaa esim. oma jaksaminen likoon. Tästä ei varmaan ap:lla ollut kyse, mutta noin niin kuin ajatuksena. Onhan se pettyms, jos jotakin on suunniteltu, eikä se sitten toteudukaan ajatellulla tavalla, mutta en mä nyt silti sydänjuuriani myöden suuttuisi, vaikka se suunnitelma sitten menisikin toisella tavalla. Itsekästä olisi vaatia, että "Sähän lupasit...". Eikä siinäkään kyllä ole mitään järkeä, että "salaa" hankkiutuu raskaaksi... Eihän sitä voi tietää miten toinen reagoi asiaan, eli jättääkö sinut vai hyväksyykö temppusi. Mitäs sitten sanoisit, kun olisitkin periaatteesi tähden yht' äkkiä kahden lapsen yh?
 
Miten kummassa kukaan voi koskaan mennä lupaamaan kenellekään tekevänsä kanssaan niin ja niin monta lasta??

Melkoinen "tietäjä" osaakin olla...että esim. etukäteen tietää mahdollisuudet lasten saamiseen? Saatin elämän kuljettamiseen, villejä kortteja kun toisille putoilee onnettomuuksineen ja kuolemantapauksineen - muun muassa.

Saati sitten tietämään, miten se elämä sen yhdenkin lapsen myötä muuttuu...ei ainoastaan itsensä vaan myös sen toisenkin osapuolen.

Hmm..että oikein suuttua? Korkeintaan pettyä. Että itse on uskonut moisia "lupauksia".
 
Kyllä mun mielestä ap:lla on täysi oikeus tunteisiinsa. Meillä oli vähä sama juttu.. Mä oon halunnu kaks lasta aina ja miehenki kanssa oli puhetta kahdesta. No tyttö synty ja sattuikin olemaan temperamenttisempi tapaus ja nyt mies ei haluakkaan enää. Totta munassa se oli pettymys ja kyllä siitä pahoitin mieleni. Noi on sellasia päätöksiä mitä vaikuttaa myös siihen toiseen. Kyse ei ole automerkin mielenmuutoksesta tai rivitalo vai omakotitalo..

Ja mun mielestä esim. mun miehellä ei ole mun mielestä kovinkaan vakuuttavia "syitä".. talous esim. me ollaan kaks työssäkäyvää ihmistä joten raha ei oikeestikkaan ole se ongelma. Mutta tässä vuosien saatossa olen sen hyväksynyt ja näillä mennään. en mä kumminkaan halua rikkoa lapselta perhettä, koska takeita uudesta miehestä ei ole.

Mun mielestä esim. lapsilukumäärää ei saisi sopia etukäteen vaan vaikka "katsotaan tilanteen mukaan" niin ei ole mitää odotuksia sen enempää.

Nää ei oo mitään pieniä asioita.
 
Beep
Musta on aivan uskomatonta, että sulla on edes tarvetta leimata joku tyhmäksi ja yksinkertaiseksi TUNTEEN takia? Mitä ap sille voi, jos tuntee pettymystä ja on vihainen? Mikään tunne ei ole kielletty. Tärkeintä on se, mitä niiden pohjalta tekee. Tähän nähden tuntuu uskomattomalta, miten suorasanaisesti paheksuit ihmisiä, jotka tuomitsevat pettäjän (koska kukaan ei voi tietää, voisiko jossain tilanteessa itse pettää...), mutta sen sijaan onkin oikeus tuomita joku pelkkien tunteiden perusteella? Ap ei ole edes ollut rikkomassa perhettään, eli ei ole tehnyt mitään väärää.

Sun viesteistä paistaa jotenkin se, että kaikkea sinun mielestäsi typerää on syytä kritisoida. Jos kaikilla on mielestäsi yhtäläinen "oikeus" kritisoida ja tuomita toisia niin aika kummallista, miten kärkkäästi suhtaudut monesti ihmisten kriittisiin viesteihin muissa asioissa. Sanoit muuten tässä ketjussa mm. että yksinhuoltajaperheitä ja uusioperheitä on jo tarpeeksi, eli asetat nämä perhemallit jotenkin ei-toivottavimmiksi kuin ydinperheen? Joku toinen voi nähdä vaikka niissä polyamorisissa suhteissa/perheissä ongelmia lasten ja perhe-elämän kannalta (polyperhe ei aina paljon eroa uusperheestä..) ja olla sitä mieltä, että lapsen kannalta parempi vaihtoehto on ydinperhe. Riskejä ja varjopuolia kun liittyy niihinkin. Kaikesta voi löytää kritisoitavaa, jos haluaa.

No mä olen huomannut Kepsiksessä jo monet kerrat aiemminkin just tällaista samanlaista ihme juttua, mitä monet ei näytä huomaavan. ;)
 
Beep
Miten kummassa kukaan voi koskaan mennä lupaamaan kenellekään tekevänsä kanssaan niin ja niin monta lasta??

Melkoinen "tietäjä" osaakin olla...että esim. etukäteen tietää mahdollisuudet lasten saamiseen? Saatin elämän kuljettamiseen, villejä kortteja kun toisille putoilee onnettomuuksineen ja kuolemantapauksineen - muun muassa.

Saati sitten tietämään, miten se elämä sen yhdenkin lapsen myötä muuttuu...ei ainoastaan itsensä vaan myös sen toisenkin osapuolen.

Hmm..että oikein suuttua? Korkeintaan pettyä. Että itse on uskonut moisia "lupauksia".
Musta noi on yhteisiä haaveita, ei lupauksia.

Tunteet on ihmiselle henkilökohtaisia, jopa pyhiä asioita ja sellaisia joita kukaan ei voi pois ottaa. Kertoo kyllä ihmisen sielunelämästä jos alkaa haukkumaan toista tunteidensa vuoksi.
 
Beep
Näistä pälleistä kuulee aika ajoin juttua.

Eräskään ei kuulemma voinut käyttää kumia, koska hän ei tykkää niistä, ne latistaa tunnelman. Minkä ne kyllä vähän tekeekin, mutta terve järki menee kyllä sen tunnelman edelle, sanon ma. Pani sitten paljaalla, vaikka tiesi ettei nainen käyttänyt mitään ehkäisyä eikä tekisi aborttia jos raskaaksi tulisi. Tulikin raskaaksi, kuinkas muutenkaan. Ja jösses sitä miehen parkumista kun hänestä väkisin isä tehtiin :headwall:. Henk.koht. en kyllä tajua, miksi kukaan nainen haluaisi sellaisen pällin geenit lapselleen, mutta niin siinä kuitenkin kävi.

:x Vad kul!
 
Musta noi on yhteisiä haaveita, ei lupauksia.

Tunteet on ihmiselle henkilökohtaisia, jopa pyhiä asioita ja sellaisia joita kukaan ei voi pois ottaa. Kertoo kyllä ihmisen sielunelämästä jos alkaa haukkumaan toista tunteidensa vuoksi.
Mun mielestä menee samaan kategoriaan ajatusten/haaveilun/fantasioinnin kieltämisen kanssa. Ajatusrikoksia ei sentään vielä ole olemassa.
 
Kepsis
Musta on aivan uskomatonta, että sulla on edes tarvetta leimata joku tyhmäksi ja yksinkertaiseksi TUNTEEN takia? Mitä ap sille voi, jos tuntee pettymystä ja on vihainen? Mikään tunne ei ole kielletty. Tärkeintä on se, mitä niiden pohjalta tekee. Tähän nähden tuntuu uskomattomalta, miten suorasanaisesti paheksuit ihmisiä, jotka tuomitsevat pettäjän (koska kukaan ei voi tietää, voisiko jossain tilanteessa itse pettää...), mutta sen sijaan onkin oikeus tuomita joku pelkkien tunteiden perusteella? Ap ei ole edes ollut rikkomassa perhettään, eli ei ole tehnyt mitään väärää.

Sun viesteistä paistaa jotenkin se, että kaikkea sinun mielestäsi typerää on syytä kritisoida. Jos kaikilla on mielestäsi yhtäläinen "oikeus" kritisoida ja tuomita toisia niin aika kummallista, miten kärkkäästi suhtaudut monesti ihmisten kriittisiin viesteihin muissa asioissa. Sanoit muuten tässä ketjussa mm. että yksinhuoltajaperheitä ja uusioperheitä on jo tarpeeksi, eli asetat nämä perhemallit jotenkin ei-toivottavimmiksi kuin ydinperheen? Joku toinen voi nähdä vaikka niissä polyamorisissa suhteissa/perheissä ongelmia lasten ja perhe-elämän kannalta (polyperhe ei aina paljon eroa uusperheestä..) ja olla sitä mieltä, että lapsen kannalta parempi vaihtoehto on ydinperhe. Riskejä ja varjopuolia kun liittyy niihinkin. Kaikesta voi löytää kritisoitavaa, jos haluaa.
Tulkkaa toki tulkkaa tytsi :) älä lue sanoja, lue sanojen välejä. Ai kauheeta miten jonkun toisen mielipide on nyt sinulle niin ylitsepääsemättömän paha asia että jaksat pommittaa aivan turhaan.

Kyllä minusta on aika hyvä asia pyrkiä säilyttämään perhe koossa eikä pakkomielteillä jonkun lapsiluvun perään. Jotenkin sinä sait tästäkin väännettyä jotain kauhean tuomittavaa, koska yh-perheissä ei ole vikaa, mutta selkeästi tarkoitan että on jos toivon ettei ihmiset tämän kaltaisesta tyhmästä ja itsekkäästä syystä riko perhettä.

ai saakeli miten raivostuttavan yksinkertaista tulkaamista ja mustavalkoistamista. ihan tiedoksi, en tule vastaamaan sinun provosoiviin viesteihin enempää, ei tämä ole keskustelua että väännellään rivien välejä, etsitään piilomerkityksiä ja otetaan sanottu asia käännetään ympäri ja todetaan että "tätähän mieltä sinä olit" minä sanoin jo moneen otteeseen mitä mieltä olen, ei niitä TARVITSE tulkata enempää tai etsiä merkityksiä.

Ja voit sanoa peppukaverillesi beepille että en näe hänen tekstejä, kuulemma jatkuvasti laahkasee taas pakaroiden takana ulisemassa.
 
Musta noi on yhteisiä haaveita, ei lupauksia.

Tunteet on ihmiselle henkilökohtaisia, jopa pyhiä asioita ja sellaisia joita kukaan ei voi pois ottaa. Kertoo kyllä ihmisen sielunelämästä jos alkaa haukkumaan toista tunteidensa vuoksi.
Eli..jos kaikki haaveet eivät toteudukaan, niin suutut? No, näin me käsitellään kaikki eri tavalla asioita ja tunnetaan eri tavalla. Ja ap kertoi että mies on luvannut hänelle kaksi lasta, ei haaveillut. Mun mielestä kaksi eri asiaa.

Ja toki toki, jokainen kokee asioita ja tilanteita eri tavalla. Pahoittelen, että asetin sanani todella huonosti. Hän - ap - suuttukoon kaikessa rauhassa asiastaan.
 
Kiire työelämässä ja talous ovat syyt miksi ei toista enää ikinä halua.
En tiedä, tarttuiko tähän kukaan, mutta minusta nuo ei ehkä niitä pätevimpiä syitä ole. Ymmärtäähän sen pettymyksen, mutta mieli saattaa tosiaan muuttua ajan kanssa. Kaikkia "lupauksia" on mahdoton pitää ja tulevaa ei tosiaan kukaan tiedä.

Toivottavasti keskustelemalla asiat selviävät. Ilman rakkauttanne ja yhdessäoloanne teillä ei olisi edes sitä yhtä lasta. Uskonpa, että asiat selviävät ajan kanssa. Voimia!
 
Tulkkaa toki tulkkaa tytsi :) älä lue sanoja, lue sanojen välejä. Ai kauheeta miten jonkun toisen mielipide on nyt sinulle niin ylitsepääsemättömän paha asia että jaksat pommittaa aivan turhaan.

Kyllä minusta on aika hyvä asia pyrkiä säilyttämään perhe koossa eikä pakkomielteillä jonkun lapsiluvun perään. Jotenkin sinä sait tästäkin väännettyä jotain kauhean tuomittavaa, koska yh-perheissä ei ole vikaa, mutta selkeästi tarkoitan että on jos toivon ettei ihmiset tämän kaltaisesta tyhmästä ja itsekkäästä syystä riko perhettä.

ai saakeli miten raivostuttavan yksinkertaista tulkaamista ja mustavalkoistamista. ihan tiedoksi, en tule vastaamaan sinun provosoiviin viesteihin enempää, ei tämä ole keskustelua että väännellään rivien välejä, etsitään piilomerkityksiä ja otetaan sanottu asia käännetään ympäri ja todetaan että "tätähän mieltä sinä olit" minä sanoin jo moneen otteeseen mitä mieltä olen, ei niitä TARVITSE tulkata enempää tai etsiä merkityksiä.

Ja voit sanoa peppukaverillesi beepille että en näe hänen tekstejä, kuulemma jatkuvasti laahkasee taas pakaroiden takana ulisemassa.
Sinun typerää käytöstäsi ei siis saa kritisoida. Mielenkiintoista. :)
 
hphphp
Tulkkaa toki tulkkaa tytsi :) älä lue sanoja, lue sanojen välejä. Ai kauheeta miten jonkun toisen mielipide on nyt sinulle niin ylitsepääsemättömän paha asia että jaksat pommittaa aivan turhaan.

Kyllä minusta on aika hyvä asia pyrkiä säilyttämään perhe koossa eikä pakkomielteillä jonkun lapsiluvun perään. Jotenkin sinä sait tästäkin väännettyä jotain kauhean tuomittavaa, koska yh-perheissä ei ole vikaa, mutta selkeästi tarkoitan että on jos toivon ettei ihmiset tämän kaltaisesta tyhmästä ja itsekkäästä syystä riko perhettä.

ai saakeli miten raivostuttavan yksinkertaista tulkaamista ja mustavalkoistamista. ihan tiedoksi, en tule vastaamaan sinun provosoiviin viesteihin enempää, ei tämä ole keskustelua että väännellään rivien välejä, etsitään piilomerkityksiä ja otetaan sanottu asia käännetään ympäri ja todetaan että "tätähän mieltä sinä olit" minä sanoin jo moneen otteeseen mitä mieltä olen, ei niitä TARVITSE tulkata enempää tai etsiä merkityksiä.

Ja voit sanoa peppukaverillesi beepille että en näe hänen tekstejä, kuulemma jatkuvasti laahkasee taas pakaroiden takana ulisemassa.

Olit hyvin asiaton tytsille ja beepille. Haistele vain omia peppukavereitasi.
 
Kepsis
Olit hyvin asiaton tytsille ja beepille. Haistele vain omia peppukavereitasi.
mitäs asiatonta tuossa oli? Oma oli mielipiteeni, ei luulisi kenenkään elämästä olevan poissa jos olen sitä mieltä että ap käyttäytyy tyhmästi suuttumalla jostain absurdista lupauksesta ja ketju eteni ihan siihen tahtiin että puhuttiin jo eroista ja huijaamalla raskaaksi tulemisista sun muista. Ja MINÄ olin se asiaton?

Keskustelu etenee aina, jos ei osaa lukea koko ketjua ja jumittaa pelkkään avaukseen, syytön minä siihen olen.
 
  • Tykkää
Reactions: tulitikkutyttö
Kepsis
[QUOTE="vieras";26662023]Tosi itsekästä mieheltäsi, että ensin LUPAA ja sitten KIELTÄÄ. Ilkeää sulle ja sille lapsellekin, kun jää sisaruksitta nyt.[/QUOTE]

:LOL: taitaa nykyään kasvaa aika pilalle lellittyjä aikuisia kun ei kyetä järkevästi käsittelemään suhteettomia lupauksia ja sitä kautta pettymystä.

Lapsen tekeminen on iso asia. Ei sellaiseen pidä alkaa jos on epävarma.
 
Kepsis
Jos sanot, että yksinhuoltaja-ja uusioperheitä on tässä maassa tarpeeksi, on siinä ihan selvä sävy.
Eli tulkintaa :) siinä täyttyy sekin ihan esimerkin kanssa.

Ongelma tulkitsemisessa on se että sinä näet mitä haluat, sinä et mitenkään katso mielipidettä muulta kantilta kuin siltä mitä haluat siitä tulkita.

Silloin ei voi keskustella jos etsitään niitä piilomerkityksiä, se menee aina väistämättä silloin tappeluksi ja rähjäämiseksi.
 

Yhteistyössä