Suuttuukohan anoppi tänä jouluna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miniä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pienetpä on sulla ongelmat... etkö voisi itse suhtautua asiaan rennosti ja huumorilla? Mä veikkaan, että jos lapsi alkaisi itse huutamaan ja mököttämään tai muuten pitämään suurta ääntä siitä kun mummo avaa hänen lahjansa, niin anoppi varmaan lopettaisi touhunsa. Ei kai hänkään mikään idiootti ole? Jos lasta ei isommin häiritse, niin anna avata tai pyydä lasta itse sanomaan asiasta anopille.

Ehdottomasti elävää kuvaa ja kaikissa sukukokouksissa nauhat pyörimään! Tee anopille aarrekartta vielä lahjaksi ja anna se ekana. Pistä siihen rasteja missä loput paketit on. Luonnollisesti niitä löytyy myös ulkoa. Sieltä vois löytyä esim otsalamppu ilman paristoja niin ehditte sisällä avata omanne ihan rauhassa. Ja oho ovi lukossa...

• Tykkää
Reactions: Milla Makia
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25272462:
Toi anoppi kuulostaa ihan sietämättömältä. Onko sillä joku terveydellinen tila syynä et se käyttäytyy noin... Tarkoitan, että onko hän niin sanotusti hiukan ruuvit löysällä?

Anoppi on vanha ja ehkäpä aika paljon tästä anopista menee vanhuuden piikkiin
(tai niin hän ehkäpä itse haluaa)
mutta koko juttu vain harmittaa ihan lasten takia :(

Pienetpä on sulla ongelmat... etkö voisi itse suhtautua asiaan rennosti ja huumorilla? Mä veikkaan, että jos lapsi alkaisi itse huutamaan ja mököttämään tai muuten pitämään suurta ääntä siitä kun mummo avaa hänen lahjansa, niin anoppi varmaan lopettaisi touhunsa. Ei kai hänkään mikään idiootti ole? Jos lasta ei isommin häiritse, niin anna avata tai pyydä lasta itse sanomaan asiasta anopille.

Sinua ei varmaan haittaa jos tulen teille lasten paketit aukomaan ja vaikka osan sinunkin lahjoista? :O
Meillä on lapset sanoneet mummolle että he haluaa itse avata vaan mummo ei KUUNTELE vaan kun hän AUTTAA vaan kun sitä apua ei kukaan ole pyytänyt eikä halua.
Eli sinun ongelmasi on?
tästä koko episodi johtuu kun jopa appiukko ja minun vanhempani ja mieheni on sanoneet mummolle että antaa lasten pakettien olla vaan kun jouluna pitää saada avata paketteja ja häneltä jo loppui itseltään paketit.

Ap kuulostaa kyllä nyt itse rasittavalta tiukkikselta. Mitä väliä sillä on, jos anoppi avaa lasten lahjoja? Turha siitä on lasten puolesta harmistua, kyllä ne osaavat itse siitä sanoa, jos tarvii. Lapsia harmittaa todennäköisesti enemmän se, että äidillä on jouluna pinna kireällä noin turhasta asiasta.

[QUOTE="miikkis";25272493]Ihan normaali se varmaan on, kuulostaa nimittäin ihan minun äidiltäni. :D

Se vaan taitaa rakastaa joulua ja lahjoja yli kaiken ja sillä on tylsää kun on jo aikuinen, eikä saa niin paljon ihania paketteja.

Meillä homma on ratkennut niin, että isäni ostaa äidilleni hirveän kasan kaikkea pientä tarpeellista ja paketoi kaiken erikseen. Silti äiti saattaa olla hönkimässä "mitä sait, mitä sait, miksi tämä on vielä avamaatta" mutta hillitsee sentään itsensä niin kauan kun on omia paketteja.

Minusta tulee varmaan sitten joskus samanlainen. :D[/QUOTE]

Teillä toiminut hyvin?
Minä olen meinaan nyt kaikki laittanut suunnilleen anopin nimiin ja ostanut palasaippuasta lähtien kaikkea pientä halpaa mutta kuitenkin tarpeellista kaikki omaan pakettiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja relaa hyvä nainen;25272561:
Ap kuulostaa kyllä nyt itse rasittavalta tiukkikselta. Mitä väliä sillä on, jos anoppi avaa lasten lahjoja? Turha siitä on lasten puolesta harmistua, kyllä ne osaavat itse siitä sanoa, jos tarvii. Lapsia harmittaa todennäköisesti enemmän se, että äidillä on jouluna pinna kireällä noin turhasta asiasta.

Juuri näin!

[QUOTE="aloittaja";25272542]Sinua ei varmaan haittaa jos tulen teille lasten paketit aukomaan ja vaikka osan sinunkin lahjoista? :O
[/QUOTE]

Ei haittaisi. Ei ne itse paketit ole lapsille tärkeintä, vaan sisältö. Olisi eri asia, jos mummo vaikka tahallaan rikkoisi lasten lahjat.

[QUOTE="aloittaja";25272542]Meillä on lapset sanoneet mummolle että he haluaa itse avata vaan mummo ei KUUNTELE vaan kun hän AUTTAA vaan kun sitä apua ei kukaan ole pyytänyt eikä halua.
Eli sinun ongelmasi on?
tästä koko episodi johtuu kun jopa appiukko ja minun vanhempani ja mieheni on sanoneet mummolle että antaa lasten pakettien olla vaan kun jouluna pitää saada avata paketteja ja häneltä jo loppui itseltään paketit.[/QUOTE]

Kuulostaa edelleenkin aika harmittomalta jutulta. Jos lapset tosissaan loukkaantuisivat asiasta ja näyttäisivät sen, olisi mummo varmasti jo lopettanut. Sinä teet nyt tuosta asiasta itsellesi suuremman numeron kuin olisi aihetta.

[QUOTE="aloittaja";25272568]Teillä toiminut hyvin?
Minä olen meinaan nyt kaikki laittanut suunnilleen anopin nimiin ja ostanut palasaippuasta lähtien kaikkea pientä halpaa mutta kuitenkin tarpeellista kaikki omaan pakettiin :)[/QUOTE]

Joo, meillä toimii. :)

Uskon, että anoppisi vaan tykkää lahjoista ja tuossakin käytöksessä on takana pieni harmi, ettei itse ole saanut lapsena tai aikuisena tarpeeksi.

Toiset on sellaisia. Saan minäkin pelkästään mieheltä 4-5 lahjaa, koska se tietää, että rakastan lahjoja. Annan toki saman verran.

Ei jestas minkälaisia ongelmia ihmisillä on:D
Mutta hei, toi jonkun ehdottama lahjojen piilotus ja aarrekartta kuulosti tähän tilanteeseen tosi hyvältä ongelmanratkaisulta :)

Miksi ihmeessä lasten pitäisi alkaa mököttämään tai komentamaan mummoa?? Eikö se ole aikuisten tehtävä niinkuin tässä nyt äiti yrittää ratkoa ongelmaa. Lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen ja "yleensä" kunnioittavat vanhempia ihmisiä esim juuri mummoa ja siksi eivät asiasta tee numeroa. Älkää alkako nyt äitiä sättimään, luulen että ongelma on ihan todellinen!!

Ei hyvä ihmiset mikä anoppi! :D Mulle tuli heti mieleen Touhukkaiden jakso, jossa Aukoja-Pasi avaa kaikki maailman paketit xD

Tsemppiä, jään kanssa mielenkiinnolla seuraamaan miten jouluna käy! :) Jos menee taas ihan mahdottomaksi niin kännykän kameralla saa kuvattua ihan huomaamattomasti todistusaineistoa...

Alkuperäinen kirjoittaja relaa hyvä nainen;25272561:

Musta tää on hauska. Aloittajasta en saanut yhtään tiukkapipoista kuvaa, sehän se ärsyttävää olis jos hän vaan istuis ja mököttäis marttyyrina tai valittais asiasta täällä, mutta ap on keksinyt luovan, joskin vähän överin :D, ratkaisun ja suhtautuu siihen huumorilla. Kyllä anopin, myös aikuisen ihmisen, pitää tuollainen kestää, etenkin kun on itse tilanteen aiheuttanut. Sinä tässä vaikutat ainoalta tiukkapipolta!

"no ompa sullakin ongelmat!" siis mistäköhän lähtien Mitäs nyt osiossa on ollu vaatimus että pitää vähintääkin olla joku tappava tauti että tänne voi kirjottaa? haloo!? Ei varmasti tunnu lapsista kivalta enkä usko että kehtaavat mummolle itse asiasta sanoa! Onko lapsille tulossa leluja jotka on rasittavasti pakattu sinne? siis niillä ihme langoilla ja muoveilla? jos on niin voishan pyytää anoppia auttaan niiden kanssa? mutta on kyllä aivan loistava ketju :D muutamaan otteeseen mennyt väärään kurkkuun kahvit :D ja eikö tuo apn ratkaisu osoita että hänellä nimenomaan on huumorintajua?

[QUOTE="vieras";25272744]"no ompa sullakin ongelmat!" siis mistäköhän lähtien Mitäs nyt osiossa on ollu vaatimus että pitää vähintääkin olla joku tappava tauti että tänne voi kirjottaa? haloo!? [/QUOTE]

(Se on "onpa" eikä "ompa")

En mä väitä että pitäisi olla joku isompi katastrofi kyseessä että tänne saisi kirjoittaa (ihan kuin minä siitä muutenkaan päättäisin, mistä saa kirjoittaa ja mistä ei.)

Mua ainakin vaan pisti kummastuttamaan ja huvittamaan tuo aloitus, koska se oli melkoista tilitystä mitättömän kuuloisesta asiasta, jonka ratkaisemiseen ap on vielä nähnyt kaiken lisäksi todella suurta vaivaa. Anoppi käyttäytyy hölmösti, mutta niin myös ap. Minä en vetäisi hernettä nenään, jos joku avaisi lapsen kanssa yhdessä joululahjat.

[QUOTE="vierailija";25272695]Miksi ihmeessä lasten pitäisi alkaa mököttämään tai komentamaan mummoa?? Eikö se ole aikuisten tehtävä niinkuin tässä nyt äiti yrittää ratkoa ongelmaa. Lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen ja "yleensä" kunnioittavat vanhempia ihmisiä esim juuri mummoa ja siksi eivät asiasta tee numeroa. Älkää alkako nyt äitiä sättimään, luulen että ongelma on ihan todellinen!![/QUOTE]

Kyllä meillä oltais sanottu tiukasti vastaan, jos mummon käytös olis häirinnyt. Meillä lapset osaa pitää puolensa!

kokeilkaas niin et jaatte lahjat ja sitten avaatte lahjat vuorotellen yksi kerrallaan, niin et muut katsoo vierestä. Tietenkään niitä lahjoja ei saa repiä vaan solmut ja teipit avataan nätisti ja roskat taitellaan/rullataan omiin pusseihin. Näin lahjoista saadaan enemmän irti, näkee reaktiot ja jokainen näkee mitä muut (ja itse...) saa. Pistäkää anoppi istumaan aikuisten väliin, jos vähän rauhottas. Meil on pienestpitäen avattu näin lahjat ja meit on 3lasta. Hyvää Joulua!

Meillä mummo aikoinaan availi kyläillessään kaikki vaatekaapin ovet, saattoi moittia sotkuisuudesta ja alkaa itse viikkaamaan vaatteita tai sitten otti jonkun äidin vaatteen ja alkoi mieluilemaan sitä itselleen. Nykyään muistellaan asiaa huumorilla, vaikka ei se kovin hauskalta silloin tuntunut. Pitäähän sitä joka suvussa yksi hassu olla...

Meillä mummo aikoinaan availi kyläillessään kaikki vaatekaapin ovet, saattoi moittia sotkuisuudesta ja alkaa itse viikkaamaan vaatteita tai sitten otti jonkun äidin vaatteen ja alkoi mieluilemaan sitä itselleen. Nykyään muistellaan asiaa huumorilla, vaikka ei se kovin hauskalta silloin tuntunut. Pitäähän sitä joka suvussa yksi hassu olla...

Oon varma että tän ketjun aloittaja olis keksinyt jotain hauskempaa tuohonkn ongelmaan... :D Hmm, mitähän sinne kaappeihin vois kätkeä ettei mummo enää ikinä haluaisi avata niitä?

Vakavasti puhuen, itse en ikinä sietäisi tuollaista tapaa, enkä muistelisi sitä huumorilla (koska en ylipäätään antaisi tuollaisen jatkua), tuo on mulle jo yksityisyyden loukkaamista ja aivan eri asia kuin tämä aloittajan juttu.

Kun kerran tykkäät muidenkin oikeinkirjoitusta korjailla, niin se on "alkaa viikata", ei "alkaa viikkaamaan".

[QUOTE="vieras";25273006]Onkohan tämä sinun anoppisi ollut samanlainen myös silloin kun poikansa, sinun miehesi, on ollut lapsi?[/QUOTE]

Minusta ap tuolla ylempänä kertoi, että on.

Yhteistyössä