Suuttuukohan anoppi tänä jouluna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miniä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Eee";25270836]Kun minä ja mun sisarukset alettiin olla jo sen ikäisiä, että ostettiin itsekin joululahjoja, niin meidän perheessä otettiin käyttöön sellainen tapa, että kaikki lahjat avataan vuorotellen. [/QUOTE]

Meillä oli tämä sama tapa käytössä ja mun mielestä on myös tosi kiva kun kaikki näkee mitä muut saavat. Lisäksi sen kierroksen aikana ehtii samalla ihailla sitä itse viimeksi avaamaansa lahjaa eikä mene siihen ettei itsekään tiedä mitä on saanut. Joskus jaettiin kaikki lahjat ensin ja sai itse valita missä järjestyksessä paketteja avaa ja joskus auottiin sitä mukaa kun paketteja jaettiin. Nyt kun on pieniä lapsia on tästä tavasta luovuttu mutta ehkä muutaman vuoden päästä taas onnistuu.

Meillä oli tämä sama tapa käytössä ja mun mielestä on myös tosi kiva kun kaikki näkee mitä muut saavat. Lisäksi sen kierroksen aikana ehtii samalla ihailla sitä itse viimeksi avaamaansa lahjaa eikä mene siihen ettei itsekään tiedä mitä on saanut. Joskus jaettiin kaikki lahjat ensin ja sai itse valita missä järjestyksessä paketteja avaa ja joskus auottiin sitä mukaa kun paketteja jaettiin. Nyt kun on pieniä lapsia on tästä tavasta luovuttu mutta ehkä muutaman vuoden päästä taas onnistuu.

Joo, noi eri variaatiot toi kivaa vaihtelua. :) Ja meillä tehtiin usein lisäksi niin, että jos vaikka äitini oli ostanut mulle ja siskolle samanlaiset lahjat, ja toinen meistä otti sen paketin avattavaksi, niin äiti sanoi toiselle, että avaa sinäkin nyt samaan aikaan se ihan samannäköinen paketti, niin ei sitten mennyt siltä toiseltakaan yllätys pilalle siinä toisen paketin avaamista katsellessa.

:DDD voi jösses mikä anoppi! mut jos toi on sen ainoa "puute" niin annettakoon anteeksi. aika hauska sinänsä, että heittäytyy lapseksi kokonaan jouluna mutta ymmärrän teidän kantanne..

[QUOTE="Eee";25270836]Ehkä voisit vielä ostaa anopille pelikortit ja paketoida ne yksittäin. ;)[/QUOTE]

"Aa, mikäs täällä on?? Ruutuässä! Ja... Patakakkonen!" :laugh:

"jne. kun anoppi pomppii pitkin olohuonetta. " Varmaan tosi ärsyttävää, mutta kuulostaa vaan niin huvittavalta :D Toivottavasti tänä jouluna useampi paketti toimii eikä anopilta lopu paketit kesken ;)

Laita lapset sanomaan anopille aattona, että he haluavat itse avata kaikki pakettinsa, eikä että anoppi ne avaa. Jos lapset on sanoneet jo kotona, että toivottavasti anoppi ei avaa niitä niin hyvin voivat sanoa tuon anopille ja luulisi sen siitä hokaavan.

[QUOTE="vieras";25271102]Laita lapset sanomaan anopille aattona, että he haluavat itse avata kaikki pakettinsa, eikä että anoppi ne avaa. Jos lapset on sanoneet jo kotona, että toivottavasti anoppi ei avaa niitä niin hyvin voivat sanoa tuon anopille ja luulisi sen siitä hokaavan.[/QUOTE]

Viimejouluna itseasiassa poika meinasi mennä vahingossa avaamaan mummon lahjan ja siitäkös anopin riemu ratkesi.
Silloin taas sanoin kuinka hänkin auttaa lapsiamme lahjojen avaamisessa,
mutta se on kuulemma eri asia kun häneltä itseltään jo loppui lahjat joten toki hän silloin voi auttaa niitä kenellä vielä avaamatta.

p.s
Sinulle joka ehdotit pelikortti ideaa niin valitettavasti idea ei toimi :/ anoppi ei kortti ihmisiä. Muuten kyllä idea sai hymyn huulilleni :D

[QUOTE="vieras";25271102]Laita lapset sanomaan anopille aattona, että he haluavat itse avata kaikki pakettinsa, eikä että anoppi ne avaa. Jos lapset on sanoneet jo kotona, että toivottavasti anoppi ei avaa niitä niin hyvin voivat sanoa tuon anopille ja luulisi sen siitä hokaavan.[/QUOTE]

Kun asiasta on sanonut lapset itse, minä, mieheni, minun vanhempani ja jopa appiukko ja ei siis tulosta :(
Siksihän tässä on vaivuttu näin epätoivoiseen ja lapselliseen tekoon :D

[QUOTE="aloittaja";25270675]ennekuin joku kysyy miksi joulua pitää viettää anopin kanssa niin siksi kun anoppi suuttuu siitäkin kuin lapsellinen pentu jos koko suku ei olla aattona saman katon alla[/QUOTE]
Ja silti pitää suostua? Viettäkää nyt hyvät ihmiset ihan perheen kesken joulu.

No mites sitten se että "voi olla lapsi jälleen". Huomaakos hän että ei anna oikeiden lasten nauttia omasta - lapsen- joulustaan. Menee pilalle omat lapsuusmuistot joulusta, jotka mummolla ilmeisesti ovat ihania. Täytyyhän aikuinen ihminen saada ymmärtämään! Kysykääs avasko hänenkin mummo muiden lahjoja? Vai miks näin täytyy väen vängällä nyt tehdä...

Hukkaat sitten myös talon ainoat sakset ettei anoppi pääse liian helpolla :D

No en usko että siitä huolimatta kerkeää avaamaan tuota tupla määrää lahjojaan kunnes lapset on jo kaikki omansa avanneet :)

"..." nimimrkille ;)
Oikeus olla jouluna lapsi, en tiedä edelleenkään miksi anoppi näin toimii,eikä tiedä kukaan muukaan miksi anoppi näin toimii.
On kuulemma tehnyt näin omallekin lapselleen, eli jos mieheni sai 4lahjaa niin äitinsä oli jo sännännyt niitä aukomaan.
Kehuu kyllä aina kuinka on ihania lapsuusmuistoja omasta joulustaan ja valittaa kuinka sai yhden ja ehkä jonakin jouluna kaksi lahjaa ja nykypäivänä lapset ei edes kaikkia jaksa kerralla avata.
No nyt todellakin toteutetaan anopille että ei ehkä jaksa kaikkia kerralla avata :D
(mikä pakko niitä onkaan kerralla avata,omasta lapsuudestani minullajäi aina seuraavallekin päivälle ja se vasta kivaa olikin ) :)

Hyviksi puoliksi voidaan toki myös laskea sekin että itse kyllä pidän paketoinnista ja pikkuhiljaa kun on näitä anopin lahjuksia osteltu ne ei tunnu liian pakkopullalta kun paketoi, noin 3pakettia päivässä on sopiva määrä tehdä :D

Surullista että se on se määrä mikä ratkaisee... Itsekin yritin tänä jouluna ehdottaa, että lapsille vain eikä aikuisille ollenkaan. Miehen perheessä on vaan aikamoinen tuo lahjakulttuuri. Ei mennyt läpi:) Siitä pidän kiinni, että toiveita en esitä, enkä ota vastaan. Jospa ensi jouluna teillä ei aikuiset saakaan mitään? ;) Tai vain yhden. Mites sitten suu pannaan....

Huh mikä anoppi. Toivottavasti ei vedä pahasti herneitä nenään tuosta. Mutta ihan oikein anopille, jos puhe ei tosiaan auta, niin... Availkoon sitten niitä pirun tiukkaan paketoituja pakettejaan, että riittää hetkeksi puuhaa.

Siis oletteko nyt teidän vai anopin kotona? Jos anopin,niin sitten vaan alatte lappaa paketteja kassiin kun touhu alkaa,ja sanot että mennään kotiin avaamaan lahjat kun ei sitä täällä saada rauhassa tehdä. Jos omassanne,niin mitäs jos ihan menisit ottamaan lasten paketit pois anopin käsistä jos ei muuten sanaa usko? Suuttuuhan se,mutta mun mielestä lasten joulu ja muistot on tärkeämmät

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Tänävuonna meidän lasten paketit onkin aika isoja ja yhdistettyjä
(tuli mieleeni vain tuosta jonkun paketointi ketjusta)
kuin anopin on kaikki erikseen paketoituna :)

Eli me olemme siis jouluna meillä koska niin minun kuin miehen vanhemmat asuu sen verran pienissä asunnoissa joten ei sinne mahdu.
Mitä lahjojen ostoon muuten tulee niin ei meillä yleensä kukaan osta kuin yhden paketin aikuiselle,
vaan siitäkin huolimatta anoppi odottaa saavansa lahjaryöpyn, no tänävuonna se todellakin toteutuu :D

Anteeksi ap, vaan pistää naurattamaan kuivalemasi anoppi. :laugh:

"anoppi silmät kiiluen hyökkää lasten lahjoihin kiinni ja repii monsterin lailla ne auki, silppu vain lentää...kun mä niin rakastan joulua ja saan olla jälleen lapsi" Tuollainen mielikuva tuli kirjoituksestasi =)

Voit kokeilla anopin lahjojen "paketointia" erilaisiin aarrearkkuhin, joihin tarvitsee avaimet. ;) Ja sitten kaikki avaimet samaan nippuun, siinä saa arpoa tovin, että mikä avain kuuluu mihinkin lahjaan :D Ja sillä tovin lapset on saaneet rauhassa avata lahjat :D

Voi että, on meitä sitten moneen junaan.. Voimia sinulle jouluun! ja toivottavasti keksit uusia ideoita :D

[QUOTE="aloittaja";25271137]Viimejouluna itseasiassa poika meinasi mennä vahingossa avaamaan mummon lahjan ja siitäkös anopin riemu ratkesi.
Silloin taas sanoin kuinka hänkin auttaa lapsiamme lahjojen avaamisessa,
mutta se on kuulemma eri asia kun häneltä itseltään jo loppui lahjat joten toki hän silloin voi auttaa niitä kenellä vielä avaamatta.

p.s
Sinulle joka ehdotit pelikortti ideaa niin valitettavasti idea ei toimi :/ anoppi ei kortti ihmisiä. Muuten kyllä idea sai hymyn huulilleni :D[/QUOTE]

No sitten 1000 palan palapeli kehiin :laugh:

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Toi anoppi kuulostaa ihan sietämättömältä. Onko sillä joku terveydellinen tila syynä et se käyttäytyy noin... Tarkoitan, että onko hän niin sanotusti hiukan ruuvit löysällä?

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25272462:
Toi anoppi kuulostaa ihan sietämättömältä. Onko sillä joku terveydellinen tila syynä et se käyttäytyy noin... Tarkoitan, että onko hän niin sanotusti hiukan ruuvit löysällä?

Ihan normaali se varmaan on, kuulostaa nimittäin ihan minun äidiltäni. :D

Se vaan taitaa rakastaa joulua ja lahjoja yli kaiken ja sillä on tylsää kun on jo aikuinen, eikä saa niin paljon ihania paketteja.

Meillä homma on ratkennut niin, että isäni ostaa äidilleni hirveän kasan kaikkea pientä tarpeellista ja paketoi kaiken erikseen. Silti äiti saattaa olla hönkimässä "mitä sait, mitä sait, miksi tämä on vielä avamaatta" mutta hillitsee sentään itsensä niin kauan kun on omia paketteja.

Minusta tulee varmaan sitten joskus samanlainen. :D

Yhteistyössä