Suuttuukohan anoppi tänä jouluna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miniä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miniä"

Vieras
kerroin teille jokin aika sitten kuinka raivostuttaa jo valmiiksi kun anoppi avaa lasten joululahjat auttaakseen lapsia kuten itse sanoo,
kun nuo omat lahjat on jo kerennyt avaamaan.
Tämä on jokavuotinen ongelma ja siitä on anopille sanottu jopa niin suoraan että olen paska miniä kun loukkaan häntä,
poikansa jos asiasta sanoo ei anoppi korviaan letkauta.

Jokavuosi ollaan sanottu anopille erittäin suoraan (lue jopa töksäyttämällä)
ensin jaetaan jokaiselle lahjat ja vasta sitten kun KAIKKI on lahjansa saaneet voidaan alkaa avaamaan paketteja.
Ja jokainen avaa omat pakettinsa.

Joka vuosi anoppi kun saa omat pakettinsa hän avaa ne vaikka pakettien jako on kesken :(
Tämä järjestely ei siksi hyvä kun saa pelätä mihin tunkee roskat kun toisilla vielä paketteja tulossa jne.
Anoppi kun alkaa tässä vaiheessa ihmettelemään etteikö yhtään lahjasäkkiä ole tyhjänä jonne voisi laittaa omien pakettien roskat, no ei ole kun oli puhe että ensin jaetaan lahjat ja vasta sitten ne aletaan aukomaan jotta on se tyhjä roskasäkkikin ;)

No nyt en vaan jaksa taas tapella samoista päivän selvistä asioista joten...
Jaetaan lasten lahjat ensin ja viimeiseksi annetaan kaikki anopin lahjat :D
Ja mikä parasta, on anopille PALJON lahjoja.
Yhdestä paketista löytyy pesusieni toisesta saippua kolmannesta hiusharja neljännestä konvehtirasia viidennestä yksi tyyynyliina kuudennesta toinen tyynyliina jne. :D
Johan on kumma jos tänä jouluna anoppi menee lapsien lahjat repimään auki kun on omiaankin.
Ja kaikki anopin lahjat on laitettu isompaan pahvilootaan kuin tuote itse on :D on näin ollen enemmän avaamista.
Lapsellista mutta kyllästynyt jo tähän tappeluun joka vuosi ja minään vuonna anoppi ei usko ettei lapset tarvitse apua lahjan avaamisessa.
Joka ikinen vuosi me mieheninkanssa jäädään suu auki ammolleen katsomaan kun anoppi repii lasten lahjat väkisin auki kun hän "auttaa" joka vuosi anopille sanoo tuosta suoraan omat vanhempanikin ja appiukkokin että' anna lasten lahjojen olla vaan ei,
perhanan jääräpäisesti hän vaan aukoo muiden mielipiteistä välittämättä.

Jos tämä joulu ei onnistu tai anoppi suuttuu kun on kaikki eri paketeissa niin ensi jouluna kokeillaan vielä että hankitaan jokaiselle oma lahjakassi johon laitetaan kaikki lahjat paketoimatta. Siis kaikille oma tiimarin iso lahja paperikassi ja tavarat siihen ja nimi päälle.

ennekuin joku kysyy miksi joulua pitää viettää anopin kanssa niin siksi kun anoppi suuttuu siitäkin kuin lapsellinen pentu jos koko suku ei olla aattona saman katon alla

[QUOTE="poppis";25270677]Hyvä idea sulla, laita vielä extrasti teippiä ja lahjanaru monesta kohti solmuun ettei ihan heti aukea :D[/QUOTE]

Näin olen tehnytkin ja uusia lahjanarun sidontatapoja päässyt toteuttamaan ;)

Anoppi aina puolustelee tuota käytöstää, rakastan niin joulua on niin ihanaa kun taas voi olla lapsi jne.

Anoppi on aina avannut ensin omat pakettoinsa, jopa niin jos on saanut jonkun lahjan viimeisenä sieltä säkin pohjalta niin en sin hän kyllä oman avaa mutta sitten säntää "auttamaan" lapsia.
En tidä miksi hänen pitää auttaa lapsia, lapset ei siis ole pyytäneet apua vaan anoppi menee itse ja avaa.
Itseäni se juuri siksi raivostuttaa että miksi paketoida lasten paketit kun anoppi ne menee "auttamaan" auki,
kun omat lahjat "loppui kesken"
Tämän hän on useana jouluna muuten sanonutkin että kun minulla loppui jo omat lahjani kesken niin autampa nyt lapsia.
ja sitten siä paperia on ja lahjat sekaisin ja ihmetellään missä mikäkin pikkuosa on jne. kun anoppi pomppii pitkin olohuonetta.

yök kun kuulostaa vaikealta ihmiseltä.... itse jättäisin kyllä en viettäisi tuollaisen kanssa joulua...

Jos tilanne olisikin niin helppo :(
jos tässä ei olisi appiukkoa eikä lapsia niin helppoahan se olisikin vain ajatella silloin itseään.
Tosin pakko sanoa että eipä anoppikaan ajattele jouluna kuin itseään,haluan paljon aukoa lahjoja :(
Vielä on jouluun aikaa muutama päivä ja ajatuksena ostaa anopille lisäksi myös jouluinen herkkukori jossa on piparipaketti klögiä servetit kynttilä jne.
Ajatus on että kaikki tuotteet paketoin taas erikseen ja laitan koriin ja korinkin paketoin :D
En usko että anopilla ihan heti lahjojen avaamisesta loppua tulee :D

[QUOTE="aloittaja";25270702]Jos tilanne olisikin niin helppo :(
jos tässä ei olisi appiukkoa eikä lapsia niin helppoahan se olisikin vain ajatella silloin itseään.
Tosin pakko sanoa että eipä anoppikaan ajattele jouluna kuin itseään,haluan paljon aukoa lahjoja :(
Vielä on jouluun aikaa muutama päivä ja ajatuksena ostaa anopille lisäksi myös jouluinen herkkukori jossa on piparipaketti klögiä servetit kynttilä jne.
Ajatus on että kaikki tuotteet paketoin taas erikseen ja laitan koriin ja korinkin paketoin :D
En usko että anopilla ihan heti lahjojen avaamisesta loppua tulee :D[/QUOTE]

Miksi teidän on PAKKO viettää yhteinen joulu??? kai jokainen saa itse päättää mitä tekee!! minulla on ns.vaikea anoppi,mutta meidän joulua se ei tule pilaamaan.
:D hih! tuo paketointi kuullostaa oikein hyvältä,riittääpähän tekemistä ku räplää pieniä paketteja auki :)

[QUOTE="poppis";25270717]Siinä saa jo hetken aukoa, kun joka pipari on omassa paperissaan ja teippiä ja nauhaa ympärillä :D[/QUOTE]

:laugh: ihan näin pitkälle en kehtaa mennä, hävettää jo nyttekin kuinka pitkälle olen joutunut menemään paketoinnissa. Mutta oikeasti raivostuttavaa kun lapsetkin jo kyselee,
eihän mummo tänä jouluna avaa meidän lahjoja saadaanhan me tänä jouluna aukaista itse.
(lapset 4v 6v ja 8v)
Kun lapsetkin on ennen joulua anopille asiasta sanoneet anoppi suuttuu ja väittää että eihän hän nyt muiden lahjoja koskaan ole avannut.

[QUOTE="aloittaja";25270730]:laugh: ihan näin pitkälle en kehtaa mennä, hävettää jo nyttekin kuinka pitkälle olen joutunut menemään paketoinnissa. Mutta oikeasti raivostuttavaa kun lapsetkin jo kyselee,
eihän mummo tänä jouluna avaa meidän lahjoja saadaanhan me tänä jouluna aukaista itse.
(lapset 4v 6v ja 8v)
Kun lapsetkin on ennen joulua anopille asiasta sanoneet anoppi suuttuu ja väittää että eihän hän nyt muiden lahjoja koskaan ole avannut.[/QUOTE]Jos nyt kuitenkin käy niin, että anoppi riehaantuu, ottakaa videokuvaa, jota voitte käyttää ensi vuonna todistusaineistona. :p

Miksi teidän on PAKKO viettää yhteinen joulu??? kai jokainen saa itse päättää mitä tekee!! minulla on ns.vaikea anoppi,mutta meidän joulua se ei tule pilaamaan.
:D hih! tuo paketointi kuullostaa oikein hyvältä,riittääpähän tekemistä ku räplää pieniä paketteja auki :)

Kuten jo yllä kerroin en halua olla se ainut joulun pilaaja kuitenkin kun kerta vuodessa niin omat kuin appivanhemmat saman katon alla ja tämä on myös lapsillekin muuten mukava kokemus,ainut ongelma siis on tuo minun anoppini joka aukoo lastemme lahjat :(

[QUOTE="aloittaja";25270738]:D[/QUOTE]Ei voisi sanoa, että enhän minä nyt koskaan :D Oikeasti ymmärrän kyllä, vähän samantapaista käytöstä olen nähnyt ja täydellistä sokeutta sitä kohtaan, miten se mopo karkaa käsistä. Ja hetken päästä ollaan ihan ihmeissään, että enhän minä ja miten te nyt tuollaista väitätte.

[QUOTE="vieras";25270735]olen niin utelias että haluan ehdottomasti kuulla joskus että miten aattona kävi, saiko lapset avata lahjansa itse vai ei=)[/QUOTE]

Varmasti tulen kertomaan :D
Joko kiukusta kihisten kuinka ideani meni mönkaan tai ilosta riemuiten kuinka homma toimi nja mitkä oli anopin reaktiot :D

p.s Omalle äidilleni tästä jo kerroin ja hänestä olen lapsellinen, tjaa..no yhtä lapsellinen kieltämättä kuin anoppini mutta eikös jouluna saanut olla lapsi :D
Näinhän se anoppini sanoo ;)

onko teillä videokameraa? Voisitte kuvata nimenomaan tämän ihmisen tekemistä ja sähläystä ja sitten myöhemmin katsoa yhdessä nauha....kumma olisi jos ilman aaton tohinaa ei näe sitten omassa toiminnassaan mitään outoa.

Ja tuo että "jouluna saa olla lapsi", on kyllä melkoisen tunnevajaata muita niin aikuisia kuin lapsia kohtaan: että jos jokainen aikuinen vaipuisi kolmevuotiaan tasolle aattona niin kylläpä olisikin hauskaa....

kuulostaa vain kauhean isolta hommalta turhan takia....
tuollainen näpertäminen aikuisen ihmisen vuoksi

Onhan noissa jonkin verran paketoimista,tosin nopeasti se nyt yksi hiusharja kenkälaatikkoon on kääritty ja kaupoissa on ihan kivasti näitä paketointi palveluja :D
Jos ihminen ei osaa olla aikuinen jouluaattona ja puhe monen vuoden aikana ei tehoa niin otan ilolla vastaan ideoita kuinka toteuttaa niin lasten kuin sukulaisten toivoman sukujoulun saman katon alla :)

Kun minä ja mun sisarukset alettiin olla jo sen ikäisiä, että ostettiin itsekin joululahjoja, niin meidän perheessä otettiin käyttöön sellainen tapa, että kaikki lahjat avataan vuorotellen. Siis istuttiin olohuoneessa ja jokainen vuorollaan avasi yhden lahjan niin, että kaikki muut katselevat. Joskus lahjan saaja arvuutteli, keneltä se paketti, mitä on avaamassa, mahtaa olla. Joskus lahjan antajaa jännitti niin paljon avaajan reaktio, ettei paljon tarvinut arvuutella. :) Musta se oli aivan ihana tapa, kun olen tämmöinen, että musta lahjan antaminen on usein paljon ihanampaa kuin lahjan saaminen. Ainakin silloin, kun keksii todella osuvan lahjaidean. :)

Sitten kun tapasin mieheni ja ekaa kertaa vietin joulua hänen kotonaan, niin mulla todella töksähti se lahjapakettien auki repiminen. Siis silloin ei vielä ollut lapsia kenelläkään. En todellakaan odota, että joku 3- tai 5-vuotias jaksaisi odottaa ja katsoa, kun muut avaavat lahjoja, mutta aikuisten kesken se oli musta jotenkin tosi moukkamaista, kun oli tottunut sellaiseen hitaaseen ja nautiskelevaan lahjojen avaamiseen... Noh, alan jo tottua siihenkin tyyliin. Itse nykyään avaan omat lahjani vasta sitten viimeisenä, kun olen ensin katsellut, kun kaikki muut avaavat omia lahjojaan.

Enpä kyllä haluaisi viettää joulua ap:n anopin kanssa saman katon alla. Mutta ap, olet kyllä luultavasti tehnyt jo kaikkesi. Tai no... Ehkä voisit vielä ostaa anopille pelikortit ja paketoida ne yksittäin. ;)

Yhteistyössä