Alkuperäinen kirjoittaja ootteko hysteerisiä?;23805281:
Mikä siinä on niin pelottavaa jos joku ihastuu lapsen nimeen???
Kokonainen nimirimpsu täysin sama kuin minun lapsella, ihmisellä jonka kanssa ollaan tekemisissä kuukausittai? Eikö mitään outoa?. Edelleenkään ei mitään vikaa, jos kyseessä olisi yksi nimi sieltä kokonaisuudesta, mutta että noinkin läheinen antaisi ihan sama mitä minun lapsi kantaa.
Ja toisin kuin sanotaan "se on vain nimi" niin kyllä se nimi identieettiin liittyy aika olennaisesti, kyseinen nimirimpsu on minun lapsen identiteettiä.Minun nimeni on osa minua, kyllä nimi paljonkin ihmiseen liittyy. Olisi aika outoa jos lähipiiriin putkahtaisi tismalleen samoin nimetty vauva oman lapseni rinnalle, etenkin kun on kyse kolmesta etunimestä, ei yhdestä eikä kahdesta vaan kaikista kolmesta.
Suorastaanhan se kuulostaa fanaattiselle ja pakkomielteiselle jos maailmassa ei mitään muuta nimeä heidän lapselle ole vaihtoehtona. Se on päähänpinttymä, pakkomielle. Minusta omaan lapseen kohdistuva pakkonmielle on todellakin ahdistavaa.
Tottakai se on eriasia jos jossain päin Suomea joku toinen antaa saman nimen

Ja joskus jos tällaiseen tapaa, tulee aina mieleen, että hassu sattuma. Vaikka koskaan en ole elämäni aikana esim tavannut täysin saman nimistä etu ja toisinenimineen kuin itse,enkä tiedä sukulaisistani tai ystävistänikään sen nimistä, että olisi missään elämäntilanteessa kävellyt toinen täysin saman niminen eteen. Eli kaipa se yleensä on melko harvinaista toimia niin, että kopioidaan joku nimi täysin. Yleensä tuota tekevät amerikassa tavikset idoliensa tai heidän lasten mukaan ja sekin on vähän kummallista.