Suuttuisitko ? Tai onko törkeää ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törkymöykky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä, kaikki kolme nimeä siis olisivat samat.
nimenomaan koko nimirimpsu mua ihastuttaa, ei mikään nimi yksisteen mitenkään erityisesti sytytä.

Näin mä vähän ajattelinkin =/
Oishan se tosiaan vähän friikkiä kai.
Mutta pakkomielle tästä tullut.
Mietin jo puolivakavissani jos muuttaisin toiselle paikkakunnalle ja pistäisin välit poikki.
Tämä kaverini on kyllä lempeä ja tietyllä tavalla hyvin kiltti ja ystävällinen ihminen, eli uskoisin että hän voisi asian antaa anteeksi...
Oon niin pakkomielteen saanut tuosta nimestä että oon jo ihan seonnut vissiin =(

Kiitos nimiehdotuksista, tuo Lumi aida olivia kuullosti kauniilta ja sen voisin ehkä ehkä ja vain ehkä harkitakin.
Olisiko Lumia aida olivia teidän mielestä liian friikkiä ?

Samannimisiä lapsia varmaan on muitakin. Ota yhteyttä kaveriisi vaikka fb:n yksityisviestillä ja kysy suoraan. Mielestäni tuossa alussa ollut selostus asialle on täysin hyväksyttävä.

itse ehdotin aikoinaan Lumiaa mutta se on automerkki, mieheni valaisi. olen ihan tyytyväinen ettei sitä otettu ja se on nykyään aika, siis minun mielestäni, loppuun kulunut erikoisnimi.

[QUOTE="ap";23804883]
nimenomaan koko nimirimpsu mua ihastuttaa, ei mikään nimi yksisteen mitenkään erityisesti sytytä.
[/QUOTE]

Kuule, valitse lapselle yksi nimi joka sytyttää. Kutsumanimi.

Lasta kutsutaan sillä yhdellä nimellä, et sinä häntä nimirimpsulla tule kutsumaan arjessa, vuodesta toiseen, eikä nimirimpsua kukaan muukaan koskaan käytä.

Omasta mielestäni aika keskinkertainen nimi. Keksit kyllä varmaan paremmankin. Seuraa kuolinilmoituksia. Elidat/eliidat on nyt kova sana. niitoli väestörekisterissä vuosi sitten vain yksi muistaakseni 1900-luvun alusta...

[QUOTE="mä";23804912]Kyllä sä keksit "oman" nimen kunhan lapsi on syntynyt.[/QUOTE]

Näin minäkin toivon. Me ei itseasiassa olla ikinä edes mietitty lapsen nimeä ennen kuin ollaan henkilö itse nähty, sitten sen vasta tietää kuka sieltä tuli.

Älä kopioi koko nimeä. Jos mikään nimistä ei erikseen miellytä, niin keksit varmasti jotain parempaa. Eikös etunimen pitäisi olla juuri sellainen, että miellyttää sellaisenaan. Eihän niitä muita edes käytetä. Odota, että tyttäresi syntyy ja päätä nimi sitten. Musta olisi todella pelottavaa ja friikkiä jos kaveri kopioisi koko nimen! Jos yksi nimi on sama, niin ei haittaisi.

Ja joo, oli meilläkin tyttärelle nimi mielessä jo kun alettiin lasta yrittämään. Jännitin kaikkien tuttujen tyttärien ristiäisiä ja tulevaa nimeä. Mä en ois pystynyt antamaan edes yhtä samaa nimeä, vaikka henk. koht. ei haittaisi jos joku "kopioisi" yhden mun lapseni nimistä. Päätettiin silti, että katsotaan kun lapsi syntyy ja päätetään nimi sitten. Ei meinaan välttämättä se mielessä ollut edes sitten sovi ;)

Entäpä nimi Lumina? Kun löydät kivan etunimen ja keksit siihen itse miehesi kanssa sopiva rimpsu perään. Mikäs sen kivempaa kuin keksiä itse nimi? Ja by the way, ethän edes ole nähnyt koko vauvaasi vielä, voihan olla että hän on ihan jonkun eri nimen näköinen :)

Pakko on nyt kaksplus-neitsyys viedä ja kommentoida tänne ensi kertaa.
Tylsyydessäni luin aloituksia ja tätä lukiessa jo hetken kerkesin miettiä onko kyse minusta.
Muuten kyllä täsmäisikin, mutta kukaan kaveripiiristäni ei ole noilla viikoilla raskaana.
Tyttäremme nimi on kyllä Lumia Ada Olivia, Ada yhdellä aalla siis.

Ihan ensiksi, kun olin raskaana, meillä oli ehdoton nimivalinta valmiina. Mutta kun tyttö sitten syntyi, ei hän todellakaan näyttänyt "nimeltään" eikä nimeä olisi hänelle voinut kuvitellakaan.
Voi olla että kun tyttönne syntyy, ei hän yhtään nimeltään näytäkään ja sitten se oikea nimi löytyykin.

Toikseksi, kun tyttömme oli vuoden ikäinen, yksi kaverini (meilläkin yhteisiä kavereita ja tätä ks kaveria näin vain joitakin kertoja vuodessa, kun asuu nyttemmin toisella paikkakunnalla) antoi tyttärelleen nimeksi Lumina. En siitä mitenkään suuttunut, enkä loukkaantunut, enkä oikeastaan pitänyt silleen outonakaan, koska kyseessä kuitenkin yleinen nimi ja ihan sama ei kuitenkaan ollut, mutta onhan se aina nähdessä vähän hassua huudella lapsia kun nimet ovat niin samankaltaisia. Jos nimestä olisi tullut ihan sama, kaikki kolme nimeä, olisin sitä kyllä ehkä pitänyt vähän outona, mutten usko että olisin suuttunut.
Kun me nimeä mietimme, monta nimeä oli pois laskuista kun jonkun tutun tutun lapsi oli sen niminen, eli itse en voisi nimetä lasta samannimiseksi kuin kaverin lapsi on, mutta tiedän monia joita se ei haittaa, enkä pidä sitä mitenkään outona jos yksi nimi on sama. Kolem on sitten ehkä eri asia.

Sekä Lumia, Aada että Olivia ovat niminä hyvin yleisiä nykyään. silloin kun tyttäremme syntyi Lumia-nimeä oli 170, mutta sen jälkeen niitä on tullut lisää tosiaan kuin sieniä sateella. Eli nimi ei kyllä todellakaan ole harvinainen, minä en tunne, mutta tiedän yhden toisen täysin samannimisen ja keskustelupalstoilla, netissä ym on monesti tuo Lumia aada olivia vilahdellut eli on varmaankin varsin yleinen nimirimpsu.

En osaa sanoa juuta tai jaata mitä tekisit, kuitenkin kun lapsi syntyy, vasta näette miltä lapsi näyttää, näyttääkökään edes nimeltään. Tietenkin voisit kohteliaasti esim siellä fb:ssä kysyä kaveriltasi mitä mieltä asiasta olisi, ja asia ei enää painaisi sinuakaan.
Älä ressaa asiasta, ristiäisiin/nimiäisiin tmv on vielä monta kuukautta, ja jos edelleen tuo ks nimi vain miellyttää eniten, et siinä mitään rikosta tee vaikka sen lapsellesi laittaisitkin.

Lumia kuulostaa jotenkin väkisin keksityltä. Minusta kauniita nimiä on: Elle, Lisbeth, Eedit, Mathilde, Elisabeth, Aava, Linnea, Alina.

Noista voi koota kahden tai kolmen nimen rimpsun. Mutta älä kopio kaveriltasi. Kyllä sä vielä ihastut johonkin toiseen nimeen.

Ja tosiaan, se eka nimihän se on tärkein. Tai kutsumanimi siis.
Ei meillä ainakaan käytetä koko nimeä missään muussa yhteydessä kuin jos jossain lääkärissä esim pitää nimi sanoa.

Lumi, Aada ja Olivia on kaikki -anteeksi vain- aikamoisia tusinanimiä. Eikä a siellä Lumin perässä sitä muuksi muuta. Siinä mielessä siis aivan sama vaikka laittaisit koko rimpsun, niitä tulee vastaan kuitenkin. Itse en silti laittaisi täsmälleen samaa nimeä kuin kaverin lapsella, mun mielestä se on jo omituista. En mä ainakaan haluisi että mun lasta kutsuttaisiin "Jennin Lumia" tai "Möttösen Lumia". Me hylättiin muutamakin kiva nimi siksi että joku kaveri tai sen lapsi on samanniminen.

[QUOTE="kat";23805091]Ja tosiaan, se eka nimihän se on tärkein. Tai kutsumanimi siis.
Ei meillä ainakaan käytetä koko nimeä missään muussa yhteydessä kuin jos jossain lääkärissä esim pitää nimi sanoa.[/QUOTE]

Ja oishan se kiva jos nimi kävis sukunimenkin kanssa... Välillä huvittaa joku Madeleine Möttönen :D-tyylinen nimi.

Mä en antaisi samaa etunimeä kuin ystävän lapsella on, enkä varsinkaan koko rimpsua. Etunimen kohdalla voisin miettiä, jos joku ystävä saa tytön ennen mua ja antaa sille sen nimen, jonka mä olen halunnut antaa tytölleni (jos sellainen joskus tulee) jo kauan. Mikä sua siinä nimessä eniten kiehtoo? Esimerkiksi Lumi on musta ihan erilainen kuin Lumina tai Lumia, joissa taas on keskenään samanlainen sointi tuon päätteen vuoksi :)

Mä en loukkaantuisi jos joku tyuttu antaisi lapselleen kkonaisuudessaan saman nimen kuin meidän pojalla on, mutta pitäisin sitä hyvin outona.

Yhteistyössä